DonanımHaber'de AraYENİ GELİŞMİŞ ARAMA
ForumBu Bölümde Ara
PEUGEOT 206 SEDAN 2008-2009 NASIL BİR ARAÇ??
Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
1 Misafir Kullanıcı
5
Cevap
0
Favori
13.814
Tıklama
Tüm Forumlar >> Motorlu Araçlar Dünyası >> Markalar >> Peugeot >> PEUGEOT 206 SEDAN 2008-2009 NASIL BİR ARAÇ??
Sayfaya Git:
Sayfa: 1
Giriş
Mesaj
    • Yüzbaşı
      935 Mesaj
      08 Ocak 2010 01:04:51
      ..Bu model 2008 araçlara bakıyorum bir süredir fiyatı modeline göre uygun duruyor ama pek bilgim yok bu araç hakkında yolardada pek görmedim açıkcası..
      ..kullanan hakkında bilgisi olanlardan yorumlar rica ediyorum olumlu ve olumsuz yanları nelerdir..fiyatı avantajlı görünmesine rağmen neden pek fazla yok bu araçtan etrafta...



      _____________________________

    • Yüzbaşı
      804 Mesaj
      09 Ocak 2010 10:25:34
      Peugeot 206 Sedan 1.4 : Başarı arıyor09 Mart 2007 14:31:00
      Hatchback karoseriyle başarılı satış rakamları yakalamış olan 206, sedan karoseriyle de küçük sedan sınıfında şans arıyor. Fakat dizel motor seçeneğinin olmayışı işini biraz zorlaştıracak gibi. Küçük sedanlar ülkemizde ve diğer birçok gelişmekte olan ülkelerde en fazla satan otomobiller arasındadır. Bunu son derece normal karşılamak lazım. Çünkü düşük bütçeye sahip olan tüketici verdiği paranın karşılığında daha büyük bir otomobil alma isteğindedir.


      Bunun farkında olan otomobil üreticileri de iyi satan küçük sınıf hatchback’lerinin sedan versiyonlarını gelişmekte olan ülkeler için bir “bagaj eklentisiyle” satışa sunarlar. Bu durum üretim maliyetleri açısından hem üretici, hem de tüketici açısından olumludur. Çünkü firmalar böylece tamamen yeni bir model üretmenin masrafından kurtulup, daha ucuz otomobiller ortaya çıkartabilirler. Bunu Renault Symbol, Honda City gibi modellerde görmek mümkün.




      HB'den daha büyük



      Peugot da biraz gecikmeli olsa da, küçük sedan segmentine İran’da üretilen 206 Sedan’la girdi. Peugeot tarihinin en başarılı modellerinden olan hatchback 206’dan geliştirilen 206 Sedan’ın tasarım olarak ve görsel yönden birçok küçük sedandan daha başarılı olduğu söylenebilir. En azından bagaj bölümü sonradan eklenmiş hissini yaşatmıyor.



      Dünya tanıtımı 2005 Frankfurt Otomobil Fuarı’nda yapılan 206 Sedan’ın 4.188 mm’lik uzunluğu, hatchback kardeşinden 353 mmdaha fazla. Bu artış bagaj hacmine de yansımış ve 420 lt’lik bir bagaj elde edilmiş. Bu değer ilk başta başarılı gibi gelse de Renault Symbol ve Fiat Albea gibi rakiplerin 500 lt’nin üzerinde hacim sunduğunu belirtmek gerek.



      Tanıdık iç mekan



      Otomobilin sürücü koltuğuna geçtiğimizde, hatchback karoserli versiyonlardan farklı olmayan bir yapıyla karşılaşıyoruz. Ön konsol işçilik ve malzeme kalitesi yönünden Fransız üretimlerden farklı değil. Sert plastikler kalite hissini düşürse de, bu tarz bir otomobilden kimse daha fazlasını beklemiyor.



      Ön tarafta diz ve baş mesafesi yönünden sıkıntı yaratmayan otomobilin, arka koltuklarındaki baş mesafesi biraz kısıtlı. Pasif güvenlik ekipmanı olarak önde iki havayastığı bulunan Comfort donanım seviyesinde, arka koltuklarda başlık sunulmuyor. Başlıklar Executive modelinde bulunuyor. Yeri gelmişken ABS’li fren sisteminin de Executive’de sunulduğunu belirtelim.



      Yeterli performans



      Rakiplerine göre ferah bir sürüş pozisyonu sunan 206 Sedan’da kullanılan 1360 cc’lik, sıralı dört silindirli, üstten tek egzantrikli ve 8 supaplı motor biraz eski teknoloji. Motor gücünün 75 HP ve torkun da 120 Nm gibi mütevazı bir değer olması doğal olarak performans beklentisi yaratmıyor. Fakat endişelenmeye gerek yok. 1006 kggibi hafif karoseri sayesinde 206 Sedan yeterince canlı ve çekiş sorunu yaratmıyor. Yani aile kullanımlarında beklentileri fazlasıyla karşılayacaktır. Bu arada motorun biraz sesli çalıştığını da ekleyelim.



