Şifremi/Kullanıcı Adımı Unuttum
Bağlan Google+ ile Bağlan Facebook ile Bağlan
Şimdi Ara

Otomobil eskidikçe güvenlikten bir şey kaybeder mi?Dayanıklılığı azalır mı?

19
Cevap
0
Favori
721
Tıklama
Cevapla
Tüm Forumlar >> Motorlu Araçlar Dünyası >> Otomobil Genel >> Otomobil ve Otomotiv Dünyası Genel >> Otomobil eskidikçe güvenlikten bir şey kaybeder mi?Dayanıklılığı azalır mı?
Sayfaya Git:
Sayfa:
1
Giriş
Mesaj
  • Yüzbaşı
    432 Mesaj
    Arkadaşlar merak ediyorum.Örneğin bu sene Euro Ncap’tan 5 yıldız alan bir araç,10 yıl sonra da 5 yıldız seviyesinde mi koruyacak?Bunun bir standardı var mı?



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Godiantus -- 18 Mart 2018; 23:31:23 >



    |
    |
    _____________________________
    Hislerince özgürsün.
  • Yarbay
    2223 Mesaj
    Standartlar yükseldiğinden dolayı aracınız standartlar altında kalır. Arabanızda ncap diye bir modül yokki eskisin.



    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
    |
    |
    _____________________________
  • Yarbay
    4163 Mesaj
    Zamanında NCAP den 5 yıldız alan araçlar şimdi girse 2-3 yıldız anca alır NCAP yıllar geçtikçe teknoloji arttıkça zorlaşıyor.Eskiden yaya koruma mi vardi ? Şimdi yaya koruma en önemli kriterlerden



    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
    |
    |
    _____________________________
  • Binbaşı
    1217 Mesaj
    araç eskidikçe güvenliği azalır.

    materyal yorgunluğu denen bir şey var. ki bu araçlar olduğu yerde beklemiyor ufak çaplı kazalarda bile gerek çamurluk gerek tamponlar işlem görüyor. daha ileri boyutlarda kazalarda darbe barları zarar görüyor.

    ama sorunuza asıl cevap; 2010 yılında 5 yıldız almış araç şuan belki 3 bile alamayabilir. testler yeni ekipmanlara yeni yasalara ve yeni teknolojiye göre ayarlanıyor.

    örnek 2017 bir clio, polo güvenli diye satın alınan yıllanmış yorulmuş volvolardan premium araçlardan daha güvenli olabilir.



    https://www.youtube.com/watch?v=nZp2n1qFH1M&t=105s

    https://www.youtube.com/watch?v=_PJ8NzpDRko&t=34s
    _____________________________




  • Binbaşı
    1669 Mesaj
    10 yıl önceki bir araç aynı kriterlerle teste girerse yine aynı puanı alacaktır ama yeni kriterlere göre teste girerse eski puanını alamayacaktır.

    Yıllar geçtikce test standartları arttırılıyor yeni kriterler ekleniyor tabi buna göre yeni araçlara da donanımlar, güvenlik ekipmanları ekleniyor ve bu sayede testten yüksek puan alabiliyorlar.



    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
    |
    |
    _____________________________
  • Yarbay
    5686 Mesaj
    yıldız konusu günün şartlarına göredir ancak içindeki yolcuyu koruma konusunda aracın temel hatları güvenilirliğini uzun yıllar korur, özellikle de üst segment araçlarda

    aracın yaşı ilerledikçe oluşabilecek en belirgin sorun elektronik güvenlik sistemleridir, esp abs gibi sistemler ilk günkü etkinliğinde olmayabilir ve asıl airbag konusu sıkıntı çıkarabilir, belli bir zamanda sonra airbag açılma garantisi yoktur
    |
    |
    _____________________________
  • Binbaşı
    1649 Mesaj
    Aynı sonuçları asla vermez metal yorgunluğu başlar korozyon başlar bu korozyon gözle görülemez ama ciddi mukavemet (dayanım) kaybına uğratır ayrıca sürekli hava değişimi malzeme üzerinde uzun vadede ısıl işlem etkisi yaratacağından malzeme içi çarpılmalarda yine mukavemet kaybı yaratır yani aynı kriterlerdeki test 10 yıl sonra tekrar uygulansa daha düşük puan alır hocam



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Material-Engineer -- 19 Mart 2018; 2:14:23 >
    |
    |
    _____________________________
  • Binbaşı
    1063 Mesaj
    10 yaşında arabanın bağlantı noktoları yüzbinlerce kez esneme burkulma zorlanma direnci altında mıkavemet kaybeder, tüm metal kısımda korozyon oluşur, hava yastıkları açılmayabilir, bir kaza anında araç gerekli direnci ve korumayı gösteremez, bu fizik kanununu marka model vs değiştirmez.



