Şimdi Ara

Panasonic & Olympus m43 Kullanıcıları- OM-D, Pen & G serisi !.. (535. sayfa)

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
12.126
Cevap
83
Favori
413.900
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
2 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 533534535536537
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • akhenaten kullanıcısına yanıt
    Olmaz mı üstadım.

    Öncelikle çekim menüsünde iken makineden "ok" tuşuna basarak info menüye girin.

    *Kırmızı çerçeveli yeri "s-af" ye getirin olay tamamdır.

    *Yüzleri tanımasını istemiyorsanız mavi işaretli yeri kapalı konuma getirin.

    * Panasonic & Olympus m43 Kullanıcıları- OM-D, Pen & G serisi !..

    En son gözünüz vizördeyken makinen yön tuşlarından veya dokunmatik ekrandan istediğiniz yeri seçebilirsiniz. İsterseniz ayar yaptığını info ekranındayken sarı boyalı yerden seçim yapabilirsiniz.

    Kullanım ipuçları diye sayfa açmıştım. İnceleyebilirsiniz.

    http://www.m43turkiye.com/viewtopic.php?f=32&t=1984&hilit=kullan%C4%B1m+ipu%C3%A7lar%C4%B1



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi biuu -- 31 Mayıs 2017; 12:29:44 >




  • quote:

    Orijinalden alıntı: akhenaten

    merhaba,

    olympus omd em10 mark2 için soruyorum.
    otomatik moddayken AF odak noktasını ben seçemiyorum, makine kendisi sanırım kadrajda kolay ve hızlı netlediği noktadan bunu yapıyor. oysa ben her zaman tam ortadan netleyip kadrajımı ayarlamak isterim. netleme noktasını sürekli o şekilde sabit kalacak şekilde ben nasıl seçebilirim? yani manuel modlarda olduğu gibi.
    ony'de seçebiliyordum, olympus'a geçince bunu yapamadım. şu an tek sevmediğim ve ihtiyaç duyduğum özellik bu.
    Lcd ekranda istediğim yerden netlik alabiliyorum ama ben yarım deklanşör ile tam ortadan netlemek istiyorum (otomatik modda)

    cevaplarınız için teşekkürler.

    Şöyleymiş, AF noktalarının seçilebildiği menüde, eğer tüm AF noktaları seçili ise (tamamı yeşil ise), makine AF'yi en hızlı yaptığı noktadan yapıyor. Ama siz menüden istediğiniz noktaya getirirseniz artık o noktadan AF yapıyor, eğer parmakla lcd ekranda istediğiniz yere dokunursanız artık AF noktası orası oluyor ve o şekilde sabitleniyor. Ortayı seçtiğinizde o şekilde kalıyor. Tâ ki bir dahaki seçime kadar.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: akhenaten


    quote:

    Orijinalden alıntı: akhenaten

    merhaba,

    olympus omd em10 mark2 için soruyorum.
    otomatik moddayken AF odak noktasını ben seçemiyorum, makine kendisi sanırım kadrajda kolay ve hızlı netlediği noktadan bunu yapıyor. oysa ben her zaman tam ortadan netleyip kadrajımı ayarlamak isterim. netleme noktasını sürekli o şekilde sabit kalacak şekilde ben nasıl seçebilirim? yani manuel modlarda olduğu gibi.
    ony'de seçebiliyordum, olympus'a geçince bunu yapamadım. şu an tek sevmediğim ve ihtiyaç duyduğum özellik bu.
    Lcd ekranda istediğim yerden netlik alabiliyorum ama ben yarım deklanşör ile tam ortadan netlemek istiyorum (otomatik modda)

    cevaplarınız için teşekkürler.

    Şöyleymiş, AF noktalarının seçilebildiği menüde, eğer tüm AF noktaları seçili ise (tamamı yeşil ise), makine AF'yi en hızlı yaptığı noktadan yapıyor. Ama siz menüden istediğiniz noktaya getirirseniz artık o noktadan AF yapıyor, eğer parmakla lcd ekranda istediğiniz yere dokunursanız artık AF noktası orası oluyor ve o şekilde sabitleniyor. Ortayı seçtiğinizde o şekilde kalıyor. Tâ ki bir dahaki seçime kadar.

    kullandığınız makinede kaç tane fn özellikli tuş var?

    bu tuşlardan birisini bahsettiğiniz şekilde; ya "tüm af noktaları" ya da "son olarak seçilmiş netlenen nokta" şeklinde hızlı geçiş yapmak için atayabiliyor musunuz?








  •  Panasonic & Olympus m43 Kullanıcıları- OM-D, Pen & G serisi !..

    Star Trail by Bi Ünlü, on Flickr

    Olympus Live Composite ile Marmaris’ te Yıldız Pozlama. (Yıldız İzi – Star Trail)

    Hikayesi ve nasıl yapılır?

    https://ilkelifoto.wordpress.com/2017/06/04/marmariste-yildiz-pozlama/



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi biuu -- 5 Haziran 2017; 10:38:7 >




  • iyi hoş güzel özellikleri var ama sensörü pek iyi değil galiba 16 megapiksellik gövdelerin. hatta koyulan titreşim engelleyicinin de, kullanıcı iso'ya abanmasın diye koyulduğunu düşünmekteyim.

    gövdeye çok ekstrem özellikleri koymuşlar. kaç kere yıldız pozlayacak ki standart kullanıcı? kaç kere stack yapacak ki normal bir kullanıcı? kaç kere time lapse çekme ihtiyacı duyacak? kaç kullanıcı yağmur altında kullanmaya cesaret edecek? ayrıca makine jpeg çıktılarında çok fazla degreen yapıyor gibime geliyor. malumunuz, degreen fotoğraftaki detayları öldüren yegane unsur.

    aslında "hadi bir toplu fotoğraf alayım" desen; iso 1600 olduğu zaman raw'da çok green oluşmuyor mu? stüdyo testlerinden ziyade, sıradan kullanıcıların çektiği fotoğraflar daha önemli. bu fotoğraflarda da ne kontrast adına ne keskinlik adına ne de dinamik alan adına pek bir özellik göremiyorum.

