Şimdi Ara

Özellikle (C) segmentinde, hb-sw varken neden sedan? (3. sayfa)

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
70
Cevap
1
Favori
3.880
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
13 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 1234
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • 20 önce bıraktım sedan aracı. Yeğenime 3 tekerlekli bisiklet almıştım kapatamadım bagaj kapağını evir çevir yok. Palio weekend sw (460 litre) çıkmıştı o yıl ilk onu aldım. Sonra opel meriva (350 litre), peugeot 3008 (510 litre bagaj) şimdi Astra K Hb (360 litre) 4 kişilik aileyiz puset sorunumuzda yok artık çok rahat yetiyor. Büyük şehirde uzun araç kullanmak bana mantıksız geliyor. Ben bu araçlarla yatak bazası + yatak, bulaşık makinası, kanepe, kuzine vs bir çok şey taşımam gerekti, hepsini de çok rahat taşıdım. Şu an bu tip şeyler taşımam gerekmiyor. Bunların hangisini sedan araç ile taşıyabilirdim. Avrupalılar neden daha çok sw araç tercih ediyor (passat variant sedandan daha çok satıyor) daha kullanışlı olduğu için. Bagaj büyük diye sedan almak bence saçma. Büyük bagaj ihtiyaç ise sw çok daha iyi. Bana Astra nın bagajı bile büyük senede bir kere tatile gidiyorum yetiyor. Kızımda Toyota Yaris var şehir içi süper market alış verişini bile rahat görüyor. Sedan severler skoda rapid octavia superb opel yeni insignia gibi sedan görünümlü büyük açılan bagaj kapağı daha kolay yükleme bolaştma yapabilirsiniz.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi ER9 -- 9 Ocak 2019; 15:56:49 >
  • zed Z kullanıcısına yanıt
    Çocuklar küçükken sw minivan ve crossover gibi bagaj öncelikli araçlar kullandım. Şuan Hb kullanıyorum 4 kişiyiz en küçüğümüz 11 yaşında. Hb her ihtiyacımızı görüyor. Bana göre sedan araçtan daha kullanışlı. Hacimli bir yük taşımak gerektiğinde tavana kadar açılan kocaman bir bagaj kapağı var. Daracık yerden bir şeyler koymaya çalışmıyoruz.
  • ER9 E kullanıcısına yanıt
    Tavana kadar yük doldurmak.... işte benim de sedan tercihlerimden biri bu. Görüşü kapatmadan sadece bagaja ait yeri kullanmak. Artı olarak bu soğuk kış günlerinde aracı tam ısıtmışken bagajdan birşey ihtiyacınız olduğunda o tavana kadar olan bagaj kapağının açılması sonucu içeriye soğuk havanın girmesi çok sinir bozucu.

    Herkesin tercihi. Cevap için teşekkürler
  • Çünkü sedanın bagajı avantajı var. Tabi ki sedan isteyen herkes en az bi D segment sedan ister. Ama ülkenin durumu ortada. C'nin amacı zaten hb'dir. Bizim gibi ülkelerde araba lüks olduğundan C sedanlar ideal aile arabası oluyor.

    Bu arada ben şahsen HB seviyorum. Evli değilim. Ama ailem bile olsa HB alırım diye düşünüyorum.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Yalnız herkesin kendi tercihi, kendi zevki. Bundan size ne? Ben şahsen tek kişi bile olsam HB almayı tercih etmem. Sedan ya da SW alırım. Tasarım olarak HB beni çekmiyor yani bu kadar basit.
  • Bastan sona okudum keyifli bir konu idi.



    Benim fikrim bu tercihler kisinin ihtiyaci,begenisi ve 2.el kaygisinin harmanlanmasi ile olusuyor.



    Uzun sure kullanacak olsam (en az 10 yil) araci sw alirim tasarimi guzellerden.kayak ve sorf takimlari tasinmasi + genel kullanim (bavul cocuk arabasi vs) icin genis bagaj imkani sebebiyle.