    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
    |
    |
    _____________________________
  • Yarbay
    2316 Mesaj
    Bu konuda turkiyede duayen kabul edilen bi kac makina muhendisi hocamiza mail yoluyla ulasip bu soruyu sordugumda bunun aracin nasil kullanildigiyla ilgili oldugunu ölümcul bi farklilik beklemenin yanlis oldugunu soylediler



    Kendimce yorumlarsam dinamik yukleme altindaki materyallerin emniyet katsayilari cok yuksek seviyelerde oldugundan yorgunluktan kaynakli mukavemet dusumunu karsilayabilir diye dusunuyorum



    Illaki viraj performansinda dusme olacaktir



    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
    |
    |
    _____________________________
  • Yarbay
    6515 Mesaj
    Zaman içerisinde yolda ki darbeleri eme eme şasi üzerinde kılcal çatlaklar oluşur mikron seviyesinde bunu çıplak gözle göremezsiniz daha sonra ise korozyon belirtileri başlar dikkat edilmez ise çürüğe dönüşür şasi güvenliği azalır ayrıca yıllar geçtikçe elektronik güvenlik tertibatın da da verim düşer mesela airbaglerin özelliklerini kaybetmesi gibi.
    |
    |
    _____________________________
  • Yarbay
    20100 Mesaj
    Hazır konusu açılmışken benim de kafamı kurcalayan daha doğrusu merak ettiğim bir konu var. Meramımı anlatabilir miyim bilemiyorum ama deniyorum; 2 Aracımız var ve 2 si de ncap 5 yıldız almış olsun. 2 aracın da puanlamaları aynı olsun. Mesela şoför koruma %90, yolcu koruma %85 v.s. v.s.

    Ama araçlardan biri "b "sınıfı, diğeri "d" sınıfı olsa ve bu 2 araç aynı süratle aynı cisme, aynı senaryo ile çarpsa, içindeki yolcuları koruma durumları nasıl olur?
    _____________________________
    ASLA KENDİSİ GİBİ OLMAYA CESARET EDEMEYECEKLERİ BİR ADAMIN ÖLÜSÜNE, ÖMÜR BOYU VE HERGÜN TEKRAR TEKRAR YENİLENLER, "yaşayan ölüler".

    Ölçülü davranmayı, yanlıştan korkmayı, belgeye dayanmayı, aklını kullanmayı, duyguculuğa kapılmamayı ve gerçekçi, düzenli, dengeli, tutarlı olmayı MUHASEBE öğretti bana. (Asım BEZİRCİ)


  • Yarbay
    2373 Mesaj
    Bu sene 5 yıldız alan bir araba, 10 yıl sonra 5 yıldız alamayabilir. Bu arabada bir sorun olduğundan ziyade, 10 yıl sonra arabalarda aranan ve istenilen özelliklerde artış olacağıdır. Günümüzde opsiyonel olarak sunulan belli güvenlik önlemleri 10 yıl sonra “zaruri” olabilir.

    Ncap testini bir kenarda tutarsak, sifir veya 3 yıllık bir araba ile 10 yıllık bir araç elbette bir olmaz. Ancak ekonomik şartlar göz önünde bulundurulunca,

    Düzenli bakımı görmüş, sürücünün aracı yıpratmadan “insan gibi” kullandığı ve belli bir seviyede araç üreten markaların arabarı da 10 yıl sonra biçilebilir. Tabi beklentiler dahilinde :)



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi 17Scorpion -- 19 Mart 2018; 12:41:10 >
    |
    |
    _____________________________
    MUSTAFA KEMAL ATATÜRK
  • Yarbay
    6190 Mesaj
    Malzeme tasarlanırken emniyet payı bırakılır. Atıyorum A sütunu araba kullanıldığı sürece 100 birim yüke maruz kalıyorsa, bu sütun en az 150 yüke dayanabilecek şekilde üretilir.

