Şimdi Ara

Otomobil fiyatların güncel durumu

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
1 Misafir - 1 Masaüstü
5 sn
48
Cevap
1
Favori
4.780
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri
  • Son Yorum 3 ay
  • Cevaplayan Üyeler 20
  • Konu Sahibinin Yazdıkları 9
  • Ortalama Mesaj Aralığı 2 saat 24 dakika
  • Son 1 Saatteki Mesajlar 1
  • Haberdar Edildiklerim (Alıntılar) 2
  • Favoriye Eklediklerim 1
  • Konuya En Çok Yazanlar
  • emre67z (9 mesaj) MaddogJin (9 mesaj) redferrari (5 mesaj) Metalciadam335 (3 mesaj) straptezlo (2 mesaj)
  • Konuya Yazanların Platform Dağılımı
  • Masaüstü (28 mesaj) Mobil (3 mesaj) Mini (9 mesaj) Uygulama (8 mesaj)
  • @
8 oy
Öne Çıkar
Sayfaya Git:
Sayfa:
Giriş
Mesaj
  • Yarbay
    4377 Mesaj

    Geçen hafta 7 aracı daha favoriye aldım iki tanesi kaldı onlarda fiyat yükseltiyor bende bir düşüş yok

    |
    |
  • Teğmen
    244 Mesaj
    Konu Sahibine Özel

    İlçede yer alan güzel araçları Merkezdeki inşaatcı galerici satın alarak +10k üzerine koyarak ilana koymuş. Bu tür satıcılar olduğu sürece, beklentisiz, paraya ihtiyacı olmayan piyasa düşüş için direnç gösterecektir.

    |
    |
  • Yarbay
    8591 Mesaj

    hükümet %9 faizle TL borç verip, 6,85'den 30-40 milyar döviz sattı, o dövizi alanlar 8'den satıp %16 faizle piyasaya borç vermeye bile burun kıvırıyor şu anda.


    vatandaş da bu yağmaya katılabilmek için otomobil ve evi kredinin teminat aracı olarak kullandı.


    20 yıldır fiyatları takip ediyorum, döviz bazında, vergi artışını , eurodaki devalüasyonu vs'de hesaba kattıktan sonra bu dönemdeki kadar yüksek otomobil fiyatı hiç bir zaman olmadı.


    faizler yükselip, üretim normale döndüğünde aynı vergi diliminde kalması koşuluyla döviz bazında minimum %15 düşer fiyatlar, yerden yüksek kimi b segment hb'lerde bu oran çok daha fazla olur.


    TL bazında ne olacağını kimse bilemez. kur-faiz-enflayon sarmalı girdap gibi zira, en son 30 yılda çıkabilmiştik.




    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi 19can84 -- 25 Kasım 2020; 10:13:18 >
    |
    |
  • Teğmen
    161 Mesaj

    Konuyu acan arkadasa sayin adasima tesekkür ediyorum. Güncel ve önemli bir konu. MaddogJin arkadasa da degerli yorumlari ve analizleri icin tesekkürler. Cok iyi hatirliyorum 80 li yillarin sonlarina dogru ve 90 larin baslari gibi Türkiye de Bir Dogan SLX parasina Istanbul da ortalama bir semtte daire aliniyordu  bu kadar salak sacma bir piyasa vardi. Türkiye de zaten her 20 - 25 senede bir piyasa sapitiyor. Sonra olanlar oldu, devlet müdahalesi, bir süre ithal araclara müsaade vs derken al satci tayfa silindi gitti. Bende ikinci el arac fiyatlarinda su haliyle, herhangi bir düzenleme olmazsa %15 gibi bir düsüs olacagi kanaatindeyim. Daha fazla düsüs icin ise 3 tane gördügüm noktayi belirtmek isterim. Bunlar olursa cok daha fazla piyasa yoluna girer.


    1- Derhal ama derhal galericilere sifir arac satisi yasaklanmali. Sifir arac son kullanici icindir al satci ya da galerici icin degil. Bayininde isine geliyor haftalarca satmaya ugrasmayayim diyor veriyor galericiye. Sanarsiniz ki galerici hayir kurumu ! Gidiyor 300 e aldigi arabayi ertesi gün hooop 350 den koymus ilana ! Öbür adamda görüyor 1 yasinda arabasi var vaaay bizim arabanin 0 i 350 olmus ben bunu 340 a ilana koyayim, 2 yasindaki 325 e, 3 yasindaki 310 a, 4 yasindaki 300 e 295 e ilana koyuyor  


    2- Buradan dogabilecek bosluklari doldurabilmek namina, öyle ya bizim insanimizin akli kurnazliga p..lige iyi calisir kendi üstüne galeri dükkani varsa da arabalari gider bu sefer karisinin, kizinin, oglunun, damadinin dünürlerin vs üstüne alir. Ilk aklina bu gelir, arac alanlara belirli süre kademeli ötv indirimi getirecek satmama taahhütü sartiyla. 1 sene satmazsan .... kadar, 2 sene ..... kadar, 3 sene .... kadar 4 sene ... kadar, 5 sene ... kadar. Bu oran ne derece yüksek olabilirse, o derece bu %15 e ilave artar fiyat düsüslerinin orani.


