Şifremi/Kullanıcı Adımı Unuttum
Bağlan Google+ ile Bağlan Facebook ile Bağlan
Şimdi Ara

Performans olarak benzinlimi daha iyidir dizel mi?

81
Cevap
0
Favori
33.544
Tıklama
Cevapla
Tüm Forumlar >> Motorlu Araçlar Dünyası >> Otomobil Genel >> Otomobil ve Otomotiv Dünyası Genel >> Performans olarak benzinlimi daha iyidir dizel mi?
Sayfaya Git:
Sayfa:
Giriş
Mesaj
  • Yarbay
    4284 Mesaj
    Arkadaşlar motorda performans açısından benzinli mi yoksa dizel mi. Torku yüksek olan araba mı hızlıdır. Çünkü aynı hacimli benzinli ve dizel motorların torkları farklı. Dizellerde daha fazla tork oluyor. Nedir bu tork. Ne işe yarar.



    |
    |
    _____________________________
    2001 FIAT BRAVO 1.6 SX
  • ara hızlanmalarda benzinliyi nasıl geçersin anlayamadım
    her iki araçta aynı viteste olursa tamam anlarım ama benzinlide vitesi 1 yada 2 vites birden küçültüp uçar gidersin
    ama dizelde vitesi küçült bakalım neler olur. araba hızlancağına daha yavaşlar devir aralığını bitirdinmi dizel kafayı kuma gömer gibi yığılır kalır.

  • Teğmen
    103 Mesaj
    Torku yüksek demek arabanın hızlı gideceği anlamına gelmez. Kalkışta ve bayırlarda tork değerinin yüksek olması büyük avantajdır.



    Benzinli araçtaki performansın yerini dizel araç tutamaz, BANA GÖRE...
    |
    |
    _____________________________
    RenaulTTeaM




    Renault Megane II Sedan 2.0 16 V Dynamique PT+PE
  • Yüzbaşı
    621 Mesaj
    quote:

    Orijinalden alıntı:

    tabiki benzinli daha iyi performansta.....çünkü daha yüksek devir çeviriyor...ve bg i daha yüksek...dizel iyi yapıştırır vites geçişlerinde ama yapıştırdığı gibi gitmez
    Tabiki benzinli araçların performansı iyidir.Ama dizel'i tercih ederim ben,çünkü çok daha ekonomik
    |
    |
    _____________________________
  • Teğmen
    103 Mesaj
    quote:

    Orijinalden alıntı: Egguzel

    Tabiki benzinli araçların performansı iyidir.Ama dizel'i tercih ederim ben,çünkü çok daha ekonomik

    Alıntıları Göster
    Performans istiyorsan benzinli, ekonomi istiyorsan dizel araç alacaksın..
    |
    |
    _____________________________
    RenaulTTeaM




    Renault Megane II Sedan 2.0 16 V Dynamique PT+PE
  • Süresiz olarak uzaklaştırıldı.
    quote:

    Orijinalden alıntı: amarLy

    Performans istiyorsan benzinli, ekonomi istiyorsan dizel araç alacaksın..

    Alıntıları Göster
    Dizeller kalkarken biraz isteksiz kalkıo ama turbonun keyfi çok güzel.Ara hızlanmalarda bi çok benzinliyi geçersin.
    |
    |
    _____________________________
  • Yarbay
    6050 Mesaj
    quote:

    Orijinalden alıntı: Loop

    Dizeller kalkarken biraz isteksiz kalkıo ama turbonun keyfi çok güzel.Ara hızlanmalarda bi çok benzinliyi geçersin.

