Şimdi Ara

Oyun Bölüm/Çevre Tasarımım. - [Unreal Engine 4 Oyun İçi Render]

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
120
Cevap
39
Favori
28.190
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
264 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 12345
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • Yaklaşık 2 aydır üzerinde çalıştığım 3A oyun endüstrisine yönelik Bölüm tasarımımdır. Sahneyi Unreal Enginge 4 ile oynanabilir vaziyette hazırladım. Ortalama 25 - 30 adet irili ve ufaklı oyun varlığından oluşuyor, bu varlıklardan bazılarını procedural bazılarını ise normal şekilde modelledim. Tüm objelerin shader programlamaları ve 3D Mesh'leri endüstri standardı optimizasyon ve oluşturma tekniklerine dayalı olarak hazırlanmıştır. Oyun geliştirmenin bu aşaması 3A oyun endüstrisinde Level/Environment Design olarak bilinir ve sanat departmanının işidir.

    Bölüm tasarımının Unreal Enginge 4 ile aldığım gece konseptindeki son hallerini ve objelerin UE4 dışında render ettiğim ışıklı ortamdaki hallerini ayrı ayrı paylaşıyorum, böylece bazı öncelikli objelerin aydınlık ortamdaki detaylarını da görebilirsiniz.


    Oyun Bölüm/Çevre Tasarımım. - [Unreal Engine 4 Oyun İçi Render]

    Oyun Bölüm/Çevre Tasarımım. - [Unreal Engine 4 Oyun İçi Render]

    Oyun Bölüm/Çevre Tasarımım. - [Unreal Engine 4 Oyun İçi Render]

    Oyun Bölüm/Çevre Tasarımım. - [Unreal Engine 4 Oyun İçi Render]

    Oyun Bölüm/Çevre Tasarımım. - [Unreal Engine 4 Oyun İçi Render]

    Oyun Bölüm/Çevre Tasarımım. - [Unreal Engine 4 Oyun İçi Render]


    =========================================
    =========================================
    =========================================

    YAPIM AŞAMASINA DAİR GÖRÜNTÜLER VE BAZI OBJELERİN AYDINLIK ORTAMDAKİ GÖRÜNTÜLERİ:

    Oyun Bölüm/Çevre Tasarımım. - [Unreal Engine 4 Oyun İçi Render]

    Oyun Bölüm/Çevre Tasarımım. - [Unreal Engine 4 Oyun İçi Render]

    Oyun Bölüm/Çevre Tasarımım. - [Unreal Engine 4 Oyun İçi Render]

    Oyun Bölüm/Çevre Tasarımım. - [Unreal Engine 4 Oyun İçi Render]

    Oyun Bölüm/Çevre Tasarımım. - [Unreal Engine 4 Oyun İçi Render]

    ==============================
    ==============================
    Oyun Bölüm/Çevre Tasarımım. - [Unreal Engine 4 Oyun İçi Render]

    Oyun Bölüm/Çevre Tasarımım. - [Unreal Engine 4 Oyun İçi Render]

    Oyun Bölüm/Çevre Tasarımım. - [Unreal Engine 4 Oyun İçi Render]

    Oyun Bölüm/Çevre Tasarımım. - [Unreal Engine 4 Oyun İçi Render]

    Oyun Bölüm/Çevre Tasarımım. - [Unreal Engine 4 Oyun İçi Render]

    Oyun Bölüm/Çevre Tasarımım. - [Unreal Engine 4 Oyun İçi Render]

    Oyun Bölüm/Çevre Tasarımım. - [Unreal Engine 4 Oyun İçi Render]

    Oyun Bölüm/Çevre Tasarımım. - [Unreal Engine 4 Oyun İçi Render]

    Oyun Bölüm/Çevre Tasarımım. - [Unreal Engine 4 Oyun İçi Render]

    Oyun Bölüm/Çevre Tasarımım. - [Unreal Engine 4 Oyun İçi Render]

