Şimdi Ara

OTOMATİK VİTES ARIZALARI VE ÇÖZÜMLERİ (44. sayfa)

Bu Konudaki Kullanıcılar:
4 Misafir - 4 Masaüstü
5 sn
3.597
Cevap
244
Favori
1.187.247
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 4243444546
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • quote:

    Orijinalden alıntı: MuratbanK

    Aks kesimlerinde tamtakır ve iyi bir tamirat 250-400 TL aralığında tutar benim bildiğim kadarıyla, orda bir sorun yok.

    Aks kesilince ön taraftan sağa ya da sola tam tur direksiyon çeviril hareket ettirince takır tukur sesler gelir. Gelmiyorsa başka sebep aramak gerekir.

    Adamakıllı, sizin araçtan iyi anlayan ve en önemlisi de ölü sevicilik yapmaya kalkışmayacak güvenilir bir tanıdığınız usta yok mu? En doğru cevabı o verecektir. Yetkili servisler en üçkağıtçı kesimden oluşuyor çünkü.



    Ustam aslinda kuzenim 5 yil boyunca wolkwagen yetkili servis calistirdi bugunde kuzen getirmis o ustayi sanirsam iyi dir getirdigi kisi birde ustam bu aks kesmesinin nedeni el freni cekik olatak gitmenin etkisi varmi



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Deyneksiz -- 16 Kasım 2013; 19:12:00 >
    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Deyneksiz D kullanıcısına yanıt
    El freni arka lastikler üzerinde olduğundan aks kesmesiyle alakası yoktur. Tabii ön akslarsa kesik olanlar. Akslar genelde yağsızlıktan kesilir. Zaman zaman keçeler, plastikler yırtılabilir veya içlerine taş girebilir, miyadını doldurabilir; yağ kaçırır ve akslar kesilir.

    Her neyse kuzeniniz gerçekten güveniyorsa sorun yoktur. Ancak imkanı varsa kuzeniniz kendisi de bir iyice incelesin ki kazıklamaya çalışabilecek bir durum bırakmasın ortada.

    < Bu ileti tablet sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: MuratbanK

    El freni arka lastikler üzerinde olduğundan aks kesmesiyle alakası yoktur. Tabii ön akslarsa kesik olanlar. Akslar genelde yağsızlıktan kesilir. Zaman zaman keçeler, plastikler yırtılabilir veya içlerine taş girebilir, miyadını doldurabilir; yağ kaçırır ve akslar kesilir.

    Her neyse kuzeniniz gerçekten güveniyorsa sorun yoktur. Ancak imkanı varsa kuzeniniz kendisi de bir iyice incelesin ki kazıklamaya çalışabilecek bir durum bırakmasın ortada.

    Tsk ustam dediklerini dikkate alacam iyi akşamlar

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Merhaba,
    Yaşadığım sorunla alakalı otomatik şanzımandan anlayan uzmanların görüşlerine ihtiyacım var, yardımcı olursanız sevinirim. 2001 Model Renault Laguna 2.0 RXE benzinli otomatik vites bir aracım var... Aracım şu an 120 bin km civarında... Tüm bakımlarını yetkili serviste yaptırıyorum...

    Bundan 4 sene kadar önce bir gün, kırmızı ışıkta durdum, yeşil yanınca normal olarak gaza bastım ama araba vistes boşta gibi devrini yükseltip bağırmaya başladı ama hareket etmedi, öylece kaldı... Çekici ile yetkili servise götürdüm... Servis yapılan incelemede şanzımanın öldüğünü, değişmesi gerektiğini, yetkili servislerde sadece değişim yapıldığı için bu işlemin ciddi bir meblağ tutacağını ama istersem dışarıda bir servise rektifiye yaptırabileceğimi söyledi... Şanzımanın ölme nedeni olarak da "şanzıman için karbon gibi çubuklar varmış, bunlar kırılmış, parçalar şanzıman içindeki tüm noktalara gitmiş" gibi bir açıklama yaptılar...

    Neyse araba dışarıdaki servise gitti, yapıldı geldi... Her şey normal gibi görünüyordu...

