Şimdi Ara

Pathfinder D20 Serisi (Kingmaker çıktı, Wrath of the Righteous çıktı) (4. sayfa)

Bu Konudaki Kullanıcılar:
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
155
Cevap
8
Favori
8.831
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
9 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 23456
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • Steam'in yaz indirimleri ile oyun 30,50 TL'ye düşmüş durumda. Yaklaşık 7 saat sonra indirimler bitiyor. Almayı düşünen arkadaşlar faydalanabilir. Divinity: OS 2 ile Pathfinder arasında kalmıştım ama sanırım Pathfinder alacağım ben de .
  • quote:

    Orijinalden alıntı: undy1ng

    Oyunu satın almadım bende henüz ama görebildiğim kadarıyla tasarım olarak daha önce benzer durumları denenmiş olan bazı oyunların daha olgunlaşmış bir hali gibi geldi bana. Mesela son dönemlerde rts/rpg mantığında ki spellforce 3'ün daha crpg'e uyarlanmış ve pathfinder evreninde geçen bir sürümü gibi. Bir de şurada da güncel bir röportaj var chris avellone ile yapılmış.

    Link:https://rpgamer.com/2018/09/pathfinder-kingmaker-interview-with-chris-avellone-and-alexander-mishulin/

    Aslında bu tür kale yönetme sistemlerinde homm serisinin campaign mantığını hep sevmişimdir. Her ne kadar homm'de elfler,cüceler mantığındaki farklı campaign'ler şeklinde ilerlese de kingmaker'da hikaye örgüsü muhtemelen tüm toprakları kendinize katana kadar devam eder ve sonunda tek gerçek kral olarak oyunu sonlandıracağız gibi hissettim. Tabi bu söylediklerim hepsi teori spoiler yememek adına videoları bile pek bakmadım -) Sonuç olarak farklı bir deneyim almak adına alınıp oynanabilir gibi duruyor. Muhtemelen bende biraz daha bekleyip şu buglardan kurtulduktan sonra alır denerim bir.
    EE sürümü çıkınca dedim artık bir bakayım hatta 22 saat oynamışım bile. Şimdilik bir taraftan sınırlarımı genişletirken diğer taraftan da görevleri yapıyorum. Oyun bittiğinde genel bir değerlendirme buraya yazarım. Şimdilik ilk izlenimim olumlu yönde lakin büyü ve dengeler konusunda baya sıkıntıları mevcut. -)




  • Pathfinder kingmaker ilk izlenim;

    İlk izlenim diyorum çünkü 124 saat’lik oyunun sonunda 5. bölüme yeni geçebildim. Bu nasıl olur demeyin oyunun zorluk ayarları ve sistemi sandığınızdan daha katı ve daha karmaşık. Öncelikle oyunu normal’de oynuyorum bunun nedeni oyunun sistemini tam olarak anlamak ve oyunun oyuncuya sunduklarını tam olarak görebilmek. Eğer oyunu normalde oynamazsanız bir çok şeyi göremeyeceksiniz lakin sıkıntı şu; bu oyunun normali diğer oynadığınız oyunların zor ya da onur modu gibi bir durumu mevcut. Bu oyun zor arkadaşlar bunu altını kalemle çizerek uyarıyorum ki neden zor olduğunu anlattıklarımdan zaten anlayacaksiniz. O zaman hadi başlayalım.

