Şimdi Ara

Peugeot 406 Hakkında Herşey (348. sayfa)

Bu Konudaki Kullanıcılar:
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
7.006
Cevap
45
Favori
754.388
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
1 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 346347348349350
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • cengizhan 1453 C kullanıcısına yanıt
    Teşekkürler kardeşim bilgi için. Bilgi bulamayınca asılıp çıkarmıştım aynen senin dediğin gibi.. Ama öyle aşırı bir zorlama olmadı :) Vites körüğünü değiştirdim yırtılmıştı..
  • Bu sefer sizlere bir tanıtım yapmak istiyorum. Özellikle sorun yaşayan otomatik vites 406 sahiplerinin çok işine yarayacak bir katkı maddesi önerisinde bulunacağım. Bu sadece 406 için değil hatta sadece otomatik değil manuellere de uygun başka bir ürün kodu ile pazarlanan katkılardan birisi.
    Öncelikle 200.000 de balata-fren bandları ve teflon contaları değişmiş şu an 300.000 i biraz geçmiş bir otomatik 406 aracım var. Devir sensörü arızası vermekle birlikte bazen takılır gibi yapma, tork konvertörünü kilitlememe gibi sapıtmalar yaşadığım, vites geçişleri bazen pürüzsüz bazen de hafiften hissedilir olan bir vites kutusu ile yoluma devam ederken sanki bir pislik o an denk gelen bir valfi tıkıyormuş gibi bir kaç kez geç tepki verme ve aniden atılma durumları yaşadığım olmuştu. Bu sorunların aslında temeli %90 arızalı vites devir sensörü zira bilgisayara bağlayıp hata kodlarına baktığımda aynı arızanın sadece vites kutusu ecusunda değil gösterge kontrol kısmının (bsi) ecusunda da olduğunu gördüm. Her ne ise bu sensör değişecek elbette ama geçenlerde şans eseri hakkında yerli yabancı yorum okuyup çok tutulduğunu gördüğüm LIQUI-MOLLY ATF Additive 5135 kodlu ürünü 55 TL ye n11 den almamla sonuçlanan olaylar silsilesi sonucu uyguladım. 250 ml lik bu kıvamlı sıvı 8 lt ye kadar yağ hacmi olan otomatik vites kutuları için conta yenileyici, sızıntı kesici ve yağ düzenleyici olduğunu iddia ediyor. Vites kutusuna hepsini koyup yola çıkarçıkmaz resmen aracın vites değişimleri pürüzsüz hale geldi ve akıcı bir aracım olduğuna çok şaşırdım. Dün yaklaşık 25 km ve bugün 20 km sürdükten sonra vites geçişleri pürüzsüz ve sanki aracın yağı filtresi yeni değişmiş gibi yolda bas gaza diyen bir aracım oldu. Kesinlikle bu ürünü inceleyin ve imkan varsa kullanın derim. MArka zaten dünya markası tanınmış bir marka. Büyük arızaları elbette onarmayacak ama koruyucu özelliği ve sistemi temizlemesi bile harika geldi. Vites kutusunun yağı eski değil ben sıklıkla değiştiririm. Vites kutusu yağınız eski bile olsa denemeniz ve farkı görmenizi isterim. Bu kadar kısa sürede bu kadar değişim beklemiyordum açıkçası. Eğer kullanırsanız deneyimlerinizi de paylaşmanızı rica edeceğim.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Sozuak -- 16 Aralık 2017; 12:26:40 >