    şahsen makro için almayı planlıyorum. ama diğer alanlarda kullanırsam üzüleceğimi düşünüyorum. pro lensleri pahalı olmaktan ziyade, fazlasıyla büyük ve ağır. 12-40 ile küçük çantalara sığmıyor em1 mark 1. onu taşıyana kadar bir sony ff veya bir ff almak daha mantıklı gibi duruyor. yine ilginç bir detay var, bu makinelerin fiyatları ile sony ff'lerin fiyatları yaklaşık olarak aynı. tabi, onlarda da live composite veya stack özellikleri build in değil.

    bir ürün hakkında bilgi, en iyi şekilde yarı amatör kullanıcılardan alınır bence. yarı amatör kullanıcı; çeşitli sistemleri denemiş, 18-55'ten, 50mm'den başka lensleri de kullanmış kişidir. şöyle örnek vereyim: adı lazım olmayan bir makinenin 18-55 lensini çok övüyorlardı. bir an boşluğuma geldi, alacaktım. sonra hasbelkader bir kaç kullanıcı ile mütalağa etme fırsatı yakaladım. bana söylenen "alma" şeklinde kısa bir cevaptı. sonradan farkettim ki, övenlerin ilk makineleriydi. belki elden çıkartmak için belki de çeşitli duygular ile makinelerini övüyorlardı. yalan olmasın, ben bu başlıkta teknoloji mağazalarındaki satış görevlileri gibi insanlar görüyorum, sattıkları başına prim alanlar gibi.

    kısacası; iso başarımı, pro lens ve gövde ile taşınabilirlik, gövde özellikleri olarak tarafsız yorum yapabilecek yarı profesyonel, hatta profesyonel arkadaşlar yok mudur? fotoğraflarda dof'tan muzdarip olan yok mudur? ff'ten veya hatta apsc'den geçenlerin başından geçenler nelerdir? flatness etkisini hisseden var mıdır, yoksa hurafe midir? kaliteli lenslerin skalası az, fiyatları yüksek değil midir? ikinci el fiyatları neden sıfırlarına neredeyse denktir? hafiflik babında, fotoğraf kalitesinden verilecek ödün farkedilir seviyede midir?

    bu sorulara çeşitli cevaplar bulabilirsem almayı planlıyorum. tabi, benim gibi sistem değişikliği veya ikinci sistem düşünen arkadaşların da faydalanması için bir kaynak oluştursa; hiç de kötü olmaz.




  • Ali Bey amca bu kadar bilgiye sahip olup da halen daha tavsiye istiyorum denir mi?

    Bu makineler sipariş üzerine üretilmiyor ki bu kadar kasmaya ne gerek var :)

    Bunlar piyasada bolca var, kullanan birileriyle bu forumda tanış buluş, kendin dene, örnek fotoğraflar flicker'da şurda burda zebil gibi, hiç olmadı bu makineler kiralanıyor, ver elli yüz lira bir gün tepe tepe kullan, her türlü varyasyonu dene, böylelikle ulen bu yorumlar art niyetli mi diye için içini yemez veya iki üç bin lira verip de tüh niye öbür makineyi aldım demezsin o zaman..

    Sanat güzeldir, müzakere ettiğimiz şeyler sanat, bilim gibi şeyler olursa kalkınmış bir toplumuz demektir. Bu açıdan burda yazılanların hepsini keyifle takip ediyorum.

    Sevgilerimle
  • M43 sistemi tamamen bıraktığım için elimde kalan son 2 ürünü satıyorum.
    İhtiyacı olan PM gönderebilir.

    E-PL5 gri body. çok iyi durumda hatasız. 8-9k çekimde.
    Flaş-askı-orjinal pil ve şarj,göve kapağı...
    Fiyat pazarlıksız 450TL

    Olympus 9mm f8 fisheye.
    Bu lensi hiç kullanmadım desem yeridir.
    Çiziği geçtim toz bile yok.
    Daha 19-20 ay kadar garantisi devam etmekte.
    Fiyatı 320TL dir.
  • ISO 1600'de
     Panasonic & Olympus m43 Kullanıcıları- OM-D, Pen & G serisi !..
    Star Trail 60 Photos by Jack Soldano, on Flickr

    ISO 1600 ve ucuz tele lens 40-150 R ile Olympus PEN E-PL5 gövde
     Panasonic & Olympus m43 Kullanıcıları- OM-D, Pen & G serisi !..
    P9201206.jpg by Radek Fluder, on Flickr

    ISO 1000 ve ucuz tele lens 40-150 R ile
     Panasonic & Olympus m43 Kullanıcıları- OM-D, Pen & G serisi !..
    Vulture by Malcolm Cousins, on Flickr

    ISO 640 ve ucuz tele lens 40-150 R ile
     Panasonic & Olympus m43 Kullanıcıları- OM-D, Pen & G serisi !..
    Multi tasking in Boxpark, London by kerwicksnaps, on Flickr

    ISO 500 ve ucuz tele lens 40-150 R ile
     Panasonic & Olympus m43 Kullanıcıları- OM-D, Pen & G serisi !..
    Emile | bolle di sapone by Cinzia Tonon, on Flickr




  • jiddi kullanıcısına yanıt
    ali bey amca kullanıcısına yanıt
    Yukarıdaki m43 sistem hakkında şüpheleri olan arkadaş için aydınlatıcı bilgi olmuş m43 efsanedir, iyi bir m43 gövde kendi fiyat aralığındaki apcs gövdelere karşı ciddi üstünlükler taşır, 2 tane dezavantajı varsa 10 tane avantajı sıralanabilir.


    Şu linkte bolca m43 çekim var , m 43 e kötüdür diyebilmek için insanın ya konuya çok uzak, eksik yanlış kulaktan dolma bilgi sahibi olması ya da farklı peşin önyargı sahibi olması gerekir ;

    Not: M43 kullanıcı değilim ancak şu söylentileri çıkan omd mark3 çıkar çıkmaz gözü kapalı bir tane yapıştırmak isterim, kim istemez ki değil mi ama

    Cebinizde 400-500 lira para varsa bununla en iyi görüntüyü 2. el temiz bir m43 ile alabilirsiniz, başka alternatifi yoktur.
    https://www.flickr.com/photos/tags/micro43



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi kurs@tz -- 5 Haziran 2017; 14:42:55 >




  • quote:

    Orijinalden alıntı: kurs@tz

    Yukarıdaki m43 sistem hakkında şüpheleri olan arkadaş için aydınlatıcı bilgi olmuş m43 efsanedir, iyi bir m43 gövde kendi fiyat aralığındaki apcs gövdelere karşı ciddi üstünlükler taşır, 2 tane dezavantajı varsa 10 tane avantajı sıralanabilir.


    Şu linkte bolca m43 çekim var , m 43 e kötüdür diyebilmek için insanın ya konuya çok uzak, eksik yanlış kulaktan dolma bilgi sahibi olması ya da farklı peşin önyargı sahibi olması gerekir ;

    Not: M43 kullanıcı değilim ancak şu söylentileri çıkan omd mark3 çıkar çıkmaz gözü kapalı bir tane yapıştırmak isterim, kim istemez ki değil mi ama

    Cebinizde 400-500 lira para varsa bununla en iyi görüntüyü 2. el temiz bir m43 ile alabilirsiniz, başka alternatifi yoktur.
    https://www.flickr.com/photos/tags/micro43

    Bilene güzel, bilmeyene değil tabi. Normaldir... Alı bey amca da kendine göre iyi bir şey almayı düşünüyor ve haliyle araştırıyor. Biz de bildiğimiz kadarıyla gösteriyoruz bildiklerimiz. Tabi tercihler sistemin avantajlarını pozitif yönde görümeyi sağlayabileceği gibi negatif görüşe de sebep olabilir. Önyargılar için yapılacak bir şey yok. Bize kimse "Ben kullanıyoum al" demedi, pazarlama taktikleri uygulamadı, tam aksine %90 d-slr sistemlerinin baskın olduğu ve pazarlama ekiplerinin cirit attığı bu ortamda bu başlığın bu kadar aktif kullanıcıya ulaşması bile bence kendi başına bir kanıttır.

