Şimdi Ara

Pathfinder D20 Serisi (Kingmaker çıktı, Wrath of the Righteous çıktı)

Bu Konudaki Kullanıcılar:
1 Misafir - 1 Masaüstü
5 sn
155
Cevap
8
Favori
9.072
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
9 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 12345
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj



  • Pathfinder D20 Serisi (Kingmaker çıktı, Wrath of the Righteous çıktı)
    Pathfinder D20 Serisi (Kingmaker çıktı, Wrath of the Righteous çıktı)
    Pathfinder D20 Serisi (Kingmaker çıktı, Wrath of the Righteous çıktı)

    Baldur's Gate, Icewind Dale serilerini seven, Pillars os Eternity'de ise aradığını bulamayan benim gibi arkadaşlara ilaç gibi bir oyun geldi.
    D&D nin 3.5 versiyonunundan esinlinerek yapılan Pathfinder masa üstünde gayet başarılı bir sistem, bunu oyuna taşımayı düşünmüşler yapımcılar, iyi de etmişler gibi. Üstelik yazar takımında Chris Avellone'de var!

    Eski oyunlar gibi klasik karakterimizi yaratıp, yoldan topladığımız garipler ile partimizi kuruyoruz. Ek özellik olaraksa kendimize ait toprak olması ve bunu yönetmemiz ileriki safhalarda (NWN 2 nin gelişmiş versiyonu gibin). Yeni yerler ele geçirip, yeni köyler kurabiliyoruz ve istersek tam bir tiran da olabiliyormuşuk.

    Daha karakter yaratma ekranı zaten beni benden aldı. Birazcık detaycı biriyseniz 1 saat esir kalırsınız karakter yaratmada. Hem sınıf seçeneği çok fazla hem de yan seçenek yelpazesi çok geniş. Portre sayısı az baya ve seslendirme vasat gibi ama yerine kendimiz de koyabiliyoruz.
    Zorluk ayarı gayet yahşi, neredeyse her özellik için ayar koymuşlar. savaşları en zora ayarlayıp diğer basit işleri geçiştirebiliyoruz bu ayarlar ile.

    İlk yükleme süresi baya uzun SSD de bile, ama geri kalan yüklemeler hızlıydı. Grafikler de mekan olarak güzel, canavar çizimleri biraz battı gözüme ama çokda problem değil.

    Çok ilerlemedim ama hikaye biraz klişe geldi ama çok başlardayım dediğim gibi. Diyaloglar ve aralarda yaptığımız seçimlerse çok çok iyi ama gene başlangıç henüz. Bu seçimler karakterimizin "aligment" ınada yansıyor. Barbarın birini dizginleyerek "Lawful" a doğru yöneliyoruz en basidinden.

    Savaşlar ise gayet sade ama bir o kadar da ezici. Eski BG lerden aldığım tadı aldım, kritik hasar gününüzü çok güzel mahvediyor mesela. Büyücüler dağa taşa sapan atıp, arada bir "Magic Missile" sallıyorlar, savaşçılar ise 1 dakika boyunca birbirlerine kılıç sallayıp şanslarının gülmesini bekliyorlar. Gözlerim yaşardı açıkçası. Hırsızlar D&D 3,5 ile gelen havada karada "sneak attack " özelliklerini çok iyi kullanabiliyorlar.

    Oynadığım kısa sürede ufak tefek takılmalar ve yazım hataları var, çok büyük bir bugla karşılaşmadım henüz. Bir kaç yama şart gibi ama duyduğum kadarıyla. Oyunların iyice cep yaktığı şu dönemde ilaç gibi de bir fiyatı var, türe biraz ilginiz varsa takibe almanızı öneririm.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi siberarmi -- 3 Eylül 2021; 9:31:33 >







  • Şu an için gerek yok bence, düz oyunu almak daha mantıklı. Hele bir açıklandın DLC ler, ek paketler o zaman düşünülür.



    Oyunun krallık kısmı muntazam olmuş. Çok mikro yönetim sevmeyinlerin hoşuna gitmeyebilir, isterseniz otomatiğe alabiliyorsunuz. Ama oto ya alınca hem güzel bonuslar kaçabiliyor hem de steam achievementlerı sayılmıyor.
    Bir taraftan şehir kurup, bunları geliştiriyoruz. Sonra yakınlardaki bölgeleri topraklarımıza katıp buralarada ufak köyler kurma ve yönetme var.
    Parti elemanlarımızı ve yoldan topladığımız NPC leri yardımcımız olarak atıyabiliyoruz belli konularla ilgili. Ve topraklarımızda çıkan problemlerle ilgilenmeleri için görevelendirebiliyoruz. Herkesin kendi fikirleri ve problem çözme metodları var tabii ve size sundukları teklifleri beğenmeyip, sürekli tartışırsanız istifa edebiliyorlar.(ütopya gibin bizler için)
    Bazı problemler çok büyük ve belli sürede halletmezseniz krallığınızın yıkımına bile sebep oluyorlar. Düzgün biçimde halledilirse hem kaynak hem de mutluluk(veya öteki statlar) olarak geri dönüşü oluyor.
    Arada direkt baron olarak sizlede görüşmek için gelenler oluyor. Bunlar ve çok büyük problemler dışında taht odanıza uğramanıza gerek yok. Hatta konuşmak için gittiğiniz kişi saçma sapan konuşursa "Beni bu kadar yok bunun için mi yürüttün, OTURTUN BUNU KAZIĞA!" gibi söylemlerde buluna biliyoruz. (chaotic evil = cartoon evil)


    Oyun uzun zamandır gördüğüm en iyi ahlaki(aligment) konuşma seçeneklerine sahip. Aralarda müthiş cevaplar ve aksiyonlar var gerçekleştirebileceğiniz. Tekrar edilebilirliği çok yüksek bu sayede.


    Eklenti:

    Magus sınıfı hakkında uzun uzun yazmak istiyorum ama yazamıyorum
    Çok eğlenceli ve tehlikeli bir sınıf olmuş, eskiden zorla yaptığımız warrior/wizard ları bir üst seviyeye taşımış. Dokunma bazlı büyüleri kılıcımıza ekleyip, hem normal zarar hem de büyünün etkilerini verebiliyoruz ve ıskalasa bile büyü kılıçta kalmaya devam ediyor.Kritik vurunca büyü hasarı da katlanıyor, üstüne bütün büyüleri yenileyebilmesi de var dinlenmeden.
    Wizarda has defans büyüleri de iyice delirtiyor karakteri. Mage armor, Blur, Mirror İmage derken 40 AC li tanklara taş çıkarıyor sınıf.
    Ateş bastı konuşurken bile.

    Bir diğer konuşmak istediğim sınıfı ise Sorcerer: Abyssal Bloodline. Tek diyeceğim rahatça 40 STR üzeri olan bir ejderhaya dönüşebiliyoruz. Saygılar
    Pathfinder kingmaker ilk izlenim;

    İlk izlenim diyorum çünkü 124 saat’lik oyunun sonunda 5. bölüme yeni geçebildim. Bu nasıl olur demeyin oyunun zorluk ayarları ve sistemi sandığınızdan daha katı ve daha karmaşık. Öncelikle oyunu normal’de oynuyorum bunun nedeni oyunun sistemini tam olarak anlamak ve oyunun oyuncuya sunduklarını tam olarak görebilmek. Eğer oyunu normalde oynamazsanız bir çok şeyi göremeyeceksiniz lakin sıkıntı şu; bu oyunun normali diğer oynadığınız oyunların zor ya da onur modu gibi bir durumu mevcut. Bu oyun zor arkadaşlar bunu altını kalemle çizerek uyarıyorum ki neden zor olduğunu anlattıklarımdan zaten anlayacaksiniz. O zaman hadi başlayalım.