    Oyun temelde pnp olarak tasarlanmış ki bu da aslında oyunun combat sisteminin TB olması gerekirken oyunun Rtwp’ye çevrilmesi yüzünden oyunun zorluk seviyesini ister istemez yukarı taşımış. Peki bu nasil oluyor derseniz olay şu; Oyunda arkaplanda atılan bir zar var ve bu zar pnp temelli olduğunda inanılmaz bir stateji yapmanız gerekir. TB tabanlı oyunlarda bu stratejiyi kurabilirsiniz çünkü bir sıra vardır lakin Rtwp’de bu durum 3 saniye ile sınırlandırılmıştır. Yani seçtiğiniz karakter bir vuruş yapacaksa 3 saniye bekler ve vuruşunu yapar, hatta güçlü büyüler kullanıyorsanız bu süre 6 saniye oluyor. Oyun sürekli bir aksiyon halinde olduğu için vuruşlarinizi ise tamamen atılan zarlar belirliyor. Oyun pnp temeli üzerine kurulduğundan (gerçekçi zar atma diyelim) en güçlü ve sınıfında uzmanlaşmış büyücünüz bile bazen attığı büyü başarısız olabiliyor çünkü pnp’de de her zaman zarı 20 değil de 1 atma durumunuz oluyor bu oyunda böyle. Hal böyle olunca klasik Rtwp taktiklerini uygulayan insanlar bu oyunu oynamakta zorlanıyor çünkü hiçbiri işe yaramıyor. Örnek vereyim bir boss savaşına gireceksiniz klasik Rtwp oyuncularının taktiği şu oluyor; Tüm grubunuza buff basıp, görünmezlik/gizlenme ile grubunuzu uygun yerlere yerleştirip düşmana da yapabileceğiniz en güçlü saldırı yada defansını falam düşürmek gibi debuff’lar basarak savaşa başlarsınız. Grubunuza bastığınız buff sayısı ne kadar fazla olursa ve düşmanı da debufflar ile ne kadar donatırsanız(körlük,moralini düşürme..vs) düşmanı hızlıca yener oyuna devam edersiniz lakin bu oyunda bu tek başına işe yaramıyor. Hal böyle olunca insanlar bağırıyorlar çünkü yukarıda anlattığım olayı yaptığınızda oyun ilerlemesi gerekir lakin ilerlemiyor ve çözüm olarak insanlar düşmanların zayıf noktalarına bakıp ona göre saldırın diyorlar ve sonuç yine aynı değişmiyor.  Yani hangi build ve sınıfı seçtiğinizin bu oyunda bir önemi yok bu konuda ciddiyim çünkü oyun Rtwp değil arkadaşlar TB tabanlı tasarlanmış. Peki o zaman nasil bu oyunda ilerlenecek diye baktığınızda yabancı forumlarda asit ya da alev iksiri atarak splamlayın gibi yorumlar görüyorsunuz evet bu işe yarıyor lakin o da bir yere kadar geçerli oluyor çünkü oyun ilerledikçe düşmanların bu tür saldırılara karşı bağışıklık sistemi de güçlenip değiştiği için yine tıkanıyorsunuz ve oyun ilerlemiyor. Peki daha sonra ne yapılacak derseniz oyunun ilerlemesi tamamen item bulma/para ve level atlama üçlüsüne kalıyor. Normal oyunlarda bir süre sınırı olmadığı için rahat rahat gezip güçlenirken bu oyunda maalesef bir gün sınırı var ve aynı zamanda ayakta tutmanız gereken bir krallık var. Oyunun krallık sistemi tamamen homm’den kopyalanmış ki (kendileri zaten homm5’in geliştiricileri buna aşağıda değineceğim) homm serisine hakim olanlar kurmaları gereken stratejiyi çabucak çözeceklerdir. Krallık yönetimi ve oyunun ilerlemesinde ki mantık şu;
    Krallığın belli başlı istatistikleri var ve bunlar “0” rakamının altına düştüğünde krallığınız yok oluyor. Peki bu istatistikler ne ve bunları nasil arttırırız derseniz bunun iki yolu var. Bunların birincisi grubunuzla gezip destek almak diğeri ise danışmanlar aracılığı ile bu işi çözmek. Bu istatistikler şunlar; Topluluk,askeri,ilahi,istikrar, bağlılık,kültür,casusluk,ilişkiler gibi statslar. Bunu homm’de ki kristal,odun,taş..vs gibi kaynaklar olarak düşünün. Homm’de nasil atınızla gidip haftada bir 3 kristal veren bir yer bağlıyorsunuz aynı şey bunda da geçerli tek farkı ismi değişmiş olması. Yani grubunuzda harita üzerinde hareket edip bu yerleri kendinize bağlayarak kendinize alıyorsunuz lakin homm’den tek farkı şu bu sürekli gelmiyor. Yani her seferinde örneğin haftada bir gidip ziyaret etmeniz gerekecek. Bu büyük bir sıkıntı çünkü bu oyunda zaman çok önemli bir kavram. Diğeri ise danışmanlar aracılığı ile bu işi çözmek. Bu iş nasil oluyor derseniz her gün karşınıza bir olaylar zinciri geliyor ve bu olaylar/projeler zincirini danışmanlar atarak çözüyorsunuz. Örneğin bir günde 3 haber geliyor. Şurada bir saldırı var, diğeri ekonomik ilişkiler öbürü de bir tapınak inşa etmek olsun. Grubunuzda general olarak atadığınız kişiyi saldırıyı hallet diyorsunuz ekonomiyi ekonomiye kimi atadıysanız onu seçiyorsunuz sonuncusu da artık din liderini kimi seçtiyseniz onu seçip görevleri başlatıyorsunuz. Bu tür görevler çeşitleniyor zamanla bazıları “sorun başlığı” altında bazılarını ise “fırsat” şeklinde görüyorsunuz. Bunları seçtiğinizde her birinin bir süresi var örneğin askeri sorunu çözmek 1 hafta sürecek ve bu 1 hafta geçtiğinde size +2 askeri +1 bağlılık gibi bonuslar ile geri dönmesini sağlıyor. (Yani kaynak sağlıyor) Eğer görev başarısız olursa -2 askeri -1 bağlılık ile sonuçlanıyor bu yüzden saldırı olan bir yeri halletmek için din liderinizi gönderirseniz hali ile sonuç başarısız oluyor. Özet olarak mantık bu lakin eğer oyunu normal’de oynuyorsanız strateji kurmak zorundasınız. Örneğin yukarıda istatistikleri sağda solda gezerek toplamaktan bahsettim bunları uygulamak zorundasınız mecbursunuz peki neden? Bu istatistiklerin bazılarını toplayamıyorsunuz örneğin istikrar toplanmıyor. Bunu artırmanın yolu “krallığınızda alacağınız karar” ve “fırsat” olarak gelen haberlere danışman atamak zorundasınız. Örneğin grubunuzdaki biri taht odasına geliyor ve çok iyimser bir istekte bulunuyor. Mesela evsizler için bir barınak kuralım diyor. Şimdi eğer iyi bir karakter olup evet kuralım dediğinizde sizin krallık paranızdan -100 BP düşüyor lakin yaptığınız iyi bir şey olduğu için +2 bağlılık +1 ilahı kazanıyorsunuz. Ama eğer cevap olarak ekonomimize dikkat etmemiz lazım bu isteğini yapamam dediğinizde -2 bağlılık -1 ilahı +1 istikrar alıyorsunuz. Unutmayın bağlılık,ilahi gibi şeyleri toplayabiliyorsunuz ama istikrarı sağlamazsanız oyun 80. Saat’te bitme tehlikesi ile karşı karşıya geliyorsunuz çünkü bağlılık ve ilahinin sayısı 80-100 oluyor (toplaya toplaya) istikrar 15’de kalıyor ve saldırılar gelmeye başladığında istikrar çok çabuk 0’a düşüp oyun bitebiliyor. Yani kral olacaksanız bile
    çok iyi bir kral olmayın ve yeri geldiğinde acımayın. Bir diğer husuta örneğin bir sorun var ve sorunu çözmek için danışman atarsanız +3 askeri +2topluluk kazanacaksınız ama aynı zamanda bir de fırsat haberi var. Askeri ve topluluk bonuslarını toplayabildiğiniz için bu sorunu görmezden gelebilirsiniz çünkü fırsat size daha fazla fayda sağlayacaktır ve danışmanı buna atadığınızda sallıyorum +1 kültür gibi zor toplanan kaynaklara sahip olabilirsiniz. Özetle krallık istatistiklerinde bir denge kurun ve bu dengeyi sağlamaya çalışın bunu yaptığınızda krallığınız çökmez. (Not: Oyunun kolay ve hikaye modunda krallığın çökmesi gibi bir durum yok o yüzden bu tür stratejileri görmezden gelebilirler)

    Gelelim kralığın çökmesine neden olan diğer sorunlara ve genel oyun tasarımına;

    Dediğim gibi her bir günün bir değeri var ve oyun gerçek anlamda baron ilan edilmenizle ve sınırları genişletmenizle başlıyor öncesi tamamen ısındırma turları -)

    Şimdi oyun tasarım olarak krallığı tehdit eden 2 görev üzerine dizayn edilmiş. Bunların birincisi “Ana Görev” diğeri ise “bilinmeyen bir diyardan gelen yaratıklar”

    Her şey güzel krallık istatistiklerini artıracak görevleri(Gezmek+danışman) yapıyorsunuz hatta yukarıya doğru çıkıyor bunlar sallıyorum bağlılık 30 olduğunda bunların bonuslarını alacak kademeleri de artırıyorsunuz (1’den 9’a doğru gidiyor bu sayı ve bonuslar veriyor) sonra yukarıda söylediğim iki görev ile karşılaşıyorsunuz. Şimdi hem iyi hem kötü haberim var. İyi haber şu; Bilinmeyen diyardan gelen yaratıkların zamanını görebiliyorsunuz. Örneğin 180 gün içinde bu durumun yaşanacağını oyun size bir hikaye ile anlatıyor zaten. 180 gün sonra hemen buraya gidip bu canavarları temizlemeniz lazım şayet yapamazsanız geçen her gün “canavarların saldırısı” haberleri arka arkaya gelecek ve muhtemelen 2 hafta sonra krallığınız çökecektir. (Mantık şu; Bu canavarı temizleyecek 1 generaliniz var ve 1 haftada bu sorunu çözebiliyor. Bunun gibi 3 tane geldiğinde birini çözüp ikisini çözemediğiniz için -3 istikrar, -3 bağlılık gibi olaylar yaşıyorsunuz ve muhtemelen 2 haftada da bu eksiler yüzünden krallık güme gidiyor.) Yani bu görev başladığında gidip bu sorunu çözmek zorundasınız. Peki kolay mı hayır değil lakin klasik RTWP oyuncusu halledecek düzeyde.

    Şimdi gelelim kötü habere yani Ana göreve;

    Yine günlerden bir gün bir kehanet haberi geliyor ve krallığınızın 2 ay içinde çökeceğini söylüyor. Sorun şu ki bunun bir zamanı yok ne zaman geleceğini bilmiyorsunuz ve araştırmanız lazım. Aynı yukarıda anlattığım gibi arka arkaya kehanetin geldiğine dair sorun haberleri geliyor ve bu sorunu çözmezseniz kehanetin de dediği gibi 2 ay içinde krallığınız çöküyor. Yani ana göreve odaklanmak zorundasınız ama bunu hızlıca yaparsanız “normal” oyun seviyesinde muhtemelen ilerleyemeyeceksiniz çünkü ana görev bossları sandığınızdan daha zor olabiliyor yani karakterinizi geliştirip lvl atlamak zorundasınız ki boss savaşında rahata erebilesiniz. Yani bir denge kurmanız lazım genel olarak ve bu dengeyi aşağıda kendi tecrübelerimle açıklayacağım.