    Alıntıları Göster
    ara hızlanmalarda benzinliyi nasıl geçersin anlayamadım

    her iki araçta aynı viteste olursa tamam anlarım ama benzinlide vitesi 1 yada 2 vites birden küçültüp uçar gidersin

    ama dizelde vitesi küçült bakalım neler olur. araba hızlancağına daha yavaşlar devir aralığını bitirdinmi dizel kafayı kuma gömer gibi yığılır kalır.
    |
    |
    _____________________________




  • Yüzbaşı
    587 Mesaj
    quote:

    Orijinalden alıntı: okyaypay

    ara hızlanmalarda benzinliyi nasıl geçersin anlayamadım

    her iki araçta aynı viteste olursa tamam anlarım ama benzinlide vitesi 1 yada 2 vites birden küçültüp uçar gidersin

    ama dizelde vitesi küçült bakalım neler olur. araba hızlancağına daha yavaşlar devir aralığını bitirdinmi dizel kafayı kuma gömer gibi yığılır kalır.

    Alıntıları Göster
    daha önce benzinli arabam vardı şimdi dizel



    kalkışlarda benzinli daha keyifli



    dizelde daha kısa aralıklarla vites atılıyo



    çünkü dizelde devir benzinliden düşük



    ama uzun yolda bilhassa rampa çıkarken dizel benzinliden daha fazla keyif veriyo rampada bayılmıyo yani benzinlide bayılmaz ama benzinliden daha ii çıkıyo



    yani bence duruma göre değişiyo ikisininde artı ve eksileri var performans açısından
    |
    |
    _____________________________




  • Honda Uzmanı
    9571 Mesaj
    quote:

    Orijinalden alıntı: tolgaaaaa

    daha önce benzinli arabam vardı şimdi dizel



    kalkışlarda benzinli daha keyifli



    dizelde daha kısa aralıklarla vites atılıyo



    çünkü dizelde devir benzinliden düşük



    ama uzun yolda bilhassa rampa çıkarken dizel benzinliden daha fazla keyif veriyo rampada bayılmıyo yani benzinlide bayılmaz ama benzinliden daha ii çıkıyo



    yani bence duruma göre değişiyo ikisininde artı ve eksileri var performans açısından

    Alıntıları Göster
    Benzinlide devirli kullanmak gerek biraz daha.Vites küçültmelerde benzinli çok daha atak.Sürmesi daha keyifli.Ben olsam benzinli alırım
    |
    |
    _____________________________




  • Yarbay
    2443 Mesaj
    quote:

    Orijinalden alıntı: Jeandan

    Benzinlide devirli kullanmak gerek biraz daha.Vites küçültmelerde benzinli çok daha atak.Sürmesi daha keyifli.Ben olsam benzinli alırım

    Alıntıları Göster
    yeni teknıloji dizellerin benzinliden tek farkı ekonomik olması



    yoksa seri lik bakımından aynı ama dizel tork dan awantajlı yani ben brnim arabadan örnek weriyim.düz yolda 150 ile gidiyorsam rampada da 150 ile gidiyor yani zorlanma yok yeter ki dewrini wer arabanın dizel güçlü de oluyo
    _____________________________
    aslandoğan




  • Yüzbaşı
    489 Mesaj
    quote:

    Orijinalden alıntı: Jeandan

    Benzinlide devirli kullanmak gerek biraz daha.Vites küçültmelerde benzinli çok daha atak.Sürmesi daha keyifli.Ben olsam benzinli alırım

    Alıntıları Göster
    F1, WRC, Le Mans, vb...

    hangisi dizel ?
    |
    |
    _____________________________
  • Yüzbaşı
    360 Mesaj
    quote:

    Orijinalden alıntı: Launcher

    F1, WRC, Le Mans, vb...

    hangisi dizel ?