    Bu işlemden 1 yıl geçti geçmedi, araçta vites değiştiriken (özellikle 1'den 2'ye geçişte) devir takılı kalıp yükselmeye ve güm diye büyük bir vuruntuyla değişmeye başladı... Ama bunu arada sırada yapıyordu...

    fakat maalesef son 1 yıldır bu vuruntular iyice sıklaşmaya başladı... Yetkili servis şanzıman yağını ve beyin dedikleri bir parçayı değiştirdi ama yine değişen birşey olmadı... Bu takılmalar daha da sıklaştı... Son 2 aydır da neredeyse her 1. vitesten 2. vitese geçişte bu durum (yani güm diye vuruntu ile değişme) yaşanmaya başladı...

    Son 1 haftadır tüm bu soruna ek olarak araba bazen vites atamaz oldu... Yani gaza bastıkça devir çok yükseliyor ama vites atmıyor ve araba hızlanmıyor, olduğu hızda devam ediyor yola... Sağa çekip durup, tekrar çalıştırınca, bu durum düzeliyor, güm pat vuruntuyla da olsa vites değişimi gerçekleşiyor...

    Belirtilerden anladığım kadarıyla hastamızın durumu ağırlaşıyor...

    Bu işin ustaları, bu işi bilenler ya da daha önce benzeri sorunu yaşamış olanların görüş ve önerilerini almak isterim... Muhtemel sorun şanzımanın neresinde olabilir, nasıl bir yol izlemeliyim? Şanzıman pahalı bir parça, gereksiz yere daha fazla para ödemeden, yani deneme yanılma yöntemini kullanmadan bu sorunu çözmek mümkün mü?

    Yardımcı olacaklara şimdiden teşekkür ederim...



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi uluburak -- 17 Kasım 2013; 22:18:38 >
  • Merhaba,
    Bende 2003 model Audi A4 2.4 Multitronic var. Aracı bir müddet benzinle kullandım sorunsuz. Sonrasında lpg taktırdım. LPG taktıktan sonra geri vitese alınca bazen vurma yapmaya başladı. Vurma yaptığı zaman D'ye alıyorum sonra tekrar R'ye alıyorum düzeliyor. LPG ile bir ilgisi var mıdır? Sadece geri viteste bu vuruntuyu niye yapabilir? LPG , Multitronic beynini etkiliyor olma ihtimali var mıdır?
    cevabınız için şimdiden teşekkür..
  • Ustalar merhaba,
    Benim 150bin km'deki ford focus II 2006 model otomatik aracımda bazı zamanlarda vites geçişlerinde tahminimce lastiklerden 1 saniyeden de kısa süre patinaj çekme gibi bir ses geliyor. genel servisteki usta şanzımanın 10bin km içinde gidici olduğunu söyledi. 4-5 bin tl masrafın çıkar dedi. çok üzüldüm acaba gerçekten sebebi bu mudur?

    bir de 80 bin km civarında araçla 120 km civarları giderken sert bi sesle 1 saniyelik sanki motor durup yeniden başlamış gibi garip bi şeyler oluyordu. araçtakileri korkutacak kadar, insanın hapşırıp yaşam fonksiyonlarının 1 sn durması gibi bir şey:) bunun üzerine şanzımana bakmışlardı bir şey bulamayıp yağı değişmişti. ondan sonra bu 70 bin km içinde toplam 2-3 kez daha oldu. aldığım benzinin pisliğiyle alakalı olduğunu düşündüm. acaba yukarkı sorumla alakası var mıdır?

    cevap için şimdiden teşekkürler.
  • kardeşim böyle bir konu açıp OTOMATİK VİTES ARIZA VE ÇÖZÜMLERİ olarak diyorum.

    Hiç otomatik vites araç almasak bununla uğraşmasak olmaz mı?

    Benim hiç otomatik aracım olmadı...Çünkü arızasından korktuğum için almadım...Hemen arıza veriyor...Arıza verdiği için de konforunu yaşamayı düşlemedim bile.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: kinstd

    kardeşim böyle bir konu açıp OTOMATİK VİTES ARIZA VE ÇÖZÜMLERİ olarak diyorum.

    Hiç otomatik vites araç almasak bununla uğraşmasak olmaz mı?

    Benim hiç otomatik aracım olmadı...Çünkü arızasından korktuğum için almadım...Hemen arıza veriyor...Arıza verdiği için de konforunu yaşamayı düşlemedim bile.

