Şimdi Ara

OTOMATİK VİTES ARIZALARI VE ÇÖZÜMLERİ (20. sayfa)

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
6 Misafir (1 Mobil) - 5 Masaüstü1 Mobil
5 sn
3.597
Cevap
244
Favori
1.190.429
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 1819202122
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • Ustalarım hayırlı işler. Benim 140.000 km de 2003 model Subaru Forester XT aracım var. Yokuş yukarı sıklıkla düz yolda çok az sıklıkla 130 km/saat hızla 3000 devir/dk da gaza basmaya devam ettiğimde (yani 140km/saat hıza ulaşmaya çalışırken) vites bir üste geçmeye çalışıyor araba silkeleniyor ben gaza yüklenir deviri yükseltirsem bir silkeleme gibi sarsıntı sonrası geçiş gerçekleşip araç rahatlıyor ve hız 170-180 e çıkabilir hale geliyor ancak sarsıntı sırasında panik yapıp deviri aynı tuttuğumda silkeleme birkaç kez daha oluyor, ve geçiş gerçekleşiyor. Şanzıman yağını kitabına uygun olarak filtresi ile birlikte geçen yıl değiştirttim. Bu sorun nedir? nasıl çözebilirim? Arabayı bir bayan kullanmış, 120km/saaat hızdan fazla hiç kullanılmamış bir araç böyle bir şey yapabilir mi?
    İlginize şimdiden teşekkür ederim, yardımlarınızı bekliyorum.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: selimkk

    Ben 75 binde otomatik şanzuman yağını değiştirdim araç şuan 81 binde.Yeni yağı hangi KM'de koymam gerekli ustalar.

    100 bin km
  • .



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi serkan99 -- 14 Ağustos 2012; 1:32:28 >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: şevket26

    Selamlar,
    2003 model Opel Astra(Elegance) otomatik vites aracım var.Yokuş aşağı park halindeydi.Arabayı çalıştırıp geri vitese aldığımda araba öne doğru kaymaya başladı.(2-3 metre kaydı) Birkaç defa denedikten sonra düzeldi.Acaba problem ne olabilir?

    geri vites dişlisi yada kavramalara bakmak lazım ihmale gelmez

    yokuş çok dikse biraz kayabilir..ama dik değilde kaymışsa vardır problem
  • quote:

    Orijinalden alıntı: karion

    Ustalarım hayırlı işler. Benim 140.000 km de 2003 model Subaru Forester XT aracım var. Yokuş yukarı sıklıkla düz yolda çok az sıklıkla 130 km/saat hızla 3000 devir/dk da gaza basmaya devam ettiğimde (yani 140km/saat hıza ulaşmaya çalışırken) vites bir üste geçmeye çalışıyor araba silkeleniyor ben gaza yüklenir deviri yükseltirsem bir silkeleme gibi sarsıntı sonrası geçiş gerçekleşip araç rahatlıyor ve hız 170-180 e çıkabilir hale geliyor ancak sarsıntı sırasında panik yapıp deviri aynı tuttuğumda silkeleme birkaç kez daha oluyor, ve geçiş gerçekleşiyor. Şanzıman yağını kitabına uygun olarak filtresi ile birlikte geçen yıl değiştirttim. Bu sorun nedir? nasıl çözebilirim? Arabayı bir bayan kullanmış, 120km/saaat hızdan fazla hiç kullanılmamış bir araç böyle bir şey yapabilir mi?
    İlginize şimdiden teşekkür ederim, yardımlarınızı bekliyorum.

    sizin aracınız 4 vites değilmi?

    130 a kadar 4.vitese zaten geçmiş olması gerekirdi.3.viteste 130 geliyorsunuzdur diye tahmin ediyorum

    3 ten 4 e de daha önce geçmesi gerekirdi yani en iyi 80 de falan 4 geçmesi gerekirdi



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi serkan99 -- 14 Ağustos 2012; 19:33:18 >




  • Ustam, kusura bakma msg attim. Internetten cevap karisiyor. 520i 2001 model bmw aldim. Ilk sahibinden. Arac sabit gaz verirken  1500-2000 devirde titreme ve bazen devir saati yukselip iniyor. Ara gaz verip devri yukselttigimde aracta hersey normal. Sorun rampa yukari veya normal yolda kendini toplarken yapiyor. 2 kez farkli servise goturdum.hemen sanzuman inip tribun tamir edilecek dedi. Yagina veya filtresine bakan olmadi. Sizin forumu bulunca biraz bilgilendim. Ilk olarak ne yapmaliyim? Ankarada olsam size gelmek farz oldu ama? Uzaktan ilk tavsiyeniz nedir? Allah razi olsun...

