Şimdi Ara

Otomotivde 90'lı yıllara geri döndük(Yeni kasa araçlar gelmiyor) (5. sayfa)

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
123
Cevap
3
Favori
10.175
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
74 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 34567
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • edgar1899 kullanıcısına yanıt
    120 gün saçma sapan bir durumdur.

    e-call için yerli server neden stratejiktir peki?

    Bu ülke yıllarca BB kullandı yahu. 2009-2010 larda insanların elinden düşmezdi. Keza kamudaki herkeste vardı üst yöneticilerde.

    ICT konusunda geleceksiniz donanımım çok yüksek ona göre gelin derim.
  • astegon kullanıcısına yanıt
    e-Call için yerli server stratejiktir demiyorum. e sim için yerli server stratejiktir. Stratejik olmasının sebebi güvenlikten daha çok mali açıdan, şöyle ki e sim için server romanya, bulgaristan gibi bir ülke yerine böyle zorlama ile Türkiye'ye kurdurulabilirse önümüzdeki on yıllar boyunca yurtdışına veri akışı için ücret ödemek yerine yurt içine gelecek ve işlenecek veri için ülkeye döviz girdisi oluşur.

    e-Call şartları zaten regülasyon vasıtası ile belirlenmiş ve sadece ses kanallı bir hizmet, bunun için yerli sim kart diretmesi şu aşamada gereksiz bence, e sim geldiğinde zaten yerli sim yapmak bunu birkaç saniyelik program ile mümkün olacak.

    e-Call için yapılan ile birşey elde edilemez ancak e sim için yerli server baskısı hem yurtdışa önümüzdeki on yıllarca döviz çıkışını engeller hem de çevresinin en yüksek nüfusu ve mobil kullanıcı sayısına bağlı ülkesi için meşru bir istektir. Örneğin Avrupa için server romanya da kurulurken ortadoğu ve yakın doğu için pekala Türkiye de kurulabilir.
  • Neyse hükümet düşmanlığı gözünü karartmış insanlar ile tartışılmaz.

    Benim param benim ülkem e bizene dersen bizde deriz zor değil. 3. Dünya muamelesi görmek hoşuna gidenlere lafım yok.

    Ncap testine giren araçları dahi ülkemde satmayan firmaları savunmak nasıl bir kafa.

    Ha pahalı dersin ama en azından paket de olsa listesinde olsun satışa sunsun yok size 2 hava yastıklı araç yeter diyen firmanın kapıdında yatanlara da müstehak ya neyse.

    < Bu ileti mini sürüm kullanılarak atıldı >
  • edgar1899 kullanıcısına yanıt
    Mevcut regülasyonlar dahilinde sunucuların buraya kurulacağını hiç zannetmiyorum.

    Ülke önce IXP sistemi kursun bunlardan önce. Ohoooo
  • Ülkede maşallah herkes büyük oyunu görüyor. Sektörün içinde olmasak bizi de yiyecek millet.E-call dediğiniz olay kaza yaptığınız anda ilgili birimleri arayarak gelmesini sağlıyor. Ayrıca yine acil bir durumda çağrıyı siz yapabiliyorsunuz. Arayacağı yer polis,ambulans işte. Yok aracın frenlerini kitler,yok bilgileri uçuruyorlar,yok gizli dinleme yapar vs vs komple teorisine dönmüş burası, zaten araç alırken ne kadar bilgin varsa ilk önce bayiye sonra distribütöre sonra fabrikaya gidiyor. Ne yapsın senin başka bilgini adam.

    Sistemin içinde şu anda sim kart mevcut,sinyal zaten gönderiyor. Fakat ülkemizde yasal durumdan dolayı çalışma garantisi verilmiyor vs vs. Ne uzatıldı şu konu,neyse yeni araç ithalatının e-call ile hiçbir alakası yok. Gerekirse sistemi söker yine satarlar siz yeter ki paradan haber verin.

