Şimdi Ara

Penta (MSI Ultrabook) Garanti Kapsamında Değişim İçin Ücret Talep Ediyor

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
193
Cevap
4
Favori
11.686
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
613 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 12345
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • Edit 1: 18 gün servis + 12 gün değişim raporu ile toplam 30 gündür ürün kullanımından mahrum edilmekteyim. Distribütörden:"Şirketimizin ticari itibarına karşı yapılacak haksız ve mesnetsiz iddialarda bulunulması ve bunların paylaşılması halinde tüm yasal haklarımızın kullanılacağının bilinmesini bilgilerinize sunarız." tehdit mesajı dışında bir cevap gelmedi. :)

    edit 2: MSI Global'e ve Msi TR'ye de aktarıldı durum. bu konuda başka edit gelmezse bilin ki msi'in marka güvenilirliği, müşteri memnuniyeti gibi konulardan bihaber olduğu ve "penta" ile benzer argümanla yasal zorunlulukları yerine getirmeme, müşteri silkeleme derdinde olduğu sonucuna ulaşabilirsiniz.

    Edit 3: sorunu `hepsiburada` çözdü, baya bir yardımcı oldu ve sorumluluk aldı. :))
    penta ise "değişim fiyat farkı" talebinden vazgeçmeyerek bu sefer de hepsiburada'ya 1203 tl tutarında fatura kesmiş. faturanın üzerine de hukuk tanımadan -ayıplı cihazın garanti kapsamında değişimi için- "değişim fiyat farkı" yazmışlar.

    ......................................

    Arkadaşlar, dikkat edin bu konuya, hepinizin başına gelebilir. Malum PENTA, Türkiye'de birçok (ASUS, DELL, HP, ACER, CANON) teknoloji markasının distribütörü ve yıllardır insanları bu şekilde kandırmaya, düşürebildiklerini düşürmeye çalışıyorlar.

    Konu şöyle:
    Malum satıcı Hepsiburada'dan yaklaşık altı ay önce 7000 liraya MSI marka Prestige serisi ultrabook satın aldım. Ürün anakartı arızalandı ve servis iade/değişim raporu verdi. Buraya kadar sıkıntı yok. Sıkıntı ürün değişimi sürecinde başlıyor, para iadesi istemiyorum. "Seçimlik haklarım" gereği ürünün "birebir veya muadili" ile değişimini istiyorum.


    Süreci anlatıyorum:

    1-) Servis, değişim raporunun bir nüshasını tarafıma bir nüshasını da MSI'ın Türkiye distribütörü ve Garanti Koşulları sağlayıcısı Penta'nın değişim birimine gönderdi.


    2-) Değişim talebim üzerine Penta çalışanları ilk başta "ürün modelinin stoklarında olmadığını" belirtti.


    Penta (MSI Ultrabook) Garanti Kapsamında Değişim İçin Ücret Talep Ediyor



    3-) Ürünün birebir aynı modeli yoksa muadilini ya da üst modelini yasal olarak vermeleri gerektiğini belirterek internet siteleri üzerinden stok kontrolü yaptım ve Prestige serisinin stoklarında olduğunu belirterek ekran görüntüsünü attım. Bunun üzerine kelime oyunları yaparak "ehehe sizin ürününüz stoklarda yok ama muadil var elbette ancak değişimi sizinle değil satıcı ile yapabiliriz, siz de onlardan alırsınız. Müşteriye karşı ticari bir sorumluluğumuz yok" diyerek "seçimlik haklarımıza" biz tüketicilerin değil "Satıcı ve distribütörün karar verebileceklerini" belirttiler.


    Penta (MSI Ultrabook) Garanti Kapsamında Değişim İçin Ücret Talep Ediyor



    4-) Bunun üzerine ise, geçmişte distribütör olarak benzer bir değişim yaptıklarını hatırlatmam üzerine, "o değişimin iyi niyet çerçevesinde yapıldığını belirterek" ürün modelinin stoklarında olmadığını, kendilerinin garanti koşullarında belirtilen tüketicinin seçimlik haklarından sorumlu olmadıklarını tekrar edip beni ısrarla satıcıya paslamaya çalıştılar.


