Şimdi Ara

OTOMATİK VİTES ARIZALARI VE ÇÖZÜMLERİ (19. sayfa)

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
6 Misafir (1 Mobil) - 5 Masaüstü1 Mobil
5 sn
3.597
Cevap
244
Favori
1.190.359
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 1718192021
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • Selam Kamil Usta,
    İlgiiz için çok teşekkür ederim. Bugün cihaza bağlandı araç. Verdigi arıza kodunu bilmiyorum. Ama servis arıza kodu silindi bu sekilde kullanalım , arıza devam ederse bakalım diyor.
    Sizce arızanın beyin dısında bir sebebi olabilir mı ?
    Kolay gelsin .
  • quote:

    Orijinalden alıntı: çözüm kamil usta

    quote:

    Orijinalden alıntı: elessar8

    Merhaba Usta,
    Öncelikle verdiginiz emekten dolayı sizi kutluyorum.
    Benim su sekilde bir sorunum var, umarım yardımcı olabilirsiniz.
    Aracım BMW 5.20D 2008 model 140000 kmde joistik vites . Aracımla ani hızlanma yapmak istediğimde ve özellikle spor modda kullanırken 4. Vitesten 5. Vitese motor 3500 devirin üzerindeyken geçmeye çalışıyor ancak geçemiyor , devir biranda 4000 üzerine çıkıyor ve transmission fault hatası vererek araç spor moddan çıkıyor. Ekranında transmission faulty , drive moderatly yazısı çıkıyor.
    Aracımı stop edip tekrar çalıştırdığımda normale donüyor. D modunda kullandığımda 3000 devirlere kadar viteslerde sorun yasamıyorum.
    Vitesi Manuel moda alıp vitesleri 3500 devir üzerinde değiştirdiğimde sadece 4. Vitesten 5. Vitese geçmeye gecmeye calistigimda, devir çok yükseliyor (4500 e kadar), gazdan ayağımı çekiyorum ve sonrasında 5. Vitese geçiyor. Bu durumda hata kodu vermiyor.
    Sorunum ne olabilir yardımcı olabilirseniz sevinirim. Not: yakın zamanda şanzıman yağı değişti.
    Kolay gelsin . Saygılar .

    _____________________________

     

    selam diyagnoz cihazına bağlayıp arızayı tespit etmek lazım anlattıklarınıza göre beyin gibi gözüküyor birde yağ değişti diyorsunuz değişimden öncede aynı sorunlar varmıydı iyi günler

    Selam Kamil Usta,
    İlgiiz için çok teşekkür ederim. Bugün cihaza bağlandı araç. Verdigi arıza kodunu bilmiyorum. Ama servis arıza kodu silindi bu sekilde kullanalım , arıza devam ederse bakalım diyor. Yağ degisiminden önce olup olmadıgını bilmiyorum.
    Bugün yol testindeyken araç henüz isinmamisken hiçbir sorun çıkmadı. Yaklaşık 30 km aracı kullandıktan sonra
    4000 devir üzerinde vites değiştirmeye çalıştığımda sadece 4. Vitesten 5. Vitese geçmeye çalışırken bu sorunu yasadım. Vites 5. Vitese geçmeye çalıştı, ekranda 5. Viteste oldugu yazdı ama devir 4-5 saniye 4000 üzerinde kaldı, sonra aniden 2500 devire düştü. Sanırım bu anda 5. Vitese gecti. 5 ten 6 vitese geçişlerde de sorun yok.

    Diğer vites geçişlerinde sorun olmadı yine.