    Son olarak hükümet düşmanlığı ile ne alakası var, sanki araç alacak milyonlar kapıda, şu e-call bir çözülse satışlar %500 artacak ta bizim mi haberimiz yok? Hangi konuda başarısız olursa hep bir bahane. Koca otomobil sektöründe dış güçler de şimdi e-call oldu demek



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi tenekekutu -- 15 Mayıs 2019; 12:30:59 >
  • tenekekutu kullanıcısına yanıt
    Aynen adam gizli dinleme, takip vs yapmak istese bunu çok kolay da yapabilir günümüz teknolojisi ile. Ayrıca bu sistem bizim ülkemize özel geliştirilmiş bir hikayeye de dönmeye başladı, bu tüm AB ülkelerinde zorunlu hale geldi, Türkiye'ye özgü bir şey değil. Adamların işi güç yok, Türkiye için e call gibi bir hizmet geliştirmezler herhalde :)
  • quote:

    Orijinalden alıntı: tenekekutu

    Ülkede maşallah herkes büyük oyunu görüyor. Sektörün içinde olmasak bizi de yiyecek millet.E-call dediğiniz olay kaza yaptığınız anda ilgili birimleri arayarak gelmesini sağlıyor. Ayrıca yine acil bir durumda çağrıyı siz yapabiliyorsunuz. Arayacağı yer polis,ambulans işte. Yok aracın frenlerini kitler,yok bilgileri uçuruyorlar,yok gizli dinleme yapar vs vs komple teorisine dönmüş burası, zaten araç alırken ne kadar bilgin varsa ilk önce bayiye sonra distribütöre sonra fabrikaya gidiyor. Ne yapsın senin başka bilgini adam.

    Sistemin içinde şu anda sim kart mevcut,sinyal zaten gönderiyor. Fakat ülkemizde yasal durumdan dolayı çalışma garantisi verilmiyor vs vs. Ne uzatıldı şu konu,neyse yeni araç ithalatının e-call ile hiçbir alakası yok. Gerekirse sistemi söker yine satarlar siz yeter ki paradan haber verin.

    Son olarak hükümet düşmanlığı ile ne alakası var, sanki araç alacak milyonlar kapıda, şu e-call bir çözülse satışlar %500 artacak ta bizim mi haberimiz yok? Hangi konuda başarısız olursa hep bir bahane. Koca otomobil sektöründe dış güçler de şimdi e-call oldu demek
    "Sistemin içinde şu anda sim kart mevcut,sinyal zaten gönderiyor. Fakat ülkemizde yasal durumdan dolayı çalışma garantisi verilmiyor vs vs. Ne uzatıldı şu konu,neyse yeni araç ithalatının e-call ile hiçbir alakası yok. Gerekirse sistemi söker yine satarlar siz yeter ki paradan haber verin."

    Bazı modellerin gelmemesinin e-Call ile direkt olarak alakası var. Dediğiniz durumu kimse yapamaz çünkü ortada içinde Türkiye'nin de bulunduğu 53 ülkenin taraf olduğu Regülasyon 144 ve Avrupa Birliği ve bizde de gümrük birliğinden dolayı uygulanan 2015/758/EC direktifi var. Direktif ülkemizde de uyumlaştırılmış ve uygulamadadır doğal olarak.
    http://www.resmigazete.gov.tr/eskiler/2016/08/20160819-3.htm

    İmalatçıların genel yükümlülükleri

    MADDE 5 – (1) İmalatçılar, 2 nci maddede belirtilen ilk defa tip onayı alacak bütün yeni tip araçlarının bu Yönetmeliğe ve uygulama mevzuatına uygun olarak kalıcı şekilde yerleştirilmiş 112 tabanlı araç içi acil çağrı sistemi ile donatılmasını sağlamak zorundadır.

    İmalatçıların özel yükümlülükleri

    MADDE 6 – (1) İmalatçılar, ilk defa tip onayı alacak bütün yeni tip araçlarının ve bu araçlar için tasarımlanmış ve imal edilmiş 112 tabanlı araç içi acil çağrı sistem, aksam ve ayrı teknik ünitelerinin bu Yönetmeliğe ve uygulama mevzuatına uygun olarak imal edilmesini ve onaylanmasını sağlamak zorundadır.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: muhalif13

    O sistem ile ne yapılabilinir az biraz düşünün lütfen.

    İstediği sistemi uzaktan kapar 120 ile giderken virajda freni kapar bir düşün?

    Bal gibide stratejik bir sistem. Bal gibi de haklı. Yapıyorsa yerli sim yerli server kuracak. Benden para kazanacak beni ipine takmayacak. Bazı muhalifler de aklınca hükümete vuracak üç beş fav kasacak.

    E call konusu çok hassas. Neden karşı bu kadar firmalar az düşününün. Her şey muhalefet etmek için muhalefet olunamaz.
    Uçuk bir saçmalık.

    Sen A.B ile entegre durumdasın, sistem AB standartlarına uygun.