    Oyun Bölüm/Çevre Tasarımım. - [Unreal Engine 4 Oyun İçi Render]

    Oyun Bölüm/Çevre Tasarımım. - [Unreal Engine 4 Oyun İçi Render]

    =====================================================
    =====================================================

    GÖRSEL EFEKTLERİN HAZIRLANIŞI İLE İLGİLİ BİR KAÇ KARE - [Anlatımlardaki isimlendirmeleri İngilizce yazıyorum çünkü bunları Artstation'da oyun geliştiricileri ile paylaşıyorum. 3A oyun geliştiricileri, yaptığımız çalışmalarda nasıl bir yol izlediğimizi görmek istiyorlar işe alım süreçlerinde, bunlar o güne hazırlık olsun diye İngilizce olarak isimlendirildi.]

    Oyun Bölüm/Çevre Tasarımım. - [Unreal Engine 4 Oyun İçi Render]

    Oyun Bölüm/Çevre Tasarımım. - [Unreal Engine 4 Oyun İçi Render]

    Oyun Bölüm/Çevre Tasarımım. - [Unreal Engine 4 Oyun İçi Render]


    Ayrı ayrı bakıldığında yapması en çok zaman alan obje elinde kılıç tutan suratsız heykeldi. Çoğunlukla 3A oyun varlıkları ve görsel efektleri, sinematik introları gibi şeyleri tek başlarına hazırlar sunarım. Bu defa bir konsept oluşturup uyumlu pek çok oyun varlığı tasarlayıp oynanabilir bir ortam yapmak istedim.

    Şu anda ise bir zombi fil üzerinde çalışıyorum. Eski Resident Evil oyunlarında zombi köpekler vardı, RE: Outbreak'de de bir zombi fil vardı hatta PS2 oyunuydu o da. O fikirden yola çıkarak yeni nesil standartlarında daha detaylı ve gerçekçi bir karakter tasarımı olarak yapıyorum. Yakında paylaşırım onu da.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Metal-Gear -- 16 Aralık 2018; 4:55:42 >







  • @shanexxx, Düz bir emmisive renk değil PBR - Sub Surface Scatter shader sistemi üzerine emissive kullandım. Işık SSS kanalından dağılıyor, obje emmisive ile aydınlanıyor, ortam SSS'den dağılan fotonlar ile aydınlanıyor, sahne geneli ise GI ve Panoramik IBL ile aydınlanıyor.

    @buroigil, Hocam ne seviyede öğrenmek istiyorsun bilmiyorum ama kendi kendine devam ederek seviyeni yükseltemezsin. Türk eğitim dersleri basit mimari modellemelere ve bu basitliğe uygun temel bilgilere yönelik maalesef. İngilizce uzman kaynaklara yönelmediğin sürece yerinde sayarsın, yüzlerce ders paylaşmış olan uzman yabancı kanallar var, 3D'ye Topolojiden başlıyorlar anlatmaya.

    Sükunetle her gün en azından 1 ders geçerek ortalama 1 yılını bu düzeni koruyarak ver. Öğrenmiş olduklarının farkına varınca o gazla ZBrush'a ve Substance Designer & Painter'a sıçrarsın zaten. Biraz kendini adaman lazım, akademik eğitim gibi düşün. Bu işi bizde pek öğreten üni. dalı yok ama yabancı ülkelerde 3D ve grafik programlama öğrencilerine 4 sene bunun eğitimi veriliyor.

