Şimdi Ara

Otomatik vites hakkında (2. sayfa)

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
35
Cevap
0
Favori
507
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 12
Sayfaya Git
Git
Giriş
Mesaj
  • hic birsey yapmaniza gerek yok,tek dikkat etmeniz gerekenler;

    hareket halinde asla bosa almamak
    araci park ederken el freni ile sabitleyip p ye almak(amac park vitesine aracin yukunu bindirmemek)

    Birde isterseniz sanziman yaginu degistirtebilirsiniz ancak sanzimanda sorun varsa yag degisimi ile ortaya cikiyor.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: ıslanmış tarhana

    Aracın tork konvertörlü (tam otomatik) şanzıman ise kesinlikle boşa ALMAMALISIN. Bu sistem tamamen yağ üzerine çalışır. Boşa aldığın zaman şanzımandaki yağlama durur. Geri direk d ye alıp şanzıman tam yağlama yapamadan hareket edeceğin için ise ciddi hasarlar meydana getirebilir.

    İyi de Aisin 6 ileri şanzımanda araç sabit beklerken kendisi otomatik olarak N'ye geçiyor. Gaza dokununcada kendisi D'ye geçip devam ediyor, buna ne diyeceksiniz. Uzun süre beklerken şanzımanın fazla ısınmaması ve yakıt sarfiyatını arttırmamak için N'ye almak tavsiye edilir ki adamlar kendi kendine N'ye alanını yapmışlar.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: beyinsis


    quote:

    Orijinalden alıntı: amadeus99

    quote:

    Orijinalden alıntı: beyinsis

    quote:

    Orijinalden alıntı: alish_alish

    10 sn. üzerindeki beklemelerde boşa almakta fayda var.Çünkü araç sürekli kavramada ve ileri gitmeye çalışıyor.Bundan sebep de yakıt artıyor doğal olarak.

    sürekli bu efsane dönüp duruyor forumlarda. araç sürekli kavramada değil. eğer öyle olsaydı sıyırırdı veya stop ederdi. araç kavramayı ayırıyor. frenden ayağını çektiğin anda da ileri gitmek istediğini düşünüp kavramayı tekrar devreye sokuyor. manuel vitesli bir araçta da yumuşakça debriyajdan ayağını çekersen araç gider. hatta sonra 2. vitese takarsan bayağı da hızlıca gider. türk otomatik vites kullanıcılarının kendi kendilerine icat ettikleri bir eziyetten başka birşey değil bu.

    15 sn'den uzun beklemelerde n'ye alın yazar çoğu tam otomatik aracın kullanma kılavuzunda.

    bu efsane falan değil, araç sürekli ilerlemek ister zaten rölanti devri de değişiktir. özellikle güçlü araçlarda titreme artar.

    yani boşa almanız aracınız açısından daha iyidir.

    Tek bir klavuzdan örnek var mı?

    benim kuga'da var.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: coskunserce

    quote:

    Orijinalden alıntı: ıslanmış tarhana

    Aracın tork konvertörlü (tam otomatik) şanzıman ise kesinlikle boşa ALMAMALISIN. Bu sistem tamamen yağ üzerine çalışır. Boşa aldığın zaman şanzımandaki yağlama durur. Geri direk d ye alıp şanzıman tam yağlama yapamadan hareket edeceğin için ise ciddi hasarlar meydana getirebilir.

    İyi de Aisin 6 ileri şanzımanda araç sabit beklerken kendisi otomatik olarak N'ye geçiyor. Gaza dokununcada kendisi D'ye geçip devam ediyor, buna ne diyeceksiniz. Uzun süre beklerken şanzımanın fazla ısınmaması ve yakıt sarfiyatını arttırmamak için N'ye almak tavsiye edilir ki adamlar kendi kendine N'ye alanını yapmışlar.

    Hayır o başka.

    < Bu ileti tablet sürüm kullanılarak atıldı >




  • 5 saniye bile duracak olsam N ye atıyorum doğru olan bu ,, araç yürüyorken N ye almamak lazım
  • beyinsis B kullanıcısına yanıt
    Sizin dediğiniz robotize şanzuman.Robotize şanzumanlar dediğiniz gibi kavramayı ayırıyor ama tam otomatik,tork konventorlü şanzumanlar benim bildiğim kadarıyla ayırmıyor.Önceden kullandığımız c200k da durum böyleydi.Araç d konumunda iken kendini sürekli ileri atmaya çalışıyordu.Hatta şöyle söyliyim.Araç bayır yukarı durur vaziyetteyken ayağınızı frenden çekseniz bile geri kaymıyordu.(auto hold yoktu)Çünkü sürekli kavramadaydı.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • otomatik vites kullaniyorsun. Sadece fren ve gazi kullan. Park ederken P konumuna alirsin olur biter.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Jeopol -- 23 Şubat 2016; 0:26:31 >
  • beyinsis B kullanıcısına yanıt
    hangi tip otomatik vitesten bahsettigini bilmiyorum ama tam otomatik vites araci D konumuna al. ayagini frenden cekmeden devir gostergesine bak. sonra N ye alip devir gostergesine bak. aradaki fark sana aracin surekli kavramada olup olmadigini gorebilirsin.
  • Hocam sol ayakla frene basmamaya dikkat edin.
  • eyvallah cevaplar için bi kaç gündür kullanıyorum. alıştım. tam otomatik benimkisi. ışıklarda d de devam park ettikten sonrada p ye alıp kontağı kapatıyorum
  • quote:

    Orijinalden alıntı: beyinsis

    quote:

    Orijinalden alıntı: alish_alish

    10 sn. üzerindeki beklemelerde boşa almakta fayda var.Çünkü araç sürekli kavramada ve ileri gitmeye çalışıyor.Bundan sebep de yakıt artıyor doğal olarak.

    sürekli bu efsane dönüp duruyor forumlarda. araç sürekli kavramada değil. eğer öyle olsaydı sıyırırdı veya stop ederdi. araç kavramayı ayırıyor. frenden ayağını çektiğin anda da ileri gitmek istediğini düşünüp kavramayı tekrar devreye sokuyor. manuel vitesli bir araçta da yumuşakça debriyajdan ayağını çekersen araç gider. hatta sonra 2. vitese takarsan bayağı da hızlıca gider. türk otomatik vites kullanıcılarının kendi kendilerine icat ettikleri bir eziyetten başka birşey değil bu.

