Şimdi Ara

Otomatik vites araba nasıl kullanılır? (8. sayfa)

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
215
Cevap
24
Favori
452.010
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
6 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 678910
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • quote:

    Orijinalden alıntı: degobar

    Vites N de iken frene basarak aracın hafifçe kaymasına engel oluyorsun ve yük el frenine binmemiş oluyor. Ayağın frende iken P ye aldığında yük şanzıman kilidine biner.

    Ayak frende iken araç kıpırdamayacak durumda nasıl biniyor anlamadım. Ben 5 yıldır böyle biniyorum rampa aşağı ya da yukarı sorun olmuyor herkes bildiği gibi kullansın o zaman ille de benim ki doğru diye direniyorsunuz doğru sadece bir tane olmaz

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Sozuak S kullanıcısına yanıt
    Nasıl istiyorsan öyle yap neticede araç senin
    sen en doğrusunu bilirsin
  • Ben doğru bir tane o da benimki demedim bu yöntem de var dedim neden alınganlık yapıp imalı konuşuyorsunuz. Eğer aklı Selim birisi iseniz denersiniz dersiniz ki hayır bende o sonucu vermedi yada evet öyle de oluyormuş bu kadar basit. Sonuçta amaç aynı işi daha kolay prosedürlerde yaparak hayatı kolaylaştırmak. Ben sadece zaten aracı durdururken ayak frende olduğundan ek iş yapmadan direkt p ye alıp elfrenini çekip ayağı frenden çekiyorum hepsi bu. Yanlış ifade ettiysem özür dilerim.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Sozuak -- 22 Haziran 2013; 11:23:28 >
    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Arkadaşlar merhaba 2008 model otomatik vites kia sportage kullanıyorum yeni başladım kullanmaya yolda giderken gaza basıp hızlanırken vites değişiyor ondan sonra üst vitese geçmek için aynen gaza yüklenmeye devammı etmeliyim yoksa belli bi devire kadar yüklenip mesela 3000 devire kadar vites atınca bırakıp tekrar mı basmalıyım lütfen cevap şimdiden teşekkürler :)
  • Aracı sürerken D ye aldıktan sonra siz vitesin nasıl değişeceğine bakmayın nasıl sürmek istiyorsanız öyle sürün vites kutusu gerektiği gibi değiştirir. Sadece dikkat etmeniz gereken vites kutusunu gereksiz ani yüklenmelerle zorlayıp yıpratmamak. Aracı üreten, motoru, vites kutusunu tasarlayanlar çalışması için gerekli yazılımı da gerektiği gibi yapmışlardır. Hem otomatik vites kullanıp hem de vites şöyle mi değişecek, böylemi değişecek diye düşünecek olursak manuel alırdık daha iyi. Siz dikkatinizi trafiğe verin vites değişimi şekli yerine.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: murat_sönmez

     Otomatik vites araba nasıl kullanılır?

    OTOMATİK VİTESLİ ARAÇ KULLANMA. TEMEL DİREKSİYON EĞİTİM NOTLARI

    1 – HAZIRLIK

    2 – KALKIŞ YAPMAK

    3 – SÜRÜŞ ESNASINDA YAPILMASI GEREKENLER

    4 – GERİ GİTMEK. GERİ MANEVRA YAPMA KURALLARI

    5 – ( U ) DÜNÜŞÜ YAPMAK

    6 – DURMAK. DURMA KURALLARI

    7 – ARACI EMNİYETE ALMA VE ARACI TERK ETMEDEN ÖNCE YAPILMASI GEREKEN İŞLEMLER

    1 – HAZIRLIK

    Araca ilk bindiğinizde yapmanız gereken işlemler.

    1 - Aracın kapısını sol elinizle açıp, sağ ayağınızla araca bininiz.

    2 - Önce, oturduğununuz koltuğu ayarlayınız. Koltuğu ayarlamak için;

    A - Sol elinizle koltuk ayar mandalını tutup yukarı doğru çekiniz.

    B - Sağ elinizle de direksiyondan yardım alarak koltuğu ileri-geri hareket ettirmek suretiyle, koltuğunuzu aracı rahatlıkla kullanabileceğiniz bir konuma getiriniz. Ayar mandalını bırakınız.

    3 - Aracın dikiz aynalarını ayarlayınız. Sağ elinizle iç dikiz aynasını, sol elinizle de sol dikiz aynasını, arkadan gelen araçları ve yolu iyice görebileceğiniz şekilde ayarlayınız.

    4 - Emniyet kemerini takınız.

    5 -Aracı çalıştırmak için vitesi ( P ) pozisyonuna alınız. ( P ) ve ( N ) pozisyonu dışında aracınız çalışmaz. Sağ ayağınızla fren pedalına basınız. Otomatik vitesli araçlarda ilk çalıştırma esnasında gaz pedalına basıp, bir miktar gaz vermenize gerek yoktur.

    DİKKAT :Aracın vitesi, çalıştırma esnasında kesinlikle ( P ) pozisyonunda olmalıdır.
    6 - Aracı çalıştırmak için kontak anahtarını saat dönüş yönünde çeviriniz, gösterge lambaları yanacaktır.

    A - Daha sonra aynı yönde anahtarı çevirince marşa basılır. Marşa basınız. Aracın motoru çalışsın yada çalışmasın 2-3 saniyeden fazla marşa basılı tutmayınız. Araç çalışmaz ise işlemi yeniden tekrarlayınız.