    Penta (MSI Ultrabook) Garanti Kapsamında Değişim İçin Ücret Talep Ediyor



    5-) Bunun üzerine Penta değişim birimiyle 5 ay önce başka cihazın değişimi için yaptığım telefon görüşmesinin ses kaydını da attım, ses kaydında "değişim yapma yetkisinin Hepsiburada'da olmadığı, değişimden sadece distribütör olarak Penta'nın sorumlu olduğu, değişim ürününün kendi stoklarından gönderildiği" değişim biriminden sorumlu Ö.Y. isimli çalışan tarafından açık bir şekilde tarafıma söylenmişti. Buna cevapları ise yine aynı "müteselsilen" biz sorumlu değiliz satıcı sorumlu, oldu. (Israrla aynı ürün yoksa "muadil" ürün istiyorum ve ısrarla "sizin ürününüz yok diyorlar" bu önemli)

    Penta (MSI Ultrabook) Garanti Kapsamında Değişim İçin Ücret Talep Ediyor
    Penta (MSI Ultrabook) Garanti Kapsamında Değişim İçin Ücret Talep Ediyor

    6-) Bunun üzerine eh bir Hepsiburada ile görüşeyim dedim, Hepsiburada ürünün muadil modeli ile değişim yapabileceklerini distribütörün stoklarında Prestige serisi notebook olduğunu ancak distribütörün 2100 TL fiyat farkı istediğini, ancak bu fark ödendiği takdirde stoklardan bana gönderilebileceğini belirtti. (Bu arada gönderilecek cihaz cidden HB'de yok, satışta değil sadece distribütörün stoklarında var)

    Sonuç:
    Görüldüğü gibi esas mesele "Para". Cihazı satın aldığımda 7 bin liraydı şu an 9500 tl. Aradaki fiyat farkı, fatura Hepsiburada tarafından kesilmiş olduğu için Penta doğrudan benden isteyemiyor, Hepsiburada'dan istiyorlar.

    Değişimi doğrudan Penta yapsa, fiyat farkını talep edemeyecek elbette müşteriden. Böyle dolambaçlı yasaları eğip-bükerek, "biz distribütör olarak garanti koşullarından sorumlu değiliz, satıcı Hepsiburada sorumlu" argümanlarıyla insanları kandırmaya çalışıp düşürebildiklerini düşürüyorlar. (daha önce değişim yaptı Penta, fiyatlar aynıydı çünkü o zaman, yasal zorunlulukları zaten)

    10 gündür süreç bu şekilde devam ediyor. Param içeride. Elimde değişim raporum var, stoklarda muadil ürün var, değişim mümkün ve Penta biz müşterileri geri zekalı yerine koymaya çalışıyor.

    Tüketici heyetine dilekçe yazdım. Ve avukata vekalet vererek gönderdim. Karşı tarafa maksimum zararla avukatlık ücreti, ticari avans faizinin uygulanması, heyetin yargılama giderleri ile bilirkişi masrafları ve tebligat giderleri de karşı tarafa yüklenecek.

    Bilginiz olsun, karşı tarafa maksimum zararla alın alacağınızı. Atıf yapılacak kanun da "Tüketicinin Korunması Hakkındaki Kanun Madde 11 ve Garanti Koşulları Maddesi"dir.


    Firmaların ve distribütörlerin bu müşteriyi kandırma, dolandırma gayretlerine izin vermeyelim. Asus, Canon, Acer, WD, MSI birçok markanın distribütörü bu Penta denilen firma.

    İfşa edelim.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi ahmert -- 15 Aralık 2020; 0:50:41 >







  • Distribütörden tehdit maili geldi:

    "Şirketimizin ticari itibarına karşı yapılacak haksız ve mesnetsiz iddialarda bulunulması ve bunların paylaşılması halinde tüm yasal haklarımızın kullanılacağının bilinmesini bilgilerinize sunarız."

    Yasalara uymadan tehdit etmeye çalışıyorlar utanmadan.


    Uplayalım lütfen. Hepinizi ilgilendiriyor mesele. Çoğunuzun elindeki cihaz PENTA dsitribütörlüğünde.
    Hem müşteriyi mağdur edeceksin hem tehditle susturmaya çalışacaksın, bu firmalar haddini aşmaya başladı cidden sakın konuyu silme hatta ekşi üyeliği olan varsa orayada başlık açsın. Her şekilde haklısın ve paçaları tutuşmuş o yüzden alabileceğin maksimum ücreti veya ürünü almaya çalış, öyle saça böyle tarak.
    Elinizden geleni ardınıza bırakmayın diye cevap vermek lazım.

    Hem müşteriyi mağdur edeceksin, hem bunun duyulmasını istemeyeceksin. Daha üst modeli vermek istemiyosa aynı modeli tedarik etsin 20 işgünü servis süresi içinde, ithalatçı başkası sanki. Bu süre içinde de mağduriyet yaşanmaması için ikame cihaz vermeleri gerekir.
    Amerikalılar nikahlarını bile kilisede kıyıyor incile el basıyor ama müşteri memnuniyetinde kusursuzlar. Elli defa söyledik bunun dinle imanla alakası yok bir insan haysiyetli şerefli ve dürüst olması için bir dine inanıyor veya inanmıyor olmasına gerek yok. Tipik ergen "pff din de neymiş yeni trend deizm bro" kafasından kurtulup mantıklı düşünürsen sen de böyle olduğunu anlarsın.

