Şimdi Ara

Peugeot 5008 (70. sayfa)

Bu Konudaki Kullanıcılar:
8 Misafir (1 Mobil) - 7 Masaüstü1 Mobil
5 sn
37.535
Cevap
147
Favori
1.647.457
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
15 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 6869707172
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • Evet sanırım öyle yapacağım....Biraz kablo kirliliği olacak ama başka da çaresi yok gibi şu anda....Teşekkürler
  • Benim kullandığım taşınabilir dvd oynatici istenirse sesi kendi hoparlörlerinden verebiliyor, ben bazen bu şekilde de kullanıyorum, yanı çocuk arkada çizgi film seyrederken ses araç hoparlörlerinden ya da kulaklıktan değil dvd oynaticidan geliyor, böylece ben de müzik dinleyebiliyorum :-) Isterseniz siz de öyle bir cihaz alın, ortada kablo kirliliği de olmaz.
  • Benim kullandığım DVD oynatici aşağıdaki cihaz: Panasonic LS80 portable DVD player

    http://www.amazon.com/gp/aw/d/B000O3LUIY/ref=redir_mdp_mobile/191-9302250-5171832
  • Aracımı alalı 900 km yol yaptım.Genel olarak menunum fakat birkaç gündür düşük viteslerde avans vurma sesi geldiğini fark ettim.Özelikle sabah ve araç soğukken daha belirgin bir avans vurama sesi geliyor.

    Sizlerdede böyle bir ses varmı.

    Ayrıca klima panelinde solda iç ve dış hava sirkülasyonu için yeni tuş koymuşlar.Kitapçıkta sadece iç sirkülasyon işareti var A olan konum herhalde dış hava girişi olması gerekir değilmi.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: pasa343

    Aracımı alalı 900 km yol yaptım.Genel olarak menunum fakat birkaç gündür düşük viteslerde avans vurma sesi geldiğini fark ettim.Özelikle sabah ve araç soğukken daha belirgin bir avans vurama sesi geliyor.

    Sizlerdede böyle bir ses varmı.

    Ayrıca klima panelinde solda iç ve dış hava sirkülasyonu için yeni tuş koymuşlar.Kitapçıkta sadece iç sirkülasyon işareti var A olan konum herhalde dış hava girişi olması gerekir değilmi.

    "Avans vurama sesi " nasıl bir sestir? Her yeni araçta olur mu? İlk çalıştırıldığında mı olur? Yoksa vites atıp kalkış anında mı olur?
  • quote:

    Orijinalden alıntı: samilto


    quote:

    Orijinalden alıntı: pasa343

    Aracımı alalı 900 km yol yaptım.Genel olarak menunum fakat birkaç gündür düşük viteslerde avans vurma sesi geldiğini fark ettim.Özelikle sabah ve araç soğukken daha belirgin bir avans vurama sesi geliyor.

    Sizlerdede böyle bir ses varmı.

    Ayrıca klima panelinde solda iç ve dış hava sirkülasyonu için yeni tuş koymuşlar.Kitapçıkta sadece iç sirkülasyon işareti var A olan konum herhalde dış hava girişi olması gerekir değilmi.

    "Avans vurama sesi " nasıl bir sestir? Her yeni araçta olur mu? İlk çalıştırıldığında mı olur? Yoksa vites atıp kalkış anında mı olur?

    ateşleme esnasında muhtemel sebeplerden ötürü pistonlardan gelen sese avans vuruntusu denir..tabii kalitesiz yakıt en baş nedeni.....




  • quote:

    Orijinalden alıntı: pasa343

    ....
    Ayrıca klima panelinde solda iç ve dış hava sirkülasyonu için yeni tuş koymuşlar.Kitapçıkta sadece iç sirkülasyon işareti var A olan konum herhalde dış hava girişi olması gerekir değilmi.