    2 – KALKIŞ YAPMAK

    Yukarıdaki işlemleri yerine getirdikten sonra
    1 - Kalkış için sola sinyal veriniz.

    2 – Sağ ayağınızla frene basınız. Vitesi ( D ) pozisyonuna getiriniz. Not : Eğer, vites kolunu ( P ) pozisyonundan çıkaramıyorsanız. Vites kolu ( P ) pozisyonundayken Freni bırakıp tekrar basınız.

    3 - Elfrenini indiriniz. Bu durumda sağ ayağınız fren pedalına basılı olmalıdır. Aynalardan yolu kontrol edin yol boş ve uygun ise kalkışınızı yapınız.

    Kalkış yapmak için,

    4 - Fren pedalını yumuşak bir şekilde bırakınız. Sağ ayağınızla gerktiği kadar gaz veriniz. İlk kalkışta fazla gaz vermeyiniz. Araç ilerledikçe, gazı duruma göre artıra bilirsiniz.

    5 - Kalkıştan sonra yolun sağından sürüşünüze devam ediniz.

    6 – Yolun durumuna ve sizin gidişinize göre, vitesler otomatik olarak değişecektir. Sizin vitesle ilgili olarak yapmanız gereken her hangi bir şey yoktur. Dikkatinizi trafiğe odaklayınız.

    3 – SÜRÜŞ ESNASINDA YAPILMASI GEREKENLER

    1 - Trafik kurallarına uyunuz.

    2 -Aynalardan yolu kontrol ediniz,dönüş sinyallerini veriniz.

    3 -Trafiği tehlikeye düşürecek gereksiz ikaz ve işaretler yapmayınız.

    4 -Gerektiğinde gazı artırın veya azaktınız. Akan trafikte, trafiğin hızına uygun araç kullanmanız gerektiğini unutmayınız. Ayrıca hızınıza uygun şerit seçiniz.

    5 - Zorunlu haller ( Sollama vb. ) dışında yolun sağından sürüşünüze devam ediniz.

    4 – GERİ GİTMEK. GERİ MANEVRA YAPMA KURALLARI

    1 -Araçla geri gidilirken sağ sinyal lambası yakılır.

    2 – Fren pedalına basınız. Aracınızın tam olarak hareketsiz kaldığından emin olduktan sonra, vites kolunu ( R ) pozisyonuna getiriniz. Bu durumda geri vites lambaları yanar.
    3 - Sol eliniz ile direksiyonu üstten tutunuz, arkaya bakmak için sağ taraftan yanlızca başınızı çevirerek değil vücudunuzla beraber geriye doğru dönünüz. Geri gitmek için freni bırakınız.

    4 – Gerkiyorsa çok az gaz verin.

    5 - Geri gidişinizi, aracın sağ arka köşesine bakarak ,sağ bankete paralel bir şekilde gazı çok az kullanarak tamamlayınız.

    6 - Araç durmadan kesinlikle öne bakmayınız. Araç tam olarak durduktan 1 - 2 saniye sonra öne dönünüz ve aracın vitesini ( N ) pozisyonuna alınız.

    5 – ( U ) DÜNÜŞÜ YAPMAK

    1 - U dönüşü, vites ( D ) pozisyonundayken sola doğru yapılır.

    2 - Aracınızı U dönüşü yapacağınız yolun sağ tarafına iyice yanaştırınız.Yolu kontrol ediniz, direksiyonu tam sol yapınız ve freni bırakarak dönüşe başlayınız. Dönüşün yarısına geldiğiniz de gaz kesin ve direksiyonu toplamaya başlayıp dönüşünüzü tamamlayınız. Yolun durumuna göre, yolunuza devam ediniz.

    6 – DURMAK. DURMA KURALLARI

    1 - Durmak istediğiniz yere 15-20 metre mesafe kala sağ sinyalinizi veriniz. Şehirler arası yollarda durmak istenilen yere en az 150 - 200 metre mesafe kala sağ sinyal verilmelidir.

    2 – Aynalardan ( Özellikle iç dikiz aynasından ) aracın arkasını kontrol edip, trafiği aksatmayacak bir şekilde yolun sağına bankete, kaldırma veya bordür taşlarına paralel olarak iyice yanaşınız.

    3 - Frene yumuşak bir şekilde basarak aracı durdurun. Araç tam durana kadar iki elinizi direksiyonden bırakmayınız.

    4 – Aracınız tam olarak durduktan sonra vitesi ( N ) pozisyonuna alınız. Bu durumda freni bırakmayınız. Eğer, uzun süreli durulacaksa vitesi ( P ) pozisyonuna almak gerekir.

    7 – ARACI EMNİYETE ALMA VE ARACI TERK ETMEDEN ÖNCE YAPILMASI GEREKENLER İŞLEMLER

    1 - Ayağınız frene basılı durumdayken, kontağı kapatınız. ( Açış yönünün tersi istikametine. )

    2 – Vites kolunu ( N ) pozisyonuna getiriniz. Sonra elfrenini çekiniz. Bu, aracınızın şanzımanına yük binmesini önleyecektir.

    3 – Daha sonra vites kolunu ( P ) pozisyonuna getiriniz.

    4 - En son fren pedalını bırakınız.

    5 - Emniyet kemerinizi çıkarınız.

    6 - Havanın veya aracın durumuna göre farları, silecekleri, camları, radyo v.s açıksa kapatınız.