    3-Aldigimiz ikinci el aracin aldigimiz zamanki yasi, km si, tramer durumu ( boya degisen vs) ve fiyati bellidir. Tekrar satacagimiz zamana kadarki aralikta bellidir, o aralik icerisindeki enflasyonda bellidir ve amortismanda. O arada bu km deki, tramer durumundaki degisimler satis sirasinda ciksin karsisina alicinin ve saticinin. Uluslararasi bunun standardi bellidir. Her arac her yil %4-5 gibi amortismandan ötürü deger kaybeder. Örnegin ben gecen sene bu zamanlarda, hatta tarihe bakiyorum tam bugün gecen sene aracimi 108 bin liraya satmisim. O zaman 6 yas ve 85 bin km idi. Simdi ayni aracin ayni tramer durumunda, 7 yasinda ve üstüne 15 -20 bin km daha koyarak 100 -105 bin km olanlarina bakiyorum ilanlardaki fiyatlar 230- 240 !!!! Akil alir gibi degil. Asagida size somut verilere dayanarak verecegim hesapla, durumun sacmaliginin ve geldigi kepaze noktayi daha net göreceksiniz.


    108.000 / 5.5 ( gecen seneki ortalama dolar kuru ) = 19.636 dolar

    108.000 / 270 ( gecen seneki ortalama gram altin fiyati ) = 400 gram altin



    240.000 /7.70 = 31.168 dolar - Yani dolar bazinda %59 kar + %5 amortisman kaybi olmamis %64 dolar bazinda kar

    240.000 / 465 = 516 gram altin


    %30 altin bazinda kar. %5 amortisman kaybi olmamis %35 kar !


    Böyle bir kepazeligi ben dünyada 85 ten fazla ülke gezmis birisi olarak, TR haric hicbir yerde görmedigimi itiraf etmeliyim.  


    Adam sorsaniz diyor ki ee ben bunu satsam yerine nasil koyacagim ? Altin ve dolari bozdurdugunuzda, ben bir daha bu fiyattan alamam diyip dolar 20 kurus üstten, gram fiyatini da 5-10 lira tepeden satabiliyor musunuz ? Satma o zaman arabani üstüne fark koymadan baska araba alamiyorsan bunun hesabinda isen zorla mi sattiriyoruz ???? Dünyada nerede görülmüs ikinci el bir mali satipta, üstüne fark koymadan ayni aracin daha yenisini alabileceginiz bir durum ? Arti tabi koyamazsin yaa bir alemin süper zekisi sendin senin kadar kimse bilmiyor bunu yapmayi. Senin alacagin arabanin sahibi de ayni boku yiyor ! Böylece el birligi ile piyasanin a....... ....... yorsunuz. Ayrica belki yurtdisina tasiniyorsun ? belki sirket araci verildi daha araba almayacaksin ? Bir sekilde miras kaldi sana bir sey oldu olamaz mi ? Belki kücük bir sehre tasiniyorsun araba ihtiyacin olmayacak ? Belki evladin colugun cocugun sana araba aldi ? Yani bir sekilde kar edecegin bir durum olustu. Ya da bir sekilde artik araba almayacaksin onun yerine altin ya da döviz alacaksin, ev alacaksin vs vs.


    Dogru mu ? dogru. Olabilir mi ? olabilir.


    Eee peki hani gelir vergisi ???? Gelir vergisi alinacak üstadlar. Adam dolar bazinda da, altin bazinda da zenginlesmis bundan ötesi var mi ?????? Bu ülkede calisan kesimin %45 ten fazlasinin eline net gecen para aylik 2300 lira !!! adam bankamatikten parasini cekmeden, devlet babasi 916 tl sine vergi olarak el koyuyor !!! Adam enflasyonu ve amortismani oyu buyu hesaba kattiginda döviz bazinda ve altin bazinda bile zenginlesmis, ne vergi var ne birsey !  


    Bu dediklerim yapilsin bakin bakalim bir daha fahis artislar olabiliyor mu ?