    Konumuza dönecek olursak servis zaten iade/değişim için onay vermiş ve distribütör size yokuş yapıyorsa yasal yollara başvurmakla çok mantıklı bir hareket yapmışsınız. Vekalet ücreti bilirkişi ücreti mahkeme masrafları ve sizin zararınızın tazmini düşünüldüğünde bir bilgisayar parası zararları olacak zaten. Size tehdit maili yollamaları da saçma olmuş çünkü siz konuda kimseyi zan altında bırakmamışsınız olayın gidişatını onların attığı mailleri paylaşmışsınız akıllarınca göz dağı vermeye çalışıyorlar. ben olsam kaybedeceğimi bilsem dahi nefis meselesi yapar bu işin peşini bırakmazdım. ki kaybedeceğinizi de düşünmüyorum. Geçmiş olsun.
    valla işte bu yüzden servisliğini , penta bilgisayar, yok bilmem ne telefon gibi şahıs işletmelerine veren markalardan ürün almamaya dikkat ediyorum

    şaka bir yana monsterden 10 bin e laptop aldım hiç pişman etmediler satış sonrası da ilgi alaka 10 numara adamlarda

    bi ürünü satıyosa firma o ürünün servisinide kendisi vermesi lazım ancak öyle güveniyorum monster bu konuda iyi bildiğim kadarıyla

    msi sözde büyük bir firma ama arıza cıkınca anında geri vites.
  • Güncel+
  • Satıcının sorumluğu ne demek ya. Ya Hepsiburada batmış bir firma olsaydı? Bunlarla muhatap olmayacaksın hocam THH gidecek gerekirse icra yoluyla hakkını alacaksın.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Değişim ve iadede msi onay vermişse maalesef mağazayla anlaşmalısınız

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • @Puantum olayın artık mağazayla alakası yok. Okumalısın bence yukarıdaki mesajı. Başına gelir, mağdur olma bu üçkağıtçı firmalara.
  • up

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Firmalar dert, üçün beşin hesabını yapıyorlar, arkasından da yurt dışından almayın derler. Buranın insanı dert.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Wacom Intuos -- 24 Şubat 2020; 20:52:6 >
    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Distribütörden tehdit maili geldi:

    "Şirketimizin ticari itibarına karşı yapılacak haksız ve mesnetsiz iddialarda bulunulması ve bunların paylaşılması halinde tüm yasal haklarımızın kullanılacağının bilinmesini bilgilerinize sunarız."

    Yasalara uymadan tehdit etmeye çalışıyorlar utanmadan.


    Uplayalım lütfen. Hepinizi ilgilendiriyor mesele. Çoğunuzun elindeki cihaz PENTA dsitribütörlüğünde.
  • ahmert kullanıcısına yanıt
    Adamlar coşuyor, bu ülkede böyle. Acı gerçek, parmak sallarlar.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Wacom Intuos -- 24 Şubat 2020; 21:52:43 >
    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Reklam yapmak gibi olmasın ama 2014 yılında monster laptop aldım 2017 de ekranında bir sorun oldu tam hatırlamıyorum götürdüm adamlar hallettiler para da istemediler, valla benim en güvendiğim firma kesinlikle monster bir daha laptop alırken sizde oraya gidin derim

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Hp notebook almıştım 2 ay sonra falan ekrana görüntü gelmemeye başladı. Gittim hp ye dedi ki ürününüz yeni biz yeni ürünlere tamir yapmıyoruz diste gönderin direkt değiştirsinler, ne güzel dedim çıktım. distribütörü aradım aldığınız yere gönderin dediler, tamam dedim. Aldığım yere gönderdim aldığım yer stok bitti iade yapalım dedi. Dedim distribütör değişim demişti, aldığım yer bilmiyoz biz iade yaparız isterseniz dist ile takrar görüşün dediler. Aradım distribütörü.