    Gelelim Combat tarafına;

    Öncelikle bilinmesi gereken detay;
    Eğer bu oyunu normalde oynuyorsanız her detay önemli arkadaşlar. Yani karakterinizin yorunuğu,mide bulantısı ya da karakterinizin kör olması gibi bir sürü kalıcı durum var. Bunları da tabi iyileşme büyüleri ya da dinlenerek çözebiliyorsunuz ancak bazı durumları çözebilmek için krallığınıza gidip dinlenmeniz şart. Örneğin karakteriniz combat esnasında düştü eğer düşmüş haldeyken bir düşman ona vurduğunda ölüm döşeğine giriyor ve onu kurtarmak için oleg hanına ya da krallığınıza gitmeniz lazım. Normal oyunda mantık şu; Karakteriniz savaşta düşerse savaş sonunda tekrar ayağa kalkıyor lakin yerdeyken düşman ona vurduysa karakter ölüm döşeğine giriyor. Ölüm döşeğinde olan bir karakter tekrar başka bir combat’da düşerse karakter tamamen ölüyor ve oyundan siliniyor. (Normalde 2. Düşüşünde eğer düşman vurmazsa portesi siyah beyaz oluyor o zaman kaldırma büyüsü ile kaldırabilme ihtimaliniz var lakin düşman 2 düşüşte de yerde vurduysa maalesef gg) Bu önemli çünkü karakteri iyileştirmek için krallığınıza giderken biri önününüzü çevirip bir combat başladığında hazırlıklı olmakta fayda var.

    Şimdi gelelim insanların oyun çok zor demesinin nedenlerine;

    Öncelikle yukarıda bahsettiğim gibi bu oyun pnp tabanlı bir oyun ve “zar” bu oyunun bir parçası. Yani bir boss’la tek seferde de geçebilirsiniz 5 kere combat da yapabilirsiniz bu tamamen zarların atılışına bakıyor. Kötü haber bunları göremiyorsunuz lakin vurduğunuz hasarlardan az çok tahmin edebiliyorsunuz. Aynı durum oyunun tamamında geçerli örneğin geziyorsunuz bir inceleme işareti çıktı. Bulmak için algı 15 istiyor ve tıkladığınızda normalde her seferinde görebilirken bazen göremiyorsunuz. Ya da bir tuzak düşünün grubunuzda hırsız var normalde her her tuzağı tespit edebiliyor ama işte bazen tespit de edemiyor. Hal böyle olunca ulan bu oyun bozuk galiba önceki save’imde buradaki tuzağı tespit edebilmiştim şimdi olmuyor diyorsunuz yani zar her zaman 10+ değil bazen 1 geliyor. Yabancı tarafta yapılan eleştirilerin yaygarası bu işte. Yani düşünün poe serisindeki gibi kitap üzerinden bir macera içindesiniz ve korkutmak için +20 istiyor. Siz benim karakterim 23 diyerek seçiyorsunuz ve bam başarısız oluyor. Eh mecburen bir load save yapmak zorunlu oluyor. -)
    Not: Elbette bu durumla çok sık karşılaşmıyorsunuz lakin dediğim gibi zar 1 geldiğinde yapacağınız da bir şey yok.

    Gelelim karakter build tarafına ve örneklere; Normal zorlukta oynuyorsanız zaten yukarıda belirttiğim gibi bir önemi yok çünkü ne kadar OP karakter yaparsaniz yapin oyunda ki diğer dengeler combat sisteminin üstüne çıkıyor ve klasik rtwp taktiklerinin bir önemi kalmıyor. Örneğin thundervine diye bir boss ile karşılaştınız ortamda yağmur yağıyor ve yıldırımlar çakıyor. Grubunuza 15 buff (ne düşen yıldırımlar etkiliyor sizi ne de fırtına sizi yavaşlatıyor) düşmana da 15 debuff attınız ve normal şartlarda düşmana sizin tek atmanız gerekirken düşmanın yanına gittiğinizde tanklarınıza tek atıyor bu arkadaş. Nedeni ise bu arkadaş kime vursa ya da aurası içine girse karakterlerinizin tüm statsları düşüyor ve bir anda ve siz karakterlerinizin yanında neden ağırlık işareti çıktı gibi yorumlarda bulunuyorsunuz ki dex falam da düştüğü için vuramıyorsunuz bile. Yani yaptığınız 15 buff ve düşmana 10 debuff çöpe gidiyor. Neyse ilk seferiniz sorun yok eski save dönüp uzaktan vurabileceğiniz asit ve ateş hasari iksirler satın alıp (minimum 10bin gold gitti) ve kendisini de yavaşlacak büyüleri de seçip hatta ağ bile atıp tekrar karşısındasınız ve plan işe yarıyor lakin sorun şu düşen her yıldırımda arkadaşa 10 health geliyor ve süre geçtikçe bu health miktarı arıyor. Neyse bombayı spamlıyorsunuz uzaktan zayıf noktasını biliyorsunuz falam ilk başta canı düştü ölecek galiba derken süre geçtiği için kendisine gelen 10 health 50 health oluyor ve ölmek üzere dediğiniz boss full canlı sizinde asit ve aleviniz bitmiş hatta bufflarınızın bile süresi geçmiş olduğu için bir anda oyun gg oluyor. Sonra düşünüyorsunuz 10.000 gold değil 20.000 gold’luk bomba da alsam bunu öldüremem bir ihtimal acaba düşmanın yanında bizim tanklara res bassam ne olur diyorsunuz. (karakterin statslarını düzelten bir büyü kendisi ve bu büyüyü kullanmak için elmas tozuna ihtiyacınız var) Neyse bunu da deniyorsunuz lakin bu büyü güçlü bir büyü olduğu için 1 karakterinizi zor kurtarıyorsunuz sıra diğerine geldiğinde düzelttiğiniz karakterin statsının tekrar bozulduğunu görüyorsunuz. Neden çünkü aurası içerisindesiniz yani boşa çaba. Şimdi bu karakteri geçmenizin iki yolu var.

    1- Zarların sizin tarafında olması. (Combat’a belki 10 kere girip asit ve alev bombaları ile öldürebilirsiniz lakin dediğim gibi zarlar sizi tutmalı şansınız yoksa denemeye devam edin öyle ya da böyle geçebilirsiniz.)
    2- İra’nın kalbi amuletine sahip olmak.

    Evet bu amulet oyunda ki en değerli varlığım. Bunu hangi zindanda buldum ne yaptım da ele geçirdim hatırlamıyorum lakin kendisinin bir aurasi var ve yorgunluk,bitkinlik gibi statsları düşüren herşeyi düzeltiyor ki sadece belirli sürelerde karakterin canı gidiyor ama verdiği güç işte yukarıda ki thundervine’a tek atmanızı sağlıyor.

    Başka bir combat örneğine geçeyim.

