Şimdi Ara

Otomatik şanzıman ömrü (2. sayfa)

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
36
Cevap
0
Favori
16.792
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 12
Sayfaya Git
Git
Giriş
Mesaj
  • bu konuda sizin katalogta birşey yazmıyor oturup 200 sayfa menuyü okumak zorunda kaldım.

    ancak yağ sıcaklığı ile ilgili yine birşey ekde edebileceğin link veriyorum.

    http://www.bmwteam.net/Veribank/BMWBilgiArsivi/ModelBilgiBankasi/E39OBCGizliMenuleriKilavuzu.asp

    BMW kullnıcıları için güzel bir site hazırlamışlar ama benim ilgileneceğim teknik detaylar yok maalesef, ama her BMW aracı olanın bir göz atmasında fayda var.

    http://www.bmwteam.net/Veribank/BMWBilgiArsivi/ModelBilgiBankasi.asp

    şanzıman için

    http://www.bmwteam.net/Veribank/bakim-koruma-temizlik/OtoSanzimanBakimi.asp



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi vezir -- 24 Eylül 2008; 10:10:24 >




  • Haynes teknik manuelleri

    http://74.125.39.104/search?q=cache:tyz6UCOT3aYJ:www.nextag.com/haynes-automotive-manual-bmw/search-html+haynes+BMW&hl=tr&ct=clnk&cd=3&gl=tr


    http://www.powells.com/s?kw=BMw+repair+manual

    sanırım sizin araç için geçerli olan bakım klavuzu budur.

    http://store.classicgarage.com/bmw5haserema.html

    28 usd gözden çıkarmak gerkiyor veya interntten iyice araçtırıp bu manualı yükleyen var mı araştırmak lazım.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi vezir -- 24 Eylül 2008; 10:27:03 >




  • yazılan mesajlar için herkese ayrı ayrı teşekkür ederim....

    @ meteg
    Vezir hocamın verdiği kaynakta kapasitesine 25 litre container demiş ancak alttaki verilerde 8-9 litre arasında değişiyor sanırım o civarda....fill capacity 9.0 liters yazıyor...
    ancak hiç bir zaman 5.20 kataloğuna tam ulaşamadık....pdf olarak baktığımız kitapçıkta 5.20 değil...5.23 yada 5.28 di sanırım....

    ancak şanzıman olarak 5.20 le ayrı olcaklarını sanmıyorum 5.28 lerin....


    2. el aldığımız için her zamanki gibi aracın kitapçıkları yok ....
    kosifler otoya sorduk yüksek bir rakam istemişlerdi sanırım kitapçık için....

    ancak kısa sürede edinebildiğimiz bütün bilgileri sizinle paylaşıcaz sayın Vezir.....
    eğer şanzımana ve yağına bakma imkanımız olursa resim çekmeyi düşünüyorum....yağ rengini peçete üzerinde belli eder heralde en iyi...

    İnternette şöyle bir sayfaya rastladım...aşşağıda değişim sürecini anlatırken renkleri ve yağ modellerini yazmışlar...
    verdiğiniz renkli kaynaktaki renglerimi simgeliyor acaba tabloyu açıklamak için yoksa gerçekten renkleri o mu anlamadım....


    sanayie yakın olduğu için kosifler oto yada uğrayıp oradaki mühendis v.s. ile konuşup şanzıman yağ hakkında neler yaptıklarını değişirse yerine ne koyduklarını tekrardan konusucam...

    bu sorun yabancı forumlardada çok tartışılmış anlaşılan....biri değiştirmiş lifetime yağ ve rengini koymuş tabi siyah renk sayılırsa

    http://bimmer.roadfly.com/bmw/forums/e39/8573521-1.html

    tesekkür ederim....




  • http://bimmer.roadfly.com/bmw/forums/e39/8618599-1.html

    sanırım analize göndermiş adam yağı en sonda yanlıs anlamadıysam...