    ISO 1600 M10 Mark 2 + 60mm. F2.8 macro ile
     Panasonic & Olympus m43 Kullanıcıları- OM-D, Pen & G serisi !..
    20151219-PC190060 by Martin Robson, on Flickr

    Olympus E-M10MarkII + OLYMPUS M.30mm F3.5 Macro
    ƒ/3.5, 30.0 mm, 1/25 sn. , ISO 1600
     Panasonic & Olympus m43 Kullanıcıları- OM-D, Pen & G serisi !..
    Тестовое фото Olympus OM-D E-M10 Mark II на ISO 1600 by Andrew Turtsevych, on Flickr

    5 yönlü IS özelliğinin eğer özellikle aksiyon içerkli alanda çalışmıyor ise bir amatör, hobist için %90 çekeceği fotoğraflarda 5 yönlü IS olmayan tüm sistemlere karşın büyük avantaj sağladığı kullanmayı bilenlerce çok iyi yaşanan bir gerçektir. O nedenledir ki örneklerde gördüğünüz gibi kalitedeki ISO 1600 fotoğraflarını bile %90 ISO 800 ile rahatlıkla çekebilirsiniz. Bu da ne demek olur, daha az noise, daha yüksek dinamik aralık ve ton.

    Stüdyo testleri bir çok amatöre de profesyonele de bir amatör kullanıcının kişisel görüşlerinden çok daha sağlam kanıtlardır ! Açıklayayım...
    1. Amatör çekim sonrası Photoshop vb. işlem yapıyor mu, RAW işliyor mu ? Kanıtları ile bunun bilgisini bize sunuyor mu ? Sunmuyor ise, inceleme sitelerindeki EXIF bilgileri ile mümkün olan en eşit koşullarda en amatörün bile exif bilgilerine bakarak ayarladığında x, y ve z makina+lensler ile o kaliteyi RAW işlemeden alabileceğinin kanıtı bizlere sunulur. Yani der ki istersen 10 yıllık profesyonel ol ister ömründe ilk makinanı yarın alacak ol işte bu ekipman ile bunu çeker, bu kalitede çıktı verir. Bunları RAW ve jpeg olarak da ortaya koyar.

    Benim için inceleme sitelerindeki durum ISO test karşılaştırma fotoğrafları gövdelerinde 5 yönli IS olan makinaların olmayanlar karşısında adil olmadığı yönünde. Çünki 4-5 stop avantaj sağlayan bir gövdeniz var ise bugün nice örnekleri var ki 1sn. 1/4 sn. ve 1/10 altı enstantane hızlarında gece vs. elde çekim yapılabiliyor. Aynı durumda 5 yönlü IS'iniz yok ise ISO'yu kaç stop artırarak bol kumlu fotoğraf çekeceğinizi hesap edin. Dolayısı ile bence 5 yönlü IS'i olan bir gövde ISO test fotolarında olmayanınki ISO 1600'dekine bakılıyor ise bu sistemde ISO 800'e bakılmalıdır. Tabi ben kuş fotolayacağım, ben kapalı spor salonlarında, futbol maçlarında, pistlerde arabay yarışlarında vb. fotoğraflar çekeceğim gibi bir kullanıcı elbette enstantane hızı gereksinimi öncelikli olacağı için denk ISO'lardaki stüdyo fotoğraflarına bakmalıdır.




  • Ben de çok amatör gördüm 3 ay olmuş ilk aldığı makinası kit lensli d-slr olduğu için ilk mesajlarında "Offf bu ne müthiş bir şeydir" demiş. 1 ay sonra "18-55'i sattım 17-50 F2.8 aldım meğer 18-55 ne kötüymüş", 3 ay sonra da prime lens aldığında "Olay buymuş" deyip de bundan sonra da "Ya bu makinayı kullanmayı nereden öğreneceğim, buna nasıl şop yaptın" gibi sorular sorup da forumlarda millete "Ben kullanıyorum, çok memnunum hiç düşünme bunu al" şeklinde yorumlar atan... Yani onlarca çürütülmesi imkansız makinadan çıktığı gibi kanıt sunan bilimsel veriyi inkar et, sen gel böyle bir kullanıcının söyleyecekleri çok daha doğrudur de . Vatandaş daha "Ya makina LCD'den bakıyorum fotoğralarım süper, cep tele atıyorum yine harika ama PC'de açıyorum resmen berbatlar bu niye ?" diyor. Buyrun bu amatörün önerdiğini alın lütfen rica ediyorum. Kendi kendinize aslı astarı olmadan insanlara iftira atmayın rica ederim. Benim takip ettiğim kadarı ile bu başlıkta çok nadiren uğrayan 1 tanedir üye mağaza ile organik ve ticari bağı olan kişi O kişi de zaten bunu hiç gizlememiştir ki... Hem o kişi "Bu başlıkta" değil forum genelinde de her marka için birşeyler yazmıştır zaman zaman.

    Diğer türlü incelemeler, örnek fotoğraflar, fiyat-performans karşılaştırmaları vb. gibi kaynağa dayanan ve kanıt niteliğinde paylaşımlardaki amaç bana göre (özellikle sağlam kanıt niteliğinde kaynaklı olmaları önemlidir) tüketiciyi bilgilendirme açısından yararlı paylaşımlardır. "Ben kullanıyorum, çok memnunum al" ların yanında çoook ama çok daha değerlilerdir. Burada zamanında 20mp makinası ile 1280 x 960 pixel = 1.2 mp. fotoğrafları kanıt diye koyup "Bu makina d-slr'dan iyi siz d-slr alanlar enayisiniz" diyenler de gördüm. Çok sürmedi, 8-10 ay sonra ne kendileri ne de makinalarının adı anılmaz oldu fotoğraf aleminde. O da belki amatör bir kullanıcıydı ki ne aynı markaya ait başka bir model ne de başka bir marka vb. hakkında böyle acayip saptırılmış kanıtlar paylaştığını görmemiştim.




