DonanımHaber'de AraYENİ GELİŞMİŞ ARAMA
ForumBu Bölümde Ara
Yeni DH Mobil Uygulama herkese açık beta sürümü kullanıma açıldı. Gizle Şimdi Dene
Otomatik Vites Geri Kaçırma
Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
1 Misafir Kullanıcı
45
Cevap
1
Favori
42.761
Tıklama
Konudaki Resimler
Mesaj Tarihine Göre En Beğenilen Son Ekleneneler
Seçimimi Hatırla
Sayfaya Git:
Sayfa:
Giriş
Mesaj
    • Er
      14 Mesaj
      09 Mayıs 2009 23:03:03 Konu Sahibi
      Merhaba

      Toyota Corolla Otomatik M/M Elegance model araç aldım. Tek problemim yokuşlarda. Yokuşlarda gaz vermekte biraz geç kalınca geri kaçıyor. Yokuş çok yüksek ise kalkarken patinaj yapıyor. Kalkmasına kalkıyor ama kaydırmaktan korkuyorum. Toyota kitapçığında bu tip kalkışlar için el freni kullanın veya multi mode olduğu için düz vites gibi kullanarak kalkın yazıyor.

      İyi de ben böyle kırk türlü manevra yapacaksam niye otomatik aldım ki? Düz viteste yarım debriyaj ve gaz ile hiç kaymadan kalkıyordum. Ben zaten bundan kurtulmak istemiştim.

      Ayrıca, geçenlerde yokuşta geriye doğru giderek parktan çıkmak istedim. Bir anda araba öne doğru gitti. Eğer mesafe az olsa öndekine vurmuştum. Gazı verene kadar bu kadar öne kaçması moralimi bozdu.

      Madem tam otomatik değil o zaman neden hill-holder takmazlar bu araçlara? Sorduğumda sonradan da takılamazmış!!!

      Uzmanlar bu sorun için ne yapmamı önerirler??
      Teşekkürler...



      |
      |
      _____________________________

    • Yarbay
      9066 Mesaj
      09 Mayıs 2009 23:47:57
      quote:

      Orjinalden alıntı: kasim_sen

      Merhaba

      Toyota Corolla Otomatik M/M Elegance model araç aldım. Tek problemim yokuşlarda. Yokuşlarda gaz vermekte biraz geç kalınca geri kaçıyor. Yokuş çok yüksek ise kalkarken patinaj yapıyor. Kalkmasına kalkıyor ama kaydırmaktan korkuyorum. Toyota kitapçığında bu tip kalkışlar için el freni kullanın veya multi mode olduğu için düz vites gibi kullanarak kalkın yazıyor.

      İyi de ben böyle kırk türlü manevra yapacaksam niye otomatik aldım ki? Düz viteste yarım debriyaj ve gaz ile hiç kaymadan kalkıyordum. Ben zaten bundan kurtulmak istemiştim.

      Ayrıca, geçenlerde yokuşta geriye doğru giderek parktan çıkmak istedim. Bir anda araba öne doğru gitti. Eğer mesafe az olsa öndekine vurmuştum. Gazı verene kadar bu kadar öne kaçması moralimi bozdu.

      Madem tam otomatik değil o zaman neden hill-holder takmazlar bu araçlara? Sorduğumda sonradan da takılamazmış!!!

      Uzmanlar bu sorun için ne yapmamı önerirler??
      Teşekkürler...



      arkadaşım; malesef bu dezavantajı arabayı almadan araştırmanız gerekiyordu.

      aynı tip şanzıman benim aracımda da var 6 ileri amt. mmt ile aynı mantıkta yokuşlarda normal vitesli araba gibi geri kaymakta.

      benim de kullanma kılavuzumda el freni ile kalkın demekte.

      bu sorun değil şanzımanın yapısı böyle o sebepten ya arabayı satacaksınız, yada el freni ile kalkış yapmaya alışacaksınız, yada el freni kullanmamakta diretip iki de bir 1000 ytl verip baskı balata değiştireceksiniz.

      zira bu tip şanzımanlarda yokuş yukarı kalkacağım diye gaza abanıranız baskı balatanızı erken tüketirsiniz

      3.5 yıllık aynı tip şanzıman kullnıcısı olarak size el frenine alışın derim. hem geri geri çıkış yaparken hem yokuş yukarı kalkarken.