    Oyun temelde pnp olarak tasarlanmış ki bu da aslında oyunun combat sisteminin TB olması gerekirken oyunun Rtwp’ye çevrilmesi yüzünden oyunun zorluk seviyesini ister istemez yukarı taşımış. Peki bu nasil oluyor derseniz olay şu; Oyunda arkaplanda atılan bir zar var ve bu zar pnp temelli olduğunda inanılmaz bir stateji yapmanız gerekir. TB tabanlı oyunlarda bu stratejiyi kurabilirsiniz çünkü bir sıra vardır lakin Rtwp’de bu durum 3 saniye ile sınırlandırılmıştır. Yani seçtiğiniz karakter bir vuruş yapacaksa 3 saniye bekler ve vuruşunu yapar, hatta güçlü büyüler kullanıyorsanız bu süre 6 saniye oluyor. Oyun sürekli bir aksiyon halinde olduğu için vuruşlarinizi ise tamamen atılan zarlar belirliyor. Oyun pnp temeli üzerine kurulduğundan (gerçekçi zar atma diyelim) en güçlü ve sınıfında uzmanlaşmış büyücünüz bile bazen attığı büyü başarısız olabiliyor çünkü pnp’de de her zaman zarı 20 değil de 1 atma durumunuz oluyor bu oyunda böyle. Hal böyle olunca klasik Rtwp taktiklerini uygulayan insanlar bu oyunu oynamakta zorlanıyor çünkü hiçbiri işe yaramıyor. Örnek vereyim bir boss savaşına gireceksiniz klasik Rtwp oyuncularının taktiği şu oluyor; Tüm grubunuza buff basıp, görünmezlik/gizlenme ile grubunuzu uygun yerlere yerleştirip düşmana da yapabileceğiniz en güçlü saldırı yada defansını falam düşürmek gibi debuff’lar basarak savaşa başlarsınız. Grubunuza bastığınız buff sayısı ne kadar fazla olursa ve düşmanı da debufflar ile ne kadar donatırsanız(körlük,moralini düşürme..vs) düşmanı hızlıca yener oyuna devam edersiniz lakin bu oyunda bu tek başına işe yaramıyor. Hal böyle olunca insanlar bağırıyorlar çünkü yukarıda anlattığım olayı yaptığınızda oyun ilerlemesi gerekir lakin ilerlemiyor ve çözüm olarak insanlar düşmanların zayıf noktalarına bakıp ona göre saldırın diyorlar ve sonuç yine aynı değişmiyor.  Yani hangi build ve sınıfı seçtiğinizin bu oyunda bir önemi yok bu konuda ciddiyim çünkü oyun Rtwp değil arkadaşlar TB tabanlı tasarlanmış. Peki o zaman nasil bu oyunda ilerlenecek diye baktığınızda yabancı forumlarda asit ya da alev iksiri atarak splamlayın gibi yorumlar görüyorsunuz evet bu işe yarıyor lakin o da bir yere kadar geçerli oluyor çünkü oyun ilerledikçe düşmanların bu tür saldırılara karşı bağışıklık sistemi de güçlenip değiştiği için yine tıkanıyorsunuz ve oyun ilerlemiyor. Peki daha sonra ne yapılacak derseniz oyunun ilerlemesi tamamen item bulma/para ve level atlama üçlüsüne kalıyor. Normal oyunlarda bir süre sınırı olmadığı için rahat rahat gezip güçlenirken bu oyunda maalesef bir gün sınırı var ve aynı zamanda ayakta tutmanız gereken bir krallık var. Oyunun krallık sistemi tamamen homm’den kopyalanmış ki (kendileri zaten homm5’in geliştiricileri buna aşağıda değineceğim) homm serisine hakim olanlar kurmaları gereken stratejiyi çabucak çözeceklerdir. Krallık yönetimi ve oyunun ilerlemesinde ki mantık şu;
    Krallığın belli başlı istatistikleri var ve bunlar “0” rakamının altına düştüğünde krallığınız yok oluyor. Peki bu istatistikler ne ve bunları nasil arttırırız derseniz bunun iki yolu var. Bunların birincisi grubunuzla gezip destek almak diğeri ise danışmanlar aracılığı ile bu işi çözmek. Bu istatistikler şunlar; Topluluk,askeri,ilahi,istikrar, bağlılık,kültür,casusluk,ilişkiler gibi statslar. Bunu homm’de ki kristal,odun,taş..vs gibi kaynaklar olarak düşünün. Homm’de nasil atınızla gidip haftada bir 3 kristal veren bir yer bağlıyorsunuz aynı şey bunda da geçerli tek farkı ismi değişmiş olması. Yani grubunuzda harita üzerinde hareket edip bu yerleri kendinize bağlayarak kendinize alıyorsunuz lakin homm’den tek farkı şu bu sürekli gelmiyor. Yani her seferinde örneğin haftada bir gidip ziyaret etmeniz gerekecek. Bu büyük bir sıkıntı çünkü bu oyunda zaman çok önemli bir kavram. Diğeri ise danışmanlar aracılığı ile bu işi çözmek. Bu iş nasil oluyor derseniz her gün karşınıza bir olaylar zinciri geliyor ve bu olaylar/projeler zincirini danışmanlar atarak çözüyorsunuz. Örneğin bir günde 3 haber geliyor. Şurada bir saldırı var, diğeri ekonomik ilişkiler öbürü de bir tapınak inşa etmek olsun. Grubunuzda general olarak atadığınız kişiyi saldırıyı hallet diyorsunuz ekonomiyi ekonomiye kimi atadıysanız onu seçiyorsunuz sonuncusu da artık din liderini kimi seçtiyseniz onu seçip görevleri başlatıyorsunuz. Bu tür görevler çeşitleniyor zamanla bazıları “sorun başlığı” altında bazılarını ise “fırsat” şeklinde görüyorsunuz. Bunları seçtiğinizde her birinin bir süresi var örneğin askeri sorunu çözmek 1 hafta sürecek ve bu 1 hafta geçtiğinde size +2 askeri +1 bağlılık gibi bonuslar ile geri dönmesini sağlıyor. (Yani kaynak sağlıyor) Eğer görev başarısız olursa -2 askeri -1 bağlılık ile sonuçlanıyor bu yüzden saldırı olan bir yeri halletmek için din liderinizi gönderirseniz hali ile sonuç başarısız oluyor. Özet olarak mantık bu lakin eğer oyunu normal’de oynuyorsanız strateji kurmak zorundasınız. Örneğin yukarıda istatistikleri sağda solda gezerek toplamaktan bahsettim bunları uygulamak zorundasınız mecbursunuz peki neden? Bu istatistiklerin bazılarını toplayamıyorsunuz örneğin istikrar toplanmıyor. Bunu artırmanın yolu “krallığınızda alacağınız karar” ve “fırsat” olarak gelen haberlere danışman atamak zorundasınız. Örneğin grubunuzdaki biri taht odasına geliyor ve çok iyimser bir istekte bulunuyor. Mesela evsizler için bir barınak kuralım diyor. Şimdi eğer iyi bir karakter olup evet kuralım dediğinizde sizin krallık paranızdan -100 BP düşüyor lakin yaptığınız iyi bir şey olduğu için +2 bağlılık +1 ilahı kazanıyorsunuz. Ama eğer cevap olarak ekonomimize dikkat etmemiz lazım bu isteğini yapamam dediğinizde -2 bağlılık -1 ilahı +1 istikrar alıyorsunuz. Unutmayın bağlılık,ilahi gibi şeyleri toplayabiliyorsunuz ama istikrarı sağlamazsanız oyun 80. Saat’te bitme tehlikesi ile karşı karşıya geliyorsunuz çünkü bağlılık ve ilahinin sayısı 80-100 oluyor (toplaya toplaya) istikrar 15’de kalıyor ve saldırılar gelmeye başladığında istikrar çok çabuk 0’a düşüp oyun bitebiliyor. Yani kral olacaksanız bile
    çok iyi bir kral olmayın ve yeri geldiğinde acımayın. Bir diğer husuta örneğin bir sorun var ve sorunu çözmek için danışman atarsanız +3 askeri +2topluluk kazanacaksınız ama aynı zamanda bir de fırsat haberi var. Askeri ve topluluk bonuslarını toplayabildiğiniz için bu sorunu görmezden gelebilirsiniz çünkü fırsat size daha fazla fayda sağlayacaktır ve danışmanı buna atadığınızda sallıyorum +1 kültür gibi zor toplanan kaynaklara sahip olabilirsiniz. Özetle krallık istatistiklerinde bir denge kurun ve bu dengeyi sağlamaya çalışın bunu yaptığınızda krallığınız çökmez. (Not: Oyunun kolay ve hikaye modunda krallığın çökmesi gibi bir durum yok o yüzden bu tür stratejileri görmezden gelebilirler)

    Gelelim kralığın çökmesine neden olan diğer sorunlara ve genel oyun tasarımına;

    Dediğim gibi her bir günün bir değeri var ve oyun gerçek anlamda baron ilan edilmenizle ve sınırları genişletmenizle başlıyor öncesi tamamen ısındırma turları -)

