Şimdi Ara

PEUGEOT 208 1,2 VTİ ETG (83. sayfa)

Bu Konudaki Kullanıcılar:
3 Misafir - 3 Masaüstü
5 sn
1.668
Cevap
22
Favori
156.520
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 8081828384
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • Merhaba,

    2013 model 1.2 vti modeli bir araç sahibiyim. Aracımın donanım paketinden emin değilim. Bunu anlamanın bir yolu var mıdır?(şasi no dan vs.)



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi mitogaran -- 2 Nisan 2017; 19:43:1 >
  • mitogaran M kullanıcısına yanıt
    2013 yılında sadece access ve Active geldi.Aracınızda cruze control,Bluetooth 4 hava yastığı,elektrikli arka camlar ve aynalar varsa Active dir.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • icemy İ kullanıcısına yanıt
    Evet cruise control ve BT var. Cevap için teşekkürler, Demek ki Active kullanıyoruz.
  • Merhabalar, 2015 model 208 egt5 active araç sahibiyim. sigortasını yaptırmak içn internetten bilgileri girdiğimde 208 egt5 ve 208 etg5 FL olarak 2 farklı seçenek çıkıyor. FL ne demek ve aracımın FL olup olmadığını nasıl anlayabilirim. bir de yan aynalar nasıl ayarlanıyor ve aynaları hafızaya alma özelliği var mı
  • Ratt R kullanıcısına yanıt
    Fl facelift yani makyajlı 208 demek.Aracınız makyajlı 208 ise fl yi seçeceksniz.

    < Bu ileti tablet sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: icemy

    Fl facelift yani makyajlı 208 demek.Aracınız makyajlı 208 ise fl yi seçeceksniz.

    Fl secince daha fazla cikiyor. Makyajli sanirim on izgara su 2016 lar gibi. Yanlis secersem sorun mu olur

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Ratt R kullanıcısına yanıt
    Arka stoplar makyajlıda net daha kalındır.
    Aracınız makyajlıysa ve makyaksızı seçerseniz kaza anında makyajsıza göre muamele yapılır sanırım.Yani değişecek stop,tampon olacak olursa eskisine göre muamele edilir.
    Makyajlı daha pahalı olduğu için fiyatın daha fazla çıkması normal ama çokta fark olmaması lazım

    < Bu ileti tablet sürüm kullanılarak atıldı >
  • icemy İ kullanıcısına yanıt
    Etg5 secince 1400 küsur etg5 fl secince 1500 lerde bi fiyat cikiyor.. cumartesi ve bugun sorguladim internetten trafik sigortasi icin fiyat vermiyor kasko icin sadece 1 firma fiyat veriyor. Haftaici mi sorgulamak gerek? Tesekkur ederim cevaplar icin.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Merhaba arkadaşlar bizde 2015 model 208 1.2 access var ama radyo kısmı kontak çevrilmeden açılmıyor hiç bir şekilde çözümü olan varmı ayrıca en ucuz smeg nerden alabiliriz aracın garantisi hala devam ediyor

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Arkadaşlar selam,

    2015'te aldığım aracın 2 yılı dolmak üzere, dolayısıyla garantisi de bitiyor.
    Toplamda 25bin km yol yaptım, garantiyi uzatmaya gerek olup olmadığı konusunda ne düşünüyorsunuz?
  • koko- K kullanıcısına yanıt
    Bence uzatmak mantıklı hangi araç olursa olsun. Çok bir parada değil 1000tl gibi bir fiyat
  • Arkadaşlar 2015 etg5 1.2 araç almayı düşünüyorum ne dersiniz mantıkli bir araç mı şanzıman konforu çok mu kötü araç garantisi bitmesi az kalmış aracı servise sokup ücretsiz nelerden faydalanabulirim örneğin şanzıman güncelleme yada ekran özelliği açtırma gibi ?