    Olaya bu şekilde baktığın zaman nasıl ciddiyetli bir öğrenme sürecine girmen gerektiğini daha iyi idrak edersin. Kendi kendine olmaz yani, profesyonel kaynakların sıfırdan yüz'e tüm setlerini takip ederek oluyor, başka türlü olmaz hocam. Aylarını, yıllarını boş vakitlerinde bununla geçirmeyi göze alıyorsan ilerlersin.
    @Rodin, sosyal medya kullanmıyorum hocam bir türlü sevemedim sosyal medya denilen o politika ve çöpçatanlık meydanını Artstation mevcuttur:https://www.artstation.com/evren01

    Evet iş teklifleri alıyorum, freelance olarak yapıyorum ancak herhangi bir şirkete girme eğiliminde değilim yurt içinde şu an. Okuduğun bölümün üstüne git hocam, grafik tasarım becerilerinin üstüne katarak uzman bir konsept tasarımcı olursan önün açık tabi. 3D'yi de oyun düzeyinde bilen biri işsiz kalmaz, karakter tasarımcılığı da buna dahil. Ama üzerine katarak gitmen lazım, üniversitede gördüklerinle yetinme tavsiyem. Mezun olduktan sonra uzmanlaşmak adına profesyonel eğitimleri takip etmeye devam etmezsen büyük ihtimalle reklam panoları, afişler vs. hazırlayan bir grafik tasarımcı olarak yola devam edersin Türkiye'de. Oyun sektörüne kadar çıkmak istiyorsun madem, öyleyse kesinlikle üni eğitimi yetersiz kalır Türkiye şartlarında. İnternet ortamındaki eğitimlere mutlaka ciddi ölçüde bak. Hatta mezun olmayı bekleme şimdiden oyun sektörüne iş yapan konsept tasarımcıların derslerini takip etmeye başla. Ufak google araştırmaları ile rahatlıkla ulaşırsın.

    Ben sana yardımcı olayım biri için, bu adam The Division oyununun konsept tasarımcısı. 4 buçuk saatlik AAA oyun sektörüne yönelik bir konsept çizim eğitimi hazırlamış takip etmeni öneririm. Hali hazırda oyun sektöründe kendine yer edinmiş bir tasarımcının vereceği eğitimi bir başka kurumun ya da kişinin vereceği eğitime değişmezdim kendi adıma.

    Set açıklamasındaki şu cümle beni benden almaya yeterli zaten.

    -- After watching this tutorial, you will have learned how to create a unique concept art with storytelling, emotions that will answer the brief given by the Art Director.

    https://en.tuto.com/photoshop/concept-art-photorealistic-for-a-aaa-video-game-with-photoshop-photoshop,50036.html



    @N. Chomsky, 1 yıl bu işe dair her şeyi öğrenmek için yeterli değil hocam imkansız zaten, o arkadaşa yazdığım yorumu yanlış anlamışsın. Mimari düzeyde 3D bildiğinden bahsetmiş, bunun üzerine 1 yıl kadar hemen hemen her gününü uzman bir eğitim setinin dersleri ile geçirdiğinde, sahip olduğu temel üzerine 1 yıllık süreçte en azından oyunlara yönelik modelleme konusunda pek çok şeyi öğrenmiş olacağından bahsettim. 1 yıllık süreçte elde ettiği bilgi birikimi ile sektör için kullanılan diğer açık kaynak yazılımlara kendiliğinden yöneleceğini vurguladım.

    3A oyun sektöründe iş yapmak isteyen bir geliştiriciden beklenen nitelikler şunlar: 3DS Max ve ZBrush'ı profesyonel derecede bilmek, Substance Designer ve Subs. Painter'ı da iyi ve prof düzey arasında bilmek, Shader programlamanın mantığını işlevselliğini iyi derecede anlamış olmak, ek olarak Photosop'u iyi derecede bilmek tercih sebebi olur, ek olarak xNormal, Marmoset Toolbag ve after effect bilmek yine tercihlerde öncelik sebebi olur. Bunların hepsinde 1 yılda uzmanlaşmak imkan dışı. Türkiye'de bu düzeyde bir üni. branşı mevcut değil ama ABD'de örneğin bunların 4 yıllık akademik eğitimi veriliyor. Öğrenme sürecindeki değerlendirmeyi bunu baz alarak yapabilirsiniz. Bir yılın kaç gününü ve günlerin kaç saatini buna ayırdığın, öğrenme sürecinin uzunluğu ve kısalığına etki eder tabi o da bir kriter.