    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi etoiledorient -- 27 Kasım 2020; 2:5:0 >




  • Çavuş
    78 Mesaj
    quote:

    Orijinalden alıntı: etoiledorient

    Konuyu acan arkadasa sayin adasima tesekkür ediyorum. Güncel ve önemli bir konu. MaddogJin arkadasa da degerli yorumlari ve analizleri icin tesekkürler. Cok iyi hatirliyorum 80 li yillarin sonlarina dogru ve 90 larin baslari gibi Türkiye de Bir Dogan SLX parasina Istanbul da ortalama bir semtte daire aliniyordu  bu kadar salak sacma bir piyasa vardi. Türkiye de zaten her 20 - 25 senede bir piyasa sapitiyor. Sonra olanlar oldu, devlet müdahalesi, bir süre ithal araclara müsaade vs derken al satci tayfa silindi gitti. Bende ikinci el arac fiyatlarinda su haliyle, herhangi bir düzenleme olmazsa %15 gibi bir düsüs olacagi kanaatindeyim. Daha fazla düsüs icin ise 3 tane gördügüm noktayi belirtmek isterim. Bunlar olursa cok daha fazla piyasa yoluna girer.


    1- Derhal ama derhal galericilere sifir arac satisi yasaklanmali. Sifir arac son kullanici icindir al satci ya da galerici icin degil. Bayininde isine geliyor haftalarca satmaya ugrasmayayim diyor veriyor galericiye. Sanarsiniz ki galerici hayir kurumu ! Gidiyor 300 e aldigi arabayi ertesi gün hooop 350 den koymus ilana ! Öbür adamda görüyor 1 yasinda arabasi var vaaay bizim arabanin 0 i 350 olmus ben bunu 340 a ilana koyayim, 2 yasindaki 325 e, 3 yasindaki 310 a, 4 yasindaki 300 e 295 e ilana koyuyor  


    2- Buradan dogabilecek bosluklari doldurabilmek namina, öyle ya bizim insanimizin akli kurnazliga p..lige iyi calisir kendi üstüne galeri dükkani varsa da arabalari gider bu sefer karisinin, kizinin, oglunun, damadinin dünürlerin vs üstüne alir. Ilk aklina bu gelir, arac alanlara belirli süre kademeli ötv indirimi getirecek satmama taahhütü sartiyla. 1 sene satmazsan .... kadar, 2 sene ..... kadar, 3 sene .... kadar 4 sene ... kadar, 5 sene ... kadar. Bu oran ne derece yüksek olabilirse, o derece bu %15 e ilave artar fiyat düsüslerinin orani.


    3-Aldigimiz ikinci el aracin aldigimiz zamanki yasi, km si, tramer durumu ( boya degisen vs) ve fiyati bellidir. Tekrar satacagimiz zamana kadarki aralikta bellidir, o aralik icerisindeki enflasyonda bellidir ve amortismanda. O arada bu km deki, tramer durumundaki degisimler satis sirasinda ciksin karsisina alicinin ve saticinin. Uluslararasi bunun standardi bellidir. Her arac her yil %4-5 gibi amortismandan ötürü deger kaybeder. Örnegin ben gecen sene bu zamanlarda, hatta tarihe bakiyorum tam bugün gecen sene aracimi 108 bin liraya satmisim. O zaman 6 yas ve 85 bin km idi. Simdi ayni aracin ayni tramer durumunda, 7 yasinda ve üstüne 15 -20 bin km daha koyarak 100 -105 bin km olanlarina bakiyorum ilanlardaki fiyatlar 230- 240 !!!! Akil alir gibi degil. Asagida size somut verilere dayanarak verecegim hesapla, durumun sacmaliginin ve geldigi kepaze noktayi daha net göreceksiniz.


    108.000 / 5.5 ( gecen seneki ortalama dolar kuru ) = 19.636 dolar

    108.000 / 270 ( gecen seneki ortalama gram altin fiyati ) = 400 gram altin



    240.000 /7.70 = 31.168 dolar - Yani dolar bazinda %59 kar + %5 amortisman kaybi olmamis %64 dolar bazinda kar

    240.000 / 465 = 516 gram altin


    %30 altin bazinda kar. %5 amortisman kaybi olmamis %35 kar !


    Böyle bir kepazeligi ben dünyada 85 ten fazla ülke gezmis birisi olarak, TR haric hicbir yerde görmedigimi itiraf etmeliyim.  


    Adam sorsaniz diyor ki ee ben bunu satsam yerine nasil koyacagim ? Altin ve dolari bozdurdugunuzda, ben bir daha bu fiyattan alamam diyip dolar 20 kurus üstten, gram fiyatini da 5-10 lira tepeden satabiliyor musunuz ? Satma o zaman arabani üstüne fark koymadan baska araba alamiyorsan bunun hesabinda isen zorla mi sattiriyoruz ???? Dünyada nerede görülmüs ikinci el bir mali satipta, üstüne fark koymadan ayni aracin daha yenisini alabileceginiz bir durum ? Arti tabi koyamazsin yaa bir alemin süper zekisi sendin senin kadar kimse bilmiyor bunu yapmayi. Senin alacagin arabanin sahibi de ayni boku yiyor ! Böylece el birligi ile piyasanin a....... ....... yorsunuz. Ayrica belki yurtdisina tasiniyorsun ? belki sirket araci verildi daha araba almayacaksin ? Bir sekilde miras kaldi sana bir sey oldu olamaz mi ? Belki kücük bir sehre tasiniyorsun araba ihtiyacin olmayacak ? Belki evladin colugun cocugun sana araba aldi ? Yani bir sekilde kar edecegin bir durum olustu. Ya da bir sekilde artik araba almayacaksin onun yerine altin ya da döviz alacaksin, ev alacaksin vs vs.


