Şimdi Ara

DÜNYADA İLK SEVİYE 3 OTONOM SİSTEMİ MERCEDES PİYASAYA SÜRDÜ

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
36
Cevap
0
Favori
1.531
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
1 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 12
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • Mercedes-Benz, DRIVE PILOT'un Almanya'daki satış lansmanının ayrıntılarını yayınladı.

    Koşullu otomatik sürüş sistemi (SAE Seviye 3) 17 Mayıs 2022'den itibaren S-Serisi için 5.000 Euro'ya ve EQS için 7.430 Euro'ya isteğe bağlı bir ekstra olarak sipariş edilebilir. Bu, Mercedes-Benz'i, seri üretimden araçlar için fabrika çıkışında böyle bir sistemi bir seçenek olarak sunan, koşullu otomatik sürüş için uluslararası geçerli bir sertifikaya sahip dünyadaki ilk otomobil üreticisi yapıyor. DRIVE PILOT, müşterilerin Almanya'daki uygun otoyol kesimlerinde yoğun trafik veya tıkanıklık durumlarında belirli koşullar altında 60 km/s hıza kadar sürüş görevini sisteme devretmelerini sağlar. Müşteriler için bu, nihai sürüş deneyimi anlamına geliyor.

    "Mercedes-Benz, uluslararası geçerli sertifikaya sahip bir Seviye 3 sistemini seri üretime sokan ilk üreticidir. İlk adım olarak, bu dünya lideri teknolojiyi Almanya'da S-Serisi ve EQS'de sunuyoruz. Aynı zamanda , biz de yıl sonuna kadar ABD'de sertifika almak istiyoruz.Koşullu otomatik sürüş gibi geleceğin teknolojilerinin sorumlu bir şekilde ele alınması, müşteriler ve toplum tarafından kabulün anahtarıdır.DRIVE PILOT ile yenilikçi bir teknoloji geliştirdik'' Mercedes‑Benz Group AG'nin Pazarlama ve Satıştan sorumlu Yönetim Kurulu Üyesi Britta Seeger.


    Mercedes-Benz, Seviye 3 sistem için zorlu yasal gerekliliklerini karşılayan dünyadaki ilk otomotiv şirketi oldu.

    Alman Federal Motorlu Taşımacılık Otoritesi (KBA), UN-R157 teknik onay yönetmeliği temelinde bunun için sistem onayı verdi, böylece böyle bir sistemin uluslararası olarak sunulmasının önünü açtı.

    Almanya, 2017 yılında Seviye 3 sistemler için Karayolu Trafik Yasası'nın (StVG) açılmasıyla bu konuda öncü bir rol üstlendi. Bu nedenle ilk müşteriler 2022'nin ilk yarısında DRIVE PILOT'lu bir S-Serisi satın alabilecekler. , Almanya'da otoyolun uygun bölümlerinde yoğun trafikte veya sıkışık durumlarda 60 km/s'ye kadar hızlarda koşullu otomatik modda sürüş yapmalarını sağlar. Özel DRIVE PILOT ekipmanı, sürücünün yükünü hafifletir ve çevrimiçi alışveriş veya araç içi ofisteki e-postaları işleme gibi merkezi ekranda yardımcı görevleri gerçekleştirmesini sağlar . Sistem onayı EQS için de geçerlidir.

    "Yıllardır otonom sürüş vizyonumuzu gerçekleştirmek için çalışıyoruz. Bu LiDAR tabanlı sistemle, araçlarımız için müşterilerimize benzersiz, lüks bir sürüş deneyimi sunan ve onlara en önemli şeyi veren zamanı veren yenilikçi bir teknoloji geliştirdik. Yetkililerin onayıyla artık bir atılım gerçekleştirdik: Almanya'da koşullu otomatik sürüşü seri üretime sokan ilk üreticiyiz," diyor Daimler AG ve Mercedes-Benz AG Yönetim Kurulu Üyesi Markus Schäfer, Geliştirme ve Satın Almadan sorumlu Baş Teknoloji Sorumlusu. "Bu dönüm noktasıyla, otomatik sürüşte öncü çalışmalarımızı bir kez daha kanıtlıyor ve aynı zamanda radikal bir paradigma değişikliğini başlatıyoruz. 136 yıllık otomotiv tarihinde ilk kez, araç, belirli koşullar altında dinamik sürüş görevini üstlenir. Aynı zamanda Almanya'nın bu onayla otonom sürüşteki öncü rolünü sürdürmesinden memnuniyet duyuyoruz."