    Bir zindan var ve bu zindan 4 katlı. Normal zorluk ayarında zindanlarda dinlenme yapamıyorsunuz bu nedenle zindandan çıkıp tekrar girerek yavaş yavaş temizlerim mantığını bu tür derin zindanlarda yapamıyorsunuz çünkü kapı arkanızdan kapanıyor. Zindana girmeden önce hazırlığınızı yapıyorsunuz tabi 150 tane elmas tozu (res için lazım olur) 20.000 golduk health iksiri hatta tek kullanımlık parşömenler, tüm karakterinize bufflar sağlayacak iksirler falam size bu iş normal zorluk ayarında 50.000 gold’a mal oluyor. Zindana girmeden önce doğru karakter grubunu seçip dalıyorsunuz zindana ve en fazla 3. Kata ulaşabiliyorsunuz. Neyse diyorsunuz içeride ki her düşmanı tanıdınız biliyorsunuz eski save dönüp buna hazırlık yapıp tekrar giriyorsunuz ve bu sefer sonuna kadar gidiyorsunuz lakin zindanın sonunda bir boss var -) Yani herşeyi tükettiğinizde bir boss sizi bekliyor ki kısaca gg oluyorsunuz. İlk örnekte anlattığım boss yalnız ve gezerken karşılaştığınız bir boss lakin bu tür zindan bossları çok daha zorlayıcı oluyor. Peki zindanda durumlar nasil derseniz size şu kadarını söleyim bir “asit bağışıklığı” iksiri bile hayat kurtarabiliyor. Zaten içeride dinlenme olmadığı için grubunuzun tüm büyülerini çoktan kullanmış hatta iksir ve tek kullanımlık parşömenlere geçmiş oluyorsunuz.

    Sonuç olarak anlatmak istediğim yukarıda belirttiğim gibi bir mide bulantısı bile son derece önemli ve çevresel etkiler grubununuzu/karakterlerinizi doğrudan etkilediği için hazırlıklı olmak zorundasınız.

    Peki ben bunu normal zorluk ayarında değil de daha kolayda oynarsam ne kaçırırım. Oyunda ki permadeath bile bir şeye bağlanmış durumda. Örneğin bir romance yapacaksınız lakin arkadaş bisexual yani grubunuzdan bir başkasıyla da ilişkisi var. Şimdi permadeath olduğunda ilgili kişiyi bir combat’da öldürüp oyunun dialog ve romance sahnesini tamamen değiştirebilirsiniz tabi o öldürdüğünüz kişiyi de kaybedeceğiniz için oyunun ilerleyen safalarında ne gibi süprizlerle/zorluklarla karşılaşacağınızı düşünmeniz de gerekir. Eğer kolay seviyede oynarsanız bu dediklerimin hiç birini seçme şansınıza sahip olmayacaksınız ya da hiç görmeyeceksiniz. Özetle bu oyun “normal” oynama seviyesine göre tasarlanmış.

    Neyse buraya kadar olan kısım oyunun genel tasarımı ile ilgiliydi şimdi gelelim diğer detaylara;

    Müzikler;

    Oyunun müzikleri icewind dale, dragon age gibi serilerle tanıdığımız Inon zur’a ait.. İşin ilginç olan tarafı pathfinder için “bulgar folk” temasını seçmeleri. Yani klasik soprano’ların yanında bulgar folk müziklerini duyuyorsunuz ve harika bir sentez yaratmış bu durum.

    Aşağıda ki “1.25” videoyu mutlaka göz atın ne demek istediğimi anlayacaksınız;
    Bknz: 0.33 (klasik soprano) – 1.07 (bulgar folk)



    Oyunun müzikleri ve çizgisi bu yönde ve harika olmuş açıkcası.

    Dialoglar;

    Oyunun en can alıcı yanlarından biri çünkü gerçekten çok keyifli. Nyrissa’nın o tutku dolu zehirli sözlerinden tutun da Nok nok’un eğlenceli ve komik dialoglarına kadar her biri sizi kendinize bağlıyor. Spoiler’a giremiyorum ama oyunu oynadığınızda ne demek istediğimi anlayacaksınız. Bu arada nyrissa’yı seslendiren kişi dos2’de ki malady ;) Oradan bir ipucu bırakayım size.

    Hikaye;

    Oyunun hikayesi homm’de oldugu gibi bölümlere ayrılmış durumda lakin tek farkı hepsinin birbirinin devamını getirmesi. Yani ortada bir krallığınız var ve krallığınızın başında sürekli felaketler geliyor ve siz bu sorunu çözmek için bölüm bölüm ilerliyorsunuz. Bölümler arası arada boşluklar oluyor lakin bu boşluklar siz etrafı gezin kendinizi geliştirin bol bol güçlü itemler bulun diye. Fazla kendinizi kaptırırsanız yukarıda belirttiğim ana göreve odaklanın kehaneti geliyor ve mecburen ana hikayeye odaklanıyorsunuz. Özetle yavaş ilerleyen bir ana hikaye, krallğınızı ilgilendiren bir sürü görev yaparak ilerliyorsunuz ki grubunuzun her birinin farklı görevleri var ve bunların hepsini oyun size yaptırmıyor. Zamanı geldikçe yavaş yavaş kendini gösteriyor.

    Kamp sistemi son derece başarılı, oyunda ki tetiklenme olayını sevdim yani oyunla ilgili o kadar şey anlatabilirim ki yazı daha fazla uzamaması için artık sonlandırıyorum. Özetle bu oyun harika arkadaşlar. Bu oyun klasik IE engine ile yapılmış birbirinin kopyası dediğimiz oyunlardan değil ciddi ciddi yeni bir şeyler görebileceğiniz homm ile IE oyunlarının birleşimi olan bir oyun.

    Normalde bu kadar zorluğa bile katlanmazdım basardım hikaye moduna geçerdim ama bu oyun insanı oynattırıyor.  Çünkü özlemini çektiğiniz farklı tatlar sunuyor insana.

    İlk indirim döneminde gözünüz kapalı alın geçin derim.
    Not: Bu oyun poe serisinden daha iyi bunu çok net söylüyorum.

    Soru sormak isteyen olursa da sorabilir aslında anlatmak istediğim bir sürü daha olay var ama neyse diyorum belki başka zaman eklerim. -)

    Kolay gelsin.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi undy1ng -- 4 Ağustos 2019; 0:16:5 >




  • Karakterler;

    Octavia: Grubun büyücüsü olan hanım kızımız grubun en ilginç kişiliklerinden birine sahip. Yani gördüğü her goblin yada farklı düşmanlara “ay ne kadar sevimli sence de öyle değil mi?” gibi tatlı cümleler kurmaya başlıyor. Hal böyle olunca bazı düşmanları öldürsem bir türlü, öldürmesem iki türlü diye düşünmeye başlıyorsunuz. Kendisi ile romance yapmayı düşünenler bu tür durumlara alışmaya başlayabilir. Ayrıca kendisinin dominant gizli fantezileri de bulunmakta ki kırbaçlanmayı düşünüyorsaniz sizi baştan çkaracağına eminim. Tabi farklı bir sorun daha var ama spoiler olacağı için o tarafa girmiyorum oynayın kendiniz görün. -)

    Valeria: En zorlu romance yapacağınız halis mulis bir paladin/fighter hanımefendisi desek yeridir zira kendisi onuruna baya düşkün. Yani saç tokasını bile kendisine haber vermeden toplamaya kalkarsanız şamarı yersiniz. Önce kendisine yardım etmeyi teklif edip uygun bir uslupla rica da bulunarak yavaşça yaklaşmanız lazım. Kendisi son derece disiplinli. Ayrıca tower kalkanıyla son derece iyi bir tank oluyor kendisi.

