Şimdi Ara

OYUNDER: 'Türkiye 15 milyar dolarlık oyun ihracatına ulaşabilir' (3. sayfa)

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
61
Cevap
0
Favori
3.064
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
7 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 1234
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • RushEpicsTR kullanıcısına yanıt
    Bu kadar karamsar yorum okuduktan sonra böyle bir yorum görmek sevindirici, çalışmalarınızda başarılar.

    Batılı oyun şirketlerinin birçoğu bireysel olarak yola çıkmışlar ve yaptıkları işler iyi olunca ya oyunları satmış yada birilerinin dikkatini çekmeyi başarıp destek almışlar, ülkemiz batılı ülkeler gibi 70'li 80'li yıllarda video oyunlarıyla haşır neniş olan bir ülke değildi bu kültür 90'lı yıllardan sonra yaygınlaşmaya başladı bizde haliyle iş adamları devlet büyükleri bu sektöre her zaman uzak oldu artık bu durum günümüzde değişiyor hem devlet hem iş adamlarının dikkatini çekmeye ve yatırım almaya başlıyor sektör bence gerçekten emek verip bu işin peşini bırakmayanlar ülkemizde başarılı olacaklarına inanıyorum.




  • Konusmaya bakın

    "Böyle 20 şirketinizin olduğunu düşünsenize. Ekonomiye çok ciddi gelir sağlayacaktır."

    Hak ettiğimizi buluyoruz oyun sektorunde

  • Var mı bu arkadaşların oyunların TÜRKÇE olması ile ilgili, bakanlıkla veya hükümet yetkilileriyle bir konuşmuşluğu.
  • 10 yıllık hedefe bak be gözüm yaşardı.
  • Ne kadar boş memlekette olduğumuzu varın siz düşünün.

    Oyuna destek olunsa bar bar bar, car car car.

    Devlet bize bahmiyir...

    Devlet önce çiftisine havancısı na baksın. Et yok lan memlekette.

    Dayak yiyerek, bastırılarak yetişen adamlar hayal kuramaz. Hayal kuramayanlar oyun moyun yazamaz.

    O game furyasında, bütün çakmaların derdi, gelen oyuncuya karanlık madde satmaktı. Biri bile oturup daha düzgün bir oyun yazmaya uğraşmadı.
  • Daha bir kaç ay önce Japon oyun pazarı ihracatının 300 milyon dolara düştüğünü duymuştum. Bunlar kimi kandırıyorlar 1 milyar dolar felan diyerek?

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Almanya'nın tüm IT hizmetleri senelik ihracatı €12 Milyar (kaynak:https://www.tecchannel.de/a/deutsche-software-exporte-erreichen-rekordwert,2034452) ancak senelik ihracatı €1200 Milyar (kaynak:https://de.wikipedia.org/wiki/Wirtschaft_Deutschlands) Türkiyenin senelik ihracat rakamı €100 Milyar (kaynak:http://www.ihracat.co/2017/01/turkiyenin-2016-ihracat-rakamlari.html) Almanya €1200 Milyarlık ihracatın €12'sini tüm IT hizmetleri alanında yapıyor yani 1% oranında. Yani Türkiye aynı oranla €100 Milyarlık ihracatın €1 Milyarını IT'deki tüm sektörlerden yapabilir. Fakat haberde €1 Milyar sadece oyun ihracatından yaptı deniliyor, bu imkansız. Haberi hazırlayan biir de dernek başkanı yani bu rakamları en iyi ve doğrusunu bilmesi gerekir. Buna ragmen böyle yanlış rakamla ortaya çıkıyorsa bu haberde bir kasıt var demektir ve yalan haberlere tipik bir örnektir.

    < Bu ileti mini sürüm kullanılarak atıldı >




  • ah ah hiç destek verilmiyor suan meslek lisesinde bilişim okuyorum ama devlet bize tamirci olarak bakıyor ! ve üniversite okumamızı istemiyor
  • bir MMO tasarladım.
    a'dan z'ye kadar. sadece finanse edecek bir kurum ve yazılımcıların kodlaması gerek.
    4 senede hazır hale gelir.

