Şimdi Ara

Peugeot 208 1.0 Motor İstanbul Trafiği için Tasarruflu ve Yeterli Gucte midir?

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
1 Misafir - 1 Masaüstü
5 sn
18
Cevap
1
Favori
8.079
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 1
Giriş
Mesaj
  • Merhaba bu aractan almayı planlıyoruz.Fiyatı uygun geldi 30.900 tl.Malum dizel ve benzin arasındaki fiyat farkı kapanmak üzere bu surecte ilk satınalma maliyeti dusuk bır arac lazım.Sadece is için kullanılacak.Aynı fiyatlara baska önerebileceginiz arac olabilir mi?


    Peugeot grubunun downsizing stratejisinin yeni aşamasını oluşturan 3 silindirli yeni motor neslinin 1.2 VTi’nin ardından yeni üyesi olan 1.0 VTi “giriş gamı” modellerde iyi bir performans seviyesini sunarken, yakıt tüketimi ve CO2 salımları konusunda gerçek bir çığır açıyor.

    İlk kez 208’de kullanılan EB kodlu bu motor, iddialı bir şartname bazında tamamen PSA Grubu tarafından tasarlandı. Bu motor bloğunda, sürtünmeler farklı teknolojilerin kullanımı sayesinde %30 azaltıldı. Piston pimleri, segmentler ve biyeller üzerinde sertleştirilmiş karbon kaplama uygulandı, aynı zamanda sessiz çalışmaya katkıda bulunan ve yaşam ömrü bir otomobilinkine eşit olan kartere entegre ıslak tip triger kayışı geliştiridi ve kaydırılmış eksenli pistonlar kullanıldı.
    Yanma işlemi, yanma odasının aerodinamiğinin iyileştirilmesi (emme boruları, piston başlıkları üzerinde yapılan çalışmalarla) ve ateşleme işleminin yüksek atık gaz oranlı çalışmaya (EGR) göre uyarlanması ile optimize edildi.
    Alüminyum alaşımlı silindir kapağı, silindir başına 4 valf, çok noktalı endirekt enjeksiyon, emme ve egzoz fazlarında sürekli değişken oranlı supap sistemi (VVT) ile donatıldı.
    Bu 3 silindirli motorda, sürekli optimal basınçla çalışacak şekilde kontrol edilen değişken hacimli yağ pompası gibi başka teknolojik yenilikler de kullanıldı. CO2 emisyonlarını azaltmak amacıyla hızlı ısınma sağlamak için, Split Cooling tipi soğutma sistemi kullanıldı. İlk çalıştırmada, silindir kapağı ve bloğu motor sıcaklığının daha hızlı artması için farklı devirlerde çalışıyor.
    100 kilometrede 2 litrelik yakıt tasarrufu
    Bu yeni motor, yeni mimari yapısı ile 208’in karma çevrimde 99 g/km CO2 emisyonu ve 100 kilometrede 4,3 litrelik yakıt tüketimi sergiliyor. Endirekt enjeksiyonlu bu atmosferik motor 6 000 devir/dakikada 50 kW (68 hp) maksimum güç ve 3 000 devir/dakikada 95 Nm’lik maksimum tork sağlıyor.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi cetvel -- 14 Eylül 2013; 14:03:44 >
    < Bu ileti tablet sürüm kullanılarak atıldı >







  • İncelediniz mi aracı??
  • gayet kullanılır ben de 1.2 70 hp'lik 3 silindirli fabia kullanıyorum, çok uzun yola da çıktım bir sıkıntı yaratmadı. arabanın karakterine alıştığınızda nerede sollama yapacaksınız kestiriyorsunuz.

    rampa için örnek verecek olursam izmir belkahve yokuşunu 5. viteste 90'la çıkıyorum ama yüklü olunca 4. vitesi istiyor. küçük motorlarda aracın yük durumu çekişi etkiliyor.

    son olarak test sürüşü yapmanızı tavsiye ederim.
  • Şu bizim uyuşuk İstanbul'da mı... Tabii yeter :)

    6 silindirli sevdiğim bir arabam vardı. Motoru karbon bağlar, bacaklarını açacak yer bulamazdım. Çevre yollarını epey kullanıyor olmama rağmen ortalama hızım 30-35 km/s. Tabii yeni arabayı 69 beygirlik küçük bir şey aldık. Onu daha rahat kullanıyorum açıkçası. Şehrin temposuna daha uygun.

