Şimdi Ara

Otorite'den DCT Şanzımanlı Yeni i30 Testi (2. sayfa)

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
53
Cevap
0
Favori
4.249
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
8 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 123
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • Dizel DCT şanzimanli İ30' yaklaşık 1100 km yol katettim.
    Bunun 200 km si Bursa şehir içinde; ortalama hiz 30-35 km/h, araçta 3 kişi ile seyahat edildi, yakıt tüketimi ortalama 6,5 L.
    900 km şehir dışı; 90-160 km/h arası, genellikle 120 km/h civarıdır, araçta yalnızdım, ortalama tüketim 5,5 L.
    Testi izleyemedim; eğer ort. tüketim ş.içi 9 L, ş.dışı 6 L geçtiyse bir gariplik var.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • i30 güzel de

    söylemeden geçemeyeceğim

    otomobil den anlayan, ne söylediğini bilen, ezbere konuşamayan, olumsuz görüşlerini açıkça söyleyen

    kısacası en iyi araba test programı yapan insan bence
  • Lord Sparhawk L kullanıcısına yanıt
    tamamen motorla alakalı lancia delta 1495 kg 1.6 120 bg 300 tork sehir içi en sıkışık trafikte 7 litreyi gecmiyor. crdi motorun çekişi zayıf

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Lord Sparhawk

    ......

    Hyundai'nin bu aracı acil 200-250 kilo hafifletmesi, yol izolasyonun geliştirmesi, direksiyonu 3 kollu modern bir hale getirmesi ve hissini düzeltmesi, orta konsolu daha avrupai olarak güncellemesi, birkaç önemli ergonomi sorununu çözmesi ve son olarak kronik trim seslerini çözüm bulması lazım. Bunları hallederse mükemmel denilecek bir araç olacak. Malzeme, işçilik, donanım, iç mekan genişliği çok iyi çünkü.

    +1
  • quote:

    Orijinalden alıntı: only-e30

    i30 güzel de

    söylemeden geçemeyeceğim

    otomobil den anlayan, ne söylediğini bilen, ezbere konuşamayan, olumsuz görüşlerini açıkça söyleyen

    kısacası en iyi araba test programı yapan insan bence



    Bence de, Halit Bolkan Onno Usta nın da yakın arkadaşı olup ülkemizde öne çıkan otomobil dergilerinde editörlük yapmış ve halen yapmakta olan tecrübeli bir isimdir.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: ganeja

    quote:

    Orijinalden alıntı: Lord Sparhawk

    i30'un çok tüketmesi şanzıman kaynaklı değil, ağılık kaynaklı. Motor küçük hacim olduğu için klasik küçük hacmin ağır kasayı çekememe durumu var. Tamam tork yüksek basınca çekiyor ama bunu yapabilmek için vites düşürüp devri fazla arttırmak zorunda kalıyor. Bu da her motor hacminde size yüksek tüketim olarak döner. Bakın kıyas i30 dizel en ağır versiyon 1500kilo civaır, bu c sınıfı bir hatch için çok yüksek bir değer, peugeot 308 dizele bakıyoruz en ağır dizel versiyonu 1200 kilo. 300 kilo fark var. Dile kolay arkadaşlar 4 insan ağırlığı kadar fark. Arabanızın tek kişiyle ve tam yolcuyla davranışını düşünün nasıl fark oluyor. Haliyle motora bu kadar yük binince o da hep vites düşürüp devir atıyor. Bizim test tüketimimizde test aracımız 9 litre gösteriyordu. O zaman ben sakin kullanımla bu araba 7 altına hayatta inemez demiştim. Nitekim kullanıcılardan 7-7,5litre duyuyoruz. Bu dizel için pek iyi bir değer değil. 308 kullnıcıları 4,5-5 litrelerden bahsediyorlar. Zaten iyi turbo benzinliler de sakin kullanımla 8 civarı yakıyor. Hal böyle olunca benzinle mazon arası fark da azken, km'de 1 litre tasarruf yapacağım diye i30 dizel pek alınası olmamış. Onun dışında baya iyi aslında.

    Hyundai'nin bu aracı acil 200-250 kilo hafifletmesi, yol izolasyonun geliştirmesi, direksiyonu 3 kollu modern bir hale getirmesi ve hissini düzeltmesi, orta konsolu daha avrupai olarak güncellemesi, birkaç önemli ergonomi sorununu çözmesi ve son olarak kronik trim seslerini çözüm bulması lazım. Bunları hallederse mükemmel denilecek bir araç olacak. Malzeme, işçilik, donanım, iç mekan genişliği çok iyi çünkü.

    ağırlık diyorsunuzda.... 1600 kg. lik Pug 5008 le Ankara şehir içi kışın 5.6 lt. yaktım
    geçen sene uzun yol Ank. manavgat.. CC açık 120km hız... 5 kişi.. klima açık.. 4.6 lt..
    Bence testte sorun var.. tamam benzinli era ile 12 lt. yi gördüm ama dizele fazla bu değerler

    Yalnız siz de biliyorsunuz pug motorları dizel konusunda belki piyasanın en verimli motorları, motor olarak kıyaslamak hyundai'e haksızlık olur. Hyundai'nin o konuda daha çok yol alması lazım.