    Linzi: Yani linzi ne derse yapmak istiyorsunuz çünkü çok narin ve saf bir iyilik var içinde. Grubun ozanı olması nedeniyle zaten partinizden ayıramayacağınız biri olmasının yanında bazı garip isteklerde bulunsada çok da önemsemiyorsunuz. Dialogları son derece keyifli.

    Reognar: Bu arakadaş tez canlı bir kişiliğe sahip ve bazen içinde bir barbar var diyorsunuz çünkü bazen duramıyor ve savaşmak istiyor. Kendisi battlemage yapmaya en uygun karakter desek yeridir ki kendisini bu amaçla uzun bir süre kullandım. Savaş danışmanı olarak favoridir kendisi.

    Nok nok: Oyunda ki en eğlenceli dialoglara sahip olan bu goblin bazen öyle cümleler kuruyor ki yanından ayırmak istemeyeceğiniz bir ekip üyesi olabiliyor. Canınız mı sıkıldı ekibe alıp yola çıkın kamp dialogları bile sizi eğlendirmeye yetecektir. Ayrıca kendisi sağlam bir rogue ve en ölümcül hasarlari bu arkadaş verebiliyor.

    Ekundayo: Kendisi mükemmel bir okçu ve yeri geldiğinde (bazı görevlerde) sizi kurtacak kişi oluyor. Ayrıca yanında tank görevini görecek bir de kurt var ki bazen geride bile bırakırken geri dönüp seni mutlaka alacağım diyorsunuz. Ayrıca kişisel görevlerinde bir hikaye var ki ne aklınıza krallığınız geliyor ne de yapılması gereken görevler. Sizi tamamen oyundan çıkarıp eğlenmenizi sağlıyor.

    Jaethal: Oyunda ki en ilginç hikayelerden birine sahip bu hanım kızımız ölü olması nedeniyle bir çok bağışıklık durumuna sahip lakin bir çok büyü kendisine ters tepki verdiği için daha özel durumlarda kullanıyorsunuz. Dialogları sizi son derece düşündürmeye sevk ediyor.

    Tristian: Uzun bir süre grubunuzdan ayırmayacağınız harika bir support ve dialogları en iyi kurgulanmış karakterlerden biri. Meclisinizin başkanı belki de krallığınızda en çok güveneceğiniz insan.! Çok uzun bir süre grubunuzda kalacağından eminim son derece bilge bir kişiliği var.

    Harrim: Kritik öneme sahip karakterlerden biri. Tristian kadar iyi bir support değil lakin kendisi ağır zırh giyebilen bir cüce. Hal böyle olunca tüm düşmanlara yanaşıp düşmana dokunarak atabileceğiniz en kritik saldırı büyülerini harrim yapabiliyor. Duruma göre tristan duruma göre de harrim’i kullanıyorsunuz. Son derece ilginç bir kişiliğe sahip.

    Amira: Barbar olan bu hanım kızımız doğru build yaparsaniz tanklarinizdan daha sağlam oluyor. Bunun en büyük nedeni kendisinin inanılmaz hızlı ve çevik olmasının yanında saldırıları dotge etme durumu. Her ne kadar bu biraz şans durumuna bağlı olsa da bazen tüm tankınız yere serilmişken kendisi inatla ayakta kalıp sizi şaşırtabiliyor. Kişilik olarak adından da anlaşılacağı üzerine son derece sert ve gözü kara birisi. Biraz utangaç ve çok konuşmayı sevmiyor.

    Jubilost: Tercih ve varyanslardan dolayı kendisi ile karşılaşamadım maalesef. Bunun yerine 40.000 gold verip ikinci bir ana karakter oluşturmak zorunda kaldım. (saf bir alcamist yaptım kendisini). Şuan kendisi ekonominin başında bu yüzden jubilost ile ilgili bir yorumda bulunamıyorum -)

    Not: Evet oyunda yeni companions oluşturabiliyorsunuz lakin maliyetli. (lvl'inize göre fiyat değişiyor) İyi olan tarafı karakteri sıfırdan yarattığınız için mevcut companions’lardan çok daha güçlü oluyorlar. Bunun en büyük nedeni de 1-2 sınıf değil de tristian gibi tek bir sınıfa yoğunlaştığınızda ölümcül büyüler yapabiliyor oluşunuz.

    Not2: Aynı anda 2 kişi ile romance yapma durumu mevcut götürebildiğiniz kadar götürün ve eğlenin.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi undy1ng -- 4 Ağustos 2019; 17:19:6 >




  • Güzel yazmışsınız hocam elinize sağlık. Jubilost'u kaçırmanız yazık olmuş açıkçası. Çok renkli bir karakter ve sınıfı da çok kuvvetli. Grubun en güçlü elemanı oluyor bombaları ve bufflarıyla, tek başına düşman gruplarını yere seriyor. Hazineci olarak da çok iyi hem güzel vergi toplayıp hem de halkı kandırarak mutlu tutma seçenekleri oluyor

    Bir de DLC ile gelen bir karakter var, Kineticist sınıfı. Sınıf enteresan ama karakter(ler!) daha da entersan. DLC leri küçük oyunun ama biraz daha vakit geçirmek isteyene tavsiye ederim, çok pahalı değildi season pass.

    Edit: Tekrar edeyim ben de, oyun son yıllarda çıkan en iyi RPG açık ara. Hikayesi biraz daha iyi olsa ve ana hikaye karakterleri biraz daha renkli olsa BG lerden bile iyi olabilecek bir oyun. Firmanın yeni oyununu 4 gözle bekliyorum açıkçası. Son 15 yılın en güzel süprizi oldu bana.


    Edit 2: Bu arada parti elemanlarının görevlerine çok dikkat edin, kişiliklerine göre çözmeniz oyunun sonu için büyük fayda sağlıyor size.

    Edit 3: (taksit taksit oldu ) Oyunun tamamen sıra tabanlıya çeviren bir mod var, biraz dengeler bozuluyor ve kolaylaşıyor oyun ama benim gibi eski usulü özleyenler için birebir.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi siberarmi -- 5 Ağustos 2019; 9:10:38 >




  • quote:

    Orijinalden alıntı: siberarmi

    Güzel yazmışsınız hocam elinize sağlık. Jubilost'u kaçırmanız yazık olmuş açıkçası. Çok renkli bir karakter ve sınıfı da çok kuvvetli. Grubun en güçlü elemanı oluyor bombaları ve bufflarıyla, tek başına düşman gruplarını yere seriyor. Hazineci olarak da çok iyi hem güzel vergi toplayıp hem de halkı kandırarak mutlu tutma seçenekleri oluyor

    Bir de DLC ile gelen bir karakter var, Kineticist sınıfı. Sınıf enteresan ama karakter(ler!) daha da entersan. DLC leri küçük oyunun ama biraz daha vakit geçirmek isteyene tavsiye ederim, çok pahalı değildi season pass.

    Edit: Tekrar edeyim ben de, oyun son yıllarda çıkan en iyi RPG açık ara. Hikayesi biraz daha iyi olsa ve ana hikaye karakterleri biraz daha renkli olsa BG lerden bile iyi olabilecek bir oyun. Firmanın yeni oyununu 4 gözle bekliyorum açıkçası. Son 15 yılın en güzel süprizi oldu bana.


    Edit 2: Bu arada parti elemanlarının görevlerine çok dikkat edin, kişiliklerine göre çözmeniz oyunun sonu için büyük fayda sağlıyor size.

