Şimdi Ara

Otomatik Viteslerin Hepsi Böyle mi?

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
1 Misafir - 1 Masaüstü
5 sn
29
Cevap
3
Favori
1.667
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 12
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • Merhabalar. Fiat egea 2016 kiralanmıştım. Otomatik vites dizel.
    Şimdi arabayı yokuş yukarı yada aşağı park ettik diyelim.

    Durdum.
    Vites P konumununa aldim ayagim frende iken
    El freni cektim.

    Hareket edecegim zaman;

    El frenini indirdim ayagim frene tam basili
    P den D ye zor geciyor zorlayincada vurdurur gibi oluyor.

    Bu neden oluyor ? El Fren ve P sıralamasını mi karıştırıyorum ?

    Bir video da görmüştüm. Once P alınır sonra mi el freni cekilir ?

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >



  • Çok dik yokuşlara park etmedim ama benim yaptığım şu:

    Durduk - Ayağım frende iken N'ye alıp El frenini çekiyorum - Ayağımı frenden çekiyorum bir süreliğine ve sonra tekrar frene basıp P'ye alıyorum. Zaten frene basmadan vitesi P'ye alamıyorsunuz.

    Uygulamamış olana veya otomatik kullanmamış insana bu ne kim uğraşır tarzı hissettirebiliyor ama bunlar yaklaşık 2-3 saniye sürüyor.
    Park ederken direk P ile park ederseniz, D ye geçerken zorlanır. Arkadaşların da dediği gibi park ve hareket sırası şöyle;

    Araç durdu;

    - Ayak frende iken vitesi N al,
    - El freni Çek
    - Ayağı frenden çek, yük el frenine binsin,
    - Frene bas ve vitesi P ye al,
    - Motoru durdur.


    Hareket edecekken,

    - Motoru çalıştır,
    - Ayak frende, El frenini indir,
    - Ayak frende, Vitesi D ye al, sinyalini ver hareket et.
    Manuel arabada bile aynısını yapıyorum ben. Millet otomatiğe kıyıp yükü nasıl viteste bırakıyor anlamıyorum.

    Durdum. Vitesi boşa aldım, el frenini çektim. Ayağımı frenden çektim yük el frenine bindi. Kontağı kapattım. Aracı vitese taktım indim.

    Kuzen diyor ne gerek var. Mantık olarak anlatıyorum fren balataları 150 lira işçilikle 300 lira, şanzuman daha pahalı diyorum. Mühendissin diye bilgiçlik taslama diyor.
  • Çok dik yokuşlara park etmedim ama benim yaptığım şu:

    Durduk - Ayağım frende iken N'ye alıp El frenini çekiyorum - Ayağımı frenden çekiyorum bir süreliğine ve sonra tekrar frene basıp P'ye alıyorum. Zaten frene basmadan vitesi P'ye alamıyorsunuz.

    Uygulamamış olana veya otomatik kullanmamış insana bu ne kim uğraşır tarzı hissettirebiliyor ama bunlar yaklaşık 2-3 saniye sürüyor.
  • N>el freni>P

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Biraz nazik davranmak lazım sert bir şekilde itmemeliyiz vitesi. Önce N sonra D ya da duracaksak P almak gerek.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • aracın yükünü şanzımana vermişsiniz, yukardaki arkadaşın dediği gibi yapın pamuk gibi geçer

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Şanzuman da yük olduğu için zor geçer boşa alıp el freni çekip ona aktarmak lazım yükü

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Arkadaşlar forumdaki masallara inanmayın, işin aslı videoda;
    https://youtu.be/WjpgVYWzis4

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • ARKADASLAR
    Simdi yokusta N ye alırken de D ye alirken de aynisini yapiyor. Yokus yukari yada asagi farketmiyor.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Her durumda önce frene basarak vitesi P'den N'ye alıp, daha sonra el freni indirmek gerekir, boylece tüm yük bir anda şanzımana binmez.

    < Bu ileti DH mobil uygulamasından atıldı >
  • N falan boş iş, BMW nin kendi kullanım kılavuzunda bile P sonra el freni diyor. Yıllardır imzamdaki Jetta yı böyle kullanıyorum. Boşa element uydurmayın derim. Adı üstünde otomatik....
  • Konu güncel ispatli sekilde net bilgi verecek yok mu

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Hocam manuel viteste dik yokuşta durdun diyelim nabıosun. Önce el freni çekersin vites boşta iken sonra aksilik olmasın diye viteste bırakırsın.

