Şimdi Ara

Otomatik şanzımanlı hangi aracı önerirsiniz?

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
46
Cevap
0
Favori
1.943
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 123
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • Arkadaşlar,

    Sedan kasa, otomatik şanzıman, bagajı nispeten büyük bir araç almayı düşünüyorum. Önceliklerim bunlar. Ayırabileceğim bütçe 30-36 Bin TL. 2008-2009 ikinci el de olabilir. Fazla yol yapmadığım için (senede 6-7 bin km) dizel olmasa olur. Başımı ağrıtmayacak, servisi hesaplı bir araç önerebilirmisiniz?
    Şu sıralar Chevy Cruze, Kia Ceed SW'ın üst modellerini bile düşünüyorum. Hatta hangi araçlardan uzak durmamı tavsiye ederseniz, onları da belirtin lütfen.



  • Ford FOCUS, Honda CİVİC (otomatik viteslileri tabiki) ilave edebilirsin seçeneklerine.
  • HONDA CIVIC geldi aklıma, 2007 modelini 1.6 motoruyla 33.000'e aldılar, otomatik vites kutusu. Piyasada da çok beğeniliyor. Ben de bindim ve sahibi sadece fazla yaktığını söyledi ama o da onun sürüş şeklinden/tarzından kaynaklanıyor. Bir araştırmakta fayda var.

    Ford Focus'un CVT'li bir otomarik vites kutusu var, Toyota'nın da M/M otomatik vitesi kutusu mevcut ve forumda biraz sıkıntılı olduğu belirtiliyor. Fakat dediğim gibi bunlar kullanıcı hatalarından da kaynaklanabilir.

    Taner Göde
  • Malum ülkemiz bir sedan cenneti. Ben Ceed Sw yi çok beğeniyorum. Forum dan da okuduğum kadarıyla alanların sayısı artmaya başladı. Motion olan orta donanımı herhalde pazarlıkla 33 bine falan bırakırlar. Concept modeli bir arkadaş 35 bin civarı almış. Hatta Kia bölümünde yorumları da var. Esp, alaşım jant, otomatik klima da en üst modelde mevcut. Chevrolet Cruze yerine ne zaman geleceği belli olmayan Yeni Cerato yu tercih ederdim, ama sene sonuna kadar gelip gelmeyeceği belli değil. Diğer taraftan otomatik araçların ustası Honda tabiki ama alınabilecek olan CIVIC Sedan PREMIUM modeli liste fiyatı 41.300 gözüküyor, 40 bine verseler dahi siz hiç aç kalmadınız mı diye sorarım bir defa. İkinci el olarak bu fiyatlara seçenek çok ama kalite olarak güvendiğim Civic, Corolla ve Jetta üçlüsünden ESP li olan donanımları bu fiyatlara rahat bulursunuz. Kolay gelsin.
  • Opelin otomatiklerinden uzak dur derim.
    Birçok arkadaş Opelin geliştirdği otomatik araçlarda büyük sorunlar olduğunu söylüyordu..

    Tavisiye edilecek en iyi otomatik araç ise Cıvıc tir..

    Saygılar.
  • Otomatik deyince herkes gibi ilk akla gelen sedan c sınıfı Civic olur herhalde ama Civic'in bagajı büyük değil hatta küçük : 390 Litre..

    Focus'un otm. şanzımanında da 1.6 100hp'lik eski motor var, o da pek cazip değil, ama sorunlu da değil..

    Megane II'nin otm. şanzımanı sıkıntılı değil, bagajı da büyük 520 Litre, ama o da kasa değiştirecek..

    http://www.sahibinden.com/6500_km_de_sifirdan_dan_farksiz_triptonik_vitesli_full_donani-22WQQaXQQ13377453WQQpXQQdisplayitem

    Şanzımanı sıkıntılı olduğu söyleniyor ama kullanmadım bilemiyorum.




  • İşte arkadaşlar, benim de yaşadığım karar verme sıkıntılarımdan bazılarını sizler burada dile getiriyorsunuz:
    Toyota'nın ve Opel'in otomatiğinden ve M/M'undan uzak dur deniliyor. Megan II alma kasa değişecek Megan III gelecek deniyor. Gerçi Megan için de kütük gibi araba deniyor, yani konforu o kadar iyi değilmiş. Geriye elle tutulur bir Honda Civic kalıyor. Onda da hem bagaj küçük, hem de şerefsizler fiyatı 37.800'den 41.300'e çıkardılar. Zaten yılbaşından itibaren düzenli zam yapıyorlardı. Tuttular ÖTV ile 3.500 TL daha zam yaptılar. Ford'un motoru yetersiz.

    Yani ortada kararı çabuk verilip gönül rahatlığıyla alınabilecek bir sedan otomatik yok.

