Şimdi Ara

OTOMATİK VİTES ARIZALARI VE ÇÖZÜMLERİ (5. sayfa)

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
5 Misafir - 5 Masaüstü
5 sn
3.597
Cevap
244
Favori
1.190.457
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 34567
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • mrhaba .bu gün kamil ustayı aradım.saolsun benimle çok yakından ilgilendi.sorunumu anlattım.telefondan yardımcı olmaya çalıştı.sorunum arabayı ilk çalıştırdıgımda D konumuna alıyorum araba hareket edşyor gaz veriyorum ama gaza tepki vermiyor.ne zaman 2000 devir üzerine cıkarsam ozaman toparlıyor.15-20 metre böyle devam ediyor.sonra herşey normal.3000 devire gelince 2 .vitese atıyor her 3000 devirde vites atıyor.vitesler cok rahat geçiyor.sarsıntı vuruntu yok.bu dediğim olay 1 haftadan beri mevcut..kendisi önce yagı değiştirmemi tavsiye etti.yarın yagı değiştirecektim ama çok kar yagıyor.inşallah sorun çözülür.sonucu buraya yazarım.sorun çözülmezse kamil ustadan gene bilgi ve yardım alacagız.şöyle yakın bir yer olsa hemen gidecegim ama nerden baksan650km vardır.




  • bu arada arc 96 model laguna.kafama takılan şey şanzımanın üzerinde parmak gibi bir tıpa var plastikten.orası yag dolum yeri oluyor galiba.ama kupkuru hiç yag falan yok tıpada.
  • az önce yagıdeğiştirdim.ilk akan yağ çamur gibiydi.sonucu görmek için akşamı bekliyorum.araba sogusun bakalım. inşallah çözülmüştür sorun
  • 6 ileri tam otomatik hyundai elantra aracım var, duraksamalarda D de mi dursun N de mi yoksa p mi ? , 30-90 saniye arası ışıklar ya da 90+ üzeri beklemeler için ayrı ayrı soruyorum.
  • oh beee .sorunum halloldu.şanzıman yagını degiştirdim.araba yı parkettim.8 saat sonra çalıştırdım.canavar gibi.usta dexron 3 yagı koydu.ben 2 olması gerekmiyormu dedim.o normalde olmasu gereken 2 ama 3 daha iyi bir basınç yagıdır dedi.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: tunalar52

    oh beee .sorunum halloldu.şanzıman yagını degiştirdim.araba yı parkettim.8 saat sonra çalıştırdım.canavar gibi.usta dexron 3 yagı koydu.ben 2 olması gerekmiyormu dedim.o normalde olmasu gereken 2 ama 3 daha iyi bir basınç yagıdır dedi.

    Hocam araci kullandiktan sonra d den p ye gecirirken sertlesme var miydi yagini degistirmeden once? Ben de yag degistirecegim ama tek problemim bu sertlesme gecisler sikintisiz...

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: splitbarge

    quote:

    Orijinalden alıntı: acemi_c3

    ustalarım ve üye arkadaşlarımdan bir ricam
    çok mağdur durumdayım, bilgi ve tavsiyelerinize çok acil ihtiyacım var
    25 gün önce bir arac aldım citroen c3 2002 otomatik (sekansiyel vites) 1.4i sx benzinli 120.000 km. de ankara

    problemim: motor soğukken veya ilk çalıştırıldığında D viteste giderken 300-400 metre sonra bir tekleme
    ardından ekranda hem kar hemde spor modu simgesi yanıyor. hız baya bir düşüyor ve gaza basıncada tam almıyor
    aracın kontağını kapatıp açınca normale dönüyor ama bazen gün içinde bir kaç defa aç kapa yaptığım oluyor.
    bilen ustalarımdan veya başından böyle bir şey geçen arkadaşlardan bilgilerini bekliyorum...


    Merhaba
    Benimde Renault Scenic 2004 otomatik 1.6 benzinli 160.000 km. de aracımda arkadaş ile aynı problemi yaşıyorum

    solenoid valflerin değişim maliyeti nedir bilen varsa cevaplamanızı rica ederim.

    selam,
    aracınızın arızası çok büyük olasılıkla selonoid valflere dayanmaktadır.
    piyasada selonoidlerin yansanayisi revaşta işlem yaptırırken tek dikkat etmeniz gereken husus orjinal parçnın takılması
    aksi taktirde giderildiğini düşündüğünüz arıza en geç 3-5 ay sonra tekrar edecektir.
    soruların devamı için tel den ulaşabilirsiniz.
    iyi günler.....




