Şimdi Ara

Otomatik Şanzuman İstop Etti (Mondeo Mk3)

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
1 Misafir - 1 Masaüstü
5 sn
21
Cevap
0
Favori
1.648
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
1 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 12
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • Merhabalar Dostlar / Forumdaşlar

    2004 Mk3 Kasa Ford Mondeo - Ghia ya sahibiz.
    Motor 2.0 TDCi Şanzuman otomatik (TRİPTONİK)

    Sorunum başlıkta da belirttiğim gibi istop etme olaydır.

    Çok küçük bir kasisten çıkarken (kaldırım meilli bir dükkana girerken) dijital klima 3 yada 4 seviye de (maksimum 6 olması lazım) iken Araç istop etti. Motor sıcaktı.

    Tespit ettiğim ayrı bir olay da var. Oda, aracı çalıştırdığım zaman rolantide nadir olarak da olsa devir göstergesi 500 ün altı ile 1200 arasında 3 saniye git gel yaşıyor...

    Stabilize olduğunda ibre 700 rpm de sabit oluyor.
    En son yaptırdığım Expertiz de 9 beydir kaybım varmış. Ve enjektörleri temizlet dediler. Maşallah bir kusurum yok şuan.

    Durum nedir ? Ne yaptırmam gerek ? Önerdiğiniz usta var mıdır ?

    Şu arife günü yardımlarınızı bekler, şimdiden hayırlı bayramlar dilerim...

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >







  • Güncel



    Lütfen bilgi birikimi yapalım üstatlar

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • coviden C kullanıcısına yanıt
    aynı araçtan bendede var mondeo hakkkında bu forumda bilgi sahibi yok ..

    bızım bu aracların şanzımanı sağlamdır kolay arıza vermez eğer ankaradaysan bu jatco şanzumanlardan anlayan bırıne goturmen lazım ankarada iyi yapanlar var bu işi mondeolardan anlayanlar
  • gaz kelebeği ve rölanti sensörünü temizlet bişeyi kalmaz.
  • dpf temiz mi

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Öncelikle istanbul dayım.



    Jacto şanzuman larını çok iyi olduğunu gördüm ve duydum. Söylemesi ayıptır üst kasası vardı finansal durumdan ötürü satmak zorunda kaldık. Bildiğimiz Araç olsun diye gene dizelini tercih ettik (benzinli sinde jacto şanzuman yok diye)



    Gaz kelebeği ve sensörü temizletme işlemi zarar görür mü üstat ?

    Enjektörleri temizletmem gerektiğini biliyorum. Azıcık kara duman attı dyno da.



    Df nin ne olduğunu bilmiyorum. Yani ne temiz mi onu tam anlamadım üstat ?




    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • coviden C kullanıcısına yanıt
    gaz kelebeği ve rölanti sensörünü temizletmenin hiç bir zararı yok. wd40 ile temizlettir gitsin. çıkar kire ve kuruma inanamazsın. dizel araç için azıcık kara duman normal. sen temizletme işini yap %90 çözülür.
  • volkann86 kullanıcısına yanıt
    İlgi ve alakanızdan ötürü çok teşekkür ederim.



    Bizzat bayram bitiminde ustama da aynı talimatı vereceğim.



    İnşallah bizi üzmeden dediğiniz gibi olur ve içimiz ferahlar.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Hic bir dynoya güvenmeyin. Hepsi kalibrasyonsuz.

    Kompresyon testi ve silindir kaçağına güvenin.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Gaz kelebeği olabilir bu arada yol tutuşundan memnunmusunuz

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • enemywalker kullanıcısına yanıt
    Klinik Mühendislik aslında mesleğim bende bir kalibrasyoncu yum yıllardır. Biraz dillendirmek lazım bu işi ekstra gelir kaynağı olur



    Dediğiniz işlemi biraz daha açar mısınız ?

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • UzayMekiğineKafaAtanKedi kullanıcısına yanıt
    Net olarak söyleyebilirim ki :



    - Bir üst kasası Mk4 e nazaran mk3 te (lastikler 205 / 55 / 16) 160km 170 km ile ortalama otobanda şerit değiştirebiliyorum.



    Bunun sebebi belki lastiklerin sıfır olması diyenler olabilir ama sadece lastik değil.

    bu araç yere yakın ve inanıyorum ki eski model araçlar TR ye dolu geldi.



    Ayrıca mk4 de aynı hızlarda arkama porsche geldiğinde hemen kendimi sağa atamıyordum. Atar gibi bir kaç kez yetendim ama ölür insan yani o derece



    Sadece dez avantajı sığamıyorum araca. Multimedya tuşlarına (direksiyon altında) sol bacağım deyiyor. Arka camdan görünür alanda biraz dar. Sanki c4 ler gibi



    Neden sordunuz?

