Şimdi Ara

Otomatik vites araba nasıl kullanılır? (9. sayfa)

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
3 Misafir - 3 Masaüstü
5 sn
215
Cevap
24
Favori
452.047
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
6 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 7891011
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • özgürkuaför kullanıcısına yanıt
    kontağı kapatmadan p ye al
  • cvp iç,in tşk ederim peki kontağı kapalı iken parka almak ne gibi sakıncalı
  • degobar kullanıcısına yanıt
    cvp iç,in tşk ederim peki kontağı kapalı iken parka almak ne gibi sakıncal
  • selamlar. 1997 nissan pathfinder kullanıyorum. araç yolda giderken stop etti.
    bu hafta maltepe sahil yolunda yaptı. bir anda devir saati sıfıra düşüyor. fren ve direksiyon sertleşiyor.
    lpg den olabilir dediler ama orada sıkıntı gözükmüyor. şanzıman ile ilgili birşey olabilir mi?
    servis bir sorun bulamadı.
  • özgürkuaför kullanıcısına yanıt
    Kontak kapalı iken vites kolunu P ye aldığında sadece kolun pozisyonu P ye geliyor. Halbuki kontak açıkken yani motor çalışır vaziyette iken kolun hareketi ile konvertörden gelen yağın basıncı ile dişli mekanizmasına da kumanda edip, şanzımanı boşta iken kilitlemiş oluyorsun. Tam otomatik şanzımanlar yağ basıncı ile çalışır seçici kolun hareketi ile bazı selenoid valflere kumanda ederek dişlilerin hareketi sağlanır.
  • degobar kullanıcısına yanıt
    çok tşk ederim bilgi için bundan sonra sizin dediğiniz gibi kullanacağım
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Sozuak


    quote:

    Orijinalden alıntı: degobar

    Vites N de iken frene basarak aracın hafifçe kaymasına engel oluyorsun ve yük el frenine binmemiş oluyor. Ayağın frende iken P ye aldığında yük şanzıman kilidine biner.

    Ayak frende iken araç kıpırdamayacak durumda nasıl biniyor anlamadım. Ben 5 yıldır böyle biniyorum rampa aşağı ya da yukarı sorun olmuyor herkes bildiği gibi kullansın o zaman ille de benim ki doğru diye direniyorsunuz doğru sadece bir tane olmaz



    Arkadasim otomatik vites arabam yok ama sana makina muhendisi olarak ifade edeyim. Degobar %100 hakli. Neden mi cunku el freni ortalama 2-3 cm bosluk alarak calisir yani cektigin anda yuk el frenine binmez. ayagini frenden kaldirman gerek ki arac o boslugu alsin. Aracin o boslugu almasi icin ya debriyaji kullanirsin ama otomatik viteste N pozisyonuna alman gerekir. Eger aracinizin frenini kaldirmadan P ye alirsaniz her turlu yuku vites kutusuna bindirmis olursunuz. Cunku hareket her mm icin dislide olur. ve yuk 2-3 cm de el frenine ulasana kadar park dislisini sikistirmis olur, umarim anlatabilmisimdir.

    1-frene bas dur
    2-bosa al
    3-el frenini cek
    4-sag ayagi frenden kaldir
    5- tekrar frene basip P konumuna al yada meyil yoksa N de birak
    6- Kontagi kapat

    Ayrica otomatik vites arabalari kullanmak da ozen gerektirir. Otomatik vitesi kotuleyenler anlamadan kullanip dagitanlar oluyor malesef. bu yuzden ikinci el alirken once sahibinin nasil kullandigina bakmak gerekir.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi adameus -- 23 Ekim 2014; 5:57:35 >




  • adameus A kullanıcısına yanıt
    Bazen forumda rastlıyoruz şanzıman P de kilitlendi vites değişmiyor diye; işte bu yüzden kilitleniyor. Benim aracımda üretici bu gibi durumlarda sürücünün müdahale etmesi için vites kolunun yanında küçük bir kapak koymuş bunu açıp kontak anahtarını buraya sokuyorsun kilit mekanizmasını açıyor diğer araçlarda da böyle bir şey var mı bilemem.
  • konu otomatik araba park edilirken herhangi bir parçaya zarar vermemek için ne yapılmalıdır a dönmüş.İyi o da faydalı bişey.

    ben de bi bilgi vermek istiyorum,yokuş aşşa giderken de fren kullanmak yerine hıza göre D nin altındaki L -1-2-3 kademe kademe manuel araba gibi hız düşürülebilir mesela.Tiptroniklerde de aynı işlem yapılır.
  • murat_sönmez kullanıcısına yanıt
    ( P ) : Park. Bu pozisyonda şanzıman kilitilidir. Kullanım yeri : Park halinde dururken, uzun süreli beklemelerde, aracı ilk çalıştırmalarda kullanılır.

    ( R ) : Geri vites. Geri gitmek için kullanılır.

