Şimdi Ara

Otomatik vitesli araçlar meselesi... Nelere dikkat edilmeli? (2. sayfa)

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
25
Cevap
0
Favori
4.289
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 12
Sayfaya Git
Git
Giriş
Mesaj
  • 1-150k km de otomatik şanzımanlı araç almak ne derece mantıklıdır ?
    2- otomatik şanzımanların belli bir ömrü varmıdır ( kompledeğişmesi lazım olduğu zaman gibi)
  • ford taunus 88 model 2000 motorun otm şanz. arrızası 3 sene önce 800 ytl 'ye çıktı. yapılanlar;komple bütün oil ring ve contaları değişti.biraz masraflı oluyor!!
    quote:

    Orjinalden alıntı: akduman

    Peki ben şunu sormak istiyorumm.....Yeni bir araba alıcaz.Araba konusunda amatörüm...Teknik konuları anlamam.Sanırım alıcagımız araba,babamında kullanabilmesi açısından otomatik olacak.Agırlık japon modellerde .(civic veya carisma)Allah göstermesin ama şanzıman masrafı,bir problemde kaça patlar...Ayrıca sadece direksiyon sınavında araç kullanmış biri için otomatik tercihi dogru bir tercihmi?
  • 1-mantıktan ziyade ,kullanım zevkinize göredir. şehir içi sıkışık trafikte ultra rahatlık sağlar
    2-kullanıma ve şansınıza göre değişir. 88 ford taunusun otm. şanz. arızası 2004 te yani 16 sene ortaya çıktı.
    quote:

    Orjinalden alıntı: ipo_aga

    1-150k km de otomatik şanzımanlı araç almak ne derece mantıklıdır ?
    2- otomatik şanzımanların belli bir ömrü varmıdır ( kompledeğişmesi lazım olduğu zaman gibi)




    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi hightech33 -- 24 Aralık 2007; 3:30:24 >
  • quote:

    Orjinalden alıntı: meteg



    bu konuyu görünce birşeyler yazma gereği hissettim zira otomatik şanzıman bakımı ve tamiri benim uzmanlığım..

    öncelikle normal şartlarda D haricinde vites kullanmayınız.. bu size fazladan yakıt sarfiyatı olarak geri döner.. araç tamamen hareketsiz olmadan asla ve asla D den R ye veya R den D ye almayınız. (şanzımanda hasara neden olur). N konumunu aracı çalıştırırken veya trafik ışığında 1 dakikadan fazla beklediğiniz zaman kullanınız. çünkü araç yüklü olarak D konumunda ışıkta beklerseniz şanzıman yağının ve parçalarının aşırı ısınmasına neden olursunuz. bu da yıpranmaya sebep olur.normalde şanzıman yağı araç 30 dakikadan fazla sürüldüğünde 100 dereceye ulaşır, yoğun trafikte 200 derecelere kadar varır. otomatik şanzıman yağının ortalama olarak her 70,000 km de bir varsa filtresi ile beraber yenilenmesi filtre yoksa sadece yağın değişmesi gerekir.. yağ ayrıca rengi atmış ise veya yanık kokusu var ise de değiştirilmelidir.. genelde yağ koyu kırmızıdır. mesela bu yağ kahverengi olursa veya siyah o zaman mutlaka değişmelidir. kahverengi yağ şanzımanın sarsıntılı atmasına, siyahlaşan yağ ise yağlama görevinin yapamamasına sebep olur. ve sonuç olarak tahribat yapar. diğer konumlar 4 3 2 gibi olanlar rampa aşağı inerken veya çıkarken aracın vites büyütmemesi için kullanılır ve sakıncası yoktur. rampa aşağı inerken asla ve asla N ye almayın zira şanzımanda tahribat kaçınılmaz olur. aracınızı stop etmeden şanzımanı P ye veya N ye alıp o şekilde stop edin. vitesteyken aracı stop etmeyin.. bu yazılanlar tüm otomatik şanzımanlar için geçerlidir.(tiptronic,dsg,konvansiyonel otomatik şanzıman dahil).

    benim ekleyeceklerim bu kadar



    verdiğiniz bilgiler için teşekkürler.
    1.4 16v clio II'nin şanzıman yağını nasıl kontrol edebiliriz? hava filtresinin giriş hortumunu kaldırıp baktım da, normal yağ çubuğu tarzında birşey göremedim, sadece manyetik kaptör alt yakınlarında bir tapa var, orası olabilir mi?
    ayrıca farkettiğim birşey var; aracımı yokuşa park ediyorum, önceden P'ye alıp sonra el frenini çekerdim, fakat aracı sonraki çalıştırmamda vites P'den çıkarken zorlanırdı. şimdi N'de el frenini çekip sonra P'ye alıyorum, P'ye yük binmiyor gibi geliyor bana ve daha rahat çıkıyor vites P'den. galiba şanzımanı zorlamaktansa el frenini zorlamak daha akılcı.




  • 
Sayfa: önceki 12
Sayfaya Git
Git
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.