Şimdi Ara

OTOMATİK VİTES ARIZALARI VE ÇÖZÜMLERİ (15. sayfa)

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
5 Misafir (1 Mobil) - 4 Masaüstü1 Mobil
5 sn
3.597
Cevap
244
Favori
1.190.439
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 1314151617
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • quote:

    Orijinalden alıntı: cijan

    merhaba kamil usta ;


    arabam 2010 model opel astra 1.3CDTI Enjoy otomatik vites. bugün arabamla seyir halindeyken teklemey başaldı ve yavaşça sağa çektim.sonrasında ekranda a1 yazıyordu yani otomatikte ve 1.vitesteydi araba gaza hafif dokundum araba geri geri gitmeye başladı.bekledim bir kaç dakika snra tekrar a1 deyken gaza dokundum tekrardan geri geri gitmeye başladı.arabanın kontağını kapattım ve bir kaç dakika bekledim arabayı çalıştırdım a1 e aldım gaza hafif dokundum araba ileri doğru gitmeye başladı ve yola devam ettim eve yakındım ve arabayı evin önüne çekip yetkili servisi aramak istedim fakat yolda gelirken araba 2-3 defa kendi kendine N'ye yani bşa attı sonra tekrar ben vitese soktum arabayı ve eve kadar geldim.şuan arabam evin önünde ve servise götürmeden önce size sormak istedim acaba sorun nedir.?

    bilya yada segmanlarda olabilir




  • quote:

    Orijinalden alıntı: serkan99

    hata kodu vermiyorsa tekrar programlatmaya gerek yok


    Hata Kodu yada bildirisi vermedi simdiye kadar, fakat önceden otomatikte giderken mesela 4üncü yada 3üncü vites ile birden Tiptronike attigimda vites kendisi 3 e yada 2 ye geciyordu fakat simdi o olay yok yani ben otomatik 4 ile gidiyorum ve birden Tiptronike attigimda 4 ile devam ediyorum acaba bunun devir ilemi alakasi var yoksa Programlamada mi???



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi sagocan -- 13 Temmuz 2012; 15:18:00 >
  • proglamladan kaynaklıdır.düzeltmişler sorun ortadan kalkmış.devir ile alakası yok.
  • iyi günler Kamil Usta,

    (forumun diğer üyelerine de selam)

    benim problemim geri vites konumunda. R ye taktığımda bazen çok yavaş ilerliyor (gaza bastığımda devir yükseliyor ama hareket hala yavaş gerçekleşiyor ve hemen

    sonrada patinaj çekerek birden fırlıyor) bazen de hiç ilerleme olmuyor (3-4 cm hareket edip kalıyor) nekadar gaza basarsam basayım araba yerinden oynamıyor. ( büyük çile; ne biryere park edebiliyorum ne de park ettiğim yerden çıkabiliyorum.)

    arabam 1996 mercedes E320, 5 ileri otm. 320 000 km civarında. 15000km önce yağını değiştirdim.

    bu sorun nerden kaynaklanıyordur ve ne yapmak gerekir. ( Şu an Muğla/ Datça dayım buralarda bu sorunu gösterceğim-fikir alacağım kimse yok)

    Şimdiden ilginiz ve tavsiyeleriniz için teşekkürler.
  • otomatik şanzımancıya götürün .şanzımanın inmesi gerekecek büyük ihtimal.balata veya saçlar gitmiştir tahminen.biraz masraf açacak size
  • quote:

    Orijinalden alıntı: serkan99

    proglamladan kaynaklıdır.düzeltmişler sorun ortadan kalkmış.devir ile alakası yok.


    sagol @serkan99 kardes..
  • Kamil usta selamlar,
    Aynı sorunu yaşayan arkadaşlar da buradan faydalansın diye buradan yazmak istedim. Öncelikle aracım 2004 model golf V 1.6 tiptronik 170000 km'de sanırım şanzıman yağı hiç değişmemiş . Arızam ise, aracım 10-15 km gitttikten sonra veya Ankara trafiğinde sık dur kalk yaptıktan sonra özellikle 2'den 3'e geçerken birde P'den R'ye aldıktan sonra hissedilir şekilde vuruyor. Şaşmazda bir servise götürdüm araca binmeden(sanırım bu modellerde kronik bir arıza) problemin beyninde olduğunu, değişmesi gerektiğini söylediler ve tuzlu bir rakam çıkardılar. Birde yeni parçaya herhangi bir garanti verilemiyormuş sanırım. Sen ne tavsiye edersin kamil usta vakit bulduğumda aracı sana da getirmek isterim. şimdiden çok teşekkürler..
  • quote:

    Orijinalden alıntı: hknorl

    Kamil usta selamlar,
    Aynı sorunu yaşayan arkadaşlar da buradan faydalansın diye buradan yazmak istedim. Öncelikle aracım 2004 model golf V 1.6 tiptronik 170000 km'de sanırım şanzıman yağı hiç değişmemiş . Arızam ise, aracım 10-15 km gitttikten sonra veya Ankara trafiğinde sık dur kalk yaptıktan sonra özellikle 2'den 3'e geçerken birde P'den R'ye aldıktan sonra hissedilir şekilde vuruyor. Şaşmazda bir servise götürdüm araca binmeden(sanırım bu modellerde kronik bir arıza) problemin beyninde olduğunu, değişmesi gerektiğini söylediler ve tuzlu bir rakam çıkardılar. Birde yeni parçaya herhangi bir garanti verilemiyormuş sanırım. Sen ne tavsiye edersin kamil usta vakit bulduğumda aracı sana da getirmek isterim. şimdiden çok teşekkürler..

    sorununuzun sebebi bence vites kutusunun içinde yer alan elektronik kontrol birimindeki solenoidlerdir.

    Ayrıca 170 bin km de bir aracında çoktan yağ değişimi yapılması gerekirdi..yani şimdiye kadar 5 kez değişmesi gerekirdi ama hiç değişmemiş...solenoidler değişince mecburen yağıda değiştirmek zorunda kalacaksınız zaten

    30 bin km de yağınızı değiştirinki şanzımanınız uzun ömürlü olsun



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi serkan99 -- 16 Temmuz 2012; 0:25:51 >




  • quote:

    Orijinalden alıntı: sagocan

    quote:

    Orijinalden alıntı: serkan99

    proglamladan kaynaklıdır.düzeltmişler sorun ortadan kalkmış.devir ile alakası yok.


    sagol @serkan99 kardes..

    önemli değil
  • Kamil ustaa merhaba.1991 cherokee xj aracımının sanzumanında sıkıntı cıktı daha dogrusu yakıtı cok fazla yakmaya baslayınca sanzumandan süpelendik.içini actıgımızda balataların yanık oldugunu gördük.tamir takımı isteyip yeniden yaptırdım usta.arac yapıldıktan sonra araca bindim fakat benim istedigim gibi olmadı araba.sogukken sıkıntı yok ama ısınınca d ye aldıgımda vuruntu yapıyor.birinci vitesten ikinci vitese gecerkende vuruntu yapıyor.3 le 4.viteslerde sıkıntı yok.bide arac roket yapmıyor yapıyor ama sanki 4000 motorda roket degilde 1,2 motorda roket yapıyormus gibi yapıyor.yardımcı olursan sevinirim.gerikirse burda söktürüp sana yolluya bilirim usta.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: serkan99

    quote:

    Orijinalden alıntı: hknorl

    Kamil usta selamlar,
    Aynı sorunu yaşayan arkadaşlar da buradan faydalansın diye buradan yazmak istedim. Öncelikle aracım 2004 model golf V 1.6 tiptronik 170000 km'de sanırım şanzıman yağı hiç değişmemiş . Arızam ise, aracım 10-15 km gitttikten sonra veya Ankara trafiğinde sık dur kalk yaptıktan sonra özellikle 2'den 3'e geçerken birde P'den R'ye aldıktan sonra hissedilir şekilde vuruyor. Şaşmazda bir servise götürdüm araca binmeden(sanırım bu modellerde kronik bir arıza) problemin beyninde olduğunu, değişmesi gerektiğini söylediler ve tuzlu bir rakam çıkardılar. Birde yeni parçaya herhangi bir garanti verilemiyormuş sanırım. Sen ne tavsiye edersin kamil usta vakit bulduğumda aracı sana da getirmek isterim. şimdiden çok teşekkürler..

    sorununuzun sebebi bence vites kutusunun içinde yer alan elektronik kontrol birimindeki solenoidlerdir.

