Şimdi Ara

Otomatik vites türleri, avantajları, dezavantajları. (9. sayfa)

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
3 Misafir (1 Mobil) - 2 Masaüstü1 Mobil
5 sn
382
Cevap
95
Favori
127.141
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
20 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 7891011
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • opel astra easytronic hakkında düşünceleriniz neler? bir de bu easytronic nasıl kullanılıyor? manuel gibi hep vites mi değiştiriliyor? bu konu da hiç bir bilgim yok kusura bakmayın.

    ayrıca renault megane III BVA da 4 ileri vites var..bu yetersiz gelmiyor mu bu araca?? 4 vites uzun yolda az olmaz mı?
  • cok güzel bir konuymuş teşekkrüler.tamda benim takip ettiğim otomatik vitesli araclarla ilgili yalnız yeni cıkan focustaki powershıftle ilgli bilgi yok onada bir baksanız nasıl diye
  • quote:

    Orijinalden alıntı: efthio

    Hocam çok güzel bir post olmuş ellerine sağlık, çok yararlandım.

    İleride bmw 8 ileri + mercedes 7gtronic hakkında da bilgi ve deneyimleri eklersen sevinirim.


    Muhabbetle..

    Rica ederim arkadaşım.

    Geçen yıldan beri test sürüşü talebi gelen BMW ve Mercedes'e birkaç ay içinde uğrayıp detaylı bir test sürüşü yapmayı ve bahsi geçen vitesleri de değerlendirmeye almayı düşünüyorum.


    Muhtemelen şubat tatili gibi olur kanımca.


    Görüşmek üzere.
  • en mantıklısı galiba tam otomatik vites yada edc veye powershıft .dsg bence soru işareti arıza cıkarma potansiyeli olduğu için şanşungur sesler geliyormuş bu yeni kuru olan 7 dsg lerde.
    otomatik vites olar hangisi tercih edilmeli bu konuda yardımcı olacak varmıydı tşkler
  • quote:

    Orijinalden alıntı: dt1907

    cok güzel bir konuymuş teşekkrüler.tamda benim takip ettiğim otomatik vitesli araclarla ilgili yalnız yeni cıkan focustaki powershıftle ilgli bilgi yok onada bir baksanız nasıl diye

    Rica ederim arkadaşım.

    Ford'a atmosferik 1.6'lara powershift geldi ama fırsatını bulup gidemedim.

    Test edince buraya eklerim mutlaka.


    Selamlar.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: emrahfb42

    opel astra easytronic hakkında düşünceleriniz neler? bir de bu easytronic nasıl kullanılıyor? manuel gibi hep vites mi değiştiriliyor? bu konu da hiç bir bilgim yok kusura bakmayın.

    ayrıca renault megane III BVA da 4 ileri vites var..bu yetersiz gelmiyor mu bu araca?? 4 vites uzun yolda az olmaz mı?

    Babamda corsa easytronik vardı ve aracın yaptığı 60 bin km'nin minimum 15 bini bilfiil tarafımca yapılmıştır.

    Astrada da aynı şanzıman var.

    Easytronikler kullanım olarak diğer otomatiklerden farklı değil.


    Bizim basabileceğimiz bir debriyaj yok sonuçta.


    Ama bir robot bizim yerimize içeriden debriyaja basıp vitesi değiştiriyor ve eğer istersek vites kolunu + ve - konumlarına itekleyerek biz de vitesi değiştirebiliyoruz.

    Garanti süresi bitiminden sonra dizel easytronik bir araca binilmemesi taraftarıyım zira kulağıma hiç de iyi şeyler gelmiyor bununla ilgili.

    BVA'lar tam otomatik vitestir ve uzun oranları sayesinde yasal hız limitleri içinde yetersiz kelimesini sürücüye düşündürtmezler.

    BVA'lı bir araç kullanmadım ama eski kasa Honda Civic VTEC'lerde de 4 vites vardır ve yanlış hatırlamıyorsam 4. viteste 3000 devirde 120 yapıyor bu aletler.