    Alıntıları Göster
    Beygir gücü araba aldırır, tork yarış kazandırır(ingiliz atasözü)
    |
    |
  • Yüzbaşı
    360 Mesaj
    quote:

    Orjinalden alıntı: Launcher



    F1, WRC, Le Mans, vb...

    hangisi dizel ?





    http://www.superspor.com/detail.php?Type=19&kategori=57&go=10951



    le mans'ta audi dizel motor ile yarışacak
    |
    |
  • Emekli Yönetici
    16196 Mesaj
    quote:

    Orjinalden alıntı: Launcher



    F1, WRC, Le Mans, vb...

    hangisi dizel ?





    tam ben diyecektim böyle bişey







    ben olsam benzinli alırım yani kullanırım kullanıyorumda ama maslesef benzin fiyatları çok ama çok yükseldi



    Halbuki benzinli araba insana daha fazla keyif verir. Aslında iyi bi şöför her arabadan zevk almsını bilir yani dizl olsun benzinli olsun. Arabanın huyundan suyundan anladıktan sonra o arabayı çok rahat kullanırsın tecrübe meselesi ama tabi biraz da seri olacak araba her araba dediysek dandik bi dizel demedik



    nedemek istediğimi anladınız umarım Ama gerçekten performans istersen tabiki benzinli, ben hiç dizel ralli arabası falan görmedim.
    |
    |
    _____________________________


    Egemenlik kayıtsız şartsız milletindir

    Ne mutlu Türküm Diyene






  • Yarbay
    2889 Mesaj
    quote:

    Orjinalden alıntı: DieScheisse





    Dizellerde daha fazla tork oluyor. Nedir bu tork. Ne işe yarar.





    Tork (dönme momenti) 2 şeye yarar:

    1-yokuş çıkmaya

    2-yük taşımaya



    Bu yüzden büyük ağırlıklara sahip ve yük taşıyan araçlara dizel motor konur.

    Örneğin dizel motor taşıyan ve 15 ton yük taşıyan bir kamyona dizel motoru çıkarıp aynı hacimde benzinli bir motor koyarsan 500 metre gitmeden motor kol çıkarır (gerçek anllamıyla).



    Çalışma prensiplerinin farklılığı nedniyle benzinli motorlar daha performanslıdır. Yani gaz pedalına daha hızlı tepki verirler, aracı çok daha kısa sürede hızlandırılar. Fakat son yıllardaki özellikle turbo katkıları ile dizel motorlarda benzinliler ile yarışır performanslar ortaya koymaya başladılar.



    "Aynı devirde dönen iki motorda tork'u daha büyük olan daha çok yük taşır, daha iyi yokuş tırmanır. Transmisyon eşit ise daha hızlı gider. Yani ; <Çoksa torkun olmasın korkun> denilebilir".



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi ihg70 -- 18 Mart 2006; 21:47:12 >
    |
    |
    _____________________________
    Bazen yolculuk gidilecek yerden daha güzeldir




  • Yüzbaşı
    360 Mesaj
    quote:

    Orijinalden alıntı: Yazılımcı Online

    quote:

    Orjinalden alıntı: Launcher



    F1, WRC, Le Mans, vb...

    hangisi dizel ?





    tam ben diyecektim böyle bişey







    ben olsam benzinli alırım yani kullanırım kullanıyorumda ama maslesef benzin fiyatları çok ama çok yükseldi



    Halbuki benzinli araba insana daha fazla keyif verir. Aslında iyi bi şöför her arabadan zevk almsını bilir yani dizl olsun benzinli olsun. Arabanın huyundan suyundan anladıktan sonra o arabayı çok rahat kullanırsın tecrübe meselesi ama tabi biraz da seri olacak araba her araba dediysek dandik bi dizel demedik



    nedemek istediğimi anladınız umarım Ama gerçekten performans istersen tabiki benzinli, ben hiç dizel ralli arabası falan görmedim.

    Alıntıları Göster
    gönderdiğim linke bakarsanız, orada le mans'ta audi'nin yeni aracının dizel olacağını görürsünüz.
    |
    |




  • Yarbay
    2889 Mesaj
    quote:

    Orijinalden alıntı: burakki

    gönderdiğim linke bakarsanız, orada le mans'ta audi'nin yeni aracının dizel olacağını görürsünüz.