    Ama 2-3 yil kullanip degistireceksem SUV alirim



    4-5 yil kullanacaksam ikinci eli turkiyede saglam bir model alirim sedan hb vs farketmez

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Müdahil oluyorum, kusura bakmayın. Bagaj konusunda yaşadığım 2 olayı anlatmak isterim (Amacım HB araçları övmek değil, konuya da yazdım, herkesin zevki, ihtiyacı. Neyi isterse onu alır);

    - Eve petek taktıracağım 150 x 60 cm ebatlı, 2 adet aldım. Amcamın focus 3 sedan aracına sığdıramadık. Komşumda 306 hb vardı, arka koltukları yatırıp 2 sini rahat şekilde getirmiştik.

    - Evdeki yemek masasını demonte halde taşımam gerekti bir yakınımın evine ama nakliye tutmayalım dedik. Sedan bir aracın bagajına sığdırmak mümkün değildi. İ20 nin yine arka koltukları yatırıp koca masayı taşımayı başarabildik.

    Bunlar nadir olarak başınıza gelecek şeyler belki ama bu gibi durumlarda da HB-SW araçların bir avantajı olduğu gerçek. Ama normal günlük kullanımda sedanın bagajı elbette HB araçlara göre daha geniş ve kullanışlı olabilir.
  • Bagaj insana senede 2-3 kez lazım oluyor ondada idare edebiliyorsanız C sınıfı Hb bence en ideali.
    Bende i20 var 295lt bagaj hacmi senede 2-3 kere bagaj sıkıntısı yaşıyorum ondada araçta 3kişi olduğumuzdan sığmayanları arka koltuk önüne ve ütüne koyarak idare ettiriyorum ama yolculuk sırasında sıkıntı olabiliyor.
    Ama B sınıfı Hb den C sınıfı Hb yada Sw geçmek benim içinde iç hacim ve bagaj hacmi nedeniyle çok uygun olacak...
  • quote:

    Orijinalden alıntı: MÜŞAVİR

    Müdahil oluyorum, kusura bakmayın. Bagaj konusunda yaşadığım 2 olayı anlatmak isterim (Amacım HB araçları övmek değil, konuya da yazdım, herkesin zevki, ihtiyacı. Neyi isterse onu alır);

    - Eve petek taktıracağım 150 x 60 cm ebatlı, 2 adet aldım. Amcamın focus 3 sedan aracına sığdıramadık. Komşumda 306 hb vardı, arka koltukları yatırıp 2 sini rahat şekilde getirmiştik.

    - Evdeki yemek masasını demonte halde taşımam gerekti bir yakınımın evine ama nakliye tutmayalım dedik. Sedan bir aracın bagajına sığdırmak mümkün değildi. İ20 nin yine arka koltukları yatırıp koca masayı taşımayı başarabildik.

    Bunlar nadir olarak başınıza gelecek şeyler belki ama bu gibi durumlarda da HB-SW araçların bir avantajı olduğu gerçek. Ama normal günlük kullanımda sedanın bagajı elbette HB araçlara göre daha geniş ve kullanışlı olabilir.
    Neden kusura bakalım? Burası forum, herkes saygı çerçevesinde fikrini söyleyecek elbette.
    Focus 3 sedanın bagaj kapasitesi, sedan bir araç için gerçekten çok küçük, 372 lt sanırım. (Golf 380 lt olması lazım)
    Büyük eşya taşıma konusunda haklısınız, bagaj ağızlarının genellikle dar olması sebebiyle sedan araçlar ile petek, masa gibi büyük eşyaları taşımak zor gerçekten de. Bu nedenle bana göre özellikle çocuklu aileler için SW ve sedan daha mantıklı geliyor.
  • konuyu sonuna kadar okudum ama kimse sedan lehine tek mantıklı yorum yazmamış. türkiyede sw lerin gelişmemesinin tek ve basit bir nedeni var:pahalılık. ben ilk arabam aurisi alırken sw si hb den pahalı idi. o zaman megane (3) sw hb den de sedandan da pahalı idi. hatırladığım kadarıyla bir passat denk fiyatla satıyordu belki bir iki model daha. ne hikmetse markalar, türkiyede sw leri hep daha pahalıya satmaya çalışıyor. esas sebep budur.
  • Eski renaultlarda megane, clio hb kasaları Fransa, sedanları Bursa üretimi, Hb kalite olarak daha iyi fakat iş satmaya gelince satılmıyor. Boyasız kazasız hb meganeı 4 ayda sattım (fiyatı ne uçurdum ne de istediğim fiyatın altına indim), sedan olsa en fazla 10 gün sürerdi. Oto pazarına gittim bir gün, millet önden görüp geliyordu, arkayı görünce geri dönüyordu

