Şimdi Ara

OTOMATIK VITES PROBLEMI - (Servise gittim, resimler ve detaylar eklendi - Son durum) (2. sayfa)

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
4 Misafir (1 Mobil) - 3 Masaüstü1 Mobil
5 sn
32
Cevap
1
Favori
1.923
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 12
Sayfaya Git
Git
Giriş
Mesaj
  • quote:

    Orijinalden alıntı: shadowgeist

    quote:

    Orijinalden alıntı: cihanair


    quote:

    Orijinalden alıntı: günerkanat


    quote:

    Orijinalden alıntı: cihanair

    Konu dsg olsaydi 10 sayfa olurdu

    Gecmis olsun

    Shadowgeist gelip çozsün sorunu, sonucta uzman o

    Konuya bekleniyor

    OOO kimler gelmiş.
    Desege sorunsuz garantiside sınırsız sorunluysa apaçiyim garanti sınırlıysa fanboyum derneği üyeleri.
    Sizi forumda kimse ciddiye almaz oldu,her otomatik şanzıman konusunda böyle zıplamaya mı başladınız?Gerçi zıplamanız da sonuç vermemiş.
    Adam sorununa çözüm bulmuş zaten fanboylar,herhalde yazıyı iyi okumamışsınız.Bakın ne demiş:
    quote:

    Orijinalden alıntı: doganza
    En son almancasi "Schaltschieberkasten" diye bir parcayi degistirmisler olmus.

    Schaltschieberkasten dedikleri parca söyle bir sey, türkcesini bilmiyorum
    .


    Bir daha da anlamadan bilmeden yorum atıp fail durumlara düşmeyin.

    Arkadaşım sana gelince,aracının manuel kumanda modu var değil mi?Manuelde kalkış denedin mi?Durum nedir onu yazmamışsın sanırım.
    öncelikle serviste kazıklanmayıp hemen dışarı çıkarak harika bir iş yapmışsınız.
    Aracınızla ilgili problemin net çözümü var gibi görünüyor,fakat burada önemli olan nokta çeşitli servisler,özellikle de işinde uzman özel servisler tarafından destek almanız.
    .Zira sizin de tecrübe ettiğiniz üzere yetkili servisler insanları söğüşlemek için bahane arıyorlar.
    Aracınız garantili değil ve 6 yaşında,bu tarz ağır arazi araçlarında şanzıman problemleri görülebiliyor maalesef,ve sizin problem de anlaşıldığı kadarıyla beyinde.
    Bu noktadan sonra aracınızı en uygun fiyata en kaliteli ve sağlam şekilde yapacak servisle irtibata geçmek önem arzetmektedir.
    Forumda da size tavsiyeler verilmiş bununla ilgili.Geçmiş olsun,Allah kaza bela vermesin.

    Manuelde kalkis denemedim. Bunu denemem lazim. Ne olmasini bekliyorsun mesela, neye dikkat etmeliyim?

    Otomatikte kalkip manuele gectigimde, hic bir etki yapmiyor kesinlikle. Aracin hizi müsait oldugu kadar, ama sadece rakamsal olarak vitesi yükseltebiliyorum ya da kücültebiliyorum. Dedigim gibi sadece rakamsal olarak görüyorum bunu, yoksa hizla devirle alakali bir etkisi yok.

    Servisler konusunda biraz da foruma borcluyum. Cok fazla kötü tecrübe okudum. Gözümüz acildi yani. Ayrica en son bir ford servisinde yasamistim. Arac focus benzinli, motor öyle dengesiz calisiyorki, yolda giderken düsecek diye korkuyorum. Adam gözümün önünde bilgisayara bagladi, bir sey görünmüyor normal dedi. Motoru dinlesene diyorum, orali olmuyor. En son iyi bir motor ustasi, verdi kulagini motora, yanindakilere üst kapagi sökün dedi. Meger oradaki iki tane milden birisi, kayis degisiminde dogru takilmamis ve iki üc dis atlamis. Dogru atesleme olmadigindan öyleymis. Neyse bu servislerin isleri bir iki degil, siz de iyi biliyorsunuz.