      206 Sedan’ın süspansiyon sistemi konfor odaklı tasarlanmış. Virajlarda salınıma neden olan bu süspansiyon sistemi konfor yönünden beklentileri karşılıyor. Yol tutuş fazla zorlanmadığı sürece yaterli. Yüksek hızlarda yan rüzgarlardan belli belirsiz etkilenen otomobilin vites yolları uzun ve belirsiz.

      Tarık Akagün

      Genel Değerlendirme
      İşçilik 5 İran'da üretilen aracın işçilik seviyesi düşük.
      Görüş 6 Görüş açılarında problem yok.
      Performans 5 1.4 litrelik motorun performansı yetersiz.
      Tüketim 7 Yakıt tüketimi bekleneni karşılıyor.
      Konfor 5 Sınıf standartlarında konfor seviyesine sahip.
      Frenler 4 ABS'nin eksikliği hissediliyor.
      Yalıtım 4 Yol sesi rüzgar sesiyle birleşince yüksek hızlarda rahatsızlık veriyor.
      Donanım 4 Fiyatı göz önüne alındığında normal.
      Fiyat 6 Rekabetçi bir fiyata sahip.
      Sonuç 5,1 Peugeot 206 Sedan Türkiye pazarına biraz gecikmeli girdi. Gecikmeli diyoruz çünkü, Renault Symbol, Fiat Albea gibi otomobiller uzun zamandan beri yollarda ve tüketiciler tarafından benimsendiler. Rakiplerine göre belirgin bir üstünlüğü olmasa da 206 Sedan daha şık tasarımı ve canlı motoruyla, küçük sınıf sedanlarda göz önünde bulundurulması gereken bir seçenek. Bizce 206 Sedan’ın ürün gamının en büyük eksikliği dizel motor seçeneğinin bulunmayışı.
      İkinciel



      Test ve Teknik Verileri


      STANDART DONANIM

      FABRİKA VERİLERİ TEST VERİLERİ
      Motor: Sıralı 4 silindirli, 8v Hızlanma
      Motor Hacmi: 1360 cc 0-50 km/s : 3.6 sn
      0-100 km/s : 9.2 sn
      Motor Gücü: 75 HP – 5500 d/d 0-120 km/s : 17.8 sn
      Fren mesafesi
      Max. Tork: 120 Nm – 3400 d/d 100-0 km/s: 46 m
      Frenler: Hava kanallı disk/kampana
      Bagaj: 420 lt Ara hızlanma / Tüketim
      Boyutlar (u/g/y): 4188 / 1655 / 1452 mm 60-100 km/s : (4. viteste) 14.2 sn
      Ağırlık: 1006 kg 80-120 km/s : (5. viteste) 19.1 sn
      Lastikler: 185 / 65 R 14 Menzil: 617 km
      Test tüketimi: 8.1 lt/100 km











      _____________________________

      Satılık SİERRA AMFİ VE KİCKER CVX BASS ACİLLLhttp://www.sahibinden.com/ilan/yedek-parca-aksesuar-donanim-tuning-ses-sistemleri-amfi-sierra-gta-100.4-1200-watt-4-cikisli-dijital-anfi-140942718/detayhttp://forum.donanimhaber.com/m_83939802/f_//tm.htm
    • Yüzbaşı
      804 Mesaj
      09 Ocak 2010 10:27:48
      Bunlarda Diğer Resimler Bana Göre O Accent Eraya fln verilecek paraya bu araç ideal dizeli olsa alırdım ondan kaybediyo işte








      _____________________________

      Satılık SİERRA AMFİ VE KİCKER CVX BASS ACİLLLhttp://www.sahibinden.com/ilan/yedek-parca-aksesuar-donanim-tuning-ses-sistemleri-amfi-sierra-gta-100.4-1200-watt-4-cikisli-dijital-anfi-140942718/detayhttp://forum.donanimhaber.com/m_83939802/f_//tm.htm
    • Yüzbaşı
      935 Mesaj
      09 Ocak 2010 16:11:37
      bilgiler için teşekkürler..birde bu araca sahip olupta kullananların birkaç yorumu olsa dahada güzel olacak


      _____________________________

    • Binbaşı
      1088 Mesaj
      10 Ocak 2010 00:20:36
      bence düz 206 çok daha güzel


      _____________________________

      Necip Fazıl KISAKÜREK
    • Çavuş
      74 Mesaj
      08 Mart 2011 22:32:34
      diesel gibi sesli


      _____________________________

Reklamlar
-x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.