Şimdi Ara

Otomatik Vites - Manuel Vitesli araçlar [Farkları, avantaj, dezavantajları]

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
78
Cevap
1
Favori
20.212
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 1234
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • Bu konuyu hem kendim öğrenmek için, hem de benim gibi merak edenler olabileceğini düşündüğüm için, bilgilendirme için açtım. Otomotiv dünyasında bilmediğim çok şey var, bunlardan biri de bu açtığım konu. Bilgilerinizi paylaşırsanız sevinirim.

    Düz Vites (Manuel) ve Otomatik Vitesli araçlar arasında ne gibi farklar vardır. Birinin diğerine göre avantajları ve dezavantajları nedir? Fiyat, performans vb konularda ne gibi farklılıklar gösterirler?



  • 1. Düz vitesli araç kalkışlarda seridir. Otomatik vitesliler ağır kalkar.

    2. Düz vitesli araç otomatik vitesliye göre aynı şartlarda 1 lt daha az benzin yakar.

    3. Düz vitesliler yokuşta geri kaçar. Otomatik vitesliler kaçmaz.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: topaz42

    1. Düz vitesli araç kalkışlarda seridir. Otomatik vitesliler ağır kalkar.

    2. Düz vitesli araç otomatik vitesliye göre aynı şartlarda 1 lt daha az benzin yakar.

    3. Düz vitesliler yokuşta geri kaçar. Otomatik vitesliler kaçmaz.


    1- otomatik klasik 4 ileri ise çok yakar ve hantallaşır fakat 6 ileri teknolojik bişeyse hem daha az yakar hemde daha iyi hızlanır.

    2- ikinci elde otomatik daha cok değer kaybeder,

    3- kullanmayı bilmiyorsan düz vites yokuşta kayar :)

    4 otomatik vites kısaca teknolojik bişeyse iyi ama 4 ileri ise sıkıntı cıkarır ,özellikle vites küçültürken falan beklersin . motorun gücündende baya törpüler .
  • quote:

    Orijinalden alıntı: selim82


    3- kullanmayı bilmiyorsan düz vites yokuşta kayar :)



    Orası öyle tabi. usta isen kaydırmazsın. Ama ufak tefek kaydırmalar gayet normaldir.
  • arkadaşlar bu konuyu böyle kısa cümlelerle özetleyemezsiniz..

    tam otomatik var, yarı otomatik var, tiptronik var..yarı otomatikler hill holder'ı yoksa geri kaçırır..

    her otomatik kalkışlarda o kadar da hantal değildir..geneli fazla yakar ama uygun kullanımla manuel'den az yakan otomatikler var artık..

    otomatik araç 2. elde değer kaybeder?? yanılıyorsunuz..bu arabanın sınıfına göre değişkenlik göstereceği gibi, ancak araç eskidikçe

    değer kaybedebilir..

    örnekler daha da çoğaltılabilir..



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Mr.Kowalski -- 12 Kasım 2010; 14:30:06 >
  • En önemli fark!

    Tabir-i caize ;

    Otomatik vites rahatlıktır.
    Düz vites hamallıktır.
  • Bir insan otomatik kullanmaya bir alışırsa bir daha kolay kolay manuel kullanamaz, ben onu anladım. Evet biraz çok yakıyor ama şehir içinde yoğun trafikte otomatik çok büyük bir güzellik.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: pprodigyy

    En önemli fark!

    Tabir-i caize ;

    Otomatik vites rahatlıktır.
    Düz vites hamallıktır.



    Erkek adam vitesli araba kullanır. kendi işini kendi görür. Arabaya bırakmaz.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: topaz42


    quote:

    Orijinalden alıntı: pprodigyy

    En önemli fark!

    Tabir-i caize ;

    Otomatik vites rahatlıktır.
    Düz vites hamallıktır.



    Erkek adam vitesli araba kullanır. kendi işini kendi görür. Arabaya bırakmaz.



    biz kız adammıyız :P



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi pprodigyy -- 12 Kasım 2010; 15:01:27 >
  • Daha önce otomatik vitesli araç kullanmadım fakat manuel vitesli araç kullanamaktan zevk alıyorum. Otomatik vitesli araçtan haz alabileceğimi sanmıyorum.
  • Yıllardır otomatik vitesli ve düz vitesli otomobiller kullandım.
    İlk otomobilim de 94 yılında almış olduğum 88 model Taunus 2,0 GLS otomatik idi.

    Babam da 90 yılından beri sadece otomatik vitesli otomobil kullanmıştır.