    Dogru mu ? dogru. Olabilir mi ? olabilir.


    Eee peki hani gelir vergisi ???? Gelir vergisi alinacak üstadlar. Adam dolar bazinda da, altin bazinda da zenginlesmis bundan ötesi var mi ?????? Bu ülkede calisan kesimin %45 ten fazlasinin eline net gecen para aylik 2300 lira !!! adam bankamatikten parasini cekmeden, devlet babasi 916 tl sine vergi olarak el koyuyor !!! Adam enflasyonu ve amortismani oyu buyu hesaba kattiginda döviz bazinda ve altin bazinda bile zenginlesmis, ne vergi var ne birsey !  


    Bu dediklerim yapilsin bakin bakalim bir daha fahis artislar olabiliyor mu ?

    Gerçekten yorumunuz için teşekkür ederim. İnanın o kadar farklı başlık altında o kadar anlatmaya çalışıyorum ki bunu. Sürekli birileri gelip " yeaaaa ocak sonrası %60 artacak araba alamazsan bir daha alamazsın" yorumu yazıyor. Saka gibi. :)


    Hazır sizin gibi olaya global ve yerel bakan biri gelmişken başlığa ben de bir kaç fikir paylaşmak isterim.


    1- Öncelikle 2021 yılında araç üreticileri çok ciddi bir seri üretim planı hazırlıyorlar. Bu benim şahsi tespitim değildir bu arada. Nedeni ise elbette babalarının hayrına değil. bu firmalar uzun süre satış yapamadı 2020 yılında ( en azından istedikleri kadar). Endüstride bir mantık vardır. Çalışmayan fabrika zarardır. (Dikkat edin, üretim yapılıp satılamayan demiyorum. fabrika boş bina düşünün ne işçi gideri var ne üretim maliyeti var öyle durduğunu farzedin). Uçmayan uçak zarardır. Yani işletmeler piyasadaki talebi karşılamak ve marka değerlerini korumak ister. 2020 süresince bir çok araba firması doğru dürüst üretim yapamadı. ancak buna karşılık toplu taşıma kullanmak istemeyen insanlarda talep oldu. Bu açığıda piyasaya en hızlı şekilde araç sokan firma kapatacak. ( buna şöyle bir örnek verebiliriz, b sınıfı bir araç almak istiyorsunuz aslında hedefinizde clio var. Ama bir türlü sıfırı gelmiyor, öte yandan corsa hemen teslim. Ciddi bir clio alıcısı corsa alıp geçecektir.)


    2- Firmalar için pazardaki bu talep karşılama isteği beraberinde daha hırçın bir rekabeti de getirecek.


    Bu noktaya kadar global araç piyasasından bahsettim. yukarıdaki maddeler zaten avrupalı ve amerikalı alıcılar için bulunmaz fırsata dönecek. Ama, bizde de aynı durum olması gerekirken sürekli artan dövize karşı verdiğimiz bir mücadele var Türk halkı olarak. Buna ek olarak bir de devlete karşı verdiğimiz vergi mücadelesi var. Zira yurt dışında bir gecede araç fiyatlarını %30 artıracak bir vergi değişimi göremezsiniz. En basitinden fransada geçtiğimiz dönemde bir akaryakıta zam kararı verildi. Ülkeyi ateşe verdiler. Ben tabiki vandalizmi asla desteklemiyor ve yapılması gerekenin bu olduğunu savunmuyorum. Sadece avrupa ve amerikada devlet halka öyle rahat rahat vergi koydum bundan sonra ödeyeceğiniz bu diyemez.


    Peki Türkiye için ne olacak ?

    1- Evet döviz artacak. Bu kesin. Çünkü bazı arkadaşların zannettiğinin aksine Merkez bankası veya hazine bakanlığı koltuğunda kim oturduğu belirlemez dövizi. Dövizi belirleyen etkenler; üretim, bu üretimin üzerine konulan ekonomik politikalar (ithalat/ihracak) ve elbette bunun bir getirisi olarak hazinede bulunan rezervlerdir. Dolayısıyla bu durum değişmediğine göre döviz zaten artacak o kesin.

    2- Sıfır araç fiyatlarına zam GELMEYECEK. Aslında adamlar arabayı aynı fiyata satıyor Türkiyeye. Bizim ülkemizde bize satılan araçların fiyatı artacak. Yoksa araba ülkenin kapısına gelene kadar zaten aynı para.

