Şimdi Ara

otomatik şanzuman yağı değisim suresi hak.

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
4 Misafir (1 Mobil) - 3 Masaüstü1 Mobil
5 sn
29
Cevap
0
Favori
2.968
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 12
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • arkadaşlar 2012 hundai accent era 1.4 mode otomatik benzinli aracim triger seti ve otomatik sanzuman yagi hic degismemis.araba 55000 de cekisinde vites gecislerinde sorun yok.trigerin durumunu bilmiyorum.7 yil oldugu icin ikisini de degistirmelimiyim?

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >



  • Hala şu şanzıman yağı değişim muhabbeti. Dünyada kullanılan hangi yağ olursa olsun belli ömre sahiptir ve belli yıl veya kmde değiştirilir. Bunu da araç kitapçığında yazar veya yetkili servisten bilgi alarak değiştirirsiniz. Kısacası aracınızın yağı değişecek.

    Bazı araçların ise kullanım kitapçığında şanzıman yağı değişimine gerek yok,parça ömrü ile birdir yazar. Burada kastedilen parçalara verilen ömür boyuncadır. Örneğin üretici aracın şanzıman ünitesi dahil 3 yıl 150 bin km garanti derse bu o süre zarfında yağdan kaynaklanacak sorunlar dahil hepsi garanti altında demektir.

    Fakat siz aracınızı uzun süreli kullanmak istiyorsanız, garanti bitince dünyanın parasını şanzımana bayılmak istemiyorsanız belli periyotlarda şanzıman yağını yine değiştirin. Genelde bu süre eğer araç ağır şartlarda kullanılmıyorsa 60 bin km ile 120 bin km arasındadır. Ömür olarak da yağ genelde makina çalışıyorsa 5 yıldan fazla dayanmaz,içinde dış etken nem girer sulandırır. Eğer makina çalışmıyorsa yatmışsa 1 yılda ömrü biter.

    Yağ değişim aralığı manuel şanzıman içinde geçerlidir fakat genelde baskı balata değişimi zamanın da değiştirilmesi yeterli gelmektedir.

    Sıfır araç fiyatları malum, eldeki mala sahip çıkmak lazım. Bir aracın ömrüne ömür katan iki sıvı vardır birisi yağ diğeri su. Bu iki sıvının da ömrü vardır her sıvı da olduğu gibi. O yüzden belli aralıklar antifrizi,motor,şanzıman,diferansiyel yağlarını,fren hidroliğini değiştirmek aracınıza ciddi ömür katar. Yoksa 200-300 bin km bile görmeden araç başlar sorun çıkartmaya.
  • Şanzuman yağı değişimlerine hiç sıcak bakmadım ben şahsi fikrimce. Değiştirince çok memnun olup vites geçişinde çok rahatlama hissedende var. Değiştirdikten sonra pek çok sorun yaşayanda. Bu yüzden bir sorun yoksa kurcalatma taraftarı değilim ben.
  • 55.000 de şanzıman yağıını değiştirmene gerek yok
  • Hala şu şanzıman yağı değişim muhabbeti. Dünyada kullanılan hangi yağ olursa olsun belli ömre sahiptir ve belli yıl veya kmde değiştirilir. Bunu da araç kitapçığında yazar veya yetkili servisten bilgi alarak değiştirirsiniz. Kısacası aracınızın yağı değişecek.

    Bazı araçların ise kullanım kitapçığında şanzıman yağı değişimine gerek yok,parça ömrü ile birdir yazar. Burada kastedilen parçalara verilen ömür boyuncadır. Örneğin üretici aracın şanzıman ünitesi dahil 3 yıl 150 bin km garanti derse bu o süre zarfında yağdan kaynaklanacak sorunlar dahil hepsi garanti altında demektir.

