Şimdi Ara

Otomotivde 'jeneratörlü' araç akımı. E-REV

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
29
Cevap
2
Favori
840
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 12
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • Otomotivde 'jeneratörlü' araç akımı. E-REV

    Otomotivde 'jeneratörlü' araç akimi

    Geçtigimiz günlerde kapilarini açan §angay Otomobil Fuari, sektörde degismeye baglayan trendleri gözler önüne serdi. Bugüne kadar gelistirdikleri yüzde 100 elektrikli modeller ile kendinden söz ettiren markalar, Sangay'da ise yeni nesil hibrit teknolojileri ile dikkatleri üzerine gekti. Çinli ve Batili birgok marka basta dünyanin en büyük otomobil pazarinad ev sahipligi yapan Çin pazari igin geligtirdikleri menzil artirici hibrit (E-REV) otomobillerini dünyaya tanitti. Bataryalarn menzilini uzatmak igin jeneratör görevi gören benzinli motorlardan olugan bu sistem gimdilik

    'premium' modellerde kendine yer buluyor.

    Fakat, Çin pazarinda sayıları gittikçe artan E-REV otomobillerin, ileride dünyanin diger pazarlarinda da yayginlagma ihtimali bulunuyor.


    Zeekr 9Xin elektrik menzili, birgok tamamen elektrikli aracin menziline eş deger olmasi ile dikkat çekerken, ABD, Avrupa ve diger pazarlardaki plug- in hibritlere göre gok daha uzun bir menzile sahip olmasi ile de öne çıkıyor.

    Chery nin premium segmentte konumlandirdigi markalarindan Jetour, G900 isimli bir prototip sergiledi. E-REV menzil artirici sisteme sahip bu SUv model, arka tamponun altinda kogelere monte edilmis itici sistemleri sayesinde su yüzeyinde de ilerleyebiliyor. Denge sensörleri, yuvarlanma ve egimi dengelemek için kullanilacak bu itici güg ünitesi araci su üstündeyken de yönlendirmeye imkan taniyacak.


    Jetour, G900 haricinde bir de F700 isimli bir pick-up konsepti fuarda sergiledi. Chery tarafindan gelistirilen Gaia E-REV platformunda üretilen bu aragta 2.0 litrelik igten yanmali bir motor bataryalar igin jeneratör olarak kullaniliyor.

    BYD'nin lüks SUV modeli Yangwang U8 in uzunlugu artirilmis L' modeli de Sangay' da sergilenen bir diger E-REV otomobil oldu.

    Güç aktarma organi henüz dogrulanmamis olsa da, U8L nin 2.0 litrelik turbolu benzinli motoru, 49.05 kWh LFP Blade bataryayl şarj etmek igin jeneratör görevi görecek. Bu modelin de standart U8 gibi acil su üstü kaldirma, lastik patlasa olle dengeli sürüş ve 360 derece donus gibi özellikleri bulunuyor.

    Otomotivde 'jeneratörlü' araç akımı. E-REV


    Otomotivde 'jeneratörlü' araç akımı. E-REV

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >







  • Başından beri eleştirdiğim ve saçma bulduğum sistem.

    Olay sadece ve sadece işin pazarlaması boyutunda. "Aaaa bak araba elektrikli ama jeneratörü var, çok güzel".


    Hiç güzel değil.


    Bir defa 1.6 lt hacminde kocaman klasik bir motoru önde boşu boşuna taşıyorsunuz. Bu motor normal bir motor gibi aşınıyor, bakım istiyor, yağı, suyu, şusu busu var.

    Sadece aktarmaya dahil olmuyor, ama aşınmayacağı, patlamayacağı, eskimeyeceği anlamı çıkmasın tabi ki :)


    Elektrikli araç alıyoruz, niye alıyoruz, benzinli motordan kurtulmak için, sesini, titreşimini vesairesini hissetmemek, duymamak için.

    Ama öndeki aptal motorla bunların hepsini yine duyuyoruz, hissediyoruz.


    Böyle bir saçmalık mı var Allah aşkına?  


    Elektrikli araç mantığına 180 derece ters bir sistem.