    A=Auto, kullanim kilavuzunda " arac disaridaki havanin kalitesini olcerek temizse iceri alir, tunel gibi yerlerde otomatik olarak dis alimi durdurur diyor. A olmayan ise sadece icerideki havayi devridaim ettirmek icin.
  • Geniş açılı ayna işini netleştiren oldu mu arkadaşlar? Ben iç aynalardan üstteki küçük olanını sağa çevirip yan iki camı görecek şekilde ayarladım. sağdaki kör noktayı orta ayna sayesinde direk camlardan görüyorum. iç aynayı sık kullananlar için kullanışlı olabilir.
  • Selam Arkadaşlar,

    Sizlere daha önce araçla ilgili olarak sabah sesli ve zor çalışma, silkeleme gibi sorunları yazmıştım. Opet den aldığım Euro dizelle birlikte sorunlar başalmıştı şimdi 4 gündür Shell V Power Diesel GTL kullanıyorum biraz eski yakıt kalmıştı onunla karıştırdım. Şidi sabahları olan sesli çalışma ve silkeleme çok azaldı. Vites geçişleri eskisine göre daha iyi. Yazlım yenilemesi yapmadan düzelme eğilimine girdi gibi. Yine de izleyip size bildreceğim ama kesinlikle Euro disesl diye her mazotu almayın arabayı çok yoruyor. Sanırım aracınızdaki seslerde kaybolacaktır. Türkiye de kalitesiz ve pahalı yakıt yüzünden sanırım araçlarımız zarar görüyor.
  • Arkadaşlar,peugeot 308 1.6hdi Auto 6r 112 bg araç sahibiyim ve sizinle aynı motoru paylaşıyoruz.
    Motorla ilgili,özellikle enjektör,başıma gelenleri okumanız için link;

    http://www.forumpeugeot.com/index.php?topic=2318.0
  • quote:

    Orijinalden alıntı: sportway

    Arkadaşlar,peugeot 308 1.6hdi Auto 6r 112 bg araç sahibiyim ve sizinle aynı motoru paylaşıyoruz.
    Motorla ilgili,özellikle enjektör,başıma gelenleri okumanız için link;

    http://www.forumpeugeot.com/index.php?topic=2318.0

    sayin sportway, oncelikle gecmis olsun. belki iki onceki aracim pert oldugu icin olabilir, size soyleyebilecegim, can daha onemli, rahat olun. araba bir aractir araclar da saclarimizi beyazlatmak icin vardir :)


    Alttaki yaziyi baska bir forumda okumustum sizin icin tekrar buldum... konu piston erimesi her ne kadar sizin mesajinizdan iki ustteki konuda avans vurmasi nedir diye sorulmus olsa da sizi de ilgilendiriyor avans vurmasi sesi duyup benim gibi onemsemeyenleri de.

    ( not: kaynak 207tr adli forum ama oraya da kaynak gostermeden alinti yapilarak yazilmis o yuzden asil kaynagi yazamiyorum bilmedigim icin)


    --------------------------------------------------------------------------------
    Avans vurmasi
    Önce avans ne demek onu bilmek lazım.. Pistonun hareketini 360 derecede tamamladığını zaten biliyoruz. Eğer pistonun en üst noktadaki pozisyonuna üst ölü nokta dersek, ve bu noktayı 0 derece olarak kabul edersek, ateşleme anında pistonun bulunduğu noktanın grangta 0 noktasına göre yaptığı açıya avans denir.
    Yani aslında siz pistona zaten hareketli olan grangta bir miktar "avans" (kelimenin gerçek anlamı ile) veriyorsunuz demektir. Yani en üst noktada değilde onu biraz geçince ateşlemenin olmasını sağlayarak verimden bir miktar feragat etmek sureti ile dönmeyi kolaylaştırıyorsunuz. Bu sayede grang daha kolay döndüğü için piston daha kolay aşağıya doğru hareket eder ve pistonun hızı artar. Çünkü ivme kazanmasının zor olduğu nokta zaten aşılmıştır.

    buraya kadar tamamsa gelelim avans vurmasına, Avansın vurması demek, yanma odasında ateşlemenin olması gerekenden daha önce olması sonucu pistonların grang üstündeki yataklara aşırı baskı uygulayarak ses çıkartmasına denir. Bu güçlü bir sestir. Tak tak tak diye ard arda vurma şeklinde gelir. Eğer araç avans vuruyorsa bunun mutlaka bir sebebi vardır. Bunlardan bazıları;

