Şimdi Ara

Otomatik Vites - Manuel Vitesli araçlar [Farkları, avantaj, dezavantajları] (2. sayfa)

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
78
Cevap
1
Favori
20.212
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 1234
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • quote:

    Orijinalden alıntı: selim82


    quote:

    Orijinalden alıntı: topaz42

    1. Düz vitesli araç kalkışlarda seridir. Otomatik vitesliler ağır kalkar.

    2. Düz vitesli araç otomatik vitesliye göre aynı şartlarda 1 lt daha az benzin yakar.

    3. Düz vitesliler yokuşta geri kaçar. Otomatik vitesliler kaçmaz.


    1- otomatik klasik 4 ileri ise çok yakar ve hantallaşır fakat 6 ileri teknolojik bişeyse hem daha az yakar hemde daha iyi hızlanır.

    2- ikinci elde otomatik daha cok değer kaybeder,

    3- kullanmayı bilmiyorsan düz vites yokuşta kayar :)

    4 otomatik vites kısaca teknolojik bişeyse iyi ama 4 ileri ise sıkıntı cıkarır ,özellikle vites küçültürken falan beklersin . motorun gücündende baya törpüler .





    Arkadaş bilmediğiniz konuda ne diye yorum yaparsınız ki


    Gel benim 4 ileri carens'ime rakip 6 ileri klasik otomatik çıkart bakalım?Onlar 60 km hızda 3 le mi gitsem 4 lemi gitsem diye dert ederken benimki 3. viteste 190 km hıza çıkar,nerede kaldı 6 ileri seriliği?Teknolojik bişeyseTeknolojik bir şeyse dediğin(demeye çalıştığın!) en bilineni dsg gibi yarı otomatik çift kavramalı şanzımanlardır...


    Öncelikle,bir çok şanzıman çeşidi vardır.Günümüzde 2 ana başlık olarak karşımıza çıkar vites çeşitleri.Otomatik ve düz(manuel).Manuel bildiğimiz klasik,günlük hayatta her şöförün bildiği vites.Bunun sıralı vb şekillerde olanı var fakat onlar günlük kullanılan araçlarda bulunmuyor.Pek bilgim de yok bu şanzumanlar hakkında.

    Otomatik ise;

    -Klasik(tam) otomatik
    -Tam otomatik+triptronic
    -Otomatikleştirilmiş düz
    -Çift kavramalı şanzumanlar


    Bir çok şey yazarım bunlar hakkında,avantajlar/dezavantajlar,kullanım vs ama bir çok konuda zaten mevcut bunlar




  • Bırakın şu düz vites sevdasını..Tercihim HER zaman otomatik..
  • Bırakın şu otomatik vites sevdasını..Tercihim HER zaman düz..
  • quote:

    Orijinalden alıntı: AssistForte


    quote:

    Orijinalden alıntı: selim82


    quote:

    Orijinalden alıntı: topaz42

    1. Düz vitesli araç kalkışlarda seridir. Otomatik vitesliler ağır kalkar.

    2. Düz vitesli araç otomatik vitesliye göre aynı şartlarda 1 lt daha az benzin yakar.

    3. Düz vitesliler yokuşta geri kaçar. Otomatik vitesliler kaçmaz.


    1- otomatik klasik 4 ileri ise çok yakar ve hantallaşır fakat 6 ileri teknolojik bişeyse hem daha az yakar hemde daha iyi hızlanır.

    2- ikinci elde otomatik daha cok değer kaybeder,

    3- kullanmayı bilmiyorsan düz vites yokuşta kayar :)

    4 otomatik vites kısaca teknolojik bişeyse iyi ama 4 ileri ise sıkıntı cıkarır ,özellikle vites küçültürken falan beklersin . motorun gücündende baya törpüler .





    Arkadaş bilmediğiniz konuda ne diye yorum yaparsınız ki


    Gel benim 4 ileri carens'ime rakip 6 ileri klasik otomatik çıkart bakalım?Onlar 60 km hızda 3 le mi gitsem 4 lemi gitsem diye dert ederken benimki 3. viteste 190 km hıza çıkar,nerede kaldı 6 ileri seriliği?Teknolojik bişeyseTeknolojik bir şeyse dediğin(demeye çalıştığın!) en bilineni dsg gibi yarı otomatik çift kavramalı şanzımanlardır...