    Madem içeride benzinli motor taşıyorum, o zaman PHEV yap kardeşim, bitti.

  • Nissan E-Power yaptı da ne oldu sürekli jeneratör arızası. 1 milyona varan değişim ücretleri.

  • hardcrss kullanıcısına yanıt

    Bir kerede çin’li yapsın. Bu geliştirilirse şarj derdi de kalkar neredeyse.


    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Başından beri eleştirdiğim ve saçma bulduğum sistem.

    Olay sadece ve sadece işin pazarlaması boyutunda. "Aaaa bak araba elektrikli ama jeneratörü var, çok güzel".


    Hiç güzel değil.


    Bir defa 1.6 lt hacminde kocaman klasik bir motoru önde boşu boşuna taşıyorsunuz. Bu motor normal bir motor gibi aşınıyor, bakım istiyor, yağı, suyu, şusu busu var.

    Sadece aktarmaya dahil olmuyor, ama aşınmayacağı, patlamayacağı, eskimeyeceği anlamı çıkmasın tabi ki :)


    Elektrikli araç alıyoruz, niye alıyoruz, benzinli motordan kurtulmak için, sesini, titreşimini vesairesini hissetmemek, duymamak için.

    Ama öndeki aptal motorla bunların hepsini yine duyuyoruz, hissediyoruz.


    Böyle bir saçmalık mı var Allah aşkına?  


    Elektrikli araç mantığına 180 derece ters bir sistem.


    Madem içeride benzinli motor taşıyorum, o zaman PHEV yap kardeşim, bitti.





  • quote:

    Orijinalden alıntı: Ormanci

    Başından beri eleştirdiğim ve saçma bulduğum sistem.

    Olay sadece ve sadece işin pazarlaması boyutunda. "Aaaa bak araba elektrikli ama jeneratörü var, çok güzel".


    Hiç güzel değil.


    Bir defa 1.6 lt hacminde kocaman klasik bir motoru önde boşu boşuna taşıyorsunuz. Bu motor normal bir motor gibi aşınıyor, bakım istiyor, yağı, suyu, şusu busu var.

    Sadece aktarmaya dahil olmuyor, ama aşınmayacağı, patlamayacağı, eskimeyeceği anlamı çıkmasın tabi ki :)


    Elektrikli araç alıyoruz, niye alıyoruz, benzinli motordan kurtulmak için, sesini, titreşimini vesairesini hissetmemek, duymamak için.

    Ama öndeki aptal motorla bunların hepsini yine duyuyoruz, hissediyoruz.


    Böyle bir saçmalık mı var Allah aşkına?  


    Elektrikli araç mantığına 180 derece ters bir sistem.


    Madem içeride benzinli motor taşıyorum, o zaman PHEV yap kardeşim, bitti.

    Konuda bahsedilen aracın Phev'den prensipte farkı olsa da pratikte pek bir farkı yok ki, yine büyük bir pili var, yine fişten şarja ihtiyaç duyuyor, sadece motor tekerleklere bağlı değil, pili şarj etmek için kullanılıyor. Otomobil daima anlık elektrik gücü ile ilerliyor bu sayede. Hatta güç motordan doğrudan yola gitmediği için değişken devirlere göre optimize edilmeye de ihtiyacı yok. Optimum şarj düzeyini sağlayacak 1-2 devir parametresi yeterli. Bu sayede motorun tamamen ön tanımlı devirlere göre sıfırdan dizaynı yapılıp verimliliği ciddi arttırılabilir.


    Nissan e-power'da böyle mesela ama o fişsiz küçük pilli normal hybrid. Motoru da normal motordan jeneratöre çevirme denebilir.


    Bu arada Phev'in kendisi biraz sıkıntılı bir çözüm zaten. Her Phev araçta bir noktada hammalık yapıyorsun. Şu an bizde veya bazı ülkelerde talebi var ama vergi avantajları bunun sebebi, konseptin başarısı değil.





