Şimdi Ara

Panasonic’in ucuz ve yüksek yoğunluklu elektrikli araç bataryaları seri üretime hazır

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
12
Cevap
0
Favori
381
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
6 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 1
Giriş
Mesaj
  • Panasonic’in ucuz ve yüksek yoğunluklu elektrikli araç bataryaları seri üretime hazır
    Elektrikli araç (EV) endüstrisi bir süredir 4680 bataryaların seri olarak üretilmesi ve yaygın olarak kullanılmasını bekliyor. Bu bağlamda Panasonic, uzun zamandır beklenen 4680 lityum-iyon batarya hücrelerinin seri üretimine geçmeye hazır olduğunu duyurdu. Bu yeni nesil batarya hücreleri, menzil, güç, şarj süresi ve verimlilik açısından büyük iyileştirmeler vaat ederken, aynı zamanda maliyetleri de düşürecek.



    Panasonci, 4680 bataryalar için hazır



    Mevcut EV batarya paketleri genellikle 2170 hücrelerinden oluşuyor; bu hücreler 21 mm çapında ve 70 mm uzunluğunda, isimleri de oradan geliyor. Ancak Panasonic’in yeni 4680 hücreleri, adından da anlaşılacağı üzere, 46 mm çapında ve 80 mm uzunluğunda. Bu daha büyük boyutlar, enerji yoğunluğunda ciddi bir artış anlamına geliyor. Yeni hücreler, 2170’lerle kıyaslandığında beş kat daha fazla enerji depolayabiliyor.



    4680 hücrelerinin sağladığı bu enerji artışı, yüzde 500 oranında menzil artışı anlamına gelmese de, bu hücreler daha az destekleyici malzemeye ihtiyaç duyuyor. Bu da onları daha hafif ve kompakt hale getiriyor, böylece araçlara hem ağırlık hem de hacim açısından avantaj sağlıyor. Ayrıca, bu yeni hücreler daha yüksek anlık güç seviyelerini yönetebiliyor, bu da tekerleklere daha fazla güç aktarımı ve potansiyel olarak daha hızlı şarj süreleri anlamına geliyor. Ek olarka ısıyı iyi yönetebilme kabiliyeti sayesinde, verimlilik artarken sürekli güç çıkışında da iyileşme sağlanıyor.



    Panasonic’in ucuz ve yüksek yoğunluklu elektrikli araç bataryaları seri üretime hazır
    Tesla’nın 2020’deki "Battery Day" etkinliğinde duyurduğu ve aynı boyutta olan bu hücreler, yüzde 16 oranında menzil artışı ve yüzde 600 oranında daha yüksek güç çıkışı vaat etmişti. Tesla, Cybertruck için ikinci nesil 4680 "Cybercell" tasarımına geçerek, hücrelerin ağırlığını 70 gramdan 49 grama düşürdü. Tesla şimdilik bu bataryaları sadece Cybertruck araçlarında kullanıyor. Öte yandan Panasonic, Japonya’daki 60.907 metrekarelik fabrikasını tamamen 4680 üretimi için yeniden düzenledi ve 400 çalışan ile üretim hattına geçmeye hazır olduğunu belirtti.



    Ayrıca Bkz.Hyundai, araç üretiminde 100 milyon adedi geride bıraktı



    Panasonic, kendisini küresel çapta elektrikli araçlar için lider batarya üreticisi olarak tanımlıyor. Firma, Tesla dahil olmak üzere Lucid, Toyota ve Ford gibi devlere batarya tedarik ediyor. Subaru ve Mazda gibi diğer otomotiv devleriyle de ortaklıklar geliştiriliyor.



    Panasonic, ayrıca ABD merkezli Sila şirketi ile yüksek performanslı silikon anot teknolojisinin kullanılmasına yönelik bir anlaşma da imzaladı. Bu teknoloji, bataryaların enerji yoğunluğunu hacimsel olarak yüzde 25 oranında artırmayı vaat ediyor, ancak bu teknolojinin hacimli üretime geçmesi en az beş yıl sürebilir.




    Kaynak:https://newatlas.com/automotive/panasonic-4680-battery-factory/
    Kaynak:https://news.panasonic.com/global/press/en240909-7







  • Korkuyorum bu bataryalar ne kadar güvenli acaba . Bari duracell falan üretseydi . Şimdi kendi kendine yanan yada patlayan bataryalar gorurmuyuz acaba çok korkunç ya ..



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Moueson -- 30 Eylül 2024; 21:5:41 >
    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • yeni gelecek elektrikli bisikletler 200km menzile çıkar herhâlde

  • Bizim aspilsan üretse bari ama halen butik üretim orası sanırsam.

    < Bu ileti iOS uygulamasından atıldı >
  • Moueson kullanıcısına yanıt
    Panasonic nedir kimdir fikrin var mi senin?

    < Bu ileti Android uygulamasından atıldı >
  • hücre başına kapasite hiç bir yerde belirtilmemiş ilginç

  • Moueson kullanıcısına yanıt
    Note 7'mi sandın bunları, kesinlikle güvenlik önlemi alırlar, Almak zorundalar.

  • gun kullanıcısına yanıt

    Butik değil, pazar bulamıyorlar. Aynı zamanda pazar ihtiyacına cevap da veremiyorlar.


    Tek ürünleri var. Parkurları fazlasına müsade edemiyor.


    Onların pilini kullanan ve son kullanıcıya satılan bir sistem olacakki para kazansın farklı alanlara yatırım yapsınlar.

  • tasshelhoff kullanıcısına yanıt
    off cok iyi.

    < Bu ileti Android uygulamasından atıldı >
  • Moueson kullanıcısına yanıt
    Hiç eneloop'u da mı duymadınız?

    < Bu ileti Android uygulamasından atıldı >
  • Moueson kullanıcısına yanıt

    Bir insan Panasonic'i tanımıyorsa ya bu dünyadan değildir ya da 100 yıl önce uyutulup yeni uyandırılmıştır, başka izahı yok bu durumun. Panasonic Duracell dediğin firmanın içinden 10 kere geçer yahu. Bu kadar da olmaz gerçekten. Biri 60 milyar dolar ciro yapan bir elektronik devi, diğeri 3 milyar dolar ciro yapan orta halli bir pil firması. Panasonic'in sadece AR-GE bütçesi Duracell'in toplam satışından fazladır. Dünyanın en iyi pilleri olan Eneloop serisini üreten Panasonic için güvenli mi demiş bir de!

  • 
Sayfa: 1
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.