  • İso 1600 lerde gayet temiz fotoğraflar, iso 800-1000 lerde sürüm sürüm sürünen aps-c gövdeler görmüştür bu forumum sakinleri


    Demek ki neymiş m43 sensörün iso performansının dandik olduğu hurafeymiş, şehir efsanesiymiş,

    Efendim sensör ufakmış da alan derinliğinden sınıfta kalıyormuş, bak bak bak sen, bunu da dezavantaj hanesine yazarlar,

    halbuki sokak fotoğrafçılığında da manzara fotoğrafçılığında da bu olay dezavantaj değil bilakis avantajdır, çok az istisnai durum hariç genelde hep sokağın başını da sonunu da daha net keskin görmek istersiniz, aklıbaşında hiç kimse kimse kız kulesini çekerken boğaziçi köprüsünün flu çıkması için çaba harcamaz, ya da galata köprüsünde bir insanı çekerken arka planda galata kulesini flu yapmak istemeyiz aksine onlar da net çıksın istenir.

    veya manzara çekerken önünüzdeki denizi/ovayı da arkasındaki sıradağları da keskin görmek gerekir, burada sensör büyüdükçe işler kolaylaşmaz bilakis zorlaşır, 16 mp miş düşükmüş falan filan hikaye, portre yakın çekim arka plan öldürme diyorsan kabul aps-c ama manzara, sokak fotoğrafı diyorsan, kesinlikle apsc+ dslr hiç değil, m43 dür, olmadı iyi sensörlü pre compack makinedir doğru olan.

    ha zayıf olabilir ama neye göre? mesela 4k kusur fiyatlı eos 80 d ile karşılaştırısan zayıf diyebilirsin, tabi ezim ezim bi zayıflık değil % 10-20 bir geride kalma görülür ama kendinin 3-5 kat fiyatlı bir gövdenin % 80-90 ının da size verir, fiyat performans 1. numara yani.

    ama gidip de kazayla sırf aps-c diye 1200d-1300 d gibi dengi fiyat aralığındaki tırt gövdelerle karşılaştırmaya kalkarsan da; o küçük! sensörlü oli/pana 300-500 liralık 12 mp 2. el gövde, kendinden 3-4 katı fiyatlı daha büyük! sensörlü, uvv daha çok 18 megapikselli aps-c makinenin kemiklerini kırar eline verir. Bunlar şahsi görüşüm değildir web ortamında yüklü binlerce tecrübe ve test örnekleriyle sabittir.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi kurs@tz -- 6 Haziran 2017; 11:2:19 >




  • quote:

    Orijinalden alıntı: erkan dh

    M43 sistemi tamamen bıraktığım için elimde kalan son 2 ürünü satıyorum.
    İhtiyacı olan PM gönderebilir.

    E-PL5 gri body. çok iyi durumda hatasız. 8-9k çekimde.
    Flaş-askı-orjinal pil ve şarj,göve kapağı...
    Fiyat pazarlıksız 450TL

    Olympus 9mm f8 fisheye.
    Bu lensi hiç kullanmadım desem yeridir.
    Çiziği geçtim toz bile yok.
    Daha 19-20 ay kadar garantisi devam etmekte.
    Fiyatı 320TL dir.



    Gövde satılmıştır.
    9mm duruyor.
  • merhaba,

    aslında tam da demek istediğim şey bu: ben bu fotoğrafları çeken kişilerin profesyonel olduğunu düşünüyorum. Adı Ahmet soyadı Demir (ki Türkiye'de en çok rastlanan isim soy isim kombinasyonudur) olan fotoğrafçıların çektikleri değil bunlar. Uç örnekler ile yapılacak kıyaslamaların gerçeği yansıtmadığını düşünüyorum. Sonuçta flickr'da canon 10d 18-55 kombinasyonu ile çekilmiş benzer fotoğraflar da var. Hatta apsc sensörlerin ilk kez cmos temelli sensörlere geçtiği ve tabiri caizse üreticilerin cmosları tüketici üzerinde denediği makineler ile gerçekten etkileyici fotoğraflar var. Lakin arka tarafta kullanılan yardımcı ekipmanlar hakkında bilgi alma imkanı yok. ya da raw'larının piksel piksel işlenmediğinin garantisi de yok. abartayım, brazier tekniği ile çekilmediğinin garantisi yok.

    ben m43 sistemlere kötü demiyorum ama düşük ışıkta 640 iso'da jpeg çıktısı şöyle olan (örneğin florasant lamba-gece kombinasyonunda) ve lightroomda ne yaparsam yapayım toparlayamadığım performansları da var:

    http://img.photographyblog.com/reviews/olympus_9mm_f_8_fisheye_body_cap/sample_images/olympus_9mm_f_8_fisheye_body_cap_26.jpg (10 megabyte olması lazım, mobilden girenler dikkat etsin.)

    şimdi çekincelerimi madde madde daha açıklayıcı halde yazayım:

    1. bana göre m43'ler, sensöründen kaynaklı dezavantajları yan ekipmanlar ile tamamlamaya çalışmakta. tekrarlayayım, bir insan kaç kere star trail yapar? 10, 20, 30? bir süre sonra still-life denilen alanlarda da makinesini kullanmak ister. bilirsiniz, nikon d90'ın popüler olmasının sebebi 12mpx'lik ttl sensörüdür. hala idealin 12 megapixel olduğunu düşünürüm apsc için. birim transistör başına düşen piksel yoğunluğu, idealini 12'de veriyor bence. dolayısı ile basit fizik mantığı ile; bir ağaç fotoğrafında bir dalı bir transistör görüyor ise, full framede 2 transistör görür. buradan sonra işlemciden geçen correction veya bayer gibi algoritmalar ile fotoğraf bizimle buluşur. burada gerçekten m43'lerin işlemcileri fotoğrafları bu 1:2 handikapını yokedebilir mi?

    2. oly 12-40 neredeyse bir 24-70 ile aynı boyutlarda. boyut avantajı zaten ülkemizde en önemli unsur. sokakta bazuka gibi bir lens çıkartınca insanların tepki göstermemesi beklenmiyor.

    3. apsc ile fiyat bakımından kıyaslarsak, türkiye'de apsc'ler komik fiyatlara satılıyor. hani vardır ya, "az daha ekle" adamları. işte o az dahası olmayanlar genelde apsc alıyor, belki de almak zorunda kalıyor. yoksa isoymuş, asaymış pek kimse önem vermiyor.

    4. flatness olayında ise hala ısrarcıyım. dof'tan kaynaklı olduğunu düşünüyorum. teknik olarak elimizdeki amatörce imkanlar ile kanıtlanacak bir şey değil. algı diyelim, geçelim.