    Sizce arızanın beyin dısında bir sebebi olabilir mı ?
    Kolay gelsin




  • quote:

    Orijinalden alıntı: çözüm kamil usta

    quote:

    Orijinalden alıntı: erhankarael

    quote:

    Orijinalden alıntı: çözüm kamil usta

    quote:

    Orijinalden alıntı: erhankarael

    Kamil ustaa merhaba.1991 cherokee xj aracımının sanzumanında sıkıntı cıktı daha dogrusu yakıtı cok fazla yakmaya baslayınca sanzumandan süpelendik.içini actıgımızda balataların yanık oldugunu gördük.tamir takımı isteyip yeniden yaptırdım usta.arac yapıldıktan sonra araca bindim fakat benim istedigim gibi olmadı araba.sogukken sıkıntı yok ama ısınınca d ye aldıgımda vuruntu yapıyor.birinci vitesten ikinci vitese gecerkende vuruntu yapıyor.3 le 4.viteslerde sıkıntı yok.bide arac roket yapmıyor yapıyor ama sanki 4000 motorda roket degilde 1,2 motorda roket yapıyormus gibi yapıyor.yardımcı olursan sevinirim.gerikirse burda söktürüp sana yolluya bilirim usta

    selam arkadaşim şanzıman yedek parçalarını neyi değiştırdınız ne marka kulandınız haberınız varmı bana yazarsanız size böyle cevap verıyımm balata boşlukları iyi olmalıdır iyi günler

    ustam komple balata takımı degişti raybestos markası.bantı degişti.filitre degişti

    selam taktırdığınız kit takımı amerikan malı iyi kit takımlarının arasında yer alıyor balata boşlukları tamamsa hidrolik beyin gibi gözüküyor bu tip şanzumanlarda iki tip yağ pompası çıkıyor küçük çaplı ve büyük çaplı sizinki küçük çaplı yağ pompası ise elimde buna uygun hidrolik beyin var isterseniz deneyebilirsiniz muhayyer iyi günler

    ustam peki yağ pompasının kücük veya büyük oldugunu nasıl bilicem ben.elinde hidrolik beynin fiyatı nedir ustam.?tesekkür ustam




  • quote:

    Orijinalden alıntı: çözüm kamil usta

    quote:

    Orijinalden alıntı: goyathla

    slm forumu uzun yıllardır takip ediyorum ama genelde okuyucuyum Kamil Usta'ya bir sorum olacak;

    soruma konu araç 2001 Fiat Marea 1.6 16v otomatik vites

    sorum şu; Araçla yaptığım 5-10 kmlik seyahatlerde hiçbir vites geçişi problemi yaşamıyorum ( yani arabanın yaşına göre )
    Ama 30 km civarı yol gittikten sonra (hız 90-100 civarı arada durmalar oldu) araç 2. vitesin üstüne çıkmadı.
    Ayrıca araçta yokuşta çekiş problemi de var. ama bu vites geçiş problemi aracın çok iyi hızlandığı düz yolda yaşandı.
    Gitmem gereken 10km mesafeyi de 2. (bu 1 de olabilir) viteste (vites D konumunda) 2500 devirde yaklaşık 30km hızla gittim.
    Aracı stop ettikten bikaç saat sonra arabayı çalıştırdığımda problemin yokuşta çekiş hariç, şanzuman olarak düzeldiğini gördüm.
    Motor Hocası amcam şanzuman yağının çok cıvık olduğunu; yaklaşık 20 numara yağ kıvamında olduğunu söyledi.
    Sizce problemin ortaya çıkıp düzelmesi yağın sıcaklığıyla ilgili bi durum mu?
    Araç yeni alınmış şanzuman yağının durumu bilinmiyor, şimdilik ustaya gitmedim ve görüşünüzü almak istedim.

