Şimdi Ara

Pert Araç Davası Açıldı (DAVA SONUÇLANDI) (32. sayfa)

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
642
Cevap
43
Favori
123.787
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
6 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 2930313233
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • Abi aracı iade ettinmi ?
  • serkan2707 S kullanıcısına yanıt
    merhabalar,
    gerekçeli kararı bana gönderebilirseniz çok sevinirim. malum benim de başımda bu dava işi
    ismaildok@hotmail.com
    teşekkürler
  • serkan2707 S kullanıcısına yanıt
    millisporcu@hotmail.com
    Benimde başımda böyle bir olay var gönderirmisiniz bu adrese

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • onur1410 O kullanıcısına yanıt
    Dava sonucunu göndere bikirmisiniz millisporcu@hotmail.com

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • serkan2707 S kullanıcısına yanıt
    Serkan kardeşim temsil karar varsa gönderirmisiniz bende hazırlanıyorum dava içinde

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Selçuk ALAGÖZ kullanıcısına yanıt
    Selçuk bey geçmiş olsun
    Bana kararın sonucunu gönderirmisiniz bir de dilekçenizi nasıl hazırladınız yardımcı olursanız sevinirim bende dava açacamda Teşekkür ederim

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • serkan2707 S kullanıcısına yanıt
    Dava sonucunu göndere bilşrmisiniz örnek

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • YARGITAY 23. Ceza Dairesi
    Esas: 2015/72
    Karar: 2015/1029

    DOLANDIRICILIK
    KİLOMETRESİ OYNANMIŞ ARAÇ SATMAK

    Dosya incelenerek gereği düşünüldü;

    Sanık A...'in, kendisine ait 2006 model ... marka ve yaklaşık 125.000 kilometredeki aracını, göstergesinde oynama yaparak 100.000 kilometrenin altına indirdikten sonra değerinin üzerinde bir bedelle tanık R...'ye 11.01.2010 tarihinde sattığı, tanık R...'nin aynı aracı 22.03.2010 tarihli noter satış sözleşmesiyle şikayetçi M...'a sattığı, şikayetçinin aracı tanıdığı oto tamircilerine götürerek yüzeysel olarak kontrol ettirdiğinde herhangi bir sorun olmadığını söyledikleri, aracı kullanmaya başladıktan bir süre sonra aracın arıza yapması üzerine özel bir servise götürdüğü ve aracın gerçek kilometresinin 130.000 civarında olduğunu öğrendiğinin iddia edildiği olayda, sanık, tanık ve şikayetçi beyanları, araç bakım faturaları ile tüm dosya kapsamına göre, eylemin dolandırıcılık suçunu oluşturduğuna dair kabulde isabetsizlik görülmemiş olup, sanığın basit bir incelemeyle anlaşılamayacak ve ancak teknik inceleme sonucu tespiti mümkün olacak şekilde yüksek olan kilometre göstergesini teknik müdahale ile düşürterek aracını gerçek değerinin üzerinde satmış olması ve D... satış elemanı olan tanık R...ın aracın takas olarak alındığı sırada kilometresinin 125.000 olduğunu beyan etmesi ve buna ilişkin düzenlenen ekspertiz raporunu ibraz etmiş olması karşısında, tebliğnamedeki bozma isteyen düşünceye iştirak edilmemiştir.

    Yapılan yargılamaya, toplanıp karar yerinde gösterilen delillere, mahkemenin kovuşturma sonuçlarına uygun olarak oluşan kanaat ve takdirine, incelenen dosya kapsamına göre, yerinde görülmeyen diğer temyiz itirazlarının reddine,

    Ancak;

    1-Sanık hakkında belirlenen temel gün adli para cezasının, para cezasına çevrilmesi sırasında uygulama maddesi olan TCK'nın 52/2. maddesinin gösterilmemesi suretiyle 5271 sayılı CMK'nın 232/6. maddesine aykırılık oluşturulması,

    2- 5237 sayılı TCK'nın 52/4-son maddesi gereğince para cezasının taksitler halinde ödeneceğine karar verilirken, ödenmeyen para cezasının hapse çevrileceği ihtarında bulunulmaması,