    Aracimin ne yazikki garantisi yok. Bir de DSG falan deniliyor. Benim aracimin Sanzimani nedir? Model olrak yani. Üzerinde Markasi, Model numarasi flan yaziyor ama onlar degil herhalde kastedilen.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: gareysar

    Şanzıman yağı kontrol edildi mi? Eksik olması veya niteliğini yitirmesi bu tür arızalara sebep verebiliyor. Bir arkadaşımın aracında da vites geçişlerinde küt küt ses yapıyordu. Servis problemi bulamamıştı. En son bir usta şanzıman yağını değiştirelim öyle deneyelim demiş. Problem ortadan kalkmıştı. 6 yaşındaki bir araçta şanzıman yağında eksiklik olabilir.

    Valla bu kafama takilmiyor degil, bir arkadas yag basinci falan deyince, acaba olabilir mi dedim. Ama forumda okumustum, sanziman yagi degismez diyenler de vardi. Bir de bu yagin durumunu ya da seviyesini gösteren bir gösterge yok mu? Nasil kontrol edecegiz bunu. Sadece usta mi görebilir?

    Keske dedigin gibi olsa, konudaki tüm arkadaslara kebaplar benden.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: xxkoksalxx

    Şu hata silme olayına uyuzum arkadaş ya yav bir şey olmuş ki hata veriyor baksana yengeme 0 aldığımız magane de geldi basımıza servise gidiyoruz hata silelim gecer sildiler 3 saat sonra gene aynı bu yoldan vazgeçmeleri lazım. Neyse cok masrafınız olmaz inşallah.

    Ben de anlamiyorum, hata gösteriyor olmasi degil, gösterdigi hata sorun cikariyor olmali aslinda. Bunlar olayi yanlis anlamislar.

    Sagolun hocam, tesekkür edeirm.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: doganza

    quote:

    Orijinalden alıntı: gareysar

    Şanzıman yağı kontrol edildi mi? Eksik olması veya niteliğini yitirmesi bu tür arızalara sebep verebiliyor. Bir arkadaşımın aracında da vites geçişlerinde küt küt ses yapıyordu. Servis problemi bulamamıştı. En son bir usta şanzıman yağını değiştirelim öyle deneyelim demiş. Problem ortadan kalkmıştı. 6 yaşındaki bir araçta şanzıman yağında eksiklik olabilir.

    Valla bu kafama takilmiyor degil, bir arkadas yag basinci falan deyince, acaba olabilir mi dedim. Ama forumda okumustum, sanziman yagi degismez diyenler de vardi. Bir de bu yagin durumunu ya da seviyesini gösteren bir gösterge yok mu? Nasil kontrol edecegiz bunu. Sadece usta mi görebilir?

    Keske dedigin gibi olsa, konudaki tüm arkadaslara kebaplar benden.

    Araçtan araca değişmekle beraber şanzıman yağı değişir veya eksikse eklenir. Pek tabi motor yağı gibi kısa sürelerde değil. Bunda aracın yaşı, şanzıman keçelerinde bir sızıntının olup olmaması gibi etkenler etkilidir. Bunu şanzıman yağ tapasını söken ustanın anlaması lazım. En azından bu tapa söküldüğünde yağın buradan akması lazım. Birde yağın durumuda önemli. Çamurlaşmış olmaması gerekir.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: doganza

    quote:

    Orijinalden alıntı: Orcunsau

    O resmini koyduğun parça beyin oluyor. Büyük ihtimal bu şanzıman yarı otomatik değil klasik tork konvertörlü tam otomatik şanzıman...

    Kamil Usta var forumda. Onun ekledigi bilgilerde görmüstüm. Eger viteste P R N D´nin yanisira yan tarafta + ve - isaretleri varsa, yari otomatik diyordu. O yüzden öyle yazdim.Bu beyin dedikleri parcanin Elektronik olmasi gerekmez mi? Bu parca hic elektronige benzemiyor.

    O F1 şanzıman oluyor abi yarı otomatik değil. Yarı otomatik az yakar, vites değiştirirken araba sarsılır - öne yığılır. Mesela manuelde sen dizelde 2500 devirde debriyaja basıp vites değiştiriyorsun ya, hah yarı otomatikte araç belli bir devire geldiğinde bir robot debriyaja(boşuna arama arabanda yoktur bu) basıyor, vites atıyor.
  • Öncelikle şanzıman yağınızı uygun bşr yağ ile değiştirmenizi öneririm. Bu şansı denemek lazım bence.

