Şimdi Ara

PEUGEOT 308 1.6 VTİ 150 HP ler SORUNLU MU

Bu Konudaki Kullanıcılar:
3 Misafir (1 Mobil) - 2 Masaüstü1 Mobil
5 sn
21
Cevap
0
Favori
7.329
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 12
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • arkadaşlar 1- bu motorlu araçlar hala satılıyor mu, kronik sorunu varmı
    2- bu motorda turbo var mı
    3- lpg takılabiliyor mu
    4- Türkiye de gerekli ilgiyi gördü mü? yakıt tüketimi çok mu

    cevap verrirseniz sevinirim



  • Yapay Zekanın Yanıtı

    PEUGEOT 308 1.6 VTI 150 HP'nin Kronik Sorunları

    1.6 VTI Motorun Kronik Sorunları

    Peugeot 308 1.6 VTI 150 HP, 2011-2016 yılları arasında üretilmiş bir otomobil modelidir. Bu modelde kullanılan 1.6 VTI motor, bazı kronik sorunlara sahip olmasıyla bilinmektedir.

    En Yaygın Sorunlar:

    • Zamanlama Zinciri Gergisi Arızası: Bu sorun, motorun zamanlama sisteminde yer alan gerginin kırılmasına neden olabilir. Sonuç olarak, motor hasarı meydana gelebilir.
    • EGR Sistemi Arızası: EGR (Egzoz Gazı Devridaimi) sistemi, emisyonları azaltmak için kullanılır. Ancak bu sistemde oluşan arızalar, performans kayıplarına ve yüksek emisyonlara yol açabilir.
    • Bobin Arızası: Bobinler, bujilerin ateşlenmesini sağlar. Arızalı bobinler, ateşleme sorunlarına ve motorun düzensiz çalışmasına neden olabilir.
    • Yakıt Pompası Arızası: Bu sorun, motorun yetersiz yakıt almasına neden olabilir ve performans kayıplarına yol açabilir.

    Diğer Potansiyel Sorunlar:

    • Turbo Arızası (Turbo Modellerde)
    • Direksiyon Pompası Sızıntısı
    • Alternatör Arızası

    Sorunları Çözme:

    Bu sorunların çözümü, arızanın türüne bağlı olarak değişebilir. Bazı durumlarda, basit bir onarım yeterli olurken, diğer durumlarda daha kapsamlı bir onarım gerekebilir. Bu sorunların oluşmasını önlemek için, aracın düzenli bakımını yaptırmak ve tavsiye edilen servis aralıklarına uymak önemlidir.

    Kronik sorunlar yaşayan Peugeot 308 1.6 VTI 150 HP sahipleri, yetkili bir servise başvurarak aracın teşhis edilmesini ve onarılmasını sağlayabilirler.

    Yapay Zekanın Yanıtını Genişlet
  • 1. Şimdiye kadar açıklanmış hiçbir sorun yok.Peugeot Türkiye'nin inisiyatifinde getirilmiyor.

    www.peugeot.fr sitesine bakarsanız satışta olduğunu görebilirsiniz.

    2.Evet bu motor Turbo beslemeli.Hatta 175 beygirlik versiyonu Peugeot'un 207 lerinde de kullanılıyor.

    3. Bilgim yok

    4. 308 in yeterli ilgiyi görmediğini düşünürsek o fiyatla kaç tane THP 150 versiyon 308 satılmıştır açıkçası ben de merak ediyorum.

    Yakıt tüketimi 1.6 VTi 120 HP motor ile kafa kafaya neredeyse.

    Hatta uygun kullanımda ondan daha az yakacağına şüphem yok.

    Zira 1400 devirden itibaren sağladığı yüksek tork (1400 devirde 240Nm tork parmağınızın ucunda!) sayesinde bu çocuk oyuncağı...


    Yalnız eklemek istediğim birşey var motor 1.6 THP 150 diye geçiyor.

    1.6 VTI THP 150 diye isimlendirilen bir motor yok maalesef.




  • Turbo beslemeli 150 beygir bir araca tüp takmak
  • quote:

    Orijinalden alıntı: emretorlak

    Turbo beslemeli 150 beygir bir araca tüp takmak


    Nesi komik ki anlamadım?
  • HDI ne işe yarar onu anladın mı?
  • 308 in 175 thp side var türkiyede ...
  • quote:

    Orijinalden alıntı: emretorlak

    HDI ne işe yarar onu anladın mı?