    Öncelikle,bir çok şanzıman çeşidi vardır.Günümüzde 2 ana başlık olarak karşımıza çıkar vites çeşitleri.Otomatik ve düz(manuel).Manuel bildiğimiz klasik,günlük hayatta her şöförün bildiği vites.Bunun sıralı vb şekillerde olanı var fakat onlar günlük kullanılan araçlarda bulunmuyor.Pek bilgim de yok bu şanzumanlar hakkında.

    Otomatik ise;

    -Klasik(tam) otomatik
    -Tam otomatik+triptronic
    -Otomatikleştirilmiş düz
    -Çift kavramalı şanzumanlar


    Bir çok şey yazarım bunlar hakkında,avantajlar/dezavantajlar,kullanım vs ama bir çok konuda zaten mevcut bunlar

    tamamda vites oranlari nekadar uzun olursa okadar yavaş hızlanırsınız.3. viteste 190 görmeniz bir marifet degil tam tersine performansi öldürüp üstüne birde gömen birşeydir.

    şöyle anlatmak gerekirse 100 ile giderken sizin secebileceginiz devirler digelim 2000 ve 6000 ise (atiyorum) 2 side kullanışsızdır mecburen 2000 deviri secersiniz araba 4000 devir civarina gelenekadar çokdaha yavaş hızlanır.
    ancak 6 ileri bir viteste vites secenekleriniz boldur ister 2000 ister 4000 ister 6000 i secersiniz en ideal olan 4000e atar ve motoru enyuksek performansta kullanırsınız.

    aslında işin teorisinde en mükemmel vites cvt dir.hızlanırken arabayi aynı devirde sabit tutuyor ve motorun enyüksek güç ürettigi bölgede kalıyorsunuz.tabi teorideki herşey göründügü kadar kusursuz yapilamiyor.herneyse

    otomatik vites konusunda bende negatif düşünenlerdendim.ancak iyi tasarlanmış otomatik vitesler manueli aratmıyor diyebilirim.dual clutch yarı otomatikler veya hondanin tam otomatikleri gibi otomatik vitesleri herzaman manuele tercih ederim.hem mauenlin verdigi zevki çok aratmıyorken günlük kullanımdaki rahatlikla vazgeçilmez hal aliyorlar özelliklede istanbuldaysaniz.




  • İki aracımın birisi otomatik, biri düz.

    Otomatik için avantaj:
    -Daha rahat

    Düz vites için avantaj:
    -Daha az tüketim (tork konvertörlüye göre)
    -Daha çok performans (hepsine göre)
    -Daha az sorun (genellikle)



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi ihsanokur -- 12 Kasım 2010; 17:02:58 >
  • otomatiği sıkışık cm cm ilerleyen şehir içinde arasın

    manueli uzun yolda, kalkışlarda,canın aksiyon istedeiğinde ararsın

    otomatik iyi ama düzden kendi adıma asla vazgeçemem
  • Manuel arabam var. Trafik sakinken, haz alıyorum. Ama istanbulda trafiğin sakin olduğu zaman pek az. Keşke otomatik olsaydı dediğim çok oluyor. Ama bundan sonraki arabam kesinlikle otomatik alır. Çünkü otomatiğin verdiği keyif, kolaylık, rahatlık manuelin verdiği hazdan çok çok daha fazla.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Exxcrea


    quote:

    Orijinalden alıntı: AssistForte


    quote:

    Orijinalden alıntı: selim82


    quote:

    Orijinalden alıntı: topaz42

    1. Düz vitesli araç kalkışlarda seridir. Otomatik vitesliler ağır kalkar.

    2. Düz vitesli araç otomatik vitesliye göre aynı şartlarda 1 lt daha az benzin yakar.

    3. Düz vitesliler yokuşta geri kaçar. Otomatik vitesliler kaçmaz.


    1- otomatik klasik 4 ileri ise çok yakar ve hantallaşır fakat 6 ileri teknolojik bişeyse hem daha az yakar hemde daha iyi hızlanır.