    Şimdi oyun tasarım olarak krallığı tehdit eden 2 görev üzerine dizayn edilmiş. Bunların birincisi “Ana Görev” diğeri ise “bilinmeyen bir diyardan gelen yaratıklar”

    Her şey güzel krallık istatistiklerini artıracak görevleri(Gezmek+danışman) yapıyorsunuz hatta yukarıya doğru çıkıyor bunlar sallıyorum bağlılık 30 olduğunda bunların bonuslarını alacak kademeleri de artırıyorsunuz (1’den 9’a doğru gidiyor bu sayı ve bonuslar veriyor) sonra yukarıda söylediğim iki görev ile karşılaşıyorsunuz. Şimdi hem iyi hem kötü haberim var. İyi haber şu; Bilinmeyen diyardan gelen yaratıkların zamanını görebiliyorsunuz. Örneğin 180 gün içinde bu durumun yaşanacağını oyun size bir hikaye ile anlatıyor zaten. 180 gün sonra hemen buraya gidip bu canavarları temizlemeniz lazım şayet yapamazsanız geçen her gün “canavarların saldırısı” haberleri arka arkaya gelecek ve muhtemelen 2 hafta sonra krallığınız çökecektir. (Mantık şu; Bu canavarı temizleyecek 1 generaliniz var ve 1 haftada bu sorunu çözebiliyor. Bunun gibi 3 tane geldiğinde birini çözüp ikisini çözemediğiniz için -3 istikrar, -3 bağlılık gibi olaylar yaşıyorsunuz ve muhtemelen 2 haftada da bu eksiler yüzünden krallık güme gidiyor.) Yani bu görev başladığında gidip bu sorunu çözmek zorundasınız. Peki kolay mı hayır değil lakin klasik RTWP oyuncusu halledecek düzeyde.

    Şimdi gelelim kötü habere yani Ana göreve;

    Yine günlerden bir gün bir kehanet haberi geliyor ve krallığınızın 2 ay içinde çökeceğini söylüyor. Sorun şu ki bunun bir zamanı yok ne zaman geleceğini bilmiyorsunuz ve araştırmanız lazım. Aynı yukarıda anlattığım gibi arka arkaya kehanetin geldiğine dair sorun haberleri geliyor ve bu sorunu çözmezseniz kehanetin de dediği gibi 2 ay içinde krallığınız çöküyor. Yani ana göreve odaklanmak zorundasınız ama bunu hızlıca yaparsanız “normal” oyun seviyesinde muhtemelen ilerleyemeyeceksiniz çünkü ana görev bossları sandığınızdan daha zor olabiliyor yani karakterinizi geliştirip lvl atlamak zorundasınız ki boss savaşında rahata erebilesiniz. Yani bir denge kurmanız lazım genel olarak ve bu dengeyi aşağıda kendi tecrübelerimle açıklayacağım.

    Gelelim Combat tarafına;

    Öncelikle bilinmesi gereken detay;
    Eğer bu oyunu normalde oynuyorsanız her detay önemli arkadaşlar. Yani karakterinizin yorunuğu,mide bulantısı ya da karakterinizin kör olması gibi bir sürü kalıcı durum var. Bunları da tabi iyileşme büyüleri ya da dinlenerek çözebiliyorsunuz ancak bazı durumları çözebilmek için krallığınıza gidip dinlenmeniz şart. Örneğin karakteriniz combat esnasında düştü eğer düşmüş haldeyken bir düşman ona vurduğunda ölüm döşeğine giriyor ve onu kurtarmak için oleg hanına ya da krallığınıza gitmeniz lazım. Normal oyunda mantık şu; Karakteriniz savaşta düşerse savaş sonunda tekrar ayağa kalkıyor lakin yerdeyken düşman ona vurduysa karakter ölüm döşeğine giriyor. Ölüm döşeğinde olan bir karakter tekrar başka bir combat’da düşerse karakter tamamen ölüyor ve oyundan siliniyor. (Normalde 2. Düşüşünde eğer düşman vurmazsa portesi siyah beyaz oluyor o zaman kaldırma büyüsü ile kaldırabilme ihtimaliniz var lakin düşman 2 düşüşte de yerde vurduysa maalesef gg) Bu önemli çünkü karakteri iyileştirmek için krallığınıza giderken biri önününüzü çevirip bir combat başladığında hazırlıklı olmakta fayda var.

    Şimdi gelelim insanların oyun çok zor demesinin nedenlerine;

    Öncelikle yukarıda bahsettiğim gibi bu oyun pnp tabanlı bir oyun ve “zar” bu oyunun bir parçası. Yani bir boss’la tek seferde de geçebilirsiniz 5 kere combat da yapabilirsiniz bu tamamen zarların atılışına bakıyor. Kötü haber bunları göremiyorsunuz lakin vurduğunuz hasarlardan az çok tahmin edebiliyorsunuz. Aynı durum oyunun tamamında geçerli örneğin geziyorsunuz bir inceleme işareti çıktı. Bulmak için algı 15 istiyor ve tıkladığınızda normalde her seferinde görebilirken bazen göremiyorsunuz. Ya da bir tuzak düşünün grubunuzda hırsız var normalde her her tuzağı tespit edebiliyor ama işte bazen tespit de edemiyor. Hal böyle olunca ulan bu oyun bozuk galiba önceki save’imde buradaki tuzağı tespit edebilmiştim şimdi olmuyor diyorsunuz yani zar her zaman 10+ değil bazen 1 geliyor. Yabancı tarafta yapılan eleştirilerin yaygarası bu işte. Yani düşünün poe serisindeki gibi kitap üzerinden bir macera içindesiniz ve korkutmak için +20 istiyor. Siz benim karakterim 23 diyerek seçiyorsunuz ve bam başarısız oluyor. Eh mecburen bir load save yapmak zorunlu oluyor. -)
    Not: Elbette bu durumla çok sık karşılaşmıyorsunuz lakin dediğim gibi zar 1 geldiğinde yapacağınız da bir şey yok.

    Gelelim karakter build tarafına ve örneklere; Normal zorlukta oynuyorsanız zaten yukarıda belirttiğim gibi bir önemi yok çünkü ne kadar OP karakter yaparsaniz yapin oyunda ki diğer dengeler combat sisteminin üstüne çıkıyor ve klasik rtwp taktiklerinin bir önemi kalmıyor. Örneğin thundervine diye bir boss ile karşılaştınız ortamda yağmur yağıyor ve yıldırımlar çakıyor. Grubunuza 15 buff (ne düşen yıldırımlar etkiliyor sizi ne de fırtına sizi yavaşlatıyor) düşmana da 15 debuff attınız ve normal şartlarda düşmana sizin tek atmanız gerekirken düşmanın yanına gittiğinizde tanklarınıza tek atıyor bu arkadaş. Nedeni ise bu arkadaş kime vursa ya da aurası içine girse karakterlerinizin tüm statsları düşüyor ve bir anda ve siz karakterlerinizin yanında neden ağırlık işareti çıktı gibi yorumlarda bulunuyorsunuz ki dex falam da düştüğü için vuramıyorsunuz bile. Yani yaptığınız 15 buff ve düşmana 10 debuff çöpe gidiyor. Neyse ilk seferiniz sorun yok eski save dönüp uzaktan vurabileceğiniz asit ve ateş hasari iksirler satın alıp (minimum 10bin gold gitti) ve kendisini de yavaşlacak büyüleri de seçip hatta ağ bile atıp tekrar karşısındasınız ve plan işe yarıyor lakin sorun şu düşen her yıldırımda arkadaşa 10 health geliyor ve süre geçtikçe bu health miktarı arıyor. Neyse bombayı spamlıyorsunuz uzaktan zayıf noktasını biliyorsunuz falam ilk başta canı düştü ölecek galiba derken süre geçtiği için kendisine gelen 10 health 50 health oluyor ve ölmek üzere dediğiniz boss full canlı sizinde asit ve aleviniz bitmiş hatta bufflarınızın bile süresi geçmiş olduğu için bir anda oyun gg oluyor. Sonra düşünüyorsunuz 10.000 gold değil 20.000 gold’luk bomba da alsam bunu öldüremem bir ihtimal acaba düşmanın yanında bizim tanklara res bassam ne olur diyorsunuz. (karakterin statslarını düzelten bir büyü kendisi ve bu büyüyü kullanmak için elmas tozuna ihtiyacınız var) Neyse bunu da deniyorsunuz lakin bu büyü güçlü bir büyü olduğu için 1 karakterinizi zor kurtarıyorsunuz sıra diğerine geldiğinde düzelttiğiniz karakterin statsının tekrar bozulduğunu görüyorsunuz. Neden çünkü aurası içerisindesiniz yani boşa çaba. Şimdi bu karakteri geçmenizin iki yolu var.