    7 - Sağ elinizle aracın kapısını açıp, aralayınız. Aradan, aracın arkasından gelen başka araç veya kapının açılmasından kaynaklanabilecek bir tehlikenin olup olmadığını kontrol ediniz. Sonra kapıyı açın ve araçtan inin, kapıyı kapatın. Aracınız ve kendi güvenliğiniz için , araçtan ayrılmadan önce mutlaka kapıları kilitleyiniz.

    OTOMATİK VİTESLER

    ( P ) : Park. Bu pozisyonda şanzıman kilitilidir. Kullanım yeri : Park halinde dururken, uzun süreli beklemelerde, aracı ilk çalıştırmalarda kullanılır.

    ( R ) : Geri vites. Geri gitmek için kullanılır.

    ( N ) : Boş. Manuel araçlarda ki vites boşta pozisyonuyla aynıdır. Duraklamalarda kullanıla bilir. Araç hareket halindeyken bu pozisyona alınmamalıdır. Yetersiz yağlamadan dolayı şanzıman hasarlanır.

    ( D ) : Sürüş. İleri gitmek için kullanılan vitestir. Bu pozisyonda aracın hızına göre otomatik olarak vitesler değişir.

    ( D4 ) : Sürüş. ( D ) pozisyonuyla aynıdır. İleri gitmek için kullanılan vitestir. Bu pozisyonda aracın hızına göre otomatik olarak vitesler değişir.

    ( D3 veya 3 ) : Sürüş. İleri gitmek için kullanılan vitestir. Bu pozisyonda aracın hızı max.100 km. ye kadar kullanılmalıdır. Şehiriçi kullanım bu pozisyonda olabilir.

    ( 2 ) : Sürüş. İleri gitmek için kullanılan vitestir. Bu pozisyonda aracın hızı max.60 km. ye kadar kullanılmalıdır. Bu km. ye kadar düşük hızlarda kullanım bu pozisyonda olabilir. Şanzımanın bu pozisyonda geri kayma kilidi vardır. Dik yokuşlarda geri kaymayı önler.

    ( 1 ) : Sürüş. İleri gitmek için kullanılan vitestir. Bu pozisyonda aracın hızı max.30 km. ye kadar kullanılmalıdır. Bu km. ye kadar düşük hızlarda kullanım bu pozisyonda olabilir. Şanzımanın bu pozisyonda geri kayma kilidi vardır. Dik yokuşlarda geri kaymayı önler.

    ( L ) : Sürüş. İleri gitmek için kullanılan vitestir. Bu pozisyonda aracın hızı max.30 km. ye kadar kullanılmalıdır. Bu km. ye kadar düşük hızlarda kullanım bu pozisyonda olabilir. Şanzımanın bu pozisyonda geri kayma kilidi vardır. Dik yokuşlarda geri kaymayı önler.

    ( S veya O ) : Speed, Overdirive. Hızlı kullanım veya Spor kullanım. Bu butonlar devredeyken aracın normal vites değiştirme, devir aralığı yükselir. Hızlanma ve akselerasyon artar. Yakıt sarfiyatı maksimuma çıkar.

    ( KAR BUTONU ) Kaymayı önleme. Aracın devirsiz kalkmasını sağlar. Karlı, buzlu, yağmurlu ve kaygan zeminde kalkış için kullanılır.
    kaynak
    />


    Her şey tamam da hedefe ulaştım arabayı park ettim stop edip eve çıkacağım. ne yapmam gerekiyor? vites gaz fren nasıl olacak. kafam karıştı
  • quote:

    Orijinalden alıntı: öğretmen34

    quote:

    Orijinalden alıntı: murat_sönmez

     Otomatik vites araba nasıl kullanılır?

    OTOMATİK VİTESLİ ARAÇ KULLANMA. TEMEL DİREKSİYON EĞİTİM NOTLARI

    1 – HAZIRLIK

    2 – KALKIŞ YAPMAK

    3 – SÜRÜŞ ESNASINDA YAPILMASI GEREKENLER

    4 – GERİ GİTMEK. GERİ MANEVRA YAPMA KURALLARI

    5 – ( U ) DÜNÜŞÜ YAPMAK

    6 – DURMAK. DURMA KURALLARI

    7 – ARACI EMNİYETE ALMA VE ARACI TERK ETMEDEN ÖNCE YAPILMASI GEREKEN İŞLEMLER

    1 – HAZIRLIK

    Araca ilk bindiğinizde yapmanız gereken işlemler.

    1 - Aracın kapısını sol elinizle açıp, sağ ayağınızla araca bininiz.

    2 - Önce, oturduğununuz koltuğu ayarlayınız. Koltuğu ayarlamak için;

    A - Sol elinizle koltuk ayar mandalını tutup yukarı doğru çekiniz.

    B - Sağ elinizle de direksiyondan yardım alarak koltuğu ileri-geri hareket ettirmek suretiyle, koltuğunuzu aracı rahatlıkla kullanabileceğiniz bir konuma getiriniz. Ayar mandalını bırakınız.

    3 - Aracın dikiz aynalarını ayarlayınız. Sağ elinizle iç dikiz aynasını, sol elinizle de sol dikiz aynasını, arkadan gelen araçları ve yolu iyice görebileceğiniz şekilde ayarlayınız.

    4 - Emniyet kemerini takınız.

    5 -Aracı çalıştırmak için vitesi ( P ) pozisyonuna alınız. ( P ) ve ( N ) pozisyonu dışında aracınız çalışmaz. Sağ ayağınızla fren pedalına basınız. Otomatik vitesli araçlarda ilk çalıştırma esnasında gaz pedalına basıp, bir miktar gaz vermenize gerek yoktur.