    Koç Holding bünyesinde bir şirket var, melek yatırımcı şirketi "inventram" diye. hatta %30 japon ortaklı bir şirket.
    oraya oyunu anlatım başvurdum.

    oyun yayınlandıktan sonra
    1.000.000 oyuncu, aylık 5 $ oynama ücreti karşılığında aylık 5.000.000 $ ciro, yıllık 60.000.000 $ ciro.
    üstelik bu sadece Türk oyuncu sayısı. Dünyaya açıldığında 5-10 Milyon arası oyuncu muhtemel. ciro da buna göre çok artar.
    -aylık 5 $
    -oyunda avantaj sağlayan hiç bir cashshop-powerupstore vb. paralı içerik yok.
    - şu andaki MMO dünyasına getireceği bir sürü yenilik var. bunlardan bir tanesi legal hesap-item satışı ve firmanın bu aracılıktan %5 ücret alacak)

    ve 3 aydır İNVENTRAM isimli şirketten müsbet yahut menfi hiç bir geri dönüş yapılmadı.

    bence Türkiye bu zihniyetle bir adım ileri gidemez...

    var olan yazılımcılar da 3-5 yazılımcı bir araya geliyorlar, haliyle küçük işlere yöneliyorlar.




  • adolf1 kullanıcısına yanıt
    €1 Milyar her ülke için ciddi bir rakam, Türkiye'nin imalat, tarım, sanayi, hammadde tüm sektörlerde senelik toplam ihracatı €100 Milyar, bunun 1'i oyun ihracatından geliyor (!) Su anda Türkiye'de yazılım sektörü her alanda web, işletme yazılımları, sanayi yazılımları, yapay zeka, mobil app ve oyun her alanda dip yapmış durumda IT çalışanlarının ücretleri asgari ile karşılaştırılabilir düzeyde. Vietnam, Uruguay bile yazılımda bizden önde. Flappy Bird'ü Vetnamlılar geliştirdi, Amerika yazılım işlerini Uruguay'a yaptırıyor, sağlıklı ihracat rakamlarına sahip; siz neyin 1 Milyarından bahsediyorsunuz?

    < Bu ileti mini sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: revivo72

    €1 Milyar her ülke için ciddi bir rakam, Türkiye'nin imalat, tarım, sanayi, hammadde tüm sektörlerde senelik toplam ihracatı €100 Milyar, bunun 1'i oyun ihracatından geliyor (!) Su anda Türkiye'de yazılım sektörü her alanda web, işletme yazılımları, sanayi yazılımları, yapay zeka, mobil app ve oyun her alanda dip yapmış durumda IT çalışanlarının ücretleri asgari ile karşılaştırılabilir düzeyde. Vietnam, Uruguay bile yazılımda bizden önde. Flappy Bird'ü Vetnamlılar geliştirdi, Amerika yazılım işlerini Uruguay'a yaptırıyor, sağlıklı ihracat rakamlarına sahip; siz neyin 1 Milyarından bahsediyorsunuz?

    1 Milyar Euro gibi bir rakam yazmadım.
    1 Milyon oyuncu ile aylık 5 Dolar oynama ücreti neticesinde aylık 5 milyon dolar, yıllık 60 milyon dolar yazdım.
    10 milyon oyuncu ile yıllık 600 milyon dolar ciro, diğer gelirlerle birlikte 700-800 milyon doları bulabilir yazdım.

    world of warcraft oyununu her ay 15 dolar verip oynayan 5 milyon kişi var.
    diğer oyunlar hariç. bir ara oyuncu sayısı 15 milyonlara dayanmıştı...
    eğer Blizzard oyunu 5 dolar yapsa inan bana 20 milyon oyuncuyu görür.

    bence 5 dolar aylık oynama ücretiyle, tüm dünyada 10 milyon oyuncu hayal olmaz. bu da yıl da 600 milyon dolar ciro yapar. sadece oynama ücretinden...
    üstelik oyunun WoW'dan eksik bir yanı yok (belki sadece lore). hatta PvP ve rekabet alanları konusundan ondan çok daha iyi.

    ayrıca ben ihracat diye bişey yazmadım. tüm yazdığım ciro miktarı. tabi ki yabancı oyunculardan gelen paralar bir gelirdir. bu bir ihracat olarak değerlendirilebilir mi bilmiyorum. (mali açıdan)




  • Adını tüm dünyaya duyuran ve Crysis gibi çağının ötesinde bir oyun yapmış olan Crytek'i desteklemediniz, adamlar iflas noktasına geldi.