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • coviden C kullanıcısına yanıt
    Internette sadece pdf ler var.
    Google'dan araştırabilirsiniz.Kolay gelsin.
  • aynı aracın sahibi olarak sorunun şanzımandan olduğunu düşünmüyorum. benimkinde kışın sunroof hortumu su kaçırmış a sütunundan şanzıman beynine kadar gidip kısa devre yaptırıp şanzıman ecusu devre dışı kaldığı halde bir şekilde yolda bırakmayan sarsıntılında olsa vites değiştiren bir şanzımandan bahsediyoruz. kasislerde yapması bana elektrik aksamında bir temassızlık olabileceği izlenimi verdi özellikle yakıt pompasının elektrik aksamına baktır. araçta dpf yok, çalışma esnasında rolanti gelip gitme sebebi pompa basınç müşüründen kaynaklı olma olasılığı yüksek 300 liralık bir parça belki stop etmeye ilişkisi de olabilir

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Sorun şanzımanda; mekatronik arızası
  • quote:

    Orijinalden alıntı: coviden

    Net olarak söyleyebilirim ki :



    - Bir üst kasası Mk4 e nazaran mk3 te (lastikler 205 / 55 / 16) 160km 170 km ile ortalama otobanda şerit değiştirebiliyorum.



    Bunun sebebi belki lastiklerin sıfır olması diyenler olabilir ama sadece lastik değil.

    bu araç yere yakın ve inanıyorum ki eski model araçlar TR ye dolu geldi.



    Ayrıca mk4 de aynı hızlarda arkama porsche geldiğinde hemen kendimi sağa atamıyordum. Atar gibi bir kaç kez yetendim ama ölür insan yani o derece



    Sadece dez avantajı sığamıyorum araca. Multimedya tuşlarına (direksiyon altında) sol bacağım deyiyor. Arka camdan görünür alanda biraz dar. Sanki c4 ler gibi



    Neden sordunuz?

    Güle güle kullanın yol tutus konusinda master yapıyorumda

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • quote:

    Orijinalden alıntı: K@sToR

    aynı aracın sahibi olarak sorunun şanzımandan olduğunu düşünmüyorum. benimkinde kışın sunroof hortumu su kaçırmış a sütunundan şanzıman beynine kadar gidip kısa devre yaptırıp şanzıman ecusu devre dışı kaldığı halde bir şekilde yolda bırakmayan sarsıntılında olsa vites değiştiren bir şanzımandan bahsediyoruz. kasislerde yapması bana elektrik aksamında bir temassızlık olabileceği izlenimi verdi özellikle yakıt pompasının elektrik aksamına baktır. araçta dpf yok, çalışma esnasında rolanti gelip gitme sebebi pompa basınç müşüründen kaynaklı olma olasılığı yüksek 300 liralık bir parça belki stop etmeye ilişkisi de olabilir

    Dediğiniz öneriyi dikkate alacağım.



    Ustama bir bakılması önerisinde bulunurum.



    İnşallah öyle detaylı bir sorun değildir.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • drkayzer kullanıcısına yanıt
    Çok net ve isabet alıp söylemişsiniz, teşekkürler fakat nasıl bu kadar kolay

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • rolanti sensörü, gaz kelebeği, dpf mk3 mondeo tdci da yok. o yüzden bunlarla vakit harcamayın. dizel araçta rolanti yi enjektör + pompa + sarsıntı sensörü+maf düzenler.
    tam otomatik şanzımanda mekatronik dediğiniz zımbırtı da yoktur. şanzıman beyni yani valf kutusu ve valfleri kastediyorsanız valf arızasında stop etme olmaz. 9 valften hangileri arızalı ise onların yerine getirmesi gereken işler olmaz.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi K@sToR -- 27 Haziran 2017; 6:53:29 >
    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: K@sToR

    rolanti sensörü, gaz kelebeği, dpf mk3 mondeo tdci da yok. o yüzden bunlarla vakit harcamayın. dizel araçta rolanti yi enjektör + pompa + sarsıntı sensörü+maf düzenler.





    Diğer arkadaşlara istinaden bu aydınlatma çok iyi oldu.



    Teşekkür ederim, ufak bir araştırma yapıp ona göre ustama bilgi vereceğim.



    Ağzınıza sağlık.



    Diğer üstatlar da aşk olsun yani

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • 
Sayfa: 12
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.