    Eğer sorun devam ederse şanzıman inecek ve dağıtılacak.
    Büyük ihtimalle beyin denilen yağ basıncı ile vitesleri ayarlayan parça sorunlu çıkabilir.
    Orjinal sıfırı da bulunabilir, çıkması da.

    Bütün bu işlemleri Nissan özel veya yetkili servisinde değil de, otomatik şanzıman ustası biriyle yapın.
    Hangi şehirde olduğunuzu bilmiyorum ama büyük şehirlerin çoğunda isim yapmış bir otomatik şanzıman ustası bulunur.

    < Bu ileti tablet sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: burock1997

    quote:

    Orijinalden alıntı: doganza

    quote:

    Orijinalden alıntı: Orcunsau

    O resmini koyduğun parça beyin oluyor. Büyük ihtimal bu şanzıman yarı otomatik değil klasik tork konvertörlü tam otomatik şanzıman...

    Kamil Usta var forumda. Onun ekledigi bilgilerde görmüstüm. Eger viteste P R N D´nin yanisira yan tarafta + ve - isaretleri varsa, yari otomatik diyordu. O yüzden öyle yazdim.Bu beyin dedikleri parcanin Elektronik olmasi gerekmez mi? Bu parca hic elektronige benzemiyor.

    O F1 şanzıman oluyor abi yarı otomatik değil. Yarı otomatik az yakar, vites değiştirirken araba sarsılır - öne yığılır. Mesela manuelde sen dizelde 2500 devirde debriyaja basıp vites değiştiriyorsun ya, hah yarı otomatikte araç belli bir devire geldiğinde bir robot debriyaja(boşuna arama arabanda yoktur bu) basıyor, vites atıyor.

    Bendeki F1 diyorsun o zaman. Evet o dedigin sekidle bir sarsilma falan olmuyor. Hatta bu arizadan önce takip ediyordum hangi vitese ne zaman atiyor diye. Devir saatine bakmak disinda neredeyse anlasilmiyordu. Göstergede de zaten 12345 seklinde degilde sadece D diye gösteriyor.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: bal974

    Öncelikle şanzıman yağınızı uygun bşr yağ ile değiştirmenizi öneririm. Bu şansı denemek lazım bence.

    Eğer sorun devam ederse şanzıman inecek ve dağıtılacak.
    Büyük ihtimalle beyin denilen yağ basıncı ile vitesleri ayarlayan parça sorunlu çıkabilir.
    Orjinal sıfırı da bulunabilir, çıkması da.

    Bütün bu işlemleri Nissan özel veya yetkili servisinde değil de, otomatik şanzıman ustası biriyle yapın.
    Hangi şehirde olduğunuzu bilmiyorum ama büyük şehirlerin çoğunda isim yapmış bir otomatik şanzıman ustası bulunur.

    Artik önce yagi denemek sart oldu, bana da mantikli geliyor. Sans tabi ama yine de denemek lazim. Yagdan sonra düzeldigini düsünemiyorum bile. Sevincten havaya ucarim herhalde.

    Ben de servise gitme taraftari degilim. Bir kac sefer agzimiz yandi cok sükür. Normal tamirciler hic anlamiyorlar bu isten. Yoksa cok tanidigimiz güvendigimiz usta var. Otomatik Sanziman bambaska bir alan.

    Nasil bir yag kullaniliyor ki sanzimanlar icin. Normal Motor yagi degil zannedersem.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: doganza

    quote:

    Orijinalden alıntı: bal974

    Öncelikle şanzıman yağınızı uygun bşr yağ ile değiştirmenizi öneririm. Bu şansı denemek lazım bence.

    Eğer sorun devam ederse şanzıman inecek ve dağıtılacak.
    Büyük ihtimalle beyin denilen yağ basıncı ile vitesleri ayarlayan parça sorunlu çıkabilir.
    Orjinal sıfırı da bulunabilir, çıkması da.