    Biri bana tercüme etsin bu yazılanları

    < Bu ileti tablet sürüm kullanılarak atıldı >
  • murat bey benim sorunumla ilgili görüşünüz var mı özellikle bazen vites geçişlerinde yaşanan saniyelik patinaj sesi hakkında?
  • @skesk
    LPG ayarlarınızı yaptırın. Sorun LPG ayarlarında. Daha öncesinde yapmayıp LPG takıldıktan sonra yapıyorsa bir ayarsızlık vardır ama şanzıman sorunu değildir.

    @uluburak
    Muhtemel bir revizyon sizi bekliyor gibi görünüyor. Şimdiden parça ve usta gibi maaliyet araştırması yapsanız iyi olur. Tabii öncesinde yetkili bir serviste arıza okutması yapmanızda fayda var.

    @Kunabe
    Benzin pisliği sebep olur mu bilemiyorum ama pis daha doğrusu kalitesiz benzin aracımıza muhakkak ki zarar vermektedir. Çevrenizde adamakıllı benzin istasyonu olmadığından el mahkum kötü benzin almak zorunda değilseniz kaliteli almaya özen gösteriniz.
    Otomatik vites sorununuzda da daha önce hiç karşılaşmadığım ve hatta duymadığım bir durum söz konusu. Aklıma sadece selenoid tıkanması geliyor. Selenoidler tıkanmışsa anlık ya da süreklilik arz eden takılmalar olabilir.
    Düşük ama bir diğer olasılık motor kompresyonunu kaybettiği için yeterli gücü sağlayamıyor ve bu da şanzımana yansıyor. Ama dediğim gibi: Bu, çok düşük bir olasılık. Büyük ihtimal selenoid sorununuz var.

    < Bu ileti tablet sürüm kullanılarak atıldı >
  • arkadaşlar hepinize iyi günler,konuya acil olarak girmem gerekecek sanıyorum 98 model honda civic 1.6İES otomatik arabam var sormak istediğim,ilk 3 viteste düzgün geçen vitesler 4. vitese geçince yığılma yapıyor ve hızlanmıyor,110km sonrası yok aracın,hızı arttırmak için vites düşürüyor ancak hızlanamıyor,yokuş çıkarken neredeyse in arkadan it modunda gidiyor,düşük vitese aldığımda da aynısı oluyor,1-2-D3 konumlarında da yokuşlarda aynı kalkışı yapıyor.ama düz yolda 100km kadar sorun yok.bu arada yokuşta kalkarken biraz geri kaçırıyor.yardım edin lütfen gerçekten moralim çok bozuk arabamı severek aldım ama şimdi bu sorun çıktı gerçekten çok canım sıkıldı resmen soğudum arabadan.yardımlarınızı bekliyorum ...
  • arkadaşlar hepinize iyi günler,konuya acil olarak girmem gerekecek sanıyorum 98 model honda civic 1.6İES otomatik arabam var sormak istediğim,ilk 3 viteste düzgün geçen vitesler 4. vitese geçince yığılma yapıyor ve hızlanmıyor,110km sonrası yok aracın,hızı arttırmak için vites düşürüyor ancak hızlanamıyor,yokuş çıkarken neredeyse in arkadan it modunda gidiyor,düşük vitese aldığımda da aynısı oluyor,1-2-D3 konumlarında da yokuşlarda aynı kalkışı yapıyor.ama düz yolda 100km kadar sorun yok.bu arada yokuşta kalkarken biraz geri kaçırıyor.yardım edin lütfen gerçekten moralim çok bozuk arabamı severek aldım ama şimdi bu sorun çıktı gerçekten çok canım sıkıldı resmen soğudum arabadan.yardımlarınızı bekliyorum ...
  • Merhaba ;

    Aracım 2007 model Tiptronic Volkswagen Jetta.

    Aracım bazen P pozisyonundan R'ye geçerken vuruntu yapıyor. Ama bazende yapmıyor. Her zaman değil.

    Bazende yolda giderken sarsıntılı, vurarak geçiyor. Her zaman olmasada sıklıkla oluyor.

    Yolda giderkende sanki vites geçişleri çok hızlı oluyor. Araç 6 vites. Ama 80 km sürate gelene kadar 5. vitese atıyor. Bu yzüedende araba hızlanamayıp, sanki

    çekmiyor gibi oluyor. Yani yığılıyor, devri bulunca toparlıyor.

    Sebebi, değişmesi gerekenler ve yaklaşık fiyat nedir ?

    Yardımcı olabilen çıkarsa sevinirim.