    @CavaLieR-G, Evet speedtree ile oluşturulan her türlü ağaç, ot - mok diğer 3D ortamlara export - import yöntemi ile aktarılabilir. Hatta animasyon kareleri de FBX dosyası ile aktarılabilir. Speedtree en geleneksel format olan .fbx ile daha uyumlu aktarım sağlıyor.

    @bersgurs UE4 shader sistemine uyumlu olarak PBR - Metallic Reflection/Roughness ilkesine dayalı shaderlar ile çalıştım. Subs Designer ve painter ile kendi programladığım materyaller de mevcut.


    @Rodin @N. Chomsky @CavaLieR-G @bersgurs
  • Güzel konu hocam. Bir konunuzda amacınızın, bu örnekler ile cv'nizi doldurup büyük firmalara girmek olduğunu söylemiştiniz. Sizce ne kadar kaldı?
  • quote:

    Orijinalden alıntı: requizm

    Güzel konu hocam. Bir konunuzda amacınızın, bu örnekler ile cv'nizi doldurup büyük firmalara girmek olduğunu söylemiştiniz. Sizce ne kadar kaldı?
    Sağol hocam.

    Bu profil Ubisoft Massive'den Mathew'ın profili. The Division'ın geliştiricilerinden biri:
    https://www.artstation.com/mathewo

    Bu da benim profilim:https://www.artstation.com/evren01

    Ortalama Mathew'inki kadar düzgün çalışma biriktirdiğim zaman. Uzun süren bir şey, karmaşık ve her aşamasını tek başına üstlendiğin işler çıkarıyorsun ortaya. Normalde bir ekiple çalışsan iş bölüşerek yapılır, ama tek başına bir şeyler üretirken her aşaması sana ait.

    Tabi bu tarz bireysel portfolio oluşturmanın iyi tarafı adamlar senin her türlü projenin altından kalkabileceğine ikna olurlar. İşin her aşamasını da hem teorik hem de pratik düzeyde bildiğini kanıtlamış olursun, şansın çok yüksek olur.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Metal-Gear -- 15 Aralık 2018; 17:5:41 >




  • hocam sana hastayim

    < Bu ileti tablet sürüm kullanılarak atıldı >
  • Sağol hocam.
  • Eline sağlık. Hedefiniz nedir peki? Oyun yapmak mı yoksa bir sahneyi canlandırdıktan sonra mı bakacaksınız?
  • çok güzel
  • Emissive color'ların üzerine light kullandın mı hocam veya Emissive color kullandın mı?
  • Hocam beyninizi bana bağışlar mısınız?

    < Bu ileti DH mobil uygulamasından atıldı >
  • Hocam forumda imrenerek konularını okuduğum tek insansın gerçekten, helal olsun ya her işin bir sanat eseri.

    Bir sorum olacak ben 3ds max öğrenme girişiminde bulundum yakın kampüs kanalının bütün videolarını izledim kendim de ev-villa gibi şeyler modelledim fakat ilerisine taşıyamadım. Genel olarak temeli biliyorum ama nasıl ileri düzey olurum? Kendim yapmaya çabalamaya devam mı etmeliyim yoksa ileri düzey bir kaynak mı bulmalıyım, bir öneriniz var mıdır?
  • Basarilarinin devamini dilerim.

    Guzel konular aciyorsunuz, anlamasam da begeniyorum

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • helal olsun!