    Alıntıları Göster
    Ayrıca aşağıda alıntı yaptığım yazıda epey açıklayıcı ve aydınlatıcı:



    "



    TORK NEDIR ?



    Tork döndürme kuvveti demektir. Motorların gücünün yanında torku da belirtilir, örneğin, 3800 dakika/ devirde 145 Nm gibi. Ne işe yarar? Basit olarak açıklamaya çalışırsak, bir otomobilin, daha doğrusu motorunun torku iyiyse kullanımı daha rahat olur çünkü motor daha geniş bir devir aralığında vites değiştirmeden kullanılabilir. Ya da acil durumlarda yine daha az vites değiştirme ihtiyacı hissedilir. En yüksek tork olarak belirtilen rakamın yanında bu rakamın elde edildiği devir de önemlidir. Motorlar daha çok düşük ve orta devirlerde kullanıldığı için özellikle şehir içinde, torkun düşük devirlerden itibaren yüksek olması çok kullanışlıdır. Böylece alt vitese geçmeden hareketi sürdürmek mümkün olur. Genel olarak motor hacmi yükseldikçe tork artar ama aynı motor hacmine sahip motorların torkları ve "tork eğrileri" farklı olabilmektedir. Bunun nedeni de motor tasarımındaki farklılıklardır. Silindirlerin çapı ve stroku, ateşleme zamanlaması ve diğer bazı niteliklerden oluşan genel olarak "teknoloji" diyebileceğimiz özelliklerdir bu farkı yaratan. Ayrıca herkesin bildiği gibi dizeller "torklu" motora sahiptir. Bunun anlamı düşük devirde yüksek tork sağlıyor olmasıdır. Benzinli motorlardan farklı olarak dizel motorlarının en yüksek torku 1800-2500 dakika/devirde elde edilir. Bu sayede çok devire gerek kalmadan motor "çeker". Diyelim ki bir benzinli motorla bir dizel aynı en yüksek torka sahip olsun, yine dizel motor daha avantajlıdır çünkü bu torku daha düşük devirde sağlıyor. Bunun pratik avantajı, örneğin bir yokuş çıkarken üçüncü viteste 2000 d/d'de iken dizel motorlu arabada gaza basarsınız ve araba hızlanabilir, benzinli motora sahip araba ise hızlanamaz ve büyük bir olasılıkla bir alt vitese geçmek zorunda kalır. Düşük devirlerde yüksek çekiş gücü sağladığı için dizel motorlar özellikle ticari araçlarda kullanılmaktadır.



    Motorun beygir gücü ile torku karıştırılmamalıdır. Bunlar farklı şeylerdir. Torkun anlamını somut olarak anlamak için şöyle bir örnek de verilebilir. Diyelim ki iki tane aynı beygir gücüne sahip araba var. Torkları ise farklı. Her iki arabayı arkaları birbirine doğru gelecek şekilde yanaştırıp bağladığınızda, iki araç birden hareket ettiğinde (halat çekme oyunu gibi) beygir güçleri aynı olmasına rağmen, torku yüksek olan diğerini çeker."
    |
    |
    _____________________________
    Bazen yolculuk gidilecek yerden daha güzeldir




  • Yarbay
    3504 Mesaj
    quote:

    Orijinalden alıntı: ihg70

    Ayrıca aşağıda alıntı yaptığım yazıda epey açıklayıcı ve aydınlatıcı:



    "



    TORK NEDIR ?