      benim aracımda zor değil çok iyi bir el freni ve kuvvetli bir motoru var. sizinkinde de zor olmayacaktır.

      biraz sonra yarım gaz yap abi ( ayak hem frende hem gazda)gibilerinden tavsiyeler de gelecektir kaale almayınız.

      evet şanzımanınız tam otomatik gibi kaydırmamazlık özelliğine sahip değil ama tam otomatikten neredeyse yüzde 20 daha az yakıt tüketmek gibi bir özelliğe sahip. ayrıca tam otomatiğe göre daha az güç kaybına sebep olur ve daha iyi performans verir.

      hayırlı günler.



      < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi tasshelhoff -- 9 Mayıs 2009; 23:49:25 >
      |
      |
      _____________________________

    • Yarbay
      6253 Mesaj
      09 Mayıs 2009 23:56:23

      Herhangi bir sorun yok.Araç motoru ve şanzumanı zorlamamak için kendini salıyor..

      Eski araçlarda böyle bir şey yoktu..

      Yokuşa park ederken ilk önce el frenini çekin ve daha sonra P ye alınız..

      Vitesler arası boşluk olduğundan parkdan kalkışlarda kayma olmasını engellemek için..
      |
      |
      _____________________________

    • Yüzbaşı
      641 Mesaj
      10 Mayıs 2009 00:00:47
      hazır bu konuyu görmüşken benim de bir sorum olacak, (tasshelhoff 'da değinmiş yazısında soruma)

      malum el freni arka tekerleri tutarak geri kaçmasını engelliyor,
      peki bu tip şanzımanda el frenini çekerek veya hem gaz hem frene basıp freni bırakarak kalkmak arasında ki farkı bana biri açıklayabilir mi ?
      önden çekiş ve arkadan itişli araçlar için ayrı değerlendirilseniz sevinirim.
      |
      |
      _____________________________

        ρѕη: edore1907_88
      • Yarbay
        3833 Mesaj
        10 Mayıs 2009 00:21:52




        < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi prokizya -- 10 Mayıs 2009; 9:51:47 >
        |
        |
        _____________________________

        ///
        Niyet hayr, akıbet hayr.
      • Yarbay
        3772 Mesaj
        10 Mayıs 2009 01:41:39
        yar otomatik şanzımanlarda olası durum.
        aracın kitapçığında yazılanlara uymanız yararınıza.aksini yaparsanız rampalarda kalkışta balata kokusu duymanız ilerki zamanlarda bitmiş baskı balata ve yüksek onarım maliyetleri eklenir.
        |
        |
        _____________________________

        EIRP:Effective Isotropically Radiated Power
        |∇xE=-(dB/dt) | ∇xH=J | ∇.D=φv | ∇.B=0 | D=ϵ.E | B=µ.H |
      • Yüzbaşı
        931 Mesaj
        10 Mayıs 2009 12:50:40
        2003 model otomatik honda crv aracım var inan oda geri kaçma yapıyor
        |
        |
        _____________________________

      • Yüzbaşı
        280 Mesaj
        10 Mayıs 2009 13:08:30
        arkadaşlar iş yerimde 2006 model r 320 mersedes kullanıyorum yokuşlarda oda belli bir süre durduktan sonra geri kayma yapıyor.ama mersedes kullanıcıyı zor durumda bırakmamak adına şoyle birşey uygulamış ayagınızı frenden kaldırdıktan sonra yaklaşık olarak 4-5 saniye fren pedalı basılı kalıyor ve bu süre içide araba kaymadan siz gaza basıp istediğiniz manevrayı yapabiliyorsunuz.
        |
        |
        _____________________________

      • Yarbay
        4321 Mesaj
        10 Mayıs 2009 14:59:12
        yanılmıyorsam şanzıman robotize manuel. robotize manuellerde aracın geri kayması normal. hafifçe ayak freni yada biraz sıkılabilirsiniz ama el freni kullanmanız gerekiyor...
        |
        |
        _____________________________