    5. pro serisi lenslerin fiyatları makul olmaktan çok uzakta değil mi? belirli lenslerin bir şekilde piyasası oluyor takip ettiğim kadarıyla ama diğer lenslerin pek ikinci eli bulunmuyor. gövdeler ise ikinci elde pek rağbet görmüyor ve üstüne üstlük fiyatlar şu andaki sıfır fiyatlarına denk. satanlar nedense hep 23 aylık garantili diye satıyor. :)

    6. yine fiyat konusunda ikinci el em1 mark 1, 12-40, 60mm makro ile 6d, 24-105, 100mm makro fiyatları yaklaşık aynı. peki değer mi gerçekten m43'e sadece live comp ve stack özelliği için bu kadar para vermeye?

    son olarak, bence bunlar kulaktan dolma değil de neyi ne için istediğini bilen kişilerin soruları. ben amatörüm ama bütçem yettiğince çok ekipman kullanmaya gayret ettim. hiç bir zaman profesyonel iş yapmadım, yaparsam fotoğraf çekmenin tadının kaçacağını düşünürüm. ilk benq kompakt fotoğraf makinem ile başladığım bu yolda, fiyat-performans grafiği en iyi olan makineleri almaya çalştım. şu anda denemediğim bir tek 1:1 üstü makro fotoğrafçılığı kaldı. oly'lerdeki bracketing özellikleri dolayısı ile belki ikinci set belki de komple ekipman değişikliği yoluna gitmeyi istiyorum. şu anda elimde fuji var ve full frameden geçtiğim fujide yaşadığım hayalkırıklığını "ama hafif" diye bahane üretecek kadar bastıramadım. hızlı lensleri muadillerine göre ucuz fiyatla edindim. yine de bir noktada tıkandı. makroda kaldım.

    şimdi bana "ali kardeş, şurada şurada haklısın ama şurada şurada yanlışsın" demek yerine kimin hangi şartlarda çektiği belli olmayan fotoğrafları kanıt diye sunmak ne kadar doğrudur? yoksa aradığım pembe örnekler değil. yüzlerce, binlerce var internette onlardan. "ama hafif" ve baskıda bir sorun olmuyor tartışmalarından da binlerce var. hangi makinenin kemik kıracağı olduğu da ilgilendirmiyor. tek istediğim sıradan kullanıcı yorumları. yoksa, jiddi'nin bahsettiği ve başından geçen mercimek savaşlarında da buradaydım. olayların sonunu da biliyorum.

    umarım derdimi anlatabildim.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi ali bey amca -- 5 Haziran 2017; 17:15:40 >




  • ali bey amca kullanıcısına yanıt
    1-) m43 de bir piksele düşen ışığa karşılık Full frame de aynı ışık 2 piksele düşüyor, dolayısıyla full frame daha iyi resim çıkarır demişsiniz kısaca ve bunun m43 için bir handikap olarak düşünüyorsunuz matematiksel olarak doğru gibi görünmekle birlikte buna kesinlikle doğrudur demek münkün değil.

    Siz de gayet iyi bilirsiniz ki full frame sensörlerin (aynı çapta) m43 ve aps-c ye göre kullandıkları mercek alanı çok daha fazladır, bu da büyük sensörün bir dezavantajıdır aslında, ışık sensöre ne kadar düz gelirse görüntü kalitesi o kadar iyi olur, kenarlarda açı+mesafe+ kırılma artacağından, sensöre daha çok ışık almakla birlikte aslında kaliteli ışığın yanında eğik açıyla gelen bi dünya da kalitesi düşük, niteliksiz ışığı da beraberinde sensöre sokmuş oluyoruz. Asferikal masferikal hikaye bi yerde.

    E şimdi ff derdimize derman oldu mu? Halbu ki aynı lensi (uyuyorsa direk uymuyorsa adaptörle) apsc veya m43 gövdeye takınca çok daha keskin, kararmasız bükülmesiz köşeler görüyoruz, bi taraf koyu bi taraf açık olmuyor daha dengeli renkler görüyoruz, hatta m43 sistem aynı lensin en keskin ve düz açı orta kısmını kullandığından en iyi görüntüyü verdiği durumlar oluyor ki hiç şaşırtıcı değil, gayet fizik kurallarına uygun bi durum.

    Bunu da ben söylemiyorum, fizik kuralları ve yine web ortamındaki karşılaştırmalı zibliyon tane test söylüyor.

    Sonuç: Aynı lensi ne kadar büyük sensöre takarsanız kenarlarda kararma bükülme ve bozulma o oranda artar, yani ff sensör bir kısım avantajla beraber (başta keskinlik) dezavantajı da getiriyor, yani fazla piksel beni memnun etmedi bu durumda, bu handikapı nasıl yok edeceğiz, yoksa m43 veya aps-c kullanarak mı, ha piksel fazla olsun ama kalitesiz niteliksiz ne olursa olsun bütün ışığı içine toplasın ama yeter ki çok olsun diyenler de olabilir tabii tercih meselesi, ayrıca 1/2 nin telede 2x büyütme gibi bir avantajını da unutmamak gerek.

    Bu sebepledir ki kit lensler ile en iyi sonuçlar daha düşük maliyetle m43 gövdelerde alınır, m43 kit lensleri asla ''Leş'' değildir, kit lensten fazlasıyla aps-c orta sınıf lenslere denk&yakın görüntü verirler. Kullanıcısını mutlu ederler.

    2-) Hadi lensler aynı boyda diyelim, Gövde kalınlığını ve ağırlığını ne yapacağız?

    3-) Fiyatın ucuz olması bir ürünün çok satılmasını/tercih edilmesini sağlayabilir fakat bu onun en iyi olduğu manasına gelmez, Türkiye tarihinde en çok satılan araba Tofaş Kuş serisiydi ama en kalitesiz arabalar da yine bunlardı, En az satılan Mercedesti demek ki bu Mercedes tutulmayan kötü marka, var bi sıkıntısı denilebilir mi?

    4-) Aps-c 2/3 m43 ise 3/4 oranlı görüntü üretir, eskiden 3/4 monitörler kullanırken aps-c ile çekilen resimler pc de ince uzun tren gibi alttan üstten kayıplı olarak ekranda (kötü) görünürdü, 3/4 sensörle çekilen görüntüler ise direk tam olarak kayıpsız ekranı kaplar ve göze da hoş gelirdi,

    Şimdi ise 16/9 monitörler kullanıyoruz, olay tam tersine döndü, 2/3 apsc ile çekilmiş bir resim ekrana daha iyi yayılırken, ferah geniş gözükürken m43 ile çekilmiş resim sağdan soldan büyük miktarda eksikmiş (malzemeden çalınmış) gibi ekranlarımıza yansıyor, (daha önce de bir mesajınızda da bahsetmiştiniz)darlanmış, sıkışmış, sanki sağdan soldan kesilmiş, olması gerekenden daha küçükmüş gibi gözümüze görünmesini sebebi de bu muhtemelen, bilimsel açıklaması illaki vardır, bi psikolog bu konuyu aydınlatabilir belki ama sebep tamamen yukarıda bahsettiğim ekran en boy oranı + resim en boy oranı uyumu ile ilgili ,tamamen psikolojik(algıda seçicilik olabilir) , aynı his bende de oluyor