  • quote:

    Orijinalden alıntı: Bukowski JR

    pejo 307 2006 aracımda (yeni tip selenoidli) vites geçişlerinde vuruntu var. özellikle 1den 2 ye ve 2 den 3 e geçrken. ne ile alakalı olabilir?

    selam,
    arızanız kronik selonoid arızası,
    orjinal parça ile değiştirilmesine dikkat.....
    iyi günler...
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Emre


    quote:

    Orijinalden alıntı: tunalar52

    oh beee .sorunum halloldu.şanzıman yagını degiştirdim.araba yı parkettim.8 saat sonra çalıştırdım.canavar gibi.usta dexron 3 yagı koydu.ben 2 olması gerekmiyormu dedim.o normalde olmasu gereken 2 ama 3 daha iyi bir basınç yagıdır dedi.

    Hocam araci kullandiktan sonra d den p ye gecirirken sertlesme var miydi yagini degistirmeden once? Ben de yag degistirecegim ama tek problemim bu sertlesme gecisler sikintisiz...

    hayır hiç sertlik yoktu.sadece 1 haftadan beri soguk motor çalıştıgı zaman ilk etapta gaz yiyor aama araba hızlanmıyordu.şimdi gayet iyi..akşam durdugu yerde çalışır vaziyette frene basılı olarak vites geçişlerine baktım.oldugu yerde çok az sarsıntı oluyor. o kadarda olur




  • quote:

    Orijinalden alıntı: Emre


    quote:

    Orijinalden alıntı: tunalar52

    oh beee .sorunum halloldu.şanzıman yagını degiştirdim.araba yı parkettim.8 saat sonra çalıştırdım.canavar gibi.usta dexron 3 yagı koydu.ben 2 olması gerekmiyormu dedim.o normalde olmasu gereken 2 ama 3 daha iyi bir basınç yagıdır dedi.

    Hocam araci kullandiktan sonra d den p ye gecirirken sertlesme var miydi yagini degistirmeden once? Ben de yag degistirecegim ama tek problemim bu sertlesme gecisler sikintisiz...

    bence hemen değiştir yagı.araba rahatladı..şanzıman yagı değişmez sadece eksikse tamamlanır diyen usta larda var bu memlekette..benden çıkan yag orman çamuru gibiydi.80 tl ye halloldu işim.3 litre yag aldı.tabiiki hepsi boşalmıyor yagın.tirbünlerde kalıyor.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: tunalar52
    bence hemen değiştir yagı.araba rahatladı..şanzıman yagı değişmez sadece eksikse tamamlanır diyen usta larda var bu memlekette..benden çıkan yag orman çamuru gibiydi.80 tl ye halloldu işim.3 litre yag aldı.tabiiki hepsi boşalmıyor yagın.tirbünlerde kalıyor.

    Dostum sen de 1000'er km ara ile 2 veya tercihen 3 yağ değişimi daha yaparsan iyi olur, eski ve sorunlu yağın çok büyük bölümünden kurtulmuş olursun ve şanzımanın daha da rahatlar.

    Aman arkadaşlar dikkat, eğer araç 50k km'nin üzerinde ise veya düşük kilometreli de olsa sürekli şehir içinde kullanılıyorsa, vakumlu bir sistem kullanılarak yağın tümü bir seferde değiştirilmez! Yeni yağ şanzımanda yapışık halde duran birikintileri bir anda çözer, şanzımanınıza zarar verebilirsiniz. Bunun yerine tunalar52'nin yaptığı gibi 3 litre boşaltacak, 3 litre yeni yağ koyacaksınız. Bu işlemi 3 x 1000km şeklinde tekrar edeceksiniz. Özellikle vites değişiminde vuruntu şikayeti olanlar selenoid değişimi gibi pahalı tamiratlara girişmeden önce bunu denesinler.