    < Bu ileti tablet sürüm kullanılarak atıldı >
  • Aracım 4 vites ama 80 km/saat de 4. vitese geçtiğini sanmıyorum çünkü D yerine 3 de gidersen 120 km hıza ulaşabiliyorsun.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: karion

    Aracım 4 vites ama 80 km/saat de 4. vitese geçtiğini sanmıyorum çünkü D yerine 3 de gidersen 120 km hıza ulaşabiliyorsun.

    3 te gidersen zaten vites sabit değişmez.zorlasan 150 ye de çıkarsın ama sağlıklı değil...otomatik vitesli arabalarda öyle yüksek devirlere kadar vitesin atmaması normal değildir.

    over drive tuşun kitlide olabilir



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi serkan99 -- 20 Ağustos 2012; 13:40:11 >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: çözüm kamil usta

    quote:

    Orijinalden alıntı: goyathla

    quote:

    Orijinalden alıntı: halilbh

    Kamil Ustam 2 ay kadar önce 1997 model opel astra araç aldım 180 bin km şu an şanzımanda bir sıkıntı yaşamadım aldığımdan beri ama vitesin yanında bulunan kar modu tuşuna basında sanki tuşun hiç bir fonksiyonu yokmuş gibi hiç bir tepki vermiyor yada göstergede herhangi bi uyarı yok, vites kolunun üstünde spor modu sanırım o düğmeye basında göstergede S harfi çıkıyor ve bi tepki veriyor araç ama kar modunda hiç bir şey yok neden olabilir acaba ?

    kamil usta yok galiba ben fkrimi söyleyeyim naçizane;

    ice modu sadece aracı ikinci viteste kaldırarak aracın buzlu kısımdan kurtulmasını sağlamak içindir, başka bi fonksiyonu yok, bunu sürtünme kuvvetinin düşük olduğu, kalkarken patinaj riski olan yerlerde de kullanabilirsiniz

    selam yokluğumda okuyucu arkadaşlarımında yardımcı olması beni sevindiriyor goyathla teşekkürler ederim

    Alıntıları Göster
    Kamil Usta merhaba,

    Yorumlarınıza gerçekten çok ihtiyacım var. 2004 model 105.000 km'de VW Bora otomatik aracımız var. 100 bin'de şanzıman yağı ve filtreleri yetkili serviste değişti.

    Sorunuma gelirsek: Araç yokuş çıkarken zorlanmaya, bayılmaya başladı. Devir düşük kalıyor ve buna rağmen bir alt vitese geçmiyor. Kalkışlarda da ağır kalıyor. Zannediyorum ki araç 3. viteste gidiyor ve vites düşürmüyor. Ayrıca gazı köklememe rağmen roketleme de yapmıyor. Manuel olarak 1. veya 2. vitese aldığım zaman çekiş sorunu düzeliyor ve araç düzgünce ivmelenmeye başlıyor.

    Yardımınıza çok ihtiyacım var. Sorunum ne olabilir ve yaklaşık masrafı ne kadar olur? Şimdiden teşekkür ederim.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi metamorphoses -- 21 Ağustos 2012; 19:12:40 >




  • quote:

    Orijinalden alıntı: serkan99

    quote:

    Orijinalden alıntı: karion

    Aracım 4 vites ama 80 km/saat de 4. vitese geçtiğini sanmıyorum çünkü D yerine 3 de gidersen 120 km hıza ulaşabiliyorsun.

    3 te gidersen zaten vites sabit değişmez.zorlasan 150 ye de çıkarsın ama sağlıklı değil...otomatik vitesli arabalarda öyle yüksek devirlere kadar vitesin atmaması normal değildir.

