Şimdi Ara

Particle Effect Studio

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
1 Misafir - 1 Masaüstü
5 sn
6
Cevap
0
Favori
150
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 1
Giriş
Mesaj
  • Görseller (resim/fotoğraf) özellikle günümüzde yaşamımızda önemli bir yere sahiptirler. Farklı cihazlarla (fotoğraf makinesi, cep telefonu vb.) üretildikleri/çekildikleri andan itibaren oldukları gibi muhafaza edilebildikleri gibi sonrasında üzerlerinde oynanarak farklı şekillerde etkiler de oluşturulabilir. İşte bu aşamada devreye Dijital Görüntü İşleme (Digital Image Processing) girmektedir ve bilişim alanında çok önemli bir yere sahiptir.

    "Particle Effect Studio" projesindeki genel amaç sadece yazılım araçlarının, framework’lerin veya hazır çözümler sunan eklentilerin marifetleri doğrultusunda bir uygulama geliştirmek değildir. Aksine temel yazılımsal araçlar kullanılarak en temel seviyeden (pixel bazlı) işlemlerle sonuca ulaşabilmektir.

    Projedeki temel amaç ise; bazı parçacık efektlerinin görsel ve parametrik olarak gerçekleştirilebileceği bir uygulama geliştirmektir. Proje kapsamı genişlemekle birlikte şimdilik yağmur (rain), kar (snow) ve lens blur (bokeh) efektleri detaylı olarak incelenmiş ve gerçekçi sonuçlar elde edebilmek amacıyla işin temeline olabildiğince inilmeye çalışılmıştır. (Öğrencilerim tarafından)

    Yapılan çalışmada parçacıklar özel olarak geliştirilmiş algoritmalarla farklı özelliklerde sıfırdan oluşturulabilmektedir. Ayrıca dinamik olarak üretilen parçacıklara çeşitli şekillerde hareket edebilme yeteneği de kazandırılmıştır. Normal şartlarda görsellere bu türden etkiler (efektler) ücretli/ücretsiz bazı profesyonel yazılımlar ve eklentiler aracılığı ile elle (manual) veya otomatik olarak gerçekleştirilirler. Çoğu durumda kullanıcılar bu efektleri hazır olarak kullanırlar ve işin arka planında gerçekleşenler hakkında bilgi sahibi değildirler.

    https://www.youtube.com/watch?v=ifERbFxr1MU

    Particle Effect Studio







  • Bu konu epey aşağılara inmiş o yüzden ancak farkedebildim. Videodan anladığım kadarı ile farklı bir yazılım gibi duruyor.
    İşin temellerinden kasıt nedir? Bu işlemleri yaparken doğrudan piksel piksel mi çalıştınız? Geliştirici siz misiniz yoksa başkaları mı?

    • İşin temellerinden kasıt; konuya sadece yazılımsal olarak değil bilimsel ve matematiksel anlamda da dahil olabilmektir. Problemleri hazır ürünlerle çözmek yerine kendi ürünlerimizle çözebilmek amaçlanmıştır.

    • İlgili işlemlerin tamamı pixel bazında gerçekleştirilmiştir. Herhangi bir Image Processing kütüphanesi kullanılmamıştır. Sadece tüm dillerde ortak olan en temel standart yazılım ve çizim araçları kullanılmıştır.

    • Geliştiriciler "Computing" dersi verdiğim öğrencilerimdir. Ben danışmanlarıyım.

    • İlgili efektlerin elde edilebilmesi için hazır çözümler yerine sıfırdan geliştirilen çözümler daha verimli bir şekilde kullanılabilmektedir. Çalışmalardan elde edilen neticelerin genel itibari ile başarılı ve beklentilerimizin üzerinde olduklarını söyleyebiliriz.
  • İlginç... Bu türden farklı çalışmalara bizim memlekette denk gelmeyiz genellikle. Görüntü İşleme üzerinde de çalıştığım için ilgimi çekti. Bizler akademik olarak çoğu durumda Matlab, OpenCV falan kullanırız. Siz kullanmadığınızı söylüyorsunuz. Peki efektler üretilirken kullandığınız algoritmalar nasıl çalışıyor? Onlar da özel mi yoksa bilinenlerden mi? Hangi yazılım dilini ve ortamı kullandığınız hakkında da biraz bilgi verebilir misiniz?



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Stack -- 15 Mart 2019; 0:5:30 >
  • Çalışma gerçekleştirilirken OpenCv veya benzer bir görüntü işleme kütüphanesi kullanılmadı. Direkt renk kanalları ve pixeller üzerinde çalışıldı. Yeni birşeyler üretebilmek için işe temelden girebilmek oldukça önemli.

    Animasyon işlemlerinin dışında temelde 4 farklı efekt (rain, snow, fake bokeh, real bokeh) var. Hepsinin çalışma/üretilme şekillerini burada anlatmak fazla uzun ve gereksiz olur ancak geleneksel yöntemlerden farklı olduklarını söyleyebiliriz.

    Dil olarak C++ tercih edildi. Şart olmamakla birlikte daha kullanıcı dostu olması açısından arayüz (GUI) için Qt kullanıldı. Bahsedilen efektler benzer şekilde farklı dillerle de gerçekleştirilebilirdi ancak belli sebeplerden dolayı C++ kullanıldı.

    İlginiz için teşekkürler.
  • 
Sayfa: 1
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.