    Astra, golf gibi HB kasası ile daha çok bilinen araçlarda sorun yok ancak bunun dışında hb talep görmüyor, ikinci el de önemli olunca insanlar sedana yöneliyor.
  • Başkasının işine maydanoz olmakta üstüne yok.

    Sanane abi isteyen istediğini alır. Adama sen niye focus sedan aldında sw almadın diye sorarsan sanane derse napıcaksın. Haklı sanane

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: JanKlod

    Başkasının işine maydanoz olmakta üstüne yok.

    Sanane abi isteyen istediğini alır. Adama sen niye focus sedan aldında sw almadın diye sorarsan sanane derse napıcaksın. Haklı sanane
    Hocam en azından erkek adam manual kullanır, kadınlar hb kullanır erkek adam sw kullanır konusu açmıyorum

    < Bu ileti mini sürüm kullanılarak atıldı >
  • Sedanı sırf arka sileceği yok diye almam. Yağmurda karda dikiz aynası direk iptal oluyor.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Hb ve sw cok cirkin gozukuyor cogu aracta. Focus un hb ine ya da sw una binmem arkadasim. Rezalet gozukuyorlar. Oldu mu?

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Guest-FC7AB336F

    Araba dediğin sedan karoser olur. Hb alıp acemi gibi gözükeceğime, sw alıp fakir gibi gözükeceğime, sedana biner elit gibi gezerim.
    Psikoloji nefis

    < Bu ileti mini sürüm kullanılarak atıldı >
  • çünkü kardeşim hb bagajı yetersiz geliyor , sw nin bagajı + ağırlıktan dolayı yakıtı fazla geliyor .

    kısaca sedan tabiri caizse hem emmeye hem gömmeye geliyor.
  • Bence sebebi şu; c sedanlar daha ucuz (corolla, elentra, egea gibi), halkımızı sedan tasarımı daha çok seviyor, daha kullanışlı buluyor. Avrupada c sedan diye bir şey yok zaten. Araba fiyatları da çok yakın olduğu için hb isteyen c sınıfı, sedan isteyen d sınıfı alıyor. Asya vb pazarlarda B, c sedanlar yaygındır.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Hayatımda böyle saçma konuyu az gördüm
    Civic sedan kullanıcısıyım bu tamamen ihtiyaç/öncelikler ve zevk meselesi
    Hactbackin apaçi görünümünü sevmiyorum kaldı ki aracı 55 yaşındaki babamda kullanıyor
    Hatcback ile sedanın motor seçenekleri aynı değil.Aile aracı olarak kullanılıyor yılda en az 6 7 defa hasta götürmek için 1700 km yapılıyor git gel toplam hatchbackin motoruyla bu yolu yapamam.(ekonomik açıdan diyorum) çünkü motorun canlı olması değil az yakması öncelikli benim için.
    Ayrıca hatchback sedana göre ciddi miktarda daha pahalı çoğu araç için.Aradaki farkı sen ödeyeceksen bugün alayım bir hatchback civic

    < Bu ileti tablet sürüm kullanılarak atıldı >
  • Sedan arabadir.

    Digerleri çocuk arabasıyla, tren

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • 
Sayfa: önceki 1234
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.