    Saygılar.
  • PCcolog. P kullanıcısına yanıt
    Otomatik vites araçlar yakıt tasarrufu için bir an önce üst viteslere atmaya meyillidir. Ayağınızın gaza basma oranına göre vites arttırır veya düşürür. Gaza fazla basarsanız üst devirlerde vites değiştirir; az basarsanız alt devirlerde vites değiştirir.
    Vuruntulu geçişler de çoğunlukla şanzıman yağının eksik veya eskimiş olmasından kaynaklıdır. Eğer yağ yakın zamanda araca uygun yağ ile değişmişse başka sorunlar aranır.

    < Bu ileti tablet sürüm kullanılarak atıldı >
  • Arabam 99 model proton 416 GLXİ.Aracım şu anda 94 binde.86 binde aracı aldım 89 binde şanzuman yağını değiştirdim.Vites geçişleri mükemmel.Geçişleri hissetmiyorsunuz.Bundan önceki arabam 97 model opel vectra 2.0 CD idi.Otomatik ti.Arabam 197 binde idi.Çok dik yokuşlarda ayağımı gazdan çekince arabam olduğu yerde dururdu.Ama proton aynı durumda değil.Çok dik yokuşlarda ayağımı gazdan çekince geriye doğru gidiyor.Ayağımı çok hafif gazda bırakınca olduğu yerde duruyor.Benim için sıkıntı değil ama kafama taktım.Benim arabamın otomatiğinde problem mi var yoksa her markanın otomatiği farklı mı?
  • Arkadaslar bende 1991 model otomatik vites toyota var araba bazen düz yolda yapmasına ragmen t hafif yokuslarda gaza basınca araba devrini alması kısa sürede oluyor vites degisiyor vites degistikden hemen sonra eski vites durumuna geri geliyor daha once araba iyice devrini alması daha uzun sürede gerceklesip vites degisiyordu yıllardır arabayı kullanıyorum daha once boyle seyler yapmazdı cevaplar icin tesekkurler
  • herkese merhaba sorulara cevap veren muratbank adlı arkadaşa teşekkürler. benim araba 2010 model polo otomatik vites çok düşük devirde bile vites yükseltiyor, 3 ile gitmesi gereken yerde 5'e çıkarıyor arabayı ve normalde hız kestiğimde eskiden daha çabuk vites düşerken şimdi çok geç -durmaya yakın- vites düşüyor. bilgilendiren olursa sevinirim.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi nogreyincolor -- 26 Kasım 2013; 9:25:32 >
  • @xyzm2269
    Araca, motor gücüne, vites aralıklarına, şanzıman yağı durumuna, şanzımanın hor kullanılmasına ve bu tür durumlara göre farklılık gösterebilir. Şanzıman yağı iyi durumdaysa ve vites geçişlerinde sıkıntı yoksa tamamen araç farklılığına bağlayabilirsiniz. Bir sıkıntı olduğunu sanmıyorum. Şöyle anlatayım: Aynı marka ve modeldeki 1.4 otomatik bir araç aynı yokuşta az da olsa geri kaçırırken 1.8 bir araç hiç geri kaçırmayabilir.

    @tasans
    Daha önce yapmayıp şimdilerde yapıyorsa şanzıman yağına bakmakla işe başlamak lazım. Kısacası yapmadığı bir şeyi yapmaya başlamışsa bir sorun olduğunu düşünmek lazım araçta; ama illa şanzımanda sorun aramak da doğru değildir. Başka bir aksamdan kaynaklı da olabilir. Motorla ilgili basit bir şey de olabilir.

    @nogreyincolor
    Öncelikle teşekkür ederim. Otomatik şanzımanlı bir araca sahip olup ekseriyetle de eşiniz kullanıyorsa o aracın her şeyiyle; özellikle de motoru, yürüyen aksamı ve şanzımanıyla mükemmel olması gerektiğinden benim gibi 2 yıl gibi kısa bir sürede otomatik şanzımanlar hakkında epey bir bilgi birikimi ve araştırma yapmak zorunda kalıyorsunuz :)
    Sonuçta usta ya da uzman değilim; ancak ve ancak bilgilerimi ve yaşadıklarımı paylaşabiliyorum. Maalesef ki bu konuda da eski ilgi yok. meteg usta aramızdaki en iyisiydi. Onun dışında da çok bilgili arkadaşlar vardı ama eski ehemmiyet verilmediğinden sorunlara çözüm bulmak bu konuda gerçekten çok zor oluyor.