    Saygılarımla

    Not soru: belirttiğiniz telefonla size ulaşmamızın bir mahsuru var mı?





    selam araç yokuş çıkarken bağırarakmı çıkıyor veya sanki güçsüz zorlayarakmı çıkıyor bunları belirtirseniz daha sağlıklı bir cevap verebilirim verdiğim tlf ulaşmanızda hiç bir mahsur yoktur her zaman arayabilirsiniz iyi günler

    cevap için teşekkürler ustam,

    araçla 100km civarı daha yaptım vites geçiş problemi yaşamadım, aracın düz yolda birinci vites geçiş devri 1700, 2.vites ve sonrası 3000 civarında tabi yol durumuna göre değişebilen bişey bu, otomatik vites ustası olmayan bi ustamız şanzıman yağının kirli olduğunu söyledi araç 125000de ve sanırım yağı hiç değişmemiş.

    sorunuza gelince araç, sorun yaşadığım zamanı düşünürsek yokuşta çok güçsüz çıkıyordu (ki hala güçsüz), gaza basınca da kickoff durumu oluyordu ama vites yükselmiyordu ve hararet yükseldi. şimdi bu durum müsahale olmaksızın düzeldi, benim korkum şanzımana zarar vermeden bu durumun önüne geçmek, sizce ben her ihtimale karşı yağı değiştiriyim mi?

    Teknik bi konuda sezileri kullanmak ustaların yanında ayıp kaçar ama, bence şanzıman tork düşüklüğüne yol açıyor olabilir(sonuçta iletişimi sağlıyor) , usta geçişlerde bi problem olmadığını söyleyip anahtarı geri verdi.

    cahillik ettiysem kusuruma bakma Kamil Usta, emin ol yazdıkların aynı sorunları yaşayan başka insanlar tarafından da okunuyor, uzağız ama iyi dileklerimiz seninle..

    sevgiler saygılar




  • herkese günaydın.1.4 is otomatik honda civic kullanıcısıyım.az önce boğaz köprüsü dönüşünde bir sorunla karşılaştım.

    gişelere yaklaştığımda ne zaman ayağımı gazdan çeksem seri halde bir vurma sesi gelmeye başladı.( tak tak tak )gaza bastığımda ise ses kayboluyor.tam gişeye geldiğimde ise aracın altına bir şey takılmış gibi acı bir mekanik sürtme sesi geldi ve sonra kesildi. neyseki yolda bırakmadı beni.aynı şeyler d3'e takıp denediğimde ise bu ses kesildi.ancak her zaman kulandığım d4'te bu arızayı yaşamaktayım.

    bu hatanın ne olduğunu bilen ve tahmini bir masraf söyleyebilecek var mıdır ? şimdiden teşekkür ederim arkadaşlar.
  • Merhaba arkadaslar bende kısa bir zaman da olsa forumda paylaşım sorunlar ve özellikle kamil ustanın önerilerini ilgiyle takip etmekteyim, bende Auto6R yarı otomatik 308 1.6 hdi kullanıcısı olarak olası otomatik vites sorunları ve özellikle otomatik şanzıman bakımı, kullanımı hakkında cok fazla bilgiye ulaşamadığım bu noktada, bu güzel paylaşımlarınız için hepinize teşekkürler .
  • Merhaba..

    1998 tiptronic sanziman honda prelude aracim var. Sanzimanda ilk kalkista 1. Vitesde her gaz pedalina bastigim anda arac birkac saniye siddetli bir sekilde titreme yapiyor ve sonrasinda eski haline normale donuyor 2.,3., ve 4. Vites de hic sorun yasamiyorum. Arac isindiginda herhangi bir yerde duraklama yaptigim zaman sallanti yapiyor. Bir ustaya goturdum birkac gun aracim onda kaldi. Daha sonra araci almaya gittigimde sanzimanin degismesi gerektigini soyledi .

    Simdi yeni sanziman taktirirsam aracim eski haline donebilir mi yoksa daha mi kotu olur ?

    Cevabiniz icin simdiden tesekkur ederim.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Sayın Kamil Ustam,

    Aracımda yüksek hızda bir titreme problemi var. Sizce şanzıman ile ilgili olabilir mi?