    çok sağolun hocam çok zahmet verdiniz....
    ne kadar teşkkür etsek azdır...


    buda her zaman kullandığımız site...
    belki bir gün ihtiyacınız olurhttp://bmwfans.info/original/E39/Lim/520i-M52/ECE/L/A/2000/04/mg-24/


    http://bmwfans.info/original/



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Whisper911 -- 24 Eylül 2008; 11:00:56 >




  • whisper zor şartlar altında bir pdf katalog indirebildim. gerçekten bu internette artık yeterince zaman harcanabilirse herşeyin bulunabileeğine dair güçlü bir his oluştu.Ynai bedava hizmet edenler sağolsun 30 usd kataloğu oturmuşlar komple yüklemişler. Bana 500usd verseniz uğraşmam bile.

    Ama senin araç sanırım bunun içinde olmayabilir ama yine de detaylar çok iyi .bana 8-9 Mbte dosya gönderebileceğim e mail adresini PM olarak atarsan sana gönderirim.
  • quote:

    bu sorun yabancı forumlardada çok tartışılmış anlaşılan....biri değiştirmiş lifetime yağ ve rengini koymuş tabi siyah renk sayılırsa

    http://bimmer.roadfly.com/bmw/forums/e39/8573521-1.html


    bu kullandığı yağ bu araç için uygun değil tam sentetik olanından kullanması gerekiyordu.yağ bitmiş renk faul yemiş.

    uygun yağ için TIKLA

    http://www.valvoline.com/pages/products/category.asp?cid=3




  • çıkan yağ rengi açısından ....muhtemelen fabrikanın koyduğu .....
    siyah gibi görünüyor...
  • genel anlamda olayı resimle sökülp takılma ve yağ nerden basılacağı konuları özetleyen linkler veriyorum .Fazla lafa gerek yok ,neden öanzıman dağıtılmasından kaçındıklarını anlamak için resimlere bakmakyeter.Bu iş ustalık işidir ve altından ne çıkacağı belli olmaz.



    http://www.bimmerboard.com/forums/posts/488548

    http://www.bimmerboard.com/forums/posts/527361

    http://www.bimmerboard.com/forums/posts/490896




  • yine bu konunun yazdıklarından bir alıntı yapıyorum preventive maintance kavramından dolayı yağın değiştirilmesini öneriyorlar.

    Though my car has 164,000 miles on it, I had previously replaced the transmission filter and about half of the Esso fluid a few years ago at roughly 110,000 miles, so my filter probably has quite a bit of life left in it. I'll replace it and the entire fluid system again in 30,000 miles.

    My transmission was shifting fine before the service, so it's hard to say that there's a dramatic improvement just yet. However, the shifting with the new fluid is certainly tight, quick, smooth and quiet. No ill effects at all. Keeping it that way is the goal.

    Because I had already replaced about half of the fluid a few years ago, the fluid being replaced today wasn't really that dirty. In fact, I've not had any problems with shifting so this is really just preventative maintenance. At $110 ($60 for the fluid and $50 for the service), I think this is great way to extend the life of the transmission and avoid costly repair bills in the future.


    yaklaşık 16 quart yani 4 litre civarında yağ değişmiş.Bukonuda meteg hocamız haklı görünüyor.
    Litresi 16 usd mış ve 50 usd toplam yağ parası tutmuş.


    http://www.bimmerboard.com/forums/posts/488548


    During the process, you could see the old fluid being drained out through a glass gauge on the top of the BG machine, with the new, clear, red fluid going in on a lower gauge. After a few minutes, both gauges showed nice, clear, red fluid, meaning that all of the old fluid had been removed from the system and replaced with the new fluid.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi vezir -- 24 Eylül 2008; 12:33:26 >




  • quote:

    Orjinalden alıntı: vezir

    genel anlamda olayı resimle sökülp takılma ve yağ nerden basılacağı konuları özetleyen linkler veriyorum .Fazla lafa gerek yok ,neden öanzıman dağıtılmasından kaçındıklarını anlamak için resimlere bakmakyeter.Bu iş ustalık işidir ve altından ne çıkacağı belli olmaz.



    http://www.bimmerboard.com/forums/posts/488548

    http://www.bimmerboard.com/forums/posts/527361

    http://www.bimmerboard.com/forums/posts/490896

    bunlar nasıl üretiliyor

    nasıl karmaşık bir sistemdir

    helal olsun sorunsuzça şu karmaşık şey senelerce çalışıyor valla..