    3- İkinci eldeki fırsatçılar gene araba fiyatı yükselir mi lan yoksa? Yapıştırmayalım mı bir 150 binlik arabayı geri 160 a koyarak 10 bin tl kar diyecek. Ama düşündükleri gibi olmayacak çünkü "Alacak adam yok" dolar almış başını gitmiş faizler artıyor, işsizlik korkusu var, salaklar dışında kimse boğazına kadar borca girip araba almayacak bu dönemde.

    4- Araç sahipleri de az daha biriktiririm sıfır alırım moduna girecekler değiştirmek istediklerinde ( ki şu an girdiler bile)


    Devletin sağlayacağı çözüm konusunda ise, bir kere devletimizin kendisinin bu işten bir karı olmadıkça böyle bir işe gireceğini sanmıyorum. Ha ne olur ? Der ki 2. el satışta artık doğrudan ticari satıştır. ayrı vergilendirmesi olacak. Ama 2. el fiyatı bir aracın çıktığı yılın maksimum %50 si kadar artabilir diye. atıyorum 2011 de 100.000 e çıkan aracı 150.000 ye satabileceksin. Bu satışın da %10'unu devlete özel satış vergisi (:D) olarak ödeyeceksin derse duman olur piyasa  


    Not: Bu da olur mu kardeşim saçmaladın sende. Öyle bir şey mi olur resmen mal gibi bir senaryo bu diyen arkadaşlara sadece MTV ve ÖTV vergilerinin nasıl çıkarıldığı. Sonrasında bu günkü hallerine nasıl geldiğini araştırmalarını tavsiye ediyorum. Göreceksiniz benim uydurduğum "özel satış vergisi" senaryosu devlet için çok saçma bir senaryo olmayabilir :))





  • Teğmen
    244 Mesaj
    Konu Sahibine Özel

    @etoiledorient ve @MaddogJin arkadaşlara benim göremediğim farklı bakış açılarından bahsettikleri için teşekkür ederim.


    Bahsedilen senaryoların gerçekleşmesi için, galericilerin elinde olan ve son zamanda(son 5 ay) içerisinde araç almış kişilerin arabaları normal piyasa değerinin üzerine alışverişi sağlandı. Bu arkadaşlar özelikle binici arkadaşlar, her ne kadar binici olsalarda değer kaybı istemedikleri için araçlarını ucuza satmazlar. Galericiler zaten kan emici satmazlar.


    Temmuzda evlendim, galerisinde 5 araba olan yerde corsa baktım 135 yazıyordu şuan 161 yazmış.(Ayrıca sarı sitede 135, arabam.com sitesinde 131.500 yazıyordu. ben arabam.com'dan baktım orası güncel değil dediydi) aynı araçlar aynı ilanlarda duruyor. Umurunda degil satılmaları. bu tarz satıcılar ve biniciler yüzünden büyük bir direnç olacaktır düşüş yönünde. ayrıca bizim ülkede neyin fiyatı düştü de araçların düşecek algısı kırılamıyor.


    Ama;


    Örnek ben ağustos 25de 129 bin'e i20 araç aldım. şuan 150 bin tl civarında değişiyor. Arabamı satmam, satıp alabilecek bir güven ortamı yok arkadaşların dediği gibi. fiyat düşmeye başlarsa düşünürüm,neden zarar etme uğruna düşünürüm. çünkü ev almak istiyorum peşinat niyetine. Çektiğim kredinin faizini bedavaya getirmişti araba. erimesin karım sonuçta.


    Önemli nokta, arabası olanlar fiyatlar düşmeye başladığı hissiyatı ile arabasını ev almak için satabilir belki bu noktada ev kredileri çok yüksek.

    Kredi faizleri düşmeye başladığı zaman ev fiyatları artacağı için, arabasını hızlıca satmak isteyen vatandaş piyasada bir sirkülasyona sebep olabilir.

    3.ve son olarak, ev alamayan vatandaş araba aldı pusuda bekliyor.


    Elindeki hazır parayı, mevduattaa 200 binden 2 bin tl kazanan vatandaş arabaya yatırmak istemeyebilir, bir artış gerçekleşmiyor. Ancak tekrar faizler düşerse yerinde sayacak olan nakitini araba olarak değerlendirmeye kalkabilir.


    O kadar çok seçenek ve bağlantı var ki. Çelişkili herşey, söylediğin teoriye başka sağlam teori doğurabiliyor karşındaki. Düşecek veya çıkacak demek zor. İlk baktığım açıdan bakıyorum kesin düşer. başka arkadaşların yorumlarını okudukca sabit kalma olasılığı gözümde daha büyük hale geliyor.