    Alır kullanırsın böyle saçma sapan komplo teorileri ile ülkeyi batırdık.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Araçlarda zorunlu olması evet AB'den dolayı biz de uyum yasaları sebebi ile bu yönetmeliği çıkarttık. Fakat uygulamanın nasıl olacağı bakanlıkça ayrı bir mevzuat ile belirtilecek. Şu anda e-call içeren bir aracı ülkemizde satabilirsin ama sistemi aktif olduğu garantisini veremezsin. İthal eder satar hatta Toyota şu anda bu şekilde satıyor. Toyota'ya özel geçilmiş bir kıyak zaten olması mümkün değil.

    Ama koca sektör e-call yüzünden satış yapamıyor,e-call olmasa satışlar patlar,2019 model araçlar gelir demek sektör ile alakasız. Firmalar bahane ediyor getirmek istemedikleri için yeni model araç bunu da çözün öyle getirin demekteler.

    Uygulamaya gelirsek zaten tam Türkiye'lik olay. Yeni nesil araçların bu şekilde geleceği belli idi,sistemin nasıl olacağı da hatta yönetmelikte çıktı. Ama gel gelelim uygulama arap saçına döndü.

    Neyse şu konu çok uzadı, 2019 model araçların gelmemesinin asıl sebebi e-call değil pazarın ekonomik durumudur.
  • döviz kurları böyle olduğu sürece bırakınız gelmesin.

    gelse de zaten zengin tayfa satın alabilir :D

    fakir tayfa için fiat,reno,hyundai vb. bunlar iyidir.şahin doğan gibi değiller en azından.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Stand Alone

    Yahu şu forumda herkes ağlar sızlanır lakin sokağa çıkıp bakarsın millet kıtlıktan çıkmış gibi tüketimde. Araba fiyatları eskiden de pahalıydı hala pahalı, işini bilen o dönemde de kazanıp alıyordu şimdi de alıyor. Tek farkı şu dönemde aşırı düzeyde mevduat faizinin oluşu. İnsanlar da arabaya parayı gömmek yerine faizi tercih ediyor. Ana sebep bu.
    İşini bilen ne demek..kendi halinde işine gücüne giden bir çift, işini nasıl bilecek de bir c sınıfı sıfır araç alacak mesela..

    İkinci sorum: mevduat faizleri niye yüksek.

    Bi indirmeyi denesenize bakayım..dolar bi şey denemek istiyor..

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • tenekekutu kullanıcısına yanıt
    Burada gözden kaçırdığınız nokta şu, aracı üretirsin ve alıcıya satıldığı gün bu sistemlerin çalışmasını garanti etmek zorundasın. Bu da yine uluslararası mevzuat ile hüküm altına alınmıştır. Buradaki sorun getirilen araçların satılacağı gün bu özelliğin çalışacağının garanti edilememesi. e-Call sebebi ile gelemeyen araçlar var ancak tabi ki ithalatı engelleyen en büyük sebep bu değil asıl neden ekonomik bu sadece küçük bir etki yapar.

    Uygulama ile ilgili ayrıca bir mevzuat yok 2015/758/AT ve 2007/46/AT zaten uygulama mevzuatıdır.

    Burada Toyotadaki durum ülkemizde üretim yapması ve satıldığı anda bu sistemin çalışabileceğini garanti edebilecek makul süreye operasyonel olarak sahip olması. Ancak ithalatçı firma için bu bir risktir, araç geldi, 120 gün içinde satılmadı ki ekonomik durum ortada hala 2018 stokları yılbaşından beri satılamamış. Bu araçları sistem çalışmıyor bir şekilde satamazsınız, çünkü uluslararası mevzuat uyarınca aracın hizmete girdiği anda tip onayına tabi ve tip onayını bozucu nitelikteki tüm özelliklerinin aktif durumda olması gerekir.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi edgar1899 -- 15 Mayıs 2019; 13:57:4 >
  • Sistemin çalışacağı zaten garanti altında ondan sorun yok,sadece sistemin ülkemiz içinde entegrasyonunda sorun var. Devlet ayak sürüyor. Bu da senin iç sorunun başka işleyişin uygulama yönetmeliği ile alakalı. Şu anda dediğim gibi sistemin çalıştığı ama sağlıklı kullanım sunulamadığı ile alakalı olarak yazı alıyorsun araç sahibinden sorun çözülmüş oluyor şimdilik. Yok araç sahibi ben bunu kabul etmem derse ancak sizin dediğiniz olur yani araç satılamaz. Yasal olarak şu anda satılmasında,ithal edilmesinde problem yok.
  • edgar1899 kullanıcısına yanıt
    F30 larda bulunan SOS düğmesine basınca Türkçe bilene operatör ile çağrı başlıyordu şu an ne fark etti peki?



