Şimdi Ara

Otomatik vites türleri, avantajları, dezavantajları. (3. sayfa)

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
382
Cevap
95
Favori
127.150
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
20 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 12345
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • Ellerinize sağlık, güzel bir yazı olmuş.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: otomobilci_x

    çok güzel net (öznel görüşleri çıkarsanız bence daha iyi olurdu en azından bu kadar emek verilmiş bir yazının daha bir makale değeri olurdu ama sizin takdirinizdir) derli toplu bir yazı olmuş emeğinize sağlık.
    kendimce bazı noktaların altını çizmek istiyorum.
    amacım tartışma yaratmak değil sadece bu kadar emek verilmiş bir yazının bence eksik kalan kısımlarını doldurmak istememdir.
    1. Tam otomatik şanzumanlar sorunsuzluklarıyla ünlü şanzımanlardır demişsiniz ancak bu böyle değildir.
    tam otomatik şanzımanlar içerisinde sorunsuzluklarıyla ünlenenler olduğu gibi (mesela benim tecrübem hondanın bu konuda iyi olduğu yönünde) sorunlarıyalada illalah dedirten bir çok markanın var olduğu bir gerçektir. (isim vermiyorum gereksiz fanatiklerle konuyu kirletmeyelim)
    ayrıca bu konuyla ilgili hondacı kadir ustanın şanzıman yenilemesini çok uygun fiyata yaptığını yazmışsınız ancak (bu kişiyi veya bu tarz başka kişileri konunun dışında tutarsak) tam otmatik şanzıman arızalarınında çok büyük faturalara gebe olduğunu unutmamamız gerekir.

    2- cvt şanzıman hakkında yazdıklarınıza bir itirazım yok benim bu konuyla ilgili zamanında yaptığım araştırmalar neticesinde bu şanzımanda çıkacak bir arızanın tamirinin mümkün olmadığı ve komple şanzıman değişimi yoluna gidildiği şeklinde aklımda bir not kalmış.
    konuyla ilgili bilgi ve tecrübesi olanlar paylaşırsa gerçekten çok faydalı olur diye bunuda ekleyeyim.

    3- tek kavramalı yarı otomatik şanzımanlar hakkında yazdıklarınız bence biraz subjektif olmuş.
    haklısınız tam otomatik şanzıman kullancıları eski alışkanlıkları nedeniyle bu şanzımanda 1 den 2 ye geçerken ki sarsıntıyı bayağı yadırgarlar yokuş iniş ve çıkışlarında bazen şaşırdıklarıda olur ama unutulmamalıdır ki bu şanzıman türü sizinde yazınızda belirttiğiniz artı özeliklerede sahiptirler. sonuçta bu şanzıman türüde bence ekonomik anlamda otomatik şanzımanlı bir araca sahip olmak isteyen sürücüler için biçilmiş kaftandır. kesinlikle tü kaka değildir.
    sonuçta bu şanzıman türü genelde b segmenti araçlarda kullanılmakta ve asıl amacıda dediğim gibi ekonomik olarak otomatik şanzıman kullanmak isteyen kitlelere ulaşmaktır.

    4- çift kavramalı şanzımanlar konusunda ise bende size katılıyorum bu şanzımanlar hakkında benimde korkularım var bir kaç yıl sonra iyice oturacaklardır son derece keyifli makinalar ama yinede insanın aklında acabamı dedirtiyor.




    Yazdıklarınızdan anladığım kadarıyla, konfor ve sorunsuzluk açısından düşünüldüğünde yine de "tam otomatik" şanzıman sonucuna varabiliriz herhalde.

    Tam otomatik şanzımanlarda da istenilen sorunsuzluğa erişebilmek için şöyle bir yaklaşımım var: "ABD pazarına araç satan markaların otomatik şanzımanları tercih edilmeli."