    Ben: Şimdi bu ürün başka bir yerde daha pahalıya satılıyor
    Dist: Evet
    Ben: Yani stoklarda var.
    Dist: Evet
    Ben: Yani değişim yapabilirsiniz
    Dist: Hayır, biz ellemiyoz öyle işleri
    Ben: Neden iade edip daha pahalıya tekrar alayım aynı laptobu
    Dist: Evet haklısınız
    Ben: Tamam o zaman indirimde olan başka bir markadan alırım
    Dist: Sizin tercihiniz
    Ben: Ama 500tl kampanyanızdan da iade almıştım.
    Dist: Sağlık olsun güle güle harcayın
    Ben: Peki

    Böylelikle 2 ay laptop kullanıp bir de üstüne 500tl para iadesi almış oldum. Açıkçası bunu yaşadıktan sonra firmalar 3 kuruşun mu peşinde yoksa cidden ilgilenmiyorlar mı böyle şeylerle emin olamıyorum

    Edit: Ayrıca 500tl kampanya iadesini distribütör değil direkt hp yapmıştı, belki umursamama sebepleri budur, sonuçta para onlardan çıkmadı



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi keremec -- 24 Şubat 2020; 18:8:56 >




  • Öncelikle geçmiş olsun, daha önce ben de bir kaç defa ürün iadede sorun yaşadım, stresli bir süreç.

    Koskoca firmaların böyle küçük hesaplar pesinde kostugunu gorunce insan da once bir şok, saskinlik ve sonra da enayi yerine koyulmaya karsilik kizginlik olusuyor.

    Surec ilerlerken yasanan zaman kaybinin telafisi yok maalesef ama Insallah hakkiniz olani alirsiniz.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • ahmert kullanıcısına yanıt
    Elinizden geleni ardınıza bırakmayın diye cevap vermek lazım.

    Hem müşteriyi mağdur edeceksin, hem bunun duyulmasını istemeyeceksin. Daha üst modeli vermek istemiyosa aynı modeli tedarik etsin 20 işgünü servis süresi içinde, ithalatçı başkası sanki. Bu süre içinde de mağduriyet yaşanmaması için ikame cihaz vermeleri gerekir.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Yukarı

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: ahmert

    Distribütörden tehdit maili geldi:

    "Şirketimizin ticari itibarına karşı yapılacak haksız ve mesnetsiz iddialarda bulunulması ve bunların paylaşılması halinde tüm yasal haklarımızın kullanılacağının bilinmesini bilgilerinize sunarız."

    Yasalara uymadan tehdit etmeye çalışıyorlar utanmadan.


    Uplayalım lütfen. Hepinizi ilgilendiriyor mesele. Çoğunuzun elindeki cihaz PENTA dsitribütörlüğünde.
    Hem müşteriyi mağdur edeceksin hem tehditle susturmaya çalışacaksın, bu firmalar haddini aşmaya başladı cidden sakın konuyu silme hatta ekşi üyeliği olan varsa orayada başlık açsın. Her şekilde haklısın ve paçaları tutuşmuş o yüzden alabileceğin maksimum ücreti veya ürünü almaya çalış, öyle saça böyle tarak.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • Bu kadar kur farkı+vergiye rağmen insanın yurtdışından alası geliyor.
    En azından muhattap bulabiliyorsunuz amazon gibi büyük sitelerde.

    Burada firmalar yasanın etrafından dolaşıyorlar.
  • valla işte bu yüzden servisliğini , penta bilgisayar, yok bilmem ne telefon gibi şahıs işletmelerine veren markalardan ürün almamaya dikkat ediyorum

    şaka bir yana monsterden 10 bin e laptop aldım hiç pişman etmediler satış sonrası da ilgi alaka 10 numara adamlarda

    bi ürünü satıyosa firma o ürünün servisinide kendisi vermesi lazım ancak öyle güveniyorum monster bu konuda iyi bildiğim kadarıyla

    msi sözde büyük bir firma ama arıza cıkınca anında geri vites.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: BOLDVIPER

    valla işte bu yüzden servisliğini , penta bilgisayar, yok bilmem ne telefon gibi şahıs işletmelerine veren markalardan ürün almamaya dikkat ediyorum

    şaka bir yana monsterden 10 bin e laptop aldım hiç pişman etmediler satış sonrası da ilgi alaka 10 numara adamlarda

    bi ürünü satıyosa firma o ürünün servisinide kendisi vermesi lazım ancak öyle güveniyorum monster bu konuda iyi bildiğim kadarıyla

    msi sözde büyük bir firma ama arıza cıkınca anında geri vites.
    Keşke ürünleride servisleri kadar kaliteli olsa.
    Aynı fanı 3 defa 0 ı ile değiştirdiler gene bozuldu gene bozuldu:)
    Ama işin güzel tarafı ücretsiz yaptılar. Garantisi bitmesine rağmen...
    Ücretsiz bakımda güzel..

    Ama işte kullanılan parçalar daha kaliteli olmak zorunda. Yoksa bu güzel servi rağmen tercih sebebi olmuyor.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • Dolandırıcıların memleketi Türkiye'den selamlar.

    UP

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Türkiye'deki insan kalitesi ne yazık ki çöp seviyesinde. Dini inançların yaygın olduğu tüm ülkeler malesef böyle.
  • 
Sayfa: 12345
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.