    Tork döndürme kuvveti demektir. Motorların gücünün yanında torku da belirtilir, örneğin, 3800 dakika/ devirde 145 Nm gibi. Ne işe yarar? Basit olarak açıklamaya çalışırsak, bir otomobilin, daha doğrusu motorunun torku iyiyse kullanımı daha rahat olur çünkü motor daha geniş bir devir aralığında vites değiştirmeden kullanılabilir. Ya da acil durumlarda yine daha az vites değiştirme ihtiyacı hissedilir. En yüksek tork olarak belirtilen rakamın yanında bu rakamın elde edildiği devir de önemlidir. Motorlar daha çok düşük ve orta devirlerde kullanıldığı için özellikle şehir içinde, torkun düşük devirlerden itibaren yüksek olması çok kullanışlıdır. Böylece alt vitese geçmeden hareketi sürdürmek mümkün olur. Genel olarak motor hacmi yükseldikçe tork artar ama aynı motor hacmine sahip motorların torkları ve "tork eğrileri" farklı olabilmektedir. Bunun nedeni de motor tasarımındaki farklılıklardır. Silindirlerin çapı ve stroku, ateşleme zamanlaması ve diğer bazı niteliklerden oluşan genel olarak "teknoloji" diyebileceğimiz özelliklerdir bu farkı yaratan. Ayrıca herkesin bildiği gibi dizeller "torklu" motora sahiptir. Bunun anlamı düşük devirde yüksek tork sağlıyor olmasıdır. Benzinli motorlardan farklı olarak dizel motorlarının en yüksek torku 1800-2500 dakika/devirde elde edilir. Bu sayede çok devire gerek kalmadan motor "çeker". Diyelim ki bir benzinli motorla bir dizel aynı en yüksek torka sahip olsun, yine dizel motor daha avantajlıdır çünkü bu torku daha düşük devirde sağlıyor. Bunun pratik avantajı, örneğin bir yokuş çıkarken üçüncü viteste 2000 d/d'de iken dizel motorlu arabada gaza basarsınız ve araba hızlanabilir, benzinli motora sahip araba ise hızlanamaz ve büyük bir olasılıkla bir alt vitese geçmek zorunda kalır. Düşük devirlerde yüksek çekiş gücü sağladığı için dizel motorlar özellikle ticari araçlarda kullanılmaktadır.



    Motorun beygir gücü ile torku karıştırılmamalıdır. Bunlar farklı şeylerdir. Torkun anlamını somut olarak anlamak için şöyle bir örnek de verilebilir. Diyelim ki iki tane aynı beygir gücüne sahip araba var. Torkları ise farklı. Her iki arabayı arkaları birbirine doğru gelecek şekilde yanaştırıp bağladığınızda, iki araç birden hareket ettiğinde (halat çekme oyunu gibi) beygir güçleri aynı olmasına rağmen, torku yüksek olan diğerini çeker."

    Alıntıları Göster
    tabiki benzinli alıcaksın performans için
    |
    |
    _____________________________




  • Yüzbaşı
    489 Mesaj
    quote:

    Orjinalden alıntı: burakki



    gönderdiğim linke bakarsanız, orada le mans'ta audi'nin yeni aracının dizel olacağını görürsünüz.



    Le Mansta farklı tipte/ hacimde motorlar kullanılıyor.



    LMP900 - Le Mans Prototype 900 Class



    *

    minimum kerb weight 900kg; e.g AUDI 912kg

    *

    carbon fibre chassis

    * carbon disk brakes

    * open cockpit

    * max 4 litre turbo; e.g AUDI 3.6L

    * max 6 litre nationally aspirated

    * 450KW / 600 BHP approx

    * air inlet restrictor 2 X 32.4mm

    * mid/rear engined (except Panoz - front engined)

    * top speed 340KPH

    * 6 speed sequential transmission

    *

    (Factory AUDI R8, BMW V12 LMR, LOLA, CADILLAC, PANOZ ..)



    LM-GTP - Le Mans GT Prototype class



    *

    minimum kerb weight 900kg

    * max 4 litre turbo; max 6 litre nationally aspirated

    * closed cockpit

    * bigger air inlet restrictor 2 X 33.1mm

    * narrower tyres - 14 inch



    LMP675 - Le Mans Prototype 675 class



    *

    minimum kerb weight 675kg

    *

    max 2 litre turbo; max 3.4 litre nationally aspirated



    GTS - Grand Touring Sports Class



    *

    coupes

    *

    weight 1120-1220kg

    *

    max 4 litre turbos or max 8 litre non turbo engines

    *

    (Dodge VIPER, Porsche 911 Turbo, Chevrolet CORVETT ..)