    Tabi bu benim kendi kişisel varsayımım. Çünkü ABD pazarı dünyada en çok otomatik şanzıman satılan pazar. Bu konuda neredeyse ABD bir tarafa, dünyanın geri kalanı bir tarafa... Haliyle böyle bir pazarda sorunlu otomatik şanzıman satmaya kalkan markanın hiç şansı olmayacaktır.

    Bu kriterlerin dışındaki tam otomatik şanzımanlara ben de şüpheyle bakıyorum.




  • ben hayatta her zaman her mekan için geçerli tek bir doğru olmadığını savunanlardanım.
    o nedenle her durumun kendine göre artıları var.
    ancak illaki bir genelleme yapmamı istiyorsanız evet sorunsuzluk ve konfor anlamında klasik otomatikler bir adım öndeler ancak bunlarında hem düşük hacimli motorlarda performansı törpülemesi hemde yakıt tüketimini artırmaları gibi dezavantajları var.
    ve şunuda unutmamız gerekir ki en eski ve en çok denenmiş olanlarda klasik otomatikler bunun sonucundada olumlu yönlerinin diğerlerinden daha fazla olması son derece doğal.


    Düzeltme alıntıların silinmesi nedeniyle yapılmıştır



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi otomobilci_x -- 28 Haziran 2011; 13:55:16 >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: otomobilci_x

    çok güzel net (öznel görüşleri çıkarsanız bence daha iyi olurdu en azından bu kadar emek verilmiş bir yazının daha bir makale değeri olurdu ama sizin takdirinizdir) derli toplu bir yazı olmuş emeğinize sağlık.
    kendimce bazı noktaların altını çizmek istiyorum.
    amacım tartışma yaratmak değil sadece bu kadar emek verilmiş bir yazının bence eksik kalan kısımlarını doldurmak istememdir.
    1. Tam otomatik şanzumanlar sorunsuzluklarıyla ünlü şanzımanlardır demişsiniz ancak bu böyle değildir.
    tam otomatik şanzımanlar içerisinde sorunsuzluklarıyla ünlenenler olduğu gibi (mesela benim tecrübem hondanın bu konuda iyi olduğu yönünde) sorunlarıyalada illalah dedirten bir çok markanın var olduğu bir gerçektir. (isim vermiyorum gereksiz fanatiklerle konuyu kirletmeyelim)
    ayrıca bu konuyla ilgili hondacı kadir ustanın şanzıman yenilemesini çok uygun fiyata yaptığını yazmışsınız ancak (bu kişiyi veya bu tarz başka kişileri konunun dışında tutarsak) tam otmatik şanzıman arızalarınında çok büyük faturalara gebe olduğunu unutmamamız gerekir.

    2- cvt şanzıman hakkında yazdıklarınıza bir itirazım yok benim bu konuyla ilgili zamanında yaptığım araştırmalar neticesinde bu şanzımanda çıkacak bir arızanın tamirinin mümkün olmadığı ve komple şanzıman değişimi yoluna gidildiği şeklinde aklımda bir not kalmış.
    konuyla ilgili bilgi ve tecrübesi olanlar paylaşırsa gerçekten çok faydalı olur diye bunuda ekleyeyim.

    3- tek kavramalı yarı otomatik şanzımanlar hakkında yazdıklarınız bence biraz subjektif olmuş.
    haklısınız tam otomatik şanzıman kullancıları eski alışkanlıkları nedeniyle bu şanzımanda 1 den 2 ye geçerken ki sarsıntıyı bayağı yadırgarlar yokuş iniş ve çıkışlarında bazen şaşırdıklarıda olur ama unutulmamalıdır ki bu şanzıman türü sizinde yazınızda belirttiğiniz artı özeliklerede sahiptirler. sonuçta bu şanzıman türüde bence ekonomik anlamda otomatik şanzımanlı bir araca sahip olmak isteyen sürücüler için biçilmiş kaftandır. kesinlikle tü kaka değildir.
    sonuçta bu şanzıman türü genelde b segmenti araçlarda kullanılmakta ve asıl amacıda dediğim gibi ekonomik olarak otomatik şanzıman kullanmak isteyen kitlelere ulaşmaktır.