    Bozmayı gerektirmiş, o yer Cumhuriyet Savcısı ve sanık müdafiinin temyiz itirazları bu itibarla yerinde görüldüğünden hükmün 1412 sayılı CMUK'nın 321. maddesi gereğince BOZULMASINA, ancak bu aykırılık aynı Kanun'un 322. maddesi gereğince yeniden yargılamayı gerektirmediğinden, hükmün ilgili kısmına “TCK'nın 52/2 gereğince” ibaresinin yazılması suretiyle ve “5237 sayılı TCK'nın 52/4. maddesi uyarınca ödenmeyen adli para cezasının hapse çevrileceğine” ibaresinin eklenmesi suretiyle sair yönleri usul ve yasaya uygun olan hükmün DÜZELTİLEREK ONANMASINA, 29/04/2015 tarihinde oybirliğiyle karar verildi.

    http://www.kararara.com




  • Geçmiş olsun

    < Bu ileti tablet sürüm kullanılarak atıldı >
  • 2012 mayısta baslayan dava 2013 kasımda sonuclanıyor...ne denirki bilemiyorum buna..boyle bir adalet mekanizması olabilirmi?

    < Bu ileti mini sürüm kullanılarak atıldı >
  • Selçuk ALAGÖZ kullanıcısına yanıt
    selamun aleyküm hocam benim başıma da bu tarz bi olay geldi benim sigortacı ağır hasarı yok dedi ama hasar kaydında tam ziya yazıyor bu da pert demekmiş sahibi de söylememişti bize araba pert olmuş yani acil yardımcı olur musunuz cevaplarınız için şimdiden teşekkür ederim
  • dava sonuçlandı ve kazandım....

    ancak dava sırasında bilirkişi aracın değerini benim ödediğim bedelden daha düşük çıkardığı için, bu araca ödediğim paranın tamamını davayı kazandığım halde alamıyorum.,

    Yani haklı olduğum kanıtlandı ama mahkeme sonucuna göre bakarsak zarardayım.

    Araca verdiğim para 28.500, bilirkişinin belirlediği değer 16.500...

    avukata ödediğim para 3.000

    diğer masraflar 1.000

    yargıtaya versem en az 1.5 yıl beklemem gerek ve sonuç ne çıkar bilemiyorum...

    davadan vazgeçip kendim aracı satsam, ne kadara satacağım meçhul... (mutlaka pert olduğunu söyleyeceğim için)

    işin özü; adalet yerini bulmadı...
  • davanın açılış tarihi..... Nisan 2013

    sonuçlanma tarihi..... Mart 2016
  • Arkadaşlar dava devam ederken, aracı kullanmaya devam ediyorsanız bir hesaplama yöntemi ile davayı kazansanız bile alacağınız para üzerinden kullanım bedeli adı altında bir para düşülüyor. bizim dava 3 yıl sürdü ve 4.500 lira civarı alacağımız paradan kullanım bedeli düşüldü.

    Aracı kullanmak zorunda kaldım, bunu keyfimden yapmadım. Pert araç satanlara ders olması için bu "kullanım bedeli " denen haksız uygulamanın kalkması gerekir.

    Davanızı açarken temiz niyetlerle "paramı versin, ayıplı aracını alsın yeter" demeyin...

    sıfır araç ya da eş değer araç isteyin...

    başka türlü hep zararda olursunuz...
  • Birçok kişi bilmeden pert yada ağır kazalı otomobil aldığı için sıkıntı yaşamış, baştan doğru adımlarla ilerlerseniz aldatılma ihtimaliniz oldukça düşer. Fazla detaya girmeden dikkat etmeniz gereken noktaları yazayım.

    1) Birçok kullanıcı aracını alırken tramer sorgulaması yaparak geçmişte sigortadan yapılan işlemleri ve varsa pert kaydını öğrenmeye çalışıyor. Ancak sigprtacınız vasıtasıyla tramerden yada 5664'e mesaj atarak yaptığınız sorgulama size doğru bilgiyi veremeyebilir. Buna en büyük sebep pert olarak sigortadan satışı yapılan araçların, sisteme kayıtlarının gecikmeli olarak girmesidir. Bunun belli başlı sebepleri:

    a) Öncelikle pert kaydının sigorta tarafından sisteme işlenmesi için aracın sahibine sigortadan tüm ödemenin yapılarak hasar dosyasının kapatılmış olması gerekir.
    b) Aracın hasar dosyası kapandıktan sonra sigortada tarafından sisteme işlenen hasar kaydının yada pert kaydının sorgulamalarda çıkması 1 ayı buluyor. Eğer aracı hasarlı halde alanlar kısa sürede yaptırır ve satışa koyarsa siz sorgulamada kayıtlara ulaşamazsınız.
    c) Araç sigortadan pert olarak satılmıştır ancak aracın sahibine tazminat ödemesi yapılması araç sahibinin sigortanın ödeyeceği rakam üzerinde uzlaşamaması, sigortanın ödemeyi geciktirmesi gibi sebeplerden dolayı hasar dosyasının kapanması uzadığından aracın sisteme pert kayıdının girme süresi uzar. Yukarıdaki sebeplede bir araya geldiğinde aracın kayıtlarının sisteme yansıması 3 ayı geçebilir.
    d) Bazı sigorta şirketleri araçları hasarlı halde daha iyi fiyata satmak için bazılarıyla anlaşma yoluna gidiyor ve aracın hasar dosyası kapanıp tüm işlemleri tamamlansa bile sisteme bilgileri geç giriyorlar. Bunu aracı hasarlı halde alana söylüyorlar o da aracı yaptırıyor ve satarken kayıt çıkmıyor sigorta daha sonra kayıtları giriyor. Böyle durumlarda aracın pert kaydının sisteme işlenmesi 6 ayı bulabiliyor. Çok ağır bir itham oldu ancak bunu yapan sigorta şirketleri var. Araçları hasarlı halde alıp yine hasarlı olarak satanlar var, onların ilanlarına bakın hasar kaydı olmayan araçların daha pahalıya satıldığını görürsünüz.

    2) İkinci el araba alırken fiyat sizin için birinci tercih sebebi olmasın. Aynı özelliklere sahip otomobiller arasında bir araç için istenen en düşük rakam sizin için o arabanın esas değeri olmamalıdır. Tamam olması gerekenden çok fazla fiyat isteyen, yada keyde keder satıyorum diyip çok yüksek rakamlar yazan satıcılar var ancak önemli olan almak istediğiniz aracın rakamını doğru tespit edebilmektir. Bunun için satıştaki araçların kilometre ve kondüsyon olarak aynı standartlarda olanlarının ortalamasını alın.

    3) Mümkün olduğunca yaşadığınız şehirden otomobil almaya çalışın. Kalkıp başka şehirlere otomobil almaya mümkün olduğunca gitmeyin. Büyükşehirler özellikle İstanbul daha fazla alternatif sunar ancak sıkıntı yaşama ihtimaliniz bir o kadar yükselir. Yaşadığınız şehirde aracınızı göstereceğiniz güvenilir tanıdığınız birileri vardır ancak gittiğiniz başka bir şehirde büyük olasılıkla yoktur. Ayrıca İstanbul'da karşılaşacağınız bir sıkıntı da sizin aracı baktırmak istediğiniz yer galeriye çok uzaktaysa esnaf aracı oraya götürmenize izin vermeyebilir. Örneğin Bahçelievler'de araba baktınız, ben aracı Maslakta hatta Bostancı sanayi sitesinde ustama gösterecem derseniz galerici aracı oralara göndermeyebilir. Aracı yakınlardaki bir sanayi sitesinde, örneğin Küçükçekmecede, İkitellide vs göstermenizi isteyebilir. Nihayetinde oralarda da sanayi siteleri var yüzlerce tamirci esnafı ve özel yada yetkili servis var. Çünkü gidiş geliş 2 saat yol sürer ayrıca uzun mesafede aracın kaza yaşama ihtimali var. Bu noktada galeri esnafı haklıdır.

    4) Aracı kullanıcı sahibinden almaya çalışın. Kullanıcı araca en az 1 yıldan fazla sahip olmalıdır. Ayaküstü al sat yapanlardan sakın almayın. Galeriden almaktan daha kötüdür, bir sıkıntı yaşamanız halinde gideceğiniz bir dükkanı yoktur. Bu nedenle mutlaka ruhsata bakın aracın ne kadar zamandır alacağınız kişiye ait olduğunu bilin. Aracın mülkiyeti aracı size satanın kendinin yada eş, kardeş, çocuk gibi birinci dereceden yakınına ait değilse şüpheyle yaklaşın. Ayaküstü al sat yapan aracın satışını üzerine almamış biri olabilir.