    Böyle bir sistemin onaylanabileceği teknik onay yönetmeliği 2021'in başına kadar yürürlüğe girmedi. O zamandan beri Avrupa'da uygulanabiliyor - Mercedes-Benz'in hızlı olduğu ve ilk üreticinin yakaladığı bir fırsat. 2017 yılında Seviye 3 sistemler için Karayolu Trafik Yasası'nın (StVG) açılmasıyla Almanya, bu sistemlerin kullanım amacına yönelik yasal bir temel oluşturan ilk ülke oldu.

    Mercedes-Benz, ilk olarak Almanya'daki 13.191 kilometrelik otoyolda DRIVE PILOT'u sunuyor. Bu sistemler için kapsamlı test sürüşleri, örneğin ABD ve Çin'de halihazırda devam etmektedir. Ek pazarlarda koşullu otomatik operasyon için ulusal bir yasal çerçeve olur olmaz, teknoloji adım adım kullanıma sunulacaktır.

    DRIVE PILOT, şaşırtıcı trafik durumlarıyla da başa çıkmak zorundadır.

    Uygun otoyol kesimlerinde ve trafik yoğunluğunun yüksek olduğu yerlerde DRIVE PILOT, başlangıçta yasal olarak izin verilen 60 km/s hıza kadar sürüşü devralmayı teklif edebilir. Bunun için gerekli kontroller, direksiyon simidinde, başparmak girintilerinin sol ve sağ tarafında bulunur. Sürücü DRIVE PILOT'u etkinleştirdiğinde, sistem hızı ve mesafeyi kontrol eder ve aracı zahmetsizce şeridinde yönlendirir. Güzergah profili, güzergahta meydana gelen olaylar ve trafik işaretleri buna göre dikkate alınır. Sistem ayrıca beklenmedik trafik durumlarına tepki verir ve bunları örneğin şeritte kaçınma manevraları veya fren manevraları gibi bağımsız olarak ele alır.

    LiDAR sensörü ve yedekli sistemler ile DRIVE PILOT

    Sürüş Yardım Paketi'nin çevre sensörlerini temel alır ve Mercedes-Benz'in güvenli koşullu otomatik sürüş için vazgeçilmez olduğunu düşündüğü ek sensörleri içerir. Bunlar arasında LiDAR'ın yanı sıra arka camda bir kamera ve özellikle acil durum araçlarından gelen mavi ışıkları ve diğer özel sinyalleri algılamak için mikrofonlar ve ayrıca tekerlek yuvasında bir ıslaklık sensörü bulunur.

    DRIVE PILOT, sensör verilerinin yanı sıra dijital bir HD haritadan yol geometrisi, rota profili, trafik işaretleri ve olağandışı trafik olayları (örn. kazalar veya yol çalışmaları) hakkında bilgiler alır. Bu, bir arka uç bağlantısı aracılığıyla kullanılabilir hale getirilir ve güncellenir. İsteğe bağlı DRIVE PILOT'a sahip S-Serisi ayrıca yedekli direksiyon ve fren sistemlerine ve yedek bir yerleşik elektrik sistemine sahiptir.

    Sürücü, örneğin ciddi bir sağlık sorunu nedeniyle, giderek daha acil bir şekilde uyarılması ve devralma süresinin sona ermesinden sonra bile kontrolü geri alamazsa, sistem aracı kontrollü bir şekilde ve uygun bir yavaşlama ile durdurur. Aynı zamanda dörtlü flaşör yanar ve araç durduğunda Mercedes-Benz acil çağrı sistemi devreye girer ve ilk müdahale ekiplerinin iç mekana erişimini kolaylaştırmak için kapı ve pencerelerin kilitleri açılır.