    HDI var diye 150 HP benzinli, turbo beslemeli araca neden LPG takılmasın ki?

    İş anlamaksa şüpheniz olmasın.Başka yerlere odaklanın.
  • Takılmaz. Şu yüzden takılmaz ve takılırsa komik bir durum oluşur. 1600cc turbo benzinli 240nm tork 150hp güç üreten bir motor özel bir motordur. Yüksek ar-ge maliyetleri vardır ve bu maliyetler satış fiyatlarına fazlasıyla yansır.

    Dolayısıyla yüksek rakamlar verilerek sahip olunan bu gibi özel araçlara tüp bağlayıp motor gücünü downgrade etmek abesle iştigaldir.
  • Bana motor gücünün % kaç azalabileceğini tahmin eder misiniz?

    Ve bu farkı zaten yüksek tork veren motorda fark edip edemeyebileceğinizi?

    Açıkçası ben komik bir durum oluşacağını sanmıyorum.

    Yüksek hacimli dizel bir jip yerine benzinli versiyonuna sıralı sistem bana daha uygun geliyor.

    Yaptıranlar da azınlıkta değil.

    Avrupa'da ciddi vergi muafiyetleri ya da teşvikler var bu konuda.

    Zira sadece tüketim olarak cebinize rahatlık vermekle kalmayıp benzinli araçlara göre düşük CO2 salınımı ile de

    çevreye çok daha az zehirli gaz salınımı oluyor.



    Jip örneği bu örnekle birebir örtüşmese bile benzerdir.

    Gerçi LPG veya LNG-CNG gibi sistemlere "tüp" diyen birinin sistemlere bakışı ve görüşü de açıkçası bellidir bana göre.

    En azından bu izlenimi uyandırdı.


    Her neyse.

    Ben ortada teknolojik olarak bir sorun, komik durum, abesle iştigal mesele göremiyorum.

    Görüşüm böyle bir araç sahibi olmamdan, almayı düşündüğümden kaynaklanmıyor.

    Alsam da çok az araç kullandığım için düşüneceğimi sanmıyorum.

    Ancak bu durumun "yapılmayacak iş" ya da "komik durum" olacağını göstermez.


    Satış fiyatına zaten yüksek rakamlar verdiğim aracımın, avrupada güvenirliği kanıtlanmış,

    çoğu hükümet tarafından desteklenen bir sistemi kullanması beni mutlu ederdi açıkçası.


    Hele ki bu desteği sağlayan bir ülkede yaşıyor olsa idim, bir maliyet hesabı yapıp kesinlikle sistemi düşünürdüm.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: emretorlak

    Takılmaz. Şu yüzden takılmaz ve takılırsa komik bir durum oluşur. 1600cc turbo benzinli 240nm tork 150hp güç üreten bir motor özel bir motordur. Yüksek ar-ge maliyetleri vardır ve bu maliyetler satış fiyatlarına fazlasıyla yansır.

    Dolayısıyla yüksek rakamlar verilerek sahip olunan bu gibi özel araçlara tüp bağlayıp motor gücünü downgrade etmek abesle iştigaldir.


    lpg takmanin nesi komik durum?sonucta ferrariye lpg takmiyorsun.evet yeni model performansli bir araca lpg takmak bencede mantiksiz.sonucta hem garantiden cikar,hem lpg nin yuksek kmlerde asindirma gibi sorunlari olabiliyor;hemde her motorla cok uyumlu olmayabiliyor,ayrica yeni model araclarda performans icin yuksek paralar verip,satin alip sonra yakit ekonomisini dusunmek mantiksiz.fakat eski model,garantileri bitmis,yuksek hacimli jip yada baska turev araclara lpg takmak cok avantajli ve mantikli.hem cebe,hem cevreye yararli hemde devletin fahis yakit politikasina bir tepki.

    ayrica sirali sistem lpg sistemleri ozellikle uyum sagliyorsa turbo motorlarda birak performans kaybini,performansi arttirir.yurtdisinda bir cok ornegi mevcut.netten arastirin.sebebiyse guzel bir enjektor,ve atesleme sistemiyle lpg nin oktanin benzinden cok daha fazla olmasidir 100 ve uzeri.sirali sistemlerde normal motorlardada dogru montaj yapildiysa performans kaybi yasamazsiniz. lutfen yanlis bilgiler vermeyelim.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: extremeenvy


    Yüksek hacimli dizel bir jip yerine benzinli versiyonuna sıralı sistem bana daha uygun geliyor.