    over drive tuşun kitlide olabilir

    3. viteste gidersen vitesin değişmeyeceğini biliyorum. 3. de 120-130 km/saat hıza 3000 devirde çıkıyorsun zorlayınca bildiğin gibi devir 4000- 5000 devir/dk çıkıyor hız zor artıyor ama motor zorlanmaya başlıyor. Normalde D konumunda iken 120-130 km/saat hıza 2000-2500 devirde ulaşıyorsun. Bu durumda sonuçta 80 le giderken 2000 devirde 4. vitese geçmiş olduğumu söylüyorsanız bu bence yanlış çünkü dediğiniz gibi olsa düz yolda giderken deviri arttırdığımda hızlanma ile beraber yani 3000 devire çıktığımda vites geçişi olup hızın 120-130 dan 170 lere çıkışı gerçekleşemez. Acaba sorun şanzımanda olmayıp LPG sisteminin buharlaştırıcısı mı yeterli değil diye düşünüyorum ama bu seferde her viteste devir arttığında bu işin olması gerek diye düşünüyorum. Ha bu arada geçen gün İzmir e giderken fark ettim otobanda yokuş yukarı sıkıştırırken aynı olay oldu ve motor arıza lambasını yaktı. Bunu daha önce araç LPG li olduğundan emisyon kaynaklı hatalı egzos verisinden yapıyordu sonra kendi kendine kayboluyordu. Bu seferde bir kaç gün sonra yine kendi kendine kayboldu. Son fark ettiğim şey bu lamba yanarken belki psikolojiktir bilmiyorum gaz pedalı daha serleşmiş sanki arabayı giderken birşey tutuyormuş gibi oluyor. Ne dersiniz? inşallah şanzumanda birşey yoktur..




  • quote:


    Normalde D konumunda iken 120-130 km/saat hıza 2000-2500 devirde ulaşıyorsun.Bu durumda sonuçta 80 le giderken 2000 devirde 4. vitese geçmiş olduğumu söylüyorsanız bu bence yanlış çünkü dediğiniz gibi olsa düz yolda giderken deviri arttırdığımda hızlanma ile beraber yani 3000 devire çıktığımda vites geçişi olup hızın 120-130 dan 170 lere çıkışı gerçekleşemez.


    Herkesin arabası için geçerli değil.Sizin motor hacminiz yüksekse haklısınız.ama 1.4 yada daha düşük motorlu araçlarda 120-130 km hızda devir 3000 i geçer.Arabanız 120 den yükse hıza zor geçtiğini söylemiştiniz.


    Motor ışığı eğer yanmışsa bence ilk önce bir motorcuya gitmeniz olacak.En son şanzımancıya gidin.Belkide dediğiniz gibi şanzımanda birşey yoktur




  • quote:

    Orijinalden alıntı: metamorphoses


    Kamil Usta merhaba,

    Yorumlarınıza gerçekten çok ihtiyacım var. 2004 model 105.000 km'de VW Bora otomatik aracımız var. 100 bin'de şanzıman yağı ve filtreleri yetkili serviste değişti.

    Sorunuma gelirsek: Araç yokuş çıkarken zorlanmaya, bayılmaya başladı. Devir düşük kalıyor ve buna rağmen bir alt vitese geçmiyor. Kalkışlarda da ağır kalıyor. Zannediyorum ki araç 3. viteste gidiyor ve vites düşürmüyor. Ayrıca gazı köklememe rağmen roketleme de yapmıyor. Manuel olarak 1. veya 2. vitese aldığım zaman çekiş sorunu düzeliyor ve araç düzgünce ivmelenmeye başlıyor.

    Yardımınıza çok ihtiyacım var. Sorunum ne olabilir ve yaklaşık masrafı ne kadar olur? Şimdiden teşekkür ederim.

    Arkadaşlar cevaplarınıza ihtiyacım var. Bilenler, fikri olanlar bir el atsın lütfen.




  • Merhaba arkadaşlar ben daha önce sorunumu yazmıştım buradan öncelikle kamil ustaya teşekkür etmek istiyorum vuruntu nedeniyle aracımı kendisine bayramdan önce götürdüm ilk olarak yağına bakalım beynini temizleyip yağ değişimini deneyebiliriz dedi fakat şanzıman yağını indirdiğinde rengi oldukça kötüydü ve yanık kokusu vardı. Kamil usta balataların bittiğini şanzımanın inmesi gerektiğini söyledi ben de ne gerekiyorsa yap deyip bıraktım sağolsun iki günde halledip teslim etti. Aracımdaki vuruntu tamamen gitmese de oldukça azaldı. Şanzımandan sıkıntısı olan arkadaşlar Ankara'da ise öncelikle kamil ustaya araçlarını göstersinler bence kesinlikle tavsiye ederim mutlaka uygun bir biçimde yardımcı olacaktır.
  • 96 model accent 1,5 gls aracımın şanzımanında sorun var şöyleki; P 'den D 'ye alırken vites kolu P 'den ayrılmak istemiyor, vites kolu yanındaki tuş işlev görmüyor gibi anki. Eskiden kolayca D 'ye alabilirdim vitesi ve gecikme olmazdı, şimdi vites kolu D 'ye geldikten sonra 3/4 saniye geçiyor ve araç sarsılarak şanzımanın D 'ye geçtiğini anlıyorsunuz. Bu sorun balatadanmı kaynaklanır? Balatadan ise masrafı nedir? Ayrıca bu sorundan önce akü bitmişti, yeni akü taktırdıktan sonraki sabah sorun başladı, bir yerde aküile ilgili olabilir deniyordu ne diyorsunuz?



