Şimdi Ara

Peugeot 206 Cabrio (CC) Restorasyon.. (Mekanik / Kaporta Boya) Yeniden Doğuş !!

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir Kullanıcı, 1 Masaüstü Kullanıcı, 1 Mobil Kullanıcı ( 1 Mobil Cihaz )
9
Cevap
0
Favori
1.050
Tıklama
Tüm Forumlar >> Motorlu Araçlar Dünyası >> Markalar >> Peugeot >> Peugeot 206 Cabrio (CC) Restorasyon.. (Mekanik / Kaporta Boya) Yeniden Doğuş !!
Sayfaya Git:
Sayfa:
1
Giriş
Mesaj
  • Teğmen
    224 Mesaj
    Eski Kullanıcı Adı:
    TreedyLine


    Paylasıma baslamadan önce bir kac sey yazarak konuya baslamak istiyorum..

    Sıfır KM Hyundai i30 Almama modifiye etmeme rağmen Yıllardır hayalim olan bi arac Olan 206 Cabrio'dan vazgecmedim ve Cok Büyük bir hevesle Aldım.

    Aracı Tanıtmak gerekirse ; Arac 2004 Model 124.000 KM'de İlk Sahibi 12 Yıllık Bayan Olan Yorulmamıs canı cıkartılmamıs bir cabrio. Ben 3. Sahibiyim Satın Aldıgım Adam yani 2. sahibi 3 ay kullanmıs. Ve 3. Sahibi olarak arac bana geçti. Benim Sansım araç Sürekli el değiştiren Canı cıkartılan bi Cabrio OLmaması..

    Plakası : 35 HTY 49 Değiştirme gereği Duydum 34 Plakaya fakat Sonradan Vazgeçtim değiştirmedim. Aracın Üzerinde 5 Para etmez Silincerli Egzoz, 5 Para etmez 50 Liralık Sacma Sapan Cekilmiş film, İnsaat demirinden Spor yay ve Ekranı Bozuk İndash teyp vardı.

    Aracı baktırmadan aldım sonucta 2004 Model arabadır diye. Hardtopunda bi problem yoktu, Su Almıyordu rahatça acılıp kapanıyordu ve buda bana yeterliydi. Fakat Keske Baktırsaydım dedim Dövündüm durdum . Neden Derseniz Aracı Kız arkadasımın kıskanclıgı yüzünden Satılık ilanına koydum ve 5. Gün İlandan çektim. Araç ilandayken Mekanik ustama aracı gösterdim hani ilan acıklamasında yazdıgımın dısında bişey cıkarsa Aracın talipleriyle papaz olmayalım diye. İyikide göstermişim araba bitmiş okeye dönüyormus resmen. Baskı balata bitik, Triger seti bitik, Motor bakımı geceli aylar olmus hava filtresi kömür gibi, Ön amortisörler patlak ve bunun gibi bir cok sey. Aracı ilandan cektim ve restore etmeye toplamaya karar verdim..

    Konumuza Baslayalım.. Araç 35 Plaka Gri renk İç Dosemeleri deformesiz Allahtan. Bayan Kullanıcının güzelligide bu..

    Tekirdağ gittim Aracı almaya :) Aracı İlk Aldıgım An Mutluluktan ucuyorum Buz gibi Havada Üstünü Açıyorum :)










    Kazasız belasız aracı istanbula evimizin Önüne getirdik. Arac Gördügünüz üzere Düzgün gorunmesine ragmen kaportası maalesef İyi degil gocugu cizigi vernik atması sacma sapan boyanmalar oldukca fazla. Aracın Boyanan parcalarının hepsinde vernik atması, Boya dokulmesi var. Tampon kırılmıs hep Vidayla Yapıstırıcıyla üstün körü tutturmuslar. Rezalet Bi Sekilde Aldım aracı İstanbula getirdim. Arabanın Motorsal olarak Canını Cıkarmamıslar ama kaportasal olarak Anasını Aglatmıslar.

    Bir Arkadasımın cok ısrar etmesi üzerine Üzerindeki 15 İnc CC Jantlarını kendisine Sattım karsılıgında 14 İnc OjJinal GTI Jant lastik ve Bi miktar para aldım Kendisinden aracıma taktım. 14 İnc Jantlarla Araç Daha basık durdu :) Aracın düzgün göründügüne bakmayın gerçekten Kaportası perişan halde :)






    Yukarıdada yazdım Aracı Kız arkadasımın Asırı Kıskanclıgı nedeniyle Satılık ilanına Koymustum fakat İlanı 5. Gün Geri İlanı cektim ve Aracı Restore etmeye Toplamaya Karar verdim..