    Eğer şasi üzerinde gerekli korozyon korumaları yapılmadıysa; araba, şasisi sürekli esneyecek koşullarda yani dağ bayır patika, kasislerden tek taraflı geçmek veya aşırı yükleme ve çekme koşullarında ömrü boyunca, sürekli kullanılırsa mutlaka kayda değer bir zayıflama olacaktır.

    Ama gel gelelim bugün arabaların %95'i asfalt yollarda kullanılıyor ve yollardaki bozukluklar (çoğunlukla) süspansiyon sistemlerinin absorbe edebileceği düzeyde. Yolu olduğu gibi göğüsleyen, en çok yorulan kısım aracın süspansiyon sistemi parçalarıdır. Siz bugüne kadar sürekli asfalt yolda adam gibi kullanılıp da bir süre sonra salıncak kıran, rot kolu çatlatan, viraj demiri kopan, aksı kırılan araba gördünüz mü? Üretim hataları veya arabaya taciz olayları dışında hayır. Üstelik bu parçalar yolun darbelerini lastik üzerinden doğrudan kendi üzerlerine alan parçalar.

    Bu koşullar altında kullanılmış 10 senelik bir araba şasi bakımından aman aman bir kayıp yaşamaz. Aynı kazada sağladığı güvenlik araç sıfır iken %100 dersek, 10 sene sonra %97 olur (mesela), yani ölüm kalım farkı olmaz.
    Ama şaside paslanma, darbe falan varsa o tamamen ayrı bir hikaye.


    Ayrıca demir esaslı alaşımlar, belirli bir noktaya kadar yorulmaz. Yani cisim üzerine uygulanan kuvvetler belirli bir değerin üzerine çıkmadıkça yorulma hasarı gerçekleşmez.

    Bu bağlamda bir aracın şasisinin dayanıklılığı büyük oranda kullanılan malzemeye, yani üreticisine bağlıdır. Mesela İsveç'in tuzlu yollarında uzun süre paslanmadan kalabilen tek araçlar volvo ve saab'larmış. Orada yaşayanların söylediğine göre bunların dışındaki araçlar daha çabuk paslanıyormuş. Buradan şu çıkarımı yapabiliriz, bir arabanın (şasisinin) dayanıklılığı her şeyden önce üreticisine bağlıdır.

    Buna bir başka güzel örnek, C sütunu göçen civicler. Açıkçası hiç bir civic'i yakından incelemedim ve teknik açıklamaları okumadım ama bu göçüklerin sebebi büyük ihtimalle yine yorulmadan kaynaklı. Bu parçalarda olması gerekenin altında bir yorulma dayanımı var. Haberlere de çıkmıştı bir ara, uzakdoğulu bir çelik şirketinin üretimleri kağıt üstündekilerle uyuşmuyordu. Honda da buradan tedarik ediyordu yanlış hatırlamıyorsam. Bu durum göçmeyi de açıklıyor. Siz bugüne kadar hiç kendi kendine göçen kaporta gördünüz mü? Değil 10 sene 20 senede bile bir kaporta sacı kendi kendine göçmez, çünkü o sacın yorulma dayanımı, üzerine uygulanan kuvvetten daha yüksektir. Yani normal kullanım şartlarında yorulmuyor, ilk günkü gibi duruyor senelerce.

    Kaliteli, yorulma sınırı yüksek alaşımlar kullanılırsa o araba ilk günkü sağlamlığını, güvenliğini uzun süre koruyabilir. Ama masraftan kaçıp daha alt seviye malzeme kullanırsa yaşlanma belirtileri daha erken görülür. Bu örneği eski araçlara bakarak dogrulayabilirsiniz. Eski Mercedesler, Volvolar diğer markalara göre daha diri durur. Eğer şasiyi inceleme şansınız olursa dikkat edin, yıpranma, paslanma, eğilme, yamulma, bel verme, bu tür araçlarda çok daha az olur. Bunun sebebi de yukarıda saydığım sebeplerdendir.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi nacker -- 19 Mart 2018; 15:48:30 >
    _____________________________