  • Bu 2000-2003 model arası makyajlı e39 ların bütün motorları için geçerli kullanım kitapçığından sayfa
     Otomatik şanzıman ömrü




    Buda 2000 yılına kadar olan makyajsız e39 kasaların kullanım kitapçığı. Yani bizim araç. Ama neticede ikisi içinde lifetime olarak geçiyor.
     Otomatik şanzıman ömrü



    Özellikle tekrar yardımcı olan herkese teşekkür etmek istiyorum.
    Gördüğünüz gibi kitapçıklarda otomatik düz 2 şanzıman tipi içinde ve diferansiyel için lifetime denmiş.

    En kısa zamanda bir şekilde yağın rengine bakmaya çalışıcam. ilk olarak borusan oto ya sormayı düşünüyorum bakıma getirsek ne yapmayı düşünüyorlar.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Xenon Mercek -- 24 Eylül 2008; 20:30:26 >




  • sayın xenon ,

    Lifetime kavramı pazarlama kokan bir kavramdır. Bütün yağlar gibi her şeyin bir kullnım ömrü vardır.Burada yağın sentetik olmasından dolayı ısısını kontrol edildiği ve yağın tamamlandığı sürece denilmek istenmektedir.Ama hiçbir üretici aracının hangi şartlarda kullnıldığını belirtmediği için oluşabilecek gerçek pratik şartlar altında yağın yağlama özelliğinin aksamasını garanti etmez. Bu konuda çıkacak sorunları da şanzıman ömrü bu kadardır diye geçiştireceklerdir.

    Eğer yağ yağılan ve zorlanılan km göre 2-3 yılda bir değişir ise şanzımanın ömrü paraitk olarak 2-3 katına çıkacaktır ve verniklenme olayından tutun da çamurlanma gibi bir sürü teknik tabirlerle kullandığımız şeyleri de erken (lifetime tabirine göre) değiştirerek ''preventive maintenance '' kavramı içine sokmuş olursunuz.Bu nokta tamamen size kalmıştır. Pro active bir bakım uygulaması ancak lifetime kavramı ile bağdaşmaktadır. Pro active olabilmek için de zaman zaman örnek alınarak yağın durumunun gözlenmesi gerekir.

    Yukarıda olayın önemini anlatmak için ne kadar karışık ve çok parçadan oluşan mekanizmanın çıkabilecek sorunlarını anlaşılabilmesi için resimler verdim. Bu kadar parçanın sorunsuz bir şekilde çalışabilmesi için yağın dışında değişmesi gereken çok fazla parça yoktur. Yani yağ en önemli şnzımanın bakım parçasıdır.Bunu da ya kontrol altında tutulması lazımdır yada emin değilseniz değiştirilmesi ''proactive'' bir uygulama olacaktır.

    BMW araçları ve Mercedesler gerçekten zamanın ötesinde kavramları kullanmakta öncülük eden tasarım harikalarıdır.Ancak her tasarım ilerlemesinin önündeki en büyük engel bunun doğal şartlar altında denenmesinde yaşanabilecek sorunları sadece tahmin etmekten oluşmaktadır.Buna göre yine mühendislik arge bölümleri önlemler almakta ve arıza oluşmadan bunu engelleyecek sistemler geliştirmektedirler.Bu nedenle tasarımlar karmaşıklaşmakta ve birarada uyumlu çalışması gereken parçaların sayısı her çıkan modelde artmaktadır.bunun anlamı bakım için çıkabilecek sorunların da katlanarak artmasıdır.Bu tür çnceden tahmin bile edilemeyecek sorunların çıkmasını önlemek için sarf malzemesi gibi kabul edilen yağlarınızı her zaman bir gğn değişmesi gerekeceğini aklınızda tutmanız ve araca değil , bakıma güvenmeniz gerektiğini vurgulayarak iyi sürüşler diliyorum.


    quote:

    Orjinalden alıntı: Xenon Mercek

    Bu 2000-2003 model arası makyajlı e39 ların bütün motorları için geçerli kullanım kitapçığından sayfa
     Otomatik şanzıman ömrü




    Buda 2000 yılına kadar olan makyajsız e39 kasaların kullanım kitapçığı. Yani bizim araç. Ama neticede ikisi içinde lifetime olarak geçiyor.
     Otomatik şanzıman ömrü



    Özellikle tekrar yardımcı olan herkese teşekkür etmek istiyorum.
    Gördüğünüz gibi kitapçıklarda otomatik düz 2 şanzıman tipi içinde ve diferansiyel için lifetime denmiş.

