Şimdi Ara

OTOMATİK VİTES ARIZALARI VE ÇÖZÜMLERİ (16. sayfa)

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
4 Misafir - 4 Masaüstü
5 sn
3.597
Cevap
244
Favori
1.187.142
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 1415161718
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • siz bana şanzumanla ilgili başka sorunlarınızda varsa yazın size fiyatı yarın bildirebilirim
    araç kaç model kaç bin km de

    tabii sadece şanzımanın inip temizlenip takılacağını düşünürsek.şanzumanda vuruntu varsa vites geçişlerinde yada başka şeylerde sorun varsa yani arızalı parça değişimi yapılırsa fiyat artar.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi serkan99 -- 19 Temmuz 2012; 16:25:47 >
  • ..

     OTOMATİK VİTES ARIZALARI VE ÇÖZÜMLERİ
  • quote:

    Orijinalden alıntı: serkan99

    ben komple beynin değişeceğini pek zannetmiyorum ,önce karter açılır yağda çapak varmı bakılır.varsa komple şanzımanın inmesi gerekebilir.yoksa solenoidler kontrol edilir,bozukluk varsa solenoidler değişir,ancak solenoidlerde sağlamsa ozaman şanzıman inecek ve arıca bulunacak demektir

    ayrıca komple solenoid takımını değiştiricez dediler mi dur bir düşün çünkü hepsi bozuk olmadanda bazı yerler para kazanma maksatlı değiştirebiliyorlar.

    golf 5 komple şanzıman zor bulunan birşey değildir.bostancı sanayide var

    istanbulda da değilsiniz heralde ..olsaydınız tavsiye ederdim

    solenoid şöyle birşey

     OTOMATİK VİTES ARIZALARI VE ÇÖZÜMLERİ


    Teşekkürler serkan kardeş ve meteg,
    En azından bir fikir sahibi olmuş oldum bu konularda hiç bilgim yoktu açıkcası:) Ankara'da yaptırmayı düşünüyorum aracımı yaptırdıktan sonra son durumu buradan sizlerle de paylaşırım.. saygılar..
  • ..

     OTOMATİK VİTES ARIZALARI VE ÇÖZÜMLERİ
  • ..
  • selam ne oldu yazıdıklarım göremıyordum şimdi düzeldı oh be msn adresımıde çalmışlar dı yeni msn aldım rahatladımm kusura bakmayın sizlere bir süre cevap veremedım hepsı üst üste oldu anladım ne oldu ama şimdı her şey normala bindı sizlerın yanıdayım arkadaşlar
  • Kamil ustaa merhaba.1991 cherokee xj aracımının sanzumanında sıkıntı cıktı daha dogrusu yakıtı cok fazla yakmaya baslayınca sanzumandan süpelendik.içini actıgımızda balataların yanık oldugunu gördük.tamir takımı isteyip yeniden yaptırdım usta.arac yapıldıktan sonra araca bindim fakat benim istedigim gibi olmadı araba.sogukken sıkıntı yok ama ısınınca d ye aldıgımda vuruntu yapıyor.birinci vitesten ikinci vitese gecerkende vuruntu yapıyor.3 le 4.viteslerde sıkıntı yok.bide arac roket yapmıyor yapıyor ama sanki 4000 motorda roket degilde 1,2 motorda roket yapıyormus gibi yapıyor.yardımcı olursan sevinirim.gerikirse burda söktürüp sana yolluya bilirim usta
  • Kamil usta aracı R'ye alınca vuruntulu şekilde geçiyor sorun ne olabilir.Hyundai elantra 2004 otomatik.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: erhankarael

    Kamil ustaa merhaba.1991 cherokee xj aracımının sanzumanında sıkıntı cıktı daha dogrusu yakıtı cok fazla yakmaya baslayınca sanzumandan süpelendik.içini actıgımızda balataların yanık oldugunu gördük.tamir takımı isteyip yeniden yaptırdım usta.arac yapıldıktan sonra araca bindim fakat benim istedigim gibi olmadı araba.sogukken sıkıntı yok ama ısınınca d ye aldıgımda vuruntu yapıyor.birinci vitesten ikinci vitese gecerkende vuruntu yapıyor.3 le 4.viteslerde sıkıntı yok.bide arac roket yapmıyor yapıyor ama sanki 4000 motorda roket degilde 1,2 motorda roket yapıyormus gibi yapıyor.yardımcı olursan sevinirim.gerikirse burda söktürüp sana yolluya bilirim usta

    selam arkadaşim şanzıman yedek parçalarını neyi değiştırdınız ne marka kulandınız haberınız varmı bana yazarsanız size böyle cevap verıyımm balata boşlukları iyi olmalıdır iyi günler
  • quote:

    Orijinalden alıntı: selimkk

    Kamil usta aracı R'ye alınca vuruntulu şekilde geçiyor sorun ne olabilir.Hyundai elantra 2004 otomatik.

    selam diğer vitesler nasıl üçüncu vitese geçişlerı nasıl normalmı eğer normal değilse hidrolık beyine baktırmanız lazım iyi günler
  • ..

     OTOMATİK VİTES ARIZALARI VE ÇÖZÜMLERİ
  • ..

     OTOMATİK VİTES ARIZALARI VE ÇÖZÜMLERİ


     OTOMATİK VİTES ARIZALARI VE ÇÖZÜMLERİ


     OTOMATİK VİTES ARIZALARI VE ÇÖZÜMLERİ
  • Trafikte fazla vakit geçiren insanlara kolaylık sağlayan otomatik vites arabaların kullanımı, birkaç defa direksiyon başına geçmiş insanlar için bile oldukça basittir.




    1. Adım

    Gaz ve freni tanıyın
    Gaz ve fren pedallarını tanıyın. Otomatik vites arabalarda sadece iki pedal vardır. Sağ taraftaki gaz, sol tarafta olan da frendir.



    UYARI


    Gaz ve fren pedallarını sadece sağ ayağınızla kullanın. Sol ayağınızı hiçbir zaman kullanmayın.



    2. Adım

    Vitesi tanıyın
    Vitesteki harflerin anlamlarını öğrenin. Araba modeline göre tam otomatik viteste P, R, N ve D harflerinin dışında 1, 2 ve 3 rakamları da olabilir. P araba park halindeyken, D ileri gitmek için, R de geri gitmek için kullanılır. N boş vites, 1, 2 ve 3 de sabit viteslerdir.



    İPUCU


    Yarı otomatik vitesler hemen hemen her marka için Tiptronik, Multimode, Steptronic gibi farklı isimlere sahiptir. Bu vites tiplerinde, vites artırıp düşürmek için + ve - olmak üzere, iki konum daha bulunur.



    3. Adım

    Aracı çalıştırın
    Vites P'de iken aracı çalıştırın. Kimi araç frene basmadan önce çalışmaya başlamaz. Bu gibi durumlarda frene basın ve arabayı öyle çalıştırın.



    4. Adım

    İleri gidin
    İleri gitmek için vitesi D konumuna getirin. Ayağınızı frenden kaldırın ve yavaşça gaza basın. Hızlanmak istediğinizde gaza daha fazla basın.



    İPUCU


    Araç sollama gibi durumlarda daha kısa sürede hızlanma ihtiyacı duyarsanız, gaza sonuna kadar basın. Araç, vitesi düşürüp daha hızlı ivmelenecektir.



    5. Adım

    Sabit vites ile gidin
    Hızlanmanıza rağmen vitesin yükselmesini istemediğiniz durumlarda hızınıza göre; vitesi 1, 2 veya 3 konumuna getirin. Bu konumdayken vites daima sabit kalır. Mesela dik bir yokuşu inerken ya da çıkarken, düşük bir viteste gitmeniz gerektiğinde bu konumları kullanabilirsiniz. Yarı otomatik viteslerde ise vitesi manuel konuma getirerek, sabit viteste gidebilirsiniz.



    6. Adım

    Geri gidin
    Araba durur konumda iken, frene basıp vitesi R konumuna getirin. Ayağınızı frenden çekip yavaşça gaza basarak, geri geri gidebilirsiniz.



    7. Adım

    Aracı durdurun
    Frene hafifçe basarak aracı durdurun. Araç tam olarak durduktan sonra, vitesi N konumuna getirin. Uzun süreli duracaksanız, vitesi P konumuna getirin. Bazı arabalar vitesi P'ye getirmeden kontağı kapatmanıza izin vermez.