    Fakat bu bi dezavantajmıdır, hayır yerine göre 2 tane avantaja sahiptir,

    a-mesela hem 2/3 aps-c ile hem de 3/4 m43 ile dik bir fotoğraf çekmeniz gerekti diyelim, 2/3 olan resim daha dar uzun e tatsız görünecektir, 3/4 ise daha karemsi olduğundan daha ferah geniş alana sahip bir dik fotoğraf göreceksiniz

    b- üstelik bu resimleri bastırdınız diyelim, piyasadaki çoku hazır çerçeve 3/4 oranlı olduğundan m43 ile çektiğiniz resim çerçeveye cuk diye oturuken 2/3 aps-c ile çektiğiniz resmin arkasına ayrıca fon oluştursun diye uygun renk bir elişi kağıdıyla dolgu yapmanız gerekecek, daha yeni başıma geldi güzel bir 2/3 oranlı dik bir portre çektim sonra çerçeveciye gidip 2/3 oranlı çerçeve yaptırmak zorunda kaldım çünkü piyasada yaygın olan 3/4 çerçevelerde resim hiç hoş durmadı, eğer m43 ile çekseydim direk cuk oturacaktı boşluksuz vs.

    5- Pro serisinin fiyatları dediğiniz gibi aşırı fahiş bi 12-40 fiyatına nerdeyse ora sınıf bi dslr veya aynasız alınabiliyor, küçüklük dışında hiç birr esprisi kalmıyor işin, kalitesine laf yok tabii.

    6- Yine haklısınız,bi 12-40ın 3000 lira olduğu ortamda ne anladım ben bu aşktan, Allahtan Ruslar zamanında milyonlarca canavar gibi manuel lensler yapmışlar da prime lens hasretimizi bunlarla ucuza dindirebiliyoruz, pirinç pilavı yiyemesek de bulgur yiyebiliyoruz sayelerinde en azından, buna da şükür şimdilik.

    Tek lense vereceğim 3000 liraya eos 100D, 700d veya nikon 3400 gibi canavarlardan bi tane alıp yanına 16-50, 17-50 gibi sigma tamron temiz alınabilir ki al sana m43 sisteme sahip olmamak için çok makul sağlam bir gerekçe. 3000 nedir arkadaş, uzaya mı çıkaracak beni bu


    Sonuç: Ne demişler, Amatörler ekipmanı, profesyoneller zamanı, ustalar ışığı düşünürmüş, neticede makine de hikaye, fotoğrafı insan çeker, makine sadece bir araçtır, önemli olan eldekiyle en iyisini yapabilmek, asıl huzur/mutluluk bundadır. Gerisi mutsuzluk tatminsizlik ve huzursuzluk olabilir ancak



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi kurs@tz -- 6 Haziran 2017; 11:9:19 >




  • quote:

    Orijinalden alıntı: ali bey amca

    merhaba,

    aslında tam da demek istediğim şey bu: ben bu fotoğrafları çeken kişilerin profesyonel olduğunu düşünüyorum. Adı Ahmet soyadı Demir (ki Türkiye'de en çok rastlanan isim soy isim kombinasyonudur) olan fotoğrafçıların çektikleri değil bunlar. Uç örnekler ile yapılacak kıyaslamaların gerçeği yansıtmadığını düşünüyorum. Sonuçta flickr'da canon 10d 18-55 kombinasyonu ile çekilmiş benzer fotoğraflar da var. Hatta apsc sensörlerin ilk kez cmos temelli sensörlere geçtiği ve tabiri caizse üreticilerin cmosları tüketici üzerinde denediği makineler ile gerçekten etkileyici fotoğraflar var. Lakin arka tarafta kullanılan yardımcı ekipmanlar hakkında bilgi alma imkanı yok. ya da raw'larının piksel piksel işlenmediğinin garantisi de yok. abartayım, brazier tekniği ile çekilmediğinin garantisi yok.

    ben m43 sistemlere kötü demiyorum ama düşük ışıkta 640 iso'da jpeg çıktısı şöyle olan (örneğin florasant lamba-gece kombinasyonunda) ve lightroomda ne yaparsam yapayım toparlayamadığım performansları da var:

    http://img.photographyblog.com/reviews/olympus_9mm_f_8_fisheye_body_cap/sample_images/olympus_9mm_f_8_fisheye_body_cap_26.jpg (10 megabyte olması lazım, mobilden girenler dikkat etsin.)

    şimdi çekincelerimi madde madde daha açıklayıcı halde yazayım:

    1. bana göre m43'ler, sensöründen kaynaklı dezavantajları yan ekipmanlar ile tamamlamaya çalışmakta. tekrarlayayım, bir insan kaç kere star trail yapar? 10, 20, 30? bir süre sonra still-life denilen alanlarda da makinesini kullanmak ister. bilirsiniz, nikon d90'ın popüler olmasının sebebi 12mpx'lik ttl sensörüdür. hala idealin 12 megapixel olduğunu düşünürüm apsc için. birim transistör başına düşen piksel yoğunluğu, idealini 12'de veriyor bence. dolayısı ile basit fizik mantığı ile; bir ağaç fotoğrafında bir dalı bir transistör görüyor ise, full framede 2 transistör görür. buradan sonra işlemciden geçen correction veya bayer gibi algoritmalar ile fotoğraf bizimle buluşur. burada gerçekten m43'lerin işlemcileri fotoğrafları bu 1:2 handikapını yokedebilir mi?

    2. oly 12-40 neredeyse bir 24-70 ile aynı boyutlarda. boyut avantajı zaten ülkemizde en önemli unsur. sokakta bazuka gibi bir lens çıkartınca insanların tepki göstermemesi beklenmiyor.

    3. apsc ile fiyat bakımından kıyaslarsak, türkiye'de apsc'ler komik fiyatlara satılıyor. hani vardır ya, "az daha ekle" adamları. işte o az dahası olmayanlar genelde apsc alıyor, belki de almak zorunda kalıyor. yoksa isoymuş, asaymış pek kimse önem vermiyor.

    4. flatness olayında ise hala ısrarcıyım. dof'tan kaynaklı olduğunu düşünüyorum. teknik olarak elimizdeki amatörce imkanlar ile kanıtlanacak bir şey değil. algı diyelim, geçelim.