        Intel Q6600 --- ASUS P5Q-Pro --- MSI GTX750ti TF 2GB --- Corsair Dominator 2x2gb DDR2 1066mhz --- Coolermaster RC-690 --- Samsung HD321KJ --- Sony Xperia Z2 --- iPad Air 2 64gb --- PSP 1001 --- Sony RX100 M3 --- Sony WX80 --- Sony MDR-100ABN --- Jabra Sport Pace
      • Binbaşı
        1145 Mesaj
        10 Mayıs 2009 17:30:11
        Bizim arabada dik yokuslarda geriye kacıyor biraz gaz verdigimde patinaj yapıyor.Bence normal bir durum.
        |
        |
        _____________________________

        >>>>>2015 Beyaz Seat Leon 1.2 Tsi+Led Paket+17 ınc jant<<<<<
      • Er
        14 Mesaj
        11 Mayıs 2009 14:44:13 Konu Sahibi
        Yanıtlarınız için teşekkürler.
        |
        |
        _____________________________

      • Çavuş
        82 Mesaj
        04 Ağustos 2010 11:29:08
        Merhaba,

        Otomatik vites 2.el bir araç bakıyorum.

        Tek önemli kriterim var:

        * Yokuşlarda kesinlikle geri kaçırmaması. (Yani tam otomatik) Sırf böyle bir araç almak için 2008 Jazz Elite'mi sattım.


        Düşündüğüm fiyat aralığı 15.000 TL - 25.000 TL. Temiz, güvenilir olduktan sonra değerinde bir fiyatı olması yeterli. Ancak geçici (2 sene kadar) bir tecrübe edinme arabası olacağından, uygun fiyatlı olmasından yanayım tabii ki. O yüzden, aman boyasız olsun, aman değişeni olmasın gibi takıntılarım yok. Taklalı, ağır darbeli, önemli bir kaza yapmamış olsun yeter... Zaten servisler kasko kapsamında parça yenilemek için takla atıyorlar maalesef...

        Bu şartlarda, 2. eli daha hareketli ve yakıt tüketimi nispeten daha düşük olan ve aklıma ilk gelen arabalar:

        2002 - 2008 Jazz CVT
        2004 - 2008 Polo 1.4
        2004 - 2007 Corolla D-4D 1.4
        2005 - 2006 Fusion 1.4 TDCi
        2005 - 2008 Fiesta 1.4 TDCi
        2002 - 2008 Corsa

        Tavsiyelerinizi ve tecrübe paylaşımınızı rica ediyorum.

        Teşekkürler...
      • Binbaşı
        1118 Mesaj
        04 Ağustos 2010 11:35:47
        quote:

        Orijinalden alıntı: mrvirtuous

        Merhaba,

        Otomatik vites 2.el bir araç bakıyorum.

        Tek önemli kriterim var:

        * Yokuşlarda kesinlikle geri kaçırmaması. (Yani tam otomatik) Sırf böyle bir araç almak için 2008 Jazz Elite'mi sattım.


        Düşündüğüm fiyat aralığı 15.000 TL - 25.000 TL. Temiz, güvenilir olduktan sonra değerinde bir fiyatı olması yeterli. Ancak geçici (2 sene kadar) bir tecrübe edinme arabası olacağından, uygun fiyatlı olmasından yanayım tabii ki. O yüzden, aman boyasız olsun, aman değişeni olmasın gibi takıntılarım yok. Taklalı, ağır darbeli, önemli bir kaza yapmamış olsun yeter... Zaten servisler kasko kapsamında parça yenilemek için takla atıyorlar maalesef...

        Bu şartlarda, 2. eli daha hareketli ve yakıt tüketimi nispeten daha düşük olan ve aklıma ilk gelen arabalar:

        2002 - 2008 Jazz CVT
        2004 - 2008 Polo 1.4
        2004 - 2007 Corolla D-4D 1.4
        2005 - 2006 Fusion 1.4 TDCi
        2005 - 2008 Fiesta 1.4 TDCi
        2002 - 2008 Corsa

        Tavsiyelerinizi ve tecrübe paylaşımınızı rica ediyorum.

        Teşekkürler...


        quote:


        2004 - 2007 Corolla D-4D 1.4
        2005 - 2006 Fusion 1.4 TDCi
        2005 - 2008 Fiesta 1.4 TDCi


        Bunlarda tam otomatik seçeneği yok.
        Corsa'da da 1.4 benzinli'de var yalnızca.
        |
        |
        _____________________________

      • Çavuş
        82 Mesaj
        04 Ağustos 2010 11:49:52
        quote:

        Orijinalden alıntı: ___Murat___



        Alıntıları Göster



        Bunlarda tam otomatik seçeneği yok.
        Corsa'da da 1.4 benzinli'de var yalnızca.