    Otomatiğe alıştıktan sonra %10 fazla tüketmesine vs. hiç aldırmadım. Bence karşılığını fazlasıyla hakediyor.

    Hiç düşük hacimde (1.6 lt) bir otomatik vitesli otomobil sahibi olmadım, düşünmem de.
    Arkadaşımın Lancer otomatiği kullandım, çok hantal geldi.

    Şu anki aracım Accord 3.0 V6 200 Hp ve otomatik olmasının performansa eksisi bence yok. Fazla tüketirse tüketsin, LPG sağolsun, tüketim miktarını mantıklı seviyelere indiriyor.
    Babama da Volvo S80 T6 aldık, 4 ileri otomatik, 272 HP,çift turbo. Otomatik vites hantal diyenlerin kullanması gereken bir araba.

    Yaş olmuş 36
    Benim otomobilimden beklentilerim, beni yormaması, konforlu olması ve hızlanmam gerektiğinde beni üzmemesi.
    Hızlanırken hoplayıp zıplamaması, kesintisiz hızlanma sağlayabilmesi. Tiptronic vs. zaten kullanmadığım bir özellik. Şanzıman vitesleri değiştirebiliyorken müdahale etmeye gerek duymuyorum. Ama motor güçsüz olsa belki gerekebilir.
    Tüketim vs. konularını aşırı kafama takmıyorum.

    Benim tercihim, yüksek hacimli güçlü bir motor ve sorun çıkarmayacak klasik bir otomatik şanzıman

    Bu arada otomatik şanzımanlar arıza yapar diyenlere de söyleyeyim, ailede 20 yıldır hep otomatik vitesli arabalar vardır, daha hiçbirisi otomatik şanzımandan masraf çıkarmadı.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: pprodigyy

    quote:

    Orijinalden alıntı: topaz42


    quote:

    Orijinalden alıntı: pprodigyy

    En önemli fark!

    Tabir-i caize ;

    Otomatik vites rahatlıktır.
    Düz vites hamallıktır.



    Erkek adam vitesli araba kullanır. kendi işini kendi görür. Arabaya bırakmaz.



    biz kız adammıyız :P


    Yok. Estağfurullah. Çocuklar duymasın dizisinde Haluk'un arabası manuel vitesli idi. Selami'nin arabası otomatik vitesli idi. Bir bölümünde Selami'nin arabası arızalanmıştı. Haluk kendi arabasını vermek istedi. Selami araba otomatik değil, kullanamam demişti. Haluk ta ona kızmıştı.

    Delikanlı adam manuel vitesli araba kullanır oğlum. demişti. O geldi aklıma.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: bal974

    Yıllardır otomatik vitesli ve düz vitesli otomobiller kullandım.
    İlk otomobilim de 94 yılında almış olduğum 88 model Taunus 2,0 GLS otomatik idi.

    Babam da 90 yılından beri sadece otomatik vitesli otomobil kullanmıştır.

    Otomatiğe alıştıktan sonra %10 fazla tüketmesine vs. hiç aldırmadım. Bence karşılığını fazlasıyla hakediyor.

    Hiç düşük hacimde (1.6 lt) bir otomatik vitesli otomobil sahibi olmadım, düşünmem de.
    Arkadaşımın Lancer otomatiği kullandım, çok hantal geldi.

    Şu anki aracım Accord 3.0 V6 200 Hp ve otomatik olmasının performansa eksisi bence yok. Fazla tüketirse tüketsin, LPG sağolsun, tüketim miktarını mantıklı seviyelere indiriyor.
    Babama da Volvo S80 T6 aldık, 4 ileri otomatik, 272 HP,çift turbo. Otomatik vites hantal diyenlerin kullanması gereken bir araba.

    Yaş olmuş 36
    Benim otomobilimden beklentilerim, beni yormaması, konforlu olması ve hızlanmam gerektiğinde beni üzmemesi.
    Hızlanırken hoplayıp zıplamaması, kesintisiz hızlanma sağlayabilmesi. Tiptronic vs. zaten kullanmadığım bir özellik. Şanzıman vitesleri değiştirebiliyorken müdahale etmeye gerek duymuyorum. Ama motor güçsüz olsa belki gerekebilir.
    Tüketim vs. konularını aşırı kafama takmıyorum.

    Benim tercihim, yüksek hacimli güçlü bir motor ve sorun çıkarmayacak klasik bir otomatik şanzıman

    Bu arada otomatik şanzımanlar arıza yapar diyenlere de söyleyeyim, ailede 20 yıldır hep otomatik vitesli arabalar vardır, daha hiçbirisi otomatik şanzımandan masraf çıkarmadı.