    DİKKAT :Aracın vitesi, çalıştırma esnasında kesinlikle ( P ) pozisyonunda olmalıdır.
    6 - Aracı çalıştırmak için kontak anahtarını saat dönüş yönünde çeviriniz, gösterge lambaları yanacaktır.

    A - Daha sonra aynı yönde anahtarı çevirince marşa basılır. Marşa basınız. Aracın motoru çalışsın yada çalışmasın 2-3 saniyeden fazla marşa basılı tutmayınız. Araç çalışmaz ise işlemi yeniden tekrarlayınız.

    2 – KALKIŞ YAPMAK

    Yukarıdaki işlemleri yerine getirdikten sonra
    1 - Kalkış için sola sinyal veriniz.

    2 – Sağ ayağınızla frene basınız. Vitesi ( D ) pozisyonuna getiriniz. Not : Eğer, vites kolunu ( P ) pozisyonundan çıkaramıyorsanız. Vites kolu ( P ) pozisyonundayken Freni bırakıp tekrar basınız.

    3 - Elfrenini indiriniz. Bu durumda sağ ayağınız fren pedalına basılı olmalıdır. Aynalardan yolu kontrol edin yol boş ve uygun ise kalkışınızı yapınız.

    Kalkış yapmak için,

    4 - Fren pedalını yumuşak bir şekilde bırakınız. Sağ ayağınızla gerktiği kadar gaz veriniz. İlk kalkışta fazla gaz vermeyiniz. Araç ilerledikçe, gazı duruma göre artıra bilirsiniz.

    5 - Kalkıştan sonra yolun sağından sürüşünüze devam ediniz.

    6 – Yolun durumuna ve sizin gidişinize göre, vitesler otomatik olarak değişecektir. Sizin vitesle ilgili olarak yapmanız gereken her hangi bir şey yoktur. Dikkatinizi trafiğe odaklayınız.

    3 – SÜRÜŞ ESNASINDA YAPILMASI GEREKENLER

    1 - Trafik kurallarına uyunuz.

    2 -Aynalardan yolu kontrol ediniz,dönüş sinyallerini veriniz.

    3 -Trafiği tehlikeye düşürecek gereksiz ikaz ve işaretler yapmayınız.

    4 -Gerektiğinde gazı artırın veya azaktınız. Akan trafikte, trafiğin hızına uygun araç kullanmanız gerektiğini unutmayınız. Ayrıca hızınıza uygun şerit seçiniz.

    5 - Zorunlu haller ( Sollama vb. ) dışında yolun sağından sürüşünüze devam ediniz.

    4 – GERİ GİTMEK. GERİ MANEVRA YAPMA KURALLARI

    1 -Araçla geri gidilirken sağ sinyal lambası yakılır.

    2 – Fren pedalına basınız. Aracınızın tam olarak hareketsiz kaldığından emin olduktan sonra, vites kolunu ( R ) pozisyonuna getiriniz. Bu durumda geri vites lambaları yanar.
    3 - Sol eliniz ile direksiyonu üstten tutunuz, arkaya bakmak için sağ taraftan yanlızca başınızı çevirerek değil vücudunuzla beraber geriye doğru dönünüz. Geri gitmek için freni bırakınız.

    4 – Gerkiyorsa çok az gaz verin.

    5 - Geri gidişinizi, aracın sağ arka köşesine bakarak ,sağ bankete paralel bir şekilde gazı çok az kullanarak tamamlayınız.

    6 - Araç durmadan kesinlikle öne bakmayınız. Araç tam olarak durduktan 1 - 2 saniye sonra öne dönünüz ve aracın vitesini ( N ) pozisyonuna alınız.

    5 – ( U ) DÜNÜŞÜ YAPMAK

    1 - U dönüşü, vites ( D ) pozisyonundayken sola doğru yapılır.

    2 - Aracınızı U dönüşü yapacağınız yolun sağ tarafına iyice yanaştırınız.Yolu kontrol ediniz, direksiyonu tam sol yapınız ve freni bırakarak dönüşe başlayınız. Dönüşün yarısına geldiğiniz de gaz kesin ve direksiyonu toplamaya başlayıp dönüşünüzü tamamlayınız. Yolun durumuna göre, yolunuza devam ediniz.

    6 – DURMAK. DURMA KURALLARI

    1 - Durmak istediğiniz yere 15-20 metre mesafe kala sağ sinyalinizi veriniz. Şehirler arası yollarda durmak istenilen yere en az 150 - 200 metre mesafe kala sağ sinyal verilmelidir.

    2 – Aynalardan ( Özellikle iç dikiz aynasından ) aracın arkasını kontrol edip, trafiği aksatmayacak bir şekilde yolun sağına bankete, kaldırma veya bordür taşlarına paralel olarak iyice yanaşınız.

    3 - Frene yumuşak bir şekilde basarak aracı durdurun. Araç tam durana kadar iki elinizi direksiyonden bırakmayınız.

    4 – Aracınız tam olarak durduktan sonra vitesi ( N ) pozisyonuna alınız. Bu durumda freni bırakmayınız. Eğer, uzun süreli durulacaksa vitesi ( P ) pozisyonuna almak gerekir.