    Kısaca problemimi anlatmaya çalışayım. 140 km hızın altında hiç bir problem yok. Araba 140 KM hız ile giderken 5. viteste gaza hafif bastığınızda hafif bir titreme - sallanma başlıyor. Gaza yarım bastığınızda direksiyonda dahi hissedilir bir şekilde titreme ve vuruntu artıyor. Ayağınzı gazdan çektiğinizde sarsıntı ve titreme duruyor. Gaza basma oranı ile şiddet dahada artıyor. Dip gaz yapıp araba 4. vitese atınca hiç problem yok. 4. vitesde 160-170'e kadar hiç problem yok. Daha sonra 5. vitese attığı anda balansı bozuk araba gibi titremeye ve vuruntu yapmaya çok daha şiddetli devam ediyor. Direksiyondan dahi hissediliyor vuruntu. Bu problem eskiden de vardı ama özellikle şanzıman yağ ve filtresi değiştikten sonra arttı gibi. Sizce problem neden olabilir. Motor kulakları geçen hafta değişti. Şanzıman kulakları değişeli 8 ay kadar oldu. Difransiyel takozu 8 ay önce değişti.

    Nacizane yorumlarınızı bekliyorum...




  • quote:

    Orijinalden alıntı: Ahmetabievdemi

    Merhaba..

    1998 tiptronic sanziman honda prelude aracim var. Sanzimanda ilk kalkista 1. Vitesde her gaz pedalina bastigim anda arac birkac saniye siddetli bir sekilde titreme yapiyor ve sonrasinda eski haline normale donuyor 2.,3., ve 4. Vites de hic sorun yasamiyorum. Arac isindiginda herhangi bir yerde duraklama yaptigim zaman sallanti yapiyor. Bir ustaya goturdum birkac gun aracim onda kaldi. Daha sonra araci almaya gittigimde sanzimanin degismesi gerektigini soyledi .

    Simdi yeni sanziman taktirirsam aracim eski haline donebilir mi yoksa daha mi kotu olur ?

    Cevabiniz icin simdiden tesekkur ederim.

    şanzımanın arızasını söylemedimi.neden komple şanzıman değişsin ki
  • quote:

    Orijinalden alıntı: judasper

    herkese günaydın.1.4 is otomatik honda civic kullanıcısıyım.az önce boğaz köprüsü dönüşünde bir sorunla karşılaştım.

    gişelere yaklaştığımda ne zaman ayağımı gazdan çeksem seri halde bir vurma sesi gelmeye başladı.( tak tak tak )gaza bastığımda ise ses kayboluyor.tam gişeye geldiğimde ise aracın altına bir şey takılmış gibi acı bir mekanik sürtme sesi geldi ve sonra kesildi. neyseki yolda bırakmadı beni.aynı şeyler d3'e takıp denediğimde ise bu ses kesildi.ancak her zaman kulandığım d4'te bu arızayı yaşamaktayım.

    bu hatanın ne olduğunu bilen ve tahmini bir masraf söyleyebilecek var mıdır ? şimdiden teşekkür ederim arkadaşlar.

    4 ten 3 geçişte problen var anladığım kadarıyla solenoid olabilir .baktırmananız lazım.sadece solenoid se 200 den başlar




  • quote:

    Orijinalden alıntı: serkan99

    quote:

    Orijinalden alıntı: Ahmetabievdemi

    Merhaba..

    1998 tiptronic sanziman honda prelude aracim var. Sanzimanda ilk kalkista 1. Vitesde her gaz pedalina bastigim anda arac birkac saniye siddetli bir sekilde titreme yapiyor ve sonrasinda eski haline normale donuyor 2.,3., ve 4. Vites de hic sorun yasamiyorum. Arac isindiginda herhangi bir yerde duraklama yaptigim zaman sallanti yapiyor. Bir ustaya goturdum birkac gun aracim onda kaldi. Daha sonra araci almaya gittigimde sanzimanin degismesi gerektigini soyledi .

    Simdi yeni sanziman taktirirsam aracim eski haline donebilir mi yoksa daha mi kotu olur ?

