Şimdi Ara

Otomotivci 2012'den umutsuz

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
39
Cevap
0
Favori
1.462
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 12
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • 2011 yılını satış rekoruyla tamamlamayı bekleyen otomotiv sektörü, 2012 için ise hedef küçültüyor. Önümüzdeki yıl hem ÖTV artışının devamı hem de Avrupa'daki krizin Türkiye'ye etkisi nedeniyle satışların düşmesinden endişe eden sektör, pazarın mutlaka daralacağı görüşünde. Başta lüks segment olmak üzere pazarın yüzde 10-15 küçüleceği tahmin ediliyor. 2012 yılının belirsiz olduğunu belirten Mercedes-Benz Türk Pazarlama ve Satış Direktörü Süer Sülün, "Birçok soru işareti var. Avrupa krizi Türkiye'yi nasıl etkileyecek? Büyüme yavaşlayacak. Arap Baharı da Güneydoğu bölgelerimizi çok etkiledi. Yani 2011'den çok daha zor bir yıl olacak" dedi. ÖTV artışından önce 2011'de 15 bin adet otomobil satmayı öngördüklerini ancak şimdi hedeflerini 12 bin 500 adede çektiklerini kaydeden Sülün, 2012'de ise bu rakamın 10 binlere düşmesini beklediklerini ifade etti. Bu yıl toplam kamyon pazarının 45 bin adetlere çıkacağını ve 575-580 bin otomobil satılacağını söyleyen Sülün, "Gelecek yıl için düşüş oranını tam kestiremiyoruz ancak kamyon dahil tüm satışlar azalacak" diye konuştu.

    'One way ticket' olacak Bu yıl 1750 adet olacak şehirlerarası otobüs pazarının da önemli ölçüde daralacağını belirten Süer Sülün, Van depreminin sıkıntı yaratacağına dikkat çekti. Sülün, "Van'dan büyük bir göç başladı. 350 bin kişinin göç ettiği belirtiliyor ve devam ediyor. Bu 'one way ticket' (tek yöne bilet) demek. Yani otobüs şirketleri sadece bir yöne götürüyor, geri getirmiyor. Hareketlilik gerçekleşmiyor. Göçten bu pazar ciddi şekilde etkilenecek" dedi.

    Koç yüzde 10, Doğuş 15 düşüş bekliyor Ford Otosan 2012'de 16 ton ve üzeri ağır vasıta ve kamyon dahil toplam pazarın yüzde 10 düşeceğini öngörüyor. Renault Mais ise bu yıl 830 bin adetlerde olması öngörülen binek ve hafif ticari araç pazarının yüzde 10-15 arasında daralarak yaklaşık 730-750 bin adetlerde oluşmasını bekliyor. Opel Türkiye de, 2012 bütçe ve planlarını, satışlarının yüzde 10-12 altında yaptı. Gelecek yıl 11 yeni modelin lansmanını yapmaya hazırlanan Doğuş Otomotiv ise pazarın ve bu yıl 45 bin adetleri bulacak lüks segmentin yüzde 15 düşmesini bekliyor. Otomotiv Sanayi Derneği Başkanı Kudret Önen, "Bu yıl 1.2 milyon araç üretilecek ancak 2012'yi kestiremiyoruz" dedi.

    Peugeot 207 'Urban Move' ile zenginleşti Peugeot'nun çok tercih edilen modellerinden Peugeot 207'nin ürün gamı, özel seri 'Urban Move' ile zenginleşti. Active ve Allure donanım seviyeleri arasında yer alacak olan "Urban Move" 1.6 VTI 120 Bg otomatik ve 1.4 HDi 70 Bg düz vitesli seçenekleri ile 40.2 bin TL'den başlayan fiyatla showroom'lara indi. Active versiyonu Cruise control, alüminyum alaşımlı jantlar, yan hava yastıkları, 2 bölgeli tam otomatik klima, yağmur sensörü, USB ve Bluetooth kiti gibi ekipmanlar ile dikkat çekiyor.