    7 – ARACI EMNİYETE ALMA VE ARACI TERK ETMEDEN ÖNCE YAPILMASI GEREKENLER İŞLEMLER

    1 - Ayağınız frene basılı durumdayken, kontağı kapatınız. ( Açış yönünün tersi istikametine. )

    2 – Vites kolunu ( N ) pozisyonuna getiriniz. Sonra elfrenini çekiniz. Bu, aracınızın şanzımanına yük binmesini önleyecektir.

    3 – Daha sonra vites kolunu ( P ) pozisyonuna getiriniz.

    4 - En son fren pedalını bırakınız.

    5 - Emniyet kemerinizi çıkarınız.

    6 - Havanın veya aracın durumuna göre farları, silecekleri, camları, radyo v.s açıksa kapatınız.

    7 - Sağ elinizle aracın kapısını açıp, aralayınız. Aradan, aracın arkasından gelen başka araç veya kapının açılmasından kaynaklanabilecek bir tehlikenin olup olmadığını kontrol ediniz. Sonra kapıyı açın ve araçtan inin, kapıyı kapatın. Aracınız ve kendi güvenliğiniz için , araçtan ayrılmadan önce mutlaka kapıları kilitleyiniz.

    OTOMATİK VİTESLER

    ( P ) : Park. Bu pozisyonda şanzıman kilitilidir. Kullanım yeri : Park halinde dururken, uzun süreli beklemelerde, aracı ilk çalıştırmalarda kullanılır.

    ( R ) : Geri vites. Geri gitmek için kullanılır.

    ( N ) : Boş. Manuel araçlarda ki vites boşta pozisyonuyla aynıdır. Duraklamalarda kullanıla bilir. Araç hareket halindeyken bu pozisyona alınmamalıdır. Yetersiz yağlamadan dolayı şanzıman hasarlanır.

    ( D ) : Sürüş. İleri gitmek için kullanılan vitestir. Bu pozisyonda aracın hızına göre otomatik olarak vitesler değişir.

    ( D4 ) : Sürüş. ( D ) pozisyonuyla aynıdır. İleri gitmek için kullanılan vitestir. Bu pozisyonda aracın hızına göre otomatik olarak vitesler değişir.

    ( D3 veya 3 ) : Sürüş. İleri gitmek için kullanılan vitestir. Bu pozisyonda aracın hızı max.100 km. ye kadar kullanılmalıdır. Şehiriçi kullanım bu pozisyonda olabilir.

    ( 2 ) : Sürüş. İleri gitmek için kullanılan vitestir. Bu pozisyonda aracın hızı max.60 km. ye kadar kullanılmalıdır. Bu km. ye kadar düşük hızlarda kullanım bu pozisyonda olabilir. Şanzımanın bu pozisyonda geri kayma kilidi vardır. Dik yokuşlarda geri kaymayı önler.

    ( 1 ) : Sürüş. İleri gitmek için kullanılan vitestir. Bu pozisyonda aracın hızı max.30 km. ye kadar kullanılmalıdır. Bu km. ye kadar düşük hızlarda kullanım bu pozisyonda olabilir. Şanzımanın bu pozisyonda geri kayma kilidi vardır. Dik yokuşlarda geri kaymayı önler.

    ( L ) : Sürüş. İleri gitmek için kullanılan vitestir. Bu pozisyonda aracın hızı max.30 km. ye kadar kullanılmalıdır. Bu km. ye kadar düşük hızlarda kullanım bu pozisyonda olabilir. Şanzımanın bu pozisyonda geri kayma kilidi vardır. Dik yokuşlarda geri kaymayı önler.

    ( S veya O ) : Speed, Overdirive. Hızlı kullanım veya Spor kullanım. Bu butonlar devredeyken aracın normal vites değiştirme, devir aralığı yükselir. Hızlanma ve akselerasyon artar. Yakıt sarfiyatı maksimuma çıkar.

    ( KAR BUTONU ) Kaymayı önleme. Aracın devirsiz kalkmasını sağlar. Karlı, buzlu, yağmurlu ve kaygan zeminde kalkış için kullanılır.
    kaynak
    />


    Her şey tamam da hedefe ulaştım arabayı park ettim stop edip eve çıkacağım. ne yapmam gerekiyor? vites gaz fren nasıl olacak. kafam karıştı

    Hocam hedefe ulaştınız park ettiniz, vitesi P konumuna alacaksınız öncelikle. P konumuna alırken frene basacaksınız. P konumuna aldıktan sonra el frenini çekip motoru durdurunuz. Bu kadar basit.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: ilkebay

    quote:

    Orijinalden alıntı: öğretmen34

    quote:

    Orijinalden alıntı: murat_sönmez

     Otomatik vites araba nasıl kullanılır?

    OTOMATİK VİTESLİ ARAÇ KULLANMA. TEMEL DİREKSİYON EĞİTİM NOTLARI

    1 – HAZIRLIK

    2 – KALKIŞ YAPMAK

    3 – SÜRÜŞ ESNASINDA YAPILMASI GEREKENLER

    4 – GERİ GİTMEK. GERİ MANEVRA YAPMA KURALLARI

    5 – ( U ) DÜNÜŞÜ YAPMAK

    6 – DURMAK. DURMA KURALLARI

    7 – ARACI EMNİYETE ALMA VE ARACI TERK ETMEDEN ÖNCE YAPILMASI GEREKEN İŞLEMLER

    1 – HAZIRLIK

    Araca ilk bindiğinizde yapmanız gereken işlemler.

    1 - Aracın kapısını sol elinizle açıp, sağ ayağınızla araca bininiz.