  • Evet varolan sıvıya koyun ama hiç yağ değişmedi ise bugüne kadar çok büyük beklenti içine de girmeyin. Ben de o kilometrelerde ilk değişimini yapmıştım berbat bir yağ çıkmıştı. Yağ o derece bozulduğunda yeni yağ değişimi bazen eskisinden de kötü hale gelmesine neden olabilir şanzımanın. Aslında yağı da sıfırlayın önce diyeceğim ama riskli bir iş. İmkan bulursanız önce verdiği hata kodlarını da br okutup not alın onun üzerinden gitmek daha mantıklıdır.
  • İyi günler herkese şu sıralar 406 2.0 hdi otomatik vites bakmaktayım bu araçlarda kronik bir sorun yada başka bir problem bulunurmuş şanzuman problem çıkarır mı bilgisi olan yada bu araçlardan kullananlar yazabilir mi acaba ?
  • En genci 13 yaşında olan otomatik bir araçtan bahsediyorsunuz. Bakımları yapılmamış ise elbette sorun çıkarma olasılığı yüksek. Eğer çok ağır şartlarda çalışmamış ise ve şanzıman özellikle 2000 motor ve altında Renault-Fiat-Peugeot-Citroen de kullanılan AL4 ise birkaç versiyorunu var ve 2001 olması lazım yıllardan sonraki araçlarda revize edilmiş modeli var. HDI olanlarda torkun dizel motorlarda yüksek olmasından dolayı sanırım ZF şanzıman var. Dizeller le hiç ilgilenmedim. ZF de iyi bir şanzımandır. Kronik sorun genelde ilk serilerde olur. 2. serilerde yani 406 için D9 kasalarda ve D9 ların 2001 sonrasında büyük ölçüde düzeltmeler yapıldı. Dolayısıyla sorun daha az. Ama dizel araç denince en başta motor dizel olmasından ve common rail olmasından dolayı daha yüksek basınçta çalıştığından hem parça olarak hem de genel motor yapısı itibarı ile daha çabuk yorulur. Benzinlinin enjektörü 200 TL iken dizelin 1500-2000 TL dir. Sorunsuz ise yada sorunları giderilmiş ise araç doğal olarak daha ekonomik çalışır. Sıfır aracı da yanlış kullanırsanız birkaç ayda sorunlu hale getirirsiniz.

    Sonuç olarak alırken çok iyi kontrol ederseniz başınızı ağrıtmaz. Sorunları olup giderilebilecek ekonomiklikte sorunlar ise ucuz alıp yaptırıp güzelce uzun süre binersiniz.

    Şu an gidip sıfır Egea, yada Dacia vs araç almak yerine benim tercihim bütçeme göre üst segment 2. el bir araç almak şeklinde olurdu. Bu araçların kaportası kolay kolay çürümez, hasar alıp düzgün yapılmazsa elbette yapacak birşey yok.

    Kronik olarak Peugeotlarda çeşitli yerlerden ses gelme olabilir. Bu bazen basit bir takoz değişimi yada amortisör değişimi ile hallolabiliyor şansa kalmış. Örneğin araçtan ses geliyor diye her yerini yaptıran ama en sonunda sesin sigara yada sakıza ait karton kutuda unutulan bir iki fıstık kabuğundan geldiğini çok sonra anlayanı da gördüm forumda. Dediğim gibi en genci 14 yaşında, Bir mercedes, bmw beklemeyin bu fiyatlara tabi.




  • Sozuak S kullanıcısına yanıt
    Hocam teşekkür ederim gerçekten ilginiz için 2002 model bir aracı gözüme kestirdim şu sıralar bilgi almak istedim çok teşekkür ederim yardımınız için gerçekten hoş arabalar 406lar
  • Geçmiş olsun çok sevindim ucuza halletiğinize.

    Revizyon olayı da çok fazla. Selenoidi değiştirtin sadece o da kapağı açıp yandan bloğu çıkartarak gerçekleştiriliyor. Büyük ihtimal ile sadece selenoid değişimi ki 300-500 TL arasına sorununuz ortadan kalkar bence. Bir de liqui molly nin atf katkısını yazmıştım ondan edinip yağınıza direkt ekleyin derim.
  • Sozuak S kullanıcısına yanıt
    Teşekkür ederim. Benimde kafamdaki ilk müdahale liqui molly nin atf katkısını kullanmak umarım işe yarayacaktır. Kullanım sonrası izlenimlerimi paylaşacağım.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Selamlar, resimdeki tavan ışığının solundaki delikli kısımdan rolantide duyulan inleme tarzında bir ses gelmekte. Bu kısım

    ne işe yarar bilgisi olan var mı? Daha sökmedim açıkçası.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Klimanın ısı ölçeri için kabin havasını çeken mini fan mevcut söküp temizleyip gresleyin yatağını geçer.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Sozuak

    Geçmiş olsun çok sevindim ucuza halletiğinize.

    Revizyon olayı da çok fazla. Selenoidi değiştirtin sadece o da kapağı açıp yandan bloğu çıkartarak gerçekleştiriliyor. Büyük ihtimal ile sadece selenoid değişimi ki 300-500 TL arasına sorununuz ortadan kalkar bence. Bir de liqui molly nin atf katkısını yazmıştım ondan edinip yağınıza direkt ekleyin derim.

    hocam bu katkıyı Manuel şanziman yağına eklesek uygun mu (yağı değiştirmeden) birde bunu nereden koyucaz?