    Biz otomatik vitesli arabalar hantal derken aynı segmentte, aynı kategorideki arabalar için söyledik. Bahsettiğiniz arabaların manuel viteslileri otomatiklerden daha seridir emin olun.




  • Düz vitesin faydaları:

    * Bakım maliyeti, olası sorunları daha azdır.
    * Mekanik bir sistem olduğundan tepki süresi daha hızlıdır, motorla iletişim yönünden.
    * Araç üzerinde daha kapsamlı bir kontrolünüz olur; gerek sürüş konusunda gerekse de acil bir durumda vurdurma veya vites düşürürek durmak gibi.
    * Tork konvertörlü otomatik şanzımanlardan daha hızlı ve tüketim olarak daha başarılıdır,
    * Çift kavramalı veya otomatikleştirilmiş manuel şanzımanlar hill holder gibi otomatik bir frenleme programına sahip değilse düz vitesten daha çok kaydırır, kontrolü zordur.
    * Otomatik vites ile motor freni uygulayamaz fren balatanızı daha çok hırpalarsınız.
    * İleri sürüş uygulamalarında debriyaj ile neler yapabileceğini öğrenmek keyif verir
    * Günümüzde üretilen otomatik şanzımanların çoğu pist odaklı performanslı sürüşte düz şanzımana oranla daha çok ısınır.
    * İstediğiniz aracı alabilirsiniz, otomatik vitesi yok diye bir üst donanım pakedine geçmek zorunda kalmazsınız.

    vs vs

    özet: düz vites candır




  • Şu manuel-otomatik arasındaki hızlanma farkını artık tartışmayın yeter ya
  • quote:

    Orijinalden alıntı: pprodigyy

    En önemli fark!

    Tabir-i caize ;

    Otomatik vites rahatlıktır.
    Düz vites hamallıktır.


    hamallıkmı ben ona sürüş zevki diyorum , otomatik vites araç kullanırken sakat arabası kullanıyor gibi
    hissediyorum kendimi hele 520 d yi düz kullanabilmeyi hayal ediyorum , otomatik olunca cok sıkıcı
  • Manuel vitesin tek avantajı sol bacak ve sağ kol kaslarını güçlendirmesidir .
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Soylukan

    Düz vitesin faydaları:

    * Bakım maliyeti, olası sorunları daha azdır.
    * Mekanik bir sistem olduğundan tepki süresi daha hızlıdır, motorla iletişim yönünden.
    * Araç üzerinde daha kapsamlı bir kontrolünüz olur; gerek sürüş konusunda gerekse de acil bir durumda vurdurma veya vites düşürürek durmak gibi.
    * Tork konvertörlü otomatik şanzımanlardan daha hızlı ve tüketim olarak daha başarılıdır,
    * Çift kavramalı veya otomatikleştirilmiş manuel şanzımanlar hill holder gibi otomatik bir frenleme programına sahip değilse düz vitesten daha çok kaydırır, kontrolü zordur.
    * Otomatik vites ile motor freni uygulayamaz fren balatanızı daha çok hırpalarsınız.
    * İleri sürüş uygulamalarında debriyaj ile neler yapabileceğini öğrenmek keyif verir
    * Günümüzde üretilen otomatik şanzımanların çoğu pist odaklı performanslı sürüşte düz şanzımana oranla daha çok ısınır.
    * İstediğiniz aracı alabilirsiniz, otomatik vitesi yok diye bir üst donanım pakedine geçmek zorunda kalmazsınız.

    vs vs

    özet: düz vites candır


    Tamamına imzamı atarım.




  • şuanda sahıp olduğum araç manuel...şımdıye kadarda hıc otomatık vıtes sahıbı olmadım ama hem yarı otomatık hemde tam otomatık araçlar kıraladım ve uzun süre kullandım.otomatıkler daha fazla yakıyor fakat çok rahat bır sürüş sunuyor.arabayı şehır ıçınde çok kullanıyorsanız yanı evden okula yada evden ışe harıcındede gün ıçınde sık sık kullanıyorsanız otomatık ınanılmaz rahat.manuel bır süre sonra adamı bezdırıyor.ayrıca manuel ıle otomatık arasında şunuda farkettım otomatık kullanırken çevreye daha hakımsınız çevrenın keyfını çıkarabılıyorsunuz...şımdı araç alacak olsam otomatık hatta dsg ve türevlerınden seçerım...
  • Yazılanları Amerika'lılar duymasın



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi hs37 -- 12 Kasım 2010; 16:00:26 >
  • 
Sayfa: 1234
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.