    Dostum fikirlerimizin uyuşmadığı nokta bu değildi.Sen değiştirdin sohbetin gidişatını şimdi. Eğer fikrin buysa aynı şeyi düşünüyoruz zaten. Jiplere sıralı sistem uygulamak bence de mantıklı. Yada 1600cc veya daha yüksek hacimli atmosferik bir araca sıralı sistem gayet mantıklı ve örnekleri bol olan bir uygulama. Tabi bu 2000cc 200hp güç üreten atmosferik bir motora sahip olan Honda Type-r'a sıralı uygulanmasının normal olduğunu savunduğum anlamına gelmez. Biz bu konuya THP 150-175 hp motorlara tüp(sen her ne kadar yadırgasan da) taktırmanın mantıksızlığını tartışıyorduk.


    quote:

    Orijinalden alıntı: driftspec


    quote:

    Orijinalden alıntı: emretorlak

    Takılmaz. Şu yüzden takılmaz ve takılırsa komik bir durum oluşur. 1600cc turbo benzinli 240nm tork 150hp güç üreten bir motor özel bir motordur. Yüksek ar-ge maliyetleri vardır ve bu maliyetler satış fiyatlarına fazlasıyla yansır.

    Dolayısıyla yüksek rakamlar verilerek sahip olunan bu gibi özel araçlara tüp bağlayıp motor gücünü downgrade etmek abesle iştigaldir.


    lpg takmanin nesi komik durum?sonucta ferrariye lpg takmiyorsun.evet yeni model performansli bir araca lpg takmak bencede mantiksiz.sonucta hem garantiden cikar,hem lpg nin yuksek kmlerde asindirma gibi sorunlari olabiliyor;hemde her motorla cok uyumlu olmayabiliyor,ayrica yeni model araclarda performans icin yuksek paralar verip,satin alip sonra yakit ekonomisini dusunmek mantiksiz.fakat eski model,garantileri bitmis,yuksek hacimli jip yada baska turev araclara lpg takmak cok avantajli ve mantikli.hem cebe,hem cevreye yararli hemde devletin fahis yakit politikasina bir tepki.

    ayrica sirali sistem lpg sistemleri ozellikle uyum sagliyorsa turbo motorlarda birak performans kaybini,performansi arttirir.yurtdisinda bir cok ornegi mevcut.netten arastirin.sebebiyse guzel bir enjektor,ve atesleme sistemiyle lpg nin oktanin benzinden cok daha fazla olmasidir 100 ve uzeri.sirali sistemlerde normal motorlardada dogru montaj yapildiysa performans kaybi yasamazsiniz. lutfen yanlis bilgiler vermeyelim.


    Konuya o kadar saçma girip, aynı saçmalıkla devam etmişsinki kendi kendine sorduğun soruya benden daha güzel cevap vermişsin. Kırmızı ile renklendirdiğim yerden sonrasını okumaya tennezzül bile etmedim kusura bakma.Laf olsun diye başlanan bir yazının başı neyse gelişme ve sonuç bölmü de aynıdır diye düşündüm. Kaçırdığım bişey varsa döner tekrar okurum bi ara.




  • Yadırgamak değil benimki.Sistemin adı o.

    Downgrade demeyi bilen birisinin "tüp" demesi ilginç geliyor biraz :)



    Type-r biraz uç örnek bana göre.Zira atmosferik ve yüksek devirli motor.

    İki aracı kullananlar arasında da kullanım tarzı açısından büyük fark olacağını düşünüyorum ben.

    THP turbo ile birlikte çok düşük devirlerde -ki1400 d/d'da 240nm tork!- üretiyor.

    Yani şehir içi için LPG ile birlikte mükemmel tüketime ulaşıyorsunuz.

    Yüksek tork ve LPG sayesinde de uzun dönemde yakıt masrafından tasarruf etmiş oluyorsunuz.