    1- Kalitesiz benzin dolayısı ile öngörülenden önce yanma.. Sonuç= Benzinin basınç sebebi ile kendiliğinden ateş alması ve piston üst ölü noktaya geçmeden patlamanın gerçekleşmesi
    2- Motor kapağının olması gerekenden fazla taşlanması sonucu kompresyon oranının aşırı artması ve benzinin buna dayanamayarak zamanından önce kendiliğinden alev alması
    3- Motorun aşırı besleme uygulaması yapıldığı halde kompresyon oranının aynı kalması iç basıncı arttırırken pistonun sıkıştırma oranını düşürmezseniz, atmosferik motora göre hazırlanmış olan motorunuz ebediyete intikal edebilir. Tabii bu uygulanan basınca göre de değişir. Olması gerekenden yüksek basınç= olması gerekenden önce yanma
    4- Ani güç isteklerinde ateşleme sisteminin ateşleme avansını ayarlayamaması sonucu zamansız yanma ve avans vurma.. Bu kısa süreli olur zaten ve keniliğinden sona erer.. Bu arada gaza asılmmak en doğrusu.. Gaz pedalına mümkün olabildiğince nazik davranın.....
    5- Sübap ayarının doğru olmaması.... Eğer sübaplarınız olması gereken zamandan geç kapanıyorsa bu da silindire fazla hava girmesine sebep olur ve bunun sonucunda da yanma anından önce yanma odasının basıncının aşırı artmasına sebep olur=avans vurur.
    6- Sente ayarının doğru olmaması... Aslında bu da yukarıdaki ile benzer bir olay. Eğer aracınızda egzantrik kayışlı sitemde ise bunda sente adı verilen ayar noktalarıda bulunur. Bunların egzantrik dişlisindeki marker ile örtüşmesi gerekir. Eğer herhangibir sebep ile kayışı çıkarttıysanız bunu doğru yere monte ettirmek zorundasınızdır. Ancak kompresyonu düşmüş motorlarda sente bir yada iki diş kaçırtılarak hava giriş zamanlaması değiştirilerek kompresyon kayıplarını bir miktar telafi etme yoluna gidilir. Eğer ustanız bunu aşırı yaparsa o zamanda avans vurur..
    7- Tevzi makarasında herhangibir form bozukluğu olursa da ateşleme zamanı değişeceğinden avans vurması oluşabilir..
    8- Yanlış ayarlanmış bir yakıt/hava karışım oranıda vuruntuya sebep olabilir.

    Peki arabanız avans vururda siz uzun süre sallamazsanız ne olur?
    1- Yatak sarabilirsiniz.
    2- Silindir içindeki ısı çok aşırı artacağından pistonlarınız eriyebilir. (Detonasyon)
    3- Grang kesebilirsiniz.
    4- Malum modern motorların kapakları aliminyum olduğundan muhtemelen çarpılır ve taşlatmak zorunda kalırsınız. Eh açmışken yarım motorda yapılrı tabe.. =$$$$
    5- Her ihtimalde motoru yersiniz.. Kesinlikle ciddiye alınması gereken bir problemdir.


    --------------------------------------------------------------------------------



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi oasisngn -- 16 Haziran 2011; 3:04:03 >




  • Merhaba Arkadaşlar;

    Bugün sabah yaşadığım bir sorunu yazmak istiyorum...Sabah evden çıkıp normal şekilde arabayı çalıştırdım..Kızımı 500 m ileride okula bıraktım..tekrar arabayı çalıştırdım..fakat arabayı bir türlü vitese takamadım...a ya getirsemde r ye veya manuele getirsemde ekranda vites göstergesi devamlı N de gösterdi...3 5 defa denedim olmadı...Daha fazla panik olmamak için, arabayı durdurup bir dışarda sigara içtim...10 dk sonra tekrar arabayı çalıştırdım...N den A ya aldığımda garip davranmaya devam etti daha sonra bir daha denedim,,sonra A ya geçtiii..yaklaşık 1 km arabayla gitiiim.Sonra durunca tekrar denedim...bir sorun yapmadı..Hemen servisi aradım..Belki resetlenmesi gerekebilir..bir getirin dediler...Böyle bir sorunla karşılaşan varmı??
    Arabayıda daha cumartesi 2500 e götürmüştüm..bir sorun yok demişlerdi...
  • quote:

    Orijinalden alıntı: kerem3577

    Merhaba Arkadaşlar;