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • O şanzımanı dizayn edeni meslekten atmak lazım. 1-2-3- vites geçişlerde araba yığılıyor. Onun dışında idare eder.
  • mrmataraci M kullanıcısına yanıt
    Senin araçta sorun var demekki, bendede 1.2 etg5 puretech var ve 1-2 de geçişlerde sadece hissiyat var yığılma gibi bir durum söz konusu bile değil. 3-4-5 yağ gibi
  • Sistem otokalibrasyon ile benzin işletim sisteminden aldığı bazı verileri yorumlayarak LPG de bir yakıt haritası oluşturdu ve aracımız artık LPG ile çalışmakta.Araç lpg de çalışırken benzin enjektörlerinin elektiriği kesildi yani benzin enjektörleri uyutuldu ve fakat araçtaki tüm sensörler yine devrede .OEM Benzin ecüsü hala çalışmakta ve aracın benzin ile devam ettiğini düşünmekte fakat araca artık sadece LPG gönderilmekte.Oksijen sensörü yine devrede (yukarda ne işe yaradığını anlatmıştım) ve yanma oranlarını yine ölçmekte.Motora LPG gönderilmeye devam ediyor ve sensör motordaki yanmayı ölçüyor ve bir bakıyor yanma oranı %-20 fakir ,bu durumu hemen aracın benzin ecüsüne bildiriyor ,benzin ecüsü bu veriyi öğrenince araca %20 fazla yakıt gönerilmesi gerektiğini düşünüyor ve benzin enjektörlerine bu sinyali yolluyor fakat araç lpg de olduğu için yakıt artmıyor ,motor hala fakir karışım ile çalışmaya devam ediyor ,oksijen sensörü yine ölçüme devam ediyor ve bakıyor ki yanma oranı hala %-20 fakir bu durumu yine benzin ecüsüne bildiriyor ,benzin ecüsü yanma oranını artırmak için yakıtı %20 artırmalıyım diyor ama ne fayda Lpg ye müdehale edemiyor ve bu durumda motor %_20 fakir karışım ile çalışmaya devam ediyor.Böyle bir durumda motorda 2 temel sorun meydana geliyor ; bunlardan birincisi mekanik sorun ,diğeri ise elektronik sorun .

    1.Mekanik Sorun : ( Basit ifadeler ile anlatacağım ,lütfen biri çıkıp vay ısı ayrı vay sıcaklı ayrı , bu terimler yanlış demesin)
    Yanma odasında bulunan emme ve eksoz subablarının bu odada meydana gelen ısıya belli bir dereceye kadar mukavemet etme durumu var.Araçlardaki bu subablar günden güne hassaslaşmakta ,çünkü emisyon oranları hassaslaştıkça araç üreticilerinin de kullandığı malzemeler farklılık göstermeye başlıyor.2000 model bir aracın kullandığı subab ile 2012 model bir aracın kullandığı subabların yapıları birbirinden farklıdır. Konuya dönecek olursak örneğin araç benzinde iken yanma odasının ısısı en fazla 80 derece olsun subabların ise ısıya dayanma derecesi 100 derece olsun , araç benzinde iken yanma oranı 80 dereceyi geçmediği için subablarda ,subab yataklarında vs vs herhangi bir sorun meydana gelmiyor ; araç LPG de iken lpg nin doğası gereği bu ısı 90 dereceye çıkacaktır ve fakat subabın dayanma derecesi 100 olduğu için herhangi bir sorun meydana gelmeyecektir ; fakat yukardaki örnekte olduğu gibi şayet gaz ayarı yanlış ise yanma odasının ısısı fakir karışımdan dolayı artacaktır ve 90 drece olması gereken ısı 110 dereceye çıkacak (esasında yüksek ısıya daha uzun süre maruz kalacaktır) ve subablar zamanla aşınacaktır.Böyle bir durumda motor ömrümüz zamanla kısalacaktır.