    Sıfır araçlar olarak konuyu açtığımda dolar 7,50 lerde seyrediyordu tekrar 8'e ramak kaldı


    Sıfırı 215bin tl olarak aracımın 2015 modeli 155-150 arası. ideal bir boşlukda 20 gün önce direk 155 vereyim diyen tipler vardı ciddice.


    bu bazı modellerde 215 bine 180 bin civarında.

    bu modellerde 170-165 bandına bir gerileme bekliyorum. sıfırları gelince stoklara +30 bin tabiri caizse kendini harcatır bulur bizim insanımız. Sıfıra bindim havası için, ikinci elde makulleşmeye başlar.


    Bu gözler arkadaşı yeni kasa c3 aldı diye, c3 alacam diye yanıp tutuşanı gördü. 220 bine birde. Zevk diyen olur, şimdi ama göz var nizam var. ve mantık var. memursun sen zevke araba mı binebiliyorsun, ayrıca 220 bin tl ya. el insaf . Sinir bastı bak.....





    Ancak vergi indirimi bekliyen arkadaşlar boşa bekliyor bu kesin ve net. Gelmiyecektir, satılacak araba yok,niye gelsin. satılan üründen hazır kazanılacak siparişlenmiş araçlardan(vergilerden) neden mahrum kalsın devlet.





  • Çavuş
    78 Mesaj
    quote:

    Orijinalden alıntı: emre67z

    @etoiledorient ve @MaddogJin arkadaşlara benim göremediğim farklı bakış açılarından bahsettikleri için teşekkür ederim.


    Bahsedilen senaryoların gerçekleşmesi için, galericilerin elinde olan ve son zamanda(son 5 ay) içerisinde araç almış kişilerin arabaları normal piyasa değerinin üzerine alışverişi sağlandı. Bu arkadaşlar özelikle binici arkadaşlar, her ne kadar binici olsalarda değer kaybı istemedikleri için araçlarını ucuza satmazlar. Galericiler zaten kan emici satmazlar.


    Temmuzda evlendim, galerisinde 5 araba olan yerde corsa baktım 135 yazıyordu şuan 161 yazmış.(Ayrıca sarı sitede 135, arabam.com sitesinde 131.500 yazıyordu. ben arabam.com'dan baktım orası güncel değil dediydi) aynı araçlar aynı ilanlarda duruyor. Umurunda degil satılmaları. bu tarz satıcılar ve biniciler yüzünden büyük bir direnç olacaktır düşüş yönünde. ayrıca bizim ülkede neyin fiyatı düştü de araçların düşecek algısı kırılamıyor.


    Ama;


    Örnek ben ağustos 25de 129 bin'e i20 araç aldım. şuan 150 bin tl civarında değişiyor. Arabamı satmam, satıp alabilecek bir güven ortamı yok arkadaşların dediği gibi. fiyat düşmeye başlarsa düşünürüm,neden zarar etme uğruna düşünürüm. çünkü ev almak istiyorum peşinat niyetine. Çektiğim kredinin faizini bedavaya getirmişti araba. erimesin karım sonuçta.


    Önemli nokta, arabası olanlar fiyatlar düşmeye başladığı hissiyatı ile arabasını ev almak için satabilir belki bu noktada ev kredileri çok yüksek.

    Kredi faizleri düşmeye başladığı zaman ev fiyatları artacağı için, arabasını hızlıca satmak isteyen vatandaş piyasada bir sirkülasyona sebep olabilir.

    3.ve son olarak, ev alamayan vatandaş araba aldı pusuda bekliyor.


    Elindeki hazır parayı, mevduattaa 200 binden 2 bin tl kazanan vatandaş arabaya yatırmak istemeyebilir, bir artış gerçekleşmiyor. Ancak tekrar faizler düşerse yerinde sayacak olan nakitini araba olarak değerlendirmeye kalkabilir.


    O kadar çok seçenek ve bağlantı var ki. Çelişkili herşey, söylediğin teoriye başka sağlam teori doğurabiliyor karşındaki. Düşecek veya çıkacak demek zor. İlk baktığım açıdan bakıyorum kesin düşer. başka arkadaşların yorumlarını okudukca sabit kalma olasılığı gözümde daha büyük hale geliyor.


    Sıfır araçlar olarak konuyu açtığımda dolar 7,50 lerde seyrediyordu tekrar 8'e ramak kaldı


    Sıfırı 215bin tl olarak aracımın 2015 modeli 155-150 arası. ideal bir boşlukda 20 gün önce direk 155 vereyim diyen tipler vardı ciddice.


    bu bazı modellerde 215 bine 180 bin civarında.

    bu modellerde 170-165 bandına bir gerileme bekliyorum. sıfırları gelince stoklara +30 bin tabiri caizse kendini harcatır bulur bizim insanımız. Sıfıra bindim havası için, ikinci elde makulleşmeye başlar.