    Bugün sabah yaşadığım bir sorunu yazmak istiyorum...Sabah evden çıkıp normal şekilde arabayı çalıştırdım..Kızımı 500 m ileride okula bıraktım..tekrar arabayı çalıştırdım..fakat arabayı bir türlü vitese takamadım...a ya getirsemde r ye veya manuele getirsemde ekranda vites göstergesi devamlı N de gösterdi...3 5 defa denedim olmadı...Daha fazla panik olmamak için, arabayı durdurup bir dışarda sigara içtim...10 dk sonra tekrar arabayı çalıştırdım...N den A ya aldığımda garip davranmaya devam etti daha sonra bir daha denedim,,sonra A ya geçtiii..yaklaşık 1 km arabayla gitiiim.Sonra durunca tekrar denedim...bir sorun yapmadı..Hemen servisi aradım..Belki resetlenmesi gerekebilir..bir getirin dediler...Böyle bir sorunla karşılaşan varmı??
    Arabayıda daha cumartesi 2500 e götürmüştüm..bir sorun yok demişlerdi...

    geçmişolsun..daha öncede bir arkadaşın başına gelmişti..ama stop edip yeniden çalıştırnca düzelmişti ve tekrar etmemeişti....bilgisayar gibi mübarek...restart atınca düzeliyor..=)))
    bizi tekrarında veya servise giderseniz..bilgilendirirseniz seviniriz...




  • quote:

    Orijinalden alıntı: drsnrky

    Geniş açılı ayna işini netleştiren oldu mu arkadaşlar? Ben iç aynalardan üstteki küçük olanını sağa çevirip yan iki camı görecek şekilde ayarladım. sağdaki kör noktayı orta ayna sayesinde direk camlardan görüyorum. iç aynayı sık kullananlar için kullanışlı olabilir.

    ilginç bir yöntem..bir deneyelim..bu seferde nereye bakacağımızı şaşırmasak bari...=)))))
  • quote:

    Orijinalden alıntı: ganeja

    quote:

    Orijinalden alıntı: kerem3577

    Merhaba Arkadaşlar;

    Bugün sabah yaşadığım bir sorunu yazmak istiyorum...Sabah evden çıkıp normal şekilde arabayı çalıştırdım..Kızımı 500 m ileride okula bıraktım..tekrar arabayı çalıştırdım..fakat arabayı bir türlü vitese takamadım...a ya getirsemde r ye veya manuele getirsemde ekranda vites göstergesi devamlı N de gösterdi...3 5 defa denedim olmadı...Daha fazla panik olmamak için, arabayı durdurup bir dışarda sigara içtim...10 dk sonra tekrar arabayı çalıştırdım...N den A ya aldığımda garip davranmaya devam etti daha sonra bir daha denedim,,sonra A ya geçtiii..yaklaşık 1 km arabayla gitiiim.Sonra durunca tekrar denedim...bir sorun yapmadı..Hemen servisi aradım..Belki resetlenmesi gerekebilir..bir getirin dediler...Böyle bir sorunla karşılaşan varmı??
    Arabayıda daha cumartesi 2500 e götürmüştüm..bir sorun yok demişlerdi...

    geçmişolsun..daha öncede bir arkadaşın başına gelmişti..ama stop edip yeniden çalıştırnca düzelmişti ve tekrar etmemeişti....bilgisayar gibi mübarek...restart atınca düzeliyor..=)))
    bizi tekrarında veya servise giderseniz..bilgilendirirseniz seviniriz...

    Geçmiş olsun. İnşallah tekrarlamaz.
    Aklıma bir fıkra geldi. Arabayı durdurup çalıştırma ile ilgili. Belki bilen vardır volkswagen ile microsoft'un fıkrası.
    Bilmeyenler ici fıkranın özeti: microsoft, volkswagen'ın ürettiği tospağalarla dalga geçmiş. Volkswagen'da cevap vermiş "Microsoft gibi araba üretseydik yolda giderken ikide birde durup, arabayı stop edip tüm yolcularin inip sonra tekrardan binip, arabayı çalıştırıp yola devam etmeleri gerekirdi" diye.