    5. pro serisi lenslerin fiyatları makul olmaktan çok uzakta değil mi? belirli lenslerin bir şekilde piyasası oluyor takip ettiğim kadarıyla ama diğer lenslerin pek ikinci eli bulunmuyor. gövdeler ise ikinci elde pek rağbet görmüyor ve üstüne üstlük fiyatlar şu andaki sıfır fiyatlarına denk. satanlar nedense hep 23 aylık garantili diye satıyor. :)

    6. yine fiyat konusunda ikinci el em1 mark 1, 12-40, 60mm makro ile 6d, 24-105, 100mm makro fiyatları yaklaşık aynı. peki değer mi gerçekten m43'e sadece live comp ve stack özelliği için bu kadar para vermeye?

    son olarak, bence bunlar kulaktan dolma değil de neyi ne için istediğini bilen kişilerin soruları. ben amatörüm ama bütçem yettiğince çok ekipman kullanmaya gayret ettim. hiç bir zaman profesyonel iş yapmadım, yaparsam fotoğraf çekmenin tadının kaçacağını düşünürüm. ilk benq kompakt fotoğraf makinem ile başladığım bu yolda, fiyat-performans grafiği en iyi olan makineleri almaya çalştım. şu anda denemediğim bir tek 1:1 üstü makro fotoğrafçılığı kaldı. oly'lerdeki bracketing özellikleri dolayısı ile belki ikinci set belki de komple ekipman değişikliği yoluna gitmeyi istiyorum. şu anda elimde fuji var ve full frameden geçtiğim fujide yaşadığım hayalkırıklığını "ama hafif" diye bahane üretecek kadar bastıramadım. hızlı lensleri muadillerine göre ucuz fiyatla edindim. yine de bir noktada tıkandı. makroda kaldım.

    şimdi bana "ali kardeş, şurada şurada haklısın ama şurada şurada yanlışsın" demek yerine kimin hangi şartlarda çektiği belli olmayan fotoğrafları kanıt diye sunmak ne kadar doğrudur? yoksa aradığım pembe örnekler değil. yüzlerce, binlerce var internette onlardan. "ama hafif" ve baskıda bir sorun olmuyor tartışmalarından da binlerce var. hangi makinenin kemik kıracağı olduğu da ilgilendirmiyor. tek istediğim sıradan kullanıcı yorumları. yoksa, jiddi'nin bahsettiği ve başından geçen mercimek savaşlarında da buradaydım. olayların sonunu da biliyorum.

    umarım derdimi anlatabildim.


    Hocam elimde a6000 var, sistemdeki çoğu güzel lensi denedim veya kullanıyorum.
    Bir dönem merak edip epl5 ardından em-5 aldım. Panasonic 20/1.7 lens ile kullandım, lensin af hariç sıkıntısı yok arkadaşlar hemfikirdir zaten.
    Makine ilk başta kullanım olarak çok keyifli, olumlu yönlerini zaten arkadaşlar bahsediyorlar sürekli.
    Ben 2 ay kadar falan kullandım sanırım sonra 300-400 küsür zararla elden çıkardım :) 45 mm veya 60 macro denemek istiyordum ama daha da zarar girmek istemedim iyi de yapmışım.
    izlenimlerim(olumluları biliyorsunuz olumsuzları aktarayım)
    - iso 200 de bile karşınıza gren çıkabiliyor. Sensör temiz mi diye çektiğim bulut fotosunda gren görünce hayal kırıklığı yaşadım.
    - ışığı dayayıp iso 1600 de güzel fotoğraf çıkabiliyor ama düşük ışık koşullarında çok çabuk havlu atıyor.
    - jpg lerdeki saturation ve kontrast fazla bence
    - adam gibi lensler pahalı, cidden pahalı.
    - lens seçeneği çok falan deniyor da, abuk sabuk bir sürü kit lense ne gerek var. adam gibi lens sayısı elin parmaklarını geçmiyor.
    - em-5 te çektiğiniz fotoğrafa vizörden bakmak işkence.yenilerde nasıl bilmiyorum
    - flatness var
    - alan derinliği malum
    - elimdeki konica ve m42 ler için adaptör aldım ama A6000 deki keyfi alamadım, bu kişisel bişey tabi
    - zurnanın zırt dediği nokta, em5+(prime) 20/1.7 in karşısına a6000+(zoom)zeiss 16-70 çıkarmam oldu. Sonucu görünce kesin satıyorum dedim :)

    Yani sende hep kötülüyorsun denmesin. Macroda alan derinliği avantajı var bence m43 ün, güzel bir ışık sistemi ile alınır. Işıksız makroda üzer kanısındayım. Neden; Yakın çekim yüksek enstantene ister. m43 te isoya abanamazsın. omd deki titreşim engelleme makroda ve telede pek te verimli değil diyor m43 sever arkadaşlar.
    --
    Bu arada hangi ff den hangi fuji ye geçtiniz izleniminiz ne? M43 kaşıntımı giderdim ama içimde hala bir fuji kaşıntısı var :)




  • branta kullanıcısına yanıt
    Gayet isabetli ve doğru tespitler yapmışsınız, tebrikler Buradan yola çıkarak şöyle denilebilir mi?;

    1- m43 Sistemin kendince artıları ve eksileri vardır

    2- Apsc Sistemin kendince artıları ve eksileri vardır

    3- FF vs Orta Format Sistemin kendince artıları ve eksileri vardır

    4- En önemlisi hepsinin işi fotoğraf çekmektir, fakat hepsinin öncelikleri, avantajları dezavantajları vardır
    ve farklılıklara sahiptirler, Bütün doktorlar doktordur doktor elbisesi giyer, görevleri bizi sağlıklı hale
    getirmektir ama diş doktoru böbreğinizi iyi edemez veya kbb doktoru dişinize derman olmaz, veya bütün
    öğretmenler öğretmendir ama ingilizce öğretmeni bir edebiyat öğretmeninin işini yapamaz, ya da teknik resim
    öğretmeninden manzara resmi çizmesini bekleyemeyeceğiniz gibi bir kara kalem çalışan ressamdan da civata
    somunun üç boyutlu teknik resmini çizmesini beklyemezsiniz.

    5- Biri bir alanda çok iyidir diğeri başka bir alanda başarılıdır, bu sebepten bu bundan iyidir, bu bunu döver
    şeklinde yaklaşımlar tümüyle baştan yanlıştır, Elmayla armutu karşılaştırmak gibi tuhaf durumlara düşmemek
    lazımdır

    6- ff-apsc-m43 gibi kabağın da yeri ayrıdır, patatesin de yeri ayrıdır, pırasanın da yeri ayrıdır, herkes
    hepsini sevmeyebilir ama hepsinde bir diğerinde olmayan vitamin mineral vardır, hiçbiri birbirinin yerini
    tam olarak tutmaz, birinden aldığını diğerinden alman mümkün değildir ama hepsi vücuda yararlıdır, neticede
    hepsiyle yemek yapılır ve hepsi tabiatın nimetidir ve görevleri karın doyurmaktır.