    5 ileri düz vitesli Civicler ise 5. vites 3000 devirde yanılmıyorsam 110 civarı bir sürat yapıyorlar.


    Tabii ki ya da 6 kademeli olsa özellikle uzun yolda daha iyi olurdu ama bunlar da gayet güzel iş görüyor.


    Selamlar.




  • elinize sağlık.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: dt1907

    en mantıklısı galiba tam otomatik vites yada edc veye powershıft .dsg bence soru işareti arıza cıkarma potansiyeli olduğu için şanşungur sesler geliyormuş bu yeni kuru olan 7 dsg lerde.
    otomatik vites olar hangisi tercih edilmeli bu konuda yardımcı olacak varmıydı tşkler

    Yaklaşık 3 ay ve 6 bin km'dir Megane 3 hb dizel EDC kullanıyorum.

    Dsg ile ilgili şikayetlere EDC'de rastlamadım (henüz:).


    Alacağınız araç dizel olacaksa zaten tam otomatik olarak sadece Hyundai i30 ve Kia Ceed mevcut.

    Benzinli olursa benim için yeri ayrı olan Honda başta olmak üzere diğer üreticilerin de tam otomatik alternatifleri var.


    Herkesin dizele yöneldiği ve firmaların da bunun bilincinde dizel - benzin makasını iyice açtıkları bu dönemde benzin + Prins veya Teleflex marka lpg li bir araç alıp dizele benzer bir ekonomi yapmamak işten bile değil.


    Yakıt tercihinize göre tekrar yazışırız.


    Selamlar.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: mustafam33

    quote:

    Orijinalden alıntı: haluk 23

    quote:

    Orijinalden alıntı: mustafam33

    süper olmuş eline sağlık

    Rica ederim. :)

    babam için nissan juke almayı planlıyoruz ctv vites sence nasıl _? ve sanırsam sen test etmişdin bu aracı nasıl yorumlarısn son bir kez?

    Mustafa'cım Juke test edemedim maalesef.


    Ankarada Konya yolundaki Nissan'a birkaç kez gittim ama birinde QQ test ettim, diğerinde de randevusuz gitmiş olduğum için (neredeyse tüm test sürüşlerine (toplamda 60'ı geçmiştir) randevusuz gittim ve sadece birkaç bayii bunu sorun edip keyif kaçırdı. Ayaklarına kadar gitmişim oysaki...) test edemedim.

    Bir de Braveheart Cenk ile gittik X-Trail testine ve yine randevusuz olduğumuz için reddedildik ama Konya yolundaki 5-6 bayii ziyaretinde bizden randevu sorulmadığını, isterlerse bir daha kendilerine uğramayacağımı belirtince test sürüşü yaptırdılar.

    Juke değişik bir alet.

    Dıştan çok hoşuma gidiyor ve sürücü koltuğunda oturup aracı kullanmak da güzel bir fikir görünse de aracın içine her oturuşta klostrofobik hissettim.

    CVT iyi ama bu aracın düşük sayılabilecek motor gücü ve yüksek ağırlığı karşısında performans iyice zayıf kalır gibime geliyor.


    Selamlar.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: haluk 23

    quote:

    Orijinalden alıntı: dt1907

    en mantıklısı galiba tam otomatik vites yada edc veye powershıft .dsg bence soru işareti arıza cıkarma potansiyeli olduğu için şanşungur sesler geliyormuş bu yeni kuru olan 7 dsg lerde.
    otomatik vites olar hangisi tercih edilmeli bu konuda yardımcı olacak varmıydı tşkler

    Yaklaşık 3 ay ve 6 bin km'dir Megane 3 hb dizel EDC kullanıyorum.

    Dsg ile ilgili şikayetlere EDC'de rastlamadım (henüz:).


    Alacağınız araç dizel olacaksa zaten tam otomatik olarak sadece Hyundai i30 ve Kia Ceed mevcut.

    Benzinli olursa benim için yeri ayrı olan Honda başta olmak üzere diğer üreticilerin de tam otomatik alternatifleri var.