    Intel i5 2500k @ 4.5 Ghz___Asus P8Z77-V__Asus Strix GTX970 OC___8GB DDR3 Crucial Ballistix CL8 1600Mhz___Kingston V300 60GB SSD___Seagate 7200.11 500GB___Seagate 7200.12 500GB___250GB+ 500GB 2.5" HDD___Seagate 2TB___CM HAF X 942___Zalman ZM500-LX PSU




  • Yarbay
    8696 Mesaj
    Yıllar içinde metallerde metal yorgunluğu, korozyon ile çok az miktarda mukavemet kaybı oluşabilir ama bu güvenliği ciddi şekilde tehdit edecek boyutlarda olmaz bence.

    Ama şu var. Havayastıklarının bir ömrü var. Bu süre genelde 10 yıl olarak söylenir. 10 yıl sonra çalışmaz diye bir kural yok, 10 yıldan sonra çalışması ile ilgili garanti vermiyor firmalar.
    |
    |
    _____________________________
  • Yarbay
    10654 Mesaj
    quote:

    Orijinalden alıntı: MÜŞAVİR

    Hazır konusu açılmışken benim de kafamı kurcalayan daha doğrusu merak ettiğim bir konu var. Meramımı anlatabilir miyim bilemiyorum ama deniyorum; 2 Aracımız var ve 2 si de ncap 5 yıldız almış olsun. 2 aracın da puanlamaları aynı olsun. Mesela şoför koruma %90, yolcu koruma %85 v.s. v.s.

    Ama araçlardan biri "b "sınıfı, diğeri "d" sınıfı olsa ve bu 2 araç aynı süratle aynı cisme, aynı senaryo ile çarpsa, içindeki yolcuları koruma durumları nasıl olur?

    Hafif okan daha az hasar alirdi bence



    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
    _____________________________
  • Yarbay
    20100 Mesaj
    quote:

    Orijinalden alıntı: tasshelhoff


    quote:

    Orijinalden alıntı: MÜŞAVİR

    Hazır konusu açılmışken benim de kafamı kurcalayan daha doğrusu merak ettiğim bir konu var. Meramımı anlatabilir miyim bilemiyorum ama deniyorum; 2 Aracımız var ve 2 si de ncap 5 yıldız almış olsun. 2 aracın da puanlamaları aynı olsun. Mesela şoför koruma %90, yolcu koruma %85 v.s. v.s.

    Ama araçlardan biri "b "sınıfı, diğeri "d" sınıfı olsa ve bu 2 araç aynı süratle aynı cisme, aynı senaryo ile çarpsa, içindeki yolcuları koruma durumları nasıl olur?

    Hafif okan daha az hasar alirdi bence

    Google da biraz test aradım ama bulamadım. Aynı şartlar altında bu iki araç kafa kafaya çarpışsa ne olur tahmininiz?
    _____________________________
    ASLA KENDİSİ GİBİ OLMAYA CESARET EDEMEYECEKLERİ BİR ADAMIN ÖLÜSÜNE, ÖMÜR BOYU VE HERGÜN TEKRAR TEKRAR YENİLENLER, "yaşayan ölüler".

    Ölçülü davranmayı, yanlıştan korkmayı, belgeye dayanmayı, aklını kullanmayı, duyguculuğa kapılmamayı ve gerçekçi, düzenli, dengeli, tutarlı olmayı MUHASEBE öğretti bana. (Asım BEZİRCİ)






  • Yarbay
    8696 Mesaj
    quote:

    Orijinalden alıntı: MÜŞAVİR


    quote:

    Orijinalden alıntı: tasshelhoff


    quote:

    Orijinalden alıntı: MÜŞAVİR

    Hazır konusu açılmışken benim de kafamı kurcalayan daha doğrusu merak ettiğim bir konu var. Meramımı anlatabilir miyim bilemiyorum ama deniyorum; 2 Aracımız var ve 2 si de ncap 5 yıldız almış olsun. 2 aracın da puanlamaları aynı olsun. Mesela şoför koruma %90, yolcu koruma %85 v.s. v.s.

