|
Merhabalar, Forumdan @boifromasgard bana kartın değişimi için ulaştı. Yaptığım bir çok değişim ve buna benzer videoları mevcut. Tamamen bilgilendirme ve bakımların yapılırsa nasıl sonuçlar alınabileceğini göstermek için konu açıyorum. Konunun kısa özeti şu şekildedir. Palit GameROCK RTX 3080ti 2.el olarak buradan bir arkadaştan satın almış. Kartında yaşadığı sorunlar için termal bakım yapıldı. Kartı aldığı kişi daha önce kartın termal padlerini değiştirmiş. İlgili resimler ve videolar aşağıya eklenmiştir. Sorusu olan arkadaşlar ister yorum atabilir isterse PM den ulaşabilirler. Profildeki tüm hareketler açıktır. Ekran kartı termal bakım konusundaki bilgilerimi paylaştığım bir çok yorumda mevcuttur. Genel bilgilendirme için neredeyse tüm firmalar ekran kartlarında kalitesiz termal pad kullanmaktadır. (Eleştiriler için tüm değişim yaptığım kartlarda termal pedlerin ısı iletimlerinide ayrıca ölçtüm. Çoğunluğu 5w/Mk'dır.) Bundan kaynaklı olarak bir noktadan sonra hem termal macunu hem de termal padlerde performans kaybı, daha doğrusu taşlaşma oluşmaktadır. Bundan kaynaklı olarak da hem kartın performansı düşmekte, hem de PCB üzerindeki bileşenlerin arızalanma ihtimali oldukça artmaktadır. Bu sebeple termal padleri 17w/Mk olan icedragon termal pad ile değişimini yaptım. Macun olarak ise kryonaut extreme/MX4 kullanmaktayım. Kart ilk geldiğinde çift monitör ile 2k furmark testi yapılmıştır. Furmark grafiğinden anlaşılacağı gibi kart test'e başlar başlamaz 1 dk olmadan 70 dereceleri geçmiş ve %100 fan ile o derecelerde durmaya çalışmaktadır. Hot Spot değeri 103-104.5 civarında gezmekteydi. GPU çekirdeğine göre vramler daha serin idi. (Bunun sebebi satın aldıkları kişinin termal padleri değişmesi) Kart ilk testlerde termal limitlere ulaştığı için çekirdek hızını düşürmekteydi. 1680 MHz leri görmekteydi. İşlemler sonrasında Kart 1965 MHz 'ye kadar çıkabiliyor ve 1920 MHz'de sabit vermekte. Her hangi bir uv/oc işlemi yapılmadı. Afterburnerden bunu görebilirsiniz. Sonrasında videoları ve resimleri sırasıyla ekliyorum. Başlangıç, termal macunun durumu, değişim sonrası test olarak 3 video ve 6 resim ile konuyu çok uzatmadan bitirmeyi hedefledim. Değişimi daha önce yapan kişi gpu core'un sabitleme vidalarından birini kaybetmiş bunun yerine uydurma bir vida takmış. Resimleri aşağıdadır. ![]() ![]() Kartın açılışı ve mevcut durum ![]() ![]() Kartın komple açılması ve kısmi temizlik yapılmış hali, resimden sonra kart komple kimyasal temizliği yapıldı. ![]() Kapasitör üzerindeki termal pad değiştirilmedi. Bu alanda şemaya göre termal pad yok gözüküyor. Daha önce değişimi yapılırken konduğu ve blokta temassızlık sorunu oluşturmadığı için dokunulmadı. Vramlerin üzerlerine İcedragon termal pad yerleştirildi. ![]() Kartın geldiğindeki ilk durum ve test videoları. Kart furmark testinin 10.dakikasında görüntü vermeyi kesti ve çalışmaya devam etti. Videolar şu şekilde ; Kart termal kısıtlama noktasına geldiğinden ötürü 1680MHz yi zor görüyordu. Kartın işlemler yapıldıktan sonraki değerleri. Çekirdek Hızı 1965 MHz'lere kadar çıkabiliyor. 1920MHz de sabit kalabiliyor. @SaLVaToRe_V Hocam daha önce bu model için konuşmuştuk. Sizin içinde güzel bir konu olacaktır diye düşündüğüm için ekledim. < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi StamP0fRadiation -- 30 Aralık 2023; 17:40:44 > |
|
_____________________________
Nükleer Fizik/Fizik ilgili her konuda yardımcı olabilirim.
Nuclear Physics PhD -----> Loading %65 Kart modeli fark etmeksizin Termal Bakım ve Ekran Kartı bakımı yapılır. Sorunlu kartların kontrolü yapılır ve çözüm önerisi sunulabilir. Gerekli durumlar için PM atabilirsiniz. Kullandığım ürünler için soruları PM üzerinden sorabilirsiniz. CPU: Ryzen 9 5900x | PCB: X570 Tomahawk Wifi | GPU: EVGA FTW3 ULTRA RTX 3090 | RAM: Patriot Viper Steel 4x8GB 3200 MHz (OC 3600 CL16 ) | SSD: SanDisk Ultra M.2 1TB NVMe 3D | HDD: Henüz karar verilemedi | CPU Cooler: Arctic LIQUID FREEZER II 420 mm A-RGB | Case: Phanteks P500A D-RGB Mesh | PSU: Corsair HX1500i 80+Platinum | Monitor: MSI Optix G27CQ4 (2K 165Hz)+ Asus VG248QE (144HZ) | Keyboard: A4 TECH X7-G800V | Mouse: Asus GX810/ Msi Clutch GM11 | Headset: SteelSeries Artics 3 | Sound: Lenovo DS 103 Soundbar | Notebook: MSİ GE 60 413XTR/HP Victus 16-D1042NT |




Yeni Kayıt

2 Mobil
Konudaki Resimler






kullanıcısına yanıt
kullanıcısına yanıt