    GT Class



    * production turbo charged racing models

    * max 3 litre engine

    *

    (Porsche GTR, BMW M3 ..)





    Kaynak:http://www.motorsm.com/motorsport/auto/Le_Mans/default.htm





    Max 4 litre turbo sınırlaması var tüm klasmanlarda. senin gosterdigin dizelse 5000 cc ve turbo...

    Aynı hacimdeki dizel ve benzinli araçlara turbo taktığında benzinlide cok daha fazla verim alırsın...
    |
    |
    _____________________________




  • Yüzbaşı
    360 Mesaj
    quote:

    Orjinalden alıntı: Launcher



    quote:

    Orjinalden alıntı: burakki



    gönderdiğim linke bakarsanız, orada le mans'ta audi'nin yeni aracının dizel olacağını görürsünüz.



    Le Mansta farklı tipte/ hacimde motorlar kullanılıyor.



    LMP900 - Le Mans Prototype 900 Class



    *

    minimum kerb weight 900kg; e.g AUDI 912kg

    *

    carbon fibre chassis

    * carbon disk brakes

    * open cockpit

    * max 4 litre turbo; e.g AUDI 3.6L

    * max 6 litre nationally aspirated

    * 450KW / 600 BHP approx

    * air inlet restrictor 2 X 32.4mm

    * mid/rear engined (except Panoz - front engined)

    * top speed 340KPH

    * 6 speed sequential transmission

    *

    (Factory AUDI R8, BMW V12 LMR, LOLA, CADILLAC, PANOZ ..)



    LM-GTP - Le Mans GT Prototype class



    *

    minimum kerb weight 900kg

    * max 4 litre turbo; max 6 litre nationally aspirated

    * closed cockpit

    * bigger air inlet restrictor 2 X 33.1mm

    * narrower tyres - 14 inch



    LMP675 - Le Mans Prototype 675 class



    *

    minimum kerb weight 675kg

    *

    max 2 litre turbo; max 3.4 litre nationally aspirated



    GTS - Grand Touring Sports Class



    *

    coupes

    *

    weight 1120-1220kg

    *

    max 4 litre turbos or max 8 litre non turbo engines

    *

    (Dodge VIPER, Porsche 911 Turbo, Chevrolet CORVETT ..)



    GT Class



    * production turbo charged racing models

    * max 3 litre engine

    *

    (Porsche GTR, BMW M3 ..)





    Kaynak:http://www.motorsm.com/motorsport/auto/Le_Mans/default.htm





    Max 4 litre turbo sınırlaması var tüm klasmanlarda. senin gosterdigin dizelse 5000 cc ve turbo...

    Aynı hacimdeki dizel ve benzinli araçlara turbo taktığında benzinlide cok daha fazla verim alırsın...



    Sonuçta audi bu motorla yarışmayacak mı?



    "2000 yılından bu yana katıldığı altı Le Mans 24 Saat Yarışı'nın beşinden zaferle ayrılan Audi R8'in yerini alacak R10, 5.5 litre hacimli V12 silindirli ve yaklaşık 650 beygirlik "dünyanın en güçlü turbo dizel" motoruna sahip. Ve bu motor, benzer örneklerinden üstün olarak 1100 nm tork üretebiliyor. Bu teknik özellik, dayanıklılığın teknoloji ve beceriyle buluştuğu Le Mans'ta, pilotun sürekli vites değiştirmesinin önüne geçiyor. R10'da dizel motorların adeta "karakteristiği" olan gürültü de minimumda..."

    adamlar max kaç cc'de yarışılacağını biliyorlardır herhalde.
    |
    |




  • Yüzbaşı
    360 Mesaj
    quote:

    Orijinalden alıntı: burakki

    quote:

    Orjinalden alıntı: Launcher



    quote:

    Orjinalden alıntı: burakki



    gönderdiğim linke bakarsanız, orada le mans'ta audi'nin yeni aracının dizel olacağını görürsünüz.