    Siz bu kafayla var olanlarıda batırırsınız.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • TUDOF (türkiye dijital oyunlar fedarasyonu) Gençlik Spor Bakanlığı bünyesinde kuruldu.
    ilk başkanı da Sobee 'nin başkanı olan Mevlüt Dinç oldu.
    tabi yönetim kurulu da, level - oyungezer dergileri ile ülkedeki oyuncuları kaz gibi yolan bir kaç oyun sunucusundan oluştu.
    daha sonra bakanlık kapattı doğal olarak.

    tudof iyi bir başlangıç ve gelişim noktası olacakken, kendi aralarındaki çıkar kavgalarından dolayı yok oldu gitti.

    maalesef ülkedeki yazılımcılar büyük oyun kodlayacak kapasitede değil. sadece cep telefonlarına küçük uygulama yapabilecek düzeydeler.
    bunu küçümsemiyorum, hatta herkesin elinde bir akıllı telefon olduğunu düşünürsek gayet iyi.
    fakat en azından bir tane büyük boyutlu bir oyun yapımcısı olmalı ve 100 civarında büyük oyun kodlayıcısını istihdam etmeli.
    en azından tecrübe kazanırlar.

    Sobee, kıyamet vaktini yaptı, en son Türk Telekomla işbirliğine gidip beraber TTnet Game üzerinde oyun yaptılar.
    yani şimdi kötü niyetli olmak istemem ama TTnet ile Sobee'nin ortaklığından çıkan sonuçlara baktığımda, yani TTnet'in parasına yazık. sobee'nin çıkardığı oyunlara harcanan her kuruşa yazık.
    TTnet Game'in başında olanların oyun dünyasının geldiği seviyeden, oyuncuların beklentilerinden zerre haberleri yok ...




  • quote:

    Orijinalden alıntı: ozbey08

    10 yıl çok uzun bir süre 10 yıl sonra sen 15 milyar dolar oyun ihraç ettiğinde oyun pazarı 750 milyar dolar ı geçmiş olacaktır. yani pastadan aldığın pay değişmemiş olacak.
    kod yazmayı öğreteceğimize Arapça yazmayı öğretiyoruz. bunu özendiriyoruz.

    Evet. Ayrıca put yaptığımız paralara da çok güzel teknoloji okulları inşa edebilirdik .
  • bir de oyunların hepsi türkçe olsa asıl kim bilir o rakamlar kaç olur.Şahsen türkçe çıkmayan hiç bir oyuna sıcak yaklaşamıyorken , türkçe ibaresini görünce fiyatı kaç olursa olsun acayip alasım geliyor
  • ayhanpasa1 kullanıcısına yanıt
    Öncelikle haber yalan: Türkiye senede 1 Milyar dolarlık oyun ihracatı yapmıyor. Öyle bir ihracat rakamına Almanya bile sahip değil.



    Put konusuna gelince o konuda ben de hassasım: Bursa'da şemsiyeli kadın putu, banklarda oturan adam putu gibi şehrin birçok yerinde yeni putlar konuldu son yıllarda, onları gördükçe o paralara daha faydalı şeyler yapılabilirdi diye düşünüyorum.

    < Bu ileti mini sürüm kullanılarak atıldı >
  • Hiç boşuna anlatmayın bu ülkeden umudum kalmadı,imkanı olan kendini kurtarsın gitsin. Bu zihniyeti anlayamıyorum adam kara cuma diye gidiyor mağaza'ya saldırıyor. Adam cahilliğin Nirvanası ve bunun farkında değil keza bunu destekleyenlerde aynı

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • patapon_00 kullanıcısına yanıt
    Sorun sadece ülkenin dini ve siyasi yöntemlerle ekonomik olarak sömürülmesi değil, medyada bunun gibi yalan haberlerin özel olarak dağıtılması ve bu sorun gelişmiş ülkelerde de var.

    < Bu ileti mini sürüm kullanılarak atıldı >
  • Lafla peynir gemisi yürümez.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Oyun sektörünün gelişmesi için, toplumun özellikle gençlerin oyun yapmayı - üretmeyi sevmesi gerekiyor.

    Fakat bu maddi beklenti vb. ile değil doğrudan aklındaki hayal dünyasını aynı sinema filmi çeker gibi insanlara aktarabilme maksadı taşıyan bir hobi mahiyeti ile başlayıp başarısızlık veya başarıya göre elde edilecek profesyonellik ile gerçekleşebilecek bir durum.

    Devlet teşviği, özel şirketlerin yatırımı ile topluma bir şey kolay sevdirilmez. Kimse kimseye bir şeyi sevdirmez.

    Farzı misal: Traffic Racer diye baya ün yapmış mobil bir oyun var Türkiye'den çıkan. Bu oyun tek başına maddi amaçla yapılsa başarılı olunmaz. Olunamaz. Geliştiricisi tek kişi 1-1,5 yıl boyunca keyfi olarak uğraşmış ( eğitimi belki yazılım alanındadır bilemem )
  • 
Sayfa: önceki 1234
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.