    5) Yetkili servisler geçmişte detaylı ekspertiz yapıyorlardı ancak artık yapmıyorlar, özellikle büyükşehirlerde. Buna sebep bir aracı alırken yapılacak kontrollerde tüm sıkıntıların anlaşılmasının mümkün olmaması. Gözden kaçan küçük detaylar için bile yada ekspertiz esnasında bir sıkıntısı olmayan bir elektronik ünitenin kısa sürede sıkıntı çıkarması sonrası araca ekspertiz yaptıranın gelip servisten hesap sorması, zararının karşılanmasını istemesi ve dahası yaşadığı sıkıntıdan yetkili servisi sorumlu tutup dava açması ve bunun neticesinde mahkemelerin genelde haksızda olsa kanaatlerini tüketiciden yana kullanmasından dolayı yetkili servisler ekspertiz yapmayı bıraktı.Ekspertiz yapsa bile size ya yazılı belge vermez yada çıkacak bir sıkıntıda kendilerini sorumlu tutmicanıza dair imzanını alırlar.
    Özel servisler dahi artık ekspertiz yapmaya mesafeli duruyor, ve yapılan inceleme sonucunun kesin bağlayıcı olmiyacağına ve size ancak bir tavsiye niteliği taşıyacağına dair imzanızı alıyorlar.

    6) Galeriler tarafından size boya ölçme aletiyle yapılan boya kalınlık ölçümlerine kesinlikle inanmayın. Kendinize air boya kalınlığı ölçen cihazınız varsa tamam ancak cihaz onlara aitse size kalın boyayı cihazda ince olarak okutabilir ve aracın boyasız yada altında pek macun olmayan çizik boyası olduğuna inandırabilir sakın kanmayın. Çiziklerden dolayı boya yapılmış olabilir ancak bir arabanın her iki yanı yada bir yanı komple boyalıysa çizik boyası olmama ihtimali çok yüksektir.

    7) Arabayı mutlaka o markayla uğraşan özel servise gösterin. Her türlü markaya hizmet veren tamirciye göstermeyin. Alacağınız markaya hizmet veren özel servis aracı yakından tanıyordur ve o araç üzerinde olan sıkıntıları daha kolay ve doğru algılar. Ayrıca aracı daha sonra mutlaka işi sadece kaporta boya olan bir atölyeye gösterin. Aracı gösterirken yapılacak işlem karşılığında ne kadar ödeyeceğinizi baştan sorun ve dedikleri rakamı kabul edin, pazarlık etmeyin, zaten kaportaya bakmaya 50 bilemedin 100 TL alırlar. Bir çok kişi bu işleri bir teşekkür karşılığında yaptırmak ister ve bundan dolayıda aracı yeteri kadar incelemeyebilirler. O nedenle alacağınız hizmetin bedelini ödeyeceğinizi belirtin ve araca iyi bakılmasını isteyin.

    8) Otomobil bayileri takasa araba aldıklarında, otomobil kötü kondüsyondaysa, pert kaydı yada ağır hasar kaydı varsa bu aracı kendileri satmaz. Otomobili ya anlaşmalı geleriye aldırırlar yada aç gözlülük eder kendileri alır galeriye komisyon verirler. Buna sebep büyük işletme oldukları için başlarının ağrımasını istemezler. Eğer aldığınız aracın satışını size vekaleten yada aslen bir markanın yetkili satıcısı veya veriyorsa ve aracı siz aracı galeride görüp almışsanız o arabadan koşarak uzaklaşın.

    9) Noter satışı yapılırken mutlaka aracı aldığınız bedeli beyan edin ve noter satışına işletin. Otomobili galeriden alıyorsanız daha önce yazdığım sebeplerden ötürü aracın mülkiyeti galerinin şirket olarak üzerine kayıtlı olsun, size aracın satış bedeli üzerinden fatura kesmesi gerekir, faturanızı mutlaka alın, fatura aracı aldığınız bedel üzerinden tam fatura olmalıdır, eksik bedel üzerinden kesilmiş faturayı kesinlikle kabul etmeyin.
    Eğer araç galerinin kendine ait değilse ve konsinye olarak müşteri adına satıyorsa mutlaka size komisyon faturası kesmesi gerekir, komisyon faturaları %18 kdv üzerinden kesildiği için birçok galeri fatura kesmek istemez. Konsinye satışın komisyon faturasını mutlaka alın.

    10) Sizin otomobille olan ilişkinizin genellikle bir kullancı bilgisiyle sınırlı olğunu yada otomobile olan merak bilgisiyle kısıtlı olduğunu, karşınızdaki eğer galeri yada ayaküstü al satcının ise alım satım konusunda profesyonel olduğunu bundan dolayı kusurları saklamada yada hatalara kılıf uydurmada uzman olduğunu unutmayın.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi mbulur -- 6 Mayıs 2016; 19:58:26 >




  • Bu konuyla ilgili olarak ters açıdan bir sorum olacak.

