Şimdi Ara

Otomatik viteste boşa atmanın zararı var mı?

Bu Konudaki Kullanıcılar:
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
12
Cevap
0
Favori
2.063
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 1
Giriş
Mesaj
  • 2001 model clio 1.4 16 V HB arabam var...

    İki sorum olacak...

    Bir arkadaşım trafikte özellikle ışıklarda 20 saniyeden fazla bekleyeceksen D modundan N moduna al arabayı. D deyken frenlerde fazla yüklenirsin N de daha rahat olur araban... Motora yüklenmezsin demişti. Bende bu tip durumlarda D den N ye alıyorum kalkş zamanına kadar... Bu durum mantıklı mıdır?

    İkinci ve asıl sorum ise yolda ilerlerken D 'den N'ye alsam, yani arabayı boşa bıraksam, bunun herhangi bir sorun yaratacağı (özellikle vites kutusunda) ihtimali var mıdır??

    Adrabam benzinli... Dizel değil...

    ?????



  • bizde triptonik bende kırmızıda beklerken D den N ye alıyorum daha iyi araba rahatlıyo yolda giderken D den N ye almakda çok iyi değil hiç denemedim ama sorduğumda zararlı olabiliceğini söylediler
  • Işıklarda uzun süre beklerken N ye almak mantıklı bir davranış. Zaten N ye aldığınızda motorun rahatladığını duyabilirsiniz.

    Yolda giderken ise N ye almak tavsiye edilmiyor.
  • Merhaba,


    Otomatik şanzımanlı araçlarda 30 saniyeyi geçen duraklamalarda şanzımanı "D" den "N" ye almak mantıklıdır.Mantıklı olmayan ve halk arasında tamamen yanlış bilinen konu ise araç hareket halinde iken ve de özellikle rampa aşağı inişlerde şanzımanı "N" ye almanın tüketimi azalttığı sanılmasıdır. Şanzımanı araç hareket ettikten sonra sebebi ne olursa olsun hiçbir zaman "N" ye almayınız. "D" konumundan "N" ye veya "R" konumundan "D" ye ya "D" konumundan "R" ye almanız için araç mutlak suretle hareketsiz olmalıdr. eğer otomatik şanzımanlı aracınızı ekonomik olarak kullanmak istiyorsanız yapmanız gereken gereksiz "kickdown" "aragazı vermek" ve sert kalkışlardan kaçınmak, rampa aşağı inerken aracınızın ekonomi yapması için ayağınızı gazdan çekmeniz ve şanzıman kolunun "D" de kalması yeterli olacaktır. eğer rampa aşağı iniş fazla dik ise ve araç sürüklenirse o zaman "D" konumundan 4 ve 3 veya 2 konumuna alabilirsiniz ve bunun hiçbir zararı yoktur. aracınız hareket halindeyken "D" konumundan "N" ye almak spragların ve balataların, ve dişlilerin boşta dönmeye devam etmeleri nedeniyle şanzımanda "aşınma" yapacaktır. bu aşınmalar belli aşamalara kadar tolere edilse de uzun vadede şanzımanda hasar kaçınılmaz olacaktır. bir diğer konu rampa yukarı çıkışlarda eğer çekiş yeterli gelmez ise gene aynı rampa aşağı inişlerde olduğu gibi "D" konumunun bir alt konumu olan 4, veya 3 seçilebilir ve bunun da hiçbir zararı yoktur. bu alt konumlar zaten gerekli hallerde sürücünün manuel olarak vitesi küçültmesi için konulmuştur.. 2 veya 1 konumları da İstanbul trafiği gibi dur kalkı bol şehirlerde çok düşük hızlarda ilerlerken kullanılabilir ve bunun da hiçbir zararı yoktur. bu en düşük konumların kullanımı zaten 25 km nin üzerindeki hızlarda mümkün değildir. aracınızı aşırı derecede bağıracaktır.


    biraz açıklayıcı olmuştur umarım..