    Pirelli 2015'e kadar liderlik hedefliyor Pirelli 2015'e kadar süreçteki planlarını açıkladı. F1 lastiklerinin tek tedarikçisi Pirelli bu yılın ilk 9 ayında F1'den 300 milyon euroluk medya değeri elde etti. 2012-2015 arasında hızla gelişen ekonomilerin global ekonomiye katkısının yüzde 70'lere çıkacağını açıklayan Pirelli Başkanı Marco T. Provera, "Global sıkıntılar 2012'de yavaşlamaya neden olacak ama bu bir kriz seviyesinde olmayacak" açıklaması yaptı. Pirelli'nin "premium" segment lastik üretimine odaklandığını, 18 yeni ürünü pazara sunacağını kaydeden Provera 2015 yılı için kârlılıklarını yüzde 16'nın üzerine çıkartarak segmentte liderliği hedeflediklerini belirtti.

    VW'de kur 2.29'a sabitlendi Volkswagen Binek Araç , döviz kuru ile sattığı Volkswagen Tiguan, Scirocco, Golf R ve CC modellerinde 1 euroyu 2,29 TL'ye sabitledi. Uygulamayı ay sonuna kadar sürdürecek olan marka Polo, Golf, Jetta, Passat ve Passat Variant modellerinde ise yüzde 3'e varan indirimler yaptı.


    Kaynak - Radikal







  • Beklediklerinden de kötü geçecek..
  • Alıcı da umutsuz...
  • kriz fırsattır
  • Toyota Auris
    Toyota Verso
    Renault Megane HB
    Renault Clio HB
    Renault Clio Grandtour
    Renault Symbol
    Renault Fluence
    Fiat Linea
    Fiat Albea
    Fiat Fiorino
    Fiat Doblo
    Opel Combo(yeni kasa)
    Peugeot Bipper
    Citroen Nemo
    Honda Civic Sedan
    Ford Transit/Connect
    Hyundai Accent ERA
    Hyundai i20
    Hyundai Matrix

    bu modellere(hepsi ülkemizde üretiliyor), ekstra teşvik veya indirim sağlanması lazım, bunun dışında satışların azalması zaten hükümetin istediği şey... Cari açığı en çok etkileyen kalemlerden biri otomotiv sektörü.
  • Tek umutlu bakan fiat
  • Üzülmem , iyi olur hatta .
  • quote:

    Orijinalden alıntı: cgh0gy-

    Üzülmem , iyi olur hatta .

    +1
  • Sanki açlarından geberecekler.
  • daha iyi işte indirim gelir ama sanmıyorum. Bu sefer stok tutmayacaklar yine olan millete olur.
  • beter olsunlar, bu sene attıkları kazıklar onlara yıllarca yeter
  • Beter olsunlar. Bikaçı batsın hatta. Bir daha bu kadar zam yapmaya korkarlar belki.
  • Fiyatları ve karları bu kadar uçurduktan sonra, yurt dışında sattıkları modellerin düşük versiyonlarını iki katından fazla rakamlara Türkiye 'de pazarladıktan sonra ve son dönemde araba almak isteyenlere burunlarından kıl aldırmadıklarından, şu durumda iyi bir gelişme.

    Belki eski hallerine döner müşteri kovalamaya başlarlar.

    Para kazanmak için hizmet vermek ve hizmet verdiği için para kazanmak arasında sapıtmışlardı epeydir.
  • Azıcık sürünsünler... (arko krem)
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Janjan

    Toyota Auris
    Toyota Verso
    Renault Megane HB
    Renault Clio HB
    Renault Clio Grandtour
    Renault Symbol
    Renault Fluence
    Fiat Linea
    Fiat Albea
    Fiat Fiorino
    Fiat Doblo
    Opel Combo(yeni kasa)
    Peugeot Bipper
    Citroen Nemo
    Honda Civic Sedan
    Ford Transit/Connect
    Hyundai Accent ERA
    Hyundai i20
    Hyundai Matrix

    bu modellere(hepsi ülkemizde üretiliyor), ekstra teşvik veya indirim sağlanması lazım, bunun dışında satışların azalması zaten hükümetin istediği şey... Cari açığı en çok etkileyen kalemlerden biri otomotiv sektörü.

    lafım sana değil üztüne alınma

    toplam cari açık içerisindeki paya bakmak lazım..veriler elimde yok ama geçenlerde bi yerde gözüme çarpmıştı, otomotiv sektörü öyle sanıldığı gibi afaki bir etki yaratmıyor cari açıkta.bildiğim kadarıyla en yüksek paya enerji ithalatı sahip, ardından mekanik-makina ithalatı, demir-çelik ihtalatı geliyor. hatta yanlış hatırlamıyorsam otomotivin payı %10 var yok.