    7- Herkes kendi tarzını bulup kendince en doğru sisteme yatırım yapmalıdır, apsc çok iyidir ff ağırdır m43
    sensörü küçüktür demek tamamen cahil geyiğidir, bunun Rusyamı döver Çin mi döver Amerika mı döver
    geyiğinden farkı yoktur,

    Doğru soru şu olmalıdır; ben şu şu şu hobilere sahibim, veya
    şu işi yapıyorum, şunu şunu şunu fotoğraflayacağım, benim için uygun olan nedir? Sonucu kişinin kendi
    zevki/ihtiyaçları belirlemelidir.




    Mesela ben eli titreyen orta yaş üstü bir kişiyim, haftada bir iki kez 15-50 km. lik uzun yürüyüşlere veya bisiklet gezilerine çıkarım, eski manuel lensleri de çok severim, (30-40 yıl önce ölmüş bir bedene ait bir organı tekrar başka bir bedende canlandırmak gibi geliyor bana), bu lenslerde i/s yok doğal olarak, heyere elimde tripod taşıyamayacağıma göre bana öncelikle ne gerekiyor?

    Gövdeden iyi kalite bir imaj stabilizasyon ile Küçük, hafif, çantada fazla yer işgal etmeyen, taşıdıkça ağırlık vermeyen bir gövde.

    Benim bu ihtiyacımı sağlayabilecek 1000-1500 usd arası markalar aps-c için pentax tır, m43 için ise olympus tur, veya canon/sony/panasonik premium kompak makinelerdir, nokta. Herkes kendi ihtiyaç önceliklerini kendi belirleyip iyi analiz yaparsa sonunda mutsuz olmaz



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi kurs@tz -- 6 Haziran 2017; 13:43:35 >




  • merhaba,

    aslında dört numaralı merak ettiğim konu, bir numaralı açıklamanızda belirtilmiş. yoksa fit to screen olayı değildi demek istediğim.

    şöyle bir görsel var, oly lenslerin kenar keskinliklerine dair:

     Panasonic & Olympus m43 Kullanıcıları- OM-D, Pen & G serisi !..



    yalnız aynı keskinlik, diğer sistemlerdeki 3D pop denilen canlılığı öldürüyor. yalan söylemeyeyim, ilk işim vignet yapmak oluyor, çünkü kompozisyonu bir şekilde desteklemek gerekiyor. her noktanın çok keskin olduğu bir fotoğraf değil de, konuya göre belirli objelerin keskin olması daha iyi bence. rol çalmamalı en kenardaki ağaç veya bina. :) belki de her yerin keskin olmasından dolayı, hatta blur etkisinin sensörden dolayı az olmasının sonucu olarak fotoğrafta bir bindirilmiş hissiyatı oluşuyor bende. olay subjektif gibi geliyor bana yine de.

    bir de belirttiğiniz son mavi paragrafa katılmakta güçlük çekiyorum. teoride doğru, pratikte yanlış beylik bir laf gibi geliyor. kısmi amatör veya türkiye çapında yarı ünlü olan fotoğrafçıların ellerinde D810'lar, Fuji GFX50'ler, 1D Mark 4'ler, Sony A7II R'ler var. Genel ortalama bir işte D810'u, dinamik alan gerektiğinde Fujiyi, hız gerektiğinde 1D'yi, video gerektiğinde A7'yi alıyorlar yanlarına. f2.8'den yavaş lens kullananını görmedim. asistansız yola çıkanı da az. neden 50d'yi alıp, d3000'i alıp çıkmıyorlar sizce? teknoloji geliştikçe, bazı ekipmanlara güvenmek gerekiyor. benim ve türkiye'deki 40-50 kişinin haricinde sanatsal fotoğraf çekeyim; sanatı sanat için yapayımcı bir grup yok. sanatı halk için icra ediyorum, ediyorlar. yoksa çok eleştirdiğim gibi çay bardağı içinden flu boğaz manzarası çekmek zorunda kalıyor çoğu amatör abstract çalışmalar yerine. profesyoneli de soyut fotoğrafı satacak kimse bulamadığından stock fotoğrafa yöneliyor.

    şu anda da; ekonomik olarak kısmen güçlü bir pozisyondayken de, var olanın en iyileri arasından bana en uygun ve çekim tekniklerime en çok uyacak makineyi bulma telaşı içindeyim sadece. yalnız hobinin de sınırlarının olduğunun siz de farkındasınızdır. amaç yoksa m43 kötüdür, apsc kötüdür, 1/2.3 çok iyidir demek değil. amaç benim ihtiyaçlarıma net cevap verebilecek bir set kurarken; benim gibi insanların da yararlanabileceği bir kaynak oluşturmak.




  • merhaba,

    bahsettiğim tüm konular hakkında sony apsc ile karşılaştırmalı test yapmış kadar olmuşsunuz. en çok şaşırdığım ve inanmak istemediğim konu da, 200 iso'da mavi fonda oluşan green. raw çeken bir kişi olduğum için, beni en çok jpeg'lerde yapılan degreen değil de raw halindeki green oluşumuydu. malumunuz, ben makro için oly almak istemekteydim. ışık ne yaparsam yapayım yetmeyecek, bir şekilde isoya yüklenmek zorunda kalacaktım. raw olarak çekmeyi planlıyorum stack'lı makroyu.

    umarım sizin gibi iki gövdeyi de aktif olarak kullanmış olan kullanıcılar yorum yapar ve en sağlıklı verilere ulaşmış oluruz.


    ben canon ff'ten geçtim. l serisi lensler ile kullandım. bir gün artık bir geziden sonra (anıtkabir gezisi) yeter dedim. kalite çok iyi, alan derinliği harika ama 3 kg taşımak zulum gibi geldi artık. üstelik makineyi çıkartınca çocuğunu kenara çekenler mi görmedim, kaçışanlar mı görmedim, gece vakti bavul gibi çanta yüzünden soyulma riski mi yaşamadım. gün gelince hepsini satıp fujiye döndüm. mutlu etti, çok dikkat çekmedi. point and shoot denilen şeyin keyfine vardım. hala alakasız bakışlar üzerimdeydi ama kaçışanlar azalmıştı. yine de alan derinliği ve 3d etkisi azalmıştı.

    kürşat beyin de dediği gibi her sistemin kendine göre avantajları var. benim makro için ray alma imkanım olsa, bir saniye düşünmem. ama rayı kuracak bir yerde yaşamıyorum. sabit değil de mobil olmam lazım. en fazla bir pc, bir tripod taşıyabilme imkanım var. ışığı da bir şekilde hallederim diye düşünüyorum.

    ben yine de bir tane oly ve 60mm makro alacağım gibime geliyor ya, hadi neyse. :D




  • 
Sayfa: önceki 533534535536537
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.