    Fakat siz aracınızı uzun süreli kullanmak istiyorsanız, garanti bitince dünyanın parasını şanzımana bayılmak istemiyorsanız belli periyotlarda şanzıman yağını yine değiştirin. Genelde bu süre eğer araç ağır şartlarda kullanılmıyorsa 60 bin km ile 120 bin km arasındadır. Ömür olarak da yağ genelde makina çalışıyorsa 5 yıldan fazla dayanmaz,içinde dış etken nem girer sulandırır. Eğer makina çalışmıyorsa yatmışsa 1 yılda ömrü biter.

    Yağ değişim aralığı manuel şanzıman içinde geçerlidir fakat genelde baskı balata değişimi zamanın da değiştirilmesi yeterli gelmektedir.

    Sıfır araç fiyatları malum, eldeki mala sahip çıkmak lazım. Bir aracın ömrüne ömür katan iki sıvı vardır birisi yağ diğeri su. Bu iki sıvının da ömrü vardır her sıvı da olduğu gibi. O yüzden belli aralıklar antifrizi,motor,şanzıman,diferansiyel yağlarını,fren hidroliğini değiştirmek aracınıza ciddi ömür katar. Yoksa 200-300 bin km bile görmeden araç başlar sorun çıkartmaya.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi tenekekutu -- 14 Mayıs 2019; 9:52:37 >




  • Aracım 30 bin deyken kontrol için servise bıraktım bedavadan 400 TL kazandırıp geri geldim, halen aynı yağı kullanıyorum.(daha da gider)
  • 51000 km de 2017 focus tdci powershift şanzıman yağı değiştirildi
  • Otomatik vites yağı 60.000 km'de bir değişmelidir. Kendi aracımda 65.000 km aynı yağı kullandım vites geçişlerinde vuruntu olmaya başladı yağı değiştirince düzeldi.
  • Yapay Zeka’dan İlgili Konular
    Daha Fazla Göster
  • 60 bin km dir otomatik vites şanzıman yağının ömrü. Değiştirmezseniz bir süre sonra açacağınız konu şanzımandan gelen garip ses 👍

    < Bu ileti DH mobil uygulamasından atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Merdomable

    Aracım 30 bin deyken kontrol için servise bıraktım bedavadan 400 TL kazandırıp geri geldim, halen aynı yağı kullanıyorum.(daha da gider)
    Sadece kontrol için 400 lira mı aldılar? Hangi servis?

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • 70.000 km'de değiştirdim. Vites geçişleri rahatladı. Vuruntular başlamıştı. 80.000'de bir daha değiştirmeyi düşünüyorum.
  • Eath6 tam otomatik sanzumanim var ,servis 150 bin km de degistircez dedi diye aklımda kalmış.

    Arabam yetkili servis bakımlı garantiden sonrada devam edecek.ozellikle bu şanzımanlar için değişmez diyende var ki bu benim aklıma yatmıyor.cunku ne olursa olsun yağın bir ömrü vardır diyenlerle hemfikirim.yetkili servisin dediğine uymaktan başka çarem yok

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Accent era 1.5 crdi manuel MTF 75W85 APİ GL-4 yağ ile değiştirildi (geçen yıl). Orijinal hyundai logolu mavi kutuda ki yağ. Edirne Hyundai Köşkdereden temin ettim fakat şimdi kapandı sanırım o servis başka yerlere bakabilirsiniz. Piyasada zor bulunuyor. Değişim sonucu hiç bir sorun yaşamadım öncesinde 2. vites senkromençinde sıkıntı vardı yağ değişimi sonrası biraz olsun azaldı önümüzde ki aylarda şanzımanı açtırıp senkromenç değişimi yaptıracağım.
  • 4.yıl (60,000) bakımı için yetkili servise gittiğimde; sisteme şasi numarası girildi iş emri çıktı, şanzıman yağı ve triger değişimi gözükmüyor.
    Müşteri danışmanına neden böyle oldu diye sordum; bir bakalım dedi 5.yıl (75,000) bakım listesini çağırdığında her ikisi de çıktı.
    Aynı aracın farklı versiyonlarında farklı değişim periyotları belirlenmiş. 2011 yılında iki farklı kasa var makyajlı olanı 60,000 ne çekmişler, benimki eski kasa değişim 75,000 de gözüküyor.
    Her araba için farklı değişim zamanları mevcut yetkili servisten ya da aracın el kitabından doğrusunu öğrenebilirsiniz...
  • Bizim insanımız masraf sevmez o yüzden bu ülkede 2.el otomatik alınmaz. 150-200bin de açılmış tork konvertörlü gördüm...
    Cahiliz be cahil. 2 kitapçık okumayız anca sanayideki kendisinden daha az okumuş ustaya güvenir...