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi zagor-te-nay -- 24 Ağustos 2012; 23:49:53 >
  • İstanbul anadolu yaksında otomatik şanzıman için nereyi önerirsiniz?
  • quote:

    Orijinalden alıntı: zagor-te-nay

    İstanbul anadolu yaksında otomatik şanzıman için nereyi önerirsiniz?

    Kartal oto sanayide selcuk otomatik sanzumanci var. Tavsiye ederim. Pmden ulasirsan tarif ederim.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • .
  • quote:

    Orijinalden alıntı: zagor-te-nay

    96 model accent 1,5 gls aracımın şanzımanında sorun var şöyleki; P 'den D 'ye alırken vites kolu P 'den ayrılmak istemiyor, vites kolu yanındaki tuş işlev görmüyor gibi anki. Eskiden kolayca D 'ye alabilirdim vitesi ve gecikme olmazdı, şimdi vites kolu D 'ye geldikten sonra 3/4 saniye geçiyor ve araç sarsılarak şanzımanın D 'ye geçtiğini anlıyorsunuz. Bu sorun balatadanmı kaynaklanır? Balatadan ise masrafı nedir? Ayrıca bu sorundan önce akü bitmişti, yeni akü taktırdıktan sonraki sabah sorun başladı, bir yerde aküile ilgili olabilir deniyordu ne diyorsunuz?

    Ustam, sorunu yaşamadan önceki akşam bayram dönüşü arabayı park ettiğimde balata kokusu vardı, hafta sonu yine balata kokusunu duydum. Hatta daha 500 mt. gidip yokuşta yolun açılmasını beklediğimden fren balatası olmadığını düşünüyorum, şanzıman balatası ise tamiri nasıl ve kaça patlar?




  • Güncel, sorun halen devam...
  • ustalara en içten selamlarımla. 99 model lagunaI 2.0 210 000 km de aracım var. yaklaşık 1 yıldır kullanıyorum, arasıra hafif sarsıntılı geçişler oluyor, hızla giderken birden duruncada bazen vuruntulu vites düşüşleri oluyor. bunlar ne derece normal veya değil bilemiyorum; ancak 1 defa ciddi manada sarsıntı hissettim. Önemli olanı ise bir kaçgün önce uzun yoldan gelirken vites 1 defa 3 den 4 e geçmedi, hızlandım yavaşladım değişiklik olmadı. stop edip çalıştırdığımda problemle daha karşılaşmadım. Yaklaşık 850 km yol gelmiştim ve 40 dakikalık 1 defa mola haricinde 2 defa gaz almak için durdum sadece. otoyoldada 170-180 le 1 buçuk saate yakın yol katettim. Bu durum vites geçişini etkilemiş olabilir mi acaba. Yağ değişimine 8000 km kaldı ancak 10 bin bakımı geldiği için şanzıman yağınıda aradan çıkarmak istiyorum.Kitapçıkta dextron2 kullanın diyor. Siz neyi tavsiye edersiniz?
    Vites 185 binde revize edilmiş, selenoidler değişmiş. ANACAK ÇOK ÖNEMLİ BİR KONU HAKKINDA BİLGİ ALMAK İSTİYORUM. TÜM FORMU OKUDUM AMA BU KONUYU GÖREMEDİM. KAMİL USTA VE SAYGIDEĞER DİĞER USTALAR. TEFLON BURÇLARININ ÇOK ISININCA YAĞ KAÇIRMASI VE BU BURÇLARIN TORNADAN GEÇİRİLEREK TEKRAR TAKILMASI GİBİ BİR TAMİR VAR MIDIR? şanzımanı yapan usta sarsıntı ( özellikle yazın sıcaklarda oluyor ) sebebini bu duruma bağlamış ve torna olayından sonra geçeceğini belirtmiş. Böyle birşey var mı yokmu? Bir çok usta yok dedi bazıları emin olmadan olabilir dedi. Cevaplarınızı sabırsızlıkla bekliyorum ve şimdiden teşekkür ediyorum.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi mmrtb -- 1 Eylül 2012; 18:23:19 >




  • 
Sayfa: önceki 1819202122
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.