    2 - Önce, oturduğununuz koltuğu ayarlayınız. Koltuğu ayarlamak için;

    A - Sol elinizle koltuk ayar mandalını tutup yukarı doğru çekiniz.

    B - Sağ elinizle de direksiyondan yardım alarak koltuğu ileri-geri hareket ettirmek suretiyle, koltuğunuzu aracı rahatlıkla kullanabileceğiniz bir konuma getiriniz. Ayar mandalını bırakınız.

    3 - Aracın dikiz aynalarını ayarlayınız. Sağ elinizle iç dikiz aynasını, sol elinizle de sol dikiz aynasını, arkadan gelen araçları ve yolu iyice görebileceğiniz şekilde ayarlayınız.

    4 - Emniyet kemerini takınız.

    5 -Aracı çalıştırmak için vitesi ( P ) pozisyonuna alınız. ( P ) ve ( N ) pozisyonu dışında aracınız çalışmaz. Sağ ayağınızla fren pedalına basınız. Otomatik vitesli araçlarda ilk çalıştırma esnasında gaz pedalına basıp, bir miktar gaz vermenize gerek yoktur.

    DİKKAT :Aracın vitesi, çalıştırma esnasında kesinlikle ( P ) pozisyonunda olmalıdır.
    6 - Aracı çalıştırmak için kontak anahtarını saat dönüş yönünde çeviriniz, gösterge lambaları yanacaktır.

    A - Daha sonra aynı yönde anahtarı çevirince marşa basılır. Marşa basınız. Aracın motoru çalışsın yada çalışmasın 2-3 saniyeden fazla marşa basılı tutmayınız. Araç çalışmaz ise işlemi yeniden tekrarlayınız.

    2 – KALKIŞ YAPMAK

    Yukarıdaki işlemleri yerine getirdikten sonra
    1 - Kalkış için sola sinyal veriniz.

    2 – Sağ ayağınızla frene basınız. Vitesi ( D ) pozisyonuna getiriniz. Not : Eğer, vites kolunu ( P ) pozisyonundan çıkaramıyorsanız. Vites kolu ( P ) pozisyonundayken Freni bırakıp tekrar basınız.

    3 - Elfrenini indiriniz. Bu durumda sağ ayağınız fren pedalına basılı olmalıdır. Aynalardan yolu kontrol edin yol boş ve uygun ise kalkışınızı yapınız.

    Kalkış yapmak için,

    4 - Fren pedalını yumuşak bir şekilde bırakınız. Sağ ayağınızla gerktiği kadar gaz veriniz. İlk kalkışta fazla gaz vermeyiniz. Araç ilerledikçe, gazı duruma göre artıra bilirsiniz.

    5 - Kalkıştan sonra yolun sağından sürüşünüze devam ediniz.

    6 – Yolun durumuna ve sizin gidişinize göre, vitesler otomatik olarak değişecektir. Sizin vitesle ilgili olarak yapmanız gereken her hangi bir şey yoktur. Dikkatinizi trafiğe odaklayınız.

    3 – SÜRÜŞ ESNASINDA YAPILMASI GEREKENLER

    1 - Trafik kurallarına uyunuz.

    2 -Aynalardan yolu kontrol ediniz,dönüş sinyallerini veriniz.

    3 -Trafiği tehlikeye düşürecek gereksiz ikaz ve işaretler yapmayınız.

    4 -Gerektiğinde gazı artırın veya azaktınız. Akan trafikte, trafiğin hızına uygun araç kullanmanız gerektiğini unutmayınız. Ayrıca hızınıza uygun şerit seçiniz.

    5 - Zorunlu haller ( Sollama vb. ) dışında yolun sağından sürüşünüze devam ediniz.

    4 – GERİ GİTMEK. GERİ MANEVRA YAPMA KURALLARI

    1 -Araçla geri gidilirken sağ sinyal lambası yakılır.

    2 – Fren pedalına basınız. Aracınızın tam olarak hareketsiz kaldığından emin olduktan sonra, vites kolunu ( R ) pozisyonuna getiriniz. Bu durumda geri vites lambaları yanar.
    3 - Sol eliniz ile direksiyonu üstten tutunuz, arkaya bakmak için sağ taraftan yanlızca başınızı çevirerek değil vücudunuzla beraber geriye doğru dönünüz. Geri gitmek için freni bırakınız.

    4 – Gerkiyorsa çok az gaz verin.

    5 - Geri gidişinizi, aracın sağ arka köşesine bakarak ,sağ bankete paralel bir şekilde gazı çok az kullanarak tamamlayınız.

    6 - Araç durmadan kesinlikle öne bakmayınız. Araç tam olarak durduktan 1 - 2 saniye sonra öne dönünüz ve aracın vitesini ( N ) pozisyonuna alınız.

    5 – ( U ) DÜNÜŞÜ YAPMAK

    1 - U dönüşü, vites ( D ) pozisyonundayken sola doğru yapılır.

    2 - Aracınızı U dönüşü yapacağınız yolun sağ tarafına iyice yanaştırınız.Yolu kontrol ediniz, direksiyonu tam sol yapınız ve freni bırakarak dönüşe başlayınız. Dönüşün yarısına geldiğiniz de gaz kesin ve direksiyonu toplamaya başlayıp dönüşünüzü tamamlayınız. Yolun durumuna göre, yolunuza devam ediniz.

    6 – DURMAK. DURMA KURALLARI

    1 - Durmak istediğiniz yere 15-20 metre mesafe kala sağ sinyalinizi veriniz. Şehirler arası yollarda durmak istenilen yere en az 150 - 200 metre mesafe kala sağ sinyal verilmelidir.