    Otomatikte de aynı. Önce boşa alırsınki arabayı fren tutsun diye. Sonra fren tutamaz ise şanzıman kaydırmasın diye vitese takarsın yani P konumuna getirirsin. Eğer önce vitese takarsan arabayı yokuşta ilk tutan sistem şanzıman olur. Bu da şanzımana zarar verir. Sizinde gözlemlediğiniz zor geçme mevzusu aslında araç yükünün şanzımana bindirmesinden kaynaklıdır.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • TheCaliph_ kullanıcısına yanıt
    En dogru olanini yapiyorsunuz .

    < Bu ileti DH mobil uygulamasından atıldı >
  • Park ederken direk P ile park ederseniz, D ye geçerken zorlanır. Arkadaşların da dediği gibi park ve hareket sırası şöyle;

    Araç durdu;

    - Ayak frende iken vitesi N al,
    - El freni Çek
    - Ayağı frenden çek, yük el frenine binsin,
    - Frene bas ve vitesi P ye al,
    - Motoru durdur.


    Hareket edecekken,

    - Motoru çalıştır,
    - Ayak frende, El frenini indir,
    - Ayak frende, Vitesi D ye al, sinyalini ver hareket et.
  • İspatlı şekilde net bilgi nasıl verelim. Sizin yaptığınız gibi yapıp şanzımanı elimize alıp video mu çekelim?

    < Bu ileti DH mobil uygulamasından atıldı >
  • Ben durduktan sonra ilk önce N'ye alıyorum, ardından el frenini çektikten sonra ayak freninden ayağımı kaldırarak yükü önce el frenine bırakıyorum. Bundan sonra vitesi P'ye geçiriyorum.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: TheCaliph_

    Çok dik yokuşlara park etmedim ama benim yaptığım şu:

    Durduk - Ayağım frende iken N'ye alıp El frenini çekiyorum - Ayağımı frenden çekiyorum bir süreliğine ve sonra tekrar frene basıp P'ye alıyorum. Zaten frene basmadan vitesi P'ye alamıyorsunuz.

    Uygulamamış olana veya otomatik kullanmamış insana bu ne kim uğraşır tarzı hissettirebiliyor ama bunlar yaklaşık 2-3 saniye sürüyor.
    Manuel arabada bile aynısını yapıyorum ben. Millet otomatiğe kıyıp yükü nasıl viteste bırakıyor anlamıyorum.

    Durdum. Vitesi boşa aldım, el frenini çektim. Ayağımı frenden çektim yük el frenine bindi. Kontağı kapattım. Aracı vitese taktım indim.

    Kuzen diyor ne gerek var. Mantık olarak anlatıyorum fren balataları 150 lira işçilikle 300 lira, şanzuman daha pahalı diyorum. Mühendissin diye bilgiçlik taslama diyor.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • Hayır işin garip tarafı bunun uzuuuuun süreler sürüyor gibi lanse edilmesi. Zaten vites sıralaması P-R-N-D olacak şekilde yukarıdan aşağıya gider. sen aracı D konumunda sürüyorsun. Geldin, durdun. Ayak frende zaten. Bir tık yukarı al, çek el frenini, sonra git en yukarı al. Sanki vitesler karmakarışık yerlerde de bakarak yerini saptamaya çalışıyoruz. Ve bir şey olmaz diyenlere bakma. Denediğinde şanzumanın o türlü zorlandığını görüyorsun. Zorlanan parçada bir sorun vardır illa. En sağlıklısı dediğim gibi olanıdır.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: dış kapının iç mandalı

    Manuel arabada bile aynısını yapıyorum ben. Millet otomatiğe kıyıp yükü nasıl viteste bırakıyor anlamıyorum.

    Durdum. Vitesi boşa aldım, el frenini çektim. Ayağımı frenden çektim yük el frenine bindi. Kontağı kapattım. Aracı vitese taktım indim.

    Kuzen diyor ne gerek var. Mantık olarak anlatıyorum fren balataları 150 lira işçilikle 300 lira, şanzuman daha pahalı diyorum. Mühendissin diye bilgiçlik taslama diyor.

    Alıntıları Göster
    Çevremdekilere de anlattım uygulayan var uygulamayan var. Ben şanzıman türü fark etmeksizin yapıyorum ailede her türden şanzımanlı araç var CVT, Tam otomatik, DSG, Triptronic vs vs. Motor-şanzıman ayrımı yapmadan hepsine aynı muamele




  • 
Sayfa: 12
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.