    2- ikinci elde otomatik daha cok değer kaybeder,

    3- kullanmayı bilmiyorsan düz vites yokuşta kayar :)

    4 otomatik vites kısaca teknolojik bişeyse iyi ama 4 ileri ise sıkıntı cıkarır ,özellikle vites küçültürken falan beklersin . motorun gücündende baya törpüler .





    Arkadaş bilmediğiniz konuda ne diye yorum yaparsınız ki


    Gel benim 4 ileri carens'ime rakip 6 ileri klasik otomatik çıkart bakalım?Onlar 60 km hızda 3 le mi gitsem 4 lemi gitsem diye dert ederken benimki 3. viteste 190 km hıza çıkar,nerede kaldı 6 ileri seriliği?Teknolojik bişeyseTeknolojik bir şeyse dediğin(demeye çalıştığın!) en bilineni dsg gibi yarı otomatik çift kavramalı şanzımanlardır...


    Öncelikle,bir çok şanzıman çeşidi vardır.Günümüzde 2 ana başlık olarak karşımıza çıkar vites çeşitleri.Otomatik ve düz(manuel).Manuel bildiğimiz klasik,günlük hayatta her şöförün bildiği vites.Bunun sıralı vb şekillerde olanı var fakat onlar günlük kullanılan araçlarda bulunmuyor.Pek bilgim de yok bu şanzumanlar hakkında.

    Otomatik ise;

    -Klasik(tam) otomatik
    -Tam otomatik+triptronic
    -Otomatikleştirilmiş düz
    -Çift kavramalı şanzumanlar


    Bir çok şey yazarım bunlar hakkında,avantajlar/dezavantajlar,kullanım vs ama bir çok konuda zaten mevcut bunlar

    tamamda vites oranlari nekadar uzun olursa okadar yavaş hızlanırsınız.3. viteste 190 görmeniz bir marifet degil tam tersine performansi öldürüp üstüne birde gömen birşeydir.

    şöyle anlatmak gerekirse 100 ile giderken sizin secebileceginiz devirler digelim 2000 ve 6000 ise (atiyorum) 2 side kullanışsızdır mecburen 2000 deviri secersiniz araba 4000 devir civarina gelenekadar çokdaha yavaş hızlanır.
    ancak 6 ileri bir viteste vites secenekleriniz boldur ister 2000 ister 4000 ister 6000 i secersiniz en ideal olan 4000e atar ve motoru enyuksek performansta kullanırsınız.

    aslında işin teorisinde en mükemmel vites cvt dir.hızlanırken arabayi aynı devirde sabit tutuyor ve motorun enyüksek güç ürettigi bölgede kalıyorsunuz.tabi teorideki herşey göründügü kadar kusursuz yapilamiyor.herneyse

    otomatik vites konusunda bende negatif düşünenlerdendim.ancak iyi tasarlanmış otomatik vitesler manueli aratmıyor diyebilirim.dual clutch yarı otomatikler veya hondanin tam otomatikleri gibi otomatik vitesleri herzaman manuele tercih ederim.hem mauenlin verdigi zevki çok aratmıyorken günlük kullanımdaki rahatlikla vazgeçilmez hal aliyorlar özelliklede istanbuldaysaniz.





    Böyle bir cevabın geleceğini az-çok tahmin ediyordum

    Yukarıda eksik bilgi vermişim,araç 140 hp ve 1740 kg boş ağırlığa sahip,12.8 sn de 0-100 km fabrika verileri var fakat triptronic kullanımda 12 sn ye kadar uygun vites değişimiyle düşüyor süre.Kişiye göre değişir,ben mesela mümkün olduğunca düz ve otomatik şanzımanda en fazla 6 vites tercih ederim,ki bence otomatikte düşük vites daha keyifli.Özellikle araç dizelse.

    Bunun yanında yanlış bir düşünce varsa onu da kaldıralım,ilk mesajı atan arkadaş için,araç 3 viteste 190 km hız yapabiliyorken 50 km hızdan sonra yine 3. vitesi kullanabiliyor.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: Exxcrea

    tamamda vites oranlari nekadar uzun olursa okadar yavaş hızlanırsınız.3. viteste 190 görmeniz bir marifet degil tam tersine performansi öldürüp üstüne birde gömen birşeydir.