    Bu gözler arkadaşı yeni kasa c3 aldı diye, c3 alacam diye yanıp tutuşanı gördü. 220 bine birde. Zevk diyen olur, şimdi ama göz var nizam var. ve mantık var. memursun sen zevke araba mı binebiliyorsun, ayrıca 220 bin tl ya. el insaf . Sinir bastı bak.....





    Ancak vergi indirimi bekliyen arkadaşlar boşa bekliyor bu kesin ve net. Gelmiyecektir, satılacak araba yok,niye gelsin. satılan üründen hazır kazanılacak siparişlenmiş araçlardan(vergilerden) neden mahrum kalsın devlet.

    Hocam bak bu noktada özellikle son söylediğine katılıyorum. Evet 2. elde bir %10-15 beklentim var hala ( ocak ortası göreceğiz ne kadar yanıldığımı eğer yanılıyorsam :) ) ama devlet kanallı 1 kuruş vergi indirimiymiş matrah düzenlemesiymiş tek bir hamle bile olacağını düşünen çok üzülecek buna yüzde 200 garanti veriyorum.

    |
    |




  • Teğmen
    161 Mesaj
    quote:

    Orijinalden alıntı: MaddogJin

    Gerçekten yorumunuz için teşekkür ederim. İnanın o kadar farklı başlık altında o kadar anlatmaya çalışıyorum ki bunu. Sürekli birileri gelip " yeaaaa ocak sonrası %60 artacak araba alamazsan bir daha alamazsın" yorumu yazıyor. Saka gibi. :)


    Hazır sizin gibi olaya global ve yerel bakan biri gelmişken başlığa ben de bir kaç fikir paylaşmak isterim.


    1- Öncelikle 2021 yılında araç üreticileri çok ciddi bir seri üretim planı hazırlıyorlar. Bu benim şahsi tespitim değildir bu arada. Nedeni ise elbette babalarının hayrına değil. bu firmalar uzun süre satış yapamadı 2020 yılında ( en azından istedikleri kadar). Endüstride bir mantık vardır. Çalışmayan fabrika zarardır. (Dikkat edin, üretim yapılıp satılamayan demiyorum. fabrika boş bina düşünün ne işçi gideri var ne üretim maliyeti var öyle durduğunu farzedin). Uçmayan uçak zarardır. Yani işletmeler piyasadaki talebi karşılamak ve marka değerlerini korumak ister. 2020 süresince bir çok araba firması doğru dürüst üretim yapamadı. ancak buna karşılık toplu taşıma kullanmak istemeyen insanlarda talep oldu. Bu açığıda piyasaya en hızlı şekilde araç sokan firma kapatacak. ( buna şöyle bir örnek verebiliriz, b sınıfı bir araç almak istiyorsunuz aslında hedefinizde clio var. Ama bir türlü sıfırı gelmiyor, öte yandan corsa hemen teslim. Ciddi bir clio alıcısı corsa alıp geçecektir.)


    2- Firmalar için pazardaki bu talep karşılama isteği beraberinde daha hırçın bir rekabeti de getirecek.


    Bu noktaya kadar global araç piyasasından bahsettim. yukarıdaki maddeler zaten avrupalı ve amerikalı alıcılar için bulunmaz fırsata dönecek. Ama, bizde de aynı durum olması gerekirken sürekli artan dövize karşı verdiğimiz bir mücadele var Türk halkı olarak. Buna ek olarak bir de devlete karşı verdiğimiz vergi mücadelesi var. Zira yurt dışında bir gecede araç fiyatlarını %30 artıracak bir vergi değişimi göremezsiniz. En basitinden fransada geçtiğimiz dönemde bir akaryakıta zam kararı verildi. Ülkeyi ateşe verdiler. Ben tabiki vandalizmi asla desteklemiyor ve yapılması gerekenin bu olduğunu savunmuyorum. Sadece avrupa ve amerikada devlet halka öyle rahat rahat vergi koydum bundan sonra ödeyeceğiniz bu diyemez.


    Peki Türkiye için ne olacak ?

    1- Evet döviz artacak. Bu kesin. Çünkü bazı arkadaşların zannettiğinin aksine Merkez bankası veya hazine bakanlığı koltuğunda kim oturduğu belirlemez dövizi. Dövizi belirleyen etkenler; üretim, bu üretimin üzerine konulan ekonomik politikalar (ithalat/ihracak) ve elbette bunun bir getirisi olarak hazinede bulunan rezervlerdir. Dolayısıyla bu durum değişmediğine göre döviz zaten artacak o kesin.

    2- Sıfır araç fiyatlarına zam GELMEYECEK. Aslında adamlar arabayı aynı fiyata satıyor Türkiyeye. Bizim ülkemizde bize satılan araçların fiyatı artacak. Yoksa araba ülkenin kapısına gelene kadar zaten aynı para.