  • x



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi meminurk -- 13 Mart 2012; 14:19:52 >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: BLACKBIRD

    quote:

    Orijinalden alıntı: meteg



    merhaba sayın blackbird,

    ben küsmekten çok aslında kızdım.. 20 seneden fazladır emek verdiğim bir konuda bana bir kişinin kitapta yazanlar doğru senin yazdıkların yanlış demesi sabrımı taşırdı.. ben bu arkadaş anlatamadım.. kitaplar her zaman doğruyu yazmaz diye..

    arkadaşın doğru olduğunu iddia ettiği kısım aynen şöyle..

    normalde otomatik şanzıman yağını değişmesi gerekmez.. ama yağın renginde bozulma varsa yanık kokusu varsa vites geçişlerinde bocalama varsa değişim gereklidir. ingilizcesinden alıntıdır bu.. ama türkçeye çevirirken normalde otomatik şanzıman yağı değişmez kısmı alınmış ve geri kalanı yazılmamıştır. bu da hali ile arkadaşın bana sen yanlış biliyorsun kitapta yazanlar doğru sen yanlış biliyorsun demesine sebep oldu.. ama ben kendisine anlatmaya çalıştıkça kendisi beni dinlemedi.. ve ben de başkalarını yanıltmasına engel olmak ve bugüne kadar yazılanları korumak adına konuyu kilitlettim.bunu herkes bilsin..


    sayın meteg bey meyve veren ağaç taşlanır diye atasözü vardır şimdi siz burada bir çıkar gözetmeksizin bilgilerinizi sunuyorsunuz isteyen alır istemeyen almaz verdiğiniz bilgiler yararlı olmasa insanlar sizi kaale alıp sorularını yöneltmez demekki kaliteli paylaşımlar yapıyorsunuzki şimdiye kadar çok güzel bilgiler sergilendi insanlar hiç olmazsa bizi öpmeye çalışan ustacıklara karşı daha bilgili bir şekilde gidiyorlardı çünkü otomatik şanzıman yapan ustalar kendilerini ayrı olağan üstü görüyorlar bir kişi çıkmış yağ değişmez diyor varsın o arabasının yağını değiştirmesin sonucunada katlansın gerçi satarsa kurban sattığı kişi olur ama bunu mütevazilik yaparak açıklamaya çalıştınız o kişiye ama anlamadı anlasaydı konunun önceki sayfalarını okur nekadar yanlış yaptığını anlayabilirdi siz bu kişiyi cezalandırmadınız aslında size ve cevaplarınıza saygı duyan sizi önemsiyen insanları cezalandırdınız inanın donanım habere girince sizin konunuzu okumadan çıkan otomatik kullanıcıları nadirdir belkide yoktur hatta Kamil ustayada sizin sayfanızı ben tavsiye ettim ben girmesini sağladım Kamil ustaya arabamı götürmeden önce sizin konunuzun hepsini okuyarak bilinçli bir şekilde gittim ve olağan üstü faydasını gördüm ve diğer arkadaşlarda benimle aynı kanıdadır sanırım aslında konu başlığını yanlış açtım meteg beyi geri nasıl buraya döndürebiliriz diye bir başlık atmalıydım inanınki çok arkadaş yorum yaparak benimle aynı fikirde olurlardı sizden isteğim değerli katkılarınızdan ve bilgilerinizden bizi yoksun bırakmamanızdır bizi bilinçsiz ve ceplerimizin düşmanı ustacıklardan fikirleriniz ve bilgileriniz sayesinde korumanızdır sizi yine burda görmek umuduyla saygılar!!!

    Efendim, fevkalâde haklısınız.
    Bende forum üyesi olup aynı yada benzer araçları kullanan ve forumdan dolayısı ile sizlerden faydalanan; ama foruma yazı yazma becerisini geliştirememiş "okur" kitleyi temsilen METE BEY'den yeterince sözlü desteğimizi veremediğimiz için ÖZÜR DİLİYORUM.
    Hz. Ali der ki; BİLGİ PAYLAŞILDIKÇA ÇOĞALAN YEGÂNE DEĞERDİR.
    Paylaşımlarınız için vesile ile hepinize TEŞEKKÜRÜ BORÇ BİLİRİM.
    Selam ve sevgilerimle




  • merhabalar ...
    2002 pejo 206 1,6 xt lpg
    otomatik vites olan aracım rolantide iken dize araç gibi tırtırtır ses yapıyor , gaz verdiğimde ses kesiliyor sonra rolantiye düşünce ses devam ediyor .
    goturdugum ustalar şanzımanda sıkıntı olduğunda hemfikir
    birde size danışmak istedim
    bu konularda çok bilgisizim yanlış kelime veya parça ismi kullanırsamda kusuruma bakmayın
    sizce sorun nedir ve tahminen ne kadar a patlar bana
  • quote:

    Orijinalden alıntı: meminurk

    quote:

    Orijinalden alıntı: BLACKBIRD

    quote:

    Orijinalden alıntı: meteg



    merhaba sayın blackbird,

    ben küsmekten çok aslında kızdım.. 20 seneden fazladır emek verdiğim bir konuda bana bir kişinin kitapta yazanlar doğru senin yazdıkların yanlış demesi sabrımı taşırdı.. ben bu arkadaş anlatamadım.. kitaplar her zaman doğruyu yazmaz diye..

    arkadaşın doğru olduğunu iddia ettiği kısım aynen şöyle..

    normalde otomatik şanzıman yağını değişmesi gerekmez.. ama yağın renginde bozulma varsa yanık kokusu varsa vites geçişlerinde bocalama varsa değişim gereklidir. ingilizcesinden alıntıdır bu.. ama türkçeye çevirirken normalde otomatik şanzıman yağı değişmez kısmı alınmış ve geri kalanı yazılmamıştır. bu da hali ile arkadaşın bana sen yanlış biliyorsun kitapta yazanlar doğru sen yanlış biliyorsun demesine sebep oldu.. ama ben kendisine anlatmaya çalıştıkça kendisi beni dinlemedi.. ve ben de başkalarını yanıltmasına engel olmak ve bugüne kadar yazılanları korumak adına konuyu kilitlettim.bunu herkes bilsin..


    sayın meteg bey meyve veren ağaç taşlanır diye atasözü vardır şimdi siz burada bir çıkar gözetmeksizin bilgilerinizi sunuyorsunuz isteyen alır istemeyen almaz verdiğiniz bilgiler yararlı olmasa insanlar sizi kaale alıp sorularını yöneltmez demekki kaliteli paylaşımlar yapıyorsunuzki şimdiye kadar çok güzel bilgiler sergilendi insanlar hiç olmazsa bizi öpmeye çalışan ustacıklara karşı daha bilgili bir şekilde gidiyorlardı çünkü otomatik şanzıman yapan ustalar kendilerini ayrı olağan üstü görüyorlar bir kişi çıkmış yağ değişmez diyor varsın o arabasının yağını değiştirmesin sonucunada katlansın gerçi satarsa kurban sattığı kişi olur ama bunu mütevazilik yaparak açıklamaya çalıştınız o kişiye ama anlamadı anlasaydı konunun önceki sayfalarını okur nekadar yanlış yaptığını anlayabilirdi siz bu kişiyi cezalandırmadınız aslında size ve cevaplarınıza saygı duyan sizi önemsiyen insanları cezalandırdınız inanın donanım habere girince sizin konunuzu okumadan çıkan otomatik kullanıcıları nadirdir belkide yoktur hatta Kamil ustayada sizin sayfanızı ben tavsiye ettim ben girmesini sağladım Kamil ustaya arabamı götürmeden önce sizin konunuzun hepsini okuyarak bilinçli bir şekilde gittim ve olağan üstü faydasını gördüm ve diğer arkadaşlarda benimle aynı kanıdadır sanırım aslında konu başlığını yanlış açtım meteg beyi geri nasıl buraya döndürebiliriz diye bir başlık atmalıydım inanınki çok arkadaş yorum yaparak benimle aynı fikirde olurlardı sizden isteğim değerli katkılarınızdan ve bilgilerinizden bizi yoksun bırakmamanızdır bizi bilinçsiz ve ceplerimizin düşmanı ustacıklardan fikirleriniz ve bilgileriniz sayesinde korumanızdır sizi yine burda görmek umuduyla saygılar!!!

    Efendim, fevkalâde haklısınız.
    Bende forum üyesi olup aynı yada benzer araçları kullanan ve forumdan dolayısı ile sizlerden faydalanan; ama foruma yazı yazma becerisini geliştirememiş "okur" kitleyi temsilen METE BEY'den yeterince sözlü desteğimizi veremediğimiz için ÖZÜR DİLİYORUM.
    Hz. Ali der ki; BİLGİ PAYLAŞILDIKÇA ÇOĞALAN YEGÂNE DEĞERDİR.
    Paylaşımlarınız için vesile ile hepinize TEŞEKKÜRÜ BORÇ BİLİRİM.
    Selam ve sevgilerimle