    biraz sosyal paratoner oldu şu anda otomotiv sektörü, en ufak birşey olsa bir şekilde otomotiv sektöründeki hareketlere göre yorum yapılıyor, hükümet taraftarları, " oh iyi yaptı, millet porsche'a binmesin" diyor, karşıtları ise "hani ekonomide herşey tozpembeydi, nerden çıktı bu ek vergiler, eniştem beni neden öptü" diyor..

    herneyse demek istediğim devede kulak olan otomotiv sektörü günah keçisi ilan edildi, en popüler-göz önünde olan sektör olduğu ve bundan dolayı ak partinin demogoji/çarpıtma yapmasına müsait bir konu olduğu için varsa yoksa "vurun otomobil sektörüne"..

    valla işi siyasi boyuta çekmek istemem ama et sorunu olmayan bir ülkede tarım politikaları sonucunda hayvancılığı öldürüp-et sorunu yaratıp, ardından angus ithal ederek sorunu çözdük diye böbürlenen bir hükümete tepki göstermeyen insanların otomobil sektörünü hiç ama hiç sorgulamadan cadı avına kurban vermeye çalışmaları kraldan çok kralcılık gibi bir izlenim oluşturuyor şahsımda.

    hangi taraftan hangi partiden olursanız olun ama birazcık sorgulayın


    edit:pardon arkadaşlar, az önce yazarken yazım yanlışı yaptım, "sıfır" tuşu basmamış %1 değil, %10 olacaktı



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi alikum -- 29 Kasım 2011; 18:30:45 >




  • Fiyatları anasının nikahı paraya çek sonra otomotivci umutsuz diye haber yaptır ne güzel

    Hükümete mesaj bu
  • özellikle satış kotasını doldurduğu için müşteriyi artık angarya olarak gören ve adam gibi esnaflık yapmayan tüm bayiler, beter olsunlar!
  • @alikum Söylediklerinize sonuna kadar katılıyorum ama şunuda unutmamak lazım bu memleketi işadamları yönetiyor, hükümetler kukladır. Tüsiad'a Müsiad'a bakın kaç tane başkakan gördüler hangisi onların iradesi dışına çıkabildi??

    Elinde imkanı olanlar vatandaşı öpmek için bütün güçlerini kullanıyor. Bu memlekette çoğu sektör ölmedi ama tekelleşti. Eskiden köylerde her evde 1-2 büyükbaş olurdu adam oğlunu kızını evlendireceği zaman satar ihtiyacını giderirdi, serbest pazar vardı. İlçede yaşadığım için az buçuk biliyorum, kurban öncesi karkas kesim fiyatı 16,5-17 TL'lerden 15'lere kadar düştü, et fiyatlarında düşme oldumu, HAYIR.

    Hükümet toptan etteki kdv'yi %8 den %1'e çekti fiyatlarda düşme varmı? Ben göremiyorum, o zaman nereye gitti bu fark?

    Şunu unutmayın bu memlekette düzülen bellidir düzen değişir sadece, Bunun için umarım ceza almam




  • Paralar küçük altına yatırılır, önümüzdeki yaz kriz ve de düğünlerin etkisiyle tavan fiyattan satılır ve cillop gibi yeni bir araç alınır.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: alikum

    quote:

    Orijinalden alıntı: Janjan

    Toyota Auris
    Toyota Verso
    Renault Megane HB
    Renault Clio HB
    Renault Clio Grandtour
    Renault Symbol
    Renault Fluence
    Fiat Linea
    Fiat Albea
    Fiat Fiorino
    Fiat Doblo
    Opel Combo(yeni kasa)
    Peugeot Bipper
    Citroen Nemo
    Honda Civic Sedan
    Ford Transit/Connect
    Hyundai Accent ERA
    Hyundai i20
    Hyundai Matrix

    bu modellere(hepsi ülkemizde üretiliyor), ekstra teşvik veya indirim sağlanması lazım, bunun dışında satışların azalması zaten hükümetin istediği şey... Cari açığı en çok etkileyen kalemlerden biri otomotiv sektörü.