    Edit 3: (taksit taksit oldu ) Oyunun tamamen sıra tabanlıya çeviren bir mod var, biraz dengeler bozuluyor ve kolaylaşıyor oyun ama benim gibi eski usulü özleyenler için birebir.
    Hocam sormayın kaçırmamın tek nedeni oyunu agresif oynamam yüzünden. Yani düşünün normalde tetiklenmenin yaşanması için onunla karşılaşıp göreve gitmem gerekirken ben çoktan ilgili kişiyi çarmağa germiştim bile -) Hal böyle olunca kendisi hiç meydana çıkmadı. Yani krallık odaklı değil keşif odaklı oynadım ki şöle düşünün 70 saat boyunca ekonomiye kimseyi atamadım. Sağdan soldan sürekli +1 ekonomi +2 ekonomi topladım ve yeterli oldu. Daha sonraları saf bir bombaci güzel aldım (40.000 gold) onu koydum derken maegnar geldi onu koydum falam öyle devam ettim. (Bu arada aldığınız karakteri istediğiniz danışmana atabiliyorsunuz yani biri mi istifa etti hemen oraya yerleştirin sorun çözülüyor ki bunun da avantajı çok fazla oldu benim için. -) Bir diğer nokta da sizin de dediğiniz gibi son derece güçlü bir sınıf simyacı grubu lakin o da bir yere kadar oluyor. Adamlar oyunda ki denge olayını güzel çözmüş ben sürekli gruba 1 kişiyi çıkartıp bir başkasını sokarak ilerledim. Zaten bu olmazsa hep aynı grupla oynayacağınız için oyundan alacağınız keyif de azalır ki keşif odaklı oynadığım için en büyük artıyı burada gördüm. Yani hikayecinin istediği setleri toplamak bile verdiği 10.000 goldu gectim 1200xp vermesi bile bir yerden sonra 1 level oyunu ileriden gitmemi sağladı. Buna rağmen oyunda cidden çok zorlandığım yerler oldu.

    Bu arada dün oyunu bir alt kolaylık seviyesine çektim sırf denemek için ve yukarıda uzun uzun yazdığım herşeyin “çöp” olduğuna sahit oldum. Yani düşünün oyun tasarım olarak normalde şu dengeler üstüne kurulmuş;
    - Bir krallığınız var ve bu krallığı ayakta tutmak zorundasınız.
    - Gün olayı çok önemli örneğin krallıktan aldığınız bir karar oyunu hızlandırıp 10 gün ileri atabiliyor. İsterseniz bunu yapmayıp bu 10 gün keşife çıkarak item ve xp peşinde koşabilirsiniz. (benim gibi)
    - Combat’lar zorlayıcı ama bu zorlayıcılık düşmanın hp’si 100’den 1000’e çıkması değil, bağışıklık,moral,yorgunluk, ağırlık..vs kısacası oyunda ki rpg sistemlerinin oyunu zenginleştirdikleri durumlar bunlar.

    Oyunu kolaya düşürüyorsun ve şunlar oluyor;
    -Krallık çökmüyor
    -Gün geçse ne olur geçmese ne olur kış gelse dahi soğuktan, fırtınadan zaten etkilenmyorsun.
    -Combat mı? İksir ve tek kullanımlık parşömenin önemi yok zaten gerçi iyi itemler bulmana da gerek yok gereksiz itemler onlar hatta büyü kitabında ki 30 büyünün 20’si gereksiz boşuna yapılmış. 10 tane aynı büyüyü kullanarak tüm oyunu bitirebilirsin. Metamagic falam gibi şeyler mi onları görmezden gel öyle bir şey yok oyunda.

    Yani oyun buna dönüyor. Söylediğimi anlamayanlar için witcher3’de büyülerin hepsini kaldırdığınızı düşünün sadece kılıçla oyunu bitirdiğinizi yani durum aynen bu oluyor.

    Owlcast oyunu kolaylaştıracağım diye bu tür rpg sistemlerini doğrudan etkisiz hale getirmesi büyük bir hata olmuş bence hiç dokunmayacaklardı çünkü bu oyunu basit seviyede oynayan herkes bu oyuna dair hiçbir fikri olmayacak garip gerçekten. Bu arada yabancı basında ki incelemeleri bir göz gezdirdim de alayı durumun farkında bile değil. Acaba witcher3’ü de mi büyüsüz sadece kılıçla dövüşerek 10 tam puan verdiler komik cidden.

    Çok uzağa değil, merlininkazani incelemiş ve 76 puan vermiş.
    Link:https://www.merlininkazani.com/pathfinder-kingmaker-inceleme-103754

    Sizce bu oyuna dair fikri ne olabilir? Yukarıda yazdıklarımın kaçının farkında.. Maalesef bu tür durumlar son derece üzücü cidden.

    Sonuç olarak oyun aslında sizi bir dengeye sokmaya çalışıyor yani koskoca bir dünya var ama gezemiyorsunuz çünkü krallık’ta çözmeniz gereken işler var. Sorunları çözüyorsunuz keşfe çıkıyorsunuz ve bir zindan sizden daha fazla ilerlemeniz için 3 nesne toplamanızı istiyor. 2.ni bulup 3.’yü aramaya giderken hop krallık zor durumda ya da ana görev durumları başka sorunlar derken o zindanda ki portaldan geçemeden sonunu göremeden dalıp gitmiş oluyorsunuz. Ama eğer gün geçme durumunu kontrol altına alabilirseniz o portaldan geçip en iyi item’a da sahip olursunuz başka güzel süprizler de görürsünüz. Yani oyun zaten bu denge üzerine kurulmuş. Bu tıpkı dos1 ile dos2 arasında ki fark gibi. Dos1 bir araştırma üzerine kurulu dos2 bir macera üzerine kurulu. Bg serisi de bir macera üzerine kuruludur ama pathfinder bir macera üzerine değil krallık ve hikaye üzerine kurgulanmıştır. Bir ana hikaye var ama bu hikaye zaman geçtikçe ve siz araştırdıkça kendini gösteriyor ve krallık ile birlikte yürüyor. Yani günler geçtikçe ve olaylar yaşandıkça sizin tercihlerinize göre şekilleniyor. Şimdi siz bu oyunu ana hikayesi zayıf derseniz skyrim’i de kötülemeniz lazım oblivion’u da. Kaç kişi bethesda oyunlarını ana görev için oynuyor öyle değil mi? Ha bu oyunun ana hikayesi kötü mü peki? Kesinlikle hayır lakin aslında insanların da çok bilmediği iki ana hikaye var ve biri gizlenmiş durumda. -)

    Krallığınızda yaptığınız onlarca araştırma görevleri zaman çalmak üzerine mi kurulu zannediyorsunuz aslında hayır hepsi bir şeyin bir parçası. Burası spoiler ve sadece linkini atıyorum. Başından sonuna incelediğinizde zaten anlatmak istediğim “gün” olayının ne derece bu oyunda önemli olduğunu da kavramış oluyorsunuz.
    https://steamcommunity.com/sharedfiles/filedetails/?id=1587659146

    Sonuç olarak bu oyun güzel arkadaşlar ve harcadığınız zamanın hakkını veriyor gerçekten. Şuan günümüzde dos2’den sonra oynayabilecekleri en kaliteli rpg oyunu bunu çok rahat söylüyorum.