    Cevabiniz icin simdiden tesekkur ederim.

    şanzımanın arızasını söylemedimi.neden komple şanzıman değişsin ki

    Araci kullandi ve sanzimanin iyi olmadigini soyledi. Tamir ederim ama eskisi gibi olmayabilir ilk sahibi biraz hor kullanmis araci dedi. Arac zaten 160. Km de birkac ay once aldim araci ve boyle bir sorunla karsilastim.

    Benim asil sorum sanziman degisirse arac eskisi gibi olur mu yoksa sanziman tamir gorse iyi mi olur kotu mu ?

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • Selamlar...

    sorunumun ortadan kalktigini düsünüyorken, dün tekrardan Sanziman ile ilgili hata bildirisi geldi hem yazili hemde sözlü, fakat bu sefer vurma olmadi ve vites Not-Programa girmedi yani vitesler gayet normal atiyor acaba Modulasyonvalveleri degistikten sonra konulan yeni yag cokmu konuldu yada azmi konuldu?? daha henüz Servise götürmedim, acaba yagdan da yapabilirmi ??

    Sedat
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Ahmetabievdemi


    quote:

    Orijinalden alıntı: serkan99

    quote:

    Orijinalden alıntı: Ahmetabievdemi

    Merhaba..

    1998 tiptronic sanziman honda prelude aracim var. Sanzimanda ilk kalkista 1. Vitesde her gaz pedalina bastigim anda arac birkac saniye siddetli bir sekilde titreme yapiyor ve sonrasinda eski haline normale donuyor 2.,3., ve 4. Vites de hic sorun yasamiyorum. Arac isindiginda herhangi bir yerde duraklama yaptigim zaman sallanti yapiyor. Bir ustaya goturdum birkac gun aracim onda kaldi. Daha sonra araci almaya gittigimde sanzimanin degismesi gerektigini soyledi .

    Simdi yeni sanziman taktirirsam aracim eski haline donebilir mi yoksa daha mi kotu olur ?

    Cevabiniz icin simdiden tesekkur ederim.

    şanzımanın arızasını söylemedimi.neden komple şanzıman değişsin ki

    Araci kullandi ve sanzimanin iyi olmadigini soyledi. Tamir ederim ama eskisi gibi olmayabilir ilk sahibi biraz hor kullanmis araci dedi. Arac zaten 160. Km de birkac ay once aldim araci ve boyle bir sorunla karsilastim.

    Benim asil sorum sanziman degisirse arac eskisi gibi olur mu yoksa sanziman tamir gorse iyi mi olur kotu mu ?



    eskisi gibi olacağını tahmin ediyorum

    ama tabi indirip arızalı parçayı değişse az biraz daha ekonomik yollu olur

    ama indirdikten sonra dağıtıp toplamak bir hayli zaman alıyor

    yada ne bileyim lafta ustaysa şanzıman toplamayı bilmiyorsa yenisiyle değiştiriyordur




  • quote:

    Orijinalden alıntı: serkan99

    quote:

    Orijinalden alıntı: Ahmetabievdemi


    quote:

    Orijinalden alıntı: serkan99

    quote:

    Orijinalden alıntı: Ahmetabievdemi

    Merhaba..

    1998 tiptronic sanziman honda prelude aracim var. Sanzimanda ilk kalkista 1. Vitesde her gaz pedalina bastigim anda arac birkac saniye siddetli bir sekilde titreme yapiyor ve sonrasinda eski haline normale donuyor 2.,3., ve 4. Vites de hic sorun yasamiyorum. Arac isindiginda herhangi bir yerde duraklama yaptigim zaman sallanti yapiyor. Bir ustaya goturdum birkac gun aracim onda kaldi. Daha sonra araci almaya gittigimde sanzimanin degismesi gerektigini soyledi .

    Simdi yeni sanziman taktirirsam aracim eski haline donebilir mi yoksa daha mi kotu olur ?