    lafım sana değil üztüne alınma

    toplam cari açık içerisindeki paya bakmak lazım..veriler elimde yok ama geçenlerde bi yerde gözüme çarpmıştı, otomotiv sektörü öyle sanıldığı gibi afaki bir etki yaratmıyor cari açıkta.bildiğim kadarıyla en yüksek paya enerji ithalatı sahip, ardından mekanik-makina ithalatı, demir-çelik ihtalatı geliyor. hatta yanlış hatırlamıyorsam otomotivin payı %10 var yok.

    biraz sosyal paratoner oldu şu anda otomotiv sektörü, en ufak birşey olsa bir şekilde otomotiv sektöründeki hareketlere göre yorum yapılıyor, hükümet taraftarları, " oh iyi yaptı, millet porsche'a binmesin" diyor, karşıtları ise "hani ekonomide herşey tozpembeydi, nerden çıktı bu ek vergiler, eniştem beni neden öptü" diyor..

    herneyse demek istediğim devede kulak olan otomotiv sektörü günah keçisi ilan edildi, en popüler-göz önünde olan sektör olduğu ve bundan dolayı ak partinin demogoji/çarpıtma yapmasına müsait bir konu olduğu için varsa yoksa "vurun otomobil sektörüne"..

    valla işi siyasi boyuta çekmek istemem ama et sorunu olmayan bir ülkede tarım politikaları sonucunda hayvancılığı öldürüp-et sorunu yaratıp, ardından angus ithal ederek sorunu çözdük diye böbürlenen bir hükümete tepki göstermeyen insanların otomobil sektörünü hiç ama hiç sorgulamadan cadı avına kurban vermeye çalışmaları kraldan çok kralcılık gibi bir izlenim oluşturuyor şahsımda.

    hangi taraftan hangi partiden olursanız olun ama birazcık sorgulayın


    edit:pardon arkadaşlar, az önce yazarken yazım yanlışı yaptım, "sıfır" tuşu basmamış %1 değil, %10 olacaktı

    lafım sana değil üztüne alınma

    toplam cari açık içerisindeki paya bakmak lazım..veriler elimde yok ama geçenlerde bi yerde gözüme çarpmıştı, otomotiv sektörü öyle sanıldığı gibi afaki bir etki yaratmıyor cari açıkta.bildiğim kadarıyla en yüksek paya enerji ithalatı sahip, ardından mekanik-makina ithalatı, demir-çelik ihtalatı geliyor. hatta yanlış hatırlamıyorsam otomotivin payı %1 var yok.

    biraz sosyal paratoner oldu şu anda otomotiv sektörü, en ufak birşey olsa bir şekilde otomotiv sektöründeki hareketlere göre yorum yapılıyor, hükümet taraftarları, " oh iyi yaptı, millet porsche'a binmesin" diyor, karşıtları ise "hani ekonomide herşey tozpembeydi, nerden çıktı bu ek vergiler, eniştem beni neden öptü" diyor..

    herneyse demek istediğim devede kulak olan otomotiv sektörü günah keçisi ilan edildi, en popüler-göz önünde olan sektör olduğu ve bundan dolayı ak partinin demogoji/çarpıtma yapmasına müsait bir konu olduğu için varsa yoksa "vurun otomobil sektörüne"..

    valla işi siyasi boyuta çekmek istemem ama et sorunu olmayan bir ülkede tarım politikaları sonucunda hayvancılığı öldürüp-et sorunu yaratıp, ardından angus ithal ederek sorunu çözdük diye böbürlenen bir hükümete tepki göstermeyen insanların otomobil sektörünü hiç ama hiç sorgulamadan cadı avına kurban vermeye çalışmaları kraldan çok kralcılık gibi bir izlenim oluşturuyor şahsımda.

    hangi taraftan hangi partiden olursanız olun ama birazcık sorgulayın



    yok hocam ne alıncam, forumdakiler bilir zaten iktidara karşı pek çok karşıt mesajım olduğunu(herhangi bir partili degilim keske düzgünü olsa da gururla söyleyebilsem ama yok..), set hocam az çekmedi benden sağolsun Valla inanın yalan söylemiyorum, benim okudugum bir veride de otomotivin payı 30%lara yakındı sanki, kaynak belirtemiyorum emin degilim... bu yuzden mesajım yanlıs anlasılmıs olabilir




  • 
Sayfa: 12
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.