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi maxi909 -- 15 Mayıs 2019; 14:15:42 >
    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • tenekekutu kullanıcısına yanıt
    4703 sayılı kanuna göre araç ayıplı mal statüsüne düşer. Çalışır halde aracı satabilir burada zaten bir sorun yok ancak e-Call modülü kapatılmış bir aracın satılması hukuki sorumluluk doğurur.

    Şu anda bir problem olmadığını çünkü BTK'nın bu araçların verilerini kesmediğini belirttim ilk mesajımda zaten. Ancak bu riski almak istemeyen firmalarda var onlarda kendi açısından haklı durumda.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi edgar1899 -- 15 Mayıs 2019; 14:43:13 >
  • maxi909 M kullanıcısına yanıt
    http://www.resmigazete.gov.tr/eskiler/2016/08/20160819-3.htm

    Sistemin çalışma prosedürü yukarıdaki mevzuatta anlatılmış durumda zaten kısa bir mevzuat.
  • lojistisyen kullanıcısına yanıt
    ne yazmıştı, silinmis?

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Hayır düşmez sen sistem çalışmıyor demiyorsun ülkemizdeki mevzuatttan dolayı sistem çalışıyor ama doğru çalışıp çalışmadığını garanti edemem diyorsun. Yani kaza yaptın sistem ambulansı arar ama ambulans gelir mi gelmez mi arama düşer mi düşmez mi bunun garantisini veremiyorsun.

    Ben daha önce devlet işinde çalıştım, biz de kanunlar uygulama kısmında hep geriden yetişir,kısacası ortada şasılacak,ertelenecek bir durum yok.
  • tenekekutu kullanıcısına yanıt
    Sistem ambulansı aramayacak veya arayacak ancak araca geri dönülemeyecek. Bu aracın mevcut tip onayı ve uygunluk belgesinde yazan özelliklerinden bir tanesinin çalışmaması demektir bu da ayıplı mal statüsündedir. Sen o aracın onayını alıp o araca istinaden uygunluk belgesi düzenlerken o sistemin çalışmasını garanti etmiş oluyorsun. Satıldığı an da çalışmaması alıcıyı enterese etmez o üretici-satıcı-devlet arasındaki sorundur. Satıldığı gün çalışan sistemi sonrasında devlet iptal ettiyse yine üretici-satıcı tam sorumsuz hale gelmese de sorun artık kullanıcı-devlet arasındadır.

    Burada kanunun, yönetmeliğin geriden gelmesi ile alakalı bir sorun yok çünkü geriden gelen bir durum yok dünya da ne yayınlı ise bizde de aynısı yayınlı. Sorun bizim haberleşme kanunumuzun korumacı yapısı.
  • Devletin kendisinin uygulama ile alakalı çıkartmadığı veya kanunun uygulanması imkansız ise eğer başka bir bir ürün ayıplı mal kategorisine girmez. Herhangi bir tüketici şu anda mahkemeye gitse davayı kaybeder. Çünkü satıcı firma baştan alıcıyı bilgilendiriyor.Böyle böyle bir durum var ben kanuna göre bunu sana çalışır veriyorum ama devletin uygulamasından kaynaklanan sorunlardan dolayı ben bu ürünün sağlıklı çalışacağını sana garanti edemiyorum. Ayrıca kaza yapsan dahi şu anda bu butonu kesinlikle kullanmamam lazım vs vs işte.

    Devlet kendi çıkardığı kanunun her türlü altyapısını,uygulamasını kısacası mevzuatını sağlamak zorunda. Eğer sağlamaz ise bu yok hükmündedir. Sen mahkemeyi kaybetsen dahi bunu devlete yansıtırsın yine bedelini devlet öder ki böyle olmaması için zaten bir talimat yayınlar devlet.

    Daha önce bu durum digital takograf konusunda da başımıza geldi geldi cezalar bile iptal oldu. Neyse dediğim gibi bunlar detay konular. Şu anda e-call sistemi araçlar satılıyor, kimsenin de dava ettiği de yok edeceği de. Devlette satılmasına izin veriyor şu an aklımda değil bir tarih verdiler o zamana kadar yerli sim olacak, üreticiler de bunu ücretsiz araçlara takacak vs vs. Arka yazışmalar var da gereksiz şeyler işte sonuç olarak sorun yok şu anda satış için ortada.

    Ama bu konuya niye bu kadar takıldınız anlamadım,saha da kimsenin konuştuğu bir konu bile değil bu şu anda. Geçici olarak sorun halledilmiş durumda şu anda.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi tenekekutu -- 15 Mayıs 2019; 15:47:15 >
  • 
Sayfa: önceki 34567
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.