Şimdi Ara

Oyun Karakter/Çevre Modelleme Nasıl Bir Alan?

Bu Konudaki Kullanıcılar:
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
6
Cevap
1
Favori
112
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 1
Giriş
Mesaj
  • Arkadaşlar merhaba. Benim alanım daha çok başlangıç-orta düzey katı modelleme(solidworks) yapıp bunları 3D yazıcı ile çıkarma ile ilgili. Ancak hazır elim buna yatkınken ve keyif alıyorken. Alanımı biraz kaydırıp yurt dışı pazarında geniş yer bulduğunu düşündüğüm oyun karakter çevre modelleme işine ilgi duymaya başladım. Günlük olarak kendime zaman ayırıp Iclone, cinema 4d,blender gibi uygulamaların eğitim videolarını izlemem durumunda iyi bir portfolyo hazırlayıp freelance tr ya da yurt dışında uzaktan iş bulma ihtimali nedir? Bilgi verebilir misiniz?(Yazmış olduğum uygulamalar benim araştırmalarım sonucu gördüğüm programlar. Sizin bilginiz varsa onları aktarabilirsiniz.)




    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Pankreasına Talibim -- 24 Nisan 2022; 21:48:16 >



  • Önce bir adını koyalım,

    Sen solid modelling biliyorsun ve mesh modelling geçmek istiyorsun,

    ayrıca nurbs modelling ve clay modelling de var (nurbs'da araba, clay'da heykel yapıyorlar)


    Blender ile başla kardeş, youtubede her türlü eğitimi var, öğren tabi çok bir zorluğu yok.


    Bana sorarsan render almakla vs hiç uğraşma ve şöyle yap,

    Subdivision Modeling tekniğini iyi bir şekilde öğrenirken,

    ek olarak da substance painter'de 3d boyama yap, sketchfab'a yükle,

    orada tam profesyonel insanları gördükçe daha hızlı öğrenirsin ve anlarsın.

  • Yine ek olarak 3d photogrammetry ile de uğraşabilirsin, o da çok keyiflidir.

  • limbesh kullanıcısına yanıt

    Öncelikle yapmış olduğunuz yorumlar için çok teşekkür ederim. Biraz daha açık konuşmak istiyorum. Kendi alanım olan solid modelling işinde ilerlemeyi pek düşünmüyorum. Sebep olarak da maddi getiri olarak düşük olması ve çok kullanıcınin bilgi sahibi olması, Talep oranının daha az seviyede olması diyebilirim. (Üst düzey kullanıcılar harici). Şuan ki meslegimde kullanıyorum ama sınırlı oranda kullanıyorum. Küçük eksik parçalar çizip üretiyorum.


    Ben Türkiye ve Dünya talebinde daha fazla aranan şeyler arıyordum. Oyun level design, karakter ve çevre modelleme, ağaçlar assetler oluşturma ve bunları hayal gücüne bağlı olarak oluşturup satma potansiyelinin daha yüksek olduğunu gördüm.

    (Piyasa konusunda eminim çok daha fazla bilginiz vardır. Önerilerde bulunursaniz sevinirim. Kendime dolar bazlı kazanç sağlayacak ve keyif alacak bir alan arayışindayim)


    Geçmişte Rhino kullandım. Bitirme projem için Grasshopper eklentisini öğrenmeye çalışırken o kadar soğudum ki. Yarıda bıraktım. Biraz garip bir program gibi geldi. Eminim Blender daha kolaydır. Ona başlamayı düşünüyorum. Ardından yaptığım modelleri söylediğiniz substance paint ile boyayabilirim diye düşündüm. Sonrasinda söylemiş olduğunuz "sketchfab" sitesinde gezinip paylaşım yapıp belki bir freelance işine girebilirim gibi bir rota gözümün önüne geldi.


    Görüş alacağım pek insan olmadığı için düşünceleriniz ve yol önerileriniz benim için önemli. Simdiden teşekkür ederim.


    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • Dünya genelinde insanlar genellikle paypal kullandığı gibi, sketchfab da sadece paypal kullanıyor dolayısıyla oradan şimdilik satış yapamıyoruz

    (diğer satış siteleri bana biraz zırıltılı geldiği için üstelemedim, ben sketchfab'ı bekliyorum,
    kantarcı yazınca benim modeller çıkıyor bakabilirsin)

    Profesyonel oyun çizimci olduktan sonra, satış imkanlarını da sağlayabilirsen bu işten para kazanırsın

    ama devlet faktörünü unutma, şu da benim ilgili bir konumdur

    3d model satışı ? | DonanımHaber Forum (donanimhaber.com)


    Hangi programın arayüzü sana daha hoş geldiyse onunla başlayabilirsin

    3dmax maya cinema4d blender modo





  • 
Sayfa: 1
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.