    4- çift kavramalı şanzımanlar konusunda ise bende size katılıyorum bu şanzımanlar hakkında benimde korkularım var bir kaç yıl sonra iyice oturacaklardır son derece keyifli makinalar ama yinede insanın aklında acabamı dedirtiyor.




    şimdi yaptığım araştırmalar neticesinde cvt şanzıman tamiri konusunda ülkemizde bayağı mesafe kat edildiğini gördüm.
    cvt şanzımanın tamiri artık mümkündür diyebiliyorum.
    bunu 2 . maddede yazdıklarıma ek olarak ekleyeyim




  • haluk abiyi durdurmak güç konular üst üste patlıyor hangisine yetişceğimizi şaşırdık

    kafa takıldı bu vites karıştırma falan yarı otomatıklerde hatta ciftlerdede oluyormuş okudum şaşırdım bunlar uzun sürede olabilcek sorunlarmı yoksa sorunlu şanzumanlardan kaynaklımı. 30 bin km oldu aracım şimdiye kadar 1 kere bile şaçmaladığına şahit olmadım ne yokuş cıkarken nede inerken
  • quote:

    Orijinalden alıntı: aanil

    haluk abiyi durdurmak güç konular üst üste patlıyor hangisine yetişceğimizi şaşırdık

    kafa takıldı bu vites karıştırma falan yarı otomatıklerde hatta ciftlerdede oluyormuş okudum şaşırdım bunlar uzun sürede olabilcek sorunlarmı yoksa sorunlu şanzumanlardan kaynaklımı. 30 bin km oldu aracım şimdiye kadar 1 kere bile şaçmaladığına şahit olmadım ne yokuş cıkarken nede inerken

    tek kavramalı yarı otomatiklerde bu durum bir sorun işareti değil makinanın beyni ile sizin istediğiniz yada o anda yapılması gereken bazı tam uyuşmuyor.
  • faydalı bir konu olmuş emeğine sağlık
  • cok faydalı anlaşılır ve bir cok insanın merak ettiği soruları cevaplamışsınız

    paylaşım için tşk.

    emeğinize sağlık..
  • otomobilci_x arkadaşım, güzel noktalara değinmişsin, sağolasın.


    Ben de birkaç şey yazayım.

    Konunun çıkış noktası zaten tarafıma iletilen, gayet te subjektif görüşlerimin sorulduğu "Bu kadar test sürüşünden sonra benim hangi tip otomatik vitesi tercih edecek olmam".


    Hem bunları aydınlatabileyim, hem de bunu yaparken de objektif olacak teknik değerler ve açıklamalara yer verebileyim diye düşündüm.


    Yani başka bir modda ya da başka bir gerekçeyle başka bir gün benzer bir konu açsam belki de bahsettiğin türden birşey çıkardı.

    (Bu arada çift kavrama dışında tam olarak tercihimi belrtmemişim bile, sonuna eklerim )

    Ama zaten hep test sürüşü yaptığım ve tecrübe ettiğim araçları kriter alarak yazdığımdan, işin içine benim beğenilerim de karışıyor kaçınılmaz olarak, ki o zaman da nesnellikle çakışıyor.

    Diğer konulara gelirsek:

    quote:

    1. Tam otomatik şanzumanlar sorunsuzluklarıyla ünlü şanzımanlardır demişsiniz ancak bu böyle değildir.
    tam otomatik şanzımanlar içerisinde sorunsuzluklarıyla ünlenenler olduğu gibi (mesela benim tecrübem hondanın bu konuda iyi olduğu yönünde) sorunlarıyalada illalah dedirten bir çok markanın var olduğu bir gerçektir. (isim vermiyorum gereksiz fanatiklerle konuyu kirletmeyelim)
    ayrıca bu konuyla ilgili hondacı kadir ustanın şanzıman yenilemesini çok uygun fiyata yaptığını yazmışsınız ancak (bu kişiyi veya bu tarz başka kişileri konunun dışında tutarsak) tam otmatik şanzıman arızalarınında çok büyük faturalara gebe olduğunu unutmamamız gerekir.