    Bence endişeye hiç gerek yok, İstanbul'un damar tıkanıklığı var zaten... merdiven çıkamıyor. Kalkışlarda klima daha çok hissediliyor hepsi bu. Yokuşlar için bu arabaların ilk (yani kalkış) vitesleri de ona göre oluyor. 0-100'de 12-13 sn civarı ki İstanbul'lunun ortalama arabası da daha iyi değil.

    208'e baktığımızda Türkiye için yan havayastıkları sadece en süslü versiyonda vardı. O fiyatın biraz üzerine Fabia veya Citigo'da kaza testinin yapıldığı versiyonları da alabilmek mümkün. Veya kaza testi olmayan versiyon konusu önemli değilse Dacia Sandero da düşünülebilir. Daha ucuz neticede.




  • test etmekte fayda var ama bence alınır.istanbul trafiğinde sorun yaratmaz.biraz daha eklenip 1,2 side alternatif.dizel araçlar çok pahalı ve benzin dizel makası iyice daraldı.bu arabalara kısa zamanda zam bekliyorum
  • Turbosuzsa alınmaz
  • Bu motora ait teknik verileri Peugeot resmi sitesinde göremiyorum. Adres verebilecek veya burada paylaşabilecek arkadaşlar varsa memnun olurum.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: zotacing

    Atmosferik motorsa bulaşmayın. 30.900TL az para değil, zor kazanıyoruz hepimiz.

    Gerekiyorsa kredinizi fazla çekin turbolu düşük devirde iyi tork sunan bir araç alın, gerekiyorsa almayın paranız cebinizde kalsın derim.

    Küçük motorları her zaman savunan biriyim, ''yokuş çekmez, 5 kişi binince gitmez'' gibi saçma laflara kızarım. Bisikletle bile her yokuşu çıkarsınız, motorlu araç mı çıkmayacak?

    Bu tarz küçük motorların sıkıntıları; sollama yapamazsınız çünkü güven vermiyor araç tıkanıyor ve tehlike yaratır uzun yolda. Ayrıca yakıt değerleri fabrika değerlerini tutmaz, onu yine söyleyim. En az yarım litre üstüne koyun, o da yokuşsuz sakin kullanımda. Eğer bol bol yokuşlu yollarda kullanacaksanız şehir içi 8-9 litreleri bulur bu tarz araçlar. Ayrıca Ankara'nın meşhur TRT yokuşu gibi olan yolda/yollarda 3. vitese atamazsınız bu aracı, gayet iyi çıkarsınız ancak takıntılarınız varsa şunun gibi ''30.000TL para saydık yokuşu 2. vitesle çıkıyoruz'' gibi tekrar söylüyorum almayın.

    Lütfen gidip test edin aracı, demek istediklerimi anlarsınız.

    Sollamada sıkıntı çıkarıp boğulan araç, 5 kişi+bagaj+klima ile yokuş çıkacak öyle mi ?




  • quote:

    Orijinalden alıntı: viper17

    quote:

    Orijinalden alıntı: zotacing

    Atmosferik motorsa bulaşmayın. 30.900TL az para değil, zor kazanıyoruz hepimiz.

    Gerekiyorsa kredinizi fazla çekin turbolu düşük devirde iyi tork sunan bir araç alın, gerekiyorsa almayın paranız cebinizde kalsın derim.

    Küçük motorları her zaman savunan biriyim, ''yokuş çekmez, 5 kişi binince gitmez'' gibi saçma laflara kızarım. Bisikletle bile her yokuşu çıkarsınız, motorlu araç mı çıkmayacak?