    1- Zarların sizin tarafında olması. (Combat’a belki 10 kere girip asit ve alev bombaları ile öldürebilirsiniz lakin dediğim gibi zarlar sizi tutmalı şansınız yoksa denemeye devam edin öyle ya da böyle geçebilirsiniz.)
    2- İra’nın kalbi amuletine sahip olmak.

    Evet bu amulet oyunda ki en değerli varlığım. Bunu hangi zindanda buldum ne yaptım da ele geçirdim hatırlamıyorum lakin kendisinin bir aurasi var ve yorgunluk,bitkinlik gibi statsları düşüren herşeyi düzeltiyor ki sadece belirli sürelerde karakterin canı gidiyor ama verdiği güç işte yukarıda ki thundervine’a tek atmanızı sağlıyor.

    Başka bir combat örneğine geçeyim.

    Bir zindan var ve bu zindan 4 katlı. Normal zorluk ayarında zindanlarda dinlenme yapamıyorsunuz bu nedenle zindandan çıkıp tekrar girerek yavaş yavaş temizlerim mantığını bu tür derin zindanlarda yapamıyorsunuz çünkü kapı arkanızdan kapanıyor. Zindana girmeden önce hazırlığınızı yapıyorsunuz tabi 150 tane elmas tozu (res için lazım olur) 20.000 golduk health iksiri hatta tek kullanımlık parşömenler, tüm karakterinize bufflar sağlayacak iksirler falam size bu iş normal zorluk ayarında 50.000 gold’a mal oluyor. Zindana girmeden önce doğru karakter grubunu seçip dalıyorsunuz zindana ve en fazla 3. Kata ulaşabiliyorsunuz. Neyse diyorsunuz içeride ki her düşmanı tanıdınız biliyorsunuz eski save dönüp buna hazırlık yapıp tekrar giriyorsunuz ve bu sefer sonuna kadar gidiyorsunuz lakin zindanın sonunda bir boss var -) Yani herşeyi tükettiğinizde bir boss sizi bekliyor ki kısaca gg oluyorsunuz. İlk örnekte anlattığım boss yalnız ve gezerken karşılaştığınız bir boss lakin bu tür zindan bossları çok daha zorlayıcı oluyor. Peki zindanda durumlar nasil derseniz size şu kadarını söleyim bir “asit bağışıklığı” iksiri bile hayat kurtarabiliyor. Zaten içeride dinlenme olmadığı için grubunuzun tüm büyülerini çoktan kullanmış hatta iksir ve tek kullanımlık parşömenlere geçmiş oluyorsunuz.

    Sonuç olarak anlatmak istediğim yukarıda belirttiğim gibi bir mide bulantısı bile son derece önemli ve çevresel etkiler grubununuzu/karakterlerinizi doğrudan etkilediği için hazırlıklı olmak zorundasınız.

    Peki ben bunu normal zorluk ayarında değil de daha kolayda oynarsam ne kaçırırım. Oyunda ki permadeath bile bir şeye bağlanmış durumda. Örneğin bir romance yapacaksınız lakin arkadaş bisexual yani grubunuzdan bir başkasıyla da ilişkisi var. Şimdi permadeath olduğunda ilgili kişiyi bir combat’da öldürüp oyunun dialog ve romance sahnesini tamamen değiştirebilirsiniz tabi o öldürdüğünüz kişiyi de kaybedeceğiniz için oyunun ilerleyen safalarında ne gibi süprizlerle/zorluklarla karşılaşacağınızı düşünmeniz de gerekir. Eğer kolay seviyede oynarsanız bu dediklerimin hiç birini seçme şansınıza sahip olmayacaksınız ya da hiç görmeyeceksiniz. Özetle bu oyun “normal” oynama seviyesine göre tasarlanmış.

    Neyse buraya kadar olan kısım oyunun genel tasarımı ile ilgiliydi şimdi gelelim diğer detaylara;

    Müzikler;

    Oyunun müzikleri icewind dale, dragon age gibi serilerle tanıdığımız Inon zur’a ait.. İşin ilginç olan tarafı pathfinder için “bulgar folk” temasını seçmeleri. Yani klasik soprano’ların yanında bulgar folk müziklerini duyuyorsunuz ve harika bir sentez yaratmış bu durum.

    Aşağıda ki “1.25” videoyu mutlaka göz atın ne demek istediğimi anlayacaksınız;
    Bknz: 0.33 (klasik soprano) – 1.07 (bulgar folk)



    Oyunun müzikleri ve çizgisi bu yönde ve harika olmuş açıkcası.

    Dialoglar;

    Oyunun en can alıcı yanlarından biri çünkü gerçekten çok keyifli. Nyrissa’nın o tutku dolu zehirli sözlerinden tutun da Nok nok’un eğlenceli ve komik dialoglarına kadar her biri sizi kendinize bağlıyor. Spoiler’a giremiyorum ama oyunu oynadığınızda ne demek istediğimi anlayacaksınız. Bu arada nyrissa’yı seslendiren kişi dos2’de ki malady ;) Oradan bir ipucu bırakayım size.

    Hikaye;

    Oyunun hikayesi homm’de oldugu gibi bölümlere ayrılmış durumda lakin tek farkı hepsinin birbirinin devamını getirmesi. Yani ortada bir krallığınız var ve krallığınızın başında sürekli felaketler geliyor ve siz bu sorunu çözmek için bölüm bölüm ilerliyorsunuz. Bölümler arası arada boşluklar oluyor lakin bu boşluklar siz etrafı gezin kendinizi geliştirin bol bol güçlü itemler bulun diye. Fazla kendinizi kaptırırsanız yukarıda belirttiğim ana göreve odaklanın kehaneti geliyor ve mecburen ana hikayeye odaklanıyorsunuz. Özetle yavaş ilerleyen bir ana hikaye, krallğınızı ilgilendiren bir sürü görev yaparak ilerliyorsunuz ki grubunuzun her birinin farklı görevleri var ve bunların hepsini oyun size yaptırmıyor. Zamanı geldikçe yavaş yavaş kendini gösteriyor.

    Kamp sistemi son derece başarılı, oyunda ki tetiklenme olayını sevdim yani oyunla ilgili o kadar şey anlatabilirim ki yazı daha fazla uzamaması için artık sonlandırıyorum. Özetle bu oyun harika arkadaşlar. Bu oyun klasik IE engine ile yapılmış birbirinin kopyası dediğimiz oyunlardan değil ciddi ciddi yeni bir şeyler görebileceğiniz homm ile IE oyunlarının birleşimi olan bir oyun.

    Normalde bu kadar zorluğa bile katlanmazdım basardım hikaye moduna geçerdim ama bu oyun insanı oynattırıyor.  Çünkü özlemini çektiğiniz farklı tatlar sunuyor insana.

    İlk indirim döneminde gözünüz kapalı alın geçin derim.
    Not: Bu oyun poe serisinden daha iyi bunu çok net söylüyorum.

    Soru sormak isteyen olursa da sorabilir aslında anlatmak istediğim bir sürü daha olay var ama neyse diyorum belki başka zaman eklerim. -)

    Kolay gelsin.
    Oynayabildim dün ilk izlenimlerim şu şekilde.


    -Oyun süremin büyük kısmı karakter yaratmaya gitti Çeşitlilik iyice coşmuş ki daha bütün sınıflar ekli değil alfada. İşin kötü yanı yarattığım karakterin birebir aynısını alabiliyoruz gruba başlarda... Hop tekrar yaratma ekranına.
    -ilk başlarda gelen karakterler hep yakın dövüşçü tipler, uzun bir süre tek okçu ile idare ediyoruz, büyücü/bard/kinesict gibi sınıflar başlamak başta avantaj sağlar. Gene uzun bir süre identify edebilen karakterimiz de yok :D

    -Grafikler daha bir güzelleşmiş, özellikle yangın efektleri ve dumanlar çok hoşuma gitti. Şehir oldukça detaylı ve birbine benzer mekan sayısı az. Karakter zırhları ve silahları çok güzel olmuş. Full plate mail giyince birşeye benziyoruz artık gerçekten. Parıltılı zırhlı şövalyeler her yerde. Büyü efektleri bile baya elden geçmiş.
    Güzel grafikler demek güzel kasma demek, yangınların bol olduğu yerlerde 3 fpsye düşmüşümdür.