    Tam otomatik şanzumanların normal şartlar altında bakımları yapıldığı sürece sorun çıkartmayacakları ifadesi METEG arkadaşın sıklıkla vurguladığı bir konudur. Yukarıda linkini de vermiştim.

    Honda konusuna zaten ben de vurgu yapmıştım.

    Zaten test listemdeki 9 aracın 5'i de Honda.

    Hyundai Kia grubunun otomatik şanzumanı GM'den aldıklarını yazmıştı yine METEG ve de sorunsuzlukta Hondadan bile daha iyi gördüğünü belirtmişti.

    Geriye Mazda kalıyor, o da Japon olduğundan bir sıkıntı çıkacağını düşünmüyorum.

    Listemde geçen son araç olarak ta Opel Insignia kalıyor.

    Benim test sürüşü izlenimlerimde Opel için şunları belirtmiştim:

    quote:

    ...Abimde 97 Astra vardı birkaç aylıkken alıp 10 yıl - 240 bindeyken 1.5 yıl önce 10.500 TL'ye sattığı. Bu süre boyunca satarken eline geçen para kadar masraf açmıştır hem de "doktordan" bir araç olmasına rağmen.

    Dürüst olmam gerekirse sorunsuzluk anlamında bana güven vermeyen markaların başında gelir. (Insignia bu imajı biraz kıracak gibi sanki) "Eğer aracı uzun yıllar kullanmak için alıyorsanız başka markaya yönelin" demişimdir


    Yani yine de diğer otomatik türlerinden daha az sorun çıkartma eğilimine sahiptirler. En azından yıllardır denenen, tanınan bir teknoloji.

    Bu teknolojiyi sorunsuzluk anlamında daha başarısız şekilde kullanan, benim de mesafeli olduğum marka - modeller var tabii ama asıl onlardan bahsetmem objektiflikten uzak olurdu, zira test te etmedim, kullanmadım da.

    Kadir Usta örneğini de özellikle verdim zira yetkili servise muhtaç değilsiniz Ankarada.

    Diğer türlerde el mecbur yetkili servise gideceksiniz.

    Baskı balata değişimi için olmasa bile yazılım için, kalibrasyon için.

    Yoksa yine belirttiğim gibi yetkili serviste ciddi rakamlar talep ederler.



    quote:

    2- cvt şanzıman hakkında yazdıklarınıza bir itirazım yok benim bu konuyla ilgili zamanında yaptığım araştırmalar neticesinde bu şanzımanda çıkacak bir arızanın tamirinin mümkün olmadığı ve komple şanzıman değişimi yoluna gidildiği şeklinde aklımda bir not kalmış.
    konuyla ilgili bilgi ve tecrübesi olanlar paylaşırsa gerçekten çok faydalı olur diye bunuda ekleyeyim.


    Kadir Usta da bunu söyleyip durur. :)

    CVT için ayrı bir başlık yoktu, sabah sonradan ekledim. Nette de bir sürü arıza yaşayan örneği var.

    Gerçi son mesajınızda tamirle ilgili gelişmelerden bahsetmişsiniz.

    Abimin 110 bine yaklaşan Jazz aracı var elimizde. Sıfır problem. Sırf yeni kasa Jazz'larda CVT yok diye aracını değiştirmedi.

    "Satsam aynı konforu bana verecek başka bir araç yok" der.