    Ayrıca 170 bin km de bir aracında çoktan yağ değişimi yapılması gerekirdi..yani şimdiye kadar 5 kez değişmesi gerekirdi ama hiç değişmemiş...solenoidler değişince mecburen yağıda değiştirmek zorunda kalacaksınız zaten

    30 bin km de yağınızı değiştirinki şanzımanınız uzun ömürlü olsun

    Teşekkürler Serkan kardeş,
    Anladığım kadarıyla solenoidler beynin içerisinde yer alıyor ve beyni değiştirmeden sadece solenoidlerin yenilenmesiyle sorunu halledebiliyoruz sanırım? Şanzıman yağı değişimi kayıtlarda görünmüyormuş ben 150 binde almıştım belki de yapılmıştır emin değilim yani:)
    Saygılar..




  • quote:

    Orijinalden alıntı: hknorl

    quote:

    Orijinalden alıntı: serkan99

    quote:

    Orijinalden alıntı: hknorl

    Kamil usta selamlar,
    Aynı sorunu yaşayan arkadaşlar da buradan faydalansın diye buradan yazmak istedim. Öncelikle aracım 2004 model golf V 1.6 tiptronik 170000 km'de sanırım şanzıman yağı hiç değişmemiş . Arızam ise, aracım 10-15 km gitttikten sonra veya Ankara trafiğinde sık dur kalk yaptıktan sonra özellikle 2'den 3'e geçerken birde P'den R'ye aldıktan sonra hissedilir şekilde vuruyor. Şaşmazda bir servise götürdüm araca binmeden(sanırım bu modellerde kronik bir arıza) problemin beyninde olduğunu, değişmesi gerektiğini söylediler ve tuzlu bir rakam çıkardılar. Birde yeni parçaya herhangi bir garanti verilemiyormuş sanırım. Sen ne tavsiye edersin kamil usta vakit bulduğumda aracı sana da getirmek isterim. şimdiden çok teşekkürler..

    sorununuzun sebebi bence vites kutusunun içinde yer alan elektronik kontrol birimindeki solenoidlerdir.

    Ayrıca 170 bin km de bir aracında çoktan yağ değişimi yapılması gerekirdi..yani şimdiye kadar 5 kez değişmesi gerekirdi ama hiç değişmemiş...solenoidler değişince mecburen yağıda değiştirmek zorunda kalacaksınız zaten

    30 bin km de yağınızı değiştirinki şanzımanınız uzun ömürlü olsun

    Teşekkürler Serkan kardeş,
    Anladığım kadarıyla solenoidler beynin içerisinde yer alıyor ve beyni değiştirmeden sadece solenoidlerin yenilenmesiyle sorunu halledebiliyoruz sanırım? Şanzıman yağı değişimi kayıtlarda görünmüyormuş ben 150 binde almıştım belki de yapılmıştır emin değilim yani:)
    Saygılar..

    evet doğrudur solenoidler beynin içerisinde.şanzumanın inmesine gerek kalmadan solenoidler çıkarılacak ve test cihazıyla kontrolü yapılacak



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi serkan99 -- 16 Temmuz 2012; 23:45:07 >




  • quote:

    Orijinalden alıntı: serkan99

    quote:

    Orijinalden alıntı: hknorl

    quote:

    Orijinalden alıntı: serkan99

    quote:

    Orijinalden alıntı: hknorl

    Kamil usta selamlar,
    Aynı sorunu yaşayan arkadaşlar da buradan faydalansın diye buradan yazmak istedim. Öncelikle aracım 2004 model golf V 1.6 tiptronik 170000 km'de sanırım şanzıman yağı hiç değişmemiş . Arızam ise, aracım 10-15 km gitttikten sonra veya Ankara trafiğinde sık dur kalk yaptıktan sonra özellikle 2'den 3'e geçerken birde P'den R'ye aldıktan sonra hissedilir şekilde vuruyor. Şaşmazda bir servise götürdüm araca binmeden(sanırım bu modellerde kronik bir arıza) problemin beyninde olduğunu, değişmesi gerektiğini söylediler ve tuzlu bir rakam çıkardılar. Birde yeni parçaya herhangi bir garanti verilemiyormuş sanırım. Sen ne tavsiye edersin kamil usta vakit bulduğumda aracı sana da getirmek isterim. şimdiden çok teşekkürler..

    sorununuzun sebebi bence vites kutusunun içinde yer alan elektronik kontrol birimindeki solenoidlerdir.

    Ayrıca 170 bin km de bir aracında çoktan yağ değişimi yapılması gerekirdi..yani şimdiye kadar 5 kez değişmesi gerekirdi ama hiç değişmemiş...solenoidler değişince mecburen yağıda değiştirmek zorunda kalacaksınız zaten

    30 bin km de yağınızı değiştirinki şanzımanınız uzun ömürlü olsun

    Teşekkürler Serkan kardeş,
    Anladığım kadarıyla solenoidler beynin içerisinde yer alıyor ve beyni değiştirmeden sadece solenoidlerin yenilenmesiyle sorunu halledebiliyoruz sanırım? Şanzıman yağı değişimi kayıtlarda görünmüyormuş ben 150 binde almıştım belki de yapılmıştır emin değilim yani:)
    Saygılar..

    evet doğrudur solenoidler beynin içerisinde.şanzumanın inmesine gerek kalmadan solenoidler çıkarılacak ve test cihazıyla kontrolü yapılacak

    Götürdüğüm ustalar da sanırım işin biraz kolayına kaçıp komple değişimi uygun görüyorlar.. Bu işi nerede yaptırabilirim peki serkan kardeş bilgin var mı halledip kurtulmak istiyorum:)




  • sayın hknorl,


    işin kolayına kaçılması diye birşey yoktur.. bakımları ihmal edilen (yağ değişimleri) bir şanzıman ilk olarak vites geçişlerinde bocalama yapar.. daha sonra vites geçişleri çok geç oluşmaya başlar ve en sonunda tıkanan elektro vana kanalları sonucunda arıza kaydı oluşur lamba yanar veya ilgili vites geçmez olur.. bugün solenoid kutusunun açılması ve standart bir temizlik işlemiş 200-300 tllere yapılır. bozuk olan bir solenoid en az 300 tl tutar.. eğer solenoid yuvası yani kanalları bozuksa komple değişimi gerekir ki bu 2-3 bin tllere çıkar.. aşağıda gövdenin resmi vardır.. bu parça pahalı bir parçadır.. en az çıkma bir şanzıman kadar tutar.. bu durumda şanzıman tamiri yerine değişimi ekonomik olarak daha doğrudur.. mekanik arıza varsa zaten şanzıman inmek zorundadır.. önden çekişli araçların şanzımanlarının inmesi yarım güne kadar zaman alır..bu da işçlik maliyetinin çok artması demektir..

     OTOMATİK VİTES ARIZALARI VE ÇÖZÜMLERİ


     OTOMATİK VİTES ARIZALARI VE ÇÖZÜMLERİ



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi meteg -- 17 Temmuz 2012; 15:54:09 >




  • quote:

    Orijinalden alıntı: meteg

    sayın hknorl,


    işin kolayına kaçılması diye birşey yoktur.. bakımları ihmal edilen (yağ değişimleri) bir şanzıman ilk olarak vites geçişlerinde bocalama yapar.. daha sonra vites geçişleri çok geç oluşmaya başlar ve en sonunda tıkanan elektro vana kanalları sonucunda arıza kaydı oluşur lamba yanar veya ilgili vites geçmez olur.. bugün solenoid kutusunun açılması ve standart bir temizlik işlemiş 200-300 tllere yapılır. bozuk olan bir solenoid en az 300 tl tutar.. eğer solenoid yuvası yani kanalları bozuksa komple değişimi gerekir ki bu 2-3 bin tllere çıkar.. aşağıda gövdenin resmi vardır.. bu parça pahalı bir parçadır.. en az çıkma bir şanzıman kadar tutar.. bu durumda şanzıman tamiri yerine değişimi ekonomik olarak daha doğrudur.. mekanik arıza varsa zaten şanzıman inmek zorundadır.. önden çekişli araçların şanzımanlarının inmesi yarım güne kadar zaman alır..bu da işçlik maliyetinin çok artması demektir..