    Bu tarz küçük motorların sıkıntıları; sollama yapamazsınız çünkü güven vermiyor araç tıkanıyor ve tehlike yaratır uzun yolda. Ayrıca yakıt değerleri fabrika değerlerini tutmaz, onu yine söyleyim. En az yarım litre üstüne koyun, o da yokuşsuz sakin kullanımda. Eğer bol bol yokuşlu yollarda kullanacaksanız şehir içi 8-9 litreleri bulur bu tarz araçlar. Ayrıca Ankara'nın meşhur TRT yokuşu gibi olan yolda/yollarda 3. vitese atamazsınız bu aracı, gayet iyi çıkarsınız ancak takıntılarınız varsa şunun gibi ''30.000TL para saydık yokuşu 2. vitesle çıkıyoruz'' gibi tekrar söylüyorum almayın.

    Lütfen gidip test edin aracı, demek istediklerimi anlarsınız.

    Sollamada sıkıntı çıkarıp boğulan araç, 5 kişi+bagaj+klima ile yokuş çıkacak öyle mi ?

    Araçlarda vites bu gibi durumlar için var.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: zotacing

    quote:

    Orijinalden alıntı: viper17

    quote:

    Orijinalden alıntı: zotacing

    Atmosferik motorsa bulaşmayın. 30.900TL az para değil, zor kazanıyoruz hepimiz.

    Gerekiyorsa kredinizi fazla çekin turbolu düşük devirde iyi tork sunan bir araç alın, gerekiyorsa almayın paranız cebinizde kalsın derim.

    Küçük motorları her zaman savunan biriyim, ''yokuş çekmez, 5 kişi binince gitmez'' gibi saçma laflara kızarım. Bisikletle bile her yokuşu çıkarsınız, motorlu araç mı çıkmayacak?

    Bu tarz küçük motorların sıkıntıları; sollama yapamazsınız çünkü güven vermiyor araç tıkanıyor ve tehlike yaratır uzun yolda. Ayrıca yakıt değerleri fabrika değerlerini tutmaz, onu yine söyleyim. En az yarım litre üstüne koyun, o da yokuşsuz sakin kullanımda. Eğer bol bol yokuşlu yollarda kullanacaksanız şehir içi 8-9 litreleri bulur bu tarz araçlar. Ayrıca Ankara'nın meşhur TRT yokuşu gibi olan yolda/yollarda 3. vitese atamazsınız bu aracı, gayet iyi çıkarsınız ancak takıntılarınız varsa şunun gibi ''30.000TL para saydık yokuşu 2. vitesle çıkıyoruz'' gibi tekrar söylüyorum almayın.

    Lütfen gidip test edin aracı, demek istediklerimi anlarsınız.

    Sollamada sıkıntı çıkarıp boğulan araç, 5 kişi+bagaj+klima ile yokuş çıkacak öyle mi ?

    1. vitesle çıkar, yinede çıkar. Ne olacak geri mi kaçacak 1. viteste gaz verirken?

    Biraz balata kokabilir




  • nerdeyse tüm yollar bölünmüş yol oldu artık. sollama çok sorun olmaz ama yine de 1.2 motorlu araba daha iyi olur bence.
  • ben tavsiye etmiyorum araç yıprandıkça performanstan düşüyor ve uzun yolda ciddi sorunlar çıkarıcaktır tavsiyem ikinci el sıfıra yakın bir araç almanızdır
  • Peugeot 208 1.0 motorlu arabami yaklasik bir ay once aldim ve gayet memnunum. Cekis konusunda 5 kisi ( bunlarin 3 u kilolu ) de bindik yokusta ciktik herhangi bir sorun yok, yakit anlaminda uzun yolda 3,5 sehir ici 6 civari. Cok sik bir ve konforlu bir arac .

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Ne yeter mi? Duran trafikte yanınızdan geçen scooterlar kapak yapamiyorsa yetmez tabiki

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • yaw alınır mı alınmaz bi araç mı bu 1.0 206 pejo acil cevap lütfen bayii haber bekliyor

    chevy cruze dan sonra bunu almak nasıl olur bilmem ama test sürüşünde fena gelmedi
  • Tezgin kullanıcısına yanıt
    6 litre şehir içi tüketimde ortalama hız nedir
  • secimlerden sonra devaluasyon olunca artık sart olacak takıp
  • 
Sayfa: 1
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.