    şöyle anlatmak gerekirse 100 ile giderken sizin secebileceginiz devirler digelim 2000 ve 6000 ise (atiyorum) 2 side kullanışsızdır mecburen 2000 deviri secersiniz araba 4000 devir civarina gelenekadar çokdaha yavaş hızlanır.
    ancak 6 ileri bir viteste vites secenekleriniz boldur ister 2000 ister 4000 ister 6000 i secersiniz en ideal olan 4000e atar ve motoru enyuksek performansta kullanırsınız.

    aslında işin teorisinde en mükemmel vites cvt dir.hızlanırken arabayi aynı devirde sabit tutuyor ve motorun enyüksek güç ürettigi bölgede kalıyorsunuz.tabi teorideki herşey göründügü kadar kusursuz yapilamiyor.herneyse

    otomatik vites konusunda bende negatif düşünenlerdendim.ancak iyi tasarlanmış otomatik vitesler manueli aratmıyor diyebilirim.dual clutch yarı otomatikler veya hondanin tam otomatikleri gibi otomatik vitesleri herzaman manuele tercih ederim.hem mauenlin verdigi zevki çok aratmıyorken günlük kullanımdaki rahatlikla vazgeçilmez hal aliyorlar özelliklede istanbuldaysaniz.


    Şu geç tepki denilen şeyin sebebi tork konvertörü, unutmayalım ki aynı zamanda da kısmi CVT gibi çalışır. Bu yüzden klasik otomatiklerde vites sayısı o kadar da kritik değildir. Devir göstergeli bir modelde ibreyi takip eder, veya motoru dinlerseniz bana hak verirsiniz. Yani manueldeki mantığı otomatiğe taşımak her zaman doğru değil.

    Sağlam büyük dişlileri olan bir şanzımanı, kırılgan bir 6 vitesliye tercih edebilirim mesela. Böyle arabalarda şanzımanı korumak için sistem kararsız kalmıyor. Aynı işi 1. veya 3. vitesle yapabilir, çok farklı devirleri yine seçebilirsiniz. 6 viteslide seçenek daha çok ama sistem daha korumacı, nihayetinde yine seçtirmiyor.

    Yine yokuş yukarı kalkışlarda bazen otm.ler daha iyi zamanlar elde edebiliyorlar. Çünkü konvertör daha en başından sürekli olarak daha yüksek bir deviri kullanmaya izin veriyor. Manuel ise tekerlek hızıyla oranlı şekilde devri arttırmak zorunda. (Aynı sebeple manuelde vites düşürmek her zaman önemliyken otm. de yine okadar kritik değil. KOnvertör gerekli dönüşümü yapıyor.)

    Şahsen -sözümüz meclisten dışarı- konvertörün nasıl çalıştığının genel anlamda kullanıcılar dahil anlaşıldığını pek sanmıyorum. Motor-yol arasındaki irtibatsızlık fikri buradan geliyor sanıyorum. Konvertörün de bir tork eğrisi var, bu yönden ik motoru üst üste kullanmaya benzer. İyi bir sistemde konvertör ve motor birbirini çok iyi tamamlayabilir, tekerlek torku çok iyi süreklilik gösterebilir. Sonuçta büyük motorlarda sanki dipsiz bir hızlanma hissi olabiliyor, bunun sebebi belki düşük ama sabite yakın ivme. Yüksek hızlarda hızlanma ve yavaşlamada mesefe tahminleri daha kolay gibi geliyor bana. Çünkü genel anlamda, hız ve güç yönünden daha stabil. Neticede maks. hızda 5 km, 0-100'de de 1 sn altında farklar var. Sürat müsabakası amaç değilse, bence sürüş yönünden de avantajları var. Otm. penceresinden bakınca sadece dur-kalk değil, orta hızlarda da diğer arabalar sürekli hız değiştiriyorlar, hızlanıp yavaşllamaları daha kademeli görünüyor.




  • Param olsa otomatik tercih edrim.manuel sürmek tat vermiyor çoğu zaman.Hele dizelde işkence.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: topaz42

    Bırakın şu otomatik vites sevdasını..Tercihim HER zaman düz..