    Arabanın hasarsız piyasa fiyatına göre ciddi indirimle satıldığı br durumdayız ve satan kişi arabanın ağır hasarlı olduğunu net şekilde belirtiyor diyelim .

    Örnekleri mevcut, ağır hasar kaydı olan bir aracın satışı sonrası alan kişi kötü niyetli ise dava açmakla tehdit ediyor ve para koparmaya çalışıyor. Buna karşı %100 garantili önlem ne olabilir?

    - "xx.xx Tarihli Ağır hasar kaydını Tramer 5664 mesaj sisteminden görerek alıyorum" gibi bir ibare kendi el yazısı ve imzası ile alınsa yeterli olur mu?

    - Forumda bir avukat daha önce demişki "ağır hasar kaydını bilmesi yetmez alan adam sigorta şirketi kasko yapmak istemezse ben arabama kasko yaptıramıyorum diyerek yine aracı iade edebilir, örnek davala mevcut vs."
    Bana mantıksız gelen bu görüşe karşı ne yapılır?
    "sigorta şirketlerinin araca kasko yapmama yada yüksek fiyatla kasko yapma hakkı olduğunu bilerek satın alıyorum" şeklinde ibare mi lazım illa?


    Bu kadar ince eleyip sık dokursak bu araba nasıl satılır? Tüm bunları bilen adamın alacağı varsa bile midesi bulanır kesinlikle.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: nicknick

    Bu konuyla ilgili olarak ters açıdan bir sorum olacak.

    Arabanın hasarsız piyasa fiyatına göre ciddi indirimle satıldığı br durumdayız ve satan kişi arabanın ağır hasarlı olduğunu net şekilde belirtiyor diyelim .

    Örnekleri mevcut, ağır hasar kaydı olan bir aracın satışı sonrası alan kişi kötü niyetli ise dava açmakla tehdit ediyor ve para koparmaya çalışıyor. Buna karşı %100 garantili önlem ne olabilir?

    - "xx.xx Tarihli Ağır hasar kaydını Tramer 5664 mesaj sisteminden görerek alıyorum" gibi bir ibare kendi el yazısı ve imzası ile alınsa yeterli olur mu?

    - Forumda bir avukat daha önce demişki "ağır hasar kaydını bilmesi yetmez alan adam sigorta şirketi kasko yapmak istemezse ben arabama kasko yaptıramıyorum diyerek yine aracı iade edebilir, örnek davala mevcut vs."
    Bana mantıksız gelen bu görüşe karşı ne yapılır?
    "sigorta şirketlerinin araca kasko yapmama yada yüksek fiyatla kasko yapma hakkı olduğunu bilerek satın alıyorum" şeklinde ibare mi lazım illa?


    Bu kadar ince eleyip sık dokursak bu araba nasıl satılır? Tüm bunları bilen adamın alacağı varsa bile midesi bulanır kesinlikle.

    Forumdan bir arkadaşımız noter evraklarına aracın ağır hasarlı olduğunu yazdırarak satıyordu.

    Böylece dava açsa bile boş yere açmış oluyor karşı taraf.




  • daha önce 1 tane ağır hasarlı araç sattım. ilanımda ağır hasar kayıtlı olduğu yazıyordu. ilanı döktürdüm hala saklıyorum. fakat noter ayrıca ağır hasar kayıtlı olduğunu belirten bir ibare koyamayacağını söylemişti.
  • Arkadaşlar Merhaba

    Sompo Japan sigortanın maddelerini çok iyi okuyun.Fiyat uygun diye büyük zararlar edebilirsiniz.Kargo araçlarının hasarlarının sadece %20'si ni karşılıyorlar.Aman dikkat edin.Eğer Sompo'dan sigortalı aracınız varsa mutlaka FAALİYET KONUSU bölümünü okuyun.Benim başıma gelen size olmasın.Acil önleminizi alın.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi HCRV -- 22 Haziran 2016; 17:46:50 >
  • aysedeniz kullanıcısına yanıt
    Burada bilir kişi araca 16500 fiyat çıkardı demişsiniz, yukarıda ise 22500. Bir yanlışlık oldu sanırım, bilir kişi ne çıkardı. Genelde % kaç eksik cikariyorlar onu görmek için dikkatimi çekti

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • 
Sayfa: önceki 2930313233
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.