    sayın meminurk düşünceleriniz için teşekkür ederim gerçekten bu otomatik vites işi karışık değil bizim Türkiye sınırları içerisindeki ustalar karmaşık yapıyorlar şanzumanlara doğru bakıldığında doğru bilgilendirilirse manuel viteslerden daha iyi ve dayanıklı konforuda ekstra hep otomatiklere korkuyla yaklaştık yok tamiri zor ve pahalı diye tabi bu tabuları metek ve kamil usta sayesinde aştık en azından ben aştım doğru bilgilendirilip yerine götürünce hiçte korkulacak gibi olmadığını farkettim ikinci arabamıda otomatik aldım ve memnunum düşünsenize sabah trafiğinde dur kalklarda sadece frenden ayağımı çekiyorum manuellerde debryaja bas bire al tekrar kalk of menüsküs oldu sol dizim dikkat ederseniz son zamanlarda otomatik vites tercihi baya arttı dediğim gibi doğru bakımda sürücününde doğru kullanımında sorunsuz uzun yıllar kullanabileceğimiz aletler bunlar burda değerli bilgilerini bizden esirgemeyen ustaları incitmeden bişeyler öğrenebiliyorsak ne mutlu bize saygılarımı sunarım




  • arkadaşlar şimdi yeni bir ürünle ilgileniyorum amerikan menşeili bu ürün motor soğutma sistemindeki kireç pas ve kirleri hiç bir tarafını sökmeden sistemin aracın üzerinde uygulayarak açmasını sağlıyor biz araçlarımıza uyguladık sonuç süper ve hiç bir zararı yok en önemlisi bu sıvı okadar zararsızki ellerinizi bile yıkıyabilirsiniz bukadar doğal biliyorsunuz motor soğutma sistemi önemli nekadar sağlıklı çalışırsa buda yakıttan tasarruf ve performans artışı demektir şu anda altyapı çalışmalarını bitirmek üzereyiz en kısa zamanda daha açıklayıcı bilgiler sunacagım saygılar
  • Çok dik yokuşlarda vuruntu normal midir?

    Az önce ara sokaktan caddeye çıkmak için bir sokağa girdim caddeyle sokağın birleşiminde çok dik bi yokuş vardı yayalar bile zor çıkıyordu. Caddedeki araçlar hızlı olduğu için durmak zorunda kaldım yol boşalınca gaza bastım anlık bi vuruntu oldu dik yokuşta bu normal mi? Onun dışında vites geçişleri %99 sarsıntısız oluyor.

    Ayrıca şanzıman yağını nereye değiştirtebilirim ford yetkili servisleri pek yanaşmıyormuş özel servisler mi yapar?
  • quote:

    Orijinalden alıntı: knngndz

    merhabalar ...
    2002 pejo 206 1,6 xt lpg
    otomatik vites olan aracım rolantide iken dize araç gibi tırtırtır ses yapıyor , gaz verdiğimde ses kesiliyor sonra rolantiye düşünce ses devam ediyor .
    goturdugum ustalar şanzımanda sıkıntı olduğunda hemfikir
    birde size danışmak istedim
    bu konularda çok bilgisizim yanlış kelime veya parça ismi kullanırsamda kusuruma bakmayın
    sizce sorun nedir ve tahminen ne kadar a patlar bana

    http://www.youtube.com/watch?v=I-5ig7YFZEg&feature=youtu.be


    video ekledim . yardımlarınızı bekliyorum , bu arada bugun gosterdığım bı usta hararetten oturu etek sarmış dedi .




  • kımse cevap yazmıcakmı video da ekledim :S
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Jackson

    Çok dik yokuşlarda vuruntu normal midir?

    Az önce ara sokaktan caddeye çıkmak için bir sokağa girdim caddeyle sokağın birleşiminde çok dik bi yokuş vardı yayalar bile zor çıkıyordu. Caddedeki araçlar hızlı olduğu için durmak zorunda kaldım yol boşalınca gaza bastım anlık bi vuruntu oldu dik yokuşta bu normal mi? Onun dışında vites geçişleri %99 sarsıntısız oluyor.

    Ayrıca şanzıman yağını nereye değiştirtebilirim ford yetkili servisleri pek yanaşmıyormuş özel servisler mi yapar?

    Selam. aracınız markası ne size ona göre yardımıcı olurum iyi günlerr
  • 
Sayfa: önceki 34567
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.