    2.Elekronik Sorun : Benzin Ecülerinin 2 temel hafızası ya da yakıt döngüsü vardır .Bunlar LFT /Long Fuel Trim) ve SFT dediğimiz Short Fuel Trimlerdir.Yani kısa yakıt döngüsü ve uzun yakıt döngüsü .Basitçe kısa yakıt döngüsü SFT biraz önceki örnekte anlattığım anlık olarak değişen oksijen sensörünün benzin ecüsüne gönderdiği verilerdir ; yani yakıt +3 fazla - 2 kısık vs vs
    Uzun yakıt döngüsü ise LFT benzin ecüsünün bu anlık değerlere göre yani SFT ye göre belirlediği temel değerdir.Sorunsuz çalışan bir araçta LFT ve SFT +- 5 aralığındadır. Fakat yukardaki örnekte ne olmuştu araç %-20 fakir ile çalışmaktaydı ,bu durumda benzin ecüsü yakıtı %20 açmalıyım ,açmalıyım ,açmalıyım ,açmalıyım diyordu fakat açamıyordu bu durumda %+20 açmalıyım değerini LFT değeri olarak algılıyor ve kaydetmiş oluyordu.
    Şimdi bir adım daha ileri gideceğiz.Motorları open loop ve closed loop denilen iki döngüsü var yani açık döngü ve kapalı döngü .Kapalı döngüde motor sürekli oksijen sensörünün verilerini dikkate alarak yakıt düzenlemesi yapar fakat open loopta araç oksijen sensörünün değerlerine göre değil LFT ye göre yakıt düzenlemesi yaparçPeki araç ne zaman opeen loop'a geçer? Genelde siz araca ani dip gazlar yaptığınızda ya da sabah soğuk motorda araç open loopta çalışır yani bu iki durumda da yakıt ayarı yapamaz çünkü ayar yapayım derken motora zarar verebilir.Özetle daha önceki sağlıklı değer olan LFT yi kullanır ,burdan da anlıyoruz ki araçların bir tane LFT değeri olmaz ,birden çok LFT değeri olacaktır yani aracın çalışma durumuna göre LFT değerleri farklılık gösterir ,rolantide LFT farklı ,hareket halinde LFT farklı dip gaz yaptığınızda LFT farklıdır.
    Yukardaki örneğe döncek olursak %20 LFT değerine sahip bir araç ( ki bu değere yanlış lpg kalibrasyonu neden olmuştu) sabah soğuk motorda çalıştırıldığında birde araca gereksiz yere %20 fazladan benzin gönderecek ve arac bu fazla benzinden dolayı boğulacak gaz yemeyecek ve hatta hareketv edemeycektir ,araç lpg ye geçtiğinde bir anda roketleyecek bütün sorunlar ortadan kalmış gibi gözükecek ama sorun büyük!!!Araç sahibi lpg montajı yaptırdığı yere gidecek ; Usta bu araba sabahları gaz yemiyor diyecek ... Usta ise abi bu sıralı gazzz ; sabah benzinle çalışır beni alakadar etmez gaza geçince sorun var mı diyecek ; müşteri gaza geçince sorun yok sabah var dediğinde abi sen ozaman arabanı servise göster diyecek.Müşteri servise gidecek ; servisteki usta LFT yi Sft yi nerden bilsin ,o parça değiştirmekle ustalığı kazanmış!!! Abi bu araba gazlı gazı söktür öyle bakayım diyecek ; müşteri ortada top olacak ,bir o taraf bir bu tarafa gidecek ama çözüme ulaşamayacak!!!!



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi gaspart3 -- 15 Eylül 2017; 13:38:31 >




  • Hocam bu anlattıklarınız bir senaryo mu yoksa başınıza gelenler mi?

    < Bu ileti tablet sürüm kullanılarak atıldı >
  • 2013 Aralık çıkışlı 45 bin küsür km de olan 208 1.2 vti etg5 82 bg aracım için Candan Mühendislikte BRC sequent 32 gaz dönüşümünü 1 hafta önce yaptırdım.



     PEUGEOT 208 1,2 VTİ ETG



     PEUGEOT 208 1,2 VTİ ETG



     PEUGEOT 208 1,2 VTİ ETG



     PEUGEOT 208 1,2 VTİ ETG



    öncelikle ustalığına güvenirliği için çok rağbet var. Yılmaz Bey ve arkadaşları cana yakın insanlar. Yaklaşık 4-5 saat süren bir çalışmanın en başında çektiğim fotoğraflar yukarıda.