     OTOMATİK VİTES ARIZALARI VE ÇÖZÜMLERİ


     OTOMATİK VİTES ARIZALARI VE ÇÖZÜMLERİ


    İlgin için teşekkürler meteg,

    Aynen dediğin gibi aracım sanırım bocalama aşamasında herhangi bir arıza lambası yanmıyor soğukken bir problem yokken belli bir sıcaklığa geldikten sonra baş ağrıtıcı problemler ortaya çıkıyor.. Götürdüğüm 2 usta da solenoid kutusunu açmamız gerekiyor gibi bir şey söylemedi. Söyledikleri tek şey beynin değişmesi gerektiği yönündeydi(belkide bugüne kadar yaşadıkları tecrübelerde hep değişmesi gerekmiştir)..




  • bu durumda arızanın mekanik olduğunu düşünmek mantıklı olur.. ustaların beyin dediği tork konvertörü de olabilir..vites kutusu ısındıktan sonra ortaya çıkan arızaların nerdeyse tamamı basınç sorunu ile ilgilidir ve hayra alamet değildir.. ciddi bir revizyon gerekebilir kutuda bu durumda da çıkma kutu almak en mantıklısıdır..



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi meteg -- 18 Temmuz 2012; 11:31:18 >
  • ben komple beynin değişeceğini pek zannetmiyorum ,önce karter açılır yağda çapak varmı bakılır.varsa komple şanzımanın inmesi gerekebilir.yoksa solenoidler kontrol edilir,bozukluk varsa solenoidler değişir,ancak solenoidlerde sağlamsa ozaman şanzıman inecek ve arıca bulunacak demektir

    ayrıca komple solenoid takımını değiştiricez dediler mi dur bir düşün çünkü hepsi bozuk olmadanda bazı yerler para kazanma maksatlı değiştirebiliyorlar.

    golf 5 komple şanzıman zor bulunan birşey değildir.bostancı sanayide var

    istanbulda da değilsiniz heralde ..olsaydınız tavsiye ederdim

    solenoid şöyle birşey

     OTOMATİK VİTES ARIZALARI VE ÇÖZÜMLERİ



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi serkan99 -- 19 Temmuz 2012; 14:34:08 >




  • Merhabalar, birkaç sorum olacak.

    Aracım volvo s60 , bir süre önce radyatör su eksiltmesi sebebi ile tamire götürdüm, tamir esnasında şanzıma su kaçtığı ortaya cıktı.

    1- Ne zaman sanzımana su karıştığını öğrenmenin bir yolu var mı ?
    2- Toplamda 21 litre yağ kullanarak 2 farklı kez yağ değişimine gidildi yine biraz yağ sulu cıktı. Şanzımanı tamamen boşaltmanın bir yolu var mı ?
    3- Bu sorun kalıcı bir probleme yol açabilir mi ?


    Teşekkürler.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi ozgurgunay -- 19 Temmuz 2012; 10:49:21 >
  • şanzıman inerse olur ama pahalıya mal olur size

    tabii böylece hem şanzımanınızın parçaları temizlenmiş olur hemde eskimiş aşınmış parçalar varsa değişmiş olur tabi ama biraz tuzlu olur



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi serkan99 -- 19 Temmuz 2012; 12:26:20 >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: serkan99

    şanzıman inerse olur ama pahalıya mal olur size

    tabii böylece hem şanzımanınızın parçaları temizlenmiş olur hemde eskimiş aşınmış parçalar varsa değişmiş olur tabi ama biraz tuzlu olur

    Tahmini masraf rakamı var mıdır ?
    Teşekkürler

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • 
Sayfa: önceki 1314151617
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.