    Galiba ben de benim Jazz için aynı şeyleri düşünüyorum.

    quote:

    3- tek kavramalı yarı otomatik şanzımanlar hakkında yazdıklarınız bence biraz subjektif olmuş.
    haklısınız tam otomatik şanzıman kullancıları eski alışkanlıkları nedeniyle bu şanzımanda 1 den 2 ye geçerken ki sarsıntıyı bayağı yadırgarlar yokuş iniş ve çıkışlarında bazen şaşırdıklarıda olur ama unutulmamalıdır ki bu şanzıman türü sizinde yazınızda belirttiğiniz artı özeliklerede sahiptirler. sonuçta bu şanzıman türüde bence ekonomik anlamda otomatik şanzımanlı bir araca sahip olmak isteyen sürücüler için biçilmiş kaftandır. kesinlikle tü kaka değildir.
    sonuçta bu şanzıman türü genelde b segmenti araçlarda kullanılmakta ve asıl amacıda dediğim gibi ekonomik olarak otomatik şanzıman kullanmak isteyen kitlelere ulaşmaktır.



    Yazımda da belirttiğim gibi tek kavramalı robotize şanzumanlara alışan biri çok keyifle ve de isterse performanslı kullanabiliyor aracını. Honda uzmanımız Jeandan'ın bu yönde paylaşımları olmuştu.

    Zaten benim ifadem de de "tu kaka" yerine önceki araç alışkanlarımızın bu şanzumanlara alışma sürecini etkileyeceği yönündeydi.


    Bu arada yarı otomatik şanzumanlar konusunda olumsuz olarak yazdıklarımın subjektif olduğunu özellikle vurgulamak durumundayım zira Bravonun bizde durduğu 5 ay boyunca evde bunun konusu geçmiştir.


    Eşim 2 sene önce babamın 2006 Corsa easytronik aracını kullanamadı. Hem de daha önce hiç otomatik kullanmadığı halde.


    Benim Bravo dualogic aracımı da Jazz CVT'den sonra hiç kullanamadı.


    Bir de şunu belirteyim, yarı otomatiklerin çoğunda tam otomatiklerdekinin aksine ayağınızı frenden çekince araç hareket etmiyor.

    Bence bu da tam otomatiğin tadını alanlar için ayrı bir kullanışsızlık örneği.

    Tıpkı tam otomatiklerde olduğu gibi benim Jazz'da da vites D konumundayken ayağınızı frenden kaldırırsanız araç hareket ediyor.

    10 mt de bir dur kalk yapanlar için bulunmaz nimet.

    Zira bu durumlarda robotize şanzumanlarda gaz basacaksınız önce.

    Hele bir de turbo dizel ise ilk harekette iyice nazlanacak.

    Tam hızlanacakken tekrar frene basacaksınız.

    Sıkışık trafikte hiç pratik değil.

    (Yaris M/M 1.33 çok şaşrttı beni zira o ayağınızı frenden çekince hareket ediyor !!!



    quote:


    4- çift kavramalı şanzımanlar konusunda ise bende size katılıyorum bu şanzımanlar hakkında benimde korkularım var bir kaç yıl sonra iyice oturacaklardır son derece keyifli makinalar ama yinede insanın aklında acabamı dedirtiyor.


    Honda ya da BMW yapacak bu işi. :)

    Premium olmayan marka olarak ta Honda kalıyor geriye.

    Yani çoğunluğa hitap edecek markayı kastediyorum



    Umarım açıklayıcı olmuştur.

    Ki zaten ihtilaf yoktu.



    Edit: İlk mesajımın sonuna iyice subjektif olan şahsi görüşlerim eklendi

    (Normalde buraya yazmıştım.)



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi haluk 23 -- 27 Haziran 2011; 15:21:32 >




  • haluk bey, tek kavramalı otomatikleştirilmiş manuel şanzumana (AMT) sahip mitsubishi colt uda test programına alırmısın, o yaşadığın silkelemeleri veya değiştirme kararsızlıkları bakalım yaşayacakmısınız, sanmıyorum ama genede bir test edin derim...

    ha şunu da belirteyim, coltlarda ayağı kaldırınca araç yürüyor, ama yokuşta kaydırmama diye birşey yok tabi...