    Yüksek hassasiyetli konumlandırma sistemi

    Mercedes-Benz'in böyle bir sistemi tanıtırken en büyük önceliği, operasyonel güvenilirlik konusunda yüksek talepleri içeren güvenliktir. S-Serisi'nin tam konumu, son derece hassas bir konumlandırma sistemi kullanılarak belirlenir. Bu, geleneksel GPS sistemlerinden çok daha güçlüdür. Ayrıca uydu navigasyonundan elde edilen veriler, sensör verileri ve bir HD haritadan alınan verilerle eşleştirilir. LiDAR, kamera, radar ve ultrasonik sensörler tarafından toplanan sensör verileri, örneğin yol geometrisi, rota özellikleri, önemli noktalar veya trafik işaretleri hakkında bilgiler olabilir.

    HD haritası, üç boyutlu bir sokak ve çevre görüntüsü sağlar. Harita verileri arka uç veri merkezlerinde saklanır ve sürekli güncellenir. Her araç ayrıca bu harita bilgilerinin bir görüntüsünü gemide saklar, bunu sürekli olarak arka uç verileriyle karşılaştırır ve gerekirse yerel veri setini günceller. Böylece HD haritası, örneğin gölgeleme etkilerinden veya kirli bir sensörden bağımsız olarak çevrenin bir temsili aracılığıyla sabit konumlandırma sunar. Ayrıca yol geometrisi veya yol çalışmaları gibi özel trafik olayları hakkında bilgi sağlar. Bu yüksek hassasiyetli harita, diğer şeylerin yanı sıra, metre aralığından ziyade santimetre cinsinden daha yüksek doğruluğu ve ayrıntılı kavşak ve iz modeli ile navigasyon cihazları için haritalardan farklıdır.

    Güçlü bir merkezi kontrol ünitesi, koşullu otomatik sürüş için gerekli gelişmiş yazılım işlevlerini sağlar. Modern güvenlik mimarisi çerçevesinde önemli algoritmalar yedekli olarak hesaplanmaktadır.


    DÜNYADA İLK SEVİYE 3 OTONOM SİSTEMİ MERCEDES PİYASAYA SÜRDÜ
    DÜNYADA İLK SEVİYE 3 OTONOM SİSTEMİ MERCEDES PİYASAYA SÜRDÜ
    DÜNYADA İLK SEVİYE 3 OTONOM SİSTEMİ MERCEDES PİYASAYA SÜRDÜ
    DÜNYADA İLK SEVİYE 3 OTONOM SİSTEMİ MERCEDES PİYASAYA SÜRDÜ
    DÜNYADA İLK SEVİYE 3 OTONOM SİSTEMİ MERCEDES PİYASAYA SÜRDÜ



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi haberelectro -- 6 Mayıs 2022; 10:30:32 >
    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >







  • Mercedes bu ozellikleri satislarinin %1 ini olusturan en luks modelinde sunuyor. Tesla ise en ucuz giris seviyesi otomobilinde, fark bu.

    < Bu ileti DH mobil uygulamasından atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: DoğanGörünümlüToros

    Mercedes bu ozellikleri satislarinin %1 ini olusturan en luks modelinde sunuyor. Tesla ise en ucuz giris seviyesi otomobilinde, fark bu.
    Güzel bir nokta
  • DoğanGörünümlüToros kullanıcısına yanıt
    seviye 2 bütün mercedeslerde var bu 1. ikincisi teslada seviye 3 yok bu özellikler nasıl var diyorsun?