    Mazda 3 ve Lancer'a ne dersiniz? Karar veremezsem sanırım Ceed SW veya Cruze alacağım.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi vehbi -- 11 Nisan 2009; 12:43:52 >
  • Bu tip otomatik arayanlara önerim güçlü araç almalarıdır. Hem tork hem de beygir gücü yeterli araç olmazsa sıkıntı yaratabilir. Honda Civic genelde tavsiye edilir ama otomatiğini hiç kullanmadım.
  • quote:

    Orjinalden alıntı: vehbi

    Yani ortada kararı çabuk verilip gönül rahatlığıyla alınabilecek bir sedan otomatik yok.

    Mazda 3 ve Lancer'a ne dersiniz? Karar veremezsem sanırım Ceed SW veya Cruze alacağım.


    Mazda 3 de kasa değiştirdi yakında gelecek. Lancer'ı hiç bilmiyorum ama ben tercih etmem 2. el durumu biraz sıkıntılı gibi geliyor bana, fiyatı da yüksek.

    Cruze biraz kapalı kutu ama hayal kırıklığı yaratacağını zannetmiyorum.

    Megane kütük gibi değil aksine konfor odaklı bir otomobildir.

    C4 Sedan'ın benzinli otm. olsa tavsiye edeceğim ama öyle bir modeli yok malesef.. Yoksa bütün isteklerinizi karşılardı.

    Cee'd SW fena bir seçim değil ama sedan isteyene ne kadar keyif verir tartışılır.. Bence Cruze'a bir bakın o olmazsa, focus veya megane sizi üzmeyecektir, ama yılda 5000-10000 km yapılacaksa Focus ve Megane'ı 0km almaktansa 2. el en üst donanım alıp 1 sene sonra maksimum 1 milyar zararla satarak yeni bir modele geçilebilir. 0km alacaksanız 3-4 bin TL zarar edersiniz bence mantıklı değil.

    Bu arabanın 0km'si 35.600TL
    Bence çok mantıklı

    http://www.sahibinden.com/triptronik-hatasiz-boyasiz-full_full-privillage_-70WQQaXQQ13488765WQQpXQQdisplayitem




  • quote:

    Orjinalden alıntı: Taner Göde

    HONDA CIVIC geldi aklıma, 2007 modelini 1.6 motoruyla 33.000'e aldılar, otomatik vites kutusu. Piyasada da çok beğeniliyor. Ben de bindim ve sahibi sadece fazla yaktığını söyledi ama o da onun sürüş şeklinden/tarzından kaynaklanıyor. Bir araştırmakta fayda var.

    Ford Focus'un CVT'li bir otomarik vites kutusu var, Toyota'nın da M/M otomatik vitesi kutusu mevcut ve forumda biraz sıkıntılı olduğu belirtiliyor. Fakat dediğim gibi bunlar kullanıcı hatalarından da kaynaklanabilir.

    Taner Göde

    Focus'taki CVT sadece dizel modellerde sunulmuştu (önceki arabam bu modeldi). Kullanım açısından en güzel otomatik vites sistemi bu. Ancak; bu CVT sistemi vites kutuları gelişimini henüz tamamlayamadı. Ford'da kullanılan bu vites kutusu çok sorun çıkardı, tamir maliyeti ise dudak uçuklatan cinstendi (15-17 Bin TL). Zaten bu sorunlar nedeniyle Ford bıraktı bu vitesle araç üretmeyi.Kullanıcı hatası falan olmadan çok arıza verdi CVT.

    Toyota, Opel, Ford, Honda ve bir çok markada kullanılan yarı otomatiklerdende kaçınmak lazım, M/M, easytronic, İ-shift vb adlarla anılan yarı otomatiklerden de kaçınmak gerek bana göre. Bu konuyu işleyen forum başlıklarına bakarsan ya iyi yada kötü diye net ayrımlar göreceksin. Yani kullanıcı hatasından bahsedilemez bence. Bir kesim iyi derken diğeri nefret derecesine varmış. Ortası yok.Honda HB 1.8 modelde sunduğu İ-shift vitesi terketti tam otomatiğe geçti, şikayet eden çoktu çünkü. Ama buna rağmen aynı vitesi yeni çıkan 1.4 HB modele ve yeni jazz'lara aktardı.Jazz'larda sunulan CVT fazla şikayete sebep olmamıştı(ford'un aksine). City'de ise tam otomatik sunuyor.

    Bana kalırsa tam otomatiklerden şaşmamak gerek. Honda civic'te sunulan tam otomatik vites sorunsuz ve mükemmele yakındır, 5 ileri viteslidir. Düzleri ş.içi 9.1 Lt/100 Km yakarken otomatik vitesi 9.8 litre yakıyor.Şehirdışında ise Otomatik 5.3 yakarken düz 5.4 Lt yakıyor. Yani şehirdışında otm. daha az yakmakta.
    Oysa Ford Focus'ta sunulan 4 ileri vitesli daha eski nesil otomatik vites şehir içinde 100 Km de 2 litre fazla yakmaktadır düze oranla(honda'da 0.7 litre farklı).