    Le Mansta farklı tipte/ hacimde motorlar kullanılıyor.



    LMP900 - Le Mans Prototype 900 Class



    *

    minimum kerb weight 900kg; e.g AUDI 912kg

    *

    carbon fibre chassis

    * carbon disk brakes

    * open cockpit

    * max 4 litre turbo; e.g AUDI 3.6L

    * max 6 litre nationally aspirated

    * 450KW / 600 BHP approx

    * air inlet restrictor 2 X 32.4mm

    * mid/rear engined (except Panoz - front engined)

    * top speed 340KPH

    * 6 speed sequential transmission

    *

    (Factory AUDI R8, BMW V12 LMR, LOLA, CADILLAC, PANOZ ..)



    LM-GTP - Le Mans GT Prototype class



    *

    minimum kerb weight 900kg

    * max 4 litre turbo; max 6 litre nationally aspirated

    * closed cockpit

    * bigger air inlet restrictor 2 X 33.1mm

    * narrower tyres - 14 inch



    LMP675 - Le Mans Prototype 675 class



    *

    minimum kerb weight 675kg

    *

    max 2 litre turbo; max 3.4 litre nationally aspirated



    GTS - Grand Touring Sports Class



    *

    coupes

    *

    weight 1120-1220kg

    *

    max 4 litre turbos or max 8 litre non turbo engines

    *

    (Dodge VIPER, Porsche 911 Turbo, Chevrolet CORVETT ..)



    GT Class



    * production turbo charged racing models

    * max 3 litre engine

    *

    (Porsche GTR, BMW M3 ..)





    Kaynak:http://www.motorsm.com/motorsport/auto/Le_Mans/default.htm





    Max 4 litre turbo sınırlaması var tüm klasmanlarda. senin gosterdigin dizelse 5000 cc ve turbo...

    Aynı hacimdeki dizel ve benzinli araçlara turbo taktığında benzinlide cok daha fazla verim alırsın...



    Sonuçta audi bu motorla yarışmayacak mı?



    "2000 yılından bu yana katıldığı altı Le Mans 24 Saat Yarışı'nın beşinden zaferle ayrılan Audi R8'in yerini alacak R10, 5.5 litre hacimli V12 silindirli ve yaklaşık 650 beygirlik "dünyanın en güçlü turbo dizel" motoruna sahip. Ve bu motor, benzer örneklerinden üstün olarak 1100 nm tork üretebiliyor. Bu teknik özellik, dayanıklılığın teknoloji ve beceriyle buluştuğu Le Mans'ta, pilotun sürekli vites değiştirmesinin önüne geçiyor. R10'da dizel motorların adeta "karakteristiği" olan gürültü de minimumda..."

    adamlar max kaç cc'de yarışılacağını biliyorlardır herhalde.

    Alıntıları Göster
    focus 1.6 benzinli 115 hp (0-100 10.8 sn.) max hız 190 km/h

    focus 1.6 dizel 109 hp (0-100 10.9 sn.) max hız 188 km/h



    2 arabayı yanyana koyup yarıştırdığınızda (sürücü farkını gözardı ederek tabii ki) ara hızlanmada dizel model geçeceği için performansta da dizel.
    |
    |




HızlıCevap
Sayfaya Git:
Sayfa:
Reklamlar
SEO
Kurumsal Web Tasarım Şirketi
google reklamları
üniversite
son dakika
Bu sayfanın
Mobil sürümü
Mini Sürümü

DHBR1
0,475
1.2.165

Reklamlar
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.