    Bu arada DLC tarafına geçmedim henüz ama geçeceğim garanti -)

    TB için mod denenebilir lakin dengeleri kurmak için çok ciddi çalışma yapılması lazım. Owlcast bizzat bu işe girişir bekleyip göreceğiz.




  • undy1ng kullanıcısına yanıt
    Oyun ilk çıktığında güya oyuncu muhabirler ve arkadaşlar çok ağladı zor diye, ilk bölümdeki tapınaktaki ayıyı kesemedikleri için, hatta ilk mağaradaki böcekleri bile kesemedikleri için...
    Doğal olarak tepkilerden yılan firma biraz düşürdü zorluğu, bence de gereksiz bir hareket ama ilk büyük çapta oyunu olan firma Owlcat, biraz da acemiler ondan bu seferlik saymıyoruz :D

    Eklenti:
    Alakasız oyunla ama şu mesajların pembe arka plana sahip olması gözümün akmasına sebep oldu...



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi siberarmi -- 5 Ağustos 2019; 22:28:6 >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: siberarmi

    Oyun ilk çıktığında güya oyuncu muhabirler ve arkadaşlar çok ağladı zor diye, ilk bölümdeki tapınaktaki ayıyı kesemedikleri için, hatta ilk mağaradaki böcekleri bile kesemedikleri için...
    Doğal olarak tepkilerden yılan firma biraz düşürdü zorluğu, bence de gereksiz bir hareket ama ilk büyük çapta oyunu olan firma Owlcat, biraz da acemiler ondan bu seferlik saymıyoruz :D

    Eklenti:
    Alakasız oyunla ama şu mesajların pembe arka plana sahip olması gözümün akmasına sebep oldu...
    Sen adamlar oynasın diye oyunun kendisine has tüm özelliklerini oyundan çıkar, üstüne de bu adamlar "bu oyun olmamış" diye sana düşük puanlar versin. Bence owlcat'e bu olay yeterince ders olmuştur. -) From software'dan biraz haz almaları lazım (yaptıklarının arkasında durma konusunda) yoksa bir sonraki oyunda millet oynayamıyor diye tasarım değişikliğine giderlerse bu iş biter gibime geliyor. Hayırlısı bakalım.




  • Yeni oyunun 2021'de çıkacağına dair söylentiler var. Ayrıca owlcat oyunculardan geri dönüş almak için bazı formlar hazırlamış. Şuan oyunun müzikleri ile ilgili geri dönüşleri alıyorlar.

    Şuradan ilgili form'a ulaşabilirsiniz.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi undy1ng -- 27 Ağustos 2019; 19:22:37 >
  • ben bunu nasıl atladım ya. gittim pillars ve tyranny aldım. pillars biraz sardı da arkadaş bu nasıl bir edebiyattır nereye geldik ya. la oku oku bitmiyo oku oku bitmiyor bir de ağır drama kafalarında yazılmış imaım gevredi 2 saat oynayıp bıraktım. Tyranny de çok hantal geldi. neverwinter nights bitsin pathfinder saralım biraz da
  • Oyun Steam'de %50 indirimde arkadaşlar ve sadece 30.50 TL. Almak isteyen kaçırmasın.

    Steam sayfası için
    tıklayın.
  • Süper fırsat, RPG severler kaçırmasın kesinlikle.
  • Yarın yeni oyununu duyuracaklar gibi görünüyor.


  • CheKD kullanıcısına yanıt
    Duyuruldu, Wrath of the Righteous. Paladin, crusader ordusu yönetip demon ve türevlerinin dünyaya girdiği bir noktayı koruyacağız.
    https://wrath.owlcatgames.com/
    https://www.pcgamer.com/pathfinder-wrath-of-the-righteous-announced/


    Pathfinder D20 Serisi (Kingmaker çıktı, Wrath of the Righteous çıktı)

    Yeni konuya çok da gerek yok, buradan devam ederiz.

    -Yeni oyun 1 senedir yapım aşamasındaymış, Rus sponsorlar bulmuşlar kendilerine.
    -Chris Avellone hikaye için dahil olmuş oyuna.
    -Kingmaker dan değişik olarak bu sefer ordu ve kale yönetme varmış bu modülde. Heroes serisi gibi bir kısmı olabilir diyorlar. Oyunu açıklamadan önce zaten Heroes un hazine haritasına çok benzer bir yöntem kullanmışlardı.
    -World Wound adlı bir mekanla ilgili olacak anladığım kadarıyla. Bu mekan demon ve türevlerinin dünyamıza aktığı bir kapı, biz de orayı koruyacak gibiyiz.
    -Daha karanlık bir yapısı olacakmış ilk oyuna göre. Ve tamamen evil odaklı oynabilecekmişiz.
    -Mythic denilen bir üst sınıf seçebileceğiz, lich, trickster ve celestial gibi yüksek varlıkların gücüne sahip olabilecekmişiz.
    -Witch ve Oracle isimli 2 yeni sınıf geliyor. Sınıflara göre de baya konuşma seçeneği olacakmış.


    Pathfinder: Wrath of the Righteous

    * The sequel is officially Announced. It is Wrath of the Righteous.
    * Given Oleg's discussion of Kickstarter at Big Deal, it is likely that there will be another Kickstarter. It took half a year to go from absolute nothing to a vertical slice in Kingmaker's dev cycle. And another half a year to go from there to Kickstarter readiness. And then around half a year to get from there to Alpha 1. and 10 months in alpha to get to Beta. and 2 months to go from Beta to Full game. It seems likely, given that timeline, that we will get a Kickstarter soon; though no official word has been stated on this subject.
    * Owlcat is now an Independent Studio, but received a $1 Mil investment from My.com to make the game.
    * The official Website allows you to Sign up for a Mailing List and Get a Free digital Copy of the Kingmaker Artbook


    So what do we know about Pathfinder: Wrath of The Righteous, the Computer Game?

    The Overall Game:

    * Wrath will be based off the same First Edition rules as Kingmaker, This will include Mythic Rules, though they seem to have been reworked a bit.
    * The game will be on an Updated version of the Unity Engine, and Owlcat has cleared up a lot of technical debt, so it should be easier to program, with less bugs. It is my understanding that this new ease of programming should help carry over to the modding scene.
    * No release Date has been Disclosed, but it seems likely that it's not coming out until 2020, at least.

    The Source Material:

    Wrath of the Righteous is an Adventure Path where the central Premise is that a Demon Lord is slowly invading the World of Golarion (the same world as Kingmaker) and is trying to make Golarion part of their Realm in the Abyss. Several Crusades have been launched to stop this, they all failed. Now, It's your turn, and if you don't succeed this time? The world is doomed. To Succeed, you need to lead a Crusade, murder a Demon Lord, and Close the Portal to the Abyss. Something happens early on, that gives you "Mythic Power" a Power way beyond that of your standard adventurer that lets you "Break the rules" of normal Pathfinder in specific fun ways. Of course, you aren't the only one with Mythic Power. Your Enemies have it too.

    The Hook:

    There are a couple of Possible Hooks for Wrath. The First and most obvious is Mythic Power. Mythic Power is a system with very loud Proponents and detractors in Tabletop, but the main gripe with it is that it's hard for a GM to balance properly, and it's really hard to run on tabletop. Neither should be an issue for a Computer RPG where the program manages your problems.

    The second Possible Hook is Mass Combat. Mass Combat Appears in a total of 3 APs. It was Introduced in Kingmaker, It shows up in Wrath, and it shows up in Ironfang Invasion. Given that Mass Combat was one of the Goals that Owlcat Wanted to reach with Kingmaker? I'd lay good money down that we'll be seeing Mass Combat in Wrath.