    Ben kullanan biri olarak honda otm. vitesi öneririm.




  • Mazda 3 ve Lancer da güzel araçlar. Mazda 3 Haziran da yenilenecek olsa bile Sedan Touring AT 33,120+600 metalik boya farkı pazarlıkla 32 bine alabilirsiniz herhalde. Esp, alaşım jant, otomatik klima, sunroof herşey var. Ama tüketim değerleri sanki biraz fazla gibi. Lancer fiyat/performans bakımında bir aralar çok uygundu. Ama galiba o da Ötv de cozutanlar kervanına katılmış malesef. Liste fiyatlarında Honda yı yakalamışlar. Daha ne diyeyim ki. İşiniz zor gerçekten. Ben yine Yeni Cerato gelmeden önce Ceed Sw Concept veya Motion derim. Kia otomatikte tam otomatik 4 ileri tipronik şanzuman kullanıyor. Tork ve beygir gücü olarak da güçlü bir dizel motora sahip. Tavan yüksekliği, donanım, bagaj falan herşeyiyle güzel bir araç. Tek derdi 2. eldeki değer kaybı olacaktır. Uzun süre kullanacaksanız bu da pek önemli değil bence. Ama ne olursa olsun hepsini aynı gün gidin test edin derim. Bence de otomatikleştirilmiş manuel şanzumandan uzak durmak gerek. Çünkü arada bilgisayar işlemcisi ve yazılım olayları var ve her zaman hata yapma olasılığı vardır. M/M, I-Shift, Dsg, Easytronic, Dualogic, Auto6R bunlar hep bu tür şanzuman. Mazda, Mitsubishi, Kia, Hyundai ve bazı renault modelleri tork konvertörlü tam otomatik kullanıyor. Saygılar...



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Tergener -- 11 Nisan 2009; 18:01:36 >




  • Tavsiyeler ve görüşler için çok teşekkürler...

    Alacağım araç kafamda biraz daha netleşiyor... Herşeyden önce tam otomatik olacak. M/M, easytronic vs. den uzak duracağım. En uygun alternatif sanırım Honda gözüküyor. Öte yandan alacağım aracın Sedan olmasını istememin nedeni HB'e göre daha fazla bagaj hacmi sunması. O nedenle Ceed SportsWagon olması benim için sürüş açısından büyük problem yaratmaz. 4 kişilik aile olmamızı da dikkate alırsak Ceed'in 536 lt'lik bagajı oldukça yeterli. Cruze icin bu gün aradılar bagaj hacmi koltuklar dik iken 450 lt imiş. Fena değilmiş. En son düşüneceğim araç da Megana II. Megan'a ÖTV'den sonra fazla zam geldi mi acaba?
  • arkadaşlar civic önermişsiniz ancak civic bagaj boyutları hb araçlarla kıyasalanacak kadar düşük....
    389 litre sınıfının en düşüklerindendir heralde...
    bir meganın 520
    jettanın 527
    octavia nın 560 litre bagajı varken civic çok küçük kalıyor...

    308 hb olmasına rağmen 420 litre bagajı var...
  • yani sedan olmasının pek bir anlamı olmuyor....
    zaten golfün astranın 350 litre bagajları... 389 sedan için şaka gibi....

    başta araca kanıp idare ederiz v.s. deniyor ...ancak eşyalar tatil arifesinde v.s. birikince bir kenarda bunlar bu bagaja nasıl girecek sorusu kafayı epey kurcalıyor...sonra şunu götürmeyelim şunu bırakalım v.s.

    eğer 4 kişilik aile ve bagaj gereksinimi duyuluyorsa 450 litre den az olmamalı.... en idealleri 500 civarı olan lar...
    ama minimum 450 olmalı bence...
  • corolla belki olabilir..
    Corolla 1.6 Comfort 35,000
    Corolla 1.6 Comfort M/M 36,800
    Corolla 1.6 Elegant 39,100
    Corolla 1.6 Elegant M/M 40,900

    bagaj hacmini göremedim sitesi hata veriyor..

    siz uzak duracağım otomatikleştirilmiş manuellerden demişiniz ben okurken kaçırmışım orayı



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Whisper911 -- 11 Nisan 2009; 16:31:22 >
  • @Whisper eline sağlık

    Bu arada Corolla'nın bagajı 450 Litre.
  • İlgilenen tüm arkadaşlara ve özellikle ardarda mesaj yazan whisper'a tesekkür ediyorum.
  • honda veya vw
  • quote:

    Orjinalden alıntı: Tubo

    @Whisper eline sağlık

    Bu arada Corolla'nın bagajı 450 Litre.

    saolll

    @vehbi
    ne demek...

    araç seçmek çok zor iş vallla Allah kolaylık versin
  • 
Sayfa: 123
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.