    Ama araçlardan biri "b "sınıfı, diğeri "d" sınıfı olsa ve bu 2 araç aynı süratle aynı cisme, aynı senaryo ile çarpsa, içindeki yolcuları koruma durumları nasıl olur?

    Hafif okan daha az hasar alirdi bence

    Google da biraz test aradım ama bulamadım. Aynı şartlar altında bu iki araç kafa kafaya çarpışsa ne olur tahmininiz?

    4 yıldızlı Audi Q7 ile 5 yıldızlı Fiat 500 kafa kafaya çarpışma

    https://www.youtube.com/watch?v=6pVF1Wr7GLQ
    _____________________________




  • Yüzbaşı
    432 Mesaj

    Aynı kriterlerle girseydi aynı olur muydu diye sordum.



    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
    |
    |
    chrissrathfield kullanıcısının, bahsedilen mesajını gör
    _____________________________
    Hislerince özgürsün.
  • Yarbay
    20100 Mesaj
    quote:

    Orijinalden alıntı: zeytinkoy


    quote:

    Orijinalden alıntı: MÜŞAVİR


    quote:

    Orijinalden alıntı: tasshelhoff


    quote:

    Orijinalden alıntı: MÜŞAVİR

    Hazır konusu açılmışken benim de kafamı kurcalayan daha doğrusu merak ettiğim bir konu var. Meramımı anlatabilir miyim bilemiyorum ama deniyorum; 2 Aracımız var ve 2 si de ncap 5 yıldız almış olsun. 2 aracın da puanlamaları aynı olsun. Mesela şoför koruma %90, yolcu koruma %85 v.s. v.s.

    Ama araçlardan biri "b "sınıfı, diğeri "d" sınıfı olsa ve bu 2 araç aynı süratle aynı cisme, aynı senaryo ile çarpsa, içindeki yolcuları koruma durumları nasıl olur?

    Hafif okan daha az hasar alirdi bence

    Google da biraz test aradım ama bulamadım. Aynı şartlar altında bu iki araç kafa kafaya çarpışsa ne olur tahmininiz?

    4 yıldızlı Audi Q7 ile 5 yıldızlı Fiat 500 kafa kafaya çarpışma

    https://www.youtube.com/watch?v=6pVF1Wr7GLQ

    Beklediğim gibi olmuş, büyük balık, küçük balığı yemiş. En azından dıştan hasar görüntüsüne göre böyle, yolcuların durumu da içinde bulundukları araç gibi olmuştur sanıyorum.
    |
    |
    _____________________________
    ASLA KENDİSİ GİBİ OLMAYA CESARET EDEMEYECEKLERİ BİR ADAMIN ÖLÜSÜNE, ÖMÜR BOYU VE HERGÜN TEKRAR TEKRAR YENİLENLER, "yaşayan ölüler".

    Ölçülü davranmayı, yanlıştan korkmayı, belgeye dayanmayı, aklını kullanmayı, duyguculuğa kapılmamayı ve gerçekçi, düzenli, dengeli, tutarlı olmayı MUHASEBE öğretti bana. (Asım BEZİRCİ)






  • Yarbay
    2316 Mesaj
    aksine şarap gibi yıllandıkça güzelleşir

    kaskosu mtvsi sigortası düşer
    yetkili servise gidip söğüşlenme zorunluluğu biter
    |
    |
    _____________________________
    "Ey Türk istikbalinin evladı! İşte, bu ahval ve şerait içinde dahi vazifen, Türk İstiklâl ve Cumhuriyeti'ni kurtarmaktır! Muhtaç olduğun kudret, damarlarındaki asil kanda mevcuttur!"

    Çalışmadan, yorulmadan ve üretmeden, rahat yaşamak isteyen toplumlar; evvela haysiyetlerini, sonra hürriyetlerini daha sonra da istiklal ve istikballerini kaybetmeye mahkumdurlar.
HızlıCevap
Sayfaya Git:
Sayfa:
1
Reklamlar
sohbet
e-ticaret
Lastik Fiyatları
üniversite
Blogio
Veri Merkezi;Metro Ethernet;Cloud Sunucu
Paykasa
Bu sayfanın
Mobil sürümü
Mini Sürümü

BR4
0,312
1.2.165

Reklamlar
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.