    3- İkinci eldeki fırsatçılar gene araba fiyatı yükselir mi lan yoksa? Yapıştırmayalım mı bir 150 binlik arabayı geri 160 a koyarak 10 bin tl kar diyecek. Ama düşündükleri gibi olmayacak çünkü "Alacak adam yok" dolar almış başını gitmiş faizler artıyor, işsizlik korkusu var, salaklar dışında kimse boğazına kadar borca girip araba almayacak bu dönemde.

    4- Araç sahipleri de az daha biriktiririm sıfır alırım moduna girecekler değiştirmek istediklerinde ( ki şu an girdiler bile)


    Devletin sağlayacağı çözüm konusunda ise, bir kere devletimizin kendisinin bu işten bir karı olmadıkça böyle bir işe gireceğini sanmıyorum. Ha ne olur ? Der ki 2. el satışta artık doğrudan ticari satıştır. ayrı vergilendirmesi olacak. Ama 2. el fiyatı bir aracın çıktığı yılın maksimum %50 si kadar artabilir diye. atıyorum 2011 de 100.000 e çıkan aracı 150.000 ye satabileceksin. Bu satışın da %10'unu devlete özel satış vergisi (:D) olarak ödeyeceksin derse duman olur piyasa  


    Not: Bu da olur mu kardeşim saçmaladın sende. Öyle bir şey mi olur resmen mal gibi bir senaryo bu diyen arkadaşlara sadece MTV ve ÖTV vergilerinin nasıl çıkarıldığı. Sonrasında bu günkü hallerine nasıl geldiğini araştırmalarını tavsiye ediyorum. Göreceksiniz benim uydurduğum "özel satış vergisi" senaryosu devlet için çok saçma bir senaryo olmayabilir :))



    Alıntıları Göster
    Rica ederim. Kusura bakmayın epey yoğundum daha erken dönemedim size.

    İstediği kadar artsın. Reel karşılığı yoksa bu artışların ya da milletin bu artışlara paralel satın alım gücü artmiyorsa istediği kadar artsın. Araç alacağımdan değilde (zaten birkaç senedir şirket aracım var.) piyasayı takip etmek için belli başlı araçları favoriye alıyorum. Aylardır aynı araçlar ! Ilan süresi bitiyor tekrar ilana veriliyor. Çok fazla arabamı satacağım yokta, fırsattan istifade söyle yüksekten alacak bir keriz olursa da veririm gider diyen aşırı fazla var. Bunun önüne geçilecek adımlar atılması lazım. Çünkü manipülasyona sebep oluyor.

    Sunduğunuz alternatiflerin makul ve yerinde olduğunu düşünüyorum. Hakkımızda hayırlısı bakalim. Lanet gelsin. Sanarsiniz ki pandemi bir tek bizde oldu. Almanya da geçen sene ikinci eli 7.500-10.000 Euro olan 2013 2014 kazasız ya da az kazalı, 80-150 bin km aralığında Audi A6 nin fiyatı hala aynı aralıkta. Bizde geçen sene 180 - 200 aralığında idi. Şimdi aynı yıli seçin ki düşünün üste 1 sene daha eskimiş araç, 400 bin lira yazin bakın karşınıza ilan çıkıyor mu? Çıkanlarda 250 bin km yi aşmış, ağır hasar kayıtlı leşler! Araba geçen sene 6 yaşında idi bu sene 7 yaşında, üstüne de 20 bin km koydunuz, yine kaza yapmadınız varsayin. Fiyat 430-450 aralığında. Geçen seneden bu yana %150 - %155 enflasyon mu oldu? Dediğim gibi en mantıklısı bu. Aracın alımdan satima kadar geçen aralığındaki enflasyon hesaplanacagi gibi, amortisman da hesaplanacak. Tramer durumunda değisen nedir? Denetleme yok bir şey yok ne olacak kim kime nasıl denk getirir itelerse artık !!! Yazık günahtır benim şükür istediğim aracı alacak durumum var ama zaten şirket aracım var şükür dolayısıyla enayi yerine bile bile konmak gibi bir niyetim yok. Ama hastası olan var, yatalak hastası olan var, yaşlısı olan var, küçük çocuğu olan var. Yazıktır günahtır ayıptır. 1999 model 470 bin km Vw Passat a 85 bin lira yazmış adam var üstadım yaa bu gözler bunu gördü 😁 artık dayanamadım adamla sağlam dalga geçer bir mesaj attım engelledim. Tam keriz silkelemelik bir piyasa var yani uzun lafın kısası. Hakkımızda hayırlısı...
    |
    |




Sayfaya Git:
Sayfa:
Reklamlar
Radyo Dinle
Pubg mobile uc
Masal Oku
Ko Cuce
kripto para haberleri
Bu sayfanın
Mobil sürümü
Mini Sürümü

BR3
2,516
1.2.165

Reklamlar
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.