  • honda ve nissan bunu yıllardır yapıyor zaten,


    hondada da benzin motoru tekerleklere ufak bir hız aralığı hariç bağlı değil, sürüş yüzde 80 elektrik motorunda yapılıyor.


    nissan da yüzde yüz.


    nissan da sorunlar olduğu söyleniyor, honda dünya çapında milyonlarcaa ader bu sistemde araç sattı, arızasızlık raporlarında en üst sıralarda buna rağmen.

  • Stones kullanıcısına yanıt
    Hocam silinen yorumu geri getirebiliyor muyuz? Bir konuda sildiğim yorumu geri alma şansım var mı?

    < Bu ileti Android uygulamasından atıldı >
  • Yapay Zeka’dan İlgili Konular
    Daha Fazla Göster
  • SuperVeloceJota kullanıcısına yanıt

    Hocam işte sıkıntı şu, veya benim mantık olarak sıkıntım şu diyeyim;

    Bu araçlar %100 elektrikli diye satılıyor, phev diye değil. Phev'de zaten buna razı oluyoruz, veya böyle kabul ediyoruz.

    Şehiriçinde 80-100km elektrikli menzil sağlıyor, evde şarj et çık modunda.


    Örneğin Volvo XC60-90 T8 Recharge ilanlarında adamlar yazmış "araca sahipliğim boyunca 3-4 defa depoyu doldurmuşumdur".


    Uzun yolda da şarj sıkıntısı vs olmasın, hibrit kullanayım, hem performans olsun, hem tüketim az olsun vesaire vesaire.

    Ha bunun da dezavantajı nedir, hem benzin motoru, hem elektrik motoru, pili, şusu busu, ileride ne olacak, hangisi ne sorun yaratacak gibi soru işaretleri mevcut.


    Ancak bu araçlar %100 elektrikli diye satılır ve "menzil" üzerinden pazarlaması yapılırken, bu mantığa ters düşmesi beni rahatsız ediyor, ya da ben öyle düşünüyorum diyeyim.

    Örneğin Tesla aldık diyelim, içeride bi motor olmasını ister miyiz? Tesla'yı ne için alıyoruz? Elektrikli diye.

    E içeride niye jeneratör taşıyayım, niye benzinli motor olsun, niye onun da bakımıyla şununla bununla uğraşayım. O motor aktarmaya da destek olmuyor, phev bu yönden hamallık olarak nitelendirilirken en azından performans şu bu olarak da katkı sağlıyor hibrit çalışıyorlar diye. Bunda o da yok. O yüzden diyorum ters diye.


    Bu anlamda nissan e-power hibrit olmuyor ki, motor aktarmaya hiç bir şekilde dahil olmuyor.

    Yalnız galiba Qashqai'de böyle de, 4Force e-power olan X-Trail'de phev gibi çalışıyor sanki yanılmıyorsam. İsimlerinin ikisi de e-power ama..





  • Ormanci kullanıcısına yanıt

    %100 elektrikli diye satılması bir pazarlama oyunu da, siz Nissan e-power ile bu konuda aracı karıştırdınız sanırım. Nissan e-power'da 2kwh gibi, normal hybrid'ler gibi bir pili var, dışarıdan şarj olmuyor. Motor onda sık sık normal hybrid gibi çalışıyor, pilleri şarj ediyor, güçlü bir elektrik motoru da aracı yürütüyor. Aracın her kaynağı her daim kullanılıyor yani.


    4force olan Xtrail e-power'da aynı şekilde, Phev değiller, fişe takma yok.


    Konudaki araç ise bildiğimiz Phev zaten, pili 49.5kwh. Nerdeyse full elektrikli otomobiller kadar. Bildiğimiz Phev'lerden tek farkı motorun tekerleklerle bağlantısı yok, o kadar.. Konsept olarak aynı BMW İ3 Rex gibi, Mazda Mx-30 R-ev gibi. Sadece Çin'liler yağı bol bulduğu için dev gibi piller kullanabiliyorlar.

  • 3 gün önce yani 2025 yılında Sıfır DİZEL Hyundai tucson aldık babamlara. Mis gibi missss. Dizel candır .