    İlk İşim Aracın Sacma Sapan Cekilmiş Filmlerini Sökmek oldu.. ve Söktüm.. Egzozunuda söküp Daha kaliteli bir egzoz sistemi yaptıracagım Boya Kaportadan Sonra. Aracın Ön Tamponunu Kasise sürtünde Vidalarla tutturulmus tampon gordugunuz üzere düştü Arabanın anasını aglattıkları icin ne kadar Sövsem Azdır..




    Madem Aracı toplamaya karar verdik Önceligim Mekanik Bakım yaptırmaktı. Ustamla Bir Liste hazırladık ve Pejo Marketin Yolunu Tuttuk.

    Aldıgım Parcalar Sunlar ;

    * Baskı Balata Seti
    * Triger Seti
    * Ön - Arka Amortisörler
    * Coil-Ex 5 CM Spor yay
    * Ön Arka Disk ve Balata takımı
    * Komple ÖN Takım seti (Salıncak, Rot başı, Rot mili, Askı Viraj rotu )
    * Yag Filtre Takımı (Yag , benzin, Hava, Polen Filtresi Ve Total 10W40 Motor yağı)
    * El Freni Telleri
    * Vites Topuzu ve körük takımı
    * Cam Su Deposu ve Depo Motoru
    * Seffaf Camurluk Sİnyalleri, Arka Plaka lambaları
    * Seger Korna takımı
    * 4 Adet Sıfır Buji










    Parcaları Aldık ve Tamirhane'ye geldik ustamız Araca Basladı.









    Aracta marş kacırma sorunu vardı calıstırmadan once biraz gıygıygıy eder sonra mars alırdı zor bela, baskı balata degişiminde baktıkki volant dişlisi bitik, ters cevirip takmakta imkansız cunku daha once ters cevirip takmıslar öteki yüzüde bitmiş. Pejo özel servisine volant dişlisi siparisi verdim. ve bu sabah geldigini gelip alabilcegimi söylediler.

    Gittim Maslak Pejo'ya aldım parcayı, Değiştirmişken marş Dinamosundaki Çark ve kömürleride değiştirin dediler. Bende Olur dedim Çark ve Kömürleride Aldım hemen Ustam'a getirdim Arabayı ve Parcaları Değiştirdik Araba Deyimi yerindeyse Sanisede marş alıyor :)








    Volanttan Çıkan sıyrılmıs Dişliler..






    Yeni dişlimizi taktık ve tık diye marş almaya basladı araba :)




    Marş Dinamomuzu söktük ve Çarklarla Kömürleride Değiştirdik Kafa Artık Kuş misali rahat oldu :)

    Sıfır çark ve kömürlerimiz




    Araçtan cıkan çark ve kömürler




    Aksam 4 Gibi bıraktıgım Aracımı Ertesi gün Öglene Dogru Teslim Aldım ve Araç gercekten harika olmus Eski halinden eser kalmamıs Zımba Spec olmustu. Ön Amortisörlerin İkiside Patlamıs, Bujiler Komur gibi Olmus nerden baksanız 50.000 km'dir değişmemiş, Baskı Balata 2004'ten beri değişmemiş, Motor bakımı yapılmadıgından filtreler Zift gibi siyahlasmıstı. Arka balatalar Bitik, Ön Balatalar Okeye dönüyordu. Araçtan tek Sağlam çıkan Arka Amortisörlerdi Ne hikmetse onlarda herhangi bir sorun yoktu fakat ben kafam olsun diye Sıfır aldıgım amortisörleri taktırdım arkalarada.

    Aracı Aldım baktım Direksiyon Yarım tur Sol'a dönükken araba düz gidiyor, Tam düz konuma getirdigimde araç Sağ'a gidiyor ustamı aradım hemen meger rot balans ayarı yapılması lazımmıs ön takım yenilendigi için Hemen Rot balansımızıda yaptırdık.