    2 – Aynalardan ( Özellikle iç dikiz aynasından ) aracın arkasını kontrol edip, trafiği aksatmayacak bir şekilde yolun sağına bankete, kaldırma veya bordür taşlarına paralel olarak iyice yanaşınız.

    3 - Frene yumuşak bir şekilde basarak aracı durdurun. Araç tam durana kadar iki elinizi direksiyonden bırakmayınız.

    4 – Aracınız tam olarak durduktan sonra vitesi ( N ) pozisyonuna alınız. Bu durumda freni bırakmayınız. Eğer, uzun süreli durulacaksa vitesi ( P ) pozisyonuna almak gerekir.

    7 – ARACI EMNİYETE ALMA VE ARACI TERK ETMEDEN ÖNCE YAPILMASI GEREKENLER İŞLEMLER

    1 - Ayağınız frene basılı durumdayken, kontağı kapatınız. ( Açış yönünün tersi istikametine. )

    2 – Vites kolunu ( N ) pozisyonuna getiriniz. Sonra elfrenini çekiniz. Bu, aracınızın şanzımanına yük binmesini önleyecektir.

    3 – Daha sonra vites kolunu ( P ) pozisyonuna getiriniz.

    4 - En son fren pedalını bırakınız.

    5 - Emniyet kemerinizi çıkarınız.

    6 - Havanın veya aracın durumuna göre farları, silecekleri, camları, radyo v.s açıksa kapatınız.

    7 - Sağ elinizle aracın kapısını açıp, aralayınız. Aradan, aracın arkasından gelen başka araç veya kapının açılmasından kaynaklanabilecek bir tehlikenin olup olmadığını kontrol ediniz. Sonra kapıyı açın ve araçtan inin, kapıyı kapatın. Aracınız ve kendi güvenliğiniz için , araçtan ayrılmadan önce mutlaka kapıları kilitleyiniz.

    OTOMATİK VİTESLER

    ( P ) : Park. Bu pozisyonda şanzıman kilitilidir. Kullanım yeri : Park halinde dururken, uzun süreli beklemelerde, aracı ilk çalıştırmalarda kullanılır.

    ( R ) : Geri vites. Geri gitmek için kullanılır.

    ( N ) : Boş. Manuel araçlarda ki vites boşta pozisyonuyla aynıdır. Duraklamalarda kullanıla bilir. Araç hareket halindeyken bu pozisyona alınmamalıdır. Yetersiz yağlamadan dolayı şanzıman hasarlanır.

    ( D ) : Sürüş. İleri gitmek için kullanılan vitestir. Bu pozisyonda aracın hızına göre otomatik olarak vitesler değişir.

    ( D4 ) : Sürüş. ( D ) pozisyonuyla aynıdır. İleri gitmek için kullanılan vitestir. Bu pozisyonda aracın hızına göre otomatik olarak vitesler değişir.

    ( D3 veya 3 ) : Sürüş. İleri gitmek için kullanılan vitestir. Bu pozisyonda aracın hızı max.100 km. ye kadar kullanılmalıdır. Şehiriçi kullanım bu pozisyonda olabilir.

    ( 2 ) : Sürüş. İleri gitmek için kullanılan vitestir. Bu pozisyonda aracın hızı max.60 km. ye kadar kullanılmalıdır. Bu km. ye kadar düşük hızlarda kullanım bu pozisyonda olabilir. Şanzımanın bu pozisyonda geri kayma kilidi vardır. Dik yokuşlarda geri kaymayı önler.

    ( 1 ) : Sürüş. İleri gitmek için kullanılan vitestir. Bu pozisyonda aracın hızı max.30 km. ye kadar kullanılmalıdır. Bu km. ye kadar düşük hızlarda kullanım bu pozisyonda olabilir. Şanzımanın bu pozisyonda geri kayma kilidi vardır. Dik yokuşlarda geri kaymayı önler.

    ( L ) : Sürüş. İleri gitmek için kullanılan vitestir. Bu pozisyonda aracın hızı max.30 km. ye kadar kullanılmalıdır. Bu km. ye kadar düşük hızlarda kullanım bu pozisyonda olabilir. Şanzımanın bu pozisyonda geri kayma kilidi vardır. Dik yokuşlarda geri kaymayı önler.

    ( S veya O ) : Speed, Overdirive. Hızlı kullanım veya Spor kullanım. Bu butonlar devredeyken aracın normal vites değiştirme, devir aralığı yükselir. Hızlanma ve akselerasyon artar. Yakıt sarfiyatı maksimuma çıkar.

    ( KAR BUTONU ) Kaymayı önleme. Aracın devirsiz kalkmasını sağlar. Karlı, buzlu, yağmurlu ve kaygan zeminde kalkış için kullanılır.
    kaynak
    />


    Her şey tamam da hedefe ulaştım arabayı park ettim stop edip eve çıkacağım. ne yapmam gerekiyor? vites gaz fren nasıl olacak. kafam karıştı

    Hocam hedefe ulaştınız park ettiniz, vitesi P konumuna alacaksınız öncelikle. P konumuna alırken frene basacaksınız. P konumuna aldıktan sonra el frenini çekip motoru durdurunuz. Bu kadar basit.