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi McManamann -- 27 Haziran 2011; 15:26:48 >
  • Merwk ettim 2004 toyota corolla hb lerde hani otomatik sanzuman tipi var?
  • itilaf dediğiniz gibi yoktu.
    subjektiflik kısmı ise nacizane tavsiyemdi (konuyu ne amaçla açtığınızı bilmediğimden)
    son mesajınızda yine ufaktan farklı düşündüğüm noktalar var ama esasta mütabıkız onun için yazmama gerek yok.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: SeKSandDoRT

    haluk bey, tek kavramalı otomatikleştirilmiş manuel şanzumana (AMT) sahip mitsubishi colt uda test programına alırmısın, o yaşadığın silkelemeleri veya değiştirme kararsızlıkları bakalım yaşayacakmısınız, sanmıyorum ama genede bir test edin derim...

    yeni coltta bir iyileştirme varmı yokmu bilmiyorum ama daha önce 2007 veya 2008 model colt kullandım colttada silkeleme vardı ayrıca şanzımanın düşünme süreside uzundu.

    2004 corollayı soran arkadaş o araçta tam otomatik şanzıman var



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi otomobilci_x -- 28 Haziran 2011; 15:32:50 >
  • ellerine sağlık güzel konu
  • quote:

    Orijinalden alıntı: SeKSandDoRT

    haluk bey, tek kavramalı otomatikleştirilmiş manuel şanzumana (AMT) sahip mitsubishi colt uda test programına alırmısın, o yaşadığın silkelemeleri veya değiştirme kararsızlıkları bakalım yaşayacakmısınız, sanmıyorum ama genede bir test edin derim...


    Azizoğlunda AMT test aracı yoktu maalesef.

    Hatta test sürüşü konumda Cihat'a da yazdığım gibi, düz vitesli test aracı gerçekten çok hor kullanılmıştı.

    Forumdaşlarımdan birisinde varsa test edip yorumlarımı yazarım.

    Karşılığında kendisi de benim Jazz CVT'yi test edebilir.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Gamlı Baykuş

    Merwk ettim 2004 toyota corolla hb lerde hani otomatik sanzuman tipi var?


    Muhtemelen 4 ileri tam otomatik şanzuman.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: haluk 23

    quote:

    Orijinalden alıntı: Gamlı Baykuş

    Merwk ettim 2004 toyota corolla hb lerde hani otomatik sanzuman tipi var?


    Muhtemelen 4 ileri tam otomatik şanzuman.


    Tesekkur ederim. Dedigim araba da ayagini frenden cekince hareket ediyor. Sikisik trafikte harika oluyor. Ama ilk viteslerde cok sasiriyor gibi vites. Gaza basmama aninda tepki vermiyor sanki bekliyor, biraz hizlaninca da gaz tepkisi normale donuyor.
  • e-otoderginin 1.6tdi jetta ve 508 auto6r testi var. çift kavrama ve tek kavrama farkı direk anlaşılıyor. dsg edc dururken 4 ileri tam otomatik veya tek kavramalı yarı otomatik almak pek mantıklı değil çünkü aynı fiyata satılıyor neredeyse.
  • Haluk bey pm attım
  • Ellerine sağlık Haluk Abi, forumun çok değerli kullanıcılarından biri olduğunu tekrar görüyoruz bu konuda. Ben son zamanlarda baya uzak kaldım otomobilllere ve piyasaya ama bu konuyu görünce aklıma ilk gelen şey nedense şu oldu: "Acaba devlet otomatik vitesli araçlara kullanım kolaylığı ve lükse girmesi(!) sebebiyle daha fazla vergi uygulasa; yine de otomatik vitesli araçlar bu kadar tercih sebebi olur muydu?"
  • 
Sayfa: önceki 12345
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.