    Montaj bittikten sonra ayar kısmı arkadaşları uğraştırdı. Motorun bu kadar salınım yaptığını hiç görmemiştim. Yüksek sıcaklıklara çıkan motor harareti sebebiyle istop edildiğinde dahi radyatör çalışıyordu. Bu bölümle ilgilenen arkadaş işin ehli olması lazım ki yaptıklarının doğru olduğunu düşünüp işe sürekli devam etti, motora takılan kısımlar 4 tane (bizim aracımız 3 silindirli bunlardan biri iptal oluyor) ve bunların bir sıralaması var. Bu sıralamaya ve yerlerine tam oturup oturmadıklarına bir kaç kez baktı.Aracın ön konsolunda bir aparatla ayarlama yapmaya devam etti sürekli ve Sonuçta 15 - 20 dakika sonra araç ayarları kabul etmeye başladı.





     PEUGEOT 208 1,2 VTİ ETG



    iyi bir teste ihtiyacı var denilen aracım 4-5 dakika sonra testten dönünce şaşırdım. Beraber gezelim mi diyince testi yapan arkadaş ben bir sıkıntı görmedim, bu yeterli dedi. Montajı yapan ustam, radyatör suyuna sürekli bakmamı, en az çeyrek depomun dolu olması gerektiğini, benzin göstergesinin yarı depo altında sürekli aşağı düşeceğini ( brc seq 32 de eobd olduğunu söylediğimde usta bu parçanın ekstra ücretinin olduğunu eobd nin kitle gelen beyinin içinde yer aldığını ve servis lambasının yanmamasına yaradığını ve bu hataları giderdiğini, benzin göstergesi ile ilgili olmadığını söyledi), şehir içinde 25-27-30 kr görürsem güzel olduğunu söyledi. Araç 35 kr yakarsa, gaz almazsa, sürekli benzin harcarsa kendilerine gelmem gerektiğini bunun dışında bir gereklilik olmadığını ve 10 bin km de filtrelerin ve bakımının yapılması gerektiğini belirtti.



    Montaj sırasında bagajın altında kalan plastik tutanaklardan biri kırılmış.





     PEUGEOT 208 1,2 VTİ ETG



    yan tarafta kırılmayan taraf budur





     PEUGEOT 208 1,2 VTİ ETG



    Son halinden bir kaç foto paylaşıyorum.



     PEUGEOT 208 1,2 VTİ ETG



     PEUGEOT 208 1,2 VTİ ETG



     PEUGEOT 208 1,2 VTİ ETG



     PEUGEOT 208 1,2 VTİ ETG



     PEUGEOT 208 1,2 VTİ ETG



     PEUGEOT 208 1,2 VTİ ETG



    Aracım şu ana kadar 300 km de gazlı olarak. Yakıt sarfiyatı, çekiş, ... Paylaşacağım...

    PO 2.85 tl 'den 89 tl ye yakıt tankini fulledim. 354 km şehir içi 25 km/sa ortalama hız benzin sarfiyatiyla 26-27 kuruş. Bence iyi bir performans. Aygaz ile bir deneme yapıp onun da sonuçlarını buraya yazarım.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi egos1907 -- 28 Ekim 2017; 8:27:37 >
    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • quote:

    Orijinalden alıntı: mrmataraci

    O şanzımanı dizayn edeni meslekten atmak lazım. 1-2-3- vites geçişlerde araba yığılıyor. Onun dışında idare eder.

    Araç şehir içi trafiğinde dur-kalk sonrası debriyaj plakası ısındığında bende de sadece ilk 1-2 arası devir alırken 1 saniye kadar anlık titriyor ama sonrası gayet akıcı. Sizde de öyle mi? Benimki 1.2 vti Etg5. 35.000 km.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Merhaba arkadaslar 2014 model 1.2 otomatik aldim bende araniza yeni katildim.



    Benim sol ön cam yukari kaldirirken tek seferde kalmiyor her seferinde az az yukari kalkiyor nerdeyse 7-8 sefer tiklayarak kapatabiliyorum anca. Bu konuda basina gelen varmi ? Yada cozumu varmi acaba ?

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Biraz önce Peugeot Türkiye Müşteri hizmetleri ile görüştüm. (0216)5799444 LPG li araçları yetkili servise almıyorlarmış. Genel olarak Peugeot Türkiye politikasıymış. Bilginize...

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • 
Sayfa: önceki 8081828384
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.