    Güzel karşılık vermişsin ama kardeşim otomatik sevda değil rahatlıktır..
  • Manuel viteste siz arabayı kullanırsınız, otomatik viteste araba sizi. Otomatik vitesin kölesi olmayın.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: tahrikk

    Manuel viteste siz arabayı kullanırsınız, otomatik viteste araba sizi. Otomatik vitesin kölesi olmayın.


    Araba bizimi kullanıyor ?..Vitesi kendi atıyor aksine biz ona kat kat görev bindiriyoruz dahada fazla kullanıyoruz onu..Düzde ise yok debriyaj,yok vites araç sizi kullanıyor..

    Söylediklerimin saçma olduğunu biliyorum ancak böyle saçma bir yoruma ancak böyle bir cevap verilirdi..
  • Teknoloji düşmanlığı

    Şaka bir yana Her ne kadar düz vites kullanmaktan zevk alsamda, otomatik vitesin rahatlığını seviyorum.
  • bununla ilgili çok konu acıldı aslında ama neyse bız gene bıldıgımızı söyleyelım
    yarı otomatıkler tercıh edılmemeli;multımode,easytronic,amt,i-shift,

    tiptronicler tercih edılmelı

    tam otomatık de iyidir ama direskıyondan vites degiştirmek keyfı de başka

    manuelde istanbulda o kdr zor ki,herkesın bacaklar r.carlosınkı gibi olur yakında,dur-kalk,dur-kalk
  • manual kullanıyorum ama bende otomatik diyorum.. imkanım olursa otomatik alacağım..
  • bende hep senin gibi derdim. delikanlı adam manuel kullanır derdim.manuelin tadı başka derdim.. hayat işte otomatik araç denk geldi öyle aldık. artık manuel kullanmak hamallık geliyor açıkçası..

    otomatik vites : rahatlık
    manuel vites : hamallık



    quote:

    Orijinalden alıntı: chelick

    Daha önce otomatik vitesli araç kullanmadım fakat manuel vitesli araç kullanamaktan zevk alıyorum. Otomatik vitesli araçtan haz alabileceğimi sanmıyorum.


  • quote:

    Orijinalden alıntı: Karbon 12

    quote:

    Orijinalden alıntı: Exxcrea

    tamamda vites oranlari nekadar uzun olursa okadar yavaş hızlanırsınız.3. viteste 190 görmeniz bir marifet degil tam tersine performansi öldürüp üstüne birde gömen birşeydir.

    şöyle anlatmak gerekirse 100 ile giderken sizin secebileceginiz devirler digelim 2000 ve 6000 ise (atiyorum) 2 side kullanışsızdır mecburen 2000 deviri secersiniz araba 4000 devir civarina gelenekadar çokdaha yavaş hızlanır.
    ancak 6 ileri bir viteste vites secenekleriniz boldur ister 2000 ister 4000 ister 6000 i secersiniz en ideal olan 4000e atar ve motoru enyuksek performansta kullanırsınız.

    aslında işin teorisinde en mükemmel vites cvt dir.hızlanırken arabayi aynı devirde sabit tutuyor ve motorun enyüksek güç ürettigi bölgede kalıyorsunuz.tabi teorideki herşey göründügü kadar kusursuz yapilamiyor.herneyse

    otomatik vites konusunda bende negatif düşünenlerdendim.ancak iyi tasarlanmış otomatik vitesler manueli aratmıyor diyebilirim.dual clutch yarı otomatikler veya hondanin tam otomatikleri gibi otomatik vitesleri herzaman manuele tercih ederim.hem mauenlin verdigi zevki çok aratmıyorken günlük kullanımdaki rahatlikla vazgeçilmez hal aliyorlar özelliklede istanbuldaysaniz.


    Şu geç tepki denilen şeyin sebebi tork konvertörü, unutmayalım ki aynı zamanda da kısmi CVT gibi çalışır. Bu yüzden klasik otomatiklerde vites sayısı o kadar da kritik değildir. Devir göstergeli bir modelde ibreyi takip eder, veya motoru dinlerseniz bana hak verirsiniz. Yani manueldeki mantığı otomatiğe taşımak her zaman doğru değil.