    -Müzikler çok hoş, ilk oyunda çok iyiydi bu konuda ve daha da geliştirmişler. Ses efektleri ve seslendirmelerde eksikler yer yer.

    -Oyun az da olsa zorluyor açıkçası, düşmanlar kolay ölüyor ama bir o kadar da kolay öldürüyor. Demonın bir tanesi ilk turda 2 elemanımı sneak attack ve cleave ile yere serdi. Büyücüler ne varsa ellerinde atıyorlar.

    -Kamera tamamen döndürülebiliyor ve çok kolay alıştım açıkçası. Döndürmek zorunlu değil ama işe yaradığı yerler oluyor. Normalde sevmediğim bir özellik ama hoşuma gitti burada.

    -Diyaloglar elden geçmiş baya. Aligment seçimleri kilitli değil artık, (good) şıkkını seçmek için illa iyi bir karakter olmamız gerekmiyor ama bu tarz seçimler aligmentı baya kaydırıyor o yöne. Diyaloglarda skill checkler gene had safhada, güzel XP geliyor :D

    -Alfada şimdiye kadar karşılaştığım karakterler hoşuma gitti. İnsan (lafın gelişi yoksa ork,dwarf falan hep görüyoruz en azından. Kingmaker da eksikliğini hissetiğim şeylerden biri buydu. Baron olup şehri geliştirene kadar çok kişi ile muhattap olmuyorduk, ve renkli karakterler azdı. Bu sefer sosyal mesafe kuralı isteyeceğimiz kadar kalabalık etraf :D

    -Oyun büyükçe bir şehirde başlıyor ve uzun süre bu şehirde geçecek sanırım. Şehri çok güzel yapmışlar, Kingmaker da sürekli yabanda dolaştıktan sonra gerçek anlamda bir şehir iyi geldi. Tabii şehirden geriye pek bir şey kalmamış durumda biz vardığımızda :D Şehirde geçtiği için harita da çok vakit kaybetmiyoruz, haritalar arası 2-3 saat anca sürüyor.

    -Haritalar ilk oyuna göre oldukça büyük ve dolu dolu. Tek mağara veya anıt olan ovalara son gibi duruyor şu an ama şehir dışına çıkınca nasıl olur bilemem.

    -Düşman ve eşya çeşitliliği alfa olmasına rağmen beni tatmin etti. Boy boy ve tür tür demonlar, onlara tapanlar, şehri yağmalayanlar, undeadler ve yeni canavalar göz doyuruyor. Hepsi de güzel yansıtılmış oyuna. Succubuslar pek hoş
    İlk haritalardan itibaren de güzel eşyalar buluyoruz. Full plateler, bol bol büyülü eşyalar ve adam gibi güçlü scrollar.

    -Parti elemanları ilk oyunun eksilerindendi açıkçası (hatta ilk oyundaki çoğu karakter için söylenebilir bu). Bu sefer biraz daha içerkli tipler olmuşlar, paladin teyze bile beklediğimden iyi açıkçası. 11 parti üyesi olduğu düşünülürse güzel iş çıkarmışlar denebilir. Görevleri ve gizli olayları çıkmadı tabi daha ortaya.
    Dili diğer RPG lere göre hafif olsa da sonuçta RPG ağırlığı var gene. Yapanlar Rus olduğu için basit aslında genel olarak.



    Oyunu biraz daha oynayabildim dün, iyice hoşuma gitmeye başladı. Ama buglar gerçekten çok. Kafasına göre oyundan atma, skillerin kaybolması gibi ufak ve mide bulandıran şeyler çok var, üst üste gelince de geriyor.
    Seçim sonuç ilişkisi çok iyi, diyaloglarda ki yansımalarda güzel. Görevlerin büyük bir kısmı süreli, sizin aylarca takılmanızı beklemiyor, sevdiğim bir özellik ama keşke journal da uyarı olsaydı bazı görevlerle ilgili. Çoğu olaya birden çok yaklaşım şekliniz var. Daha en baştaki sorgulamaların birinde basit bir yüzük takmama olayı bile çok enterasan yollara sapabiliyor. (evil büyücülerin hediyelerine güvenmeyiniz)
    Haydutlara karşı savunduğumuz satıcı veya köle tacirleriyle olan görevlerde çok yönlü çözümler olması süper.
    Steamde ki ağlak kitle oyunun zorluğundan şikayetçi saçma bir şekilde. Zamanında BG lerde çok dayak yiyenlere komik gelecektir bu benim gibi. (masa üstünü saymıyorum bile, 1 haftada yarattığınız karakter ilk seansta ölürdü :D ) Kİ oyunun zorluk ayarları çok ince, istediğiniz gibi ayarlayabiliyorsunuz. Biraz zorlanınca 1-2 kademeyi kısmak kimseyi rezil etmez.

    Karakter yaratma ve geliştirme çok geniş ve güzel olmuş cidden. Sınıflar ve onların alt sınıfları belli ediyor farklılıklarını.
    Oyun çok uzun zamandır oynadığım en iyi RPG açık ara. Karakter geliştirme olsun, görevler olsun, zindanlar olsun, parti elemanları olsun. Bug lar düzelir çok problem değil, 4.kısıma kadar zaten çok önemli görev kaybım olmadı, 1 tane NPC öldü sadece kalp krıziden :D
    Oyunla ilgili problemim krallık yönetimi kısmı,

    -BP dediğimiz Build Pointler, yani bütün krallığı bunlarla kuruyoruz, bütün projelerde bunu harcıyoruz. Her şey çok BP harcarken geri getirisi çok çok düşük ne yazık ki. Binalar getirmiyor, hadi onlar ucuz. Ama diğer baronlar, ülkeler ile yaptığımız ticaret anlaşmaları hem çok para tutuyor, hem yapması uzun sürüyor hem de komik getirileri var...

    -BP yi düzgün kazanmanın tek yolu cebimizten tonla altın verip almak, bu da uzun vadede almak istediğimiz eşyalara için problem oluşturuyor.

    -Projeler hem çok zaman kaybettiriyor hem de iyi BP harcıyorlar ve düzgün bir getirileri olmuyor. +1 zar şansı için 100 BP ve bir elemanı 2 hafta bağlamak çok saçma.

    -Ne kadar düzgün yönetirseniz yönetin insanlar olay çıkarmayı seviyor. Gerçek anlamda hiç bir sorun yaşanmamasına rağmen şu an isyanda krallık. Bütün özellikler yüksek, problemleri hızla çözdüm ve ana görevleri çıktığı gibi bitirdim ama mutlu edemiyoruz şerefsizleri. Mutlu olmak için istedikleri festival sadece "1000 BP" (yazı ile bin)80.000 bin gold yapıyor neredeyse oyun içi para ile...

    Krallık kısmı elden geçer umarım yoksa bu kadar mikroya bu kadar sıkıntıyı çekemem 2.defa. Alırım otomatiğe geçerim.
    6 Haziran da hem yeni DLC geliyor hem de oyunun "enhanced edition" ı geliyor.

    -DLC, "Tenebrous Depths" adlı bir zindandan oluşuyor. İster sıfırdan parti kurarak sadece bu zindanda takılabileceğiz istersek de ana oyundaki karakterler ile uğrayabileceğiz. Sonu olmayan bir "rogue-like" zindan. Yani katlar, düşmanlar ve ödüller her seferinde rastgele olacak. uzun soluk katar oyuna bu DLC.

    -Enhanced Edition, oyunu satın almış herkese bedava olarak geliyor. Hem oyunun kütük kısımlarını düzeltecek hem de yeni bir sınıf (Swordlord), varolan sınıflara yeni özellikler, yeni silahlar,zırhlar, yeni düşmanlar ekleyecekmiş. Beni en çok sevindiren kısmı ise krallık yönetimi kısmı elden geçmiş olması.

    Tabii bu kadar yenilik illa ki bu kadar buglar birlikte gelir. Neyse, oyuna böyle destek vermeleri süper haber.

    İlk oyun kadar kötü değil, en büyük buglar Lich yolundaydı ama onları da bir haftada temizlediler. Ama ufak tefek sorunlar ve çalışmayan yetenekler hala var ve üst süte gelince mide bulandırıyor.



    Oyunu kendimce inceleyim.


    Kısaca oyun Kingmaker ın tamamen gelişmiş versiyonu. İyi olan şeyler kat kat iyi ama kötü olanlar da bir o kadar daha kötü.