    Bütün bu işlemleri Nissan özel veya yetkili servisinde değil de, otomatik şanzıman ustası biriyle yapın.
    Hangi şehirde olduğunuzu bilmiyorum ama büyük şehirlerin çoğunda isim yapmış bir otomatik şanzıman ustası bulunur.

    Artik önce yagi denemek sart oldu, bana da mantikli geliyor. Sans tabi ama yine de denemek lazim. Yagdan sonra düzeldigini düsünemiyorum bile. Sevincten havaya ucarim herhalde.

    Ben de servise gitme taraftari degilim. Bir kac sefer agzimiz yandi cok sükür. Normal tamirciler hic anlamiyorlar bu isten. Yoksa cok tanidigimiz güvendigimiz usta var. Otomatik Sanziman bambaska bir alan.

    Nasil bir yag kullaniliyor ki sanzimanlar icin. Normal Motor yagi degil zannedersem.

    Normal motor yağı değil, iyi bir şanzuman ustası sizi bu konuda yönlendirebilir.. 50-60 binde değişmesi gereken bir yağdır.. Kendi aracımda ne zaman değiştirilediğini bilmiyordum.. Değiştirelim dedik.. Akan yağ değil katran olmuştu sanki, vitesler sanki dişlileri okşayarak geçiyordu... :) Çok fark ediyor.. Kesinlikle bir yağ olayını deneyin. Servisten kaç lt yağ aldığını bilgilerini belki alabilirsiniz, aracınız piyasada pek bulunan bir araç değil o yüzden ne kadar yağ katılmalı hangi yağların uygun olabileceğini google amcaya sorabilirsiniz.


    Geçmiş olsun...
  • quote:

    Orijinalden alıntı: greencher

    quote:

    Orijinalden alıntı: doganza

    quote:

    Orijinalden alıntı: bal974

    Öncelikle şanzıman yağınızı uygun bşr yağ ile değiştirmenizi öneririm. Bu şansı denemek lazım bence.

    Eğer sorun devam ederse şanzıman inecek ve dağıtılacak.
    Büyük ihtimalle beyin denilen yağ basıncı ile vitesleri ayarlayan parça sorunlu çıkabilir.
    Orjinal sıfırı da bulunabilir, çıkması da.

    Bütün bu işlemleri Nissan özel veya yetkili servisinde değil de, otomatik şanzıman ustası biriyle yapın.
    Hangi şehirde olduğunuzu bilmiyorum ama büyük şehirlerin çoğunda isim yapmış bir otomatik şanzıman ustası bulunur.

    Artik önce yagi denemek sart oldu, bana da mantikli geliyor. Sans tabi ama yine de denemek lazim. Yagdan sonra düzeldigini düsünemiyorum bile. Sevincten havaya ucarim herhalde.

    Ben de servise gitme taraftari degilim. Bir kac sefer agzimiz yandi cok sükür. Normal tamirciler hic anlamiyorlar bu isten. Yoksa cok tanidigimiz güvendigimiz usta var. Otomatik Sanziman bambaska bir alan.

    Nasil bir yag kullaniliyor ki sanzimanlar icin. Normal Motor yagi degil zannedersem.

    Normal motor yağı değil, iyi bir şanzuman ustası sizi bu konuda yönlendirebilir.. 50-60 binde değişmesi gereken bir yağdır.. Kendi aracımda ne zaman değiştirilediğini bilmiyordum.. Değiştirelim dedik.. Akan yağ değil katran olmuştu sanki, vitesler sanki dişlileri okşayarak geçiyordu... :) Çok fark ediyor.. Kesinlikle bir yağ olayını deneyin. Servisten kaç lt yağ aldığını bilgilerini belki alabilirsiniz, aracınız piyasada pek bulunan bir araç değil o yüzden ne kadar yağ katılmalı hangi yağların uygun olabileceğini google amcaya sorabilirsiniz.


    Geçmiş olsun...


    Tesekkür ederim arkadasim.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: doganza



    sizin şanzıman muhtemelen yarı otomatik,zira manuel kullanma modu da varmış.
    Siz şanzımanınızı manuelde kullanmayı bir deneyin,manuel kalkıp manuel devam edin.
    Belki o şekilde problemsiz çalışabilir.
  • 
Sayfa: önceki 12
Sayfaya Git
Git
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.