  • ya gaza yüklenmeyelimde D de kalkınca da çok geç hızlanıyor..
  • quote:

    Orjinalden alıntı: meteg




    Merhaba,


    Otomatik şanzımanlı araçlarda 30 saniyeyi geçen duraklamalarda şanzımanı "D" den "N" ye almak mantıklıdır.Mantıklı olmayan ve halk arasında tamamen yanlış bilinen konu ise araç hareket halinde iken ve de özellikle rampa aşağı inişlerde şanzımanı "N" ye almanın tüketimi azalttığı sanılmasıdır. Şanzımanı araç hareket ettikten sonra sebebi ne olursa olsun hiçbir zaman "N" ye almayınız. "D" konumundan "N" ye veya "R" konumundan "D" ye ya "D" konumundan "R" ye almanız için araç mutlak suretle hareketsiz olmalıdr. eğer otomatik şanzımanlı aracınızı ekonomik olarak kullanmak istiyorsanız yapmanız gereken gereksiz "kickdown" "aragazı vermek" ve sert kalkışlardan kaçınmak, rampa aşağı inerken aracınızın ekonomi yapması için ayağınızı gazdan çekmeniz ve şanzıman kolunun "D" de kalması yeterli olacaktır. eğer rampa aşağı iniş fazla dik ise ve araç sürüklenirse o zaman "D" konumundan 4 ve 3 veya 2 konumuna alabilirsiniz ve bunun hiçbir zararı yoktur. aracınız hareket halindeyken "D" konumundan "N" ye almak spragların ve balataların, ve dişlilerin boşta dönmeye devam etmeleri nedeniyle şanzımanda "aşınma" yapacaktır. bu aşınmalar belli aşamalara kadar tolere edilse de uzun vadede şanzımanda hasar kaçınılmaz olacaktır. bir diğer konu rampa yukarı çıkışlarda eğer çekiş yeterli gelmez ise gene aynı rampa aşağı inişlerde olduğu gibi "D" konumunun bir alt konumu olan 4, veya 3 seçilebilir ve bunun da hiçbir zararı yoktur. bu alt konumlar zaten gerekli hallerde sürücünün manuel olarak vitesi küçültmesi için konulmuştur.. 2 veya 1 konumları da İstanbul trafiği gibi dur kalkı bol şehirlerde çok düşük hızlarda ilerlerken kullanılabilir ve bunun da hiçbir zararı yoktur. bu en düşük konumların kullanımı zaten 25 km nin üzerindeki hızlarda mümkün değildir. aracınızı aşırı derecede bağıracaktır.


    biraz açıklayıcı olmuştur umarım..






  • eğer tam otomatik araç ise, haraket halindeyken N ye yani boşa alırsanız şanzımanın yağsız çalışacağını ve dolayısıyla zararlı olduğunu biliyorum.
  • quote:

    Orjinalden alıntı: meteg




    Merhaba,


    Otomatik şanzımanlı araçlarda 30 saniyeyi geçen duraklamalarda şanzımanı "D" den "N" ye almak mantıklıdır.Mantıklı olmayan ve halk arasında tamamen yanlış bilinen konu ise araç hareket halinde iken ve de özellikle rampa aşağı inişlerde şanzımanı "N" ye almanın tüketimi azalttığı sanılmasıdır. Şanzımanı araç hareket ettikten sonra sebebi ne olursa olsun hiçbir zaman "N" ye almayınız. "D" konumundan "N" ye veya "R" konumundan "D" ye ya "D" konumundan "R" ye almanız için araç mutlak suretle hareketsiz olmalıdr. eğer otomatik şanzımanlı aracınızı ekonomik olarak kullanmak istiyorsanız yapmanız gereken gereksiz "kickdown" "aragazı vermek" ve sert kalkışlardan kaçınmak, rampa aşağı inerken aracınızın ekonomi yapması için ayağınızı gazdan çekmeniz ve şanzıman kolunun "D" de kalması yeterli olacaktır. eğer rampa aşağı iniş fazla dik ise ve araç sürüklenirse o zaman "D" konumundan 4 ve 3 veya 2 konumuna alabilirsiniz ve bunun hiçbir zararı yoktur. aracınız hareket halindeyken "D" konumundan "N" ye almak spragların ve balataların, ve dişlilerin boşta dönmeye devam etmeleri nedeniyle şanzımanda "aşınma" yapacaktır. bu aşınmalar belli aşamalara kadar tolere edilse de uzun vadede şanzımanda hasar kaçınılmaz olacaktır. bir diğer konu rampa yukarı çıkışlarda eğer çekiş yeterli gelmez ise gene aynı rampa aşağı inişlerde olduğu gibi "D" konumunun bir alt konumu olan 4, veya 3 seçilebilir ve bunun da hiçbir zararı yoktur. bu alt konumlar zaten gerekli hallerde sürücünün manuel olarak vitesi küçültmesi için konulmuştur.. 2 veya 1 konumları da İstanbul trafiği gibi dur kalkı bol şehirlerde çok düşük hızlarda ilerlerken kullanılabilir ve bunun da hiçbir zararı yoktur. bu en düşük konumların kullanımı zaten 25 km nin üzerindeki hızlarda mümkün değildir. aracınızı aşırı derecede bağıracaktır.


    biraz açıklayıcı olmuştur umarım..





  • Önceki konunun devamı,


    ben geçmişte çok şanzıman sorunu yaşadım.. Amerikan arabalarından tutun da Mercedesine kadar.. tüm araçlarda ortak nokta şanzımanın yanlış kullanılması, ve de en çok yağ değişim periyodlarının ihmalidir.Tekrar etmekte fayda görüyorum, otomatik şanzımanlı araç kullananların yağ değişim periyodlarına çok dikkat etmeleri gerekir.bir arkadaşımız D konumunda gaz vermezsek araç ağır kalkıyor demiş. bunun çözümü ise eğer araçta varsa S konumunu yani sport konumu ile kalkabilir.. bunun zararı yoktur tek fark vitesin bir sonraki vitese geçişi gecikecektir. veya şanzımanına bağlı olarak D haricinde eğer araçta sport modu yoksa 4 veya 3 konumu ile de kalkılabilir. bunu yaparken dikkat edilmesi gereken tek konu motorun normal çalışma sıcaklığında olmasıdır. eğer aracınızı sabah ilk çalıştırma sonrası sport modda ve 4 ya da 3 konumunda kalkış yaptırırsanız be defa hem şanzıman hem de motor zarar görür. motor normal çalışma sıcaklığına gelmeden özellikle çok km yapmış araçlarda 3000 rpmyi geçmeyin.. geçmeyin ki lifterler ve subaplar zarar görmesin.. en doğru kullanım biçimi bunlardır..

    ufak bir hatırlatma D haricinde 4 veya 3 ile kalkarsanız araç en çok 75 km ye ulaştığında manuel olarak diğer vitese geçin mutlaka, yoksa gene şanzımanda yıpranma ve aşırı tüketim sonucu oluşur..




  • 1.sorunun cevabı senin de dediğin gibi böyle yapman mantıklı.
    çünkü d konumunda araç gitmek istiyor;sen frene basıyorsun;boş yere balata ömrü kısalıyor.
    2.sorunu ise hiç deneme bile.çünkü otomatik şanzımanı bir konumdan bir konuma atarken dikkat ettiysen hep dururken yapmışsındır.
    zaten giderken girmez ama girdiği düşünülürse baya masraf açabilir ki;söz konusu en kötü otomatik şanzıman bile bugün bi şahin parasına yani 4-5 milyara satılıyor.
  • Multitroniklerde giderken N ye alındığında geri D ye almak için ayağımızı gazdan çekmemiz devirin rolantiye geçmesi ve ondan sora D ye alınması gerekiyor diye biliyorum.Yazıyım dedim
  • 
Sayfa: 1
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.