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • SHADOW kullanıcısına yanıt
    pişt pişt imzamı kural dışı yapsana.
  • ShaNexxx kullanıcısına yanıt
    buroigil B kullanıcısına yanıt
    @shanexxx, Düz bir emmisive renk değil PBR - Sub Surface Scatter shader sistemi üzerine emissive kullandım. Işık SSS kanalından dağılıyor, obje emmisive ile aydınlanıyor, ortam SSS'den dağılan fotonlar ile aydınlanıyor, sahne geneli ise GI ve Panoramik IBL ile aydınlanıyor.

    @buroigil, Hocam ne seviyede öğrenmek istiyorsun bilmiyorum ama kendi kendine devam ederek seviyeni yükseltemezsin. Türk eğitim dersleri basit mimari modellemelere ve bu basitliğe uygun temel bilgilere yönelik maalesef. İngilizce uzman kaynaklara yönelmediğin sürece yerinde sayarsın, yüzlerce ders paylaşmış olan uzman yabancı kanallar var, 3D'ye Topolojiden başlıyorlar anlatmaya.

    Sükunetle her gün en azından 1 ders geçerek ortalama 1 yılını bu düzeni koruyarak ver. Öğrenmiş olduklarının farkına varınca o gazla ZBrush'a ve Substance Designer & Painter'a sıçrarsın zaten. Biraz kendini adaman lazım, akademik eğitim gibi düşün. Bu işi bizde pek öğreten üni. dalı yok ama yabancı ülkelerde 3D ve grafik programlama öğrencilerine 4 sene bunun eğitimi veriliyor.

    Olaya bu şekilde baktığın zaman nasıl ciddiyetli bir öğrenme sürecine girmen gerektiğini daha iyi idrak edersin. Kendi kendine olmaz yani, profesyonel kaynakların sıfırdan yüz'e tüm setlerini takip ederek oluyor, başka türlü olmaz hocam. Aylarını, yıllarını boş vakitlerinde bununla geçirmeyi göze alıyorsan ilerlersin.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Metal-Gear -- 14 Aralık 2018; 23:42:10 >




  • hocam efsane olmuş.hocam bu modellemeleri hangi programları kullanarak yaptınız,nereden öğrendiniz biraz bilgi verebilir misiniz ?

    bu modellemeleri yaparken yardım aldığınız siteler yada videolar nedir? ya işte beni anlamışsınızdır.modellemeye yeni başlayacak birisi hangi programlarla ve hangi bilgi veren sitelere yönelmeli ?
  • Hocam elinize emeğinize sağlık. 16 senedir ara ara kendi oyunumu yapma hayali kurmuş ve yaş 32 olunca benden bi cacık olmaz diyen biriyim. O yüzden en azından sen hayallerinin peşinden git. Konunu uplayayim en azından. Senin gibi adamlara imreniyorum açıkçası. Çünkü bayağı zahmetli ve zor iş. Kaç sefer denedim. Yolun başında vazgeçtim. Umarım sen vazgeçmeden hedeflerine ulaşırsın.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Hocam merhaba, şu son 2 aydır unity ile oyun geliştirmeye çalışıyorum. 2D bir oyun yaptım tamamen bitirdim diyebilriim ama grafiklerin hepsini ücretsiz platformlardan aldım ve bundan dolayı bir türlü içime oturmadı yani hiç begenmiyorum sanki herşeyi çalmışım gibi, halbuki cok uzun saatlerimi aldı. Animasyonlar felan gibisinden. Şimdi 2d grafikleri ücretli yaptırmak istiyorum. Aslında istediklerim basit. 3 karakter-2 farklı arkaplan ve son olarakda altın resmi.

    Bu işlerde yeniyim fiyat ne olur bilmiyorum. Fakat özelden mesaj atıp aklınızda belli ücret varsa anlaşabiliriz diye umuyorum.

    Eğer herhangibir cahilce kelimeler ettiysem özür dilerim :/

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • forumda en iyi çalışmaları yapan kişi. Net.
  • Elinize sağlık, güzel görünüyor. Bunları yaptığınız sistemin özellikleri nedir?
  • 
Sayfa: 12345
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.