    Yani bana pek komik gelmiyor.Ancak yapılmadan önce normal araca göre araştırması daha iyi yapılmalı dersen o konuda haklısın.




    driftspec ise benim cevabımdan dolayı konuya bambaşka yaklaşmış.Anlatmak istediklerim farklıydı.

    Örneğimin de farklı olmasına rağmen benzer olduğunu vurguladım.




  • sahibinden.com da görmüştüm
  • "Direct Injection" teknolojisi kullanmayan her araca LPG takılabiliyor diye biliyorum.

    TSI, GDI gibilere bu yuzden takılamıyor.Takılamoypr derken henuz yaygın değil.Yurt dısında TSI lara LPG uygulaması yapılmaya başlandı. Vialle diye bir marka Turkiye ye "VIALLE LPdi" ürününü getiriyor.Suradan takip edebilirsiniz:

    http://resim.donanimhaber.com/m_36543233/mpage_5//tm.htm#39873671
  • @exrtemeenvy

    Yanılıyorsun bence.Bu iki kullanıcı arasında hiçbir fark yok bana sorarsan.Parası olan ep3-fn2 type-r, bütçesi kısıtlı olan thp 150-175hp pejo alır(diğer marka modeller tabiki seçenek dahilinde)

    1400 devirde 240nm tork verdiği doğru fakat tahmin ettiğin gibi şehir içinde hiç de ekonomik bir araç değil thp serisi.Eski aracım olan 207gt thp 150hp şehir içinde tam bir benzin canavarıydı. Şu an kullandığım 1900cc 130hp 310nm tork üreten dizel aracımın tüketim değerlerinin yanına bile yanaşamıyor.Bu da ne demek eğer tasarruf düşünüyorsan bu araçlara çuvalla para verip, sıralı sistem bağlatmak ekonomi sağlamanın doğru bir yolu değil.

    Performansı tatmak adına üretilmiş bir araca dünya para verip ekonomi sağlaycam diye sıralı bağlatmak çelişkidir diye düşünüyorum.

    diriftsipeki ise boşver o daha neyi tartıştığımız bile anlayamadı.




  • @exrtemeenvy
    Bu ara senin aracın ne? Profilini gizlemişsin bilgilerin görünmüyor
  • Profilim açık olsa bile aracım falan yazmıyor ki :)

    1.6 benzinli 307

    Ben fabrika verilerinin altında kullanabiliyorsam aracımı, ki 110 hp 147nm torklu bir araç benimkisi,

    bu kullanım tarzıyla yüksek torklu araçları daha ekonomik kullanırım diye düşünüyorum.

    Zira 1.3 cdti astra kullandım 2-3 aylık bi süre.Alıştıktan sonra inanılmayacak bi ortalama yakalamıştım.

    Gerçi o araç zaten ekonomik olmayı hedefleyen bir araç, belki kıyas doğru olmayabilir ama dediğim gibi

    şehir içinde yüksek tork çok işe yarıyor.


    Bu arada type-r ile THP motorlu 308 i şahsi fikrime göre yorumladım.

    Zira type-r alsam şehir içi de dışı da farketmez yüksek devirde kullanırım :)

    Hiçbir fark yok dediğiniz araçlar arasında da fiyatla başlayıp performansla biten,

    ve yine (bence) kullanıcı kitlesi farkı var :)

    Bütçesi olan ikinci el ep3 bakar önce tahminim, sıfır THP yi aklından geçirmez :)




    THP'de bahsettiğim gibi, daha doğrusu durum bana göre farklı.Zira cezbeden şey düşük devirden itibaren maksimum tork.

    1000 devirde aracımın maksimum torkundan bile yüksek (158nm) tork üretiyor.Maksimum tork 1400d/d'de 240nm,

    ki bu tork 3500 e kadar değişmiyor, 5000d/d de bile 200 küsür nm tork sağ ayak ucunuzda.

    Açıkçası bu aracı ben gerektiğinde performans, yakıt ekonomisi istediğimde de beni üzmemesi için düşünürdüm.

    Benzin canavardı dediğiniz araç 1.6 vti ile neredeyse aynı tüketime sahip.Ben kendi aracıma benzin canavarı demezken...