    En kısa zamanda bir şekilde yağın rengine bakmaya çalışıcam. ilk olarak borusan oto ya sormayı düşünüyorum bakıma getirsek ne yapmayı düşünüyorlar.




  • ilginiz ve değerli zamanınızı bizimle paylaştığınız için çok teşekkürler.

    en kısa zamanda önce servisin bu konuda ne yaptığını öğrenip sonrada yağın rengine bakarak büyük ihtimalle değişimini gerçekleştiricem.
    hangi yağın kullanılması gerektiğini almadan önce gene bu konuda sorarım. önce şanzıman üzerindeki model gibi bilgileri iyice kontrol edip resimleri çekelim.
  • evet bugün bostancı kosifler otoda direk olarak birebir ustalardan biri ile görüştüm. aynen kitapçıkta belirtildiği gibi şanzıman yağının servislerde kesinlikle değiştirilmediğini söyledi. Yani araçlarını servise götüren büyük çoğunluktaki bmw sahiplerininde tamamı şanzıman yağlarını değiştirmeden kullanıyor demektir bu. Sebebini sordum. Tamamen kapalı herhangi bir yağ kaçırma şansı olmayan içinde çok özel uzun ömürlü bir yağın olduğunu ve şanzımanda motor gibi bir aşınma olmadığı için değiştirilmediğini söyledi. Zaten herhangi bir dolum yeri ve yağ kontrol çubuğuda mevcut değilmiş. boşaltım kısmından ancak 6 7 litre çıkıyor, 2 litre herzaman içinde kalır tam olarak değiştirlemez dedi.

    şimdi sizden bu yağın rengini nasıl kontrol edebiliriz bunu öğrenmek istiyorum. sonuç olarak içindeki yağın aynısından bulup koyma şansımız olurmu veya doldurma yeri olmayan bi şanzımana nereden konur bunu bilemiyorum ama yağın rengini çok merak ediyorum. boşaltma tapasının oradan bakmak pek işime gelmiyor çünkü 8 senedir kapalı bir vidayı açıp kaparsak içindeki o-ring bozulacağı için tam şekilde kapanmaz kaçırma yapabilir diye düşünüyorum.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Xenon Mercek -- 29 Eylül 2008; 13:42:36 >




  • daha önce koymuş olduğum resimlerin birinde şanzıman radyatörü girişinden bir pompa yardımı ile çekilip değiştirildiği görmüştüm.Çok akıllıca bir fikir.
    quote:

    Orjinalden alıntı: Xenon Mercek

    evet bugün bostancı kosifler otoda direk olarak birebir ustalardan biri ile görüştüm. aynen kitapçıkta belirtildiği gibi şanzıman yağının servislerde kesinlikle değiştirilmediğini söyledi. Yani araçlarını servise götüren büyük çoğunluktaki bmw sahiplerininde tamamı şanzıman yağlarını değiştirmeden kullanıyor demektir bu. Sebebini sordum. Tamamen kapalı herhangi bir yağ kaçırma şansı olmayan içinde çok özel uzun ömürlü bir yağın olduğunu ve şanzımanda motor gibi bir aşınma olmadığı için değiştirilmediğini söyledi. Zaten herhangi bir dolum yeri ve yağ kontrol çubuğuda mevcut değilmiş. boşaltım kısmından ancak 6 7 litre çıkıyor, 2 litre herzaman içinde kalır tam olarak değiştirlemez dedi.

    şimdi sizden bu yağın rengini nasıl kontrol edebiliriz bunu öğrenmek istiyorum. sonuç olarak içindeki yağın aynısından bulup koyma şansımız olurmu veya doldurma yeri olmayan bi şanzımana nereden konur bunu bilemiyorum ama yağın rengini çok merak ediyorum. boşaltma tapasının oradan bakmak pek işime gelmiyor çünkü 8 senedir kapalı bir vidayı açıp kaparsak içindeki o-ring bozulacağı için tam şekilde kapanmaz kaçırma yapabilir diye düşünüyorum.




  • 
Sayfa: önceki 12
Sayfaya Git
Git
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.