    Acaba 5008'leri bu mantıklamı ürettiler dersiniz? :)

    Bazen banada oluyor ama çok üzerinde durmadım. Gerçi bende bu kadar uzun inat etmiyor vitese girmek için. A veya R'ye aldığımda vitese geçiyor, ekranda görüyorum ama araç gitmiyor. Boşa alıp tekrar takınca düzeliyor. Şimdiye kadar 3-4 kez oldu sanırım. Araç 13000'de önümüzdeki ay başında seevise giderim sanırım. Söyleyeyim bende baksınlar.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: omurozcan


    quote:

    Orijinalden alıntı: ganeja

    quote:

    Orijinalden alıntı: kerem3577

    Merhaba Arkadaşlar;

    Bugün sabah yaşadığım bir sorunu yazmak istiyorum...Sabah evden çıkıp normal şekilde arabayı çalıştırdım..Kızımı 500 m ileride okula bıraktım..tekrar arabayı çalıştırdım..fakat arabayı bir türlü vitese takamadım...a ya getirsemde r ye veya manuele getirsemde ekranda vites göstergesi devamlı N de gösterdi...3 5 defa denedim olmadı...Daha fazla panik olmamak için, arabayı durdurup bir dışarda sigara içtim...10 dk sonra tekrar arabayı çalıştırdım...N den A ya aldığımda garip davranmaya devam etti daha sonra bir daha denedim,,sonra A ya geçtiii..yaklaşık 1 km arabayla gitiiim.Sonra durunca tekrar denedim...bir sorun yapmadı..Hemen servisi aradım..Belki resetlenmesi gerekebilir..bir getirin dediler...Böyle bir sorunla karşılaşan varmı??
    Arabayıda daha cumartesi 2500 e götürmüştüm..bir sorun yok demişlerdi...

    geçmişolsun..daha öncede bir arkadaşın başına gelmişti..ama stop edip yeniden çalıştırnca düzelmişti ve tekrar etmemeişti....bilgisayar gibi mübarek...restart atınca düzeliyor..=)))
    bizi tekrarında veya servise giderseniz..bilgilendirirseniz seviniriz...

    Geçmiş olsun. İnşallah tekrarlamaz.
    Aklıma bir fıkra geldi. Arabayı durdurup çalıştırma ile ilgili. Belki bilen vardır volkswagen ile microsoft'un fıkrası.
    Bilmeyenler ici fıkranın özeti: microsoft, volkswagen'ın ürettiği tospağalarla dalga geçmiş. Volkswagen'da cevap vermiş "Microsoft gibi araba üretseydik yolda giderken ikide birde durup, arabayı stop edip tüm yolcularin inip sonra tekrardan binip, arabayı çalıştırıp yola devam etmeleri gerekirdi" diye.

    Acaba 5008'leri bu mantıklamı ürettiler dersiniz? :)

    Bazen banada oluyor ama çok üzerinde durmadım. Gerçi bende bu kadar uzun inat etmiyor vitese girmek için. A veya R'ye aldığımda vitese geçiyor, ekranda görüyorum ama araç gitmiyor. Boşa alıp tekrar takınca düzeliyor. Şimdiye kadar 3-4 kez oldu sanırım. Araç 13000'de önümüzdeki ay başında seevise giderim sanırım. Söyleyeyim bende baksınlar.

    dostum bence no problem...bu kadar elektronik arabalarda bu kadar olur..takmayalım..keyfini çıkaralım




  • quote:

    Orijinalden alıntı: ganeja


    quote:

    Orijinalden alıntı: omurozcan


    quote:

    Orijinalden alıntı: ganeja

    quote:

    Orijinalden alıntı: kerem3577

    Merhaba Arkadaşlar;

    Bugün sabah yaşadığım bir sorunu yazmak istiyorum...Sabah evden çıkıp normal şekilde arabayı çalıştırdım..Kızımı 500 m ileride okula bıraktım..tekrar arabayı çalıştırdım..fakat arabayı bir türlü vitese takamadım...a ya getirsemde r ye veya manuele getirsemde ekranda vites göstergesi devamlı N de gösterdi...3 5 defa denedim olmadı...Daha fazla panik olmamak için, arabayı durdurup bir dışarda sigara içtim...10 dk sonra tekrar arabayı çalıştırdım...N den A ya aldığımda garip davranmaya devam etti daha sonra bir daha denedim,,sonra A ya geçtiii..yaklaşık 1 km arabayla gitiiim.Sonra durunca tekrar denedim...bir sorun yapmadı..Hemen servisi aradım..Belki resetlenmesi gerekebilir..bir getirin dediler...Böyle bir sorunla karşılaşan varmı??
    Arabayıda daha cumartesi 2500 e götürmüştüm..bir sorun yok demişlerdi...

    geçmişolsun..daha öncede bir arkadaşın başına gelmişti..ama stop edip yeniden çalıştırnca düzelmişti ve tekrar etmemeişti....bilgisayar gibi mübarek...restart atınca düzeliyor..=)))
    bizi tekrarında veya servise giderseniz..bilgilendirirseniz seviniriz...