    Manuel aracımın 100bin/7yaşında iken şanzıman yağını değiştirdim. Hala bende olursa 180bin gibi kontrol ettirip duruma göre 200bin'de bir daha değiştireceğim.

    Annemin aracı tam otomatik ve ufaktan vites geçişleri rahatsız eder gibiydi. Aracı aldığımda gayet iyi geçiyordu. 5lt atf yağ aldım 250tl liqui moly, ustama bunu değiştircez dedim yarım saatte halletti vitesler pürüzsüz oldu. 3.te bazen vuruntu yapıyor da hala düzelmezse triger filan yapılırken senkromeci temizleyelim dedi usta. araç 274bin'de ve kilometresine göre güzel geçişleri var çünkü eski sahibi uzun süre aracın sahibi ve yetkili + özel servis düzenli baktırmış, usta referansı ile alındı zaten o yüzden 1yıldır sorun yaşamadım araçla ilgili bu tarz mekanik kısımlarda.

    Eski aracıma 2012'de serviste kavga ederek şanzıman yağı değiştirdim. 51bin km'de 8 yaşında idi. hyundai servisine gittim, üstün zekalı servis kabulcü elimizde filtresi yok yağı değiştirelim sonra filtre değiştiririz dedi. Küfreder gibi yüzüne baktım, sipariş geçersin o zaman değişim yapılır böyle saçma iş mi olur, motor yağına da aynısını yapıyorsun herhalde dedim eveledi geveledi. Bu değişimle bile vites geçişleri iyileşti.

    Fren hidroliği değiştirmeyen bizim millet şanzıman yağını mı değiştirir

    Bakım geçmişi bilinmiyorsa hayatta 150k üstü tam otomatik, cvt tarzı şanzımanlı araçları almam...




  • Benim aracimda tam otomatik daha 25 binde kız gibi :) geçen aylarda aklıma takıldı bir çok kaynağı araştırdım, yerli yabancı, kitapçıkları okudum. Kafama yatan en mantıklı şey vites geçişlerinde sıkıntı yoksa vuruntu veya silkeleme yapmıyorsa değiştirmek anlamsız...

    < Bu ileti DH mobil uygulamasından atıldı >
  • hangi yagi kullanmamiz lazim ?

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • geçen sene 10 yıl 90 bin km'lik şanzıman yağını değiştirdim aracımın. şu an araç 100 bin'de.

    şanzıman ömrü açısından bu tarz değişimlerin önemli olduğunu düşünüyorum.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: BekirARSLAN

    Benim aracimda tam otomatik daha 25 binde kız gibi :) geçen aylarda aklıma takıldı bir çok kaynağı araştırdım, yerli yabancı, kitapçıkları okudum. Kafama yatan en mantıklı şey vites geçişlerinde sıkıntı yoksa vuruntu veya silkeleme yapmıyorsa değiştirmek anlamsız...
    Dediğin takılma araç uzun süre bekledikten sonra ilk çalıştırmada vitesi P'den R'ye alırken olan sarsıntıysa bu normaldir. Aracın kitapçığında da normal olduğu yazar. Şanzıman yağı ısınıp daha akışkan hale geçtikten sonra düzelir.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Sönmeyen Arıza Lambası.

    Sadece kontrol için 400 lira mı aldılar? Hangi servis?