    Çok Çok AGIR Bakımlarımız cok sükür bitti. Araba Zımba gibi oldu Artık sıra kaporta boyaya geldi. Aracımı Yıllardır Tanıdıgım İstanbul/Kağıthane'de iyi bir Boya kaporta işi yapan İkiz kardeslere goturdum. Evet Bu Abiler ikiz ve biri boyacı biri kaportacı :) Aracın Sagına soluna her yerine baktık Yapılması gereken Alınması gereken parcaları konustuk. ve Gün için Anlastık Allah kısmet ederse 27 Nisan günü Aracı Teslim Ediyorum Kendilerine..

    Parca Olarak Gene pejo Marketin Yolunu tuttum..

    * Sıfır GTI Tampon + GTI Panjur + GTI Sis farı + GTI Tampon bandı
    * Sıfır Far Altı Panjur (Çiftli)
    * Sıfır GTI Sol Çamurluk (Sag Camurluk GTI Sol Orjinaldi)

    Aracta zaten GTI Tampon mevcuttu fakat Tamponun her yerini kırmıslar ve Yapıskanla, Vidayla telle tutturmaya calısmıslar tampon ilk sürtmede İndi Asagı bende Komple Sıfır almaya karar verdim.

    Aracı Seytan Kırmızısın'a bişeyler katarak Bi Ton Açarak Custom bir Metalik kırmızı yapıp Boyamaya karar verdik Renk Ustamın dedigine göre Ateş edecek. :)




    Her güncellemeyi, Her uygulamayı bu konu altına paylasacagım. Aracı Carsamba günü teslim edecem ve araç Soyulmaya baslanacak. Arac Kapı İçleri Ve motor Boyanmayacak Dıştan Hardtop Dahil Komple Boyancak. Bende bu arada İncik Boncuklarını toplamaya yavas yavas baslayayım :)

    Okudugunuz için teşekkür ederim takipte kalın lütfen Konu güncellenecek. :)



    |
    |
    _____________________________
    34 JN 8926 [VW Scirocco]34 HE 223 [VW Eos]




  • Binbaşı
    1214 Mesaj

    güzel konu epey uğraşıyorsunuz
    308CC için neler söyleyebilirsiniz?
    bu modellerde
    katlanır hardtop uzun vadede nekadar sorun çıkarıyor mesela sizinki ne durumdaydı?

    alış maliyetiniz
    ve üzerinde yapacağınız oynamalar için tahmini bütçeniz nedir?
    motor modifiyesi de olucak mı?,

    kolaygelsin
    |
    |
    Bahsedilenler: TreedyLine
    _____________________________
  • Teğmen
    106 Mesaj
    takipdeyiz bakalım, kolay gelsin merakla bekliyoruz
    |
    |
  • Yüzbaşı
    466 Mesaj
    Hayırlı olsun, inşallah istediğiniz gibi olur zevkle kullanırsınız.
    |
    |
  • Teğmen
    224 Mesaj
    Eski Kullanıcı Adı:
    TreedyLine


    Araın restore işlemleri bitmiştir.. Aracın yapım asamalarının oldugu fotolarla slayt video yapılmıstır keyifle izleyeceginize eminim..

    Buyrun video : https://www.youtube.com/watch?v=l9Y8B6rzJtE
    |
    |
    _____________________________
    34 JN 8926 [VW Scirocco]34 HE 223 [VW Eos]
  • Yarbay
    6871 Mesaj
    Kırmızı çok güzel durmuş elinize sağlık bence tek hatanız güzelim jantlar verip şuanki jantları almak olmuş



    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
    |
    |
    _____________________________
  • Teğmen
    224 Mesaj
    Eski Kullanıcı Adı:
    TreedyLine


    Suan ki jantlar derken hangilerinden bahsediyosunuz ?

    Suan aracyn üstünde 17 inc alphards jant ve 205 40 17 lastik takyly ?

    Buyrun

    http://i.hizliresim.com/jnDJ0W.jpg
    |
    |
    _____________________________
    34 JN 8926 [VW Scirocco]34 HE 223 [VW Eos]
  • Yarbay
    6871 Mesaj
    Ben 15 inç kaldı sandım elinize sağlık hocam çok güzel görünüyor



    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
    |
    |
    _____________________________
  • Yüzbaşı
    431 Mesaj
    kaç para tuttu
    |
    |
    _____________________________
HızlıCevap
Sayfaya Git:
Sayfa:
1
Reklamlar
son dakika
haberler
Canlı Tv izle
SEO
Bu sayfanın
Mobil sürümü
Mini Sürümü

BR4
0,500
1.2.165

Reklamlar
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.