  • diger tv programlarina gore daha iyi olsa da otorite de youtube yayincilarindan hala cok uzakta maalesef. Adama cok iyi arabalar geliyor, bazen elindeki imkanlari iyi kullanamadigini dusunuyorum.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: WarSaw

    madem araç 1500kg bunun birde ncap testini yapsınlar bakalım şaseye ilave destekler sağladıkları için mi bu araba ağır yoksa kaliteden kaçınıp ağırlığı fazla alaşımlardanmı imal ediyorlar bu arabayı onu bir tam anlamak gerek

    5 yıldız aldı.Büyük ihtimalle güvenlik için ek destek koyuldu.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: only-e30

    i30 güzel de

    söylemeden geçemeyeceğim

    otomobil den anlayan, ne söylediğini bilen, ezbere konuşamayan, olumsuz görüşlerini açıkça söyleyen

    kısacası en iyi araba test programı yapan insan bence



    Her çıkan testini kesinlikle izliyorum çok samimi ve doğrucu anlatıyor.
    Adamdan resmen bilgi fışkırıyor.
  • bence hyundai nin dizel motorunda verimlilik sıkıntısı var. bir defa test etme imkanım olmuştu ,asfalt çok iyi olmasına rağmen arabada nerden geldiğini anlamadığım bir uğultu vardı.birde bu konsolla çok müşteri kaybeder acilen değiştirmesi gerekli.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Arkadaşlar problem motorun yapısal durumundan kaynaklanabilir

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • ganeja kullanıcısına yanıt
    5008 robotize otomatik sanırım yani manuel diyebiliriz.Benim manuel i30 ile tüketimlerimde sizinkine benzer.Ankara-Antalya 2 kişi+bagaj 4.3lt ortalamayla gidip geldim.Yine Ankara-Didim-Bursa ortalamam 5.2lt civarındaydı şehir içleride dahil.Ankara şehir içinde de 6ltyi geçemedim sabah akşam trafiğinde.

    Açıkcası testin nasıl yapıldığını bilmiyoruz,en büyük soru işaretide bu.Biri isterse 10ltde yaktırabilir 4lt de.
  • Casio saat ekranı



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi ic06 -- 18 Mayıs 2015; 18:02:25 >
  • Artık bir renkli ekran koyun şu araca be en azından Elite ve Sport donanıma.

    < Bu ileti mini sürüm kullanılarak atıldı >
  • Lord Sparhawk L kullanıcısına yanıt
    Dediklerinizin hepsine katılıyorum ancak bilhassa son paragraftakileri yapabilse adına Hyundai değil de BMW derlerdi
  • Yine benzinli gibi yakmış maşallah. Bu kadar yakacaksa gidip Focus ecoboost motoru alırım benzinli mis gibi. Herkesin kendi tercihi tabi ama Hyundai almazdım 75-80 bin verip de

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: otobilge

    Arkadaşlar problem motorun yapısal durumundan kaynaklanabilir

    Yapısal sorunlar derken, nasıl sorunlardan bahsettiniz inanın anlamadım. (Aklınıza kinaye bir soru sorduğum gelmesin) Yapısal sorunlar ne demek, bunu anlamaya çalışıyorum.
  • Elite pakette dahi Multimedya Ekran,Led stop standart olarak yok ve Bixenon opsiyon olarak bile yok.Bunlar da önemli donanım eksiklikleri bence.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi enoman -- 18 Mayıs 2015; 23:39:05 >
  • ulan kafayı kırıcam ha :)
    hangi dizeli kullansam 30-35km ortalam süratte 8.0 lt den aşağı görmedim
    bir süre C3 kullandım 7.3 lt gördüm o kadar

    millet nerede nasıl yakıyor 6 lar 7 ler , şehir içi 9 lt kabul edilemez falan
    çok ilginç , hani agresif kullanmak diyecem bennim bildiğim agresif 1 , 2 , 3 çatur çutur yapıştırırsın
    4. vites de 110 ları 120 leri görürsün duruma göre
    ben bunların hiçbirini yapmıyorum
    napalım vites atarken arada 2500 devirimi geçmeyelim
    otobana çıkınca 160-170 mi yapmayalım
  • CRDİ Motorun çekişi zayıf diyen olmuş
  • 
Sayfa: önceki 123
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.