    Geçmiş olsun. İnşallah tekrarlamaz.
    Aklıma bir fıkra geldi. Arabayı durdurup çalıştırma ile ilgili. Belki bilen vardır volkswagen ile microsoft'un fıkrası.
    Bilmeyenler ici fıkranın özeti: microsoft, volkswagen'ın ürettiği tospağalarla dalga geçmiş. Volkswagen'da cevap vermiş "Microsoft gibi araba üretseydik yolda giderken ikide birde durup, arabayı stop edip tüm yolcularin inip sonra tekrardan binip, arabayı çalıştırıp yola devam etmeleri gerekirdi" diye.

    Acaba 5008'leri bu mantıklamı ürettiler dersiniz? :)

    Bazen banada oluyor ama çok üzerinde durmadım. Gerçi bende bu kadar uzun inat etmiyor vitese girmek için. A veya R'ye aldığımda vitese geçiyor, ekranda görüyorum ama araç gitmiyor. Boşa alıp tekrar takınca düzeliyor. Şimdiye kadar 3-4 kez oldu sanırım. Araç 13000'de önümüzdeki ay başında seevise giderim sanırım. Söyleyeyim bende baksınlar.

    dostum bence no problem...bu kadar elektronik arabalarda bu kadar olur..takmayalım..keyfini çıkaralım


    Dün konu ile ilgili servise götürdüm..yaklaşık 1 saat gibi araca baktılar fakat bir şey bulamadılar...Sadece dedikleri şey çok hızlı hareket yapmaktan kaçınılmalı, yani hızlı vites geçişleri, sabah ilk çalıştırmada biraz beklenmeli vb...Araba tüm aksamı elektronik olduğu için bazı şeyleri yavaş yapılması..

    FAkat servise arabanın hafızasında (log) bu durumu gösterip göstermediğini sordum..HAyır göstermediğini söylediler..Bir bilgi işlemci olarak, bu kadar elektronik bahsediliyorsa, mutlaka hata kayıtları olması lazım....YA yok, yada servisin bundan haberi yok...Yoksa büyük sıkıntı, sorun tespit edebilmek imkansız hale gelecektir...Ama sanmıyorum mutlaka vardır...

    Neyse o saattir hiç yapmadı...Ama problem hala kafamda soru işareti....

    Bende sizdkinden farklı olarak , vitesi A veya R aldıımda ekranda N de duruyor..



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi kerem3577 -- 17 Haziran 2011; 10:18:38 >




  • geçmiş olsun..memory de gözükmemesi de enterasan..ama kayıt olsa söylerler zaten...
  • quote:

    Orijinalden alıntı: kerem3577

    quote:

    Orijinalden alıntı: ganeja


    quote:

    Orijinalden alıntı: omurozcan


    quote:

    Orijinalden alıntı: ganeja

    quote:

    Orijinalden alıntı: kerem3577

    Merhaba Arkadaşlar;

    Bugün sabah yaşadığım bir sorunu yazmak istiyorum...Sabah evden çıkıp normal şekilde arabayı çalıştırdım..Kızımı 500 m ileride okula bıraktım..tekrar arabayı çalıştırdım..fakat arabayı bir türlü vitese takamadım...a ya getirsemde r ye veya manuele getirsemde ekranda vites göstergesi devamlı N de gösterdi...3 5 defa denedim olmadı...Daha fazla panik olmamak için, arabayı durdurup bir dışarda sigara içtim...10 dk sonra tekrar arabayı çalıştırdım...N den A ya aldığımda garip davranmaya devam etti daha sonra bir daha denedim,,sonra A ya geçtiii..yaklaşık 1 km arabayla gitiiim.Sonra durunca tekrar denedim...bir sorun yapmadı..Hemen servisi aradım..Belki resetlenmesi gerekebilir..bir getirin dediler...Böyle bir sorunla karşılaşan varmı??
    Arabayıda daha cumartesi 2500 e götürmüştüm..bir sorun yok demişlerdi...

    geçmişolsun..daha öncede bir arkadaşın başına gelmişti..ama stop edip yeniden çalıştırnca düzelmişti ve tekrar etmemeişti....bilgisayar gibi mübarek...restart atınca düzeliyor..=)))
    bizi tekrarında veya servise giderseniz..bilgilendirirseniz seviniriz...