    ( N ) : Boş. Manuel araçlarda ki vites boşta pozisyonuyla aynıdır. Duraklamalarda kullanıla bilir. Araç hareket halindeyken bu pozisyona alınmamalıdır. Yetersiz yağlamadan dolayı şanzıman hasarlanır.

    ( D ) : Sürüş. İleri gitmek için kullanılan vitestir. Bu pozisyonda aracın hızına göre otomatik olarak vitesler değişir.

    ( D4 ) : Sürüş. ( D ) pozisyonuyla aynıdır. İleri gitmek için kullanılan vitestir. Bu pozisyonda aracın hızına göre otomatik olarak vitesler değişir.

    ( D3 veya 3 ) : Sürüş. İleri gitmek için kullanılan vitestir. Bu pozisyonda aracın hızı max.100 km. ye kadar kullanılmalıdır. Şehiriçi kullanım bu pozisyonda olabilir.

    ( 2 ) : Sürüş. İleri gitmek için kullanılan vitestir. Bu pozisyonda aracın hızı max.60 km. ye kadar kullanılmalıdır. Bu km. ye kadar düşük hızlarda kullanım bu pozisyonda olabilir. Şanzımanın bu pozisyonda geri kayma kilidi vardır. Dik yokuşlarda geri kaymayı önler.

    ( 1 ) : Sürüş. İleri gitmek için kullanılan vitestir. Bu pozisyonda aracın hızı max.30 km. ye kadar kullanılmalıdır. Bu km. ye kadar düşük hızlarda kullanım bu pozisyonda olabilir. Şanzımanın bu pozisyonda geri kayma kilidi vardır. Dik yokuşlarda geri kaymayı önler.

    ( L ) : Sürüş. İleri gitmek için kullanılan vitestir. Bu pozisyonda aracın hızı max.30 km. ye kadar kullanılmalıdır. Bu km. ye kadar düşük hızlarda kullanım bu pozisyonda olabilir. Şanzımanın bu pozisyonda geri kayma kilidi vardır. Dik yokuşlarda geri kaymayı önler.

    ( S veya O ) : Speed, Overdirive. Hızlı kullanım veya Spor kullanım. Bu butonlar devredeyken aracın normal vites değiştirme, devir aralığı yükselir. Hızlanma ve akselerasyon artar. Yakıt sarfiyatı maksimuma çıkar.

    ( KAR BUTONU ) Kaymayı önleme. Aracın devirsiz kalkmasını sağlar. Karlı, buzlu, yağmurlu ve kaygan zeminde kalkış için kullanılır.


    bana lazım olanlar da bunlardı zaten , teşekkürler




  • qaan77 Q kullanıcısına yanıt
    Belli hızların üzerinde bu şekilde yaparsanız oldukça sakıncalı olabilir.

    Aracın kullanım kılavuzunda hangi maks. hızlarda D vitesinden L1 - L2 'ye yada 1 - 2 'ye geçebileceği yazılır.

    Ancak bunu yokuş aşağı indiğiniz anda tutturmak zor olabilir yada trafiğin akışkanlığından ötürü uygun zamanlama yapılamayabilir yani bu konuda dikkatli olmak gerek.

    Ben çok düşük hızlarda hareket eden ağır trafikte bunu yapıyorum sorun olmuyor.10-20 km. gibi hızlarda sorun olmazda. 40 km+ üzerinde sıkıntı olur.
  • merhaba. daha önce derdimi anlatmıştım ama cevap alamadım.
    araç hareket halindeyken arada stop ediyor. bütün elektrik gidiyor.
    kontağı tek tık kapatıp açtığımda ise araş tekrar marş alıyor ve yola devam ediyor.
    hareket halindeyken bu işlemi yapmak araca zarar verir mi?
  • ben yazınızı okudum ve şimdi düşünüyorum araç D de ve hızınız 80
    motor stop etti, siz de gidtmeye devam mı ediyosunuz D de öyle mi ?
    Yani cevap vermek isteyenler vardır ama sizin durumunuzu anlayabilmek zor bence
    tam stop ettiğinde N ye mi alıyorsunuz nasıl oluyor?N ye aldıktan sonra da çalıştırıp tekrar D ye geçiyorsnuz sanırım.