    Herkesin dizele yöneldiği ve firmaların da bunun bilincinde dizel - benzin makasını iyice açtıkları bu dönemde benzin + Prins veya Teleflex marka lpg li bir araç alıp dizele benzer bir ekonomi yapmamak işten bile değil.


    Yakıt tercihinize göre tekrar yazışırız.


    Selamlar.





    teşekkürler.nisan ayına kadar zamanım var. yeni modellerde cıkcak o sıralarda belki yazada sarkabilir şu an araştırıyorum.yeni i30 seat leon kia cedd cıkabilirmiş bakalım mart ayında ozamana kadar bekliycem bakalım neler cıkacak




  • Ellerinize sağlık, anlatım diliniz ve vermiş olduğunuz bilgileri çok beğendim.
  • Paylaşım için teşekkürler . Yerinde ve açıklayıcı tespitler ile bu araçları düşünenler için daha açıklayıcı anlatılamazdı herhalde
  • Paylaşım güzel olmuş. Elinize sağlık. Bu sıralar CVT araç adetlerinin de artığını düşünüyorum. Belki algıda seçicilik yapıyor da olabilirim. RAV4 , Juke, Subaru forester modelleri gibi. Sanırım yakında listeyi güncellemeniz gerekebilir. Zaten arz talebe göre sürekli değişen büyük ticari alan.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi atillahan -- 13 Aralık 2011; 13:47:50 >
  • Bilgi için teşekkürler Haluk Bey.
  • Citroen'in fiyat listelerini incelerken, C3 1.4 dizel BMP ve C3 Picasso 1.6 Dizel BMP şanzımanlı araçlar dikkatimi çekti. Bu araçlar listelere yeni eklenmiş sanırım. BVA'dan farkları 5 ileri yarı otomatik olmaları, en azından benzinli versiyonu için satış temsilcisi öyle demişti bana. Yani artık C3 ve C3 Picasso'da yarı otomatik dizel versiyonlar mevcut. Ancak web sitelerindeki kataloglarda herhangi bir bilgi mevcut değil.
  • paylasim icin tesekkürler.
  • Cok guzel konu, yorum yapan herkese tesekkurler.
  • Çok detaylıca hazırlanmış bir konu, mesajımın bulunmasını istiyorum. Saolun
  • Konuyu yeni gördüm, Haluk abi şanzıman dünyasını çok güzel ve çok detaylı olarak anlatmış teşekkürler.

    Bende cvt sanzıman ilgili kısaca yazayım. 2005 model Cvt şanzıman Jazz kullanmaktayım hali hazırda. Başka otomatik vitesli araç kullanmadım bundan dolayı kıyas yapamıyorum. Araç sanki elektrikli gibi vites geçişlerini hiç hissediyorum, yağ gibi vites yükseliyor-azalıyor. Cvt şanzıman konfor odaklı olduğundan araç çok atik değil, hızlanma biraz yavaş oluyor.
  • Hep düz vites araç kullanmış biri olaraktan bundan sonraki aracımı otomatik vites almayı düşünüyordum, bu yüzden son 3-4 aydır fazlasıyla araştırma yaptım. Benim düşüncem şu şekilde; sıfır alacaksam tam otomatik yada çift kavramalı yarı otomatik (yokuş kalkış desteği şartıyla) alabilirim, diğerlerini kesinlikle düşünmem, özellikle yarı otomatik alırsamda garanti bitmesine doğru satarım. 2. el alırsam (şimdiye kadar hep 2. el aldım) ise sadece tam otomatik tercih ederim. Araştırma yaparken dizel ve c sınıfı üzerine yoğunlaştığımı belirtiyim.

    Tam otomatik tercihim hyundai i30 yada kia ceed, Yarı otomatik tercihim ise vw golf dsg yada renault magane edc olurdu. Bunların dışında sadece vergi ve fiyat avantajı olduğu için opel astra classic 3 easytronic alırdım.

    Haluk beye böyle faydalı bir konu açtığı için tekrar teşekkürler..

    Edit : Ekleme.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi bangsuui -- 8 Ocak 2012; 8:34:14 >
  • 
Sayfa: önceki 7891011
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.