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Sürekli bir şeyleri anlamaya çalışmak artık midemi bulandırıyor
    Hayatın her alanın da sürekli bir yenilik
    3 mirasçı tapuya gidip 1 kişiye mal veremiyor
    İst bütün tapular randevuya kapalı
    Webtapu diye bir şey var kafayı yer insan çorba gibi sistem
    Telekom’a internet başvurusu yaptım kimliği tanıttım en son taratmak lazımmış tarattım başarılı diyor ama nedense olmuyor ve süre geçti diye 180TL ye kurye randevusu çıkıyor
    Mide bulantısından iptal ettim istemiyorum veririm 3-5 bin gerekirse telefondan girerim

    Arabalarda böyle
    Bir keyfimiz var sürekli bir ..kunu çıkarma mücadelesi
    Ceyranlı phev menzil o bu sürekli bir gündem
    Vallahi nefret ediyorum
    Zerre kadar ilgimi çekmiyor
    Normalde kruvasan kahve takılmayı severim ama her şeyden o kadar tiksindim ki köye gidip Çaykur’a çayı verip gelen üç beşle karnımı doyurup kanal7 mesaj tv falan izlemek istiyorum

    < Bu ileti iOS uygulamasından atıldı >




  • onatba O kullanıcısına yanıt

    Hangi yorum?


    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • SuperVeloceJota kullanıcısına yanıt

    Hocam pratikte çok küçük, mümkün mertebe sessiz, böyle içinde 1 litre benzinle 1500km menzil yapacak jenaratörlü araçlar üzerinde de arge vardır bence. Gerçi konudaki benim dediğimden daha zor bir işlem. Ama çin’li bu mutlaka bir şey icat ediyor.


    Neden bizim insanlarımızda böyle buluşlara kafa yormuyor? Neden her naneyi çin’li icat ediyor anlamıyorum.


    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • kkvan kullanıcısına yanıt
    3 gün sonra dpf tıkandı ne yapıcam diye arar

    < Bu ileti iOS uygulamasından atıldı >
  • Stones kullanıcısına yanıt

    1886 yılında Gottlieb Daimler icat ettiği motorla şarj derdini ortadan kaldırdı zaten.

  • Stones kullanıcısına yanıt

    Suyla çalışan motor üzerine de Ar-ge vardır da yapılacak şey var yapılamayacak şey var :)


    Veya 1 litre benzinle 1500km gidersin. Koca bir pil koyarsın 100kwh'lık, hep prizden şarj eder, bir iki kere soğuk havada ısınmak için veya şarjın bitmeye yakın çalıştırırsın, 1500km tamamlanınca da bakarsın, aa 1 litre benzin harcamışım. İyi de ayda bir kere 15 dakika jeneratör olarak çalışacak motoru ne diye hammal gibi taşıdın her yere? niye parasını ödedin, niye yer tutuyor arabada? O yüzden 1 litre benzinle 1500km gitmesek daha hayırlı olur.


    Çin'lilerin pek bir şey icat ettiği yok açıkcası. Sadece muazzam üretim kapasiteleri, üretim güçleri ve sıcak kaynakları var. Böyle olunca adam sana aynı paraya daha üst sınıf, daha dolu, nicelik olarak en azından daha çok şey sunan lüks araçlar satabiliyor. Yoksa olmayan bir teknolojiyi oldurdukları yok.


    Aslında ilk Phev'i kendileri yola sürmüş, BYD üretmiştir ilk modeli bu konuda haklarını vermek lazım ama neredeyse hiç satamamış araba 50 adet mi ne satmış. Hem teknolojisi bugünkü gibi değildir, hem de teşvikler vs yokmuş o zaman.





  • Stones kullanıcısına yanıt
    Hepsi

    < Bu ileti Android uygulamasından atıldı >
  • onatba O kullanıcısına yanıt

    Hepsinin tek tuşla getirilmesi zor. Ancak konu gösterilirse getirebilir bir kaç tane olarak.


    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >



  • < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi büdünün kaşı -- 30 Nisan 2025; 0:22:41 >




  • kkvan kullanıcısına yanıt

    Yazık olmuş


    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • 
Sayfa: 12
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.