    -Grafiksel anlamda çağ atlamış durumda. Gerek zırh, silah karakter tiplemeleri olsun gerek mekanlar olarak. Hava değişimleri de daha güzel olmuş, kar fırtınasından kan yağmuruna kadar gelişme var. Mekanlar güzel ama hala bir Baldur's Gate veya Icewind Dale seviyesinde "Adamlar yapmış." diyeceğim mekan göremedim.


    -Animasyonlar da çağ atlamış. Neredeyse her silah ile saldırılar farklı. Çift elli sopa ile tam kung fu filmelerinden çıkmış gibi saldırılar yapıyoruz. Tek göze batan koşma animasyonları, özellikle cücelerin pek bir garip duruyor.


    -Müzikler efsane, her mythic yolun kendine özgü müziği var. Mekanlar ve karakterlerin de kendilerine özgü müzikleri var. Ve birbirlerinden baya farklılar bu parçalar.


    -Karakter yaratma ve geliştirme oyunun en iyi olduğu yer. Bu kadar çeşitlilik başka bir oyunda yok. Sınıflar, özellikler, büyüler, mythic yol derken düz fighter sınıfı bile kendi içinde dallanıyor budaklanıyor. Ama bu şöyle ufak bir sorunla geliyor tabi, bazı sınıf özellikleri tam çalışmıyor, bazılarının açıklaması boş ve bilemiyoruz ne yaptığını.


    -Ekipman çeşitliliği de tavan yapmış durumda. Her türlü oynanış tarzı için silah ve zırh mevcut. Hatta istediğimiz şekle giren akıllı bir silahta buluyoruz oyunun başında, +5 e kadar güçleniyor kendisi. Hayvanlar için zırhlar, mythic yollar için ekstra ekipmanlar bile var, hepsi düşünülmüş. Son seviye büyüler biraz sayı olarak az ve bazılarını hiç kullanmayacak kimse ama zaten son seviyelerde geliyor.


    -Hayvanlarımıza binerek savaşa sürebiliyoruz. Çok etkili bir yöntem ve ilk bu tarz karakterle bitirdim. Bir sürü yeni oynanış yolu da getiriyor. Alan etkili hasar yemediğimiz sürece bineğin üzerinde güvendeyiz. Veya düşmediğimiz sürece :) Ama ne yazık ki oyunun bu kısmında bazı yetenekler tam anlamıyla çalışmıyor gibi, özellikle süvari hücumu diyebileceğimiz "charge" kısmında problemler var hala.


    -Bu kadar seçenek tabi absürd kombolara sebep oluyor. Dehşet kuvvetli karakterimiz de olabiliyor ama iyice çuvallayan karakter de yapabiliyoruz. Oyunun "core" zorluğu biraz dehşet karakterlere göre ayarlandığı için tam optime olmayan partiler sorun yaşayabilir. Ama bunun da çözümü basit, neredeyse en baştan itibaren karakterimizi sıfırdan yapabiliyoruz. İlk bir kaç seferde bedava üstelik.


    -Parti üyeleri genel olarak iyi dengeli ve özellikleri iyi. Bir kaç tane gizli üye var belli şekillerde yanımıza alabildiğimiz, onların yetenekleri garip dağıtıldığı ve yüksek seviyede geldikleri için bize biraz kullanışsızlar. Kişilik olarak biraz basma kalıp ve sığ olanlar var ama çok da iyi olanlar var. Görevleri genel olarak çok iyi ve entersan şekilde sonlanıyor. Özellikle ruh hastası büyücü Nenio'nun görevi oyundaki en iyi zindanı (bence) bulmamızı sağlıyor.


    -Düşmanlar çok zeki değil ve saçma hatalar yapıyor ama önceki oyuna göre gelişme var. büyüleri güzel kullanıyorlar, okçular menzilindeki zayıf hedeflere acımıyor, minotorlar arka saflara süse süse saldırıyor v.b. Ortalama düşmanlar pek zorlamıyor oyunda güçlendikçe ama ana düşmanlar ve opsiyonel abiler gerçekten baya kuvvetliler ve hata affetmiyorlar.


    -Oyunun hikayesi baya epik, öyle böyle değil. Çok hızlı biçimde tanrısal güce kavuşuyoruz ve buna göre düşmanlar ile çarpışmaya başlıyoruz. Özellikle oyun sonuna doğru kuvvetli şeytanlar standart düşmanlar haline geliyor.


    -Yazım dili ve görevler genel olarak oyunun en zayıf taraflarından. Özellikle bazı görev ve konuşmalar üzerinde çok uğraşılmamış, ben çok takmam normalde ama bazıları beni bile rahatsız etti açıkçası. Çok önemli olmayan kısımlarda gereksiz diyaloglar yaşarken, önemli olaylar ufak bir paragraf ile geçiştiriliyor. Yüzeysel kalmış ne yazık ki önemli olaylar.


    -Seçim sonuç ilişkisi de çok uç durumda oyun ve yaptığımız her seçime göre tepki veriyor oyun. Sınıfımız, geri planımız veya seçtiğimiz inanca göre bir çok güzel tepkiler geliyor. Gorum a tapan bir barbar ejderhaya saldırırken kuvvetli bir büyü kazanırken, neşeli içkici bir tanrıya tapan oyuncu da taverna saldırısı sırasında güzel bir şarkı ile büyü kazanıyor.


    -Seçtiğimiz mythic yola göre oyunun ilerleyişi önemli ölçüde değişiyor. Mythic yollar belli standartalara bağlı kalmak zorunda (iyi bir lich olma imkanı yok sonuçta) ama kendi içinde bille dallanıyor. Güzel gizli yollar ve oyun sonları var. Bu yollar oynanışı da değiştiriyor ve her türlü oynanışı destekliyorlar. Lich seçtiniz diye büyücü olmak veya demon seçtiniz diye yakın dövüşçü olmak zorunda değilsiniz.


    -Başta da dediğim gibi oyununu sorunları var, gerek bug olsun gerek dengesizlik olsun. Çoğu küçük küçük dediğim gibi ama sayı olarak üst üste binince rahatsız etmeye başlıyorlar. Oyunun gerçek anlamda ilerlemeye engel sorunla ben karşılaşmadım ama az da olsa bunlara yakalanmış oyuncular var. Yamalar hızlı ve içerikli geliyor (alacağın olsun Cyberpunk 2077...) ama klasik Owlcat her yamada yeni sorunlar getiriyor :D Bu kadar geniş içerikli oyunlarda kaçınılmaz ne yazık ki.



    Ben oyunu çok beğendim genel olarak. Problemleri var tabiki ver herkese hitap edecek bir oyun değil ama bence son yıllarda çıkmış en iyi rol yapma oyunu.







    Karakter açmam bir gün sürdü :D Evil arcanistte karar kıldım sonunda, yaşasın Lich (olmadı)


    Bütün sınıflar ve alt sınıfları şu şekilde;


    Yeni ırklar: Oread (taş derililer), Dhampir(baba vampir anne insan kısaca Blade) and Kitsune (tilki...).


    Sınıflar, yenileri koyu şekilde tuttuk.



    -Alchemist: Chirurgeon, Grenadier, Incense Synthesizer, Metamorph, Preservationist, Vivisectionist

    -Arcanist: Brown Fur Transmuter, Eldritch Font, Unlettered Arcanist, White Mage

    -Barbarian: Armored Hulk, Beastskin Berserker, Invulnerable Rager, Mad Dog, Pack Rager

    -Bard: Archaeologist, Beast Tamer, Dirge Bard, Flame Dancer, Thundercaller, Tranquil Whisperer

    -Bloodrager: Bloodrider, Greenrager, Primalist, Spellblood, Steelblood

    -Cavalier: Beast Rider, Disciple of the Pike, Gendarme, Knight of the Wall, Standard Bearer

    -Cleric: Angelfire Apostle, Crusader, Devilbane Priest, Ecclesitheurge, Herald Caller

    -Druid: Blight Druid, Defender of the True World, Drovier, Feyspeaker

    -Fighter: Aldori Defender, Dragonheir Scion, Armiger, Tower Shield Specialist, Two-Handed Fighter

    -Hunter: Colluding Scoundrel, Divine Hunter, Forester, Urban Hunter, Wandering Marskman

    -Inquisitor: Faith Hunter, Monster Tactician, Sacred Huntsmaster, Sanctified Slayer, Tactical Leader