    Tork Konventörlü şanzımanlarda daimi kavrama vardır. Bir tanesi motordan gelen bir tanesi şanzımana giden iki türbin bir yağ dolu hazne içerisinde yer alır. Motordan gelen türbin döndükçe etrafındaki yağa çarparak onları merkez kaç kuvveti etkisi ile karşıdaki şanzıman türbinine çarptırır. Hareket iletimi bu şekilde gerçekleşir. Başka mekanik bir ayrım ya da birleşim yoktur. Motor türbini ile şanzıman türbini arasında mutlak bir devir farkı vardır. Çünkü sistem hidrolik, arada mekanik bağlantı olmadığı için sürekli bir "yarım debriyaj" gibi gezersiniz. Tork konventörlülerin çok yakma sebebi 4 ileri oranlı olması ile birlikte bundan da kaynaklanır. Son (Bazı şanzımanlarda diğer viteslerde de) viteste ise mekanik bir kilitlenme olur ve aracın devri yaklaşık 150-200 arası düşer. O zaman ancak gerçek bir kavramadan söz edilir. Onun dışında motor dururken, hızlanırken, sabit hızla giderken hep arada yarım debriyaj durumunda bir kavrama mevcuttur (Tabii ki gitme ile gitmeme arasında kalmaz, mutlaka hareket edilecektir) ve özellikle bu şanzımanlarda kickdown durumunda aracın uzun süre arafta kalması, kendini zor toparlaması bu yüzden işte. Motor devri ile şanzıman devri arasında devasa bir fark oluşuyor ve bunun kapanması uzun sürüyor.




  • Yeni nesil tüm tork konvertörlü araçlar 5sn kadar bekleyince otomatik n ye alır, ayağı frenden çeker çekmez kavramaya geçer. Belli bir hızdan sonrada yağ basıncından çıkıp tam kavramaya geçer ve tekerlere tam güç verilir.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: goodorevil

    quote:

    Orijinalden alıntı: beyinsis

    quote:

    Orijinalden alıntı: alish_alish

    10 sn. üzerindeki beklemelerde boşa almakta fayda var.Çünkü araç sürekli kavramada ve ileri gitmeye çalışıyor.Bundan sebep de yakıt artıyor doğal olarak.

    sürekli bu efsane dönüp duruyor forumlarda. araç sürekli kavramada değil. eğer öyle olsaydı sıyırırdı veya stop ederdi. araç kavramayı ayırıyor. frenden ayağını çektiğin anda da ileri gitmek istediğini düşünüp kavramayı tekrar devreye sokuyor. manuel vitesli bir araçta da yumuşakça debriyajdan ayağını çekersen araç gider. hatta sonra 2. vitese takarsan bayağı da hızlıca gider. türk otomatik vites kullanıcılarının kendi kendilerine icat ettikleri bir eziyetten başka birşey değil bu.

    Tork Konventörlü şanzımanlarda daimi kavrama vardır. Bir tanesi motordan gelen bir tanesi şanzımana giden iki türbin bir yağ dolu hazne içerisinde yer alır. Motordan gelen türbin döndükçe etrafındaki yağa çarparak onları merkez kaç kuvveti etkisi ile karşıdaki şanzıman türbinine çarptırır. Hareket iletimi bu şekilde gerçekleşir. Başka mekanik bir ayrım ya da birleşim yoktur. Motor türbini ile şanzıman türbini arasında mutlak bir devir farkı vardır. Çünkü sistem hidrolik, arada mekanik bağlantı olmadığı için sürekli bir "yarım debriyaj" gibi gezersiniz. Tork konventörlülerin çok yakma sebebi 4 ileri oranlı olması ile birlikte bundan da kaynaklanır. Son (Bazı şanzımanlarda diğer viteslerde de) viteste ise mekanik bir kilitlenme olur ve aracın devri yaklaşık 150-200 arası düşer. O zaman ancak gerçek bir kavramadan söz edilir. Onun dışında motor dururken, hızlanırken, sabit hızla giderken hep arada yarım debriyaj durumunda bir kavrama mevcuttur (Tabii ki gitme ile gitmeme arasında kalmaz, mutlaka hareket edilecektir) ve özellikle bu şanzımanlarda kickdown durumunda aracın uzun süre arafta kalması, kendini zor toparlaması bu yüzden işte. Motor devri ile şanzıman devri arasında devasa bir fark oluşuyor ve bunun kapanması uzun sürüyor.

    klasik otomatik vitesin çalışma tarzını bilmiyorum. dsg'den bahsettim ben. ama klasiklere de birşey olmadığını biliyorum.




  • 10 senedir otomatik vites kullanırım..N ile hiç işim olmadı D ye takar giderim..Işıkta da frene basar beklerim..Hepsi bu..Yok N ye al sonra tekrar D ye tak...bu kadar oynayacak olsam manuel alırdım otomatiğin ne anlamı kalır?
  • 
Sayfa: önceki 12
Sayfaya Git
Git
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.