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: haberelectro

    seviye 2 bütün mercedeslerde var bu 1. ikincisi teslada seviye 3 yok bu özellikler nasıl var diyorsun?
    arkadaştaki e250 de adaptif cruise control bile yok hangi otonom seviye 2

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Schrödinger Kedisi kullanıcısına yanıt
    Arkadaş sadece S de var demiş seviye 2 tüm mercedeslerde alınabilir. Bahsettiğin E250 de bu opsiyon eklenmemiş. Mercedes Distronic radarını 1999 da piyasaya çıkarttı. Tabi ilk olarak S ile.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: haberelectro

    seviye 2 bütün mercedeslerde var bu 1. ikincisi teslada seviye 3 yok bu özellikler nasıl var diyorsun?
    Hocam Teslanin plani direk 5e gecmek aslinda.
  • Hemican kullanıcısına yanıt
    Öyle bir şey mümkün değil.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • haberelectro kullanıcısına yanıt
    Hocam Elon Musk in bir cok aciklamasi icin ben de oyle dusundum ama bir cogu gerceklesti.
    Zaten dunya da diger insanlarin mumkun degil dediklerini yapanlar kazaniyor ve basarili oluyor

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • edgar1899 kullanıcısına yanıt
    Ismi ne hocam?

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Hemican kullanıcısına yanıt
    Eloncuk sallamayı çok sever ona kalsa şuan direksiyonsuz teslalar yollardaydı.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Schrödinger Kedisi kullanıcısına yanıt
    gel de anlat.

    < Bu ileti DH mobil uygulamasından atıldı >
  • DoğanGörünümlüToros kullanıcısına yanıt
    Bahsettiği araba w212 E serisi. 2010 da çıkmış araba. 2010 da otopilotu bırak tesla model S bile yoktu. Ama mercedes ACC yi C serisinden itibaren o dönem satıyordu. Bugün A dan itibaren her mercedeste seviye 2 otonom sunuluyor. Buna şerit değiştirme asistanı dahil (tesladan önce çıkardılar). Seviye 3 otonomun teslalarda var olduğunu zannederek yorum yazdın baştan hatalısın. Asıl sana anlatmak lazım...

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • 2021’in ikinci çeyreği diyor haber otonom 3 için satışa çıkış tarihi. Elon Musk ise geçen ay, bu yılın sonunda seviye 5 donanımlarına sahip Teslaları sunacağını söyledi.

    Tesla seviye 5 donanıma sahip araç satışa sunabilir mi ? Tabi ki sunabilir ama o özellikleri seviye 5 şeklinde yasal izinler çıkmadan sunamaz, bu ayrı bir konu ancak Mercedes seviye 3’ün reklamını yeni yaparken Tesla geçen ay seviye 5’in reklamını yaptı.

    Mercedes otonom sürüşte gerçekten en başarılı markalardan biri ancak Tesladan sonra. Yıldızı severim ancak Sezarın hakkı Sezar’a Tanrı’nın hakkı Tanrı’ya.

    < Bu ileti mini sürüm kullanılarak atıldı >
  • haberelectro kullanıcısına yanıt
    Hocam elestirmek baska bir sey on yargili olmak baska bir sey.

    Sizinki elestiri degil.on yargi hatta nedense nefret. Elonla aranizda kiz meselesi var diycem nerdeyse.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Hemican kullanıcısına yanıt
    Elonla bu ara herkesin kız meselesi var

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: haberelectro

    Bahsettiği araba w212 E serisi. 2010 da çıkmış araba. 2010 da otopilotu bırak tesla model S bile yoktu. Ama mercedes ACC yi C serisinden itibaren o dönem satıyordu. Bugün A dan itibaren her mercedeste seviye 2 otonom sunuluyor. Buna şerit değiştirme asistanı dahil (tesladan önce çıkardılar). Seviye 3 otonomun teslalarda var olduğunu zannederek yorum yazdın baştan hatalısın. Asıl sana anlatmak lazım...
    Bahsettiğim araba 2019 ya da 2020 model belki e200 de olabilir ama ondan tam emin olamadım

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Bu premium markalardaki donanım kıtlığı hiç hoşuma gitmiyor. E biz premiumuz işte individual özel tasarım, donanım, istediğiniz gibi vs. Koy üst paketine standart şunu. Milyonluk araba yapıyorsun her şeyi opsiyonel.

    2. El bakarken o eklenmiş mi bu duruyor mu yoruyor valla

    < Bu ileti DH mobil uygulamasından atıldı >
  • Schrödinger Kedisi kullanıcısına yanıt
    250 kodlu dizel w213 yok hiç olmadı.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • 
Sayfa: 12
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.