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi sioux -- 15 Şubat 2018; 1:17:47 >
    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: cengizhan 1453

    Şanzumanda yaşadığım sorunu daha önce de paylaşmıştım. @sozuak 'ın tavsiyesini dinleyerek liqui molly nin atf katkısını kullandım. 50 km sonra sonuç; 2. vitesteki vuruntu baya azaldı. Diğer viteslerde ise kuş geçişi etkisi oldu :) kar spor ışıkları yanmadı ve araç rahatladı diyebilirim. Tavsiyem bu tarz arızalarda doğru tespit önemli ve her ustaya inanmamalı. Teşekkürler sayın Sozuak

    @ cengizhan 1453 işe yaramasına sevindim. Umarım artık uzun süre sorunsuz yada ufak tefek sorunlarla kullanırsınız.


    @sioux

    Manuel içinhttp://www.otomobileczanesi.com/index.php?route=product/product&product_id=183 şeklinde katkı var. Denemedim ama Liqui Moly sağlam iş yapar bence bu da otomatik versiyonundakinin eşdeğeridir. Yine de ürün yorumlarını araştırmanı rica edeceğim. Manuel viteslerde yağ doldurma tıpası daha sorunsuz bir yerde ama tam yerini bilmiyorum. Vites modelini biliyorsa yazarsan araştırıp söyleyebilirim.




  • Arkadaşlar benim 2001 Model Peogeot 406 Sedan dizel 2000 motor araba var. sanruuf motorunun vidalarını kaybettim bulamadım. Birde ön sağ kapıdan bir titreme sesi geliyor hele düşük süratle büyük viteste giderken acayip titriyor çözümü nedir. Yardımcı olabilecek arkadaşlara şimdiden teşekkür ederim.

    < Bu ileti DH mobil uygulamasından atıldı >
  • Cümleten Selamun Aleykum arkadaşlar. Bu hafta içerisinde 1998 Model Pegue 406 SV oto vites 225bin km araç almayı düşünüyorum . Araç hakkında bilgi verirmisiniz acaba ne kadar yakar ? kronik sıkıntıları varmıdır ? alırken özellikle nesine bakmalıyım ?



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi erkan038 -- 25 Mart 2018; 16:56:19 >
  • Selamun aleyküm Arkadaşlar
    2009 Yılından aldığım ve halen kullandığım 2001 1.8 SR aracım var.

    Maddi imkansızlık nedeniyle şu zamanda bakım yaptıramadım.

    Ama gerçektende memnunum aracımdan.

    Parça bulma konusunda nerelere bakabilirim.
    Alt takım ihtiyacı var.

    ayrıca arka bagaj amortisörü bulamadım. Nerden temin edebilirim.
  • arkadaşlar merhaba,

    konusunu da açmıştım fakat burada da belirtmek istedim.https://www.sahibinden.com/ilan/vasita-otomobil-peugeot-sahibinden-temiz-coupe-522095287/detay

    bu model hakkında bilgi sahibi olan arkadaşlar varsa dönüş bekliyorum hepsinden.

    şimdiden teşekkürler.
  • 406 2.0 HDI sv bva ile aranıza katıldım arkadaşlar. Umarım sorunsuz bir araç olur benim için.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Hayırlı olsun.


    Aracım ile ilgili ağır bakım zamanı geldi. Bayağı bir malzeme toparladım. Deri koltuklarla ilgili uygulama/denemeler yaptım.

    Otomatik vites, fren, kaliper, Su eksiltme, lpg , lambada sensörü gibi bir takım konularda işlemler yapıldı yapılmaya da devam ediliyor.

    Haftaya bitirmiş olacağım hepsini. Hem kısa ve orta vadede zaman geçtikçe artı/eksi yönleri çıktıkça paylaşayım diye hem de hepsi bitsin diye toptan yazmak adına bekletiyorum. Tamamlanınca edindiğim tecrübeleri paylaşacağım.
  • AL4 teki sorununuz nedir ?
  • Araç km si nedir? ve arıza kodu okuttunuz mu?

    Sormamın sebebi şu ki vites kutusu (AL4) sanıldığı kadar kötü değil. Düzelme imkanı var. Revizyon sizi korkutmasın. Hangi şehirdesiniz?



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Sozuak -- 28 Ağustos 2018; 11:56:41 >
  • 
Sayfa: önceki 346347348349350
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.