    Cevabiniz icin simdiden tesekkur ederim.

    şanzımanın arızasını söylemedimi.neden komple şanzıman değişsin ki

    Araci kullandi ve sanzimanin iyi olmadigini soyledi. Tamir ederim ama eskisi gibi olmayabilir ilk sahibi biraz hor kullanmis araci dedi. Arac zaten 160. Km de birkac ay once aldim araci ve boyle bir sorunla karsilastim.

    Benim asil sorum sanziman degisirse arac eskisi gibi olur mu yoksa sanziman tamir gorse iyi mi olur kotu mu ?



    eskisi gibi olacağını tahmin ediyorum

    ama tabi indirip arızalı parçayı değişse az biraz daha ekonomik yollu olur

    ama indirdikten sonra dağıtıp toplamak bir hayli zaman alıyor

    yada ne bileyim lafta ustaysa şanzıman toplamayı bilmiyorsa yenisiyle değiştiriyordur

    Dogru soyluyosun bende katiliyorum ama soyle bir duyum aldim tamir goren sanzimanlar pek de saglam olmuyormus bilmiyorum ne kadari dogru veya yanlis .

    Sanzimandan iyi anlayan birilerine sormak lazim ..

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • ne demek sağlam olmuyormuş..

    arızalı yada değişmesi gereken parça varsa değişiyor bukadar ..eskisi gibi oluyor

    zaten size verdiği şanzımanda daha önce başka araçtan çıkan tamir gören şanzıman değilmi

    işiniz çabuk görülsün diye başka şanzıman veriyor size.yoksa ha sizinki ha başkasınınki farketmez..
  • quote:

    Orijinalden alıntı: serkan99

    ne demek sağlam olmuyormuş..

    arızalı yada değişmesi gereken parça varsa değişiyor bukadar ..eskisi gibi oluyor

    zaten size verdiği şanzımanda daha önce başka araçtan çıkan tamir gören şanzıman değilmi

    işiniz çabuk görülsün diye başka şanzıman veriyor size.yoksa ha sizinki ha başkasınınki farketmez..

    Yardimin icin sagol serkan99 .

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • önemli değil
  • Selamlar,
    2003 model Opel Astra(Elegance) otomatik vites aracım var.Yokuş aşağı park halindeydi.Arabayı çalıştırıp geri vitese aldığımda araba öne doğru kaymaya başladı.(2-3 metre kaydı) Birkaç defa denedikten sonra düzeldi.Acaba problem ne olabilir?
  • Ben 75 binde otomatik şanzuman yağını değiştirdim araç şuan 81 binde.Yeni yağı hangi KM'de koymam gerekli ustalar.
  • kamil usta öncelikle ilginiz ve bilgilerinizi paylaştgınız için teşk ederim

    yaklaşık 1 ay once peugeot 206 2000 model 140binde bir araç aldım, arac normalde ilk kalkışlarında vites geçişlerinde hiçbir sorun yok biraz ısındıktan sonra yani 5 - 10 km gittikten sonra ısınıyor hararet 100 e çıkıyor ve durup kalkışlarda vites almıyor gaza biraz fazla basıyorum motor bagırıyor ve birden kendini atıyor tabi her dur kalkta yapmıyor bir yapıyprsa bir yapmıyor ve vites almadıgı zaman ornek rampadaysam arac geri kayıyor yada duz yolda normalde frenden cekince kendi devir alırken bu sefer devir almıyor duruyor (normalde ısınmamışken geri kaçma sorunu kesinlikle yok)

    bilgisayara bağladık motorda sorun yok sanzuman vites kusutu arızalı çıktı usta yağ değişimi yapılması gerek dedi 600 tl ama birkaç kişi farklı sebeplerden olabilir dediği için yaptırmadım bu konuda yardımcı olabilirseniz çok sevinirim.
  • 
Sayfa: önceki 1718192021
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.