    -Kineticist: Blood Kineticist, Dark Elementalist, Kinetic Knight, Overwhelming Soul, Psychokineticist

    -Magus: Armored Battlemage, Eldritch Archer, Eldritch Scion, Hexcrafter, Sword Saint

    -Monk: Scaled Fist, Sensei, Sohei, Traditional Monk, Zen Archer

    -Oracle: Divine Herbalist, Enlightened Philosopher, Lone Strider, Possessed Oracle, Seeker

    -Paladin: Divine Guardian, Divine Hunter, Hospitaler, Martyr, Warrior of the Light

    -Ranger: Demonslayer, Espionage Expert (Owlcat archetype), Flamewarden, Freebooter, Stormwalker

    -Rogue: Eldritch Scoundrel, Knife Master, Sylvan Trickster, Thug, Underground Chemist

    -Shaman: Possessed Shaman, Spirit Hunter (Owlcat archetype), Spirit Warden, Unsworn Shaman, Witch Doctor

    -Skald: Battle Scion, Court Poet, Demon Dancer, Herald of the Horn, Hunt Caller

    -Slayer: Arcane Enforcer, Deliverer, Executioner, Spawn Slayer, Stygian Slayer, Vanguard

    -Sorcerer: Crossblooded, Empyreal, Sage, Seeker, Sylvan

    -Warpriest: Champion of the Faith, Cult Leader, Disenchanter, Feral Champion, Proclaimer, Shieldbearer

    -Witch: Hagbound, Hex Channeler, Ley Line Guardian, Stigmatized Witch

    -Wizard: Arcane Bomber, Scroll Savant, Exploiter Wizard, Thassilonian Specialist


    -Prestij sınıfları: Duelist, Mystic Theurge, Hellknight, Hellknight Signifier, Assassin, Eldritch Knight, Stalwart Defender, Student of War, Arcane Trickster, Dragon Disciple, Aldori Swordlord



    Liste baya uzun görüldüğü gibi, buna ek olarak başlangıçta karakterlere geri plan hikayesi seçmeside var. İyice dallanıp budaklanıyor karakter yaratma.

    Çok çok geniş bir oyun yapmışlar, bu kadar tecrübesiz bir firma için çok cüretkâr bir adım olmuş. Fazlasıyla. Altından kalkamıyorlar doğal olarak. İşin kötü tarafı Unity motoru sağolsun modcu camiası da fazla dokunamıyor oyuna daha çok şey bozulur diye.

    Açıkçası yılbaşına kadar beklemekte fayda var diyorum tamamen oynamak için. Ha oyun gerçeketn uzun ve detaylı. 5. kısma kadar ciddi bir sorun yaşamadan gelebilirsiniz. Arada partiyi beğenmeyip yeni karakter açma falan derken zaten 150 saati geçiyor süre. Ama oyun güzel olduğu için devam edilemeyince can sıkar.

    Bu hafta sonu gelecek yama neler getirecek onu görelim bakalım. En azından artık yamalar ile yeni buglar gelmiyor, iyi kötü test ediyorlar.

    Açıkçası bu oyun yeni modaya uyup kısım, kısım ve daha ucuza yayınlansa çok daha güzel tepkiler alırdı. İşim komik tarafı yakın zamanda çıkacak olan Fallout 76 bundan çok daha ölümcül ve rezil sorunlar ile yayınlanacak ama sözde oyun basını o problemleri "ufak" olarak nitelendirecek.


    Benzer sorunları İnsomnia Ark, adlı oyunda da yaşıyoruz ne yazık ki. Ama o çok daha beter durumda ve yama falan da gelmiyor...


    Genede şu iki Avrupa işi RPG, batılı dedelerin büyük paralar ve uzun süreler ile yaptıkları RPGlerden kat ve kat daha iyi. Umarım birileri ders alır diyeceğim ama umurlarında olmayacak.
  • Güzel inceleme, takibe aldım oyunu.
  • Siberarmi hocam oyunun dili nasıl ağırmı yoksa anlaşılır bi seviyedemi ? ayrıca oyun içi yeni tecrübelerinizi bekliyoruz.
  • Özelenen tat geri geldi benim gibi hastaları var ise hala kaçırmasın.
  • cexxx kullanıcısına yanıt
    Dili diğer RPG lere göre hafif olsa da sonuçta RPG ağırlığı var gene. Yapanlar Rus olduğu için basit aslında genel olarak.



    Oyunu biraz daha oynayabildim dün, iyice hoşuma gitmeye başladı. Ama buglar gerçekten çok. Kafasına göre oyundan atma, skillerin kaybolması gibi ufak ve mide bulandıran şeyler çok var, üst üste gelince de geriyor.
    Seçim sonuç ilişkisi çok iyi, diyaloglarda ki yansımalarda güzel. Görevlerin büyük bir kısmı süreli, sizin aylarca takılmanızı beklemiyor, sevdiğim bir özellik ama keşke journal da uyarı olsaydı bazı görevlerle ilgili. Çoğu olaya birden çok yaklaşım şekliniz var. Daha en baştaki sorgulamaların birinde basit bir yüzük takmama olayı bile çok enterasan yollara sapabiliyor. (evil büyücülerin hediyelerine güvenmeyiniz)
    Haydutlara karşı savunduğumuz satıcı veya köle tacirleriyle olan görevlerde çok yönlü çözümler olması süper.
    Steamde ki ağlak kitle oyunun zorluğundan şikayetçi saçma bir şekilde. Zamanında BG lerde çok dayak yiyenlere komik gelecektir bu benim gibi. (masa üstünü saymıyorum bile, 1 haftada yarattığınız karakter ilk seansta ölürdü :D ) Kİ oyunun zorluk ayarları çok ince, istediğiniz gibi ayarlayabiliyorsunuz. Biraz zorlanınca 1-2 kademeyi kısmak kimseyi rezil etmez.

    Karakter yaratma ve geliştirme çok geniş ve güzel olmuş cidden. Sınıflar ve onların alt sınıfları belli ediyor farklılıklarını.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi siberarmi -- 22 Kasım 2018; 15:7:51 >




  • Yemin ediyorum sen şu konuyu açmasan ilgimi bile çekmeyecekti oyun. Teşekkür ediyorum hocam. Takibe aldım oyunu. Bence yapımcılar sana komisyon ödemeli Sayende adamlar oyuncu kazanıyor.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi MANGUTAY -- 27 Eylül 2018; 18:42:10 >
    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • siberarmi kullanıcısına yanıt
    Anlattıklarınız iştah kabartıcı en kısa zamanda başlayacağım bende, teşekkürler.
  • Yapay Zeka’dan İlgili Konular
    Daha Fazla Göster
  • Oyunun sorunlarını düzeltsinler yeter bana, çok parada gözüm yok. (yalan )

    Yama geldi ilk günden.Bazı haritalara geçerken masa üstüne atmayı, kaybolan skilleri ve romantizm sırasında kısır döngüye girmeyi gidermişler. Sonuncusu neyse artık
  • Oyun ileride daha komplike sahnelere ev sahipliği yapıyor mu yoksa hep böyle selam dünyada bir olay var ve ben bir kahramanım şimdi size kahraman olacağım tadında mı ilerliyor ?

    Divinity 2'nin o gerçekten kötü olabilme, yalnız takılabilme gibi esnek tadını alamadım ben. Oyun pat diye yanıma şarkıcıları türkücüleri verdi.

    Çok bakamadım 1-2 saat takıldım ancak ben açık dünya oyunlarının formülünden ne kadar fazla sıkılındıysa artık kusma derecesine geldiysek, bir rpg hayranı olarak o derece klasik "dünya yok oluyor sende kurtaracaksın çok uzatma" diyen oyunlardan bıktım.

    Şimdilik oyunun öyle bir havası var. Umarım ileride serkeş bir şekilde takılma hakkını tanır.
  • Antikaruh kullanıcısına yanıt
    Tamamen gerçek kötü olabiliyoruz. Oyunun amacı kahramanlık değil zaten, ilk kısım ısınma turu gibi ve derebeyliğimizi kazanmaya çalışıyoruz. Ondan sonra nasıl yönettiğiniz size kalıyor. Ya paladin açıp iyi ama kuralcı bir derebeylik yapabilirsiniz ya da şeytani bir büyücü açıp kölelik üzerine kurulu bir yere sahip olabilirsiniz.
    Dünya pek umrumuzda değil anlayacağınız, kendi sınırlarımızda keyif çatıyoruz. Oyunun sonlarına doğru saçmalamzlarsa tabii.
  • Oyunu satın almadım bende henüz ama görebildiğim kadarıyla tasarım olarak daha önce benzer durumları denenmiş olan bazı oyunların daha olgunlaşmış bir hali gibi geldi bana. Mesela son dönemlerde rts/rpg mantığında ki spellforce 3'ün daha crpg'e uyarlanmış ve pathfinder evreninde geçen bir sürümü gibi. Bir de şurada da güncel bir röportaj var chris avellone ile yapılmış.