        Peki hocam, bunlarin benzinli olup ta tam otomatik seçeneği olan var mı?

        Bir de Jazz CVT ve Polo 1.4 beklentimi karşılar mı?
        |
        |
      • Binbaşı
        1118 Mesaj
        04 Ağustos 2010 12:08:26
        quote:

        Orijinalden alıntı: mrvirtuous



        Alıntıları Göster



        Peki hocam, bunlarin benzinli olup ta tam otomatik seçeneği olan var mı?

        Bir de Jazz CVT ve Polo 1.4 beklentimi karşılar mı?


        Jazz CVT
        Corsa 1.4 otomatik
        ve Polo 1.4 otomatik tek kriterini< olan tam otomatik olma özelliğini karşılıyor.
        Bunlar arasından seçim yapabilirsiniz.

        Yada hillholder'ı olan yarı otomatik bir astra cdti veya corsa cdti alabilirsiniz. Onlarda geri kaçırmaz.
        |
        |
        _____________________________

      • Çavuş
        82 Mesaj
        04 Ağustos 2010 13:19:11
        quote:

        Orijinalden alıntı: ___Murat___

        Jazz CVT
        Corsa 1.4 otomatik
        ve Polo 1.4 otomatik tek kriterini< olan tam otomatik olma özelliğini karşılıyor.
        Bunlar arasından seçim yapabilirsiniz.

        Yada hillholder'ı olan yarı otomatik bir astra cdti veya corsa cdti alabilirsiniz. Onlarda geri kaçırmaz.


        Çok teşekkürler.

        Peki son bir soru: bu "yokuş kalkış desteği" her 1.3 Corsa Cdti' de var mı? Ya da hangi yildan sonra var? Yoksa sadece opsiyonel mi? Yani her ilan için arayıp sormam mı gerekir?



        < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi mrvirtuous -- 4 Ağustos 2010; 13:27:42 >
        |
        |
      • Binbaşı
        1118 Mesaj
        04 Ağustos 2010 13:39:47
        quote:

        Orijinalden alıntı: mrvirtuous



        Alıntıları Göster



        Çok teşekkürler.

        Peki son bir soru: bu "yokuş kalkış desteği" her 1.3 Corsa Cdti' de var mı? Ya da hangi yildan sonra var? Yoksa sadece opsiyonel mi? Yani her ilan için arayıp sormam mı gerekir?


        Maalesef hepsinde yok belli bir yıldan sonra standart oldu astra için ama corsa'da sanırım hep opsiyoneldi. ESP Paketi ile birlikte geliyor. ESP varsa hillholder da vardır.
        |
        |
      • Çavuş
        82 Mesaj
        04 Ağustos 2010 14:14:31
        quote:

        Orijinalden alıntı: ___Murat___
        Maalesef hepsinde yok belli bir yıldan sonra standart oldu astra için ama corsa'da sanırım hep opsiyoneldi. ESP Paketi ile birlikte geliyor. ESP varsa hillholder da vardır.


        Analdım üstad, çok sağol.

        Peki, Seat İbiza 1.4 Otm. çok güzel gözüküyor gözüme, onun şanzımanı hakkında bir tecrüben ya da bilgin var mı acaba?
        |
        |
      • Yüzbaşı
        277 Mesaj
        04 Ağustos 2010 14:49:00
        Seat 1.4 otomatikte tam otomatiktir. Zaten VW ile aynı model şanzımanı kullanır, onunda geri kaçırmaması lazım.
        |
        |
      • Binbaşı
        1118 Mesaj
        04 Ağustos 2010 14:57:11
        Önemli değil size de kolay gelsin ins. aradığınızı bulursunuz.
        Cordoba hakkında çok bilgim yok ama genelde polo ile aynı parçaları kullanıyor.
        |
        |
        _____________________________





    Reklamlar
    izmir havalimanı transfer
    SEO
    SEO
    Bu sayfanın
    Mobil sürümü
    Tablet sürümü
    Mini Sürümü

    DHBR1
    0,707
    1.2.122

    Reklamlar
    - x
    Bildirim
    mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.