    Her neyse sizden önce tasans adlı üyeye söylediğim şeyler sizin için de aynen geçerlidir. Yapmadığı bir şeyi yapıyorsa bir sorun aramak lazım ama genelde bu tür şeyler çok ufak tefek sorunlar oluyor.
    Sizin durumun aynısı başıma birkaç ay önce gelmişti. Teste sokmuştum yetkili serviste ve motor kompresyonunu kaybetmişti. Hemen 2000 TL'den ağız açıp motor revizyonu dediler. Ben de gidip sadece buji ve buji kablolarını değiştirdim ve motor kompresyonu bir kez daha teste soktuğumda canavar gibi çıktı. Siz de motor kompresyonunu bir ölçtürün isterseniz. Gerekirse de buji ve buji kablolarını bir kontrol ettirin bence.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: MuratbanK

    Otomatik vites araçlar yakıt tasarrufu için bir an önce üst viteslere atmaya meyillidir. Ayağınızın gaza basma oranına göre vites arttırır veya düşürür. Gaza fazla basarsanız üst devirlerde vites değiştirir; az basarsanız alt devirlerde vites değiştirir.
    Vuruntulu geçişler de çoğunlukla şanzıman yağının eksik veya eskimiş olmasından kaynaklıdır. Eğer yağ yakın zamanda araca uygun yağ ile değişmişse başka sorunlar aranır.

    Öncelikle teşekkürler. Vitesi erken atma olayına gelince haklısınız. Tekrar denedim. Ama bulunduğum trafik için erken atmaması gerekiyor. Bunuda S moduna alıp hallettim.

    Yani ne kadar farkettirir yakıtta bilmiyorum ama S modu daha iyi geldi bana. Yavaş gaz veriyorum şehir içi 3.000 devirde değiştiriyor. Denemelerle bu ideal oldu.

    Çünkü trafikte henüz hızlanamadan 4-5 yapıyor sonra fren yapınca geri geri hızlı düşmek zorunda kalıyor. Ama S modunda o mesafede en fazla 3 e kadar atttığından sıkıntı halloldu. Ama dediğim gibi yakıtı ne kadar arttırır S modu bilmiyorum.

    P den R ye geçerken vuruntu olayını tekrar deneyeceğim. Çünkü 2 gündür hiç yapmadı. Yapınca tekrar bakacağım.

    NOT : Diğer aracım LAGUNA. Onda Adaptif şanzıman var. Yani araç sizin kullanımınızı belirleyip, ona göre davranıyor. Spor, ekonomi vs. gibi. Kendisi seçiyordu.

    Agresif kullanımda 4500 den önce atmıyordu. Sakin kullanımda 2500 de atıyordu. O yüzden bunda bilemedim sanırım.

    Teşekkürler, çok faydası oldu yazdıklarınızın.
  • Murat Bey teşekkür ederim ilginize.Otomatik vitesli ikinci aracım olduğu için biraz tecrübe sahibiyim bu konuda.Şanzuman yağını değiştireli 4 bin km oldu.Edirne de şanzuman konusunda uzman olmuş bir usta bulmak zor.Ustalara sorduğunuzda şanzumanı indirmeden bahsediyorlar.Bundan önceki arabam opel vectra nın eski sahibi anlatmıştı.Opel yokuşta geri kaçırmaya başlayınca bir ustaya götrüdüm.250 tl ye halletti demişti bana.Proton u almadan önce 1996 model ford mondeo ya bakmıştım.Ghia modeliydi.Araç sahibi arabanın şanzumanında problem yok demişti.Biz sanayii ye baktırmaya götürdüğümüzde hemen anladık şanzumanında problem olduğunu.Aracın vites geçişleri kademeli değildi.Geçişlerde boşluk var ve sürtme sesi gibi bir ses vardı.Ustaya sürtme sesini sordum bu araba otomatik mi dedi.Eğer otomatikse şanzumanında sıkıntı var demişti ve dediği gibi çıktı. Araç en ufak rampada ayağımız gazda bile olsa geri kaçırıyordu kendini zor topluyordu.Benim arabımın motor performansı süper.Dik rampada ayağını gazdan çekince ilk önce duruyor sonra geri gidiyor.Ama gaza hafif dokununca ileri atlıyor.İşte bu geri gidişine taktım ben.
  • 
Sayfa: önceki 4243444546
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.