    Link:https://rpgamer.com/2018/09/pathfinder-kingmaker-interview-with-chris-avellone-and-alexander-mishulin/

    Aslında bu tür kale yönetme sistemlerinde homm serisinin campaign mantığını hep sevmişimdir. Her ne kadar homm'de elfler,cüceler mantığındaki farklı campaign'ler şeklinde ilerlese de kingmaker'da hikaye örgüsü muhtemelen tüm toprakları kendinize katana kadar devam eder ve sonunda tek gerçek kral olarak oyunu sonlandıracağız gibi hissettim. Tabi bu söylediklerim hepsi teori spoiler yememek adına videoları bile pek bakmadım -) Sonuç olarak farklı bir deneyim almak adına alınıp oynanabilir gibi duruyor. Muhtemelen bende biraz daha bekleyip şu buglardan kurtulduktan sonra alır denerim bir.




  • Ufak bir firmaya göre hızlı yama getiriyorlar, 2. yama geldi bazı görevleri düzelten ve baştaki 1-2 dengesizliği düzelten. 3 .yama da yolda imiş.
  • Oyun ufak süprizleriyle beni mest etmeye devam ediyor. Mevsimler var oyunda! Kış gelince haritaların çoğuna kar yağıyor, kar fırtınası dövüşleri etkiliyor! (bütün hava koşulları etkiliyor aslında)
    Ve krallık kısmına geçince başta seçtiğiniz doğum gününüzle ilgili güzel bir sürpriz daha var. Böyle ufak şeyleri düşünmüş olmaları çok güzel.
  • Dün demo niyetine korsan sürümüne bir baktım, sonbahar indirimlerinde %10-20 indirim gelse dahi alacağım. Elimde DOS olduğu için acele etmeye pek gerek yok.

    Oyun gayet güzel detaylarla dolu, siberarmi hocamın dediklerine ekleyecek bir şey bulamıyorum, gerçekten de hoş bir oyun olmuş...



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi İdrak İstimlak -- 30 Eylül 2018; 12:52:22 >
    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Portre sayısı çok az bu arada isteyen buradan bir kaç tane alabilir
    www.deviantart.com
    Warrior by dusint on DeviantArt
    https://www.deviantart.com/dusint/art/Warrior-629020353


    https://steamcommunity.com/app/640820/discussions/0/1734340257885097701/



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi siberarmi -- 30 Eylül 2018; 22:48:19 >




  • Sabah "CohhCarnage" adlı yayıncı oynarken gördüm oyunu. Farkında olmadan saatlerce ekrana kilitlenmişim. Son yıllarda C-RPG türünde yapımlar çoğalmaya başladı, sevindirici bir durum bu. Kış indirimlerinde kesinlikle alacağım.

    Zor olması eleştirilmiş fakat zaten c-rpg oyunlarını çekici kılan detaylardan biri de o değil midir ?
  • Yanımıza alabildiğimiz karakterler çok renkli ve eğlenceli, hayret ettim açıkçası. Obsidian ın PoE 1 ve 2 ile yapamadığını yapmış adamlar. Evil olanlar çok güzel hissettiriyor mesela. Kısaca özet geçeyim tipleri, ilk gelenleri özet geçeceğim ama ilerdikilerin daha az anlatacağım spoiler olmasın diye.

    -Linzi. Gnome Bard, hikakeyi anlatan teyze. Bard şarkıları güzel, yüksek skill puanları sayesinde her işi yapabiliyor. Gnome olmasına rağmen çokda sinir bozucu değil :D Düşük karizmatik bir karakteriniz varsa en başa bu safı koyabilirsiniz.

    -Harrim: Dwarf cleric, chaos domain e yönelmiş. Ofanisf büyüleri güzel ama statları çok iyi değil. Ortadoğu balkanların en karamsar cücesi ek olarak. Uzun bir süre tek cleric olduğu için almak isteyebilirsiniz. Ben cüce hayranı olmama rağmen ilk fırsatta yol verdim arkadaşa. (Edit: İleride coşuyor)

    -Jaethal: Undead elf Inquisitor, Inquisitor (bildiğimiz engizisyoncu teyze) çok güçlü bir sınıf, özellikle yakın dövüşe destek amaçlı. Ama teyzenin yaşayan ölü olması hafif problem. Zehirler işlemezken kendisine, heal büyüleri de ters etki ediyor ne yazık ki. Ek olarak baya kötü kalpi ve şirret. Her partiye lazım <3

    -Valerie: Human fighter, tower shield uzmanı. Paladin olamayıp, fighter olmak istemiş abla ama onu da tam olamamış. 14 STR li fighter mı olur arkadaş?!? Tanklık için HP si yüksek ama ağır zırhları, kalkanları nasıl kullanacaksın be gülüm. Ek olarak normal bir figher ile çok da fark olmuyor AC bakımından. (Edit: Kanım ısındı sonunda, meğerse 8.seviyede Stalward Defender prestij sınıfına geçirmek gerekiyormuş, hasar olarak gene altlarda ama TANK oluyor)

    -Amiri: Barbar teyze, klasik barbar. Elindeki silah kısa ve gereksiz, ilk fırsatta düzgün bir 2 ellik hatta biraz da uzaktan vuran bir silah verince katliam yaşanıyor. Cleave, finishing cleave mutlaka alınmalı. 16 STRsi can sıkıyor ama bir Valerie değil.

    -Jubilost Narthropple: Gnome vivisectionist, siz ismini ve sınıfını söyleyene kadar öldürüyor zaten düşmanları . Alchemist güzel karakter.

    -Octavia: Half elf Wizard/rogue/arcene trickster. hem iyi büyücü hem de büyüler ile sneak attack yapabiliyor. Etkili (edit: Etkili demek hafif kalmış)

    -Regongar: Half orc Magus, Magus için melee büyücü diyebiliriz. Pek kullanmadım ama güçlü özelliklere sahip ve zırhlıyken büyü yapabiliyor. (edit: kullandım ve memnun kaldım, magus sınıfını herkese tavsiye ederim

    -Ekundayo: Human ranger, klasik okçu ve işini çok iyi yapıyor. İyi bir yay verin ve katliamı izleyin.

    -Nok Nok: Goblin rogue, başka söze gerek yok. Eğlenceli diyalogları var.

    -Tristian: Human cleric, aklı başında bir oğlumuz, eli yüzü de düzgün. Çok iyi bir healer ve supporter. edit: sevimiyorum artık kendisini, cüppe ile bir yere kadar)


    Ek olarak karakterlerin hepsinin kamp kurulduğu zaman kullanabildikleri özellikler var. Biri zırhlarını güçlendirirken öteki heal büyülerini güçlendirebiliyor bir süre. Kamp sırasında yaptığımız yemeklerden gelen bufflarıda göz ardı etmemek lazım, ileride çok yararlı şeyler geliyor.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi siberarmi -- 4 Ekim 2018; 15:13:32 >




  • DOS gibi bunda da Lone Wolf moduna benzer bir mod var mı ? Parti üyeleri olmadan oynamak istesem ? Lone wolf da mesela oyunu dengelemek için bayağı bir puan veriyordu size. Sadece tek kalmak değil mesele buna oturtulmuş mekanikleri seçme şansımız var mı ?
  • Antikaruh kullanıcısına yanıt
    Mümkün değil tek kişi :D 2-3 kişi belki o da çok iyi optimize edilmiş grup ister.
    Lone wolf tarzı bir seçenek yok ama ilk başta zorluk ayarlarında "XP share" seçeneğini kapatırsanız sadece o an partidekiler yararlanır gelen XP den ve daha hızlı level atlarsınız.
    Ama o da 1-2 level anca fark eder. Troll kralı kafanızı ezerken nerede benim büyücüm diye ağlamak gelir içinizden.
  • siberarmi kullanıcısına yanıt
    Üstad merhaba,

    Season pass sadece Imperial Edition'da görünüyor. Sence 123 tl'ye değer mi?
  • 
Sayfa: 12345
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.