    Özellikle yoğun trafikte sağladığı kullanım konforu ile siz de otomatik vites arabaları tercih edebilirsiniz
  • s.a ustam. hayırlı ramazanlar.
    benim aracım 2001 opel vectra cdx otomatik. arac düşük devirlerde vites yükseltiyor. daha 20 mt gitmeden yüksek vitese geçip yığılma yapıyor. sportif modda ise 4000 deviri göremiyor. 3 gün önce tamirden çıkdı hava akışmetresi falan değişti arızanın nedeni ni bulmadık. ekranda da herhangi bir arıza belirtisi yok.
    yardımcı olursanız çok sevnirim. şimdiden tşk.ler
  • quote:

    Orijinalden alıntı: çözüm kamil usta

    quote:

    Orijinalden alıntı: selimkk

    Kamil usta aracı R'ye alınca vuruntulu şekilde geçiyor sorun ne olabilir.Hyundai elantra 2004 otomatik.

    selam diğer vitesler nasıl üçüncu vitese geçişlerı nasıl normalmı eğer normal değilse hidrolık beyine baktırmanız lazım iyi günler

    Ustam diğer vites geçişleri rahat ve sorunsuz vuruntu yok.Durduğum yerde D'den R'ye çektiğimde geçişi sert vurarak yapıyor.Önceden böyle birşey yoktu ama şuan hissedilir şekilde yapıyor.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: çözüm kamil usta

    quote:

    Orijinalden alıntı: erhankarael

    Kamil ustaa merhaba.1991 cherokee xj aracımının sanzumanında sıkıntı cıktı daha dogrusu yakıtı cok fazla yakmaya baslayınca sanzumandan süpelendik.içini actıgımızda balataların yanık oldugunu gördük.tamir takımı isteyip yeniden yaptırdım usta.arac yapıldıktan sonra araca bindim fakat benim istedigim gibi olmadı araba.sogukken sıkıntı yok ama ısınınca d ye aldıgımda vuruntu yapıyor.birinci vitesten ikinci vitese gecerkende vuruntu yapıyor.3 le 4.viteslerde sıkıntı yok.bide arac roket yapmıyor yapıyor ama sanki 4000 motorda roket degilde 1,2 motorda roket yapıyormus gibi yapıyor.yardımcı olursan sevinirim.gerikirse burda söktürüp sana yolluya bilirim usta

    selam arkadaşim şanzıman yedek parçalarını neyi değiştırdınız ne marka kulandınız haberınız varmı bana yazarsanız size böyle cevap verıyımm balata boşlukları iyi olmalıdır iyi günler

    ustam komple balata takımı degişti raybestos markası.bantı degişti.filitre degişti
  • quote:

    Orijinalden alıntı: ankarafirarisi

    s.a ustam. hayırlı ramazanlar.
    benim aracım 2001 opel vectra cdx otomatik. arac düşük devirlerde vites yükseltiyor. daha 20 mt gitmeden yüksek vitese geçip yığılma yapıyor. sportif modda ise 4000 deviri göremiyor. 3 gün önce tamirden çıkdı hava akışmetresi falan değişti arızanın nedeni ni bulmadık. ekranda da herhangi bir arıza belirtisi yok.
    yardımcı olursanız çok sevnirim. şimdiden tşk.ler

    selam sizinle msn görüşmüştük siz o arkadaşsınız sanırım umarım sorununuz kalmamıştır iyi günler
  • quote:

    Orijinalden alıntı: selimkk

    quote:

    Orijinalden alıntı: çözüm kamil usta

    quote:

    Orijinalden alıntı: selimkk

    Kamil usta aracı R'ye alınca vuruntulu şekilde geçiyor sorun ne olabilir.Hyundai elantra 2004 otomatik.

    selam diğer vitesler nasıl üçüncu vitese geçişlerı nasıl normalmı eğer normal değilse hidrolık beyine baktırmanız lazım iyi günler

    Ustam diğer vites geçişleri rahat ve sorunsuz vuruntu yok.Durduğum yerde D'den R'ye çektiğimde geçişi sert vurarak yapıyor.Önceden böyle birşey yoktu ama şuan hissedilir şekilde yapıyor.

    selam cihaza bağlayarak sorunu net bilmek lazım sizin sorununuz yağ tamamsa selenoid olabilir iyi günler
  • 
Sayfa: önceki 1415161718
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.