    Hepsinden önce bir sorun var ve bu sorunu halletmeden sürüyorsunuz bunu kabul edelim.
    Akü mü beslemiyor,Yakıt pompası mı arızalı tahmin etmek zor.Dikkatli olun.
  • kalles_papaz kullanıcısına yanıt
    Vites kolu D'de iken aracı çalıştıramazsınız mutlaka N konumuna almanız gerekir N'de çalıştırdınız ama araç hareket halinde D'ye aldığınızda dişlilere ani yüklenmeden dolayı zamanla şanzımanı kucağa almanız kaçınılmaz.
    Öncelikle araç neden stop ediyor onu açıklığa kavuşturmalısınız.
  • Arkadaslar merhaba,

    Ben de yeni otomatik vites CVT 1.6 Megane HB aldim touch plus ozellikli. Esasinda konu aracin cinsi tipi degil, otomatik vitesle ilgili olan bir sey hakkinda soru sormak istiyorum. Uzun sure bir yerde bekledigim icin vitesi hali ile D'den N'ye aldim. Ayagim da frene basili; fakat bir ara daldigimdan, ayagimi hafifce (nasil olsa vites N'de, yani bosta diye) vitesten cekmis bulundum, yoldaki egimden dolayi araba belki bir 30-50 cm kadar kaydi geriye dogru hemen frene basip durdurdum. Sonra normal sekilde park ettim zaten.

    Sorum: Vites N'deyken geriye dogru bu hafif kaymadan dolayi aracima bir sey olur mu ? Surekli her dakka olan da bir sey degil. Boyle nadir oldugu icin soruyorum zaten.

    Tesekkurler
  • bişey olmaz, sizin olayın manuel arabanın boşta geri kaymasından farkı yok.
    kayarken d ye alıp gaza da yüklenmemişsiniz şayet öyle olsa otomatik vitesi zorlamış olurdunuz.
    sorun yok dikkatli ve hassas olmaya devam,iyi seneler..
  • Ustadim cevabiniz ve alakaniz icin cok tesekkur ederim.

    Yine bir sorum daha olacakti bugun olan bir konuyla ilgili. Is yerimde her zaman park ettigim yere park etmek icin park yerinin onunde duran plastik kukalari kaldirmak uzere arabadan calisir vaziyetteyken inmem gerekti. Dolayisiyla el frenini cektim ancak vitesi cok kisa sureligine D'den N veya P'ye almayi unuttum. Ayak freninden de ayagimi cektim. Yani el freni cekili vites D'de ve araba calisir veziyetteydi. Fakat aractan henuz inmeden yanlisimi farkedip en gec bilemediniz 5-7 sn icinde ayak frenine tekrar basarak, vitesi N'ye aldim ondan sonra da aractan inip kukalari kaldirdim. Sunu da soyleyeyim ben yanlisimi farkedene kadar arac da hic yerinden hareket bile etmedi.

    Cok kisa sureligine de olsa araba calisir vaziyetteyken ayak freninden ayagimi cekmis olup, vitesi D'den P veya N'ye almamis olmam yani 5-7 snlik yanlis arabama zarar vermis midir sizce veya verir mi ? Ilk defa oldu bir de arabam cok yeni 1400 km'de daha uzerine titriyorum biraz da



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Tazmanya Canavarı -- 4 Şubat 2015; 18:41:27 >




  • Üstatlar;

    Değerli yorumlarınızla sizce TR de bınılecek en sorunsuz, en ekonomık kısaca her yönden tavsıye edeceğiniz Otomatık Vıtes Binek ve Suv tarzı araclar sıralama yapılacak olursa hangılerıdır?
  • @tazmanya

    bunun kırmızı ışıkta dururken vites "D" de frene basmaktan farkı yok.
    Araba yerinden hareket te etmemiş.Yani ne fren pabuçları erimiş ne de bişey.
    yapılmasa daha iyi yani araba viteste olduğu için gitmek istiyor, bir yandan da frenle tutuluyor.5-7 sn den hiçbişey olmaz.

    @yayamaschocuk

    otomatik vitesi yormayacak şekilde kullanırsanız hemen hemen hiçbirinde sorun yaşanmaz.Tabi fabrikasyon hatalar olabilir.
    Kullandığım otomatik viteslerin hiçbirinde sorun yaşamadım;

    Peugeot 2002 307(porsche ortak çalışması vardı)
    Honda 2004 civic ve sayısız civic,crx tecrübem oldu hiçbirinde ne ben ne arkadaşlarım sorun yaşamadık.
    BMV 1997-1999 520i bu vitesi bir sürü araca monte etti.range roverlarda kullanıldı.
  • qaan77 Q kullanıcısına yanıt
    qaan77 , Tesekkurler hocam.

    Bazen, insan cok ani acele seyler yapmasi gerektiginde, planli hareket edemiyor. Ornegin bugun durdum park yeri icin bir aracin cikmasini bekliyorum. Bosalacak ki ben girecem. O arada arkadan biri bir sey soyledi, arkaya gelmem icin bir hareket yapti. Mesela uzun sure beklemede kaldigim icin vites N'deydi. Ayagi frenden cektim. Araba haliyle geri kaydi 20 30 cm uya da 2 veya 3 sn bir sey. Hemen frene basip D ye aldim veya duruma gore R'ye aldim ve devam ettim. N de iken o sekilde kaydirmam sorun olur mu simdi mesela bu kadar kisa sureli ?
  • 
Sayfa: önceki 7891011
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.