    Finally, Since the underlying engine is the same (if updated), it seems likely that we'll be seeing more of the Kingdom Building system. In Wrath you need to lead a Crusade. It probably wouldn't take all that much effort to adapt the kingdom management system to a "Crusade Management System."

    As yet only Mythic Power has been confirmed. It seems to have been Adapted by Owlcat similarly to the Skill System in Kingmaker.

    * "The Mythic] system will let you pick from several different Mythics, including a mischievous trickster, an immortal Lich, a celestial angel, and others."
    * When Questioned devs said that they had reworked the Mythic system so that it was more powerful. Both why and how are unknown at this time.

    The Mechanics:

    The Game should play very similarly to Kingmaker, and will likely be Real Time With Pause unless something major happened that convinced the Owlcats that they should change the entire underlying system for their extremely well-selling game based on some vocal detractors.

    * We're getting the Kingmaker classes, plus Witch and Oracle. "There will be new ones beyond those that appeared in Kingmaker, and there’s also going to be a new race and new archetypes to play with."
    *There is a Mongrelman on the Key Art. Mongrelmen are a Friendly monster race in Wrath, so this may be a case like Goblins in Kingmaker, where you can have a Mongrelman companion but cannot be a mongrelman.

    The Characters:

    * Seelah, the Iconic Paladin, is a Companion as per the key Art revealed in the reveal campaign, and confirmed by Devs. She will be "The only Iconic in the party."
    * There is a White Haired Gnome on the Box Art. She may or may not be a companion.
    *The angel man on the revealed art is The Player Character.
    * There is What looks like a Bleachling Gnome Hellknight on the Revealed art. He is a Companion. His name has been (jokingly) revealed as "Stabby McStabface". This is likely an alias.
    * The Succubus Arueshalae is on the Revealed art. It is unknown as to what role she will play, but only Companions were on the Kingmaker Reveal art, so she is likely a Companion. In Tabletop, she was explicitly Romanceable, so she is likely a romance option.
    * There is a Mongrelman on the reveal art. This is Lann, an important NPC from the first book of Wrath.
    *Irabeth Tirabade and her wife Annevia are confirmed to be in the game. It is unknown in what capacity.
    * Wrath has an Extremely large Cast of friendly NPC characters. It is likely that some of these will become Companions, and that some will get cut. We're probably also getting some Original companions.
    *Characters from Kingmaker will make an appearance. No Word on what characters, or who, or how, or why.

    Miscellaneous stuff:
    *Alexander Mishulin, Owlcat's Creative Director, promised fewer bugs on release. He mentioned new Narrative Tools. These were revealed on Discord as being "Etudes" Instead of on/off variables in the narrative tree, Etudes apparently offer multi-set variables. This allows more freedom to make complicated choices without creating a terrifying tangle of code. Not being a Programmer, that's all I got out of the explanation.
    * "Players of the original adventure path will encounter a lot of familiar faces and encounters, but [there] also will be new characters, twists, and stories"
    *The game will be Darker in Visual Style and Tone.
    * Chris Avellone is back on board lending a hand and supporting the narrative team as he did with Pathfinder: Kingmaker.
    * Owlcat is working to make the game more User-Friendly for Players unfamiliar with the Pathfinder System.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi siberarmi -- 5 Aralık 2019; 13:8:59 >




  • Yeni ekran görüntüleri geldi. Ek olarak oyunu yapabilecek durumdalar ama daha iyi iş ortaya çıkarmak ve biraz da reklam amaçlı olarak Kickstarter a gideceklermiş. İlk ekran görüntüleri de düştü, KS videosunda oyun içi gelir görüntüler.
    https://owlcatgames.com/news/38


    Pathfinder D20 Serisi (Kingmaker çıktı, Wrath of the Righteous çıktı)
    Pathfinder D20 Serisi (Kingmaker çıktı, Wrath of the Righteous çıktı)
    Pathfinder D20 Serisi (Kingmaker çıktı, Wrath of the Righteous çıktı)
    Pathfinder D20 Serisi (Kingmaker çıktı, Wrath of the Righteous çıktı)
    Pathfinder D20 Serisi (Kingmaker çıktı, Wrath of the Righteous çıktı)
    Pathfinder D20 Serisi (Kingmaker çıktı, Wrath of the Righteous çıktı)
    Pathfinder D20 Serisi (Kingmaker çıktı, Wrath of the Righteous çıktı)




  • Başlık "pathfinder serisi" gibi bir şey yapılabilir aynı konudan devam ediyorsak. -) Bu arada Homm serisi üzerinden gitmeleri son derece mantıklı ubisoft'dan hayır yok bari bunlar yapsın. Gerçi son dönemde ubisoft yeni yapılanma muhabbetleri var ama might and magic serisini diriltmeyi düşünürler mi belli değil. Aslında parayı ubisoft basacak owlcat yapacak diyeceğim ama bağımsız olmaları da önemli. Neyse kickstarter'dan gerekli desteği alacaklardır muhtemelen bekleyip görelim. :)
  • undy1ng kullanıcısına yanıt
    Might&Magic in bir kaç oyunu çıkıyor ama hepsi vasatın bile altında ne yazık ki. Saçma sapan mobil oyunlar hep...

    Başlığı değiştireyim.
  • Video geldi, oyunu bitirecek paramız var ama iyice epik yapmak için kickstartera geldik diyorlar.



    -Şeytanlar tarafından istila edilmiş topraklarda oynayacağız. 6 Mitik Yol dan birini seçip, ona göre hikaye ve oynanışı şekillendireceğiz. Bunlar Angel, Lich, Trickster, Aeon, Demon, Azata
    -Beşinci Haçlı Seferini yöneteceğiz ve amacımız şeytanların liderleriyle kapışıp açmış oldukları portalları kapatmaya çalışacağız. Bunu iyi yolla mı kötü yolla mı yapacağımız bize kalmış.
    -İlk oyundaki krallık kısmının yerine bu sefer haçlı ordusu yöneteceğiz. Kalemizi güçlendireceğiz, ordumuzu büyüteceğiz ve orduyu seferlere göndereceğiz. Özel haçlı kuvvetleri ile kadim eşya arayışına gidebileceğiz.
    -10 ırk, 21 sınıf ve hepsine 5 er altı sınıf. oh oh oh
    -Yeni sınıflar Arcanist, Bloodrager, Shaman, Oracle, Witch. Yeni ırk ise yarı yaşayan ölü dhampir.


    Oyun içi video, daha başları ve alfa seviyesi.






    Eklenti: Bağışta bulundum ama dolar el yakıyor...
    Bu satırları yazarken 300 bin doların 80 bini toplandı bile.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi siberarmi -- 4 Şubat 2020; 20:42:55 >




  • 146 bin dolar oldu bile eheh sabaha kalmaz bu iş çözülür. Bu arada başlığı değiştirmen güzel olmuş.

    Link:https://www.kickstarter.com/projects/owlcatgames/pathfinder-wrath-of-the-righteous
  • Kampanya başarıya ulaştı, ilk ekstra ödül olarak da Warpriest sınıfını açıkladılar. 370.000 de açılacak.
    https://www.kickstarter.com/projects/owlcatgames/pathfinder-wrath-of-the-righteous/posts/2747884
  • 
Sayfa: önceki 23456
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.