    1.9 TDI kullanıyorsunuz sanırım.Ona göre kıyas yapıyorsanız doğrudur, yanına yaklaşamaması da gayet doğal.

    Birinin karışık tüketimi 9küsür litreyken, diğerininki 5.5litre...

    Kıyas kabul etmeyecek iki motoru neden karşılaştırıyorsunuz ki?


    Ben dizel araç kullanmayı sevmiyorum.

    Her ne kadar yüksek torkun verdiği zevki başka da olsa,

    benzinli araçtan sonra bindiğimde dizel sesi başlarda hoşuma da gitse (ki sonradan sıkıyor)

    yakıt tüketimi odaklı motor da olsalar dizel araç sevmiyorum.


    Bu yüzden hem performans ki özellikle istediğim turbo performansı,

    hem de ekonomi için 1.6 turbo motorlu araçlar ilgimi çekiyor.

    Hal böyle olunca LPG CNG vb yakıt sistemleri bana abest gelmiyor.


    Bence siz sisteme önyargılısınız.Önce bunları aşmak gerek.

    Ülkede LPG kullanımı şahin, kartal vb araçlarda, bagajda piknik veya mutfak tüpü,

    bahçe hortumu vs gibi ilkel sistemlerle başlar ve uzun bir süre yasaklara rağmen devam ederse olacağı bu...



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi extremeenvy -- 21 Mayıs 2010; 10:50:48 >




  • teorikte cok mantikli dusunuyorsunuz fakat gercekten dusundugunuz gibi olmuyor turbo benzinli arac her turlu yakiyor,tersine turbolu arac uzun yolda torkunun avantajini konusturuyor.bende 1.4tsi golf 122 lik var.sehir ici 9-10lt nin altina inmiyor baya sakin kullaniyorum ustelik.sehirler arasi 5-6 arasi goruyorum.

    bunun haricinde 1.6hdi kullaniyorum surekli dip gaz gittigimde sehir ici tuketim 6.8:) sakin kullanimda 5civari.torkun avantajini en iyi dizel kullaniyor.yuksek torklu benzinli motorlar kagit ustunde az basarsam az yakar gibi geliyor fakat malesef oyle olmuyor.

    zamaninda yuksek torklu amerikanda kullanmistim.tork var diye cokda cebimi yakmaz diye dusunuyordum nasi olsa az gaza basarim araba yurur dedim aynen sizin gibi dusundum ama yok her turlu cok yakiyor benzinli araclar.benzinli aracin az yakmasi icin kucuk hb sinif 900-1000kg civarinda olmali birde 1.4 olmali:)
  • quote:

    Orijinalden alıntı: emretorlak

    @exrtemeenvy

    Yanılıyorsun bence.Bu iki kullanıcı arasında hiçbir fark yok bana sorarsan.Parası olan ep3-fn2 type-r, bütçesi kısıtlı olan thp 150-175hp pejo alır(diğer marka modeller tabiki seçenek dahilinde)

    1400 devirde 240nm tork verdiği doğru fakat tahmin ettiğin gibi şehir içinde hiç de ekonomik bir araç değil thp serisi.Eski aracım olan 207gt thp 150hp şehir içinde tam bir benzin canavarıydı. Şu an kullandığım 1900cc 130hp 310nm tork üreten dizel aracımın tüketim değerlerinin yanına bile yanaşamıyor.Bu da ne demek eğer tasarruf düşünüyorsan bu araçlara çuvalla para verip, sıralı sistem bağlatmak ekonomi sağlamanın doğru bir yolu değil.

    Performansı tatmak adına üretilmiş bir araca dünya para verip ekonomi sağlaycam diye sıralı bağlatmak çelişkidir diye düşünüyorum.

    diriftsipeki ise boşver o daha neyi tartıştığımız bile anlayamadı.





    bende sana sadece guluyorum.herseyi en iyi sen biliyorsun brava:D




  • Yav hayret bisey ya. Adam sormus tup takilamiyormu diye. Millet demis o arabaya tup takilirmi hic. Sanane yahu. Cevap vermemis dogru duzgun kimse. Soru gayet acik takilabiliyormu? Takilamiyormu? Verim orani nedir? Bu kadar acik iste

    Bilenler yazarsa sevinirim.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • 
Sayfa: 12
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.