    Alıntıları Göster
    Arkadaşlar önce şanzımanı indirdi baktılar sonra dediler bilgisayara bağlayacağız edeceğiz derken itelediler ayak üstü, bir an önce çıkıp gitmek için verdim içim şişti çünkü.

    Özel bir servis, yetkili değil, ama söyle söyleyeyim bir daha bu tarz işler için kaç para olursa olsun yetkili servise gideceğim.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Sadece Sürücü

    Bizim insanımız masraf sevmez o yüzden bu ülkede 2.el otomatik alınmaz. 150-200bin de açılmış tork konvertörlü gördüm...
    Cahiliz be cahil. 2 kitapçık okumayız anca sanayideki kendisinden daha az okumuş ustaya güvenir...

    Manuel aracımın 100bin/7yaşında iken şanzıman yağını değiştirdim. Hala bende olursa 180bin gibi kontrol ettirip duruma göre 200bin'de bir daha değiştireceğim.

    Annemin aracı tam otomatik ve ufaktan vites geçişleri rahatsız eder gibiydi. Aracı aldığımda gayet iyi geçiyordu. 5lt atf yağ aldım 250tl liqui moly, ustama bunu değiştircez dedim yarım saatte halletti vitesler pürüzsüz oldu. 3.te bazen vuruntu yapıyor da hala düzelmezse triger filan yapılırken senkromeci temizleyelim dedi usta. araç 274bin'de ve kilometresine göre güzel geçişleri var çünkü eski sahibi uzun süre aracın sahibi ve yetkili + özel servis düzenli baktırmış, usta referansı ile alındı zaten o yüzden 1yıldır sorun yaşamadım araçla ilgili bu tarz mekanik kısımlarda.

    Eski aracıma 2012'de serviste kavga ederek şanzıman yağı değiştirdim. 51bin km'de 8 yaşında idi. hyundai servisine gittim, üstün zekalı servis kabulcü elimizde filtresi yok yağı değiştirelim sonra filtre değiştiririz dedi. Küfreder gibi yüzüne baktım, sipariş geçersin o zaman değişim yapılır böyle saçma iş mi olur, motor yağına da aynısını yapıyorsun herhalde dedim eveledi geveledi. Bu değişimle bile vites geçişleri iyileşti.

    Fren hidroliği değiştirmeyen bizim millet şanzıman yağını mı değiştirir

    Bakım geçmişi bilinmiyorsa hayatta 150k üstü tam otomatik, cvt tarzı şanzımanlı araçları almam...
    Yanlış bilmiyorsam şanzıman yağı motor yağı gibi tipayi aç boşalt yapılmıyor.sanzuman duruş açısından dolayı içindeki yağı tamamen boşaltmak imkansız ve sen boşaltım dediğin anda bile içerde bir miktar yağ kalıyor ve yine bu sebeple özel bir aparatla tıpa açıldıktan sonra yağ içinden komple boşaltılıyor yada araç belli bir acıya kaldırılıyor.bu aparat çoğu yetkili serviste bile yok.benim yaşadığım Anadolu'nun bir ilinde yok mesela.arastirdik arkadasa

    Bunun böyle olduğunu bir çok Usta'dan forumdan okudumda uzmanı olmadığım bir konu hakkında kesin konuşmak istemiyorum.yani yarım saatte halletti ustam dediğiniz iş hiç bir işe yaramamış yada eksik iş yapmış olabilirsiniz

    Birde 150 bin 200 bin km de açılmamış tork konverturu gördüm diyorsunuz da üst mesajda yazdım.aracim aisin6 tork konvertur tam otomatik.suan 80 bin .full yetkili servis bakımlı.ne girer girmez gerekeni yapın derim.bir kere bile değişmedi.150 bin km de degisicek.bunu diyen yetkili servis.onlar mı yanlış sizmi?



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Ultrasaray0643 -- 15 Mayıs 2019; 12:26:16 >
    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • 
Sayfa: 12
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.