    Sağlam büyük dişlileri olan bir şanzımanı, kırılgan bir 6 vitesliye tercih edebilirim mesela. Böyle arabalarda şanzımanı korumak için sistem kararsız kalmıyor. Aynı işi 1. veya 3. vitesle yapabilir, çok farklı devirleri yine seçebilirsiniz. 6 viteslide seçenek daha çok ama sistem daha korumacı, nihayetinde yine seçtirmiyor.

    Yine yokuş yukarı kalkışlarda bazen otm.ler daha iyi zamanlar elde edebiliyorlar. Çünkü konvertör daha en başından sürekli olarak daha yüksek bir deviri kullanmaya izin veriyor. Manuel ise tekerlek hızıyla oranlı şekilde devri arttırmak zorunda. (Aynı sebeple manuelde vites düşürmek her zaman önemliyken otm. de yine okadar kritik değil. KOnvertör gerekli dönüşümü yapıyor.)

    Şahsen -sözümüz meclisten dışarı- konvertörün nasıl çalıştığının genel anlamda kullanıcılar dahil anlaşıldığını pek sanmıyorum. Motor-yol arasındaki irtibatsızlık fikri buradan geliyor sanıyorum. Konvertörün de bir tork eğrisi var, bu yönden ik motoru üst üste kullanmaya benzer. İyi bir sistemde konvertör ve motor birbirini çok iyi tamamlayabilir, tekerlek torku çok iyi süreklilik gösterebilir. Sonuçta büyük motorlarda sanki dipsiz bir hızlanma hissi olabiliyor, bunun sebebi belki düşük ama sabite yakın ivme. Yüksek hızlarda hızlanma ve yavaşlamada mesefe tahminleri daha kolay gibi geliyor bana. Çünkü genel anlamda, hız ve güç yönünden daha stabil. Neticede maks. hızda 5 km, 0-100'de de 1 sn altında farklar var. Sürat müsabakası amaç değilse, bence sürüş yönünden de avantajları var. Otm. penceresinden bakınca sadece dur-kalk değil, orta hızlarda da diğer arabalar sürekli hız değiştiriyorlar, hızlanıp yavaşllamaları daha kademeli görünüyor.



    Makina mühendisligi okumam ve kendi aracım nedeniyle tork konvertörü hakkında bildim mevcut.tabikide motorun devriyle tekerlek devri tam olarak senkronize ilerlemek zorunda degil. hatta manuel moda alıp aynı viteste gazı koklediginizde devirin 1000 1500 rpm arttıgını görebilirsinizde. ancak benim belirtmek istedigim vites sayısının çoklugu teoride performansi büyük ölcüde arttıran bir olaydir. tabiki vites geçiş zamanlarının yaşattıgı kayiplarla bu fark 100kmde 1 sn civarlarına düşüyor.ancak tabiki bu günlük kullanım için küçük görünsede normalde çok yüksek bir degerdir.oyuzden fazladan vites daha fazla performans verir dedim.yoksa pekde bir farkı yok.ayrıca vites sayınız nekadar çoksa ekonominizide okadar arttırırsınız.sonuçta 4 vitesten 6 vitese keyifinden geçmiyor firmalar,düşük tüketim kısmen daha iyi performans.ancak dediginiz gibi buda daha kırılgan bir yapi oluşturuyor. tabi bu çogumuzun kullandıgı 100 200 beygirlik araçlar için bir sorun teşkil etmiyor.




  • Bu konuda nesnel bir yargıya varmamız imkansız. Ben de otomatikten hiç zevk alamıyorum, araç alacak olsam otomatikleri direk elerim. Fakat otomatik seven adama da zevksiz gözüyle bakmam. Zevkler-renkler meselesi bu da. O vitesi gereksiz görüyordur, saygı duyarım. Benim tercihim manuel, ona da saygı duymak zorundasınız.
  • benim ilk arabam bmw m3 du hatta acssiyon namina ve varsa onla ogrendim simdi otomatik accordum var evli bir adamim bence en idaili ilerde cocuk oluncada caravan gibi birsey dusunuyorum bence gencken manuel orta yasa dogru otomatik sonrada caravan en son mezar :)
  • 
Sayfa: önceki 1234
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.