DonanımHaber'de AraYENİ GELİŞMİŞ ARAMA
ForumBu Bölümde Ara
Yeni DH Portal arayüzümüz herkese açık ALFA sürümüne girmiştir, siz de bu deneyime davetlisiniz. Gizle Detaylar ve Geri Bildirim
P,R,D1,D2,D3
2
Cevap
0
Favori
3.076
Tıklama
Sayfaya Git:
Sayfa:
1
Giriş
Mesaj
    • Teğmen
      167 Mesaj
      30 Temmuz 2012 22:24:41 Konu Sahibi
      Mercedes otomatik şanzuman araçta P,R,D1,D2 konumlarına getirirken fren pedalına basmak gerekli midir? Debriyaj görevimi görmektedir ?


      < Bu mesaj bir yönetici tarafından değiştirilmiştir >
      |
      |
      _____________________________

    • Binbaşı
      1497 Mesaj
      31 Temmuz 2012 13:04:04
      Durumu Mercedes'e ozel algilamayin ama, otomatik vites arabalarda fren pedali debriyaj gorevinden ote aracin kontrollu hareket etmesi icin kullanilir.

      Iki durum var esasinda, birincisi mesela park yerine girmek icin manevra yapiyorsunuz diyelim, ileri geri yapacaksiniz. Frene basmadan D-N-R yaparsaniz araba dogrudan yurumeye baslar.

      Ikinci alternatif de dUz yolda giderken, yokus inerken mesela, vitesi D'den D6-D5-D4 seklinde dusurme sansiniz her zaman var. Araba motor freni yapar bu durumda. Bu islem sirasinda Frene basmaniza da gerek kalmaz.



      < Bu mesaj bir yönetici tarafından değiştirilmiştir >
      |
      |
      _____________________________

    • Binbaşı
      1753 Mesaj
      01 Ağustos 2012 01:55:05
      araç p konumunda iken frene basıyoruz.d yada r konumuna alıyoruz.(hala ayak frende)frenden ayağımızı çektiğimizde araç hareket eder(d konumunda iken öne,r konumunda geriye)
      eğer d konumundaysak ve araba hareket halinde ise p,n ve r konumu hariç diyerlerine hiç bir yere basmadan geçirebiliyoruz.ister 3 e ister 2 ye.
      isterseniz öne hareket ederken r yede geçirebilirsiniz ama şanzıman geçmez.vites boşta gibi gider.hareket halinde ikende otomatik vitesin boşa alınması(n konumu)yada r ye alınıp boşta gibi olması yağlamayı keseceğinden belli zaman sonra şanzımanda ağır arızalara yolacabilir.
      yada hareket halinde iken p konumuna almaya çalışırsanız(zaten vites kolu geçmemek için direnir)yani p ge geçmesi için zorlarsanız anında şanzımana ağır hasar verebilirsiniz.
      kısaca hareket halide iken kesinlikle p,n ve r konumuna almıyoruz.
      1 dakikadan fazla durmalarda hemen n konumuna alıp bekliyoruz.kesinlikle ayak firende d yada r de beklemiyoruz.belli zaman sonra şanzımanda ağır arızalara yol açar.
      park yeri yokuş ise önce n konumuna alıp el frenini çekiyoruz.aracın yükünü el frenine veriyoruz sonra p konumuna alıyoruz.yani aracın yükünü şanzımana vermiyoruz.
      padinaj çektirmek için kalkışlarda aşırı ani yüklenmeler yapmıyoruz.otomatik vitesin tıpkı manueldeki gibi kavrama zamanı var.vitesin kavradığını hissettiğimiz anda gaza istediğiniz gibi abanabilirsiniz.



      < Bu mesaj bir yönetici tarafından değiştirilmiştir >
      |
      |
      _____________________________

      _-_ Bu çam çok kozak döktü. Osmanlı'yı çam bilirseniz yanılırsınız.Bu çam Osmanlı gibi çok kozak dötü.
Reklamlar
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.