    Geçmiş olsun. İnşallah tekrarlamaz.
    Aklıma bir fıkra geldi. Arabayı durdurup çalıştırma ile ilgili. Belki bilen vardır volkswagen ile microsoft'un fıkrası.
    Bilmeyenler ici fıkranın özeti: microsoft, volkswagen'ın ürettiği tospağalarla dalga geçmiş. Volkswagen'da cevap vermiş "Microsoft gibi araba üretseydik yolda giderken ikide birde durup, arabayı stop edip tüm yolcularin inip sonra tekrardan binip, arabayı çalıştırıp yola devam etmeleri gerekirdi" diye.

    Acaba 5008'leri bu mantıklamı ürettiler dersiniz? :)

    Bazen banada oluyor ama çok üzerinde durmadım. Gerçi bende bu kadar uzun inat etmiyor vitese girmek için. A veya R'ye aldığımda vitese geçiyor, ekranda görüyorum ama araç gitmiyor. Boşa alıp tekrar takınca düzeliyor. Şimdiye kadar 3-4 kez oldu sanırım. Araç 13000'de önümüzdeki ay başında seevise giderim sanırım. Söyleyeyim bende baksınlar.

    dostum bence no problem...bu kadar elektronik arabalarda bu kadar olur..takmayalım..keyfini çıkaralım


    Dün konu ile ilgili servise götürdüm..yaklaşık 1 saat gibi araca baktılar fakat bir şey bulamadılar...Sadece dedikleri şey çok hızlı hareket yapmaktan kaçınılmalı, yani hızlı vites geçişleri, sabah ilk çalıştırmada biraz beklenmeli vb...Araba tüm aksamı elektronik olduğu için bazı şeyleri yavaş yapılması..

    FAkat servise arabanın hafızasında (log) bu durumu gösterip göstermediğini sordum..HAyır göstermediğini söylediler..Bir bilgi işlemci olarak, bu kadar elektronik bahsediliyorsa, mutlaka hata kayıtları olması lazım....YA yok, yada servisin bundan haberi yok...Yoksa büyük sıkıntı, sorun tespit edebilmek imkansız hale gelecektir...Ama sanmıyorum mutlaka vardır...

    Neyse o saattir hiç yapmadı...Ama problem hala kafamda soru işareti....

    Bende sizdkinden farklı olarak , vitesi A veya R aldıımda ekranda N de duruyor..



    Cevap enteresanmış. Hızlı hareket etmeyin diye :)
    Loglarda olmaması ve ekranda da vites geçişini göstermemesinin sonucunda şöyle bir fikir oluştu bende. Demekki siz vitesin kolunu oynatmışsınız ama araba bunu algılamamış. Sanki hep boşta duruyormuş gibi. Dolayısı ile bunu hata gibi görüp loglama yapmamış.
    Yani yetkisiz kullanıcı ile sisteme girmeye çalışıyorsunuz ama klavyeniz arızalı olduğundan yazmıyor. Dolayısı ile sisteme giren veya girmeye teşebbüs eden kimse yok. Dolayısı ile loglanacak bir olay yok gibi :P

    Neyse inşallah tekrarlamaz. Ganeja'nında dediği gibi elektronik ürünler bunlar bu kadar arızalar olacak.




  • sevgili omur aslında siz bilgisayarcısınız..tereciye tere satmak gibi olacak..ama belki çok hızlı harekettede olabilir...verdiğiniz komuta beyin yetişememiştir gibi..v.s..tekrar etmedi ise takmayın kafanızı
    bu arada arkadaşlar esp yi sürekli açıkmı kullanıyorsunuz...? kapatsak bile c-5 te olduğu gibi acaba belli bir süratin üstünde araç esp yi devreye sokuyormu..?
    galiba en iyisi sürekli yaz-kış demeden açık kullanmak
  • 
Sayfa: önceki 6869707172
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.