    Dün koltuğa oturunca vücut otomatik olarak halletti her şeyi :)
  • 2005 COROLLA OTAMATİK VİTES P- PARK NİN USTUNDE Bİ TÜŞ VAR O TÜŞ NE İŞE YARAR BİLEN VARSA SOYLESİN AAKADAŞLAR
  • murat_sönmez kullanıcısına yanıt
    Arkadaşlar her otomatik araçta gördüğüm üzere gaz sağda frende gazın solunda yer alıyor (ki bu normal birşey) ancak frenin solundaki araçla birleşik pedal görünümlü şey nedir bilen varsa yardımcı olabilir mi ?
  • Valla aman frene yanlışlıkla sol ayakla basmayında
  • eyvallah hocam
  • Merhaba arkadaslar bende 2005 model honda civic ls var benim otomatik viteste ustten asagi P,D,R,D1,D2,D3 var ben bazen gaza geliyorm hizli kalkmak icin D1 de kalkiyorm sirasiyla kesiciye sokarak arabayi zorlayarak D2 ve D3 yapiyorm bunun zarari olurmu arabaya ?

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Konuyla ilgili olarak.

    Hyundai i20 otomatik benzinli sahibiyim.

    Kullanım kitabında aracın N pozisyonunda da çalıştırılabileceği yazıyor.

    Bazı kaynaklarda yetersiz yağlamadan dolayı şanzıman hasarlanır diye uyarılar veriliyor.Ancak kullanım kılavuzunda tersi belirtiliyor.Yani her tam otomatik araçta olmayabilir ama i20 'de
    N vitesinde iken bile yağlama yapılması söz konusu demek ki.

    Diyeceksiniz ki neden N pozisyonunda aracı çalıştırmakta ısrarcısın ? Çünkü P pozisyonuna sık sık vitesi geçirmeyerek(neredeyse hiç) vites mekanizmasının ömründen yemiyorum ve bu sayede
    genelde N ve D arasında gidip geldiğim için şanzıman ömrü uzuyor.

    Otomatik bir şanzımana en büyük kötülüğü meyilli bir yolda aracın vitesini P pozisyonuna getirerek aracı sabitleyip ama el frenini çekmeyerek yapmış olursunuz.

    Bunun dışında da çoğu kullanıcının fark etmediği, özellikle bayanlar kendi ilgi alanlarına girmediği için dikkat etmezler,
    meyilli yolda aracı parkedip önce vitesi P ye alıp sonra el frenini çekip park eden kullanıcılardır.

    El freninin teli gevşemiştir çoğu kullanıcı farketmez bunu, P pozisyonunda ki şanzıman aracı tutmayı başarır çünkü ön tekerlekler
    kilitlenmiştir ancak şanzımana aracın yükünün büyük kısmı bindiği için şanzıman kilidi ve onunla birlikte hareket eden mekanizma
    gittikçe zorlanmaktadır ve zaman içerisinde bir gün şanzıman normal şartlardaki kullanım ömründen daha önce ruhunu teslim eder.

    ve aracın kullanım kılavuzunda ki uyarı :

     Otomatik vites araba nasıl kullanılır?


     Otomatik vites araba nasıl kullanılır?


    Buradan yola çıkarsak ne kadar az kere P pozisyonunu kullanırsanız , şanzımanın ömrünü o kadar uzatırsınız.

    ve işte kullanım kılavuzunda N pozisyonunda aracın çalıştırılmasının da herhangi bir sorun teşkil etmeyeceğine dair :

     Otomatik vites araba nasıl kullanılır?
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Ekremow

    Merhaba arkadaslar bende 2005 model honda civic ls var benim otomatik viteste ustten asagi P,D,R,D1,D2,D3 var ben bazen gaza geliyorm hizli kalkmak icin D1 de kalkiyorm sirasiyla kesiciye sokarak arabayi zorlayarak D2 ve D3 yapiyorm bunun zarari olurmu arabaya ?

    Soruma cevap verebilecek biri var mi ?

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Ekremow kullanıcısına yanıt
    Arabayı niye kesiciye sokuyorsunuz ki , kurallara uyarak 2bin 3 bin devirler atmanızı öneririm , 4bin 5 bin gibi devirler sollama ve ani hızlanmalar için kullanılır , aracı zorlarsanız şanzımanı elinize almanız bile mümkün dikkat edin.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Ekremow


    quote:

    Orijinalden alıntı: Ekremow

    Merhaba arkadaslar bende 2005 model honda civic ls var benim otomatik viteste ustten asagi P,D,R,D1,D2,D3 var ben bazen gaza geliyorm hizli kalkmak icin D1 de kalkiyorm sirasiyla kesiciye sokarak arabayi zorlayarak D2 ve D3 yapiyorm bunun zarari olurmu arabaya ?

    Soruma cevap verebilecek biri var mi ?

    Tabiki zararı olur. 1, 2, 3 otomatik şanzımanda, motor kompresyonuyla uzun rampa inişlerinde kullanılır.
  • @Ekremow

    Tam otomatik şanzımanlarda ani kalkışlar, gazlamalar ve bir de hızlanırken manuel vites değiştirmeler yaparsanız = bakalım en kısa sürede şanzımanı ne zaman elime alırım sorusuna cevap arıyorsunuz demektir.

    Eğer sık sık böyle yaptıysanız şanzımanın ömrünün yarısı şimdiden gitmiş olabilir o yüzden bundan sonrası için randımanlı kullanmaya çalışın şanzımanı..
  • Teşekkürler

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • ben honda civic aracımı park ederken önce n ye alıyorum el freni çekiyorum kontağı kapatıp p konumuna alıyorum
  • 
Sayfa: önceki 678910
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.